Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Silniki 1.4TSI (TFSI)

Silniki 1.4TSI (TFSI)

Data: 2009-06-16 21:08:11
Autor: Adam Foton
Silniki 1.4TSI (TFSI)
Czy ktos z Was moze sie wypowiedziec nt. silnikow VW 1.4TSI (TFSI) ?
Chodzi mi o faktyczne spalanie w wersjach 122km (samo turbo) oraz 140km (kompresor + turbo).

Chodzi o silnik w Golfie(kombi)/Jettcie/Octavii

AF

Data: 2009-06-16 21:51:27
Autor: Michal
Silniki 1.4TSI (TFSI)
Czy ktos z Was moze sie wypowiedziec nt. silnikow VW 1.4TSI (TFSI) ?
Chodzi mi o faktyczne spalanie w wersjach 122km (samo turbo) oraz 140km (kompresor + turbo).

Chodzi o silnik w Golfie(kombi)/Jettcie/Octavii

w golfie 6 jezdzilem 1,4 ale wersja 160 koni z 7 biegowym dsg.
bardzo mocno butowany (czerpanie radochy z przyspieszenia do 100 w 7s)
- dsg glownie w trybie sport/manual (manetki do zmiany biegow przy kierownicy)
 czyli krecony na maksa, palil 10-11 litrow i nie chcial pic wiecej...
normalna jazda bez szalenstw cykl mieszany 7-7,5 litra,
spokojna trasa dalo sie zejsc do 6 z kawalkiem (wskazania z kompa)
czyli bardzo przyzwoicie :-)

wersja 1,4 TSI 122 konie podobno daje rade nawet w octavi czy passacie...
i wcale nie trzeba go krecic by jechal... spalanie podobnie do wersji 160 konnej.

volks akurat dane o spalaniu podaje w miare ok
sa do uzyskania w trakcie normalnej eksploatacji :-)

wbrew pozorom 2.0 TSI w sirocco / ocatvi RS tez jest dosyc ekonomicznym silnikiem.
z rozsadnie traktowam gazem moze palic ponizej 10

M

Data: 2009-06-16 20:36:05
Autor: Robert Rdziak
Silniki 1.4TSI (TFSI)
On Tue, 16 Jun 2009 21:51:27 +0200, Michal
<bruneros_no_spam@o2.pl> wrote:

wersja 1,4 TSI 122 konie podobno daje rade nawet w octavi czy passacie...
i wcale nie trzeba go krecic by jechal...

 A po co go krci, jak tam jest malutkie turbo, ktre wstaje
 niemale od samego pocztku?

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rdziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2009-06-17 09:02:02
Autor: Michal k.
Silniki 1.4TSI (TFSI)
wersja 1,4 TSI 122 konie podobno daje rade nawet w octavi czy passacie...
i wcale nie trzeba go krecic by jechal...

A po co go krci, jak tam jest malutkie turbo, ktre wstaje
niemale od samego pocztku?

to przeca napisalem....

M __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4160 (20090616) __________

Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

http://www.eset.pl lub http://www.eset.com

Data: 2009-06-17 08:21:59
Autor: Waldek Godel
Silniki 1.4TSI (TFSI)
Dnia Wed, 17 Jun 2009 09:02:02 +0200, Michal k. napisa(a):


__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4160 (20090616) __________

Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

http://www.eset.pl lub http://www.eset.com

Mgby prosz co zrobi z tym badziewiem, co masz podoklejane do postw?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo si zdewaluowaa" -
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-06-17 23:07:38
Autor: Maciek \"Sotys\"
Silniki 1.4TSI (TFSI)
Michal pisze:

bardzo mocno butowany (czerpanie radochy z przyspieszenia do 100 w 7s)
- dsg glownie w trybie sport/manual (manetki do zmiany biegow przy kierownicy)

ale to chyba nie od 0 km/h ? :):)


--
Maciek "Sotys"
Krakw

Data: 2009-06-18 09:09:43
Autor: Rafal Lorenc
Silniki 1.4TSI (TFSI)
Maciek "Sołtys" [soltys_3@op.pl]   na: pl.misc.samochody napisal/la:

 ale to chyba nie od 0 km/h ? :):)

Prawie wszystkie skrzynie DSG obsługują procedurę startu co właśnie daje
tak dobre wyniki.
Widziałem testy DSG vs manual - lepsze przyśpieszenie ma DSG w tym samym
aucie o tym samym silniku.


Pozdrawiam,
Rafal Lorenc

--
SysAdmin UsmiechaSie
jid/mail:shak@usmiecha.sie.pl mobile: 503-611-119
www.usmiecha.sie.pl

Data: 2009-06-18 13:33:27
Autor: Maciej Browarczyk
Silniki 1.4TSI (TFSI)
Rafal Lorenc pisze:

Prawie wszystkie skrzynie DSG obsługują procedurę startu co właśnie daje
tak dobre wyniki.
Widziałem testy DSG vs manual - lepsze przyśpieszenie ma DSG w tym samym
aucie o tym samym silniku.

I tak i nie (co do tego lepszego przyspieszenia i "tak dobrych wynikow). Zacznijmy od tego, ze roznice sa na poziomie 0,1s do 100km/h (o ile sa, bo dla niektorych silnikow nie ma roznicy i przyspieszenie jest identyczne). Ale nikt nie zauwazyl faktu, ze DSG jest montowane do stosunkowo slabych (w ogolnosci) silnikow, moment max bodajrze jaki wytrzymuje to 400Nm (a i tak bywaja problemy), wiec nie jest tak rozowo, tiptronic (VW/Audi) mimo, ze niby wolniejszy to wytrzymuje duzo wiecej i nie jest az tak bardzo wolny jak moze sie wydawac (vide RS6 C5 czy A8).

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2009-06-18 13:16:44
Autor: Rafal Lorenc
Silniki 1.4TSI (TFSI)
Maciej Browarczyk [maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org]   na: pl.misc.samochody napisal/la:

 I tak i nie (co do tego lepszego przyspieszenia i "tak dobrych wynikow).

A to, że nie startujesz z 903 obrotów na minutę tylko z pod 4k rpm -
chyba logiczne.

 Zacznijmy od tego, ze roznice sa na poziomie 0,1s do 100km/h (o ile sa,  bo dla niektorych silnikow nie ma roznicy i przyspieszenie jest  identyczne).

Nie znalazłem teraz porównania takich samych aut, ale trochę inne:
http://www.youtube.com/watch?v=gmMNRQ1GJ3o
a na pierwszy rzut oka wynik zupełnie inny ;-)
Masz tutaj też procedurę startu pokazaną.

 Ale nikt nie zauwazyl faktu, ze DSG jest montowane do  stosunkowo slabych (w ogolnosci) silnikow, moment max bodajrze jaki  wytrzymuje to 400Nm (a i tak bywaja problemy), wiec nie jest tak rozowo,  tiptronic (VW/Audi) mimo, ze niby wolniejszy to wytrzymuje duzo wiecej i  nie jest az tak bardzo wolny jak moze sie wydawac (vide RS6 C5 czy A8).

Jeżeli uważasz, że silnik 2.0 tdi jest słaby a tym bardziej jego moment
podchodzący pod 350Nm też jest mały to co uważasz za duży?
Dla potencjalnego Kowalskiego są to wystarczające a wręcz zachwycające
wartości. Sam jeżdże mocnym autem (200pps/400Nm) ale jeżdżąc takim
passatem 2.0 tdi z DSG na pokładnie to zupełnie inna jazda, wciskasz i
nic więcej Cię nie interesuje.
Nie można porównywać aut za 100k zł do aut które kosztują 3 razy tyle i
są raczej dostępne dla bardziej zamożnych klientów - notabene na ten
temat mógłby powstać zupełnie inny wątek, 'które auto wybrać na bogato i
nie w dizlu' bo gama tego typu aut jest dość duża.


Pozdrawiam,
Rafal Lorenc

--
SysAdmin UsmiechaSie
jid/mail:shak@usmiecha.sie.pl mobile: 503-611-119
www.usmiecha.sie.pl

Data: 2009-06-18 20:41:15
Autor: Maciej Browarczyk
Silniki 1.4TSI (TFSI)
Rafal Lorenc pisze:

Jeżeli uważasz, że silnik 2.0 tdi jest słaby a tym bardziej jego moment
podchodzący pod 350Nm też jest mały to co uważasz za duży?
Dla potencjalnego Kowalskiego są to wystarczające a wręcz zachwycające
wartości. Sam jeżdże mocnym autem (200pps/400Nm) ale jeżdżąc takim
passatem 2.0 tdi z DSG na pokładnie to zupełnie inna jazda, wciskasz i
nic więcej Cię nie interesuje.
Nie można porównywać aut za 100k zł do aut które kosztują 3 razy tyle i
są raczej dostępne dla bardziej zamożnych klientów - notabene na ten
temat mógłby powstać zupełnie inny wątek, 'które auto wybrać na bogato i
nie w dizlu' bo gama tego typu aut jest dość duża.

Moment momentem ale uwazam, ze 2.0tdi JEST slabe, odczucia fajne (z racji duzego momentu) ale czemu jak to to taka rakieta to nie zejdzie do 7s do setki np. w Passacie?:) 2.0tdi 170KM w Pasku ma 8,6. Wynik MEGA przecietny jak na te reklamowane 170KM. IMHO szybkie auta to od 7s w dol sie zaczynaja.

ps. Jesli Ciebie wciskanie interesuje i nic innego to nie mamy o czym rozmawiac ;) Bo ja wole manuala i wachlowanie ile by go nie bylo.

ps. Duzy silnik to np. 4.2 V8 FSI, 42 V8 TDI, 5.2/5.0 FSI/TFSI V10 (stajnia VW/Audi).

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2009-06-19 01:36:55
Autor: zkruk [Lodz]
Silniki 1.4TSI (TFSI)
Maciej Browarczyk wrote:
Rafal Lorenc pisze:

Jeżeli uważasz, że silnik 2.0 tdi jest słaby a tym bardziej jego
moment podchodzący pod 350Nm też jest mały to co uważasz za duży?
Dla potencjalnego Kowalskiego są to wystarczające a wręcz
zachwycające wartości. Sam jeżdże mocnym autem (200pps/400Nm) ale
jeżdżąc takim passatem 2.0 tdi z DSG na pokładnie to zupełnie inna
jazda, wciskasz i nic więcej Cię nie interesuje.
Nie można porównywać aut za 100k zł do aut które kosztują 3 razy
tyle i są raczej dostępne dla bardziej zamożnych klientów - notabene
na ten temat mógłby powstać zupełnie inny wątek, 'które auto wybrać
na bogato i nie w dizlu' bo gama tego typu aut jest dość duża.

Moment momentem ale uwazam, ze 2.0tdi JEST slabe, odczucia fajne (z
racji duzego momentu) ale czemu jak to to taka rakieta to nie zejdzie
do 7s do setki np. w Passacie?:) 2.0tdi 170KM w Pasku ma 8,6. Wynik
MEGA przecietny jak na te reklamowane 170KM. IMHO szybkie auta to od
7s w dol sie zaczynaja.

problemem jest skrzynia biegów i długość przełożeń...
benzyny 100 robią na II biegach
diesle na III...

te 170kucy na III biegu podczas wyprzedzania dają już niezłe efekty...
i benzynowy automat musi jednak być sporo mocniejszy by za takim "słabym" dieslem nadążyć...


inna innszość to onanizowanie się jakiś z czapy wziętym parametrem jak moment i wykazywaniem się kompletnym niezrozumieniem tematu....
(hint -> co z tego jaki silnik ma moment, skoro po drodze skrzynia biegów go redukuje .... i moment na kołach benzyna i diesle mają takie same/zbliżone)
poza tym momentem to se można przyczepkę ciągnąć a nie ścigać się...
ale TDI ma zajebisty moment i dlatego jest zajebiste.... ;]


--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

Silniki 1.4TSI (TFSI)

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona