Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze

Data: 2010-12-09 13:07:29
Autor: Filip KK
Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
W dniu 2010-12-09 12:52, Jan-xx pisze:
Hej!

Jezdze ostatnio mercem W124. Generalnie bardzo podobalo mi sie to auto,
ale czar prysnal na sliskiej nawierzchni. I nie chodzi o to, ze jak to
RWD, zarzuca dupa w poslizgu, ale o to, ze ten naped nie ma w ogole
przyczepnosci. Nie ma zadnych szans wyjechac tam, gdzie wyjezdzam
ciezkim Mondeo z przednim napedem. Ba - zablokowac sie mozna nawet na
plaskiej ulicy, w malutkim oblodzonym dolku. Mam plyte chodnikowa wozic
w bagazniku? Serio pytam. BTW lepsze opony mam w mercu niz w Mondeo.

No i tak troche OT - po co w takim samochodzie, ktory przeciez do
szalenstw nie jest przeznaczony, zrobili RWD?

Jaki rozkład mas ma W124 ?

Data: 2010-12-09 13:36:58
Autor: Mariusz Chwalba
Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
On Thu, 09 Dec 2010 13:07:29 +0100, Filip KK <nospam@nospam.pl> wrote:
[...]
[...]

Zależy który. Taki 250D, jak dobrze patrzę, 49,5:50,5% (załadowany).
Przy prezesie z sekretark± z tyłu i szoferze z przodu pewnie lepszy.

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2010-12-09 13:43:57
Autor: Filip KK
W dniu 2010-12-09 13:36, Mariusz Chwalba pisze:

Jaki rozkład mas ma W124 ?

Zależy który. Taki 250D, jak dobrze patrzę, 49,5:50,5% (załadowany).

A taki 250D niezaładowany jaki ma rozkład?

Data: 2010-12-09 13:53:04
Autor: Mariusz Chwalba
On Thu, 09 Dec 2010 13:43:57 +0100, Filip KK <nospam@nospam.pl> wrote:

Jaki rozkład mas ma W124 ?

Zależy który. Taki 250D, jak dobrze patrzę, 49,5:50,5% (załadowany).

A taki 250D niezaładowany jaki ma rozkład?

A to nie wiem, poguglaj sobie. Mój (300Dt/4m) ma jakie¶ 53:47.

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2010-12-09 13:59:52
Autor: Filip KK
W dniu 2010-12-09 13:53, Mariusz Chwalba pisze:
[...]

Googlam i wygooglałem ciekawe słowa:
"W201 ma ogólnie kiepski rozkład masy (lekki tył), ale ja mimo braku ASD, mimo sporej mocy 2.3 i automatu, dzięki dobrym zimówkom nigdy nie miałem problemów z prowadzeniem wyjazdami pod górę itp."
http://www.youngtimer.pl/board/viewtopic.php?pid=109751
Kolejny dowód, że da się jeĽdzić zim± z napędem RWD.

Chyba jednak kto¶ z tego w±tku nie umie jeĽdzić, skoro Mercedesem NIE DA SIĘ.

Data: 2010-12-09 14:54:55
Autor: Mariusz Chwalba
On Thu, 09 Dec 2010 13:59:52 +0100, Filip KK <nospam@nospam.pl> wrote:

[...]

Wiesz, ja to się na w124 przesiadłem na zimę, bo mi się wygodniej z  parkingów
wyjeżdża.

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2010-12-13 18:34:34
Autor: scob
Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
W dniu 2010-12-09 14:11, Rafaďż˝ VFR pisze:
Chyba jednak kto� z tego w�tku nie umie je�dzi�, skoro Mercedesem NIE DA
SIďż˝.

