Silniki 1.4TSI (TFSI)

Data: 2009-06-17 09:59:35
Autor: Arek (G)
Silniki 1.4TSI (TFSI)
Adam Foton pisze:
Witam!

Czy ktos z Was moze sie wypowiedziec nt. silnikow VW 1.4TSI (TFSI) ?
Chodzi mi o faktyczne spalanie w wersjach 122km (samo turbo) oraz 140km (kompresor + turbo).

Producent podaje w katalogu wartosci, ale one sa na papierze :)
A dostepne opinie sa od optymistycznych do bardzo smutnych (kilkanascie litrow w korkach)

Chcialbym przeliczyc czy aby nie warto dolozyc do 1.9tdi (glosniej, drozej w zakupie ale taniej w eksploatacji - to motywuje do jezdzenia a nie stania pod blokiem)

Ja mam w golfie 5 wersję 122. Ciężko powiedzieć cokolwiek o spalaniu. Zdarza mi się jeżdżąc po mieście (bardzo spokojnie) zejść ze spalaniem poniżej 7 a zdarza się nie zejść poniżej 10. W trasie to już różnie, strasznie dużo zależy od benzyny. Jak naleje czegoś dobrego, to przy bardzo spokojnej jeździe daje się zejść dużo poniżej 6. Ale jako, że jest to silnik nieco wysilony, to przy bardziej "normalnej" jeździe czyli przy częstym wyprzedzaniu, średnia z trasy wychodzi już w okolicach 6.6 a czasem nawet więcej.

Na autostradzie nie ma różnicy czy jedzie się 160 czy 180 spalanie koło 8, przy gorszym paliwie nawet powyżej 9. Choć z przejazdu Monachium - Berlin jadąc raczej szybko średnia wyszła mi 7.5.

Ogólnie, jak chce to wypić potrafi, ale rekompensuje to przyjemnością z jazdy, więc ja nie narzekam:)

A.

Data: 2009-06-17 13:59:16
Autor: Adam Foton
Silniki 1.4TSI (TFSI)
Ja mam w golfie 5 wersję 122. Ciężko powiedzieć cokolwiek o spalaniu. Zdarza mi się jeżdżąc po mieście (bardzo spokojnie) zejść ze spalaniem poniżej 7 a zdarza się nie zejść poniżej 10.

Czy spokojna jazda to styl eco-emerycki czy normalne poruszanie sie na rowni z innymi, bez butowania i wystrzalow spod swiatel ?

W trasie to już różnie, strasznie dużo zależy od benzyny.

Hmm... spotkalem wlasnie wiele opinii prowadzacych na ten trop. Ktos pisal, ze lejac 98 spalal 2l/100km mniej.

czyli przy częstym wyprzedzaniu, średnia z trasy wychodzi już w okolicach 6.6 a czasem nawet więcej.

A jak ilosc osob/bagazu wplywa na spalanie ?
Kiedy jezdzilem swoim benzyniakiem - 1.6 8v 75km, to niezaleznie od obciazenia, pory dnia, itd. palil tyle samo. Przy 1.4tsi widze, ze wplyw   jest istotny.

AF

Data: 2009-06-17 14:09:14
Autor: Grzegorz Prędki
Silniki 1.4TSI (TFSI)

W trasie to już różnie, strasznie dużo zależy od benzyny.

Hmm... spotkalem wlasnie wiele opinii prowadzacych na ten trop. Ktos pisal, ze lejac 98 spalal 2l/100km mniej.

A te silniki nie maja przypadkiem wymogu lania 98?

Data: 2009-06-17 14:17:59
Autor: Adam Foton
Silniki 1.4TSI (TFSI)
A te silniki nie maja przypadkiem wymogu lania 98?

Tylko wersja 170KM ma wyrazne zalecenie.
Inne wersje 95

AF

Data: 2009-06-17 15:38:41
Autor: Pan Piskorz
Silniki 1.4TSI (TFSI)
Hmm... spotkalem wlasnie wiele opinii prowadzacych na ten trop. Ktos pisal, ze lejac 98 spalal 2l/100km mniej.

to akurat jest z pewnością kompletną bzdurą,
bo nie istnieje absolutnie żadne uzasadnienie, by po wlaniu wyżej oktanowej benzyny spalanie miało spadać,
liczba oktanowa nie reprezentuje wartości energetycznej paliwa,

a dwa lity to byłoby zmniejszenie o jakieś 20 - 30 %,
osiągnięte poprzez dodanie składnika do paliwa,
bzdura

P.

Data: 2009-06-17 18:26:03
Autor: Arek (G)
Silniki 1.4TSI (TFSI)
Adam Foton pisze:
[...]

Nie wiem jaki to jest eco-emerycki. Powiedzmy normalna jazda uwzględniająca to co jest na drodze. Czyli płynne ruszanie, noga z gazu jak widać czerwone itp. Oczywiście dużo zależy czy trzeba co 100m zatrzymywać się na czerwonym czy też nie:) ale to chyba oczywiste.

W trasie to już różnie, strasznie dużo zależy od benzyny.

Hmm... spotkalem wlasnie wiele opinii prowadzacych na ten trop. Ktos pisal, ze lejac 98 spalal 2l/100km mniej.

To nawet nie chodzi o to czy 98 czy 95. Możliwe, że o jakieś dodatki. Jak tankuje 95 na jakieś syfiastej stacji, to wyraźnie czuć, że bardziej muli i więcej pali. Ostatnio tankowałem w niemczech na jakieś firmowej stacji i wyraźnie mniej palił. Aż sam się zdziwiłem.

[...]

Ja nie zauważyłem większego wpływu. Pewnie jakiś tam jest ale mi się nie rzuciło w oczy. Zresztą samo auto do lekkich nie należy.

A.

Silniki 1.4TSI (TFSI)