Data: 2012-03-10 07:13:46 | |
Autor: maniac | |
Silnik wspomagany wodorem? | |
Mój kumpel był na zlocie miłośników samochodów marki SEAT i oto co napisał:
"Wczoraj na spocie seata ibizy był koleś ibizą 1.4 60KM z instalacją wodorową. Pokazywał nam, jak to działa i opowiadał. Generalnie jak auto paliło mu 7l około benzyny, tak teraz pali 4,5l około i mówi, że auto jest nieco mocniejsze na wodorze. Działa to tak, że montujesz taką instalację i mapujesz silnik na mniejszą dawkę paliwa, a tą zmniejszoną dawkę zastępujesz wodorem, który... nic nie kosztuje praktycznie, tzn 1l wody zdemineralizowanej starcza na około 1000km, także tylko sobie lejesz wodę do zbiorniczka i dawkujesz sobie ile wodoru ma podawać do przepustnicy :) Mówi, że zainstalował tą instalację jednego dnia w Gdańsku, a drugiego dnia wracał na tej instalacji do Krakowa i miał stracha, ale nic mu się nie stało :) no i nic generalnie się nie psuje po dziś dzień. Instalację przytargał z Portugalii za 1000, czy 2000zł jakoś. Instalował sobie to sam, bo montaż jest banalnie prosty :). Niezły bajer na oszczędność :)" Prawda to czy właściciel ibizy posiada całkiem wybujałą wyobraźnię? -- maniac |
|
Data: 2012-03-10 07:34:55 | |
Autor: | |
Silnik wspomagany wodorem? | |
Witam serdecznie.
Konstruktor tego ustrojstwa zas³uguje na Nobla! Pozdrawiam. Sebastian http://tunery.tv -- |
|
Data: 2012-03-10 13:39:57 | |
Autor: marian co imie ukrywa | |
Silnik wspomagany wodorem? | |
http://tunery.tvponiewaz watek jest z definicji gowno wart pociagne troche NTG. od czego zalezy zeby w naziemnej cyfrowej osiagnac taki efekt jak w kinie /holenderskiej tv/, tzn oryginalny dzwiek, napisy pl pod spodem? od dekodera/tv od nadawcy od mania/niemania instalacji wodorowej? od jeszcze czegos innego? -- |
|
Data: 2012-03-11 09:03:17 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Silnik wspomagany wodorem? | |
On Sat, 10 Mar 2012 13:39:57 +0000 (UTC), marian co imie ukrywa wrote:
Id¼ na pl.rec.telewizja :) Zale¿y to przede wszystkim od nadawcy który musi nadawaæ kilka ¶cie¿ek audio i ¶cie¿kê z napisami. Bo dekoder to ka¿dy ma obs³ugê takich funkcji. |
|
Data: 2012-03-10 08:50:42 | |
Autor: Marcin N | |
Silnik wspomagany wodorem? | |
W dniu 2012-03-10 07:13, maniac pisze:
Mój kumpel był na zlocie miłośników samochodów marki SEAT i oto co napisał: Gdyby sobie zmapował tak, żeby w ogóle nie wtryskiwało paliwa - byłoby jeszcze lepsze spalanie. Niepotrzebnie tylko wydał pieniądze na tę instalację wodorową. Ona służy wyłącznie pokrzepieniu serca. |
|
Data: 2012-03-10 09:02:17 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
Silnik wspomagany wodorem? | |
maniac napisał(a):
Prawda to czy właściciel ibizy posiada całkiem wybujałą wyobraźnię?http://expressilustrowany.pl/chcesz-jezdzic-taniej-zobacz-ze-mozna,artykul.html?material_id=4ee1f1589a22dd9f6b000000 http://www.wprost.pl/ar/9584/Auto-na-wodor/ http://www.lmgtfy.com/?q=auto+na+wod%C3%B3r -- Krzysiek |
|
Data: 2012-03-10 09:44:56 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Silnik wspomagany wodorem? | |
On 2012-03-10 07:13, maniac wrote:
Prawda to czy właściciel ibizy posiada całkiem wybujałą wyobraźnię? To niestety efekt tumanizacji w szkołach, krojenia programów i słuchania hip-hopu. Zapytaj go jak to wszystko zmierzył. Ale w szczegółach, bez ściemy. |
|
Data: 2012-03-10 09:45:49 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Silnik wspomagany wodorem? | |
On 2012-03-10 07:13, maniac wrote:
dawkę zastępujesz wodorem, który... nic nie kosztuje praktycznie czy technologie produkcji tego wodoru z wody kolega opisał, czy milcząco pominął? |
|
Data: 2012-03-13 10:59:08 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Silnik wspomagany wodorem? | |
W dniu 2012-03-10 09:45, Sebastian Biały pisze:
On 2012-03-10 07:13, maniac wrote: W artykule który zlinkował Krzysztof fizyk "z zamiłowania" opisuje "drgania cząsteczek wody zdemineralizowanej (sic!) zmieszanej z wodoretelnkami (sic!) gdy przepływa przez nie prąd" Osz k... :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2012-03-10 10:01:58 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Silnik wspomagany wodorem? | |
On Sat, 10 Mar 2012 07:13:46 +0100, maniac wrote:
Prawda to czy w³a¶ciciel ibizy posiada ca³kiem wybuja³± wyobra¼niê? Zdecydowanie to drugie. Te instalacje po pierwsze nic nie robi±, bo ilo¶æ produkowanej mieszaniny piorunuj±cej jest ¶ladowa. Na tyle ¿e te instalacje s± reklamowane jako niewymagaj±ce ingerencji w silnik i jego sterowanie, czyli wiadomo ¿e to nic nie daje. Po drugie nawet wyprodukowanie tej ¶ladowej ilo¶ci wodoru pobiera wiêcej pr±du (bo to jest napêdzane pr±dem) ni¿ zostanie uzyskane energii ze spalania wodoru w tlenie. A maj±c 2000z³ to ju¿ mo¿na pomy¶leæ o intstalacji gazowej, która bez ¿adnej magii wykorzysta preferencyjne stawki podatków na LPG i spowoduje obni¿enie kosztów jazdy. |
|
Data: 2012-03-10 11:43:54 | |
Autor: Marek Dyjor | |
Silnik wspomagany wodorem? | |
maniac wrote:
Mój kumpel był na zlocie miłośników samochodów marki SEAT i oto co raczej chce zarobić... za marketing |
|
Data: 2012-03-10 12:54:06 | |
Autor: PiteR | |
Silnik wspomagany wodorem? | |
na ** p.m.s ** maniac pisze tak:
Prawda to czy w³a¶ciciel ibizy posiada ca³kiem wybuja³± wyobra¼niê? Kit polega na tym ¿e przemilcza siê sk±d bierze siê wodór. Jelenie daj± siê nabraæ pod wp³ywem stresu jaki prze¿ywaja na stacji benzynowej. Niestety to kolejne perpetum mobile. -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-03-10 16:02:06 | |
Autor: Marek Dyjor | |
Silnik wspomagany wodorem? | |
PiteR wrote:
na ** p.m.s ** maniac pisze tak: to jest genialny wynalazek, pozwala du¿o zarobiæ. |
|
Data: 2012-03-10 17:24:20 | |
Autor: PiteR | |
Silnik wspomagany wodorem? | |
na ** p.m.s ** Marek Dyjor pisze tak:
to jest genialny wynalazek, pozwala du¿o zarobiæ. niew±tpliwie, dziesiêciu ³osi razy 2 ty¶ z³ ;) -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-03-11 09:26:19 | |
Autor: | |
Silnik wspomagany wodorem? | |
Marek Dyjor <mdyjor@poczta.onet.pl> napisa³(a): ...
