Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze

Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze

Data: 2010-12-09 13:30:56
Autor: Mariusz Chwalba
Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
On Thu, 09 Dec 2010 12:52:40 +0100, Jan-xx <jan-xx@gazeta.pl> wrote:

Jezdze ostatnio mercem W124. Generalnie bardzo podobalo mi sie to auto,  ale czar prysnal na sliskiej nawierzchni. I nie chodzi o to, ze jak to  RWD, zarzuca dupa w poslizgu, ale o to, ze ten naped nie ma w ogole  przyczepnosci. Nie ma zadnych szans wyjechac tam, gdzie wyjezdzam  ciezkim Mondeo z przednim napedem. Ba - zablokowac sie mozna nawet na  plaskiej ulicy, w malutkim oblodzonym dolku. Mam plyte chodnikowa wozic  w bagazniku? Serio pytam. BTW lepsze opony mam w mercu niz w Mondeo.

ASD nie masz czasem popsutego? Bo to typowy objaw. Do sprawdzenia:  kontrolka
(przy zapłonie świeci, w czasie jazdy nie), sygnalizator trójkątny w czasie
poślizgu (ma świecić), poziom oleju w systemie (tak z pamięci... zbiornik z
lewej strony auta, przy reflektorze, miarka poziomu powinna na nakrętce  być).

Organoleptycznie sprawdzić przez obserwację, czy się dyferencjał blokuje
(oba koła kręcą).

Awaryjnie możesz spróbować też ruszyć z "dwójki", mniejszy moment na kołach
będziesz miał.

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2010-12-09 12:42:16
Autor: Jan-xx
Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
ASD nie masz czasem popsutego? Bo to typowy objaw. Do sprawdzenia: kontrolka
(przy zapłonie świeci, w czasie jazdy nie), sygnalizator trójkątny w czasie
poślizgu (ma świecić), poziom oleju w systemie (tak z pamięci... zbiornik z
lewej strony auta, przy reflektorze, miarka poziomu powinna na nakrętce być).

Organoleptycznie sprawdzić przez obserwację, czy się dyferencjał blokuje
(oba koła kręcą).

Dzieki, zglebie temat. Nie znam sie na tym mercu, wzialem go tylko na krotko. Nie blokuje sie dyferencjal. Nawet nie wiedzialem, ze ma sie blokowac.


--
Jan-xx

Data: 2010-12-09 14:16:52
Autor: J.F.
Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Użytkownik "Jan-xx" <jan-xx@gazeta.pl> napisał w
Organoleptycznie sprawdzić przez obserwację, czy się dyferencjał blokuje
(oba koła kręcą).

Dzieki, zglebie temat. Nie znam sie na tym mercu, wzialem go tylko na krotko. Nie blokuje sie dyferencjal. Nawet nie wiedzialem, ze ma sie blokowac.

W mondeo sie pewnie tez nie blokuje, a wyjezdza :-)

Choc musze przyznac ze ASR to mi zaimponowalo kiedys ..

J.

Data: 2010-12-09 21:42:32
Autor: Michał Baszyński
Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
W dniu 2010-12-09 13:30, Mariusz Chwalba pisze:

ASD nie masz czasem popsutego?

a ma w ogóle? ni ekazdy w124 ma ASD.

--
Pozdr.
Michał

Data: 2010-12-10 07:57:19
Autor: Mariusz Chwalba
Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
On Thu, 09 Dec 2010 21:42:32 +0100, Michał Baszyński  <mbaszyns@ga.ze.ta.pl> wrote:

ASD nie masz czasem popsutego?

a ma w ogóle? ni ekazdy w124 ma ASD.

Touche, sam przekonywałem ostatnio, że w124 to różniaste robili. Więc  jeszcze:
sprawdzić czy jest kontrolka "ASD" na desce. Jak nie ma, to siąść i płakać.

I ruszać z dwójki.

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona