Silnik zachlapany ON - mozna to czesciowo usun膮膰 ?

Data: 2010-07-11 11:50:17
Autor: Sebastian Bia艂y
Silnik zachlapany ON - mozna to czesciowo usun膮膰 ?
Witam.

W wyniku b艂臋du monta偶u[1] przez mechanika mam silnik ca艂y zachlapany ON. Silnik kapie na jezdni臋, jest og贸lnie caly mokry. Poniewa偶 wtrysk "sika艂" r贸wniez do g贸ry to os艂ona silnika (gabka w niej) nasi膮gni臋ta a偶 si臋 2x cie偶sza zrobi艂a.

OK. Tylko chcia艂em sprzeda膰 samoch贸d... Niestety silnik uwalony ON zapewne dobrego wra偶enia nie zrobi, cho膰 przeciez to 偶adna awaria.

Jakie mam opcje?

a) poczeka膰, samo odparuje (ile?)

b) u偶y膰 jakiego艣 艣rodka do rozpuszczania on kt贸ry mi nie uszkodzi element贸w.

c) wymy膰 myjk膮 silnik.

Ze wzgl臋du na to 偶e c) jest najbardziej niebezpieczne chc臋 to zastosowa膰 na samym ko艅cu "jak wszystko zawiedzie".

Co艣 mog臋 zrobi膰 na teraz aby pozby膰 si臋 cho膰 cz臋sciowo smrodu i t艂ustego nalotu?

[1] 殴le za艂o偶ony w臋偶yk przelewowy na wtrysk. Dochodzenie swoich praw nie wchodzi w rachub臋.

Data: 2010-07-11 08:46:45
Autor: Pszemol
"Sebastian Bia艂y" <heby@poczta.onet.pl> wrote in message news:i1c44r$5r1$1news.onet.pl...
[...]

??? A na czym polega niebezpieczno艣膰 C?
Bo ja wszystkie samochody regularnie myj臋 myjk膮 ci艣nieniow膮 pod klap膮?

Ja my艣l臋 偶e masz jeszcze opcj臋 d:

d) poczeka膰 jak z klapy skapnie troch臋 na gor膮c膮 os艂on臋 kolektora
wydechowego i ca艂e auto mi si臋 spali.

Po d) ju偶 nie b臋dziesz mia艂 k艂opotu.

Co艣 mog臋 zrobi膰 na teraz aby pozby膰 si臋 cho膰 cz臋sciowo smrodu i t艂ustego nalotu?

T膮 g膮bk臋 z klapy bym zdj膮艂 i wymieni艂 na jak膮艣 "czyst膮" ze szrotu.
A reszt臋 komory silnika umy艂bym myjk膮 z myd艂em pod ci艣nieniem.

Data: 2010-07-11 12:06:31
Autor: Adam Szewczak
Silnik zachlapany ON - mozna to czesciowo usun膮膰 ?

U偶ytkownik "Sebastian Bia艂y" <heby@poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:i1c44r$5r1$1news.onet.pl...
[...]

    Sa do zanabycia srodki do czyszczenia silnika, spryskuje sie tym silnik a potem zmywa, nie musi byc myjka wysokocisnieniowa.

Natomiast ja mialem taki sam numer dokladnie, to pojechalem na karchera i sobie ten silnik umylem, tyle ze ja mialem jeden plus brak elektroniki pod maska.

PZDr
Adam

Data: 2010-07-11 14:08:58
Autor: pavellz
Silnik zachlapany ON - mozna to czesciowo usun膮膰 ?
U偶ytkownik "Adam Szewczak" <horses@usu艅.poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:i1c53m$867$1news.onet.pl...

[...]

Uwa偶a艂bym z tym. Ja co prawda pojecha艂em na myjni臋, gdzie profesjonalnie
myli silnikiem Karcherem i tak si臋 ch艂opaki przy艂o偶yli, 偶e a偶 mi cewk臋 zap艂onow膮
ca艂膮 wyp艂ukali od 艣rodka. Na szcz臋艣cie po drugiej stronie ulicy by艂 serwis. :)
Lepiej jed藕 na stacj臋 benzynow膮 i kup Preparat do mycia silnika.
W tym s膮 agresywne detergenty, kt贸re powinny sobie z tym spokojnie poradzi膰.