to jest genialny wynalazek, pozwala du¿o zarobiæ.Bo ten Nobel to powinien byæ w dziedzinie ekonomii. ;-) Pozdrawiam. Sebastian http://tunery.tv -- |
|
Data: 2012-03-10 16:20:42 | |
Autor: -wytnij- | |
Silnik wspomagany wodorem? | |
W dniu 2012-03-10 07:13, maniac pisze:
Mój kumpel by³ na zlocie mi³oœników samochodów marki SEAT i oto co napisa³: Ponoæ mo¿na zaoszczêdziæ :) Rozmawia³em z takim jednym zapaleñcem który za³o¿y³ to do diesla i mówi³ o oszczêdnoœci 25 % paliwa Ale jedno zasadnicze pytanie kto mu zrobi przegl¹d techniczny, bo takie instalacje nie posiadaj¹ homologacji i nie mog¹ byæ stosowane do zasilania pojazdów. |
|
Data: 2012-03-10 19:50:02 | |
Autor: Pan Piskorz | |
Silnik wspomagany wodorem? | |
W dniu 2012-03-10 16:20, -wytnij- pisze:
Ponoæ mo¿na zaoszczêdziæ :) Nie mo¿na w ten sposób. http://pl.wikipedia.org/wiki/Pierwsza_zasada_termodynamiki Rozmawia³em z takim jednym zapaleñcem który za³o¿y³ to do diesla i mówi³ o oszczêdnoœci 25 % paliwa Mówi³. P. |
|
Data: 2012-03-10 22:12:57 | |
Autor: -wytnij- | |
Silnik wspomagany wodorem? | |
W dniu 2012-03-10 19:50, Pan Piskorz pisze:
W dniu 2012-03-10 16:20, -wytnij- pisze: Mówi³.No mówi³ tylko, a dopóki sam nie za³o¿ysz to siê nie przekonasz podobnie jak ja :) |
|
Data: 2012-03-11 09:30:36 | |
Autor: | |
Silnik wspomagany wodorem? | |
-wytnij- <qnick(-wytnij-)@interia.eu> napisa³(a): ...
No mówi³ tylko, a dopóki sam nie za³o¿ysz to siê nie przekonasz podobnie jak ja :)To ju¿ nie lipa, to religia prawie. ;-) Pozdrawiam. Sebastian http://tunery.tv -- |
|
Data: 2012-03-12 12:34:22 | |
Autor: kamil | |
Silnik wspomagany wodorem? | |
On 10/03/2012 15:20, -wytnij- wrote:
W dniu 2012-03-10 07:13, maniac pisze: Niech jeszcze do³o¿y magnetyzer 20% oszczêdno¶ci i dynks do gniazda zapalniczki daj±cy kolejne 25%. Dwa litry na setkê w mie¶cie to dopiero tania jazda! -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net |
|
Data: 2012-03-10 17:14:30 | |
Autor: AZ | |
Silnik wspomagany wodorem? | |
On 03/10/2012 07:13 AM, maniac wrote:
Mój kumpel był na zlocie miłośników samochodów marki SEAT i oto co napisał:A czasem nie chciał z czystej życzliwości sprzedać innym uczestnikom zlotu? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-03-10 18:18:48 | |
Autor: Excite | |
Silnik wspomagany wodorem? | |
W dniu 2012-03-10 07:13, maniac pisze:
Prawda to czy w³a¶ciciel ibizy posiada ca³kiem wybuja³± wyobra¼niê? Sam sobie odpowied¼, przy³ó¿ rêkê do dolotu powietrza silnika i pomy¶l tak "na oko" ile wodoru by³o by potrzeba. A teraz pomy¶l sk±d ten wodór wzi±æ i jakim nak³adem w³o¿onej w to energii. ps. ponoæ na ludzkiej g³upocie zarabia siê najlepiej ;) |
|
Data: 2012-03-10 22:05:34 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Silnik wspomagany wodorem? | |
Dnia 10.03.2012 maniac <tust_no1@mail.com> napisa³/a:
[ciach] Prawda to czy w³a¶ciciel ibizy posiada ca³kiem wybuja³± wyobra¼niê? Obaj nigdy nie mieli¶cie lekcji fizyki? Krzysiek Kie³czewski |
|
Data: 2012-03-10 21:40:50 | |
Autor: kogutek | |
Silnik wspomagany wodorem? | |
Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisa³(a):
Dnia 10.03.2012 maniac <tust_no1@mail.com> napisa³/a:Ja tez fizyki w szkole nie mia³em. Ale Ty widaæ dobry by³e¶. Powiniene¶ odpowiedzieæ na takie proste pytanie. Jak samochód pali 10 litrów benzyny na setkê i ma napisane w danych technicznych ¿e ma 100kW. To on ma 100kW na ko³ach? -- |
|
Data: 2012-03-10 23:14:10 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Silnik wspomagany wodorem? | |
Dnia 10.03.2012 kogutek <sok_marchwiowy@WYTNIJ.gazeta.pl> napisa³/a:
[ciach]Ja tez fizyki w szkole nie mia³em. Wszyscy wiedz±. Ale Ty widaæ dobry by³e¶. Powiniene¶ Nie. Krzysiek Kie³czewski |
|
Data: 2012-03-10 23:29:44 | |
Autor: kogutek | |
Silnik wspomagany wodorem? | |
Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisa³(a):
Dnia 10.03.2012 kogutek <sok_marchwiowy@WYTNIJ.gazeta.pl> napisa³/a:To ile ma naukowcu? -- |
|
Data: 2012-03-11 00:50:49 | |
Autor: Sebastian Bia³y | |
Silnik wspomagany wodorem? | |
On 2012-03-11 00:29, kogutek wrote:
To ile ma naukowcu? Nie do¶æ ¿e nie poda³e¶ wszystkich danych do tego wyliczenia, to jeszcze poda³e¶ jakie¶ nadmiarowe, nie zwi±zane z tematem. |
|
Data: 2012-03-11 02:07:24 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Silnik wspomagany wodorem? | |
Dnia 10.03.2012 kogutek <sok_marchwiowy@WYTNIJ.gazeta.pl> napisa³/a:
> Ale Ty widaæ dobry by³e¶. Powiniene¶To ile ma naukowcu? Co ile ma? Nie poda³e¶ ¿adnych sensownych szczegó³ów wiêc nie dostaniesz ¿adnej sensownej odpowiedzi. Krzysiek Kie³czewski |
|
Data: 2012-03-11 11:36:45 | |
Autor: kogutek | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
Jest samochód. Kto¶ nim jedzie. Samochód ma w danych technicznych napisane ¿e
ma silnik o mocy 50kW. Kto¶ nim sobie pojecha³ na wycieczkê. Teren jest ze wzniesieniami. Ale nie góry. Kawa³ek równego, trochê pod górkê i znowu kawa³ek równego. Na równym maksymalna prêdko¶æ i zu¿ycie paliwa nie jest istotne. Wa¿ne ¿e pod górkê pomimo wci¶niêtego do oporu peda³u gazu prêdko¶æ spada do 100/h. Czyli silnik pracuje z moc± maksymaln±. Wska¼nik chwilowego zu¿ycia paliwa pokazuje wtedy 8 litrów benzyny na 100 kilometrów. Pogoda bezwietrzna, temperatura silnika nominalna, temperatura powietrza 20 stopni, nic nie pada z nieba. I pytanie. Jaka jest wtedy moc na ko³ach? Oczywi¶cie samochód pe³nosprawny, ci¶nienie w ko³ach w³a¶ciwe itp. Dla u³atwienia dla tych co nie potrafi± okre¶liæ a chc± cokolwiek napisaæ. Nie idzie o wynik z trzema miejscami po przecinku tylko o proste oszacowanie w stylu 100% z 50kW, 65% z 50kW ....... -- |
|
Data: 2012-03-11 12:28:22 | |
Autor: kogutek | |
Za ma³o danych dwóch napisa³o. | |
Za du¿o te¿ niedobrze. Przyk³ad ze Szwejka. Jest dom. Ma dwie klatki i cztery
piêtra. Kryty jest dachówk±. W ka¿dym mieszkaniu jest 6 okien. Na dachu s± cztery du¿e kominy i dwa dymniki. Pytanie. W którym roku umar³a babka stró¿a? Do rozwi±zania zadania o samochodzie nie s± potrzebne ¿adne dane. Odpowiedz wynika z I zasady termodynamiki. Wiem ¿e sformu³owa³em pytanie trochê podstêpnie. Jednak taki co zna fizykê w sposób mierny powinien bezb³êdnie odpowiedzieæ bez ¿adnych danych. -- |
|
Data: 2012-03-11 13:00:14 | |
Autor: J.F. | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
Dnia Sun, 11 Mar 2012 11:36:45 +0000 (UTC), kogutek napisa³(a):
Jest samochód. Kto¶ nim jedzie. Samochód ma w danych technicznych napisane ¿e znasz zasade GIGO ? Zalozenia z sufitu, to i wyniki z sufitu. Smiem twierdzic ze ok 20kW, ale to tylko dlatego ze liczby podales bzdurne. A teraz sie dolicz gdzie sie pomyliles. J. |
|
Data: 2012-03-11 13:03:47 | |
Autor: Micha³ Baszyñski | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
W dniu 2012-03-11 12:36, kogutek pisze:
Jest samochód. Kto¶ nim jedzie. Samochód ma w danych technicznych ..... tylko o proste oszacowanie w stylu 100% z 50kW, 65% z 50kW ..... dzi¶ jest niedziela, wiêc grupowa szklana kula do wró¿enia ma wolne. Dopóki nie podasz wiêcej danych to nikt nie bêdzie zgadywa³, bo to nie ma sensu. Has³o na dzi¶ dla Ciebie to krzywa mocy/momentu obrotowego dla _tego_ _konkretnego_ silnika -- Pozdr. Micha³ |
|
Data: 2012-03-11 14:32:43 | |
Autor: Czeslawek | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
W dniu 2012-03-11 12:36, kogutek pisze:
Jest samochód. Kto¶ nim jedzie. Samochód ma w danych technicznych napisane ¿e Je¶li chodzi o zu¿ycie paliwa to wychodzi, ¿e moc na ko³ach to nie wiêcej ni¿ 20kW Przy za³o¿eniu, ¿e 3kW poch³ania osprzêt silnika (alternator, klimatyzacja, wspomaganie), a sprawno¶æ jest sta³a i silnika wynosi 0,33, a dla skrzyni biegów wynosi 0,95. -- Pozdrawiam, Czes³awek |
|
Data: 2012-03-11 15:42:57 | |
Autor: kogutek | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
Czeslawek <czeslawek-1Ctrl+X@gazeta.pl> napisa³(a):
W dniu 2012-03-11 12:36, kogutek pisze:I to jest w³a¶nie I zasada termodynamiki praktycznie. Nie mo¿na ze spalania uzyskaæ tyle samo albo wiêcej energii ni¿ ma spalone paliwo. Zawsze jest mniej. Piszesz o sta³ej sprawno¶ci silnika benzynowego. Trochê ponad 30% ma w warunkach laboratoryjnych. Sprawno¶æ u¿ytkowa to od kilku do dwudziesty kilku procent. Przy je¼dzie miejskiej nigdy nie pracuje w optymalnym zakresie obrotów odpowiadaj±cych du¿ej sprawno¶ci. Szacujê ¿e przy je¼dzie miejskiej sprawno¶æ silnika benzynowego jako urz±dzenia zamieniaj±cego energiê ze spalania na pracê u¿yteczn± jest na poziomie 5-8%. Niejedna lokomotywa parowa mog³a mieæ wiêksz± sprawno¶æ. Przy sprawno¶ci 10% ka¿de jej podniesienie o 1% bêdzie skutkowa³o znacz±cym zmniejszeniem zapotrzebowania na paliwo. Temat o wytwornicy wodoru. Nie wiem czy dzia³a czy nie dzia³a. Ale rozpatrywanie jej dzia³ania pod wzglêdem energetyczno¶ci powsta³ego w wyniku elektrolizy Wodoru i Tlenu mo¿e byæ b³êdem. Taka mieszanka ma wybitn± tendencjê od zapalania siê i wybuchania od byle czego. Na dodatek doskonale miesza siê z powietrzem a nie miesza z rozpylonym paliwem. ¶ladowa ilo¶æ Wodoru i Tlenu w cylindrze mo¿e u³atwiaæ zap³on ubogiej mieszanki. Producenci silników poszli t± drog±. Do pewnej proporcji paliwa do powietrza da siê zapaliæ mieszankê w cylindrze. Poni¿ej siê nie da albo bêd± z tym powa¿ne problemy. To wykombinowali system ¿e w pobli¿u ¶wiecy jest bogatsza mieszanka a w cylindrze uboga. Od zapalonej bogatej mieszanki ta uboga, co sama by siê nie zapali³a, zapali siê. Je¶li mia³bym rozpatrywaæ jaki mo¿e byæ mechanizm dzia³ania wytwornicy Tlenu i Wodoru to pasuje mi tylko taki jaki opisa³em. Na pewno nie bra³bym pod uwagê warto¶ci opa³owej Wodoru bo jest go za ma³o ¿eby mia³ w bilansie jaki¶ udzia³. Ale jako inicjator pasuje. Nie mo¿na poprzez zubo¿enie mieszanki uzyskaæ oszczêdno¶ci powy¿ej 10%. To znaczy ¿e mo¿e i mo¿na tylko bêdzie to nie op³acalne bo silnik wykoñczy siê bardzo szybko. Ale w granicach 10% mo¿e byæ to mo¿liwe. Dok±d nie zobaczê zamontowanej instalacji do wytwarzania wodoru i sam nie sprawdzê czy faktycznie spowoduje obni¿enie zu¿ycia paliwa to nie mam na ten temat ¿adnego zdania. Wtr±ci³em siê w temat bo pierdo³y tutaj pisali tacy ró¿ni. A powo³ywaæ siê na I zasadê termodynamiki w przypadku urz±dzenia maj±cego szczytowo 30% sprawno¶ci by³o g³upot± bo w takim urz±dzeniu jest 70% rezerwy do wykorzystania. -- |
