Silnik wspomagany wodorem?

Data: 2012-03-10 07:13:46
Autor: maniac
Silnik wspomagany wodorem?
Mój kumpel był na zlocie miłośników samochodów marki SEAT i oto co napisał:

"Wczoraj na spocie seata ibizy był koleś ibizą 1.4 60KM z instalacją wodorową. Pokazywał nam, jak to działa i opowiadał. Generalnie jak auto paliło mu 7l około benzyny, tak teraz pali 4,5l około i mówi, że auto jest nieco mocniejsze na wodorze. Działa to tak, że montujesz taką instalację i mapujesz silnik na mniejszą dawkę paliwa, a tą zmniejszoną dawkę zastępujesz wodorem, który... nic nie kosztuje praktycznie, tzn 1l wody zdemineralizowanej starcza na około 1000km, także tylko sobie lejesz wodę do zbiorniczka i dawkujesz sobie ile wodoru ma podawać do przepustnicy :) Mówi, że zainstalował tą instalację jednego dnia w Gdańsku, a drugiego dnia wracał na tej instalacji do Krakowa i miał stracha, ale nic mu się nie stało :) no i nic generalnie się nie psuje po dziś dzień. Instalację przytargał z Portugalii za 1000, czy 2000zł jakoś. Instalował sobie to sam, bo montaż jest banalnie prosty :). Niezły bajer na oszczędność :)"

Prawda to czy właściciel ibizy posiada całkiem wybujałą wyobraźnię?

--
maniac

Data: 2012-03-10 07:34:55
Autor:
Silnik wspomagany wodorem?
Witam serdecznie.

Konstruktor tego ustrojstwa zas³uguje na Nobla!
Pozdrawiam.

Sebastian
http://tunery.tv

Data: 2012-03-10 13:39:57
Autor: marian co imie ukrywa
Silnik wspomagany wodorem?

http://tunery.tv
 poniewaz watek jest z definicji gowno wart pociagne troche NTG.
od czego zalezy zeby w naziemnej cyfrowej osiagnac taki efekt jak w kinie
/holenderskiej tv/, tzn oryginalny dzwiek, napisy pl pod spodem?
od dekodera/tv
od nadawcy
od mania/niemania instalacji wodorowej?
od jeszcze czegos innego?

Data: 2012-03-11 09:03:17
Autor: Tomasz Pyra
Silnik wspomagany wodorem?
On Sat, 10 Mar 2012 13:39:57 +0000 (UTC), marian co imie ukrywa wrote:

[...]

Id¼ na pl.rec.telewizja :)

Zale¿y to przede wszystkim od nadawcy który musi nadawaæ kilka ¶cie¿ek
audio i ¶cie¿kê z napisami.
Bo dekoder to ka¿dy ma obs³ugê takich funkcji.

Data: 2012-03-10 08:50:42
Autor: Marcin N
Silnik wspomagany wodorem?
W dniu 2012-03-10 07:13, maniac pisze:
[...]

instalacjÄ™ i mapujesz silnik na mniejszÄ… dawkÄ™ paliwa, a tÄ… zmniejszonÄ…
dawkę zastępujesz wodorem

Gdyby sobie zmapował tak, żeby w ogóle nie wtryskiwało paliwa - byłoby jeszcze lepsze spalanie.
Niepotrzebnie tylko wydał pieniądze na tę instalację wodorową. Ona służy wyłącznie pokrzepieniu serca.

Data: 2012-03-10 09:02:17
Autor: Krzysztof 45
Silnik wspomagany wodorem?
Data: 2012-03-10 09:44:56
Autor: Sebastian Biały
Silnik wspomagany wodorem?
On 2012-03-10 07:13, maniac wrote:
Prawda to czy właściciel ibizy posiada całkiem wybujałą wyobraźnię?

To niestety efekt tumanizacji w szkołach, krojenia programów i słuchania hip-hopu. Zapytaj go jak to wszystko zmierzył. Ale w szczegółach, bez ściemy.

Data: 2012-03-10 09:45:49
Autor: Sebastian Biały
Silnik wspomagany wodorem?
On 2012-03-10 07:13, maniac wrote:
dawkę zastępujesz wodorem, który... nic nie kosztuje praktycznie

czy technologie produkcji tego wodoru z wody kolega opisał, czy milcząco pominął?

Data: 2012-03-13 10:59:08
Autor: Jakub Witkowski
Silnik wspomagany wodorem?
On 2012-03-10 07:13, maniac wrote:
dawkę zastępujesz wodorem, który... nic nie kosztuje praktycznie

czy technologie produkcji tego wodoru z wody kolega opisał, czy milcząco pominął?

W artykule który zlinkował Krzysztof fizyk "z zamiłowania" opisuje "drgania cząsteczek
wody zdemineralizowanej (sic!) zmieszanej z wodoretelnkami (sic!) gdy przepływa przez nie prąd"
Osz k... :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
gts /kropka/ pl    |  lub caÅ‚oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2012-03-10 10:01:58
Autor: Tomasz Pyra
Silnik wspomagany wodorem?
On Sat, 10 Mar 2012 07:13:46 +0100, maniac wrote:

Prawda to czy w³a¶ciciel ibizy posiada ca³kiem wybuja³± wyobra¼niê?

Zdecydowanie to drugie.
Te instalacje po pierwsze nic nie robi±, bo ilo¶æ produkowanej mieszaniny
piorunuj±cej jest ¶ladowa. Na tyle ¿e te instalacje s± reklamowane jako
niewymagaj±ce ingerencji w silnik i jego sterowanie, czyli wiadomo ¿e to
nic nie daje.
Po drugie nawet wyprodukowanie tej ¶ladowej ilo¶ci wodoru pobiera wiêcej
pr±du (bo to jest napêdzane pr±dem) ni¿ zostanie uzyskane energii ze
spalania wodoru w tlenie.

A maj±c 2000z³ to ju¿ mo¿na pomy¶leæ o intstalacji gazowej, która bez
¿adnej magii wykorzysta preferencyjne stawki podatków na LPG i spowoduje
obni¿enie kosztów jazdy.

Data: 2012-03-10 11:43:54
Autor: Marek Dyjor
Silnik wspomagany wodorem?
napisał:
[...]

raczej chce zarobić... za marketing

Data: 2012-03-10 12:54:06
Autor: PiteR
Silnik wspomagany wodorem?
na  ** p.m.s **  maniac pisze tak:

Prawda to czy w³a¶ciciel ibizy posiada ca³kiem wybuja³± wyobra¼niê?

Kit polega na tym ¿e przemilcza siê sk±d bierze siê wodór. Jelenie daj±  siê nabraæ pod wp³ywem stresu jaki prze¿ywaja na stacji benzynowej. Niestety to kolejne perpetum mobile.

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2012-03-10 16:02:06
Autor: Marek Dyjor
Silnik wspomagany wodorem?
PiteR wrote:
na  ** p.m.s **  maniac pisze tak:

[...]

to jest genialny wynalazek, pozwala du¿o zarobiæ.

Data: 2012-03-10 17:24:20
Autor: PiteR
Silnik wspomagany wodorem?
na  ** p.m.s **  Marek Dyjor pisze tak:

to jest genialny wynalazek, pozwala du¿o zarobiæ.

niew±tpliwie, dziesiêciu ³osi razy 2 ty¶ z³ ;)

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2012-03-11 09:26:19
Autor:
Silnik wspomagany wodorem?
Marek Dyjor <mdyjor@poczta.onet.pl> napisa³(a): ...
to jest genialny wynalazek, pozwala du¿o zarobiæ.
Bo ten Nobel to powinien byæ w dziedzinie ekonomii. ;-)
Pozdrawiam.

Sebastian
http://tunery.tv

Data: 2012-03-10 16:20:42
Autor: -wytnij-
Silnik wspomagany wodorem?
W dniu 2012-03-10 07:13, maniac pisze:
Mój kumpel by³ na zlocie mi³oœników samochodów marki SEAT i oto co napisa³:

Prawda to czy w³aœciciel ibizy posiada ca³kiem wybuja³¹ wyobraŸniê?

Ponoæ mo¿na zaoszczêdziæ :) Rozmawia³em z takim jednym zapaleñcem który za³o¿y³ to do diesla i mówi³ o oszczêdnoœci 25 % paliwa

Ale jedno zasadnicze pytanie kto mu zrobi przegl¹d techniczny, bo takie instalacje nie posiadaj¹ homologacji i nie mog¹ byæ stosowane do zasilania pojazdów.

Data: 2012-03-10 19:50:02
Autor: Pan Piskorz
Silnik wspomagany wodorem?
W dniu 2012-03-10 16:20, -wytnij- pisze:
Ponoæ mo¿na zaoszczêdziæ :)

Nie mo¿na w ten sposób.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Pierwsza_zasada_termodynamiki

  Rozmawia³em z takim jednym zapaleñcem który
za³o¿y³ to do diesla i mówi³ o oszczêdnoœci 25 % paliwa

Mówi³.
P.

Data: 2012-03-10 22:12:57
Autor: -wytnij-
Silnik wspomagany wodorem?
W dniu 2012-03-10 19:50, Pan Piskorz pisze:
W dniu 2012-03-10 16:20, -wytnij- pisze:

Mówi³.
P.

No mówi³ tylko, a dopóki sam nie za³o¿ysz to siê nie przekonasz podobnie jak ja :)

Data: 2012-03-11 09:30:36
Autor:
Silnik wspomagany wodorem?
-wytnij- <qnick(-wytnij-)@interia.eu> napisa³(a): ...
No mówi³ tylko, a dopóki sam nie za³o¿ysz to siê nie przekonasz podobnie jak ja :)
To ju¿ nie lipa, to religia prawie. ;-)
Pozdrawiam.

Sebastian
http://tunery.tv

Data: 2012-03-12 12:34:22
Autor: kamil
Silnik wspomagany wodorem?
On 10/03/2012 15:20, -wytnij- wrote:
W dniu 2012-03-10 07:13, maniac pisze:
Mój kumpel by³ na zlocie mi³o¶ników samochodów marki SEAT i oto co
napisa³:

Prawda to czy w³a¶ciciel ibizy posiada ca³kiem wybuja³± wyobra¼niê?

Ponoæ mo¿na zaoszczêdziæ :) Rozmawia³em z takim jednym zapaleñcem który
za³o¿y³ to do diesla i mówi³ o oszczêdno¶ci 25 % paliwa

Ale jedno zasadnicze pytanie kto mu zrobi przegl±d techniczny, bo takie
instalacje nie posiadaj± homologacji i nie mog± byæ stosowane do
zasilania pojazdów.

Niech jeszcze do³o¿y magnetyzer 20% oszczêdno¶ci i dynks do gniazda zapalniczki daj±cy kolejne 25%. Dwa litry na setkê w mie¶cie to dopiero tania jazda!

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-03-10 17:14:30
Autor: AZ
Silnik wspomagany wodorem?
On 03/10/2012 07:13 AM, maniac wrote:
[...]

A czasem nie chciał z czystej życzliwości sprzedać innym uczestnikom zlotu?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-03-10 18:18:48
Autor: Excite
Silnik wspomagany wodorem?
W dniu 2012-03-10 07:13, maniac pisze:
Prawda to czy w³a¶ciciel ibizy posiada ca³kiem wybuja³± wyobra¼niê?

Sam sobie odpowied¼, przy³ó¿ rêkê do dolotu powietrza silnika i pomy¶l tak "na oko" ile wodoru by³o by potrzeba. A teraz pomy¶l sk±d ten wodór wzi±æ i jakim nak³adem w³o¿onej w to energii.

ps. ponoæ na ludzkiej g³upocie zarabia siê najlepiej ;)

Data: 2012-03-10 22:05:34
Autor: Krzysiek Kielczewski
Silnik wspomagany wodorem?
Dnia 10.03.2012 maniac <tust_no1@mail.com> napisa³/a:

[ciach]

Prawda to czy w³a¶ciciel ibizy posiada ca³kiem wybuja³± wyobra¼niê?

Obaj nigdy nie mieli¶cie lekcji fizyki?

Krzysiek Kie³czewski

Data: 2012-03-10 21:40:50
Autor: kogutek
Silnik wspomagany wodorem?
Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisa³(a):
> [...]

[ciach]

> Prawda to czy w³a¶ciciel ibizy posiada ca³kiem wybuja³± wyobra¼niê?

Ja tez fizyki w szkole nie mia³em. Ale Ty widaæ dobry by³e¶. Powiniene¶
odpowiedzieæ na takie proste pytanie. Jak samochód pali 10 litrów benzyny na
setkê i ma napisane w danych technicznych ¿e ma 100kW. To on ma 100kW na ko³ach?

Data: 2012-03-10 23:14:10
Autor: Krzysiek Kielczewski
Silnik wspomagany wodorem?
Dnia 10.03.2012 kogutek <sok_marchwiowy@WYTNIJ.gazeta.pl> napisa³/a:

[ciach]

> Prawda to czy w³a¶ciciel ibizy posiada ca³kiem wybuja³± wyobra¼niê?

Obaj nigdy nie mieli¶cie lekcji fizyki?

Ja tez fizyki w szkole nie mia³em.

Wszyscy wiedz±.

Ale Ty widaæ dobry by³e¶. Powiniene¶
odpowiedzieæ na takie proste pytanie. Jak samochód pali 10 litrów benzyny na
setkê i ma napisane w danych technicznych ¿e ma 100kW. To on ma 100kW na ko³ach?