Pzdr
Pawe艂

Data: 2010-07-11 09:45:43
Autor: Pszemol
"pavellz" <pavellz@poczta.onet.pl> wrote in message news:i1cc90$pn0$1news.onet.pl...
[...]

Ty chyba nie widzia艂e艣 nigdy w 偶yciu cewki zap艂onowej...
Inaczej wiedzia艂by艣 偶e jest hermetycznie zalana 偶ywic膮
i nic jej nie robi 偶adna myjka ci艣nieniowa...

Je艣li kable WN mia艂e艣 stare, pop臋kane, albo 艣wiece mia艂e艣
bez gumowych kapturk贸w izoluj膮cych to by膰 mo偶e woda
Ci mo偶e zaszkodzi膰, ale generalnie nowoczesne auta mo偶na
la膰 wod膮 z myd艂em a potem sp艂uka膰 czyst膮 bez 偶adnych obaw.

Data: 2010-07-11 16:57:56
Autor: pavellz
Silnik zachlapany ON - mozna to czesciowo usun膮膰 ?
Ty chyba nie widzia艂e艣 nigdy w 偶yciu cewki zap艂onowej...
Inaczej wiedzia艂by艣 偶e jest hermetycznie zalana 偶ywic膮
i nic jej nie robi 偶adna myjka ci艣nieniowa...

Racja, b艂膮d - to by艂a kopu艂ka aparatu zap艂onowego. :)
Niestety w tym wypadku do wymiany + jeszcze par臋 dziwnych
rzeczy kt贸re dzia艂y si臋 z silnikiem na skutek wlania wody do
czujnik贸w po艂o偶enia wa艂u itp.

Masz racj臋 pisz膮c 偶e teoretycznie wszystko co pod mask膮
powinno by膰 wodoodporne, ale pami臋taj 偶e to jest liczone
na normalne ci艣nienie wody, a nie kilka atmosfer
lec膮cych z Karchera. Jak sobie dok艂adnie przep艂uczesz uszczelki
w drzwiach to te偶 mo偶esz szmatk膮 wyciera膰 wilgo膰 od 艣rodka.

Szkoda auta. A co do detergentu - ja tego nie sp艂ukiwa艂em.
Nic si臋 nie dzia艂o.

Pzdr
Pawe艂

Data: 2010-07-11 10:35:29
Autor: Pszemol
"pavellz" <pavellz@poczta.onet.pl> wrote in message news:i1cm5o$j7u$1news.onet.pl...
Ty chyba nie widzia艂e艣 nigdy w 偶yciu cewki zap艂onowej...
Inaczej wiedzia艂by艣 偶e jest hermetycznie zalana 偶ywic膮
i nic jej nie robi 偶adna myjka ci艣nieniowa...

Racja, b艂膮d - to by艂a kopu艂ka aparatu zap艂onowego. :)

Dzi艣 ju偶 nie ma samochod贸w z takimi rzeczami, no chyba
偶e kto艣 ma poloneza... ;-)

Niestety w tym wypadku do wymiany + jeszcze par臋 dziwnych
rzeczy kt贸re dzia艂y si臋 z silnikiem na skutek wlania wody do
czujnik贸w po艂o偶enia wa艂u itp..

Co to za auto by艂o?

Masz racj臋 pisz膮c 偶e teoretycznie wszystko co pod mask膮
powinno by膰 wodoodporne, ale pami臋taj 偶e to jest liczone
na normalne ci艣nienie wody, a nie kilka atmosfer
lec膮cych z Karchera.

Kilka atmosfer to tam jest w rurze dolotowej... Ale odk膮d
si臋 woda wydostanie z dyszy to ju偶 ci艣nienia nie ma, jest
tylko pr臋dko艣膰 wody... Je艣li jedziesz po silniku z pewnej
odleg艂o艣ci, bez wtykania samej dyszy do czujnik贸w, pod
pokrywy czy do studzienek gdzie wkr臋cone s膮 艣wiece to
nic Ci nie grozi...

Jak sobie dok艂adnie przep艂uczesz uszczelki
w drzwiach to te偶 mo偶esz szmatk膮 wyciera膰 wilgo膰 od 艣rodka.

Zmieniasz temat - m贸wimy o komorze silnika...

Szkoda auta. A co do detergentu - ja tego nie sp艂ukiwa艂em.
Nic si臋 nie dzia艂o.

Popytaj w komisach aut u偶ywanych - praktycznie wszystkie
nowsze samochody s膮 myte pod mask膮 aby wygl膮da艂y jak nowe.
Nie ma co przesadza膰 - silnikowi nic si臋 od mycia nie stanie.

Data: 2010-07-11 19:08:26
Autor: pavellz
Silnik zachlapany ON - mozna to czesciowo usun膮膰 ?
Dzi艣 ju偶 nie ma samochod贸w z takimi rzeczami, no chyba
偶e kto艣 ma poloneza... ;-)

S膮, 艁ada Niva do 2008 czy 2009 mia艂a zdaje si臋 jeszcze klasyczny
zap艂on. Czepiasz si臋 szczeg贸艂贸w. :)

Zmieniasz temat - m贸wimy o komorze silnika...

Nie, to tylko przyk艂ad. Uszczelki drzwiowe te偶 s膮 szczelne na normalne
warunki, tzn. deszcz, ale nie myjk臋. Podobnie masz pod mask膮.

Popytaj w komisach aut u偶ywanych - praktycznie wszystkie
nowsze samochody s膮 myte pod mask膮 aby wygl膮da艂y jak nowe.
Nie ma co przesadza膰 - silnikowi nic si臋 od mycia nie stanie.
Od kiedy wybieraj膮c samoch贸d facet w komisie proponowa艂 mi jazd臋 pr贸bn膮
autem, kt贸re w silniku nie mia艂o ani grama oleju nie spodziewa艂bym
si臋 us艂ysze膰 nic innego jak to, 偶e wszystkie auta w komisach s膮 w 100%
sprawne i w idealnym stanie. :)

Pzdr
Pawe艂

Data: 2010-07-11 15:12:35
Autor: Pszemol
"pavellz" <pavellz@poczta.onet.pl> wrote in message news:i1ctqh$6d2$1news.onet.pl...
Dzi艣 ju偶 nie ma samochod贸w z takimi rzeczami, no chyba
偶e kto艣 ma poloneza... ;-)

S膮, 艁ada Niva do 2008 czy 2009 mia艂a zdaje si臋 jeszcze klasyczny
zap艂on. Czepiasz si臋 szczeg贸艂贸w. :)

To jak masz 艁ad臋 to sobie workiem aparat zap艂onowy owi艅...
Reszta kierowc贸w nie ma takich problem贸w.

Ty si臋 czepiasz szczeg贸艂贸w skoro norma jest taka, 偶e nie ma
a tylko wyj膮tki maj膮.

Zmieniasz temat - m贸wimy o komorze silnika...

Nie, to tylko przyk艂ad. Uszczelki drzwiowe te偶 s膮 szczelne na normalne
warunki, tzn. deszcz, ale nie myjk臋. Podobnie masz pod mask膮.

S膮 te偶 szczelne na myjk臋 z pewnej odleg艂o艣ci trzymanej...
Nie strasz ludzi.

[...]

Nie rozumiem zwi膮zku z omawianym tematem.

Data: 2010-07-11 23:30:07
Autor: pavellz
Silnik zachlapany ON - mozna to czesciowo usun膮膰 ?
To jak masz 艁ad臋 to sobie workiem aparat zap艂onowy owi艅...
Reszta kierowc贸w nie ma takich problem贸w.

Nie mam 艂ady, tylko podwa偶am Tw贸j argument 偶e kopu艂ki zap艂onowe
s膮 a偶 takim fenomenem (tzn. technicznie napewno to ju偶 zabytek, ale wci膮偶 si臋
troch臋 tego buja po naszych drogach). Poza tym czemu mam sobie cokolwiek
zas艂ania膰 skoro w tym wypadku - korzysta艂em z "profesjonalnej" us艂ugi? :)

[...]

Niewa偶ne. :) Pytanie tylko czy z wi臋kszej odleg艂o艣ci faktycznie domyjesz
blok silnika u艣winiony wszelkimi p艂ynami fizjologicznymi.

[...]

Podwa偶am wiarygodno艣膰 autokomisu jako potencjalnego 藕r贸d艂a jakiejkolwiek
informacji o stanie auta. :) Ponadto auta w komisie maj膮 po prostu wygl膮da膰 jak n贸wki,
a co z nimi b臋dzie si臋 dzia艂o po paru latach (np. w wyniku za艣niedzia艂ych styk贸w)
to tylko 艂ut szcz臋艣cia przysz艂ego w艂a艣ciciela, a nie pow贸d do zmartwie艅 handlarza.
Jasne, 偶e delikatne opryskanie z du偶ej odleg艂o艣ci nie za艂atwi Ci od razu samochodu,
ale po co si臋 w to bawi膰 jak za g贸ra kilkana艣cie z艂otych mo偶na kupi膰 odpowiedni specyfik,
kt贸ry napewno nie zrobi wi臋kszego kuku?

Pzdr
Pawe艂

Data: 2010-07-11 17:16:29
Autor: Pszemol
"pavellz" <pavellz@poczta.onet.pl> wrote in message news:i1dd55$fj2$1news.onet.pl...
[...]

Jak kto艣 ma kopu艂k臋 i si臋 boi j膮 zala膰 to niech sobie j膮 zas艂oni foli膮.

[...]

Blokowi silnika nie szkodzi myjka z bliska... A jak zjedziesz z bloku
silnika to si臋 odsuniesz jad膮c po plastikach, wtyczkach, alternatorze
aby w艂a艣nie umy膰 te rzeczy tylko rozproszonym strumieniem....
Zreszt膮 ciep艂e myd艂o jakie pod ci艣nieniem w艂膮czysz najpierw umyje
wi臋kszo艣膰 "p艂yn贸w ustrojowych" bo do tego to myd艂o jest skomponowane.
Z reszt臋 sobie sp艂uczesz wod膮. Nie myjemy silnika aby by艂 tak czysty
偶e mo偶na z niego je艣膰 - myjemy tylko aby by艂 mniej usyfiony i aby
przyjemniej by艂o potem robi膰 mu okresow膮 obs艂ug臋 bez potrzeby
u艣winienia si臋 po same uszy...

[...]

Nie zaleca艂em aby pyta膰 w komisie o informacje tylko aby zagl膮dn膮膰
tym autom pod mask臋.

[...]

Jak si臋 boisz za艣niedzia艂ych styk贸w (nie wiedzie膰 czemu) to nie myj auta.
U mnie wszystkie wtyczki w komorze silnika s膮 zabezpieczone przed
dostawaniem si臋 wody w rejon styk贸w.

Jasne, 偶e delikatne opryskanie z du偶ej odleg艂o艣ci nie za艂atwi Ci od razu samochodu,
ale po co si臋 w to bawi膰 jak za g贸ra kilkana艣cie z艂otych mo偶na kupi膰 odpowiedni specyfik, kt贸ry napewno nie zrobi wi臋kszego kuku?

Bo ten specyfik nie umyje auta - tylko si臋 i auto upaprasz...
Najlepsze efekty uzyskasz tylko myjk膮 z myd艂em i potem sp艂ukaniem syfu.
Jak nie wierzysz to kup sobie tak膮 puszk臋 i sam spr贸buj...
Ja nie by艂em zadowolny.

Data: 2010-07-12 10:14:14
Autor: pavellz
[...]

Nie wiem czego u偶ywa艂e艣, ale mi skutecznie umy艂o uwalony olejem silnik jakie艣
psikad艂o kupione za circa 15 z艂 na stacji lotosu.
Efektu polerki bloku mo偶e nie uzyska艂em, ale 艣mierdzie膰 spokojnie
przesta艂o.

Pzdr
Pawe艂

Data: 2010-07-11 19:20:14
Autor: Artur Ma艣l膮g
W dniu 2010-07-11 17:35, Pszemol pisze:
"pavellz" <pavellz@poczta.onet.pl> wrote:
(...)
Dzi艣 ju偶 nie ma samochod贸w z takimi rzeczami, no chyba
偶e kto艣 ma poloneza... ;-)

O Polonezie wiesz ma艂o, o samochodach ameryka艅skich podobnie.
W nowych by膰 mo偶e ten element nie wyst臋puje (pytanie gdzie),
ale w starszych z ca艂膮 pewno艣ci膮 - pewnie nawet w najbli偶szej
okolicy takie znajdziesz - np. Voyager, Durango :)

--
Jutro to dzi艣 - tyle 偶e jutro.

