Data: 2009-06-16 20:46:35 | |
Autor: Adam Foton | |
Silniki 1.4TSI (TFSI) | |
Witam!
Czy ktos z Was moze sie wypowiedziec nt. silnikow VW 1.4TSI (TFSI) ? Chodzi mi o faktyczne spalanie w wersjach 122km (samo turbo) oraz 140km (kompresor + turbo). Producent podaje w katalogu wartosci, ale one sa na papierze :) A dostepne opinie sa od optymistycznych do bardzo smutnych (kilkanascie litrow w korkach) Chcialbym przeliczyc czy aby nie warto dolozyc do 1.9tdi (glosniej, drozej w zakupie ale taniej w eksploatacji - to motywuje do jezdzenia a nie stania pod blokiem) AF |
|
Data: 2009-06-16 21:08:11 | |
Autor: Adam Foton | |
Silniki 1.4TSI (TFSI) | |
Czy ktos z Was moze sie wypowiedziec nt. silnikow VW 1.4TSI (TFSI) ? Chodzi o silnik w Golfie(kombi)/Jettcie/Octavii AF |
|
Data: 2009-06-16 21:51:27 | |
Autor: Michal | |
Silniki 1.4TSI (TFSI) | |
Czy ktos z Was moze sie wypowiedziec nt. silnikow VW 1.4TSI (TFSI) ? w golfie 6 jezdzilem 1,4 ale wersja 160 koni z 7 biegowym dsg. bardzo mocno butowany (czerpanie radochy z przyspieszenia do 100 w 7s) - dsg glownie w trybie sport/manual (manetki do zmiany biegow przy kierownicy) czyli krecony na maksa, palil 10-11 litrow i nie chcial pic wiecej... normalna jazda bez szalenstw cykl mieszany 7-7,5 litra, spokojna trasa dalo sie zejsc do 6 z kawalkiem (wskazania z kompa) czyli bardzo przyzwoicie :-) wersja 1,4 TSI 122 konie podobno daje rade nawet w octavi czy passacie... i wcale nie trzeba go krecic by jechal... spalanie podobnie do wersji 160 konnej. volks akurat dane o spalaniu podaje w miare ok sa do uzyskania w trakcie normalnej eksploatacji :-) wbrew pozorom 2.0 TSI w sirocco / ocatvi RS tez jest dosyc ekonomicznym silnikiem. z rozsadnie traktowam gazem moze palic ponizej 10 M |
|
Data: 2009-06-16 20:36:05 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Silniki 1.4TSI (TFSI) | |
On Tue, 16 Jun 2009 21:51:27 +0200, Michal
<bruneros_no_spam@o2.pl> wrote: wersja 1,4 TSI 122 konie podobno daje rade nawet w octavi czy passacie... A po co go kręcić, jak tam jest malutkie turbo, które wstaje niemalże od samego początku? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-06-17 09:02:02 | |
Autor: Michal k. | |
Silniki 1.4TSI (TFSI) | |
wersja 1,4 TSI 122 konie podobno daje rade nawet w octavi czy passacie... toć przeca napisalem.... M __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4160 (20090616) __________ Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus. http://www.eset.pl lub http://www.eset.com |
|
Data: 2009-06-17 08:21:59 | |
Autor: Waldek Godel | |
Silniki 1.4TSI (TFSI) | |
Dnia Wed, 17 Jun 2009 09:02:02 +0200, Michal k. napisał(a):
Mógłbyś proszę coś zrobić z tym badziewiem, co masz podoklejane do postów? -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" - Maciej Witucki, prezes. |