Nie.

Krzysiek Kie³czewski

Data: 2012-03-10 23:29:44
Autor: kogutek
Silnik wspomagany wodorem?
> [...]

> setkê i ma napisane w danych technicznych ¿e ma 100kW. To on ma 100kW na ko³a

To ile ma naukowcu?

Data: 2012-03-11 00:50:49
Autor: Sebastian Bia³y
Silnik wspomagany wodorem?
On 2012-03-11 00:29, kogutek wrote:
To ile ma naukowcu?

Nie do¶æ ¿e nie poda³e¶ wszystkich danych do tego wyliczenia, to jeszcze poda³e¶ jakie¶ nadmiarowe, nie zwi±zane z tematem.

Data: 2012-03-11 02:07:24
Autor: Krzysiek Kielczewski
Silnik wspomagany wodorem?
> [...]

> setkê i ma napisane w danych technicznych ¿e ma 100kW. To on ma 100kW na ko³a

Co ile ma? Nie poda³e¶ ¿adnych sensownych szczegó³ów wiêc nie dostaniesz
¿adnej sensownej odpowiedzi.

Krzysiek Kie³czewski

Data: 2012-03-11 11:36:45
Autor: kogutek
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms
Jest samochód. Kto¶ nim jedzie. Samochód ma w danych technicznych napisane ¿e
ma silnik o mocy 50kW. Kto¶ nim sobie pojecha³ na wycieczkê. Teren jest ze
wzniesieniami. Ale nie góry. Kawa³ek równego, trochê pod górkê i znowu kawa³ek
równego. Na równym maksymalna prêdko¶æ i zu¿ycie paliwa nie jest istotne.
Wa¿ne ¿e pod górkê pomimo wci¶niêtego do oporu peda³u gazu prêdko¶æ spada do
100/h. Czyli silnik pracuje z moc± maksymaln±. Wska¼nik chwilowego zu¿ycia
paliwa pokazuje wtedy 8 litrów benzyny na 100 kilometrów. Pogoda bezwietrzna,
temperatura silnika nominalna, temperatura powietrza 20 stopni, nic nie pada z
nieba. I pytanie. Jaka jest wtedy moc na ko³ach? Oczywi¶cie samochód
pe³nosprawny, ci¶nienie w ko³ach w³a¶ciwe itp. Dla u³atwienia dla tych co nie
potrafi± okre¶liæ a chc± cokolwiek napisaæ. Nie idzie o wynik z trzema
miejscami po przecinku tylko o proste oszacowanie w stylu 100% z 50kW, 65% z
50kW .......

Data: 2012-03-11 12:28:22
Autor: kogutek
Za ma³o danych dwóch napisa³o.
Za du¿o te¿ niedobrze. Przyk³ad ze Szwejka. Jest dom. Ma dwie klatki i cztery
piêtra. Kryty jest dachówk±. W ka¿dym mieszkaniu jest 6 okien. Na dachu s±
cztery du¿e kominy i dwa dymniki. Pytanie. W którym roku umar³a babka stró¿a?
Do rozwi±zania zadania o samochodzie nie s± potrzebne ¿adne dane. Odpowiedz
wynika z I zasady termodynamiki. Wiem ¿e sformu³owa³em pytanie trochê
podstêpnie. Jednak taki co zna fizykê w sposób mierny powinien bezb³êdnie
odpowiedzieæ bez ¿adnych danych. --

Data: 2012-03-11 13:00:14
Autor: J.F.
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms
Dnia Sun, 11 Mar 2012 11:36:45 +0000 (UTC), kogutek napisa³(a):
[...]

znasz zasade GIGO ? Zalozenia z sufitu, to i wyniki z sufitu.
Smiem twierdzic ze ok 20kW, ale to tylko dlatego ze liczby podales bzdurne.

A teraz sie dolicz gdzie sie pomyliles.

J.

Data: 2012-03-11 13:03:47
Autor: Micha³ Baszyñski
W dniu 2012-03-11 12:36, kogutek pisze:
Jest samochód. Kto¶ nim jedzie. Samochód ma w danych technicznych ..
tylko o proste oszacowanie w stylu 100% z 50kW, 65% z 50kW .....

dzi¶ jest niedziela, wiêc grupowa szklana kula do wró¿enia ma wolne. Dopóki nie podasz wiêcej danych to nikt nie bêdzie zgadywa³, bo to nie ma sensu. Has³o na dzi¶ dla Ciebie to krzywa mocy/momentu obrotowego dla _tego_ _konkretnego_ silnika

--
Pozdr.
Micha³

Data: 2012-03-11 14:32:43
Autor: Czeslawek
[...]

Je¶li chodzi o zu¿ycie paliwa to wychodzi, ¿e moc na ko³ach to nie wiêcej ni¿ 20kW
Przy za³o¿eniu, ¿e 3kW poch³ania osprzêt silnika (alternator, klimatyzacja, wspomaganie), a sprawno¶æ jest sta³a i silnika wynosi 0,33, a dla skrzyni biegów wynosi 0,95.

--
Pozdrawiam,
Czes³awek

Data: 2012-03-11 15:42:57
Autor: kogutek
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms
Czeslawek <czeslawek-1Ctrl+X@gazeta.pl> napisa³(a):
> [...]

Przy za³o¿eniu, ¿e 3kW poch³ania osprzêt silnika (alternator, klimatyzacja, wspomaganie), a sprawno¶æ jest sta³a i silnika wynosi 0,33, a dla skrzyni biegów wynosi 0,95.