Data: 2010-07-11 14:42:18
Autor: Sebastian Bia艂y
On 2010-07-11 14:08, pavellz wrote:
Lepiej jed藕 na stacj臋 benzynow膮 i kup Preparat do mycia silnika.
W tym s膮 agresywne detergenty, kt贸re powinny sobie z tym spokojnie
poradzi膰.

Rozumiem, ze ten preparat wymaga potem sp艂ukania? Idea艂em by艂o by cos co popsikam i wyparuje.

Data: 2010-07-11 15:17:07
Autor: J_K_K
Silnik zachlapany ON - mozna to czesciowo usun膮膰 ?
U偶ytkownik "pavellz" <pavellz@poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:i1cc90$pn0$1news.onet.pl...
Lepiej jed藕 na stacj臋 benzynow膮 i kup Preparat do mycia silnika.
W tym s膮 agresywne detergenty, kt贸re powinny sobie z tym spokojnie poradzi膰.

A do mycia najlepeij zdemontowa膰,
lub conajmniej poowija膰 foli膮 / reklam贸wkami
elementy elektryczne / elektroniczne.

O odpi臋ciu akumulatora przypomina膰 chyba nie trzeba ;-)

Pzdr

JKK

Data: 2010-07-11 09:47:42
Autor: Pszemol
"J_K_K" <J_K_Kwytnijto@itotezpoczta.fm> wrote in message news:i1cg8a$643$1speranza.aioe.org...
[...]

Przesada. Nie wiem czy zdajesz sobie spraw臋, ale w ka偶d膮
jazd臋 w deszczow膮 pogod臋 komora silnika jest mokra...
Wszystko co masz pod mask膮 skonstruowane jest tak,
偶e mu moczenie nie szkodzi. Wszystkie elementy kt贸rym
woda szkodzi s膮 hermetycznie zamkni臋te, najcz臋艣ciej
zalane jak膮艣 mas膮 plastyczn膮 (silikon, 偶ywice, itp)...

O odpi臋ciu akumulatora przypomina膰 chyba nie trzeba ;-)

A mo偶esz mi wyja艣ni膰 po co go odpina膰?

Data: 2010-07-11 18:23:57
Autor: J_K_K
Silnik zachlapany ON - mozna to czesciowo usun膮膰 ?
U偶ytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:i1c3vu.2r0.0poczta.onet.pl...

Wszystko co masz pod mask膮 skonstruowane jest tak,
偶e mu moczenie nie szkodzi.

Nie moczenie, a bryzgi itp.
Przy ci艣nieniu myjki mo偶esz np.
wt艂oczy膰 wod臋 pod gumow膮 os艂on臋
np. jakiej艣 wtyczki wielopinowej.

Zreszt膮, jak pytaj膮cy Ci臋 pos艂ucha
i p贸藕niej mu co艣 nie zagra,
to przyjedziesz mu naprawia膰 ?

Pzdr

JKK

Data: 2010-07-11 15:07:56
Autor: Pszemol
"J_K_K" <J_K_Kwytnijto@itotezpoczta.fm> wrote in message news:i1cr6k$m9o$1speranza.aioe.org...
[...]

Jak b臋dziesz myjk臋 trzyma艂 p贸艂 metra od tej wtyczki to nic
si臋 jej nie stanie... Bardziej bym si臋 ba艂 kabli WN i kapturk贸w
na 艣wiecach - ale tam zwykle wystarczy la膰 myjk膮 bez ci艣nienia.

Zreszt膮, jak pytaj膮cy Ci臋 pos艂ucha
i p贸藕niej mu co艣 nie zagra,
to przyjedziesz mu naprawia膰 ?

