Silnik się trzęsie w zakresie 900-1100.

Data: 2010-12-27 13:20:56
Autor: mic49
Silnik się trzęsie w zakresie 900-1100.
Witajcie,

W Toyocie RAV4 2.2 D4D na zaspie spalio się sprzęgło. Pedał wleciał do
podłogi, biegi można było wrzucić, ale po puszczeniu sprzęgła - auto
stało. Już wtedy dało się wyczuć wibracje. Sprzęgło wymienione, dwumas
nie ( mechanik stwierdził, że ok ). I na biegu jałowym ( 800 obr/min)
czuć drgania, zwiększają się przy 900, a powyżek 1100 zanikają.
Poduszki sprawdzone, są ok.

Co to może być?

I czy teoretycznie jest możliwe, że dawno nie wymieniany filtr
powietrza takie objawy daje? Piszę to po swoim samochodzie, gdzie
wymiana filtra podniosła moc samochodu ( diesel ).

Michał

Data: 2010-12-28 09:00:09
Autor: rafikx
Silnik się trzęsie w zakresie 900-1100.
W dniu 2010-12-27 22:20, mic49 pisze:

Co to może być?

Przy tak poważnej awarii sprzęgła (totalne unieruchomienie samochodu) mało prawdopodobne jest, aby koło dwumasowe pozostało nieuszkodzone.
Na 98,9% uszkodzona jest właśnie dwumasa.

BTW: Zmień mechanika.

R.

Data: 2010-12-28 02:36:46
Autor: mic49
Silnik się trzęsie w zakresie 900-1100.

Na 98,9% uszkodzona jest w a nie dwumasa.

No tak, ale wtedy chyba trzęsło by niezależnie od obrotów, a nie tylko
we wskazanym zakresie?

Michał

Data: 2010-12-28 13:15:06
Autor: rafikx
W dniu 2010-12-28 11:36, mic49 pisze:

Na 98,9% uszkodzona jest w a nie dwumasa.

No tak, ale wtedy chyba trzęsło by niezależnie od obrotów, a nie tylko
we wskazanym zakresie?

A wcale nie, ponieważ koło dwumasowe nie pracuje w sposób liniowy z taką samą charakterystyką w całym przedziale obrotów. Jego działanie ma m.in. eliminować przenoszenie drgań silnika pracującego na niskich obrotach na skrzynię oraz poszczególnych szarpnięć z zakresu wyższego.

R.

Data: 2010-12-28 12:53:57
Autor: Myjk
rafikx napisal:

Przy tak poważnej awarii sprzęgła (totalne unieruchomienie samochodu)
mało prawdopodobne jest, aby koło dwumasowe pozostało nieuszkodzone.
Na 98,9% uszkodzona jest właśnie dwumasa.

Wg mnie nie ma to nic do rzeczy. Jeśli spalone zostało sprzęgło, tzn.
że K2M "pracowało" bardzo mało -- wbrew pozorom K2M to bardzo
wytrzymały element, a sprzęgło można i w pół minuty zedrzeć do zera.
Ponadto uszkodzone K2M hałasuje (chrobocze, dzwoni), a tutaj tylko
trzęsie (?).

--
Pozdor Myjk
xCarLink *MP3* player

Data: 2010-12-28 15:09:37
Autor: rafikx
W dniu 2010-12-28 13:53, Myjk pisze:
rafikx napisal:

Wg mnie nie ma to nic do rzeczy. Jeśli spalone zostało sprzęgło, tzn.
że K2M "pracowało" bardzo mało -- wbrew pozorom K2M to bardzo
wytrzymały element, a sprzęgło można i w pół minuty zedrzeć do zera.

Nieprawda. Dwumasa jest elementem delikatnym, podatnym na uszkodzenia wynikające chociażby z przegrzania przy niewielkich nawet poślizgach tarczy. Przy sytuacji którą opisujesz (zdarcie tarczy do zera) dwumasa idzie do wymiany na 1001 %.

Ponadto uszkodzone K2M hałasuje (chrobocze, dzwoni), a tutaj tylko
trzęsie (?).

Nie musi hałasować chrobotać czy chrupać, wystarczy, że ma zużyte łożysko (np. przegrzane). Sprężyny mogą być w porządku.

R.

Data: 2010-12-30 12:46:29
Autor: mic49
Silnik się trzęsie w zakresie 900 -1100.
Auto było w ASO i stwierdzili, że wtryskiwacze są do sprawdzenia na
specjalnej maszynie, której nie mają. I w przyszłym tygodniu kazali
przyjechać, wykręcą, zawiozą i zobaczą ( a koszt jednego w ASO do 3
tys. zł).

Co sądzicie o płynach dolewanych do ropy, co by przeczyściło
wtryskiwacze?

Michał

Data: 2010-12-28 12:03:09
Autor: Tadeusz

Użytkownik "mic49" <> napisał w wiadomości

W Toyocie RAV4 2.2 D4D na zaspie spalio się sprzęgło.

Co to może być?

I czy teoretycznie jest możliwe, że dawno nie wymieniany filtr
powietrza takie objawy daje?

teoretycznie możliwe ale IMHO mało prawdopodobne...
ja bym też obstawiał dwumas, lub coś źle zrobione ze nowym sprzęgłem

wibracją są takie same na biegu i na luzie???

Data: 2010-12-28 04:00:41
Autor: mic49
Silnik się trzęsie w zakresie 900-1100.
On 28 Gru, 12:03, "Tadeusz" <t...@spam-nie.onet.pl> wrote:
U ytkownik "mic49" <> napisa w wiadomo ci

> W Toyocie RAV4 2.2 D4D na zaspie spalio si sprz g o.
>Co to mo e by ?
> I czy teoretycznie jest mo liwe, e dawno nie wymieniany filtr
> powietrza takie objawy daje?

teoretycznie mo liwe ale IMHO ma o prawdopodobne...
ja bym te obstawia dwumas, lub co le zrobione ze nowym sprz g em

wibracj s takie same na biegu i na luzie???

Tak, takie same, także wciśnięcie sprzęgła niczego nie zmienia. I
tylko w tym zakresie...

Michał

Silnik się trzęsie w zakresie 900-1100.