|
Data: 2009-06-17 23:07:38 | |
Autor: Maciek \"Sołtys\" | |
Silniki 1.4TSI (TFSI) | |
Michal pisze:
bardzo mocno butowany (czerpanie radochy z przyspieszenia do 100 w 7s) ale to chyba nie od 0 km/h ? :):) -- Maciek "Sołtys" Kraków |
|
Data: 2009-06-18 09:09:43 | |
Autor: Rafal Lorenc | |
Silniki 1.4TSI (TFSI) | |
Maciek "SoĹtys" [soltys_3@op.pl] na: pl.misc.samochody napisal/la:
ale to chyba nie od 0 km/h ? :):) Prawie wszystkie skrzynie DSG obsĹugujÄ procedurÄ startu co wĹaĹnie daje tak dobre wyniki. WidziaĹem testy DSG vs manual - lepsze przyĹpieszenie ma DSG w tym samym aucie o tym samym silniku. Pozdrawiam, Rafal Lorenc -- SysAdmin UsmiechaSie jid/mail:shak@usmiecha.sie.pl mobile: 503-611-119 www.usmiecha.sie.pl |
|
Data: 2009-06-18 13:33:27 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
Silniki 1.4TSI (TFSI) | |
Rafal Lorenc pisze:
Prawie wszystkie skrzynie DSG obsĹugujÄ procedurÄ startu co wĹaĹnie daje I tak i nie (co do tego lepszego przyspieszenia i "tak dobrych wynikow). Zacznijmy od tego, ze roznice sa na poziomie 0,1s do 100km/h (o ile sa, bo dla niektorych silnikow nie ma roznicy i przyspieszenie jest identyczne). Ale nikt nie zauwazyl faktu, ze DSG jest montowane do stosunkowo slabych (w ogolnosci) silnikow, moment max bodajrze jaki wytrzymuje to 400Nm (a i tak bywaja problemy), wiec nie jest tak rozowo, tiptronic (VW/Audi) mimo, ze niby wolniejszy to wytrzymuje duzo wiecej i nie jest az tak bardzo wolny jak moze sie wydawac (vide RS6 C5 czy A8). -- Pozdrawiam, Maciek |
|
Data: 2009-06-18 13:16:44 | |
Autor: Rafal Lorenc | |
Silniki 1.4TSI (TFSI) | |
Maciej Browarczyk [maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org] na: pl.misc.samochody napisal/la:
I tak i nie (co do tego lepszego przyspieszenia i "tak dobrych wynikow). A to, Ĺźe nie startujesz z 903 obrotĂłw na minutÄ tylko z pod 4k rpm - chyba logiczne. Zacznijmy od tego, ze roznice sa na poziomie 0,1s do 100km/h (o ile sa, bo dla niektorych silnikow nie ma roznicy i przyspieszenie jest identyczne). Nie znalazĹem teraz porĂłwnania takich samych aut, ale trochÄ inne: http://www.youtube.com/watch?v=gmMNRQ1GJ3o a na pierwszy rzut oka wynik zupeĹnie inny ;-) Masz tutaj teĹź procedurÄ startu pokazanÄ . Ale nikt nie zauwazyl faktu, ze DSG jest montowane do stosunkowo slabych (w ogolnosci) silnikow, moment max bodajrze jaki wytrzymuje to 400Nm (a i tak bywaja problemy), wiec nie jest tak rozowo, tiptronic (VW/Audi) mimo, ze niby wolniejszy to wytrzymuje duzo wiecej i nie jest az tak bardzo wolny jak moze sie wydawac (vide RS6 C5 czy A8). JeĹźeli uwaĹźasz, Ĺźe silnik 2.0 tdi jest sĹaby a tym bardziej jego moment podchodzÄ cy pod 350Nm teĹź jest maĹy to co uwaĹźasz za duĹźy? Dla potencjalnego