Data: 2009-04-28 22:21:32 | |
Autor: Bastion | |
Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek | |
Witam
Mam pytanie, w jakich silnikach diesla z rocznika 2007-2009 znajduje sie pasek a w jakich lancuszek rozrzadu, co ile wymiana paska i jaki koszt? Pewne rzeczy ustalilem, konkretnie chodzi mi o - Opla CDTI (pasek wymiana co 60kkm, koszt?) - VW TDI (lancuszek i pasek? zdania sa podzielone, koszt?) - Seata TDI (?) - Forda TDCI (pasek wymiana co 160 kkm lub 10 lat,koszt?) - Toyta D4D (pasek wymiana co 120kkm, koszt?) Chodzi mi o silniki o pojemnosci 1.9-2.0 moc 120-140 KM. Bede wdzieczny za wszelkie opinie o tych silnikach. Slabe punkty, dlugowiecznosc silnikow? |
|
Data: 2009-04-28 22:29:38 | |
Autor: xxx | |
Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek | |
Użytkownik "Bastion" <bez@maila.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gt7p5v$beb$1mx1.internetia.pl...
- Opla CDTI (pasek wymiana co 60kkm, koszt?) wersja 150koni wymiane w warsztacie doradzali po 90kkm pasek, rolka, pompa wody i robocizna 1300zl silnik zwawy /na razie 60kkm w 2 lata, odpukac nic sie nie dzieje/ |
|
Data: 2009-04-29 15:26:46 | |
Autor: Flyte | |
Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek | |
Witam,
wersja 150koni w ktorym warsztacie Ci tak doradzali? dobrze ze nie powiedzieli 75 albo 50kkm. wg ksiazki stoi po 150kkm, a zakladam ze juz dodali margines na przedterminowe zuzycie paska. Ja zmienialem przy 145kkm. Pan w serwisie powiedzial ze nie zdarzalo sie zeby pasek w tym silniku (diesla) strzelil wczesniej. Do ASO jedziesz z wlasnymi czesciami. I placisz tylko za robocizne. Marza za czesci w ASO jest b. wysoka. Pozdrawiam, Flyte -- |
|
Data: 2009-04-29 15:07:36 | |
Autor: kamil | |
Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek | |
"Flyte" <flyteWYTNIJTO@op.pl> wrote in message news:158a.000001f9.49f85596newsgate.onet.pl... Witam, Tak mozna robic z wiekszoscia rzeczy, ale nie z rozrzadem. W razie strzelenia paska koszty remontu silnika sa spore. ASO odesle cie do producenta paska, bo oni tylko zalozyli, producent wysle na drzewo, bo widocznie zle zalozony, a ty plac sobie za ekspertyzy i wlocz sie po sadach. A tak jest faktura za czesci i zalozenie i kiedy cos nie gra masz na kogo nawrzeszczec przynajmniej. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-04-29 16:17:54 | |
Autor: Flyte | |
Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek | |
Witam,
Tak mozna robic z wiekszoscia rzeczy, ale nie z rozrzadem. W razie strzelenia paska koszty remontu silnika sa spore. ASO odesle cie do producenta paska, bo oni tylko zalozyli, producent wysle na drzewo, bo widocznie zle zalozony, a ty plac sobie za ekspertyzy i wlocz sie po sadach. Czesci ktore wkladalem byly od dealera opla, tylko ze nie z Wawy. Stad roznica cenowa. Co wiecej bylem w ASO reklamowac, bo wydawalo mi sie ze pasek jest luzno zalozony (rolka nie dociska). Panowie w ASO sprawdzili, i powiedzieli ze jest wszystko OK (to dwumas troche halasowal). Jeszcze plynu hamulcowego dolali w ramach nieslusznej reklamacji:) Flyte -- |
|
Data: 2009-04-30 16:25:31 | |
Autor: qqq666 | |
Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek | |
"Flyte" <flyteWYTNIJTO@op.pl> wrote in message news:158a.000001f9.49f85596newsgate.onet.pl... Witam, Zdaje się, że opel/fiat zmniejszał stopniowo przebieg zalecany do wymiany. W roczniku 2005 jest jeszcze 150kkm/10 lat ale póĽniej obniżyli progi. 120KM było chyba podobnie; w mojej VikiC jest 80 tys mil (130kkm) / 4 lata. Koszt do 1200zł w ASO za cało¶ć (z pomp±) |
|
Data: 2009-04-28 22:51:59 | |
Autor: Marcin J. Kowalczyk | |
Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek | |
Bastion pisze:
- Forda TDCI (pasek wymiana co 160 kkm lub 10 lat,koszt?) 2.0TDCI to chyba ten sam silnik co 2.0hdi. Jesli tak to wymiana rozrzadu przy trasach to 240kkm/10lat lub 160kkm/10lat przy jezdzie miejskiej |
|
Data: 2009-04-29 00:46:15 | |
Autor: .Peeter | |
Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek | |
Bastion wrote:
- VW TDI (lancuszek i pasek? zdania sa podzielone, koszt?) VW TDI to dokładnie to samo, co w Seatach TDI, te same płyty podłogowe, te same silniki, ta sama mechanika. 1.9 s± na pasku, koszt wymiany w dobrym nie-aso = około 700zł z materiałami. -- Pozdrawiam __ |__)_ _|_ _ _ ..| (-(-|_(-| |
|
Data: 2009-04-29 00:58:30 | |
Autor: adam.franik | |
Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek | |
On 29 Kwi, 00:46, ".Peeter" <peeter...@nospam.gazeta.pl> wrote:
Bastion wrote: Dolicz pompe wody. Wg mnie rozrzad w 1.9TDI to troszkę wiecej. Co¶ koło 850zł z materiałami. Przykladowo pasek CONTI, rolki i pompa wody Ruville do Leona ARL to 700zł a jeszcze trzeba dodać ze 200zł na robote. Inne 1.9 TDI bardzo podobnie. -- pozdrawiam, Adam F. GG# 4423822 |
|
Data: 2009-04-30 07:49:09 | |
Autor: .Peeter | |
Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek | |
Użytkownik <adam.franik@gmail.com> napisał:
Dolicz pompe wody. Wg mnie rozrzad w 1.9TDI to troszkę wiecej. Co¶ Hm, musiałbym to zweryfikować, ale wydaje mi się, że po dobrych zniżkach w dobrym sklepie można się zamkn±ć w okolicach 700 za czę¶ci. Problem w tym, że nie chce mi się weryfikować, mój ARL i jego rozrz±d maj± się dobrze. Inne 1.9 TDI bardzo podobnie. Powiedziałbym, że tak samo. :) Pozdrawiam ..Peeter |
|
Data: 2009-04-29 04:47:18 | |
Autor: Glennbp | |
Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek | |
2.0 DCi Nissan/Renault-łancuch. Po 120 kkm wymienia sie pasek i rolki
osprzetu,koszt w aso ok 1000. W nowych mondeo i focusach, zsilnikami zPSA sa paski, w mondeo MK3 byly montowane fordowskie diesle, i tam byl lancuch. Pzdr Luca L3 2.0 dci Grandtour 60kkm Clio 1.2T Rip Curl 16kkm -- |
|
Data: 2009-04-29 09:15:21 | |
Autor: sop3k | |
Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek | |
Witamkoszt? Pewne rzeczy ustalilem, konkretnie chodzi mi o Toyota Corolla D4D 2.0 - pasek, wymiana przy ok. 100kkm. Koszt 1300-1700zł (zalezy czy z pompa i napinaczem czy nie). Wersja 110konna jest praktycznie bez awaryjna, w 116 lubia padać koła dwumasowe przy przebiegach ok 160-180 kkm. P.S. D4D to moim zdaniem najmniej kopc±cy silnik Diesla bez 'FAP'. -- |
|
Data: 2009-04-29 10:06:34 | |
Autor: Marcin J. Kowalczyk | |
Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek | |
sop3k pisze:
Toyota Corolla D4D 2.0 - pasek, wymiana przy ok. 100kkm. Koszt 1300-1700zł to sa jeszcze ludzie ktory wymieniaja rozrzad bez pompy wody i napinacza zeby oszczedzisz 300pln? LOL |
|
Data: 2009-04-29 10:27:33 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek | |
Marcin J. Kowalczyk pisze:
sop3k pisze: Ja mogę. :P Pompę wody mam na pasku osprzętu. :P -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona. GG: 291246, skype: kenickie_PL |
|
Data: 2009-04-29 13:37:03 | |
Autor: sop3k | |
Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdziepasek | |
sop3k pisze: Moj bład, bo pompa wody - 400PLN + napinacz - 300 PLN w tym modelu, więc jest troche wiecej niz 400 złoty różnicy, ale to i tak nic nie zmienia faktu, ze masz racje - nie mam sensu oszcedzac na czyms takim.Zdziwiłbys sie ile osob tego nie robi - ja stawiam na jakies 40-60% wymian rozrzadu wykonuje sie bez tych czynnosci(przynajmniej w moim otoczeniu). -- |
|
Data: 2009-04-29 14:17:37 | |
Autor: Marcin J. Kowalczyk | |
Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdziepasek | |
sop3k pisze:
Moj bład, bo pompa wody - 400PLN + napinacz - 300 PLN w tym modelu, więc jest troche wiecej niz 400 złoty różnicy, ale to i tak nic nie zmienia faktu, ze masz racje - nie mam sensu oszcedzac na czyms takim.Zdziwiłbys sie ile osob tego nie robi - ja stawiam na jakies 40-60% wymian rozrzadu wykonuje sie bez tych czynnosci(przynajmniej w moim otoczeniu). Jak pompa wody stanie lub napinacz sie rozsypie to koszty beda "troszke" wieksze niz te 800pln ;> |
|
Data: 2009-04-29 14:22:15 | |
Autor: sop3k | |
Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdziepasek | |
sop3k pisze:jest > troche wiecej niz 400 złoty różnicy, ale to i tak nic nie zmienia faktu, ze > masz racje - nie mam sensu oszcedzac na czyms takim.Zdziwiłbys sie ile osob > tego nie robi - ja stawiam na jakies 40-60% wymian rozrzadu wykonuje siebez > tych czynnosci(przynajmniej w moim otoczeniu). Ja to wiem, Ty to wiesz... -- |
|
Data: 2009-04-30 10:16:01 | |
Autor: robal | |
Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek | |
Bastion <bez@maila.pl> popełnił(a):
- Forda TDCI (pasek wymiana co 160 kkm lub 10 lat,koszt?) Je¶li chodzi o rozrz±d to jest tam łańcuch - w zasadzie bezobsługowy. A je¶li chodzi o paski to: 1. co 10 lat lub 150000 km (dla silnika do lipca 2001) lub 160000 km (dla silników od lipca 2001) - tylny pasek (pompy wspomagania). 2. co 10 lat lub 240000 km - przedni pasek klinowy (alternatora i sprężarki klimatyzacji). -- Ford|Club|Polska - http://forum.fordclubpolska.org |
|
Data: 2009-04-30 10:26:07 | |
Autor: Marcin J. Kowalczyk | |
Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek | |
robal pisze:
- Forda TDCI (pasek wymiana co 160 kkm lub 10 lat,koszt?) zalezy ktory silnik TDCI. Jesli dany silnik jest to TDCI wspolne z PSA to lancucha nie ma tylko pasek |
|
Data: 2009-04-30 11:27:52 | |
Autor: robal | |
Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek | |
Marcin J. Kowalczyk <kowalma@kowalma.kom> popełnił(a):
robal pisze: Słusznie :). Sprecyzuję, że chodzi o TDCi w "nowym" Mondeo - czyli tak pi razy drzwi od lutego/kwietnia 2007 r. - je¶li chodzi o 2.0. W 1,8 l chyba co 8 lat/160000 km. Poprzednie TDCi czyli lata 2000-2007 - jak napisałem wyżej :) -- Ford|Club|Polska - http://forum.fordclubpolska.org |
|
Data: 2009-04-30 14:54:27 | |
Autor: Marcin J. Kowalczyk | |
Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek | |
robal pisze:
Jeśli chodzi o rozrząd to jest tam łańcuch - w zasadzie bezobsługowy. wikipedia dla duratorq twierdzi ze w Mondku MKIV siedza silniki PSA: # 2007–present Ford Mondeo 2.0 TDCi, 130 PS (128 hp/96 kW) and 251 ft·lbf (340 N·m) # 2007–present Ford Mondeo 2.0 TDCi, 140 PS (138 hp/103 kW) and 251 ft·lbf (340 N·m) #2008–present Ford Mondeo 2.2 TDCi, 175 PS (172 hp/129 kW) and 295 ft·lbf (400 N·m) + 1.6 tez wyglada ze jest konstrukcja wspolna z PSA 1.6 "Tiger" The DLD-416 (or DV6) is a 1.6 L (1560 cc/95 cu in) 90hp or 110hp version also used by Ford, Mazda, Volvo, Mini, Peugeot and Citroën. This particular engine was designed by Peugeot engineers on behalf of PSA and Ford. Due to high demand, it is currently (2008) being produced in both France and England. http://en.wikipedia.org/wiki/Duratorq |
|
Data: 2009-05-04 10:27:26 | |
Autor: robal | |
Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek | |
Marcin J. Kowalczyk <kowalma@kowalma.kom> popełnił(a):
robal pisze: A ja stwierdziłem inaczej? Bo nie łapię :) -- Ford|Club|Polska - http://forum.fordclubpolska.org |
|