Silniki 1.4TSI (TFSI)

Data: 2009-06-16 20:46:35
Autor: Adam Foton
Silniki 1.4TSI (TFSI)
Witam!

Czy ktos z Was moze sie wypowiedziec nt. silnikow VW 1.4TSI (TFSI) ?
Chodzi mi o faktyczne spalanie w wersjach 122km (samo turbo) oraz 140km (kompresor + turbo).

Producent podaje w katalogu wartosci, ale one sa na papierze :)
A dostepne opinie sa od optymistycznych do bardzo smutnych (kilkanascie litrow w korkach)

Chcialbym przeliczyc czy aby nie warto dolozyc do 1.9tdi (glosniej, drozej w zakupie ale taniej w eksploatacji - to motywuje do jezdzenia a nie stania pod blokiem)

AF

Data: 2009-06-16 21:08:11
Autor: Adam Foton
Silniki 1.4TSI (TFSI)
Czy ktos z Was moze sie wypowiedziec nt. silnikow VW 1.4TSI (TFSI) ?
Chodzi mi o faktyczne spalanie w wersjach 122km (samo turbo) oraz 140km (kompresor + turbo).

Chodzi o silnik w Golfie(kombi)/Jettcie/Octavii

AF

Data: 2009-06-16 21:51:27
Autor: Michal
Silniki 1.4TSI (TFSI)
Czy ktos z Was moze sie wypowiedziec nt. silnikow VW 1.4TSI (TFSI) ?
Chodzi mi o faktyczne spalanie w wersjach 122km (samo turbo) oraz 140km (kompresor + turbo).

Chodzi o silnik w Golfie(kombi)/Jettcie/Octavii

w golfie 6 jezdzilem 1,4 ale wersja 160 koni z 7 biegowym dsg.
bardzo mocno butowany (czerpanie radochy z przyspieszenia do 100 w 7s)
- dsg glownie w trybie sport/manual (manetki do zmiany biegow przy kierownicy)
 czyli krecony na maksa, palil 10-11 litrow i nie chcial pic wiecej...
normalna jazda bez szalenstw cykl mieszany 7-7,5 litra,
spokojna trasa dalo sie zejsc do 6 z kawalkiem (wskazania z kompa)
czyli bardzo przyzwoicie :-)

wersja 1,4 TSI 122 konie podobno daje rade nawet w octavi czy passacie...
i wcale nie trzeba go krecic by jechal... spalanie podobnie do wersji 160 konnej.

volks akurat dane o spalaniu podaje w miare ok
sa do uzyskania w trakcie normalnej eksploatacji :-)

wbrew pozorom 2.0 TSI w sirocco / ocatvi RS tez jest dosyc ekonomicznym silnikiem.
z rozsadnie traktowam gazem moze palic ponizej 10

Data: 2009-06-16 20:36:05
Autor: Robert Rędziak
Silniki 1.4TSI (TFSI)
On Tue, 16 Jun 2009 21:51:27 +0200, Michal
<bruneros_no_spam@o2.pl> wrote:

wersja 1,4 TSI 122 konie podobno daje rade nawet w octavi czy passacie...
i wcale nie trzeba go krecic by jechal...

 A po co go kręcić, jak tam jest malutkie turbo, które wstaje
 niemalże od samego początku?

 r.
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2009-06-17 09:02:02
Autor: Michal k.
Silniki 1.4TSI (TFSI)
wersja 1,4 TSI 122 konie podobno daje rade nawet w octavi czy passacie...
i wcale nie trzeba go krecic by jechal...

A po co go kręcić, jak tam jest malutkie turbo, które wstaje
niemalże od samego początku?

toć przeca napisalem....

M __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4160 (20090616) __________

Data: 2009-06-17 08:21:59
Autor: Waldek Godel
Silniki 1.4TSI (TFSI)
Dnia Wed, 17 Jun 2009 09:02:02 +0200, Michal k. napisał(a):

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4160 (20090616) __________

Mógłbyś proszę coś zrobić z tym badziewiem, co masz podoklejane do postów?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-06-17 23:07:38
Autor: Maciek \"Sołtys\"
Silniki 1.4TSI (TFSI)
Michal pisze:

bardzo mocno butowany (czerpanie radochy z przyspieszenia do 100 w 7s)
- dsg glownie w trybie sport/manual (manetki do zmiany biegow przy kierownicy)

ale to chyba nie od 0 km/h ? :):)

--
Maciek "Sołtys"
Kraków

Data: 2009-06-18 09:09:43
Autor: Rafal Lorenc
Silniki 1.4TSI (TFSI)
Maciek "Sołtys" [soltys_3@op.pl]   na: pl.misc.samochody napisal/la:

 ale to chyba nie od 0 km/h ? :):)

Prawie wszystkie skrzynie DSG obsługują procedurę startu co właśnie daje
tak dobre wyniki.
Widziałem testy DSG vs manual - lepsze przyśpieszenie ma DSG w tym samym
aucie o tym samym silniku.

