Data: 2009-06-16 21:08:11 | |
Autor: Adam Foton | |
Silniki 1.4TSI (TFSI) | |
Czy ktos z Was moze sie wypowiedziec nt. silnikow VW 1.4TSI (TFSI) ? Chodzi o silnik w Golfie(kombi)/Jettcie/Octavii AF |
|
Data: 2009-06-16 21:51:27 | |
Autor: Michal | |
Silniki 1.4TSI (TFSI) | |
Czy ktos z Was moze sie wypowiedziec nt. silnikow VW 1.4TSI (TFSI) ? w golfie 6 jezdzilem 1,4 ale wersja 160 koni z 7 biegowym dsg. bardzo mocno butowany (czerpanie radochy z przyspieszenia do 100 w 7s) - dsg glownie w trybie sport/manual (manetki do zmiany biegow przy kierownicy) czyli krecony na maksa, palil 10-11 litrow i nie chcial pic wiecej... normalna jazda bez szalenstw cykl mieszany 7-7,5 litra, spokojna trasa dalo sie zejsc do 6 z kawalkiem (wskazania z kompa) czyli bardzo przyzwoicie :-) wersja 1,4 TSI 122 konie podobno daje rade nawet w octavi czy passacie... i wcale nie trzeba go krecic by jechal... spalanie podobnie do wersji 160 konnej. volks akurat dane o spalaniu podaje w miare ok sa do uzyskania w trakcie normalnej eksploatacji :-) wbrew pozorom 2.0 TSI w sirocco / ocatvi RS tez jest dosyc ekonomicznym silnikiem. z rozsadnie traktowam gazem moze palic ponizej 10 M |
|
Data: 2009-06-16 20:36:05 | |
Autor: Robert Rdziak | |
Silniki 1.4TSI (TFSI) | |
On Tue, 16 Jun 2009 21:51:27 +0200, Michal
<bruneros_no_spam@o2.pl> wrote: wersja 1,4 TSI 122 konie podobno daje rade nawet w octavi czy passacie... A po co go krci, jak tam jest malutkie turbo, ktre wstaje niemale od samego pocztku? r. -- _________________________________________________________________ robert rdziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-06-17 09:02:02 | |
Autor: Michal k. | |
Silniki 1.4TSI (TFSI) | |
wersja 1,4 TSI 122 konie podobno daje rade nawet w octavi czy passacie... to przeca napisalem.... M __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4160 (20090616) __________ Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus. http://www.eset.pl lub http://www.eset.com |
|
Data: 2009-06-17 08:21:59 | |
Autor: Waldek Godel | |
Silniki 1.4TSI (TFSI) | |
Dnia Wed, 17 Jun 2009 09:02:02 +0200, Michal k. napisa(a):
Mgby prosz co zrobi z tym badziewiem, co masz podoklejane do postw? -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo si zdewaluowaa" - Maciej Witucki, prezes. |
|
Data: 2009-06-17 23:07:38 | |
Autor: Maciek \"Sotys\" | |
Silniki 1.4TSI (TFSI) | |
Michal pisze:
bardzo mocno butowany (czerpanie radochy z przyspieszenia do 100 w 7s) ale to chyba nie od 0 km/h ? :):) -- Maciek "Sotys" Krakw |
|
Data: 2009-06-18 09:09:43 | |
Autor: Rafal Lorenc | |
Silniki 1.4TSI (TFSI) | |
Maciek "Sołtys" [soltys_3@op.pl] na: pl.misc.samochody napisal/la:
ale to chyba nie od 0 km/h ? :):) Prawie wszystkie skrzynie DSG obsługują procedurę startu co właśnie daje tak dobre wyniki. Widziałem testy DSG vs manual - lepsze przyśpieszenie ma DSG w tym samym aucie o tym samym silniku. Pozdrawiam, Rafal Lorenc -- SysAdmin UsmiechaSie jid/mail:shak@usmiecha.sie.pl mobile: 503-611-119 www.usmiecha.sie.pl |
|
Data: 2009-06-18 13:33:27 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
Silniki 1.4TSI (TFSI) | |
Rafal Lorenc pisze:
Prawie wszystkie skrzynie DSG obsługują procedurę startu co właśnie daje I tak i nie (co do tego lepszego przyspieszenia i "tak dobrych wynikow). Zacznijmy od tego, ze roznice sa na poziomie 0,1s do 100km/h (o ile sa, bo dla niektorych silnikow nie ma roznicy i przyspieszenie jest identyczne). Ale nikt nie zauwazyl faktu, ze DSG jest montowane do stosunkowo slabych (w ogolnosci) silnikow, moment max bodajrze jaki wytrzymuje to 400Nm (a i tak bywaja problemy), wiec nie jest tak rozowo, tiptronic (VW/Audi) mimo, ze niby wolniejszy to wytrzymuje duzo wiecej i nie jest az tak bardzo wolny jak moze sie wydawac (vide RS6 C5 czy A8). -- Pozdrawiam, Maciek |
|
Data: 2009-06-18 13:16:44 | |
Autor: Rafal Lorenc | |
Silniki 1.4TSI (TFSI) | |
Maciej Browarczyk [maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org] na: pl.misc.samochody napisal/la:
I tak i nie (co do tego lepszego przyspieszenia i "tak dobrych wynikow). A to, że nie startujesz z 903 obrotów na minutę tylko z pod 4k rpm - chyba logiczne. Zacznijmy od tego, ze roznice sa na poziomie 0,1s do 100km/h (o ile sa, bo dla niektorych silnikow nie ma roznicy i przyspieszenie jest identyczne). Nie znalazłem teraz porównania takich samych aut, ale trochę inne: http://www.youtube.com/watch?v=gmMNRQ1GJ3o a na pierwszy rzut oka wynik zupełnie inny ;-) Masz tutaj też procedurę startu pokazaną. Ale nikt nie zauwazyl faktu, ze DSG jest montowane do stosunkowo slabych (w ogolnosci) silnikow, moment max bodajrze jaki wytrzymuje to 400Nm (a i tak bywaja problemy), wiec nie jest tak rozowo, tiptronic (VW/Audi) mimo, ze niby wolniejszy to wytrzymuje duzo wiecej i nie jest az tak bardzo wolny jak moze sie wydawac (vide RS6 C5 czy A8). Jeżeli uważasz, że silnik 2.0 tdi jest słaby a tym bardziej jego moment podchodzący pod 350Nm też jest mały to co uważasz za duży? Dla potencjalnego Kowalskiego są to wystarczające a wręcz zachwycające wartości. Sam jeżdże mocnym autem (200pps/400Nm) ale jeżdżąc takim passatem 2.0 tdi z DSG na pokładnie to zupełnie inna jazda, wciskasz i nic więcej Cię nie interesuje. Nie można porównywać aut za 100k zł do aut które kosztują 3 razy tyle i są raczej dostępne dla bardziej zamożnych klientów - notabene na ten temat mógłby powstać zupełnie inny wątek, 'które auto wybrać na bogato i nie w dizlu' bo gama tego typu aut jest dość duża. Pozdrawiam, Rafal Lorenc -- SysAdmin UsmiechaSie jid/mail:shak@usmiecha.sie.pl mobile: 503-611-119 www.usmiecha.sie.pl |
|
Data: 2009-06-18 20:41:15 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
Silniki 1.4TSI (TFSI) | |
Rafal Lorenc pisze:
Jeżeli uważasz, że silnik 2.0 tdi jest słaby a tym bardziej jego moment Moment momentem ale uwazam, ze 2.0tdi JEST slabe, odczucia fajne (z racji duzego momentu) ale czemu jak to to taka rakieta to nie zejdzie do 7s do setki np. w Passacie?:) 2.0tdi 170KM w Pasku ma 8,6. Wynik MEGA przecietny jak na te reklamowane 170KM. IMHO szybkie auta to od 7s w dol sie zaczynaja. ps. Jesli Ciebie wciskanie interesuje i nic innego to nie mamy o czym rozmawiac ;) Bo ja wole manuala i wachlowanie ile by go nie bylo. ps. Duzy silnik to np. 4.2 V8 FSI, 42 V8 TDI, 5.2/5.0 FSI/TFSI V10 (stajnia VW/Audi). -- Pozdrawiam, Maciek |
|
Data: 2009-06-19 01:36:55 | |
Autor: zkruk [Lodz] | |
Silniki 1.4TSI (TFSI) | |
Maciej Browarczyk wrote:
Rafal Lorenc pisze: problemem jest skrzynia biegów i długość przełożeń... benzyny 100 robią na II biegach diesle na III... te 170kucy na III biegu podczas wyprzedzania dają już niezłe efekty... i benzynowy automat musi jednak być sporo mocniejszy by za takim "słabym" dieslem nadążyć... inna innszość to onanizowanie się jakiś z czapy wziętym parametrem jak moment i wykazywaniem się kompletnym niezrozumieniem tematu.... (hint -> co z tego jaki silnik ma moment, skoro po drodze skrzynia biegów go redukuje .... i moment na kołach benzyna i diesle mają takie same/zbliżone) poza tym momentem to se można przyczepkę ciągnąć a nie ścigać się... ale TDI ma zajebisty moment i dlatego jest zajebiste.... ;] -- pozdrawiam - Zbigniew Kruk www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi |
|