I to jest w³a¶nie I zasada termodynamiki praktycznie. Nie mo¿na ze spalania
uzyskaæ tyle samo albo wiêcej energii ni¿ ma spalone paliwo. Zawsze jest
mniej. Piszesz o sta³ej sprawno¶ci silnika benzynowego. Trochê ponad 30% ma w
warunkach laboratoryjnych. Sprawno¶æ u¿ytkowa to od kilku do dwudziesty kilku
procent. Przy je¼dzie miejskiej nigdy nie pracuje w optymalnym zakresie
obrotów odpowiadaj±cych du¿ej sprawno¶ci. Szacujê ¿e przy je¼dzie miejskiej
sprawno¶æ silnika benzynowego jako urz±dzenia zamieniaj±cego energiê ze
spalania na pracê u¿yteczn± jest na poziomie 5-8%. Niejedna lokomotywa parowa
mog³a mieæ wiêksz± sprawno¶æ. Przy sprawno¶ci 10% ka¿de jej podniesienie o 1%
bêdzie skutkowa³o znacz±cym zmniejszeniem zapotrzebowania na paliwo. Temat o
wytwornicy wodoru. Nie wiem czy dzia³a czy nie dzia³a. Ale rozpatrywanie jej
dzia³ania pod wzglêdem energetyczno¶ci powsta³ego w wyniku elektrolizy Wodoru
i Tlenu mo¿e byæ b³êdem. Taka mieszanka ma wybitn± tendencjê od zapalania siê
i wybuchania od byle czego. Na dodatek doskonale miesza siê z powietrzem a nie
miesza z rozpylonym paliwem. ¶ladowa ilo¶æ Wodoru i Tlenu w cylindrze mo¿e
u³atwiaæ zap³on ubogiej mieszanki. Producenci silników poszli t± drog±. Do
pewnej proporcji paliwa do powietrza da siê zapaliæ mieszankê w cylindrze.
Poni¿ej siê nie da albo bêd± z tym powa¿ne problemy. To wykombinowali system
¿e w pobli¿u ¶wiecy jest bogatsza mieszanka a w cylindrze uboga. Od zapalonej
bogatej mieszanki ta uboga, co sama by siê nie zapali³a, zapali siê. Je¶li
mia³bym rozpatrywaæ jaki mo¿e byæ mechanizm dzia³ania wytwornicy Tlenu i
Wodoru to pasuje mi tylko taki jaki opisa³em. Na pewno nie bra³bym pod uwagê
warto¶ci opa³owej Wodoru bo jest go za ma³o ¿eby mia³ w bilansie jaki¶ udzia³.
Ale jako inicjator pasuje. Nie mo¿na poprzez zubo¿enie mieszanki uzyskaæ
oszczêdno¶ci powy¿ej 10%. To znaczy ¿e mo¿e i mo¿na tylko bêdzie to nie
op³acalne bo silnik wykoñczy siê bardzo szybko. Ale w granicach 10% mo¿e byæ
to mo¿liwe. Dok±d nie zobaczê zamontowanej instalacji do wytwarzania wodoru i
sam nie sprawdzê czy faktycznie spowoduje obni¿enie zu¿ycia paliwa to nie mam
na ten temat ¿adnego zdania. Wtr±ci³em siê w temat bo pierdo³y tutaj pisali
tacy ró¿ni. A powo³ywaæ siê na I zasadê termodynamiki w przypadku urz±dzenia
maj±cego szczytowo 30% sprawno¶ci by³o g³upot± bo w takim urz±dzeniu jest 70%
rezerwy do wykorzystania. --

Data: 2012-03-12 12:04:45
Autor: Arek
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms
W dniu 2012-03-11 16:42, kogutek pisze:
[...]
A powo³ywaæ siê na I zasadê termodynamiki w przypadku urz±dzenia
maj±cego szczytowo 30% sprawno¶ci by³o g³upot± bo w takim urz±dzeniu jest 70%
rezerwy do wykorzystania.

Otó¿ to.

Ale jak czekam a¿ nasz grupowy noblista "to" siê wypowie. Wszystkie inne argumenty nie maj± dla mnie najmniejszej warto¶ci.

A.

Data: 2012-03-11 19:00:34
Autor: AZ
On 03/11/2012 12:36 PM, kogutek wrote:
[...]

S³abo przy³o¿y³e¶ siê do zadania bo wg. Ciebie moc regulujemy peda³em gazu, peda³ w opór 100% mocy, peda³ 50% to 50% mocy... Tu istotne jest na jakim biegu jest to jechane. Bo moc w danych technicznych to moc maksymalna jak± silnik jest w stanie wygenerowaæ i jest podane przy jakich obrotach ta moc jest. Dodatkowo moc to jest moment x obroty, wiêc ¿eby to oszacowaæ to trzeba by mieæ charakterystykê krzywej momentu dla danego silnika.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-03-11 18:46:27
Autor: kogutek
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms
AZ <artur.zabronski@gmail.com> napisa³(a):
> [...]
S³abo przy³o¿y³e¶ siê do zadania bo wg. Ciebie moc regulujemy peda³em gazu, peda³ w opór 100% mocy, peda³ 50% to 50% mocy... Tu istotne jest na jakim biegu jest to jechane. Bo moc w danych technicznych to moc maksymalna jak± silnik jest w stanie wygenerowaæ i jest podane przy jakich obrotach ta moc jest. Dodatkowo moc to jest moment x obroty, wiêc ¿eby to oszacowaæ to trzeba by mieæ charakterystykê krzywej momentu dla danego silnika.

Oczywi¶cie ¿e moc regulujemy peda³em, chyba ze kto¶ ma pokrêt³o albo korbê.
Moc podawana przez producenta jest moc± ciepln±. Jak podaje 100kW to znaczy ¿e
silnik jest w stanie przepaliæ w pracy ci±g³ej 10 litrów paliwa na sto
kilometrów. Da to realn± moc na ko³ach góra dwudziestu kilku kilowatów.
Parametrem ograniczaj±cym moc ka¿dego silnika spalinowego jest mo¿liwo¶æ
rozproszenia mocy jak idzie na straty. Ka¿dy silnik mo¿e byæ krótko czasowo
przeci±¿ony cieplnie nawet o kilkaset procent. Ma to miejsce na przyk³ad w
czasie ostrego ruszania. Jak samochód ma wska¼nik chwilowego zu¿ycia paliwa to
je¶li pokazuje on przy je¼dzie z maksymaln± prêdko¶ci±, czyli z moc±
maksymaln± jaka¶ warto¶æ,  to przy ostrym ruszeniu mo¿e pokazaæ od piêciu razy
wiêcej. Nie znaczy to ¿e przepalaj±c piêæ razy wiêcej paliwa ma piêæ razy
wiêksz± moc mechaniczn±. Góra dwa razy wzro¶nie moc. Pomimo znacz±cego
przekroczenia maksymalnej ci±g³ej mocy cieplnej w zasadzie nic siê silnikowi
nie dzieje. W przeci±gu dziesiêciu sekund jest w stanie poch³on±æ tak± moc i
oddaæ j± pó¼niej. Piszesz o tym ¿e moc zale¿y od biegu. Z trzech
Tischnerowskich prawd jest to gówno prawda. Mo¿na jechaæ 30 na godzinê na
pierwszym biegu i wykorzystywaæ ca³± dostêpn± moc a nawet j± przekroczyæ
kosztem wiêkszego zu¿ycia paliwa. A jad±c 150/h na V biegu mo¿na potrzebowaæ
10% mocy maksymalnej. Wszystko zale¿y od obci±¿enia silnika. --

Data: 2012-03-11 20:16:51
Autor: Shrek
On 2012-03-11 19:46, kogutek wrote:

Oczywi¶cie ¿e moc regulujemy peda³em, chyba ze kto¶ ma pokrêt³o albo korbê.
Moc podawana przez producenta jest moc± ciepln±.

Powiedz, ¿e ¿artujesz sobie tylko.

Shrek.

Data: 2012-03-11 20:18:55
Autor: AZ
On 03/11/2012 07:46 PM, kogutek wrote:

Oczywi¶cie ¿e moc regulujemy peda³em, chyba ze kto¶ ma pokrêt³o albo korbê.

Peda³em otwierasz przepustnicê/zmieniasz dawkê paliwa a ile z tego mocy jest to zalezy od krzywej momentu
Moc podawana przez producenta jest moc± ciepln±. Jak podaje 100kW to znaczy ¿e
silnik jest w stanie przepaliæ w pracy ci±g³ej 10 litrów paliwa na sto
kilometrów.

Dobre, dobre! Czyli nadal nie wiesz co to jest moc. Czyli wg. Ciebie na wyj¶ciu silnika nie da siê wytworzyæ w mocy ~80kW w postaci pr±du?
Da to realn± moc na ko³ach góra dwudziestu kilku kilowatów.

To ju¿ sobie sam obzdura³e¶.
[...]
Czyli nigdy nie jecha³e¶ samochodem V-max bo by¶ nie gada³ takich g³upot.

[...]

Ale zrozumia³e¶ co napisa³em? Od biegu zale¿y prêdko¶c obrotowa silnika a silnik ma konkretn± charakterystykê przy danej prêdko¶ci obrotowej - maksymalna moc jak± mo¿e wygenerowaæ.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-03-11 19:32:18
Autor: kogutek
> [...]
Ale zrozumia³e¶ co napisa³em? Od biegu zale¿y prêdko¶c obrotowa silnika a silnik ma konkretn± charakterystykê przy danej prêdko¶ci obrotowej - maksymalna moc jak± mo¿e wygenerowaæ.

Kto powiedzia³ ¿e na wyj¶ciu silnika nie da siê wytworzyæ 80 kW pr±du? Chyba
Ty tak twierdzisz. Jak we¼miesz silnik benzynowy o mocy tak z 260-280 kW mocy
cieplej to siê da. Zu¿yje wtedy ok 30 litrów benzyny na godzinê. Takim co ma
100 kW mocy cieplnej, spala 10 litrów na godzinê, siê nie da. --

Data: 2012-03-11 20:41:51
Autor: AZ
On 03/11/2012 08:32 PM, kogutek wrote:

[...]

ROTFL. To z silnika samochodu który ma moc maksymaln± 100 kW (bo o takim pisa³e¶) po stratach nie wytworzysz 80 kW? We¼ no odezwij siê do projektantów silników w lokomotywach bo widocznie o tym nie wiedz±...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-03-11 20:48:07
Autor: kogutek
> [...]
ROTFL. To z silnika samochodu który ma moc maksymaln± 100 kW (bo o takim pisa³e¶) po stratach nie wytworzysz 80 kW? We¼ no odezwij siê do projektantów silników w lokomotywach bo widocznie o tym nie wiedz±...

Taki co ma 100kW mocy mechanicznej musi mieæ ponad 300kW mocy cieplnej i
przepalaæ ponad 30 litrów paliwa na godzinê. Przez chwilê takim co ma
katalogow± d³ugotrwa³± moc ciepln± 100 kW te¿ siê da . Ale tylko przez chwilê.
Skot³uje wtedy z 60-80 litrów paliwa w przeliczeniu na godzinê. We¼ pod uwagê
drobny szczegó³. Silnik wspó³pracuj±cy z pr±dnic± ma du¿o wy¿sz± sprawno¶æ ni¿
o podobnej mocy zainstalowany w samochodzie osobowym. Bo pracuje w optymalnym
zakresie prêdko¶ci obrotowych i mocy.   --

Data: 2012-03-11 22:31:27
Autor: J.F.
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms
Dnia Sun, 11 Mar 2012 20:48:07 +0000 (UTC), kogutek napisa³(a):
[...]

No i ma

przepalaæ ponad 30 litrów paliwa na godzinê.

Odszukaj co pisalem o spalaniu Nubiry.

Przez chwilê takim co ma
katalogow± d³ugotrwa³± moc ciepln± 100 kW te¿ siê da. Ale tylko przez chwilê.

Przez chwile - do konca baku. Badz spokojny ze Niemcy tak testuja samochody
- przeciez moze im sie trafic taki kierowca.

[...]

samochod tez czasem zapewnia optymalne warunki pracy.

J.

Data: 2012-03-11 23:15:30
Autor: AZ
On 03/11/2012 09:48 PM, kogutek wrote:

[...]

To jeszcze mi powiedz sk±d bior± siê kilowaty na hamowni.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-03-11 22:32:34
Autor: kogutek
> [...]
> zakresie prêdko¶ci obrotowych i mocy.

To jeszcze mi powiedz sk±d bior± siê kilowaty na hamowni.

W chuja Cie robi±. Pokazuj± to co chcia³by¶ zobaczyæ. Masz jaki¶ wykres z
hamowni na którym jest pokazane ile fizycznie silnik przepala paliwa i ile ma
wtedy mocy mechanicznej. Przy stu kilowatach musia³by przepalaæ nie mniej ni¿
45 litrów na godzinê. A jak by¶ mia³ jakiekolwiek w±tpliwo¶ci to zapoznaj siê
z I zasad± termodynamiki. --

Data: 2012-03-12 00:26:20
Autor: Tomasz Pyra
On Sun, 11 Mar 2012 22:32:34 +0000 (UTC), kogutek wrote:

Przy stu kilowatach musia³by przepalaæ nie mniej ni¿
45 litrów na godzinê.

No i mniej-wiêcej tyle pali przy takim obci±¿eniu - gdzie widzisz problem?

Wtedy samochód jedzie jakie¶ 200km/h i pali ze 20l/100km.
Albo jedzie wolniej i siê rozpêdza.

Data: 2012-03-12 12:46:08
Autor: J.F
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms
U¿ytkownik "kogutek"  napisa³ w wiadomo¶ci
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisa³(a):
> [...]
No i mniej-wiêcej tyle pali przy takim obci±¿eniu - gdzie widzisz problem?

Wtedy samochód jedzie jakie¶ 200km/h i pali ze 20l/100km.
Tyle grupowa teoria. Mia³em opla ze stu piêædziesiêcio konnym silnikiem. Przy
185/h pali³ prawie 40 litrów na 100 kilometrów. A`przy 90 nieca³e 8/100
kilometrów. Tyle praktyka.

No i w czym problem ?  Ze ci za duzo palil ? Bylo naprawic silnik.

Co to byl za opel ? Vectry akurat byly dosc oszczedne, i przy rownej jezdzie 200/h powinny palic ponizej 20/100.

J.

Data: 2012-03-12 23:00:33
Autor: Tomasz Pyra
On Mon, 12 Mar 2012 12:46:08 +0100, J.F wrote:

[...]

Gdyby samochody mia³y paliæ 40l/100km przy 185km/h, to wielu Niemców by nie
da³o rady na autostradzie od stacji do stacji dojechaæ :)

Data: 2012-03-12 23:06:18
Autor: RoMan Mandziejewicz
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms
Hello Tomasz,

Usi³ujesz dyskutowaæ z kogutkiem?

--
Best regards,

Data: 2012-03-12 23:09:28
Autor: J.F.
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms
Dnia Mon, 12 Mar 2012 23:00:33 +0100, Tomasz Pyra napisa³(a):

Ale to mniej wiecej tak wyglada :-)

J.

Data: 2012-03-12 23:29:36
Autor: RoMan Mandziejewicz
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms
Hello J.F.,

Co tak wyglada? 40l/100km@185kmph? Chyba w Veyronie...

--
Best regards,

Data: 2012-03-12 23:37:21
Autor: Krzysiek Kielczewski
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
Dnia 12.03.2012 RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> napisa³/a:

I to popsutym...

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

Data: 2012-03-13 17:44:20
Autor: J.F
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms
U¿ytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:3730567037$20120312232937@squadack.com...
Hello J.F.,
[...]

No tak, juz mnie swoimi bzdurami wmanewrowal na manowce.
40l/h, 20l/100km, no i raczej przy 200 niz przy 185 ..

A swoja droga Veyrona to jestem ciekaw ... niewykluczone ze akurat pracowalby w dobrym punkcie i spalil mniej niz inne ..

J.

Data: 2012-03-13 21:20:52
Autor: Tomasz Pyra
On Tue, 13 Mar 2012 17:44:20 +0100, J.F wrote:

[...]

Veyron w sumie ¿aden sza³ je¿eli chodzi o wysilenie.
1000KM (czy nawet 1200KM w super-sport) z 8.0l to nie jest jako¶
szczególnie du¿o - w czasach róznych TFSI tak wysilony silnik to ju¿ niemal
codzienno¶æ.

Honda 120KM z litra wyci±ga³a ponad 10 lat temu z silników wolnoss±cych :)

Data: 2012-03-13 00:15:05
Autor: Tomasz Pyra
On Mon, 12 Mar 2012 23:09:28 +0100, J.F. wrote:

[...]

No bez przesady... Nie przy 185km/h.

Skoro kogutkowe auto przy 90 pali³o 8, a przy 185 pali³o 40, to przy
250km/h pali³by pewnie 70l/100km...
A tyle to pali Veyron przy ponad 400km/h (78l/100km przy 1000KM).

Mój samochód przy 200km/h pali 18-19l/100km.

Data: 2012-03-13 11:17:55
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2012-03-11 21:48, kogutek pisze:

Taki co ma 100kW mocy mechanicznej musi mieæ ponad 300kW mocy cieplnej i
przepalaæ ponad 30 litrów paliwa na godzinê.

Dok³adnie tak.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci

Data: 2012-03-11 22:49:38
Autor: Shrek
On 2012-03-11 20:32, kogutek wrote:

[...]

Ca³e szczê¶cie, ze mój grat o tym nie wie, bo jakby siê dowiedzia³ i zamiast 130 koni dawa³ ze 40, to bym siê chyba pochlasta³.

http://imageshack.us/f/814/tomekwykres.jpg/ - akurat nie mój, ale ten sam model.

Shrek.

Data: 2012-03-11 22:38:47
Autor: kogutek
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms
Shrek <user@domain.invalid> napisa³(a):
On 2012-03-11 20:32, kogutek wrote:

> [...]

Ca³e szczê¶cie, ze mój grat o tym nie wie, bo jakby siê dowiedzia³ i zamiast 130 koni dawa³ ze 40, to bym siê chyba pochlasta³.

Ile wtedy pali jak daje 130 koni? --

Data: 2012-03-12 06:30:02
Autor: Shrek

On 2012-03-11 20:32, kogutek wrote:

[...]

Diabli wiedz±, zale¿y od prêdko¶ci - podejrzewam, ¿e na p³askim to bêdzie ko³o 220km/h - nigdy nie próbowa³em i ko³o 40-50 litrów na godzinê - w efekcie ko³o 20 na setkê. Co¶ ciê w tym dziwi?

A to co widzisz na hamowni, jest moc± silnika minus straty na uk³adzie przeniesienia. Czyli jak widzisz te 130 koni, to znaczy, ¿e silnik ma moc maksymaln± pewnie oko³o 140-145.

Natomiast jakby¶ siê nie stara³ to nie jest ko³o 40 KM.

Shrek.

Data: 2012-03-12 21:06:40
Autor: 'Tom N'
Shrek w <news:jjk1ku$oh3$1inews.gazeta.pl>:

Natomiast jakby¶ siê nie stara³ to nie jest ko³o 40 KM.

B³±d w za³o¿eniach Shrek.

KM to Kogutek Machany, a KW to Kogutek Wahany i co mu zrobisz temu kogutku?
;-)

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-03-12 21:09:57
Autor: Shrek
On 2012-03-12 21:06, 'Tom N' wrote:

Natomiast jakby¶ siê nie stara³ to nie jest ko³o 40 KM.

B³±d w za³o¿eniach Shrek.

KM to Kogutek Machany, a KW to Kogutek Wahany i co mu zrobisz temu kogutku?
;-)

No teraz to siê waham:P

Shrek.

Data: 2012-03-12 21:45:02
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2012-03-12 21:06, 'Tom N' pisze:
[...]

¯e¶ mi Wa¶æ humor poprawi³ na wieczór :)

Data: 2012-03-11 20:52:01
Autor: Sebastian Bia³y
On 2012-03-11 19:46, kogutek wrote:
Jak podaje 100kW to znaczy ¿e
silnik jest w stanie przepaliæ w pracy ci±g³ej 10 litrów paliwa na sto
kilometrów.

Sugerujesz ¿e moc, objêto¶æ i odleg³o¶æ zwi±zane s± jak±s zale¿no¶ci± i jest to ¶cis³e?

Data: 2012-03-11 23:08:42
Autor: Tomasz Pyra
On Sun, 11 Mar 2012 18:46:27 +0000 (UTC), kogutek wrote:

Parametrem ograniczaj±cym moc ka¿dego silnika spalinowego jest mo¿liwo¶æ
rozproszenia mocy jak idzie na straty.

Parametrem ograniczaj±cym moc silnika samochodu jest nape³nianie cylindra
mieszank±. W drugiej kolejno¶ci ograniczaj± osi±gu mo¿liwo¶ci opró¿niania
cylindra.

Zapas mo¿liwo¶ci rozpraszania mocy zazwyczaj jest bardzo du¿y, a najwiêkszy
problem z rozpraszaniem "strat" to akurat jest jak samochód stoi, a silnik
pracuje na biegu ja³owym.

[...]

Zupe³na nieprawda.
Silnik ma rak± sam± moc zarówno przy ruszaniu jak i podczas maksymalnego
ci±g³ego obci±¿enia. Samochody nie maj± mo¿liwo¶ci chwilowego dodawania
mocy - takie cuda to dopiero samochody hybrydowe.

To ¿e wska¼nik chwilowego zu¿ycia pokazuje wiêcej przy ruszaniu ni¿ przy
je¼dzie z prêdkoci± maksymaln± wynika z tego ¿e jest to wskazanie w
l/100km, a wiec zale¿ne od prêdko¶ci z jak± porusza siê samochód.
Sam silnik obci±¿ony moc± maksymaln± zu¿ywa t± sam± ilo¶æ paliwa -
przyk³adowo 50l/h. Przy prêdko¶ci 100km/h oznaczaæ to bedzie chwilowe
zu¿ycie 50l/100km, przy 200km/h ju¿ 25l/100km.

Data: 2012-03-11 22:36:23
Autor: kogutek
> [...]

przyk³adowo 50l/h. Przy prêdko¶ci 100km/h oznaczaæ to bedzie chwilowe
zu¿ycie 50l/100km, przy 200km/h ju¿ 25l/100km.
Proponujê ¿eby¶ przeczyta³ co sam napisa³e¶ za 5 lat. U¶miejesz siê z siebie. --

Data: 2012-03-11 23:24:39
Autor: AZ
On 03/11/2012 11:08 PM, Tomasz Pyra wrote:

[...]

Dok³adnie. Gdyby tak by³o to nie stosowa³oby siê nitra (co jest powi±zane z tym co napisa³e¶ o nape³nianiu) a po prostu wrzuca³o wiêcej paliwa i mam chwilowo dodatkow± moc.

[...]
No i ca³a teoria kogutka w pizdu...

Dodatkowo, ¿eby przy ruszaniu u¿yæ moc maksymaln± to trzeba by trzymaæ silnik na obrotach tam gdzie to maksimum jest. Czyli w benzyniakach to typowo 4-6 krpm a sprzêg³em wykorzystywaæ jak najwiêcej tej mocy.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-03-13 11:20:32
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2012-03-11 19:46, kogutek pisze:

Oczywi¶cie ¿e moc regulujemy peda³em, chyba ze kto¶ ma pokrêt³o albo korbê.
Moc podawana przez producenta jest moc± ciepln±.

Krótko i wêz³owato: nie.

To moc mechaniczna na wale silnika. Sorry ¿e piszê oczywisto¶ci, ale ró¿ni to czytaj±, jeszcze kto uwierzy.

Data: 2012-03-14 15:37:38
Autor: Sebastian Kaliszewski
kogutek wrote:
[...]

Bzdura.

[...]

Bzdura. JAzda z prêdko¶ci± maksymaln± pojazdu nie jest jazd± z moc± maksymaln± pojazdu.

[...]

Well, to co ty piszesz to takie pomieszanie bzdur z odrobinami prawdy ¿e nie wiadomo gdzie siê kryæ...

\SK

Data: 2012-03-11 18:50:17
Autor: kogutek

Data: 2012-03-11 20:07:47
Autor: J.F.
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms
Dnia Sun, 11 Mar 2012 18:50:17 +0000 (UTC), kogutek napisa³(a):
Wa¿ne ¿e pod górkê pomimo wci¶niêtego do oporu peda³u gazu prêdko¶æ spada do
100/h. Czyli silnik pracuje z moc± maksymaln±.

Oczywi¶cie ¿e moc regulujemy peda³em, chyba ze kto¶ ma pokrêt³o albo korbê.

a w zalozeniach co bylo ?
[...]

Kogutku, nie p* o czyms, o czym nie masz zielonego pojecia.

A najlepiej to po prostu nie p*, bo przeciez wiem ze masz troche pojecia,
tylko najpierw pomysl, potem policz a potem pisz.

[...]

A moze sie myle - i faktycznie nie masz zielonego pojecia.
Innymi slowy - stek bzdur. Z lokomotywa ci sie chyba pomylilo.

oddaæ j± pó¼niej. Piszesz o tym ¿e moc zale¿y od biegu. Z trzech
Tischnerowskich prawd jest to gówno prawda. Mo¿na jechaæ 30 na godzinê na
pierwszym biegu i wykorzystywaæ ca³± dostêpn± moc

Mozna. Ale jakie byly zalozenia zadania ?
a nawet j± przekroczyæ kosztem wiêkszego zu¿ycia paliwa.

Zademonstrujesz to przekroczenie ?
A jad±c 150/h na V biegu mo¿na potrzebowaæ
10% mocy maksymalnej. Wszystko zale¿y od obci±¿enia silnika.

podziwiam twoje auto. Ferrari czy dragster ? J.

Data: 2012-03-13 11:50:16
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2012-03-11 20:07, J.F. pisze:

[...]

Wiesz, zawsze ceni³em ciê za dystans i ³agodn± uprzejmo¶æ, ale widzê ¿e tym razem nie zdzier¿y³e¶ ;)

Data: 2012-03-13 17:41:13
Autor: J.F
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms
U¿ytkownik "Jakub Witkowski"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

No sa jakies granice ignorancji :-)

J.

Data: 2012-03-13 11:43:53
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2012-03-11 19:50, kogutek pisze:

Moc podawana przez producenta jest moc± ciepln±. Jak podaje 100kW to znaczy ¿e
silnik jest w stanie przepaliæ w pracy ci±g³ej 10 litrów paliwa na sto
kilometrów.

¦redni samochód z silnikiem o mocy 100kW (jakie¶ 140kM) zwykle jest w stanie rozbujaæ siê
do 200km/h na autostradzie. No i jad±c 200km/h spala, wg ciebie, max 10L/h. Czyli 5L/100km.

Przekona³e¶ mnie :)

PS Ale je¶li jednak spali 15L/100km, to wyjdzie raczej 30L/h, no nie?

Data: 2012-03-13 11:57:06
Autor: wchpikus
W dniu 3/11/2012 7:50 PM, kogutek pisze:
W przeci±gu dziesiêciu sekund jest w stanie poch³on±æ tak± moc i
oddaæ j± pó¼niej.

Rozwalil mnie tym..

Data: 2012-03-11 19:06:23
Autor: Cavallino
zadanie by³o trudne. To powinien zrozumieæ ka¿dy naukowiec z pms

U¿ytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jjip82$1t5$3@node2.news.atman.pl...
[...]

100% mocy bêdzie jak siê rozpêdzi silnik do wysokich obrotów - takich przy których maks. moc jest uzyskiwana.
W przypadku s³abego benzyniaka to bêdzie zbli¿one do maks. obrotów tego silnika.
Czyli np. na 5 biegu raczej ich siê nie uzyska, bo autostrady nie wystarczy.

Data: 2012-03-11 19:12:25
Autor: AZ
On 03/11/2012 07:06 PM, Cavallino wrote:

[...]

No o tym mówiê, co innego wje¿d¿aæ pod górê na 3 biegu jad±c 120 a co innego
na pi±tym. Na pocz±tku jest najwy¿szy moment który jest gdzie¶ wcze¶niej a pó¼niej jest na tyle wysoki, ¿e wzrost obrotów daje wzrost mocy.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-03-11 19:44:41
Autor: BUNIEK
Kolejne zadanie - jak ktos lubi :)
Mamy punkty A  i B auto przejecha³o z punktu A do punktu B z prêdko¶ci± ¶rednia 30 km/h z jaka musi wracaæ do A aby prêdko¶æ ¶rednia wynios³a 60 km/h dla ca³ej wycieczki A -> B -> A :). odleg³o¶æ miedzy A i B mo¿na przyj±æ dowolna

Buniek

Data: 2012-03-11 18:53:38
Autor: kogutek
Kolejne zadanie - jak ktos lubi :)
BUNIEK <mbuniek@interia.pl> napisa³(a):
[...]

W dizlu czy w benzynie jest auto?

Data: 2012-03-11 19:55:34
Autor: BUNIEK
[...]

:) no tak :) nich bêdzie  dla obu paliw :)

Data: 2012-03-12 02:44:01
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kolejne zadanie - jak ktos lubi :)
Hello BUNIEK,

Sunday, March 11, 2012, 7:44:41 PM, you wrote:

[...]

Nie ma takiej prêdkosci i dobrze o tym wiesz.

--
Best regards,

Data: 2012-03-12 06:59:21
Autor: Shrek
On 2012-03-11 19:44, BUNIEK wrote:
[...]

Nie znam siê za dobrze na fizyce relatywistycznej, ale to ju¿ bêdzie zale¿eæ od obserwatora - przy oko³o¶wietlnych czas zwalnia, wiêc byæ mo¿e przy 1c siê da;) No i znamy co najmniej jedno auto którym (w pewnym sensie) siê da - to z back to the future;)

Shrek.

Data: 2012-03-12 11:31:11
Autor: Bydlê
On 2012-03-12 06:59:21 +0100, Shrek <user@domain.invalid> said:

On 2012-03-11 19:44, BUNIEK wrote:
[...]

Proszê:

<http://pl.wikipedia.org/wiki/Prêdko¶æ_warp>

;-)

--
Bydlê

Data: 2012-03-13 11:04:28
Autor: Jakub Witkowski
[...]

Fa³szywe wynikanie.

Data: 2012-03-13 13:35:05
Autor: Adam P³aszczyca
[...]

Za³o¿enie nieprawdziwe. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/

Data: 2012-03-11 00:46:19
Autor: Micha³ Baszyñski
Silnik wspomagany wodorem?
W dniu 2012-03-10 22:40, kogutek pisze:

[...]

nie, tyle to on ma w standardowych warunkach (odpowiednia temperatura, ci¶nienie, wilgotno¶æ) przy okre¶lonych obrotach na wale na hamowni silnikowej. A ile ma na ko³ach mo¿esz sprawdziæ za jedyne kilkaset z³otych na hamowni podwoziowej.

--
Pozdr.
Micha³

Data: 2012-03-11 01:32:22
Autor: to
Silnik wspomagany wodorem?
begin kogutek
Ja tez fizyki w szkole nie miałem. Ale Ty widać dobry byłeś. Powinieneś
odpowiedzieć na takie proste pytanie. Jak samochód pali 10 litrów
benzyny na setkę i ma napisane w danych technicznych że ma 100kW. To on
ma 100kW na kołach?

Na kołach ma pewnie z 70-80.

Data: 2012-03-11 04:03:06
Autor: venioo@interia.pl
Silnik wspomagany wodorem?
W dniu 2012-03-10 22:40, kogutek pisze:
i ma napisane w danych technicznych ¿e ma 100kW. To on ma 100kW na ko³ach?

wypadaloby wiedziec, wg jakiej normy zmierzone zostalo te 100kW, wtedy mozna dalej dyskutowac  :)

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-03-11 14:38:24
Autor: Czeslawek
Silnik wspomagany wodorem?
W dniu 2012-03-11 04:03, venioo@interia.pl pisze:
[...]

+++

Wg normy amerykañskiej podaje siê moc na ko³ach, a wiêc moc silnika pomniejszon± o sprawno¶æ uk³adu przeniesienia napêdu http://chevrolet.wieszjak.pl/prezentacje-modeli-chevroleta/297747,4,Chevrolet-Suburban-- czyli-jak-powstaly-SUVy.html

Wg normy europejskiej podaje siê moc samego silnika, a wiêc wiêksz± ni¿ jest na ko³ach.

--
Pozdrawiam,
Czes³awek

Data: 2012-03-11 21:38:46
Autor: venioo@interia.pl
Silnik wspomagany wodorem?
W dniu 2012-03-11 14:38, Czeslawek pisze:

[...]

Dlatego wlasnie to napisalem, co napisalem.

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-03-13 12:02:44
Autor: Jakub Witkowski
Silnik wspomagany wodorem?
[...]

Co nie przeszkadza amerykañcom zawy¿aæ nieraz moc w nieprzyzwoity sposób, zw³aszcza dla auto pseudosportowych :)
Tak ¿e nawet jakby zmierzyæ na wale, to by tyle nie wysz³o katalogowo na niby ko³ach...

Data: 2012-03-11 00:30:42
Autor: Bydlê
Silnik wspomagany wodorem?
On 2012-03-10 06:13:46 +0000, maniac <tust_no1@mail.com> said:

Mój kumpel by³ na zlocie mi³o¶ników samochodów marki SEAT i oto co napisa³:

"Wczoraj na spocie seata ibizy by³ kole¶ ibiz± 1.4 60KM z instalacj± wodorow±. (...) teraz pali 4,5l oko³o i mówi, ¿e auto jest nieco mocniejsze na wodorze.(...)Instalacjê przytarga³ z Portugalii za 1000, czy 2000z³ jako¶. Instalowa³ sobie to sam"

Prawda to czy w³a¶ciciel ibizy posiada ca³kiem wybuja³± wyobra¼niê?

No przecie¿ twój kolega to widzia³ na w³asne oczy - nie wierzysz mu?
;>>>

--
Bydlê

Silnik wspomagany wodorem?