Pozdrawiam,
Rafal Lorenc

--
SysAdmin UsmiechaSie
jid/mail:shak@usmiecha.sie.pl mobile: 503-611-119

Data: 2009-06-18 13:33:27
Autor: Maciej Browarczyk
Silniki 1.4TSI (TFSI)
Rafal Lorenc pisze:

Prawie wszystkie skrzynie DSG obsługują procedurę startu co właśnie daje
tak dobre wyniki.
Widziałem testy DSG vs manual - lepsze przyśpieszenie ma DSG w tym samym
aucie o tym samym silniku.

I tak i nie (co do tego lepszego przyspieszenia i "tak dobrych wynikow). Zacznijmy od tego, ze roznice sa na poziomie 0,1s do 100km/h (o ile sa, bo dla niektorych silnikow nie ma roznicy i przyspieszenie jest identyczne). Ale nikt nie zauwazyl faktu, ze DSG jest montowane do stosunkowo slabych (w ogolnosci) silnikow, moment max bodajrze jaki wytrzymuje to 400Nm (a i tak bywaja problemy), wiec nie jest tak rozowo, tiptronic (VW/Audi) mimo, ze niby wolniejszy to wytrzymuje duzo wiecej i nie jest az tak bardzo wolny jak moze sie wydawac (vide RS6 C5 czy A8).

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2009-06-18 13:16:44
Autor: Rafal Lorenc
Silniki 1.4TSI (TFSI)
Maciej Browarczyk [maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org]   na: pl.misc.samochody napisal/la:

 I tak i nie (co do tego lepszego przyspieszenia i "tak dobrych wynikow).

A to, że nie startujesz z 903 obrotów na minutę tylko z pod 4k rpm -
chyba logiczne.

 Zacznijmy od tego, ze roznice sa na poziomie 0,1s do 100km/h (o ile sa,  bo dla niektorych silnikow nie ma roznicy i przyspieszenie jest  identyczne).

Nie znalazłem teraz porównania takich samych aut, ale trochę inne:
http://www.youtube.com/watch?v=gmMNRQ1GJ3o
a na pierwszy rzut oka wynik zupełnie inny ;-)
Masz tutaj też procedurę startu pokazaną.

[...]

Jeżeli uważasz, że silnik 2.0 tdi jest słaby a tym bardziej jego moment
podchodzący pod 350Nm też jest mały to co uważasz za duży?
Dla potencjalnego Kowalskiego są to wystarczające a wręcz zachwycające
wartości. Sam jeżdże mocnym autem (200pps/400Nm) ale jeżdżąc takim
passatem 2.0 tdi z DSG na pokładnie to zupełnie inna jazda, wciskasz i
nic więcej Cię nie interesuje.
Nie można porównywać aut za 100k zł do aut które kosztują 3 razy tyle i
są raczej dostępne dla bardziej zamożnych klientów - notabene na ten
temat mógłby powstać zupełnie inny wątek, 'które auto wybrać na bogato i
nie w dizlu' bo gama tego typu aut jest dość duża.

Pozdrawiam,
Rafal Lorenc

Data: 2009-06-18 20:41:15
Autor: Maciej Browarczyk
Silniki 1.4TSI (TFSI)
Rafal Lorenc pisze:

[...]

Moment momentem ale uwazam, ze 2.0tdi JEST slabe, odczucia fajne (z racji duzego momentu) ale czemu jak to to taka rakieta to nie zejdzie do 7s do setki np. w Passacie?:) 2.0tdi 170KM w Pasku ma 8,6. Wynik MEGA przecietny jak na te reklamowane 170KM. IMHO szybkie auta to od 7s w dol sie zaczynaja.

ps. Jesli Ciebie wciskanie interesuje i nic innego to nie mamy o czym rozmawiac ;) Bo ja wole manuala i wachlowanie ile by go nie bylo.

ps. Duzy silnik to np. 4.2 V8 FSI, 42 V8 TDI, 5.2/5.0 FSI/TFSI V10 (stajnia VW/Audi).