|
Data: 2012-03-12 12:04:45 | |
Autor: Arek | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
W dniu 2012-03-11 16:42, kogutek pisze:
[...] A powo³ywaæ siê na I zasadê termodynamiki w przypadku urz±dzenia Otó¿ to. Ale jak czekam a¿ nasz grupowy noblista "to" siê wypowie. Wszystkie inne argumenty nie maj± dla mnie najmniejszej warto¶ci. A. |
|
Data: 2012-03-11 19:00:34 | |
Autor: AZ | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
On 03/11/2012 12:36 PM, kogutek wrote:
Jest samochód. Kto¶ nim jedzie. Samochód ma w danych technicznych napisane ¿eS³abo przy³o¿y³e¶ siê do zadania bo wg. Ciebie moc regulujemy peda³em gazu, peda³ w opór 100% mocy, peda³ 50% to 50% mocy... Tu istotne jest na jakim biegu jest to jechane. Bo moc w danych technicznych to moc maksymalna jak± silnik jest w stanie wygenerowaæ i jest podane przy jakich obrotach ta moc jest. Dodatkowo moc to jest moment x obroty, wiêc ¿eby to oszacowaæ to trzeba by mieæ charakterystykê krzywej momentu dla danego silnika. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-03-11 18:46:27 | |
Autor: kogutek | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
AZ <artur.zabronski@gmail.com> napisa³(a):
On 03/11/2012 12:36 PM, kogutek wrote:Oczywi¶cie ¿e moc regulujemy peda³em, chyba ze kto¶ ma pokrêt³o albo korbê. Moc podawana przez producenta jest moc± ciepln±. Jak podaje 100kW to znaczy ¿e silnik jest w stanie przepaliæ w pracy ci±g³ej 10 litrów paliwa na sto kilometrów. Da to realn± moc na ko³ach góra dwudziestu kilku kilowatów. Parametrem ograniczaj±cym moc ka¿dego silnika spalinowego jest mo¿liwo¶æ rozproszenia mocy jak idzie na straty. Ka¿dy silnik mo¿e byæ krótko czasowo przeci±¿ony cieplnie nawet o kilkaset procent. Ma to miejsce na przyk³ad w czasie ostrego ruszania. Jak samochód ma wska¼nik chwilowego zu¿ycia paliwa to je¶li pokazuje on przy je¼dzie z maksymaln± prêdko¶ci±, czyli z moc± maksymaln± jaka¶ warto¶æ, to przy ostrym ruszeniu mo¿e pokazaæ od piêciu razy wiêcej. Nie znaczy to ¿e przepalaj±c piêæ razy wiêcej paliwa ma piêæ razy wiêksz± moc mechaniczn±. Góra dwa razy wzro¶nie moc. Pomimo znacz±cego przekroczenia maksymalnej ci±g³ej mocy cieplnej w zasadzie nic siê silnikowi nie dzieje. W przeci±gu dziesiêciu sekund jest w stanie poch³on±æ tak± moc i oddaæ j± pó¼niej. Piszesz o tym ¿e moc zale¿y od biegu. Z trzech Tischnerowskich prawd jest to gówno prawda. Mo¿na jechaæ 30 na godzinê na pierwszym biegu i wykorzystywaæ ca³± dostêpn± moc a nawet j± przekroczyæ kosztem wiêkszego zu¿ycia paliwa. A jad±c 150/h na V biegu mo¿na potrzebowaæ 10% mocy maksymalnej. Wszystko zale¿y od obci±¿enia silnika. -- |
|
Data: 2012-03-11 20:16:51 | |
Autor: Shrek | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
On 2012-03-11 19:46, kogutek wrote:
Oczywi¶cie ¿e moc regulujemy peda³em, chyba ze kto¶ ma pokrêt³o albo korbê. Powiedz, ¿e ¿artujesz sobie tylko. Shrek. |
|
Data: 2012-03-11 20:18:55 | |
Autor: AZ | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
On 03/11/2012 07:46 PM, kogutek wrote:
> Peda³em otwierasz przepustnicê/zmieniasz dawkê paliwa a ile z tego mocy jest to zalezy od krzywej momentu Moc podawana przez producenta jest moc± ciepln±. Jak podaje 100kW to znaczy ¿e> Dobre, dobre! Czyli nadal nie wiesz co to jest moc. Czyli wg. Ciebie na wyj¶ciu silnika nie da siê wytworzyæ w mocy ~80kW w postaci pr±du? Da to realn± moc na ko³ach góra dwudziestu kilku kilowatów.> To ju¿ sobie sam obzdura³e¶. Parametrem ograniczaj±cym moc ka¿dego silnika spalinowego jest mo¿liwo¶æCzyli nigdy nie jecha³e¶ samochodem V-max bo by¶ nie gada³ takich g³upot. > Góra dwa razy wzro¶nie moc. Pomimo znacz±cegoAle zrozumia³e¶ co napisa³em? Od biegu zale¿y prêdko¶c obrotowa silnika a silnik ma konkretn± charakterystykê przy danej prêdko¶ci obrotowej - maksymalna moc jak± mo¿e wygenerowaæ. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-03-11 19:32:18 | |
Autor: kogutek | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
AZ <artur.zabronski@gmail.com> napisa³(a):
On 03/11/2012 07:46 PM, kogutek wrote:Kto powiedzia³ ¿e na wyj¶ciu silnika nie da siê wytworzyæ 80 kW pr±du? Chyba Ty tak twierdzisz. Jak we¼miesz silnik benzynowy o mocy tak z 260-280 kW mocy cieplej to siê da. Zu¿yje wtedy ok 30 litrów benzyny na godzinê. Takim co ma 100 kW mocy cieplnej, spala 10 litrów na godzinê, siê nie da. -- |
|
Data: 2012-03-11 20:41:51 | |
Autor: AZ | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
On 03/11/2012 08:32 PM, kogutek wrote:
ROTFL. To z silnika samochodu który ma moc maksymaln± 100 kW (bo o takim pisa³e¶) po stratach nie wytworzysz 80 kW? We¼ no odezwij siê do projektantów silników w lokomotywach bo widocznie o tym nie wiedz±... -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-03-11 20:48:07 | |
Autor: kogutek | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
AZ <artur.zabronski@gmail.com> napisa³(a):
On 03/11/2012 08:32 PM, kogutek wrote:Taki co ma 100kW mocy mechanicznej musi mieæ ponad 300kW mocy cieplnej i przepalaæ ponad 30 litrów paliwa na godzinê. Przez chwilê takim co ma katalogow± d³ugotrwa³± moc ciepln± 100 kW te¿ siê da . Ale tylko przez chwilê. Skot³uje wtedy z 60-80 litrów paliwa w przeliczeniu na godzinê. We¼ pod uwagê drobny szczegó³. Silnik wspó³pracuj±cy z pr±dnic± ma du¿o wy¿sz± sprawno¶æ ni¿ o podobnej mocy zainstalowany w samochodzie osobowym. Bo pracuje w optymalnym zakresie prêdko¶ci obrotowych i mocy. -- |
|
Data: 2012-03-11 22:31:27 | |
Autor: J.F. | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
Dnia Sun, 11 Mar 2012 20:48:07 +0000 (UTC), kogutek napisa³(a):
ROTFL. To z silnika samochodu który ma moc maksymaln± 100 kW (bo o takim pisa³e¶) po stratach nie wytworzysz 80 kW? We¼ no odezwij siê do projektantów silników w lokomotywach bo widocznie o tym nie wiedz±...Taki co ma 100kW mocy mechanicznej musi mieæ ponad 300kW mocy cieplnej i No i ma przepalaæ ponad 30 litrów paliwa na godzinê. Odszukaj co pisalem o spalaniu Nubiry. Przez chwilê takim co ma Przez chwile - do konca baku. Badz spokojny ze Niemcy tak testuja samochody - przeciez moze im sie trafic taki kierowca. Skot³uje wtedy z 60-80 litrów paliwa w przeliczeniu na godzinê. We¼ pod uwagê samochod tez czasem zapewnia optymalne warunki pracy. J. |
|
Data: 2012-03-11 23:15:30 | |
Autor: AZ | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
On 03/11/2012 09:48 PM, kogutek wrote:
To jeszcze mi powiedz sk±d bior± siê kilowaty na hamowni. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-03-11 22:32:34 | |
Autor: kogutek | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
AZ <artur.zabronski@gmail.com> napisa³(a):
On 03/11/2012 09:48 PM, kogutek wrote:W chuja Cie robi±. Pokazuj± to co chcia³by¶ zobaczyæ. Masz jaki¶ wykres z hamowni na którym jest pokazane ile fizycznie silnik przepala paliwa i ile ma wtedy mocy mechanicznej. Przy stu kilowatach musia³by przepalaæ nie mniej ni¿ 45 litrów na godzinê. A jak by¶ mia³ jakiekolwiek w±tpliwo¶ci to zapoznaj siê z I zasad± termodynamiki. -- |
|
Data: 2012-03-12 00:26:20 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
On Sun, 11 Mar 2012 22:32:34 +0000 (UTC), kogutek wrote:
Przy stu kilowatach musia³by przepalaæ nie mniej ni¿ No i mniej-wiêcej tyle pali przy takim obci±¿eniu - gdzie widzisz problem? Wtedy samochód jedzie jakie¶ 200km/h i pali ze 20l/100km. Albo jedzie wolniej i siê rozpêdza. |
|
Data: 2012-03-12 12:46:08 | |
Autor: J.F | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
U¿ytkownik "kogutek" napisa³ w wiadomo¶ci
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisa³(a): > Przy stu kilowatach musia³by przepalaæ nie mniej ni¿ No i w czym problem ? Ze ci za duzo palil ? Bylo naprawic silnik. Co to byl za opel ? Vectry akurat byly dosc oszczedne, i przy rownej jezdzie 200/h powinny palic ponizej 20/100. J. |
|
Data: 2012-03-12 23:00:33 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
On Mon, 12 Mar 2012 12:46:08 +0100, J.F wrote:
Tyle grupowa teoria. Mia³em opla ze stu piêædziesiêcio konnym silnikiem. Przy Gdyby samochody mia³y paliæ 40l/100km przy 185km/h, to wielu Niemców by nie da³o rady na autostradzie od stacji do stacji dojechaæ :) |
|
Data: 2012-03-12 23:06:18 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
Hello Tomasz,
Monday, March 12, 2012, 11:00:33 PM, you wrote: Gdyby samochody mia³y paliæ 40l/100km przy 185km/h, to wielu Niemców by nieTyle grupowa teoria. Mia³em opla ze stu piêædziesiêcio konnymNo i w czym problem ? Ze ci za duzo palil ? Bylo naprawic silnik. Usi³ujesz dyskutowaæ z kogutkiem? -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-03-12 23:09:28 | |
Autor: J.F. | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
Dnia Mon, 12 Mar 2012 23:00:33 +0100, Tomasz Pyra napisa³(a):
On Mon, 12 Mar 2012 12:46:08 +0100, J.F wrote: Ale to mniej wiecej tak wyglada :-) J. |
|
Data: 2012-03-12 23:29:36 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
Hello J.F.,
Monday, March 12, 2012, 11:09:28 PM, you wrote: Ale to mniej wiecej tak wyglada :-)Gdyby samochody mia³y paliæ 40l/100km przy 185km/h, to wielu Niemców by nieTyle grupowa teoria. Mia³em opla ze stu piêædziesiêcio konnymNo i w czym problem ? Ze ci za duzo palil ? Bylo naprawic silnik. Co tak wyglada? 40l/100km@185kmph? Chyba w Veyronie... -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-03-12 23:37:21 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
Dnia 12.03.2012 RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> napisa³/a:
Ale to mniej wiecej tak wyglada :-)Gdyby samochody mia³y paliæ 40l/100km przy 185km/h, to wielu Niemców by nieTyle grupowa teoria. Mia³em opla ze stu piêædziesiêcio konnymNo i w czym problem ? Ze ci za duzo palil ? Bylo naprawic silnik. I to popsutym... Pzdr, Krzysiek Kie³czewski |
|
Data: 2012-03-13 17:44:20 | |
Autor: J.F | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
U¿ytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:3730567037$20120312232937@squadack.com...