Kowalskiego sÄ to wystarczajÄ ce a wrÄcz zachwycajÄ ce wartoĹci. Sam jeĹźdĹźe mocnym autem (200pps/400Nm) ale jeĹźdĹźÄ c takim passatem 2.0 tdi z DSG na pokĹadnie to zupeĹnie inna jazda, wciskasz i nic wiÄcej CiÄ nie interesuje. Nie moĹźna porĂłwnywaÄ aut za 100k zĹ do aut ktĂłre kosztujÄ 3 razy tyle i sÄ raczej dostÄpne dla bardziej zamoĹźnych klientĂłw - notabene na ten temat mĂłgĹby powstaÄ zupeĹnie inny wÄ tek, 'ktĂłre auto wybraÄ na bogato i nie w dizlu' bo gama tego typu aut jest doĹÄ duĹźa. Pozdrawiam, Rafal Lorenc -- SysAdmin UsmiechaSie jid/mail:shak@usmiecha.sie.pl mobile: 503-611-119 www.usmiecha.sie.pl |
|
Data: 2009-06-18 20:41:15 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
Silniki 1.4TSI (TFSI) | |
Rafal Lorenc pisze:
JeĹźeli uwaĹźasz, Ĺźe silnik 2.0 tdi jest sĹaby a tym bardziej jego moment Moment momentem ale uwazam, ze 2.0tdi JEST slabe, odczucia fajne (z racji duzego momentu) ale czemu jak to to taka rakieta to nie zejdzie do 7s do setki np. w Passacie?:) 2.0tdi 170KM w Pasku ma 8,6. Wynik MEGA przecietny jak na te reklamowane 170KM. IMHO szybkie auta to od 7s w dol sie zaczynaja. ps. Jesli Ciebie wciskanie interesuje i nic innego to nie mamy o czym rozmawiac ;) Bo ja wole manuala i wachlowanie ile by go nie bylo. ps. Duzy silnik to np. 4.2 V8 FSI, 42 V8 TDI, 5.2/5.0 FSI/TFSI V10 (stajnia VW/Audi). -- Pozdrawiam, Maciek |
|
Data: 2009-06-19 01:36:55 | |
Autor: zkruk [Lodz] | |
Silniki 1.4TSI (TFSI) | |
Maciej Browarczyk wrote:
Rafal Lorenc pisze: problemem jest skrzynia biegĂłw i dĹugoĹÄ przeĹoĹźeĹ... benzyny 100 robiÄ na II biegach diesle na III... te 170kucy na III biegu podczas wyprzedzania dajÄ juĹź niezĹe efekty... i benzynowy automat musi jednak byÄ sporo mocniejszy by za takim "sĹabym" dieslem nadÄ ĹźyÄ... inna innszoĹÄ to onanizowanie siÄ jakiĹ z czapy wziÄtym parametrem jak moment i wykazywaniem siÄ kompletnym niezrozumieniem tematu.... (hint -> co z tego jaki silnik ma moment, skoro po drodze skrzynia biegĂłw go redukuje .... i moment na koĹach benzyna i diesle majÄ takie same/zbliĹźone) poza tym momentem to se moĹźna przyczepkÄ ciÄ gnÄ Ä a nie ĹcigaÄ siÄ... ale TDI ma zajebisty moment i dlatego jest zajebiste.... ;] -- pozdrawiam - Zbigniew Kruk www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Ĺodzi |
|
Data: 2009-06-16 22:52:14 | |
Autor: Marcin J. Kowalczyk | |
Silniki 1.4TSI (TFSI) | |
Adam Foton pisze:
Chcialbym przeliczyc czy aby nie warto dolozyc do 1.9tdi (glosniej, drozej w zakupie ale taniej w eksploatacji - to motywuje do jezdzenia a nie stania pod blokiem) czy taniej w eksploatacji? mozesz sie zdziwic rachunkiem jak przyjdzie wymieniac sprzeglo + dwumase (jesli jest) , DPF (jesli jest). Mam teraz 2.0HDi (drugie) i nastepne bedzie z duzym prawdopodobienstem 3.0V6 |
|
Data: 2009-06-16 23:46:34 | |
Autor: Pan Piskorz | |
Silniki 1.4TSI (TFSI) | |
wymieniac sprzeglo + dwumase (jesli jest) , DPF (jesli jest). DPF? - to nie diesel P. |
|
Data: 2009-06-17 00:09:52 | |
Autor: Marcin J. Kowalczyk | |
Silniki 1.4TSI (TFSI) | |
Pan Piskorz pisze:
wymieniac sprzeglo + dwumase (jesli jest) , DPF (jesli jest). w pierwszym poscie: "Chcialbym przeliczyc czy aby nie warto dolozyc do 1.9tdi (glosniej, drozej w zakupie ale taniej w eksploatacji - to motywuje do jezdzenia a nie stania pod blokiem)" i odnosilem sie do tego fragmentu |
|
Data: 2009-06-17 08:04:20 | |
Autor: .Peeter | |
Silniki 1.4TSI (TFSI) | |
Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk" napisał:
czy taniej w eksploatacji? mozesz sie zdziwic rachunkiem jak przyjdzie wymieniac sprzeglo + dwumase (jesli jest) Koło dwumasowe występuje nie tylko w dieslach, niektóre benzyny też są w nie wyposażone (np. 1.8T VAG). Nie róbmy z tego fobii, jak się po tych 150kkm zepsuje, to po prostu trzeba wymienić komplet i po kłopocie. Koszt około 2000zł max. Dwumas to taka sama część eksploatacyjna jak amortyzatory, sprzęgło, tarcze hamulcowe itd. Pozdrawiam ..Peeter |
|
Data: 2009-06-17 09:40:03 | |
Autor: Marcin J. Kowalczyk | |
Silniki 1.4TSI (TFSI) | |
..Peeter pisze:
czy taniej w eksploatacji? mozesz sie zdziwic rachunkiem jak przyjdzie wymieniac sprzeglo + dwumase (jesli jest) Pod warunkiem ze zamiennik ejst dostepny, i do dwumasa jeszcze sprzeglo i rachunek robi sie ciekaw.... Ostatnio z braku zamiennikow wymiana sprzegla +dwumas kosztowala mnie tylko 3900pln, w ASO krzyczeli 5500 |
|
Data: 2009-06-17 11:38:41 | |
Autor: Rafal Lorenc | |
Silniki 1.4TSI (TFSI) | |
Marcin J. Kowalczyk [kowalma@kowalma.kom] na: pl.misc.samochody napisal/la:
Pod warunkiem ze zamiennik ejst dostepny, i do dwumasa jeszcze sprzeglo i rachunek robi sie ciekaw.... Ostatnio z braku zamiennikow wymiana sprzegla +dwumas kosztowala mnie tylko 3900pln, w ASO krzyczeli 5500 Z jakiego ĹşrĂłdĹa Wy te czÄĹci bierzecie? KoĹo dwumasowe do VAG`a (diesel) ~1000 zĹ SprzÄgĹo z dociskiem ~720 zĹ WysprzÄglik ~200 zĹ CaĹoĹÄ oryginalne Sachs, kupione w normalny sklepie w Krakowie bo sam wĹaĹnie przymierzam siÄ do wymiany. JeĹźeli ktoĹ chce jeszcze taniej to moĹźe na allegro poszukaÄ. Z tego co widzÄ to na grupie odpowiadajÄ ludzi co nie majÄ pojÄcia o cenach diesli albo co majÄ grube portfele i ich rÄ biÄ w sklepach lokalnych - o ASO nie dyskutujÄ bo to zĹodzieje. Dla potwierdzenia: http://peze.pl/nr.php?czesc=30 nr oryginalnej czÄĹci sprzÄgĹa: 3000 846 201 Pozdrawiam, Rafal Lorenc -- SysAdmin UsmiechaSie jid/mail:shak@usmiecha.sie.pl mobile: 503-611-119 www.usmiecha.sie.pl |
|
Data: 2009-06-17 14:23:46 | |
Autor: Marcin J. Kowalczyk | |
Silniki 1.4TSI (TFSI) | |