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2009-06-19 01:36:55
Autor: zkruk [Lodz]
Silniki 1.4TSI (TFSI)
Maciej Browarczyk wrote:
Rafal Lorenc pisze:

[...]

problemem jest skrzynia biegów i długość przełożeń...
benzyny 100 robią na II biegach
diesle na III...

te 170kucy na III biegu podczas wyprzedzania dają już niezłe efekty...
i benzynowy automat musi jednak być sporo mocniejszy by za takim "słabym" dieslem nadążyć...

inna innszość to onanizowanie się jakiś z czapy wziętym parametrem jak moment i wykazywaniem się kompletnym niezrozumieniem tematu....
(hint -> co z tego jaki silnik ma moment, skoro po drodze skrzynia biegów go redukuje .... i moment na kołach benzyna i diesle mają takie same/zbliżone)
poza tym momentem to se można przyczepkę ciągnąć a nie ścigać się...
ale TDI ma zajebisty moment i dlatego jest zajebiste.... ;]

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2009-06-16 22:52:14
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Silniki 1.4TSI (TFSI)
Adam Foton pisze:
Chcialbym przeliczyc czy aby nie warto dolozyc do 1.9tdi (glosniej, drozej w zakupie ale taniej w eksploatacji - to motywuje do jezdzenia a nie stania pod blokiem)

czy taniej w eksploatacji? mozesz sie zdziwic rachunkiem jak przyjdzie wymieniac sprzeglo + dwumase (jesli jest) , DPF (jesli jest).
Mam teraz 2.0HDi (drugie) i nastepne bedzie z duzym prawdopodobienstem 3.0V6

Data: 2009-06-16 23:46:34
Autor: Pan Piskorz
Silniki 1.4TSI (TFSI)
wymieniac sprzeglo + dwumase (jesli jest) , DPF (jesli jest).

DPF? - to nie diesel

P.

Data: 2009-06-17 00:09:52
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Silniki 1.4TSI (TFSI)
Pan Piskorz pisze:
wymieniac sprzeglo + dwumase (jesli jest) , DPF (jesli jest).

DPF? - to nie diesel

w pierwszym poscie:

"Chcialbym przeliczyc czy aby nie warto dolozyc do 1.9tdi (glosniej, drozej w zakupie ale taniej w eksploatacji - to motywuje do jezdzenia a nie stania pod blokiem)"

i odnosilem sie do tego fragmentu

Data: 2009-06-17 08:04:20
Autor: .Peeter
Silniki 1.4TSI (TFSI)
Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk" napisał:
czy taniej w eksploatacji? mozesz sie zdziwic rachunkiem jak przyjdzie wymieniac sprzeglo + dwumase (jesli jest)

Koło dwumasowe występuje nie tylko w dieslach, niektóre benzyny
też są w nie wyposażone (np. 1.8T VAG). Nie róbmy z tego fobii,
jak się po tych 150kkm zepsuje, to po prostu trzeba wymienić
komplet i po kłopocie. Koszt około 2000zł max. Dwumas to taka
sama część eksploatacyjna jak amortyzatory, sprzęgło, tarcze
hamulcowe itd.

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2009-06-17 09:40:03
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Silniki 1.4TSI (TFSI)
..Peeter pisze:
[...]

Pod warunkiem ze zamiennik ejst dostepny, i do dwumasa jeszcze sprzeglo i rachunek robi sie ciekaw.... Ostatnio z braku zamiennikow wymiana sprzegla +dwumas kosztowala mnie tylko 3900pln, w ASO krzyczeli 5500

Data: 2009-06-17 11:38:41
Autor: Rafal Lorenc
Silniki 1.4TSI (TFSI)
Marcin J. Kowalczyk [kowalma@kowalma.kom]   na: pl.misc.samochody napisal/la:

 Pod warunkiem ze zamiennik ejst dostepny, i do dwumasa jeszcze sprzeglo  i rachunek robi sie ciekaw.... Ostatnio z braku zamiennikow wymiana  sprzegla +dwumas kosztowala mnie tylko 3900pln, w ASO krzyczeli 5500

Z jakiego źródła Wy te części bierzecie?
Koło dwumasowe do VAG`a (diesel) ~1000 zł
Sprzęgło z dociskiem ~720 zł
Wysprzęglik ~200 zł

Całość oryginalne Sachs, kupione w normalny sklepie w Krakowie bo sam
właśnie przymierzam się do wymiany.
Jeżeli ktoś chce jeszcze taniej to może na allegro poszukać.
Z tego co widzę to na grupie odpowiadają ludzi co nie mają pojęcia o
cenach diesli albo co mają grube portfele i ich rąbią w sklepach
lokalnych - o ASO nie dyskutuję bo to złodzieje.
Dla potwierdzenia:
http://peze.pl/nr.php?czesc=30
nr oryginalnej części sprzęgła:
3000 846 201

Pozdrawiam,
Rafal Lorenc

Data: 2009-06-17 14:23:46
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Silniki 1.4TSI (TFSI)
Rafal Lorenc pisze:
[...]

przeczytales ze *zrozumieniem* to co napisalem "Pod warunkiem ze zamiennik ejst dostepny"? A jak *nie ma* bo nie ma i jestes skazany na ASO

Z tego co widzę to na grupie odpowiadają ludzi co nie mają pojęcia o
cenach diesli albo co mają grube portfele i ich rąbią w sklepach
lokalnych - o ASO nie dyskutuję bo to złodzieje.

j/w poczytaj ze zrozumieniem.

Data: 2009-06-17 14:40:10
Autor: Rafal Lorenc
Silniki 1.4TSI (TFSI)

> [...]

> cenach diesli albo co mają grube portfele i ich rąbią w sklepach
> lokalnych - o ASO nie dyskutuję bo to złodzieje.

Podaj proszę jakie to auto z jakim silnikiem. Pozdrawiam,
Rafal Lorenc

Data: 2009-06-17 14:33:47
Autor: .Peeter
Silniki 1.4TSI (TFSI)
[...]

Co to za auto? Do mojego bez problemu dostępne są zamienniki
i jak już pisałem, całość zamyka się w kwocie 2000zł.

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2009-06-17 14:53:05
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Silniki 1.4TSI (TFSI)
..Peeter pisze:
[...]

Peugeot 407 2.0HDi 136. Gdzies 2 miesiace temu pojawily sie zamienniki i faktycznie kosztuja w okolicy 1k pln.
W lutym jedynym zrodlem dwumasy bylo ASO za 2300zl brutto ;/

Data: 2009-06-17 14:53:42
Autor: Rafal Lorenc
Silniki 1.4TSI (TFSI)
[...]

No to nie rozumiem dlaczego porównujesz części VW do PSA...
Wątek jest o silnikach VW gdzie występują oryginalne części w normalnych
cenach.

Pozdrawiam,
Rafal Lorenc

Data: 2009-06-17 19:22:58
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Silniki 1.4TSI (TFSI)
Rafal Lorenc pisze:
[...]

Watek jest o "tanszych" dieslach ktore nie zawsze sa tansze.
Pewien jestes ze jest tani zamiennik (do 1k pln) do DSG albo jakiegos mneij typowego silnika?

Data: 2009-06-17 21:38:42
Autor: Rafal Lorenc
Silniki 1.4TSI (TFSI)
[...]

A widziałeś już rozsypaną skrzynię DSG, bo ja jeszcze nie i chyba przez
pewien dłuższy okres czasu nie zobaczymy. Oczywiście jeżeli ktoś nie
będzie robił serwisu DSG mokrej to i pewnie się rozsypie ale to już z
winy uĹźytkownika.
Kiedyś patrzylem na budowę DSG i pewnie będzie tak samo wytrzymała jak
automaty - dobrze zadbany jeĹşdzie wiecznie.

Pozdrawiam,
Rafal Lorenc

Data: 2009-06-17 23:54:48
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Silniki 1.4TSI (TFSI)
Rafal Lorenc pisze:
[...]

Nie widzialem rozwalonego DSG i chetnie bym zobaczyl i przejechal sie autem z DSG.

Trzeba by zapytac mechanikow ale raczej napewno ktos juz widzial ;)

Z VAG'a automatem jechalem tylko w wykonaiu A8 4.0TDi ale to chyba DSG nie bylo... Mimo tego skrzynia czad ;-) Gdyby to Audi nie bylo takie drogie w serwisie to bym sobie kupil ;)

Data: 2009-06-17 04:45:16
Autor: Fapuse
Silniki 1.4TSI (TFSI)
On Jun 16, 7:46 pm, Adam Foton <usun_literki_k_adamkfo...@gmailk.comk>
wrote:
[...]

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/0-Alle_Modelle.html

Ktos kiedys podal mi ten link PMS i chyba lepszej odpowiedzi na
pytania zwiazane ze spalaniem nie znajdziesz.

Pozdrawiam
BS

Data: 2009-06-17 09:59:35
Autor: Arek (G)
Silniki 1.4TSI (TFSI)
Adam Foton pisze:
[...]

Ja mam w golfie 5 wersję 122. Ciężko powiedzieć cokolwiek o spalaniu. Zdarza mi się jeżdżąc po mieście (bardzo spokojnie) zejść ze spalaniem poniżej 7 a zdarza się nie zejść poniżej 10. W trasie to już różnie, strasznie dużo zależy od benzyny. Jak naleje czegoś dobrego, to przy bardzo spokojnej jeździe daje się zejść dużo poniżej 6. Ale jako, że jest to silnik nieco wysilony, to przy bardziej "normalnej" jeździe czyli przy częstym wyprzedzaniu, średnia z trasy wychodzi już w okolicach 6.6 a czasem nawet więcej.

Na autostradzie nie ma różnicy czy jedzie się 160 czy 180 spalanie koło 8, przy gorszym paliwie nawet powyżej 9. Choć z przejazdu Monachium - Berlin jadąc raczej szybko średnia wyszła mi 7.5.

Ogólnie, jak chce to wypić potrafi, ale rekompensuje to przyjemnością z jazdy, więc ja nie narzekam:)

A.

Data: 2009-06-17 13:59:16
Autor: Adam Foton
Silniki 1.4TSI (TFSI)
Ja mam w golfie 5 wersję 122. Ciężko powiedzieć cokolwiek o spalaniu. Zdarza mi się jeżdżąc po mieście (bardzo spokojnie) zejść ze spalaniem poniżej 7 a zdarza się nie zejść poniżej 10.

Czy spokojna jazda to styl eco-emerycki czy normalne poruszanie sie na rowni z innymi, bez butowania i wystrzalow spod swiatel ?

W trasie to już różnie, strasznie dużo zależy od benzyny.

Hmm... spotkalem wlasnie wiele opinii prowadzacych na ten trop. Ktos pisal, ze lejac 98 spalal 2l/100km mniej.

czyli przy częstym wyprzedzaniu, średnia z trasy wychodzi już w okolicach 6.6 a czasem nawet więcej.

A jak ilosc osob/bagazu wplywa na spalanie ?
Kiedy jezdzilem swoim benzyniakiem - 1.6 8v 75km, to niezaleznie od obciazenia, pory dnia, itd. palil tyle samo. Przy 1.4tsi widze, ze wplyw   jest istotny.

AF

Data: 2009-06-17 14:09:14
Autor: Grzegorz Prędki
Silniki 1.4TSI (TFSI)

W trasie to już różnie, strasznie dużo zależy od benzyny.

Hmm... spotkalem wlasnie wiele opinii prowadzacych na ten trop. Ktos pisal, ze lejac 98 spalal 2l/100km mniej.

A te silniki nie maja przypadkiem wymogu lania 98?

Data: 2009-06-17 14:17:59
Autor: Adam Foton
Silniki 1.4TSI (TFSI)
A te silniki nie maja przypadkiem wymogu lania 98?

Tylko wersja 170KM ma wyrazne zalecenie.
Inne wersje 95

AF

Data: 2009-06-17 15:38:41
Autor: Pan Piskorz
Silniki 1.4TSI (TFSI)
Hmm... spotkalem wlasnie wiele opinii prowadzacych na ten trop. Ktos pisal, ze lejac 98 spalal 2l/100km mniej.

to akurat jest z pewnością kompletną bzdurą,
bo nie istnieje absolutnie żadne uzasadnienie, by po wlaniu wyżej oktanowej benzyny spalanie miało spadać,
liczba oktanowa nie reprezentuje wartości energetycznej paliwa,

a dwa lity to byłoby zmniejszenie o jakieś 20 - 30 %,
osiągnięte poprzez dodanie składnika do paliwa,
bzdura

P.

Data: 2009-06-17 18:26:03
Autor: Arek (G)
Silniki 1.4TSI (TFSI)
Adam Foton pisze:
[...]

Nie wiem jaki to jest eco-emerycki. Powiedzmy normalna jazda uwzględniająca to co jest na drodze. Czyli płynne ruszanie, noga z gazu jak widać czerwone itp. Oczywiście dużo zależy czy trzeba co 100m zatrzymywać się na czerwonym czy też nie:) ale to chyba oczywiste.

W trasie to już różnie, strasznie dużo zależy od benzyny.

Hmm... spotkalem wlasnie wiele opinii prowadzacych na ten trop. Ktos pisal, ze lejac 98 spalal 2l/100km mniej.

To nawet nie chodzi o to czy 98 czy 95. Możliwe, że o jakieś dodatki. Jak tankuje 95 na jakieś syfiastej stacji, to wyraźnie czuć, że bardziej muli i więcej pali. Ostatnio tankowałem w niemczech na jakieś firmowej stacji i wyraźnie mniej palił. Aż sam się zdziwiłem.

[...]

Ja nie zauważyłem większego wpływu. Pewnie jakiś tam jest ale mi się nie rzuciło w oczy. Zresztą samo auto do lekkich nie należy.

A.

Silniki 1.4TSI (TFSI)