Hello J.F., Ale to mniej wiecej tak wyglada :-)Gdyby samochody mia³y paliæ 40l/100km przy 185km/h, to wielu Niemców by nieTyle grupowa teoria. Mia³em opla ze stu piêædziesiêcio konnymNo i w czym problem ? Ze ci za duzo palil ? Bylo naprawic silnik. Co tak wyglada? 40l/100km@185kmph? Chyba w Veyronie... No tak, juz mnie swoimi bzdurami wmanewrowal na manowce. 40l/h, 20l/100km, no i raczej przy 200 niz przy 185 .. A swoja droga Veyrona to jestem ciekaw ... niewykluczone ze akurat pracowalby w dobrym punkcie i spalil mniej niz inne .. J. |
|
Data: 2012-03-13 21:20:52 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
On Tue, 13 Mar 2012 17:44:20 +0100, J.F wrote:
U¿ytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:3730567037$20120312232937@squadack.com... Veyron w sumie ¿aden sza³ je¿eli chodzi o wysilenie. 1000KM (czy nawet 1200KM w super-sport) z 8.0l to nie jest jako¶ szczególnie du¿o - w czasach róznych TFSI tak wysilony silnik to ju¿ niemal codzienno¶æ. Honda 120KM z litra wyci±ga³a ponad 10 lat temu z silników wolnoss±cych :) |
|
Data: 2012-03-13 00:15:05 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
On Mon, 12 Mar 2012 23:09:28 +0100, J.F. wrote:
Dnia Mon, 12 Mar 2012 23:00:33 +0100, Tomasz Pyra napisa³(a): No bez przesady... Nie przy 185km/h. Skoro kogutkowe auto przy 90 pali³o 8, a przy 185 pali³o 40, to przy 250km/h pali³by pewnie 70l/100km... A tyle to pali Veyron przy ponad 400km/h (78l/100km przy 1000KM). Mój samochód przy 200km/h pali 18-19l/100km. |
|
Data: 2012-03-13 11:17:55 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
W dniu 2012-03-11 21:48, kogutek pisze:
Taki co ma 100kW mocy mechanicznej musi mieæ ponad 300kW mocy cieplnej i Dok³adnie tak. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2012-03-11 22:49:38 | |
Autor: Shrek | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
On 2012-03-11 20:32, kogutek wrote:
Kto powiedzia³ ¿e na wyj¶ciu silnika nie da siê wytworzyæ 80 kW pr±du? Chyba Ca³e szczê¶cie, ze mój grat o tym nie wie, bo jakby siê dowiedzia³ i zamiast 130 koni dawa³ ze 40, to bym siê chyba pochlasta³. http://imageshack.us/f/814/tomekwykres.jpg/ - akurat nie mój, ale ten sam model. Shrek. |
|
Data: 2012-03-11 22:38:47 | |
Autor: kogutek | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
Shrek <user@domain.invalid> napisa³(a):
On 2012-03-11 20:32, kogutek wrote:Ile wtedy pali jak daje 130 koni? -- |
|
Data: 2012-03-12 06:30:02 | |
Autor: Shrek | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
On 2012-03-11 23:38, kogutek wrote:
Shrek<user@domain.invalid> napisa³(a): Diabli wiedz±, zale¿y od prêdko¶ci - podejrzewam, ¿e na p³askim to bêdzie ko³o 220km/h - nigdy nie próbowa³em i ko³o 40-50 litrów na godzinê - w efekcie ko³o 20 na setkê. Co¶ ciê w tym dziwi? A to co widzisz na hamowni, jest moc± silnika minus straty na uk³adzie przeniesienia. Czyli jak widzisz te 130 koni, to znaczy, ¿e silnik ma moc maksymaln± pewnie oko³o 140-145. Natomiast jakby¶ siê nie stara³ to nie jest ko³o 40 KM. Shrek. |
|
Data: 2012-03-12 21:06:40 | |
Autor: 'Tom N' | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
Shrek w <news:jjk1ku$oh3$1inews.gazeta.pl>:
Natomiast jakby¶ siê nie stara³ to nie jest ko³o 40 KM. B³±d w za³o¿eniach Shrek. KM to Kogutek Machany, a KW to Kogutek Wahany i co mu zrobisz temu kogutku? ;-) -- Tomasz Nycz |
|
Data: 2012-03-12 21:09:57 | |
Autor: Shrek | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
On 2012-03-12 21:06, 'Tom N' wrote:
Natomiast jakby¶ siê nie stara³ to nie jest ko³o 40 KM. No teraz to siê waham:P Shrek. |
|
Data: 2012-03-12 21:45:02 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
W dniu 2012-03-12 21:06, 'Tom N' pisze:
Shrek w<news:jjk1ku$oh3$1inews.gazeta.pl>: ¯e¶ mi Wa¶æ humor poprawi³ na wieczór :) |
|
Data: 2012-03-11 20:52:01 | |
Autor: Sebastian Bia³y | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
On 2012-03-11 19:46, kogutek wrote:
Jak podaje 100kW to znaczy ¿e Sugerujesz ¿e moc, objêto¶æ i odleg³o¶æ zwi±zane s± jak±s zale¿no¶ci± i jest to ¶cis³e? |
|
Data: 2012-03-11 23:08:42 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
On Sun, 11 Mar 2012 18:46:27 +0000 (UTC), kogutek wrote:
Parametrem ograniczaj±cym moc ka¿dego silnika spalinowego jest mo¿liwo¶æ Parametrem ograniczaj±cym moc silnika samochodu jest nape³nianie cylindra mieszank±. W drugiej kolejno¶ci ograniczaj± osi±gu mo¿liwo¶ci opró¿niania cylindra. Zapas mo¿liwo¶ci rozpraszania mocy zazwyczaj jest bardzo du¿y, a najwiêkszy problem z rozpraszaniem "strat" to akurat jest jak samochód stoi, a silnik pracuje na biegu ja³owym. Ka¿dy silnik mo¿e byæ krótko czasowo Zupe³na nieprawda. Silnik ma rak± sam± moc zarówno przy ruszaniu jak i podczas maksymalnego ci±g³ego obci±¿enia. Samochody nie maj± mo¿liwo¶ci chwilowego dodawania mocy - takie cuda to dopiero samochody hybrydowe. To ¿e wska¼nik chwilowego zu¿ycia pokazuje wiêcej przy ruszaniu ni¿ przy je¼dzie z prêdkoci± maksymaln± wynika z tego ¿e jest to wskazanie w l/100km, a wiec zale¿ne od prêdko¶ci z jak± porusza siê samochód. Sam silnik obci±¿ony moc± maksymaln± zu¿ywa t± sam± ilo¶æ paliwa - przyk³adowo 50l/h. Przy prêdko¶ci 100km/h oznaczaæ to bedzie chwilowe zu¿ycie 50l/100km, przy 200km/h ju¿ 25l/100km. |
|
Data: 2012-03-11 22:36:23 | |
Autor: kogutek | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisa³(a):
On Sun, 11 Mar 2012 18:46:27 +0000 (UTC), kogutek wrote:Proponujê ¿eby¶ przeczyta³ co sam napisa³e¶ za 5 lat. U¶miejesz siê z siebie. -- |
|
Data: 2012-03-11 23:24:39 | |
Autor: AZ | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
On 03/11/2012 11:08 PM, Tomasz Pyra wrote:
Dok³adnie. Gdyby tak by³o to nie stosowa³oby siê nitra (co jest powi±zane z tym co napisa³e¶ o nape³nianiu) a po prostu wrzuca³o wiêcej paliwa i mam chwilowo dodatkow± moc. > To ¿e wska¼nik chwilowego zu¿ycia pokazuje wiêcej przy ruszaniu ni¿ przy> No i ca³a teoria kogutka w pizdu... Dodatkowo, ¿eby przy ruszaniu u¿yæ moc maksymaln± to trzeba by trzymaæ silnik na obrotach tam gdzie to maksimum jest. Czyli w benzyniakach to typowo 4-6 krpm a sprzêg³em wykorzystywaæ jak najwiêcej tej mocy. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-03-13 11:20:32 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
W dniu 2012-03-11 19:46, kogutek pisze:
Oczywi¶cie ¿e moc regulujemy peda³em, chyba ze kto¶ ma pokrêt³o albo korbê. Krótko i wêz³owato: nie. To moc mechaniczna na wale silnika. Sorry ¿e piszê oczywisto¶ci, ale ró¿ni to czytaj±, jeszcze kto uwierzy. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2012-03-14 15:37:38 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
kogutek wrote:
AZ <artur.zabronski@gmail.com> napisa³(a): Bzdura. Jak podaje 100kW to znaczy ¿e Bzdura. Da to realn± moc na ko³ach góra dwudziestu kilku kilowatów. Bzdura. Parametrem ograniczaj±cym moc ka¿dego silnika spalinowego jest mo¿liwo¶æ Bzdura. JAzda z prêdko¶ci± maksymaln± pojazdu nie jest jazd± z moc± maksymaln± pojazdu. to przy ostrym ruszeniu mo¿e pokazaæ od piêciu razy Well, to co ty piszesz to takie pomieszanie bzdur z odrobinami prawdy ¿e nie wiadomo gdzie siê kryæ... \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2012-03-11 18:50:17 | |
Autor: kogutek | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
AZ <artur.zabronski@gmail.com> napisa³(a):
On 03/11/2012 12:36 PM, kogutek wrote:Oczywi¶cie ¿e moc regulujemy peda³em, chyba ze kto¶ ma pokrêt³o albo korbê. Moc podawana przez producenta jest moc± ciepln±. Jak podaje 100kW to znaczy ¿e silnik jest w stanie przepaliæ w pracy ci±g³ej 10 litrów paliwa na sto kilometrów. Da to realn± moc na ko³ach góra dwudziestu kilku kilowatów. Parametrem ograniczaj±cym moc ka¿dego silnika spalinowego jest mo¿liwo¶æ rozproszenia mocy jak idzie na straty. Ka¿dy silnik mo¿e byæ krótko czasowo przeci±¿ony cieplnie nawet o kilkaset procent. Ma to miejsce na przyk³ad w czasie ostrego ruszania. Jak samochód ma wska¼nik chwilowego zu¿ycia paliwa to je¶li pokazuje on przy je¼dzie z maksymaln± prêdko¶ci±, czyli z moc± maksymaln± jaka¶ warto¶æ, to przy ostrym ruszeniu mo¿e pokazaæ od piêciu razy wiêcej. Nie znaczy to ¿e przepalaj±c piêæ razy wiêcej paliwa ma piêæ razy wiêksz± moc mechaniczn±. Góra dwa razy wzro¶nie moc. Pomimo znacz±cego przekroczenia maksymalnej ci±g³ej mocy cieplnej w zasadzie nic siê silnikowi nie dzieje. W przeci±gu dziesiêciu sekund jest w stanie poch³on±æ tak± moc i oddaæ j± pó¼niej. Piszesz o tym ¿e moc zale¿y od biegu. Z trzech Tischnerowskich prawd jest to gówno prawda. Mo¿na jechaæ 30 na godzinê na pierwszym biegu i wykorzystywaæ ca³± dostêpn± moc a nawet j± przekroczyæ kosztem wiêkszego zu¿ycia paliwa. A jad±c 150/h na V biegu mo¿na potrzebowaæ 10% mocy maksymalnej. Wszystko zale¿y od obci±¿enia silnika. -- |
|
Data: 2012-03-11 20:07:47 | |
Autor: J.F. | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
Dnia Sun, 11 Mar 2012 18:50:17 +0000 (UTC), kogutek napisa³(a):
Wa¿ne ¿e pod górkê pomimo wci¶niêtego do oporu peda³u gazu prêdko¶æ spada do Oczywi¶cie ¿e moc regulujemy peda³em, chyba ze kto¶ ma pokrêt³o albo korbê. a w zalozeniach co bylo ? Moc podawana przez producenta jest moc± ciepln±. Jak podaje 100kW to znaczy ¿e Kogutku, nie p* o czyms, o czym nie masz zielonego pojecia. A najlepiej to po prostu nie p*, bo przeciez wiem ze masz troche pojecia, tylko najpierw pomysl, potem policz a potem pisz. Parametrem ograniczaj±cym moc ka¿dego silnika spalinowego jest mo¿liwo¶æ A moze sie myle - i faktycznie nie masz zielonego pojecia. Innymi slowy - stek bzdur. Z lokomotywa ci sie chyba pomylilo. oddaæ j± pó¼niej. Piszesz o tym ¿e moc zale¿y od biegu. Z trzech Mozna. Ale jakie byly zalozenia zadania ? a nawet j± przekroczyæ kosztem wiêkszego zu¿ycia paliwa. Zademonstrujesz to przekroczenie ? A jad±c 150/h na V biegu mo¿na potrzebowaæ podziwiam twoje auto. Ferrari czy dragster ? J. |
|
Data: 2012-03-13 11:50:16 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
W dniu 2012-03-11 20:07, J.F. pisze:
Moc podawana przez producenta jest moc± ciepln±. Jak podaje 100kW to znaczy ¿e Wiesz, zawsze ceni³em ciê za dystans i ³agodn± uprzejmo¶æ, ale widzê ¿e tym razem nie zdzier¿y³e¶ ;) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2012-03-13 17:41:13 | |
Autor: J.F | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
U¿ytkownik "Jakub Witkowski" napisa³ w wiadomo¶ci grup
W dniu 2012-03-11 20:07, J.F. pisze: Moc podawana przez producenta jest moc± ciepln±. Jak podaje 100kW to znaczy ¿e Wiesz, zawsze ceni³em ciê za dystans i ³agodn± uprzejmo¶æ, ale widzê ¿e tym razem nie zdzier¿y³e¶ ;) No sa jakies granice ignorancji :-) J. |
|
Data: 2012-03-13 11:43:53 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
W dniu 2012-03-11 19:50, kogutek pisze:
Moc podawana przez producenta jest moc± ciepln±. Jak podaje 100kW to znaczy ¿e ¦redni samochód z silnikiem o mocy 100kW (jakie¶ 140kM) zwykle jest w stanie rozbujaæ siê do 200km/h na autostradzie. No i jad±c 200km/h spala, wg ciebie, max 10L/h. Czyli 5L/100km. Przekona³e¶ mnie :) PS Ale je¶li jednak spali 15L/100km, to wyjdzie raczej 30L/h, no nie? -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2012-03-13 11:57:06 | |
Autor: wchpikus | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
W dniu 3/11/2012 7:50 PM, kogutek pisze:
W przeci±gu dziesiêciu sekund jest w stanie poch³on±æ tak± moc i Rozwalil mnie tym.. |
|
Data: 2012-03-11 19:06:23 | |
Autor: Cavallino | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
U¿ytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jjip82$1t5$3@node2.news.atman.pl... On 03/11/2012 12:36 PM, kogutek wrote: 100% mocy bêdzie jak siê rozpêdzi silnik do wysokich obrotów - takich przy których maks. moc jest uzyskiwana. W przypadku s³abego benzyniaka to bêdzie zbli¿one do maks. obrotów tego silnika. Czyli np. na 5 biegu raczej ich siê nie uzyska, bo autostrady nie wystarczy. |
|
Data: 2012-03-11 19:12:25 | |
Autor: AZ | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
On 03/11/2012 07:06 PM, Cavallino wrote:
No o tym mówiê, co innego wje¿d¿aæ pod górê na 3 biegu jad±c 120 a co innego na pi±tym. Na pocz±tku jest najwy¿szy moment który jest gdzie¶ wcze¶niej a pó¼niej jest na tyle wysoki, ¿e wzrost obrotów daje wzrost mocy. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-03-11 19:44:41 | |
Autor: BUNIEK | |
Kolejne zadanie - jak ktos lubi :) | |
Mamy punkty A i B auto przejecha³o z punktu A do punktu B z prêdko¶ci± ¶rednia 30 km/h z jaka musi wracaæ do A aby prêdko¶æ ¶rednia wynios³a 60 km/h dla ca³ej wycieczki A -> B -> A :). odleg³o¶æ miedzy A i B mo¿na przyj±æ dowolna
Buniek |
|
Data: 2012-03-11 18:53:38 | |
Autor: kogutek | |
Kolejne zadanie - jak ktos lubi :) | |
BUNIEK <mbuniek@interia.pl> napisa³(a):
Mamy punkty A i B auto przejecha³o z punktu A do punktu B z prêdko¶ci± ¶rednia 30 km/h z jaka musi wracaæ do A aby prêdko¶æ ¶rednia wynios³a 60 km/h dla ca³ej wycieczki A -> B -> A :). odleg³o¶æ miedzy A i B mo¿na przyj±æ dowolnaW dizlu czy w benzynie jest auto? -- |
|
Data: 2012-03-11 19:55:34 | |
Autor: BUNIEK | |
Kolejne zadanie - jak ktos lubi :) | |
Mamy punkty A i B auto przejecha³o z punktu A do punktu B z prêdko¶ci±W dizlu czy w benzynie jest auto? :) no tak :) nich bêdzie dla obu paliw :) |
|
Data: 2012-03-12 02:44:01 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Kolejne zadanie - jak ktos lubi :) | |
Hello BUNIEK,
Sunday, March 11, 2012, 7:44:41 PM, you wrote: Mamy punkty A i B auto przejecha³o z punktu A do punktu B z prêdko¶ci± Nie ma takiej prêdkosci i dobrze o tym wiesz. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-03-12 06:59:21 | |
Autor: Shrek | |
Kolejne zadanie - jak ktos lubi :) | |
On 2012-03-11 19:44, BUNIEK wrote:
Mamy punkty A i B auto przejecha³o z punktu A do punktu B z prêdko¶ci± Nie znam siê za dobrze na fizyce relatywistycznej, ale to ju¿ bêdzie zale¿eæ od obserwatora - przy oko³o¶wietlnych czas zwalnia, wiêc byæ mo¿e przy 1c siê da;) No i znamy co najmniej jedno auto którym (w pewnym sensie) siê da - to z back to the future;) Shrek. |
|
Data: 2012-03-12 11:31:11 | |
Autor: Bydlê | |
Kolejne zadanie - jak ktos lubi :) | |
On 2012-03-12 06:59:21 +0100, Shrek <user@domain.invalid> said:
On 2012-03-11 19:44, BUNIEK wrote: Proszê: <http://pl.wikipedia.org/wiki/Prêdko¶æ_warp> ;-) -- Bydlê |
|
Data: 2012-03-13 11:04:28 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
W dniu 2012-03-11 12:36, kogutek pisze:
Wa¿ne ¿e pod górkê pomimo wci¶niêtego do oporu peda³u gazu prêdko¶æ spada do Fa³szywe wynikanie. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2012-03-13 13:35:05 | |
Autor: Adam P³aszczyca | |
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms | |
Dnia Sun, 11 Mar 2012 11:36:45 +0000 (UTC), kogutek napisa³(a):
Wa¿ne ¿e pod górkê pomimo wci¶niêtego do oporu peda³u gazu prêdko¶æ spada do Za³o¿enie nieprawdziwe. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2012-03-11 00:46:19 | |
Autor: Micha³ Baszyñski | |
Silnik wspomagany wodorem? | |
W dniu 2012-03-10 22:40, kogutek pisze:
Ja tez fizyki w szkole nie mia³em. Ale Ty widaæ dobry by³e¶. Powiniene¶ nie, tyle to on ma w standardowych warunkach (odpowiednia temperatura, ci¶nienie, wilgotno¶æ) przy okre¶lonych obrotach na wale na hamowni silnikowej. A ile ma na ko³ach mo¿esz sprawdziæ za jedyne kilkaset z³otych na hamowni podwoziowej. -- Pozdr. Micha³ |
|
Data: 2012-03-11 01:32:22 | |
Autor: to | |
Silnik wspomagany wodorem? | |
begin kogutek
Ja tez fizyki w szkole nie miałem. Ale Ty widać dobry byłeś. Powinieneś Na kołach ma pewnie z 70-80. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-03-11 04:03:06 | |
Autor: venioo@interia.pl | |
Silnik wspomagany wodorem? | |
W dniu 2012-03-10 22:40, kogutek pisze:
i ma napisane w danych technicznych ¿e ma 100kW. To on ma 100kW na ko³ach? wypadaloby wiedziec, wg jakiej normy zmierzone zostalo te 100kW, wtedy mozna dalej dyskutowac :) -- venioo -> GG:198909 "What a wonderful wooooorld!" :) |
|
Data: 2012-03-11 14:38:24 | |
Autor: Czeslawek | |
Silnik wspomagany wodorem? | |
W dniu 2012-03-11 04:03, venioo@interia.pl pisze:
W dniu 2012-03-10 22:40, kogutek pisze:+++ Wg normy amerykañskiej podaje siê moc na ko³ach, a wiêc moc silnika pomniejszon± o sprawno¶æ uk³adu przeniesienia napêdu http://chevrolet.wieszjak.pl/prezentacje-modeli-chevroleta/297747,4,Chevrolet-Suburban-- czyli-jak-powstaly-SUVy.html Wg normy europejskiej podaje siê moc samego silnika, a wiêc wiêksz± ni¿ jest na ko³ach. -- Pozdrawiam, Czes³awek |
|
Data: 2012-03-11 21:38:46 | |
Autor: venioo@interia.pl | |
Silnik wspomagany wodorem? | |
W dniu 2012-03-11 14:38, Czeslawek pisze:
Dlatego wlasnie to napisalem, co napisalem. -- venioo -> GG:198909 "What a wonderful wooooorld!" :) |
|
Data: 2012-03-13 12:02:44 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Silnik wspomagany wodorem? | |
W dniu 2012-03-11 14:38, Czeslawek pisze:
W dniu 2012-03-11 04:03, venioo@interia.pl pisze: Co nie przeszkadza amerykañcom zawy¿aæ nieraz moc w nieprzyzwoity sposób, zw³aszcza dla auto pseudosportowych :) Tak ¿e nawet jakby zmierzyæ na wale, to by tyle nie wysz³o katalogowo na niby ko³ach... -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2012-03-11 00:30:42 | |
Autor: Bydlê | |
Silnik wspomagany wodorem? | |
On 2012-03-10 06:13:46 +0000, maniac <tust_no1@mail.com> said:
Mój kumpel by³ na zlocie mi³o¶ników samochodów marki SEAT i oto co napisa³: Prawda to czy w³a¶ciciel ibizy posiada ca³kiem wybuja³± wyobra¼niê? No przecie¿ twój kolega to widzia³ na w³asne oczy - nie wierzysz mu? ;>>> -- Bydlê |