Silniki 1.4TSI (TFSI)

Data: 2009-06-16 22:52:14
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Silniki 1.4TSI (TFSI)
Adam Foton pisze:
Chcialbym przeliczyc czy aby nie warto dolozyc do 1.9tdi (glosniej, drozej w zakupie ale taniej w eksploatacji - to motywuje do jezdzenia a nie stania pod blokiem)

czy taniej w eksploatacji? mozesz sie zdziwic rachunkiem jak przyjdzie wymieniac sprzeglo + dwumase (jesli jest) , DPF (jesli jest).
Mam teraz 2.0HDi (drugie) i nastepne bedzie z duzym prawdopodobienstem 3.0V6

Data: 2009-06-16 23:46:34
Autor: Pan Piskorz
Silniki 1.4TSI (TFSI)
wymieniac sprzeglo + dwumase (jesli jest) , DPF (jesli jest).

DPF? - to nie diesel

P.

Data: 2009-06-17 00:09:52
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Silniki 1.4TSI (TFSI)
Pan Piskorz pisze:
wymieniac sprzeglo + dwumase (jesli jest) , DPF (jesli jest).

DPF? - to nie diesel

w pierwszym poscie:

"Chcialbym przeliczyc czy aby nie warto dolozyc do 1.9tdi (glosniej, drozej w zakupie ale taniej w eksploatacji - to motywuje do jezdzenia a nie stania pod blokiem)"

i odnosilem sie do tego fragmentu

Data: 2009-06-17 08:04:20
Autor: .Peeter
Silniki 1.4TSI (TFSI)
Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk" napisał:
czy taniej w eksploatacji? mozesz sie zdziwic rachunkiem jak przyjdzie wymieniac sprzeglo + dwumase (jesli jest)

Koło dwumasowe występuje nie tylko w dieslach, niektóre benzyny
też s± w nie wyposażone (np. 1.8T VAG). Nie róbmy z tego fobii,
jak się po tych 150kkm zepsuje, to po prostu trzeba wymienić
komplet i po kłopocie. Koszt około 2000zł max. Dwumas to taka
sama czę¶ć eksploatacyjna jak amortyzatory, sprzęgło, tarcze
hamulcowe itd.

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2009-06-17 09:40:03
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Silniki 1.4TSI (TFSI)
..Peeter pisze:
[...]

Pod warunkiem ze zamiennik ejst dostepny, i do dwumasa jeszcze sprzeglo i rachunek robi sie ciekaw.... Ostatnio z braku zamiennikow wymiana sprzegla +dwumas kosztowala mnie tylko 3900pln, w ASO krzyczeli 5500

Data: 2009-06-17 11:38:41
Autor: Rafal Lorenc
Silniki 1.4TSI (TFSI)
Marcin J. Kowalczyk [kowalma@kowalma.kom]   na: pl.misc.samochody napisal/la:

 Pod warunkiem ze zamiennik ejst dostepny, i do dwumasa jeszcze sprzeglo  i rachunek robi sie ciekaw.... Ostatnio z braku zamiennikow wymiana  sprzegla +dwumas kosztowala mnie tylko 3900pln, w ASO krzyczeli 5500

Z jakiego źródła Wy te części bierzecie?
Koło dwumasowe do VAG`a (diesel) ~1000 zł
Sprzęgło z dociskiem ~720 zł
Wysprzęglik ~200 zł

Całość oryginalne Sachs, kupione w normalny sklepie w Krakowie bo sam
właśnie przymierzam się do wymiany.
Jeżeli ktoś chce jeszcze taniej to może na allegro poszukać.
Z tego co widzę to na grupie odpowiadają ludzi co nie mają pojęcia o
cenach diesli albo co majÄ… grube portfele i ich rÄ…biÄ… w sklepach
lokalnych - o ASO nie dyskutuję bo to złodzieje.
Dla potwierdzenia:
http://peze.pl/nr.php?czesc=30
nr oryginalnej części sprzęgła:
3000 846 201

Pozdrawiam,
Rafal Lorenc

--
SysAdmin UsmiechaSie
jid/mail:shak@usmiecha.sie.pl mobile: 503-611-119

Data: 2009-06-17 14:23:46
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Silniki 1.4TSI (TFSI)
Rafal Lorenc pisze:
[...]

przeczytales ze *zrozumieniem* to co napisalem "Pod warunkiem ze zamiennik ejst dostepny"? A jak *nie ma* bo nie ma i jestes skazany na ASO

Z tego co widzę to na grupie odpowiadają ludzi co nie mają pojęcia o
cenach diesli albo co majÄ… grube portfele i ich rÄ…biÄ… w sklepach
lokalnych - o ASO nie dyskutuję bo to złodzieje.

j/w poczytaj ze zrozumieniem.

Data: 2009-06-17 14:40:10
Autor: Rafal Lorenc
Silniki 1.4TSI (TFSI)

> [...]

> cenach diesli albo co majÄ… grube portfele i ich rÄ…biÄ… w sklepach
> lokalnych - o ASO nie dyskutuję bo to złodzieje.

Podaj proszÄ™ jakie to auto z jakim silnikiem. Pozdrawiam,
Rafal Lorenc

Data: 2009-06-17 14:33:47
Autor: .Peeter
Silniki 1.4TSI (TFSI)
[...]

Co to za auto? Do mojego bez problemu dostępne s± zamienniki
i jak już pisałem, cało¶ć zamyka się w kwocie 2000zł.

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2009-06-17 14:53:05
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Silniki 1.4TSI (TFSI)
..Peeter pisze:
[...]

Peugeot 407 2.0HDi 136. Gdzies 2 miesiace temu pojawily sie zamienniki i faktycznie kosztuja w okolicy 1k pln.
W lutym jedynym zrodlem dwumasy bylo ASO za 2300zl brutto ;/

Data: 2009-06-17 14:53:42
Autor: Rafal Lorenc
Silniki 1.4TSI (TFSI)
[...]

No to nie rozumiem dlaczego porównujesz części VW do PSA...
Wątek jest o silnikach VW gdzie występują oryginalne części w normalnych
cenach.

Pozdrawiam,
Rafal Lorenc

Data: 2009-06-17 19:22:58
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Silniki 1.4TSI (TFSI)
Rafal Lorenc pisze:
[...]

Watek jest o "tanszych" dieslach ktore nie zawsze sa tansze.
Pewien jestes ze jest tani zamiennik (do 1k pln) do DSG albo jakiegos mneij typowego silnika?

Data: 2009-06-17 21:38:42
Autor: Rafal Lorenc
Silniki 1.4TSI (TFSI)
[...]

A widziałeś już rozsypaną skrzynię DSG, bo ja jeszcze nie i chyba przez
pewien dłuższy okres czasu nie zobaczymy. Oczywiście jeżeli ktoś nie
będzie robił serwisu DSG mokrej to i pewnie się rozsypie ale to już z
winy uĹĽytkownika.
Kiedyś patrzylem na budowę DSG i pewnie będzie tak samo wytrzymała jak
automaty - dobrze zadbany jeĹşdzie wiecznie.

Pozdrawiam,
Rafal Lorenc

Data: 2009-06-17 23:54:48
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Silniki 1.4TSI (TFSI)
Rafal Lorenc pisze:
[...]

Nie widzialem rozwalonego DSG i chetnie bym zobaczyl i przejechal sie autem z DSG.

Trzeba by zapytac mechanikow ale raczej napewno ktos juz widzial ;)

Z VAG'a automatem jechalem tylko w wykonaiu A8 4.0TDi ale to chyba DSG nie bylo... Mimo tego skrzynia czad ;-) Gdyby to Audi nie bylo takie drogie w serwisie to bym sobie kupil ;)

Silniki 1.4TSI (TFSI)