Mhm - ja mam golfa III TDI i bez problemu osi�gam 245 km/h ..... ba 300
nawet.
W Polsce nie ma z�ych kieorwc�w to jak mo�e by� inny post gdzie� w sieci.
Pisa�em ni�ej: je�dze od czasu do czasu Mietkeim 190D. Nie nie je�dze -
usi�uje jezdzi� zim� - ale jak autor w�tku - nie da si�.
Ani ruszyďż˝ ani hamowaďż˝.
Na szcz�scie ja je�dz� tylko po to aby auto si� nie zasta�o. Na codzie�
poruszam si� Golfem do tego syncro. Drwie sobie ze startu spod �wiate� :-)
Raz do roku ogl�dam w lusterku beemki audiki i inne takie tam :-)

pusty śmiech bierze - jak się czyta właścicieli haldexów, jak im się wydaje że mają czteronapęd ;)
(o ile da się przeczytać, bo zazwyczaj taki nie umie - niestety - kodowania poustawiać ;-)

Data: 2010-12-14 08:26:08
Autor: Rafał VFR
Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
pusty ¶miech bierze - jak się czyta wła¶cicieli haldexów, jak im się wydaje że maj± czteronapęd ;)
(o ile da się przeczytać, bo zazwyczaj taki nie umie - niestety - kodowania poustawiać ;-)

Witam
Z tym kodowanie to faktycznie chyba nie umiem.
Zastanawia mnie jednak co tak bardzo rozmiesza autora tego postu, ktorego imienia nie moge przytoczyc bo sie nie podpisal (taki zazwyczaj nie zostal wychowany do konca)
Czekam z niecierpliwosci na odpowiedz.
Ja piszac ze nie haldex a syncro jest ukladem czteronapedwoym podpieram sie np strona producenta tego ukladu - VW o tu dokladnie: http://www.vwuzytkowe.pl/dla_milosnikow/4motion/20_lat_napedu_na_4_kola/

A Ty ?
Pzdr
Rafal

Data: 2010-12-14 19:14:49
Autor: scob
Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Data: 2010-12-15 10:46:49
Autor: Rafał VFR
Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
http://www.autofun.pl/roznosci/naped-quattro-ma-30-lat-ja-mam-fajne-fotki-z-tej-okazji/news

Nie znalazłem pod tym linkiem ani słowa jakoby Syncro nie było napędem 4x4.
Pewnie co¶ przeoczyłem - możesz podać ?
Pzdr
Rafał

Data: 2010-12-15 23:40:28
Autor: scob
W dniu 2010-12-15 10:46, Rafaďż˝ VFR pisze:
http://www.autofun.pl/roznosci/naped-quattro-ma-30-lat-ja-mam-fajne-fotki-z-tej-okazji/news

Nie znalaz�em pod tym linkiem ani s�owa jakoby Syncro nie by�o nap�dem 4x4.
Pewnie co� przeoczy�em - mo�esz poda� ?
Pzdr
Rafaďż˝

Sorki. Codziennie przeznaczam sbie 15 minut na trollowanie i kolejne tyle - na dokarmianie. Dzisiejszy limit już niestety niemal zużyłem - gdzieś indziej. Dlatego krótko.
Jeśli dalej uważasz, że VWeje z poprzecznym silnikiem i wiskozą/haldexem to samochody czteronapędowe - spoko, masz do tego prawo.
Odrębną kwestią jest, że nie odróżniasz nazwy handlowej produktu od technologii - wszak są i prawdziwie czteropędne syncro/4motiony - vide passat B5 V6 - silnik wzdłużnie i torsen między osiami. Nie wydaje mi się, żeby twój golfik miał taką właśnie konfigurację?
Jeśli dalej będziesz miał wątpliwości - nie pozostaje mi nic innego, jak zaproponować: poproś jakiegoś znajomego właściciela subaru albo quattro o możliwość spróbowania w warunkach, jakie teraz panują - sam zweryfikujesz poglądy na to, co jest czteronapędowe. Nie musisz informować o efektach.

PS. Myślałeś, co z tymi PLznaczkami? ;-)
--
Scob

Data: 2010-12-16 13:02:18
Autor: Rafał VFR
Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze

Użytkownik "scob" <997scob@tlen997.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iebgfp$ast$1mx1.internetia.pl...
W dniu 2010-12-15 10:46, Rafa? VFR pisze:
[...]

Sorki. Codziennie przeznaczam sbie 15 minut na trollowanie i kolejne tyle - na dokarmianie. Dzisiejszy limit już niestety niemal zużyłem - gdzie¶ indziej. Dlatego krótko.

Czesc
Wogole nie jestem zainteresowany jak uzytkownicy tej i innych grup spedzaja czas. Tak juz mam.

Je¶li dalej uważasz, że VWeje z poprzecznym silnikiem i wiskoz±/haldexem to samochody czteronapędowe - spoko, masz do tego prawo.

Owszem mam, malo tego uwazam, ze nawet z silnikiem z tylu (np Steyr Puch Haflinger) nie zmienia to faktu dot. napedu kol

Odrębn± kwesti± jest, że nie odróżniasz nazwy handlowej produktu od technologii - wszak s± i prawdziwie czteropędne syncro/4motiony - vide passat B5 V6 - silnik wzdłużnie i torsen między osiami. Nie wydaje mi się, żeby twój golfik miał tak± wła¶nie konfigurację?

No silnik jest inaczej. To chyba wlasnie to powoduje ze to auto nie predentuje to miana auto czteronepedowego ?

Je¶li dalej będziesz miał w±tpliwo¶ci - nie pozostaje mi nic innego, jak zaproponować: popro¶ jakiego¶ znajomego wła¶ciciela subaru albo quattro o możliwo¶ć spróbowania w warunkach, jakie teraz panuj± - sam zweryfikujesz pogl±dy na to, co jest czteronapędowe. Nie musisz informować o efektach.

Nie musisz nic proponowac. Wystarczy ze odpowiesz na moja prosbe wczesniejsza: podaj link do artykulu gdzie jest to przejrzyscie wytlumaczone / uzasadnbione.
Prywatne teorie sie nie licza - bo mamy odmienne. Potrzeba jakiegos autorytetu.

PS. My¶lałe¶, co z tymi PLznaczkami? ;-)
Nie, zapomnialem i nadal nie wiem co z tym zrobic.
Pzdr
Rafał

Ps aa tu mi sie rzucil link: wszystko jak w schemacie: silnik wzdluz, miedzy osiami (...) a nie jedzie ;-) http://www.youtube.com/watch?v=Oo9GV4mSnRQ&feature=related

Data: 2010-12-16 17:59:24
Autor: scob
W dniu 2010-12-16 13:02, Rafaďż˝ VFR pisze:

http://www.youtube.com/watch?v=Oo9GV4mSnRQ&feature=related

Bo ten "test" był robiony przez debila ;-), który nie potrafi się posłużyć góglem, żeby doczytać, że "zwykły" Torsen przenosi płynnie moment z jednej strony na drugą w maksymalnym stosunku 3:1 - 1:3 (25%/75% - 75%/25%). A 3*0Nm = 0Nm. Torsen z podniesioną jedną osią działa jak otwarta róznicówka. Takie warunki nie występują na drodze/torze/w przyrodzie nigdy. Na filmie - starczyłoby o ząbek podciągnąć hamulec ręczny (w nowszym zrobiłoby to esp) - koła z trakcją dostałyby... taak, zgadłeś! (nie zgadłeś?) trzykrotność momentu wytworzonego przez hamulec. Po prostu - jakże jaskrawy przykład ignorancji i nieumiejętności używania mózgu) - w konsekwencji nieumiejętność używania pojazdu :)

Mam lepszy filmik: http://www.youtube.com/watch?v=vAHPMUkhj5Q
VW nikt nawet nie brał pod uwagę ;)(a ma zapewne napęd jak volvo z filmiku)

Szukasz autorytetów? linków? mam za ciebie szukać?
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=68953&postdays=0&postorder=asc&start=0
Na tymże samym forum kilka moich wcześniejszych wyjaśnień dla innych - czym jest quattro - w czasie, kiedy powstawał wskazany wątek nie chciało mi się już kolejny raz tłumaczyć :P )
A później:
wiki: syncro
wiki: haldex
wiki: torsen
Jak już poczytasz sobie wikipedię i pomyslisz (tylko odrobinę!), zrozumiesz, że i "syncro" i "haldex" objawaiją swoje działanie dopiero w momencie uślizgu (a bez niego napędzana jest JEDNA oś ;), a układy oparte na Torsenie mają permamentnie napędzane cztery koła - w dodatku z płynnym i proporcjonalnym przenoszeniem większości momentu tam, gdzie trakcja jest lepsza.
Jaśniej nie potrafię - bo jaśniej się nie da.
--
Scob

Data: 2010-12-16 17:37:57
Autor: Robert Rędziak
Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
On Thu, 16 Dec 2010 17:59:24 +0100, scob <997scob@tlen997.pl>
wrote:

Takie warunki nie występuj± na drodze/torze/w przyrodzie nigdy.