Nie, ka偶dy sobie myje sw贸j silnik na swoj膮 odpowiedzialno艣膰.
Co nie znaczy 偶e trzeba ludzi straszy膰 偶e jak sobie co艣 zmoczy
to mu si臋 auto zepsuje - nie taki diabe艂 straszny jak go maluj膮.
Woda wbrew pozorom nie jest a偶 tak dobrym przewodnikiem
pr膮du aby przy napi臋ciach rz臋du 5-14V stanowi艂o to du偶y problem.

Data: 2010-07-11 19:11:37
Autor: kml
[...]

Chyba w twojej hondzie komora silnika jest mokra po je藕dzie w deszczu. W normalnym samochodzie, kt贸ry nie robi艂 za amfibie, komora silnika jest SUCHA po je藕dzie deszczu.

kml

Data: 2010-07-11 15:09:40
Autor: Pszemol
"kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> wrote in message news:i1cu09$dos$1inews.gazeta.pl...
[...]

No jasne, bo deszcz trafia w grilla i magicznie omija to co za grilem...
Tylko suche powietrze przechodzi do wentylator贸w za ch艂odnic膮, nie? :-)

Data: 2010-07-12 08:51:37
Autor: kml
Silnik zachlapany ON - mozna to czesciowo usun膮膰 ?

U偶ytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:i1cmrk.5ao.0poczta.onet.pl...

[...]

Masz kolejn膮 innowacyjn膮 rzecz w swojej hondzie skoro ch艂odnica ma takie u偶ebrowanie, 偶e przelewa sie przez ni膮 woda wprost na wentylator.

kml

Data: 2010-07-12 13:02:43
Autor: kamil
[...]

Wloty powietrza na intercooler na masce ma calkiem sporo samochodow i uwierz, ze w czasie ulewy mozna nimi jechac bez obaw.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-07-11 20:38:04
Autor: Adam Wysocki
Silnik zachlapany ON - mozna to czesciowo usun辨 ?
Sebastian Bia硑 <heby@poczta.onet.pl> wrote:

W wyniku b酬du monta縰[1] przez mechanika mam silnik ca硑 zachlapany ON.

Mo縠 kaza砮 縪ne dola oleju do silnika to posz砤 na stacj i dola砤? ;) Oczywi禼ie 縜rt, ale kto opisywa tak sytuacj i tak mi si skojarzy硂.

--
Siena 1.6 HL & GSX 750F
PMS+ PJ- S+ p++ M- W+ P++:++ X++ L++ B+ M+ Z++ T W- CB+++ D

Data: 2010-07-12 00:22:11
Autor: ToMasz
Silnik zachlapany ON - mozna to czesciowo usun膮 膰 ?
Sebastian Bia艂y pisze:
Witam.
(...)
Jakie mam opcje?
Umy膰 benzyn膮 ekstrakcyjn膮  - szybko i bez 艣lad贸w - ale uwa偶aj z ogniem
umy膰 preparatem do mycia silnik贸w (polecam k2) poczeka膰 15 minut -
sp艂uka膰 wod膮. niekt贸re silniki po k膮pieli nie chc膮 sie uruchomi膰.

Wyb贸r nale偶y do Ciebie.

ToMasz

Data: 2010-07-12 01:12:36
Autor: Sebastian Bia艂y
On 2010-07-12 00:22, ToMasz wrote:
Umy膰 benzyn膮 ekstrakcyjn膮  - szybko i bez 艣lad贸w

Czy wymaga sp艂ukiwania, czy mo偶e odparuje razem z on ?

Data: 2010-07-11 18:45:23
Autor: Pszemol
On 2010-07-12 00:22, ToMasz wrote:
Umy膰 benzyn膮 ekstrakcyjn膮  - szybko i bez 艣lad贸w

Czy wymaga sp艂ukiwania, czy mo偶e odparuje razem z on ?

Sebastian - napisz co to za auto, kt贸ry rocznik - mo偶e kto艣 ju偶
my艂 silnik myjk膮 na tej grupie i powie Ci 偶e nie ma czego si臋 ba膰.

Data: 2010-07-12 07:19:04
Autor: Sebastian Bia艂y
On 2010-07-12 01:45, Pszemol wrote:
[...]

To 2.2dci (LagunaII). W 艣rodku du偶o czujnik贸w.

Data: 2010-07-12 13:47:22
Autor: Rafa艂
W dniu 12.07.2010 07:19, Sebastian Bia艂y pisze:
On 2010-07-12 01:45, Pszemol wrote:
[...]

E no, a偶 tak du偶o czujnik贸w to nie ma przy samym silniku.
Mo偶e bym zaryzykowa艂 _przep艂ukanie_ silnika ale bez ci艣nienia.
Ja bym zabezpieczy艂 mo偶e same reflektory/przetwornice(o ile masz xenony) i skrzynk臋 bezpiecznik贸w(og贸lnie lew膮(od kierowcy) stron臋, tam wi臋cej elektroniki) popsika艂 czym艣 rozpuszczaj膮cym(jaki艣 艣rodek do mycia silnika) i delikatnie bez ci艣nienia sp艂uka艂.
Potem auto do s艂oneczka z otwart膮 mask膮 co by wysch艂o, nie spieszy艂 bym si臋 z odpalaniem od razu. Mo偶esz na koniec po roz艂膮cza膰 jakie艣 losowe kostki i sprawdzi膰 czy tam woda nie stoi.
Oczywi艣cie wystudzony silnik 偶eby by艂, kolektor i turbina w szczeg贸lno艣ci! Os艂on臋 z do艂u zdejmij.

OT Czemu j膮 sprzedajesz? Znudzi艂a si臋? Sypie si臋?

Data: 2010-07-12 17:19:21
Autor: Sebastian Bia艂y
On 2010-07-12 13:47, Rafa艂 wrote:
OT Czemu j膮 sprzedajesz? Znudzi艂a si臋? Sypie si臋?

To jeden z najfajniejszych samochod贸w jakie mia艂em. Ale rodzina sie powiekszy艂a i musz臋 celowa膰 w co艣 wiekszego (7 miejsc itd)- typuje Zafire B.

Data: 2010-07-12 09:46:21
Autor: krzysiek82
Sebastian Bia艂y pisze:
W wyniku b艂臋du monta偶u[1] przez mechanika mam silnik ca艂y zachlapany ON.

Jecha膰 do buraka i niech usuwa szkody. To nie tw贸j problem, 偶e on co艣 spartoli艂.

--
krzysiek82

Data: 2010-07-12 14:11:47
Autor: bratPit[pr]
Silnik zachlapany ON - mozna to czesciowo usun膮膰 ?

W wyniku b艂臋du monta偶u[1] przez mechanika mam silnik ca艂y zachlapany ON.

Jecha膰 do buraka i niech usuwa szkody. To nie tw贸j problem, 偶e on co艣 spartoli艂.

w og贸lno艣ci si臋 z Tob膮 zgadzam, jest jedno ale, 偶e jak 'mechanik' umyje silnik tak jak naprawi艂 to si臋 mo偶e sko艅czy膰 na zalaniu jakiego艣 modu艂u i dopiero b臋dzie jazda...

brat

Data: 2010-07-12 17:20:22
Autor: Sebastian Bia艂y
On 2010-07-12 09:46, krzysiek82 wrote:
W wyniku b艂臋du monta偶u[1] przez mechanika mam silnik ca艂y zachlapany ON.
Jecha膰 do buraka i niech usuwa szkody. To nie tw贸j problem, 偶e on co艣
spartoli艂.

Jak juz wspomnia艂em to nie wchodzi w rachub臋. Ale zeby Ci wyja艣nic to odpowiem: bo mechanik jest 600km od miejsca postoju a zorientowa艂em sie dopiero pod domem.

Data: 2010-07-13 12:15:01
Autor: krzysiek82
Sebastian Bia艂y pisze:
Jak juz wspomnia艂em to nie wchodzi w rachub臋. Ale zeby Ci wyja艣nic to odpowiem: bo mechanik jest 600km od miejsca postoju a zorientowa艂em sie dopiero pod domem.

to kijowo w takim razie, os艂o艅 wszystko co nie powinno by膰 zalane i myj silnik bez obaw. Nie powinno zalewa膰 si臋 alternatora, ecu oraz skrzynek z przeka藕nikami / bezpiecznikami na reszt臋 mo偶esz la膰 i si臋 nie przejmowa膰.

--
krzysiek82

Silnik zachlapany ON - mozna to czesciowo usun膮膰 ?