Rafal Lorenc pisze:
Pod warunkiem ze zamiennik ejst dostepny, i do dwumasa jeszcze sprzeglo i rachunek robi sie ciekaw.... Ostatnio z braku zamiennikow wymiana sprzegla +dwumas kosztowala mnie tylko 3900pln, w ASO krzyczeli 5500 przeczytales ze *zrozumieniem* to co napisalem "Pod warunkiem ze zamiennik ejst dostepny"? A jak *nie ma* bo nie ma i jestes skazany na ASO Z tego co widzÄ to na grupie odpowiadajÄ ludzi co nie majÄ pojÄcia o j/w poczytaj ze zrozumieniem. |
|
Data: 2009-06-17 14:40:10 | |
Autor: Rafal Lorenc | |
Silniki 1.4TSI (TFSI) | |
Marcin J. Kowalczyk [kowalma@kowalma.kom] na: pl.misc.samochody napisal/la:
>> Pod warunkiem ze zamiennik ejst dostepny, i do dwumasa jeszcze sprzeglo >> i rachunek robi sie ciekaw.... Ostatnio z braku zamiennikow wymiana >> sprzegla +dwumas kosztowala mnie tylko 3900pln, w ASO krzyczeli 5500 Podaj proszÄ jakie to auto z jakim silnikiem. Pozdrawiam, Rafal Lorenc -- SysAdmin UsmiechaSie jid/mail:shak@usmiecha.sie.pl mobile: 503-611-119 www.usmiecha.sie.pl |
|
Data: 2009-06-17 14:33:47 | |
Autor: .Peeter | |
Silniki 1.4TSI (TFSI) | |
Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk" napisał:
Pod warunkiem ze zamiennik ejst dostepny, i do dwumasa jeszcze sprzeglo i rachunek robi sie ciekaw.... Ostatnio z braku zamiennikow wymiana sprzegla +dwumas kosztowala mnie tylko 3900pln, w ASO krzyczeli 5500 Co to za auto? Do mojego bez problemu dostępne są zamienniki i jak już pisałem, całość zamyka się w kwocie 2000zł. Pozdrawiam ..Peeter |
|
Data: 2009-06-17 14:53:05 | |
Autor: Marcin J. Kowalczyk | |
Silniki 1.4TSI (TFSI) | |
..Peeter pisze:
Pod warunkiem ze zamiennik ejst dostepny, i do dwumasa jeszcze sprzeglo i rachunek robi sie ciekaw.... Ostatnio z braku zamiennikow wymiana sprzegla +dwumas kosztowala mnie tylko 3900pln, w ASO krzyczeli 5500 Peugeot 407 2.0HDi 136. Gdzies 2 miesiace temu pojawily sie zamienniki i faktycznie kosztuja w okolicy 1k pln. W lutym jedynym zrodlem dwumasy bylo ASO za 2300zl brutto ;/ |
|
Data: 2009-06-17 14:53:42 | |
Autor: Rafal Lorenc | |
Silniki 1.4TSI (TFSI) | |
Marcin J. Kowalczyk [kowalma@kowalma.kom] na: pl.misc.samochody napisal/la:
Peugeot 407 2.0HDi 136. Gdzies 2 miesiace temu pojawily sie zamienniki i faktycznie kosztuja w okolicy 1k pln. No to nie rozumiem dlaczego porĂłwnujesz czÄĹci VW do PSA... WÄ tek jest o silnikach VW gdzie wystÄpujÄ oryginalne czÄĹci w normalnych cenach. Pozdrawiam, Rafal Lorenc -- SysAdmin UsmiechaSie jid/mail:shak@usmiecha.sie.pl mobile: 503-611-119 www.usmiecha.sie.pl |
|
Data: 2009-06-17 19:22:58 | |
Autor: Marcin J. Kowalczyk | |
Silniki 1.4TSI (TFSI) | |
Rafal Lorenc pisze:
Peugeot 407 2.0HDi 136. Gdzies 2 miesiace temu pojawily sie zamienniki i faktycznie kosztuja w okolicy 1k pln. Watek jest o "tanszych" dieslach ktore nie zawsze sa tansze. Pewien jestes ze jest tani zamiennik (do 1k pln) do DSG albo jakiegos mneij typowego silnika? |
|
Data: 2009-06-17 21:38:42 | |
Autor: Rafal Lorenc | |
Silniki 1.4TSI (TFSI) | |
Marcin J. Kowalczyk [kowalma@kowalma.kom] na: pl.misc.samochody napisal/la:
Watek jest o "tanszych" dieslach ktore nie zawsze sa tansze. A widziaĹeĹ juĹź rozsypanÄ skrzyniÄ DSG, bo ja jeszcze nie i chyba przez pewien dĹuĹźszy okres czasu nie zobaczymy. OczywiĹcie jeĹźeli ktoĹ nie bÄdzie robiĹ serwisu DSG mokrej to i pewnie siÄ rozsypie ale to juĹź z winy uĹźytkownika. KiedyĹ patrzylem na budowÄ DSG i pewnie bÄdzie tak samo wytrzymaĹa jak automaty - dobrze zadbany jeĹşdzie wiecznie. Pozdrawiam, Rafal Lorenc -- SysAdmin UsmiechaSie jid/mail:shak@usmiecha.sie.pl mobile: 503-611-119 www.usmiecha.sie.pl |
|
Data: 2009-06-17 23:54:48 | |
Autor: Marcin J. Kowalczyk | |
Silniki 1.4TSI (TFSI) | |
Rafal Lorenc pisze:
A widziaĹeĹ juĹź rozsypanÄ skrzyniÄ DSG, bo ja jeszcze nie i chyba przez Nie widzialem rozwalonego DSG i chetnie bym zobaczyl i przejechal sie autem z DSG. Trzeba by zapytac mechanikow ale raczej napewno ktos juz widzial ;) Z VAG'a automatem jechalem tylko w wykonaiu A8 4.0TDi ale to chyba DSG nie bylo... Mimo tego skrzynia czad ;-) Gdyby to Audi nie bylo takie drogie w serwisie to bym sobie kupil ;) |
|
Data: 2009-06-17 04:45:16 | |
Autor: Fapuse | |
Silniki 1.4TSI (TFSI) | |
On Jun 16, 7:46 pm, Adam Foton <usun_literki_k_adamkfo...@gmailk.comk>
wrote: Witam! http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/0-Alle_Modelle.html Ktos kiedys podal mi ten link PMS i chyba lepszej odpowiedzi na pytania zwiazane ze spalaniem nie znajdziesz. Pozdrawiam BS |
|
Data: 2009-06-17 09:59:35 | |
Autor: Arek (G) | |
Silniki 1.4TSI (TFSI) | |
Adam Foton pisze:
Witam! Ja mam w golfie 5 wersję 122. Ciężko powiedzieć cokolwiek o spalaniu. Zdarza mi się jeżdżąc po mieście (bardzo spokojnie) zejść ze spalaniem poniżej 7 a zdarza się nie zejść poniżej 10. W trasie to już różnie, strasznie dużo zależy od benzyny. Jak naleje czegoś dobrego, to przy bardzo spokojnej jeździe daje się zejść dużo poniżej 6. Ale jako, że jest to silnik nieco wysilony, to przy bardziej "normalnej" jeździe czyli przy częstym wyprzedzaniu, średnia z trasy wychodzi już w okolicach 6.6 a czasem nawet więcej. Na autostradzie nie ma różnicy czy jedzie się 160 czy 180 spalanie koło 8, przy gorszym paliwie nawet powyżej 9. Choć z przejazdu Monachium - Berlin jadąc raczej szybko średnia wyszła mi 7.5. Ogólnie, jak chce to wypić potrafi, ale rekompensuje to przyjemnością z jazdy, więc ja nie narzekam:) A. |
|
Data: 2009-06-17 13:59:16 | |
Autor: Adam Foton | |
Silniki 1.4TSI (TFSI) | |
Ja mam w golfie 5 wersję 122. Ciężko powiedzieć cokolwiek o spalaniu. Zdarza mi się jeżdżąc po mieście (bardzo spokojnie) zejść ze spalaniem poniżej 7 a zdarza się nie zejść poniżej 10. Czy spokojna jazda to styl eco-emerycki czy normalne poruszanie sie na rowni z innymi, bez butowania i wystrzalow spod swiatel ? W trasie to już różnie, strasznie dużo zależy od benzyny. Hmm... spotkalem wlasnie wiele opinii prowadzacych na ten trop. Ktos pisal, ze lejac 98 spalal 2l/100km mniej. czyli przy częstym wyprzedzaniu, średnia z trasy wychodzi już w okolicach 6.6 a czasem nawet więcej. A jak ilosc osob/bagazu wplywa na spalanie ? Kiedy jezdzilem swoim benzyniakiem - 1.6 8v 75km, to niezaleznie od obciazenia, pory dnia, itd. palil tyle samo. Przy 1.4tsi widze, ze wplyw jest istotny. AF |
|
Data: 2009-06-17 14:09:14 | |
Autor: Grzegorz Prędki | |
Silniki 1.4TSI (TFSI) | |
W trasie to już różnie, strasznie dużo zależy od benzyny. A te silniki nie maja przypadkiem wymogu lania 98? |
|
Data: 2009-06-17 14:17:59 | |
Autor: Adam Foton | |
Silniki 1.4TSI (TFSI) | |
A te silniki nie maja przypadkiem wymogu lania 98? Tylko wersja 170KM ma wyrazne zalecenie. Inne wersje 95 AF |
|
Data: 2009-06-17 15:38:41 | |
Autor: Pan Piskorz | |
Silniki 1.4TSI (TFSI) | |
Hmm... spotkalem wlasnie wiele opinii prowadzacych na ten trop. Ktos pisal, ze lejac 98 spalal 2l/100km mniej. to akurat jest z pewnością kompletną bzdurą, bo nie istnieje absolutnie żadne uzasadnienie, by po wlaniu wyżej oktanowej benzyny spalanie miało spadać, liczba oktanowa nie reprezentuje wartości energetycznej paliwa, a dwa lity to byłoby zmniejszenie o jakieś 20 - 30 %, osiągnięte poprzez dodanie składnika do paliwa, bzdura P. |
|
Data: 2009-06-17 18:26:03 | |
Autor: Arek (G) | |
Silniki 1.4TSI (TFSI) | |
Adam Foton pisze:
Ja mam w golfie 5 wersję 122. Ciężko powiedzieć cokolwiek o spalaniu. Zdarza mi się jeżdżąc po mieście (bardzo spokojnie) zejść ze spalaniem poniżej 7 a zdarza się nie zejść poniżej 10. Nie wiem jaki to jest eco-emerycki. Powiedzmy normalna jazda uwzględniająca to co jest na drodze. Czyli płynne ruszanie, noga z gazu jak widać czerwone itp. Oczywiście dużo zależy czy trzeba co 100m zatrzymywać się na czerwonym czy też nie:) ale to chyba oczywiste. W trasie to już różnie, strasznie dużo zależy od benzyny. To nawet nie chodzi o to czy 98 czy 95. Możliwe, że o jakieś dodatki. Jak tankuje 95 na jakieś syfiastej stacji, to wyraźnie czuć, że bardziej muli i więcej pali. Ostatnio tankowałem w niemczech na jakieś firmowej stacji i wyraźnie mniej palił. Aż sam się zdziwiłem. czyli przy częstym wyprzedzaniu, średnia z trasy wychodzi już w okolicach 6.6 a czasem nawet więcej. Ja nie zauważyłem większego wpływu. Pewnie jakiś tam jest ale mi się nie rzuciło w oczy. Zresztą samo auto do lekkich nie należy. A. |