 I dlatego Audi dodało do centralnych torsenów sprzęgło.

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-12-17 11:03:47
Autor: Rafał VFR
Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Bo ten "test" był robiony przez debila ;-), który nie potrafi się posłużyć góglem, żeby doczytać, że "zwykły" Torsen przenosi płynnie moment z jednej strony na drug± w maksymalnym stosunku 3:1 - 1:3 (25%/75% - 75%/25%). A 3*0Nm = 0Nm. Torsen z podniesion± jedn± osi± działa jak otwarta róznicówka. Takie warunki nie występuj± na drodze/torze/w przyrodzie nigdy. Na filmie - starczyłoby o z±bek podci±gn±ć hamulec ręczny (w nowszym zrobiłoby to esp) - koła z trakcj± dostałyby... taak, zgadłe¶! (nie zgadłe¶?) trzykrotno¶ć momentu wytworzonego przez hamulec. Po prostu - jakże jaskrawy przykład ignorancji i nieumiejętno¶ci używania mózgu) - w konsekwencji nieumiejętno¶ć używania pojazdu :)

Taaak ¶wiat składa się różnej ma¶ci ludzi. W filmie tym nie w sumie słowa i nikt nie wie jakie były intencje jego nakręcenia.
Czytaj±c to czułem się jakbym siedział na sali rz±dowej .... smutne to.

[...]

Na tymże samym forum kilka moich wcze¶niejszych wyja¶nień dla innych - czym jest quattro - w czasie, kiedy powstawał wskazany w±tek nie chciało mi się już kolejny raz tłumaczyć :P )
A póĽniej:
wiki: syncro
wiki: haldex
wiki: torsen
Jak już poczytasz sobie wikipedię i pomyslisz (tylko odrobinę!), zrozumiesz, że i "syncro" i "haldex" objawaij± swoje działanie dopiero w momencie u¶lizgu (a bez niego napędzana jest JEDNA o¶ ;), a układy oparte na Torsenie maj± permamentnie napędzane cztery koła - w dodatku z płynnym i proporcjonalnym przenoszeniem większo¶ci momentu tam, gdzie trakcja jest lepsza.
Ja¶niej nie potrafię - bo ja¶niej się nie da.
--

Tak u mnie tył działa tylko kiedy wyst±pi u¶lizg przodu.
Ponieważ miałem odwołać sie do subaru to i sie odwolam. Dokladnie w zeszla srode obieralem auto z kocar subaru. Robia tam tylko subaru i od czasu do czasu mojego golfa. Ten stan trwa juz nascie lat chyba. Dlaczego - z powodu rodzicow ktorzy sie znaja. Pytalem szefa serwisu co powoduje o fakcie ze auto jest 4 lub 2 napedowe.

Data: 2010-12-17 22:27:06
Autor: scob
W dniu 2010-12-17 11:03, Rafaďż˝ VFR pisze:
Mamy odmienne zdanie i tak juz zostanie.

Tak już zostanie. Ależ sam to wyżej napisałem: "masz prawo tak uważać". Tak samo syncro _pozostanie_ gorsze/bardziej nerwowe na śliskim od torsenowych aut. Mówisz że masz subaru - więc wiesz ;) po-ki-ch** ta dyskusja więc?
A w torsenie nie chodzi o kilka km/h na łuku (i tak całe tałatajstwo jeździ 25km/h teraz, aż szlag trafia :P) a o to, że ja mogę zaparkować w zaspie, a ślubna po powrocie z pracy mi mówi, że nie rozumie, dlaczego ludzie pod wiadukt nie mogli podjechać, a w opisie gg ma "quattro time"...
;-)

Robert R. : rozwiniesz tę teorię o sprzęgłach?
--
ja siÄ™ z zasady nie podpisujÄ™

Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze