Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek

Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek

Data: 2009-04-28 22:21:32
Autor: Bastion
Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek
Witam

Mam pytanie, w jakich silnikach diesla z rocznika 2007-2009
znajduje sie pasek a w jakich lancuszek rozrzadu, co ile wymiana paska i jaki koszt?
Pewne rzeczy ustalilem, konkretnie chodzi mi o
- Opla CDTI (pasek wymiana co 60kkm, koszt?)
- VW TDI (lancuszek i pasek? zdania sa podzielone, koszt?)
- Seata TDI (?)
- Forda TDCI (pasek wymiana co 160 kkm lub 10 lat,koszt?)
- Toyta D4D (pasek wymiana co 120kkm, koszt?)

Chodzi mi o silniki o pojemnosci 1.9-2.0 moc 120-140 KM.
Bede wdzieczny za wszelkie opinie o tych silnikach.
Slabe punkty, dlugowiecznosc silnikow?

Data: 2009-04-28 22:29:38
Autor: xxx
Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek
Użytkownik "Bastion" <bez@maila.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gt7p5v$beb$1mx1.internetia.pl...

- Opla CDTI (pasek wymiana co 60kkm, koszt?)

wersja 150koni
wymiane w warsztacie doradzali po 90kkm
pasek, rolka, pompa wody i robocizna 1300zl

silnik zwawy
/na razie 60kkm w 2 lata, odpukac nic sie nie dzieje/

Data: 2009-04-29 15:26:46
Autor: Flyte
Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek
Witam,

wersja 150koni
wymiane w warsztacie doradzali po 90kkm

w ktorym warsztacie Ci tak doradzali? dobrze ze nie powiedzieli 75 albo 50kkm.

wg ksiazki stoi po 150kkm, a zakladam ze juz dodali margines na przedterminowe zuzycie paska. Ja zmienialem przy 145kkm. Pan w serwisie powiedzial ze nie zdarzalo sie zeby pasek w tym silniku (diesla) strzelil wczesniej.

Do ASO jedziesz z wlasnymi czesciami. I placisz tylko za robocizne. Marza za czesci w ASO jest b. wysoka.

Pozdrawiam, Flyte

--


Data: 2009-04-29 15:07:36
Autor: kamil
Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek

"Flyte" <flyteWYTNIJTO@op.pl> wrote in message news:158a.000001f9.49f85596newsgate.onet.pl...
Witam,

wersja 150koni
wymiane w warsztacie doradzali po 90kkm

w ktorym warsztacie Ci tak doradzali? dobrze ze nie powiedzieli 75 albo 50kkm.

wg ksiazki stoi po 150kkm, a zakladam ze juz dodali margines na przedterminowe
zuzycie paska. Ja zmienialem przy 145kkm. Pan w serwisie powiedzial ze nie
zdarzalo sie zeby pasek w tym silniku (diesla) strzelil wczesniej.

Do ASO jedziesz z wlasnymi czesciami. I placisz tylko za robocizne. Marza za
czesci w ASO jest b. wysoka.

Tak mozna robic z wiekszoscia rzeczy, ale nie z rozrzadem. W razie strzelenia paska koszty remontu silnika sa spore. ASO odesle cie do producenta paska, bo oni tylko zalozyli, producent wysle na drzewo, bo widocznie zle zalozony, a ty plac sobie za ekspertyzy i wlocz sie po sadach.

A tak jest faktura za czesci i zalozenie i kiedy cos nie gra masz na kogo nawrzeszczec przynajmniej.



Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-04-29 16:17:54
Autor: Flyte
Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek
Witam,

Tak mozna robic z wiekszoscia rzeczy, ale nie z rozrzadem. W razie strzelenia paska koszty remontu silnika sa spore. ASO odesle cie do producenta paska, bo oni tylko zalozyli, producent wysle na drzewo, bo widocznie zle zalozony, a ty plac sobie za ekspertyzy i wlocz sie po sadach.

Czesci ktore wkladalem byly od dealera opla, tylko ze nie z Wawy. Stad roznica cenowa. Co wiecej bylem w ASO reklamowac, bo wydawalo mi sie ze pasek jest luzno zalozony (rolka nie dociska). Panowie w ASO sprawdzili, i powiedzieli ze jest wszystko OK (to dwumas troche halasowal). Jeszcze plynu hamulcowego dolali w ramach nieslusznej reklamacji:)

Flyte


--


Data: 2009-04-30 16:25:31
Autor: qqq666
Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek

"Flyte" <flyteWYTNIJTO@op.pl> wrote in message news:158a.000001f9.49f85596newsgate.onet.pl...
Witam,

wersja 150koni
wymiane w warsztacie doradzali po 90kkm

w ktorym warsztacie Ci tak doradzali? dobrze ze nie powiedzieli 75 albo 50kkm.

wg ksiazki stoi po 150kkm, a zakladam ze juz dodali margines na przedterminowe
zuzycie paska. Ja zmienialem przy 145kkm. Pan w serwisie powiedzial ze nie
zdarzalo sie zeby pasek w tym silniku (diesla) strzelil wczesniej.


Zdaje się, że opel/fiat zmniejszał stopniowo przebieg zalecany do wymiany. W roczniku 2005 jest jeszcze 150kkm/10 lat ale póĽniej obniżyli progi.

120KM było chyba podobnie; w mojej VikiC jest 80 tys mil (130kkm) / 4 lata. Koszt do 1200zł w ASO za cało¶ć (z pomp±)

Data: 2009-04-28 22:51:59
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek
Bastion pisze:
- Forda TDCI (pasek wymiana co 160 kkm lub 10 lat,koszt?)

2.0TDCI to chyba ten sam silnik co 2.0hdi. Jesli tak to wymiana rozrzadu przy trasach to 240kkm/10lat lub 160kkm/10lat przy jezdzie miejskiej

Data: 2009-04-29 00:46:15
Autor: .Peeter
Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek
Bastion wrote:
- VW TDI (lancuszek i pasek? zdania sa podzielone, koszt?)
- Seata TDI (?)

VW TDI to dokładnie to samo, co w Seatach TDI, te same płyty
podłogowe, te same silniki, ta sama mechanika.

1.9 s± na pasku, koszt wymiany w dobrym nie-aso = około 700zł
z materiałami.

--
Pozdrawiam
  __
 |__)_ _|_ _ _
..|  (-(-|_(-|

Data: 2009-04-29 00:58:30
Autor: adam.franik
Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek
On 29 Kwi, 00:46, ".Peeter" <peeter...@nospam.gazeta.pl> wrote:
Bastion wrote:
> - VW TDI (lancuszek i pasek? zdania sa podzielone, koszt?)
> - Seata TDI (?)

VW TDI to dokładnie to samo, co w Seatach TDI, te same płyty
podłogowe, te same silniki, ta sama mechanika.

1.9 s± na pasku, koszt wymiany w dobrym nie-aso = około 700zł
z materiałami.

Dolicz pompe wody. Wg mnie rozrzad w 1.9TDI to troszkę wiecej. Co¶
koło 850zł z materiałami. Przykladowo pasek CONTI, rolki i pompa wody
Ruville do Leona ARL to 700zł a jeszcze trzeba dodać ze 200zł na
robote. Inne 1.9 TDI bardzo podobnie.

--
pozdrawiam,
Adam F.
GG# 4423822

Data: 2009-04-30 07:49:09
Autor: .Peeter
Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek
Użytkownik <adam.franik@gmail.com> napisał:
Dolicz pompe wody. Wg mnie rozrzad w 1.9TDI to troszkę wiecej. Co¶
koło 850zł z materiałami. Przykladowo pasek CONTI, rolki i pompa wody
Ruville do Leona ARL to 700zł a jeszcze trzeba dodać ze 200zł na
robote.

Hm, musiałbym to zweryfikować, ale wydaje mi się, że po dobrych zniżkach
w dobrym sklepie można się zamkn±ć w okolicach 700 za czę¶ci. Problem
w tym, że nie chce mi się weryfikować, mój ARL i jego rozrz±d maj± się dobrze.

Inne 1.9 TDI bardzo podobnie.

Powiedziałbym, że tak samo. :)

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2009-04-29 04:47:18
Autor: Glennbp
Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek
2.0 DCi Nissan/Renault-łancuch. Po 120 kkm wymienia sie pasek i rolki
osprzetu,koszt w aso ok 1000.
W nowych mondeo i focusach, zsilnikami zPSA sa paski, w mondeo MK3 byly
montowane fordowskie diesle, i tam byl lancuch.
Pzdr
Luca
L3 2.0 dci Grandtour 60kkm
Clio 1.2T Rip Curl 16kkm

--


Data: 2009-04-29 09:15:21
Autor: sop3k
Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek
Witam

Mam pytanie, w jakich silnikach diesla z rocznika 2007-2009
znajduje sie pasek a w jakich lancuszek rozrzadu, co ile wymiana paska i jaki
koszt?
Pewne rzeczy ustalilem, konkretnie chodzi mi o
- Opla CDTI (pasek wymiana co 60kkm, koszt?)
- VW TDI (lancuszek i pasek? zdania sa podzielone, koszt?)
- Seata TDI (?)
- Forda TDCI (pasek wymiana co 160 kkm lub 10 lat,koszt?)
- Toyta D4D (pasek wymiana co 120kkm, koszt?)

Chodzi mi o silniki o pojemnosci 1.9-2.0 moc 120-140 KM.
Bede wdzieczny za wszelkie opinie o tych silnikach.
Slabe punkty, dlugowiecznosc silnikow?

Toyota Corolla D4D 2.0 - pasek, wymiana przy ok. 100kkm. Koszt 1300-1700zł
(zalezy czy z pompa i napinaczem czy nie). Wersja 110konna jest praktycznie bez awaryjna, w 116 lubia padać koła dwumasowe przy przebiegach ok 160-180 kkm.

P.S. D4D to moim zdaniem najmniej kopc±cy silnik Diesla bez 'FAP'.


--


Data: 2009-04-29 10:06:34
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek
sop3k pisze:
Toyota Corolla D4D 2.0 - pasek, wymiana przy ok. 100kkm. Koszt 1300-1700zł
(zalezy czy z pompa i napinaczem czy nie).


to sa jeszcze ludzie ktory wymieniaja rozrzad bez pompy wody i napinacza zeby oszczedzisz 300pln? LOL

Data: 2009-04-29 10:27:33
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek
Marcin J. Kowalczyk pisze:
sop3k pisze:
Toyota Corolla D4D 2.0 - pasek, wymiana przy ok. 100kkm. Koszt 1300-1700zł
(zalezy czy z pompa i napinaczem czy nie).


to sa jeszcze ludzie ktory wymieniaja rozrzad bez pompy wody i napinacza zeby oszczedzisz 300pln? LOL

Ja mogę. :P
Pompę wody mam na pasku osprzętu. :P

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.
GG: 291246, skype: kenickie_PL

Data: 2009-04-29 13:37:03
Autor: sop3k
Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdziepasek
sop3k pisze:
> Toyota Corolla D4D 2.0 - pasek, wymiana przy ok. 100kkm. Koszt 1300-1700zł
> (zalezy czy z pompa i napinaczem czy nie). to sa jeszcze ludzie ktory wymieniaja rozrzad bez pompy wody i napinacza zeby oszczedzisz 300pln? LOL

Moj bład, bo pompa wody - 400PLN + napinacz - 300 PLN w tym modelu, więc jest troche wiecej niz 400 złoty różnicy, ale to i tak nic nie zmienia faktu, ze masz racje - nie mam sensu oszcedzac na czyms takim.Zdziwiłbys sie ile osob tego nie robi - ja stawiam na jakies 40-60% wymian rozrzadu wykonuje sie bez tych czynnosci(przynajmniej w moim otoczeniu).

--


Data: 2009-04-29 14:17:37
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdziepasek
sop3k pisze:
Moj bład, bo pompa wody - 400PLN + napinacz - 300 PLN w tym modelu, więc jest troche wiecej niz 400 złoty różnicy, ale to i tak nic nie zmienia faktu, ze masz racje - nie mam sensu oszcedzac na czyms takim.Zdziwiłbys sie ile osob tego nie robi - ja stawiam na jakies 40-60% wymian rozrzadu wykonuje sie bez tych czynnosci(przynajmniej w moim otoczeniu).

Jak pompa wody stanie lub napinacz sie rozsypie to koszty beda "troszke" wieksze niz te 800pln ;>

Data: 2009-04-29 14:22:15
Autor: sop3k
Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdziepasek
sop3k pisze:
> Moj bład, bo pompa wody - 400PLN + napinacz - 300 PLN w tym modelu, więc
jest
> troche wiecej niz 400 złoty różnicy, ale to i tak nic nie zmienia faktu, ze > masz racje - nie mam sensu oszcedzac na czyms takim.Zdziwiłbys sie ile osob > tego nie robi - ja stawiam na jakies 40-60% wymian rozrzadu wykonuje sie
bez
> tych czynnosci(przynajmniej w moim otoczeniu).

Jak pompa wody stanie lub napinacz sie rozsypie to koszty beda "troszke" wieksze niz te 800pln ;>

Ja to wiem, Ty to wiesz...


--


Data: 2009-04-30 10:16:01
Autor: robal
Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek
Bastion <bez@maila.pl> popełnił(a):

- Forda TDCI (pasek wymiana co 160 kkm lub 10 lat,koszt?)

Je¶li chodzi o rozrz±d to jest tam łańcuch - w zasadzie bezobsługowy.

A je¶li chodzi o paski to:
1. co 10 lat lub 150000 km (dla silnika do lipca 2001) lub 160000 km (dla silników od lipca 2001) - tylny pasek (pompy wspomagania).
2. co 10 lat lub 240000 km  - przedni pasek klinowy (alternatora i sprężarki klimatyzacji).





--
Ford|Club|Polska - http://forum.fordclubpolska.org

Data: 2009-04-30 10:26:07
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek
robal pisze:
- Forda TDCI (pasek wymiana co 160 kkm lub 10 lat,koszt?)

Je¶li chodzi o rozrz±d to jest tam łańcuch - w zasadzie bezobsługowy.

zalezy ktory silnik TDCI. Jesli dany silnik jest to TDCI wspolne z PSA to lancucha nie ma tylko pasek

Data: 2009-04-30 11:27:52
Autor: robal
Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek
Marcin J. Kowalczyk <kowalma@kowalma.kom> popełnił(a):

robal pisze:
- Forda TDCI (pasek wymiana co 160 kkm lub 10 lat,koszt?)

Je¶li chodzi o rozrz±d to jest tam łańcuch - w zasadzie bezobsługowy.

zalezy ktory silnik TDCI. Jesli dany silnik jest to TDCI wspolne z PSA
to lancucha nie ma tylko pasek

Słusznie :). Sprecyzuję, że chodzi o TDCi w "nowym" Mondeo - czyli tak pi razy drzwi od lutego/kwietnia 2007 r. - je¶li chodzi o 2.0. W 1,8 l chyba co 8 lat/160000 km.

Poprzednie TDCi czyli lata 2000-2007 - jak napisałem wyżej :)

--
Ford|Club|Polska - http://forum.fordclubpolska.org

Data: 2009-04-30 14:54:27
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek
robal pisze:
Jeśli chodzi o rozrząd to jest tam łańcuch - w zasadzie bezobsługowy.

zalezy ktory silnik TDCI. Jesli dany silnik jest to TDCI wspolne z PSA
to lancucha nie ma tylko pasek

Słusznie :). Sprecyzuję, że chodzi o TDCi w "nowym" Mondeo - czyli tak pi razy drzwi od lutego/kwietnia 2007 r. - jeśli chodzi o 2.0. W 1,8 l chyba co 8 lat/160000 km.

Poprzednie TDCi czyli lata 2000-2007 - jak napisałem wyżej :)

wikipedia dla duratorq twierdzi ze w Mondku MKIV siedza silniki PSA:

# 2007–present Ford Mondeo 2.0 TDCi, 130 PS (128 hp/96 kW) and 251 ft·lbf (340 N·m)
# 2007–present Ford Mondeo 2.0 TDCi, 140 PS (138 hp/103 kW) and 251 ft·lbf (340 N·m)
#2008–present Ford Mondeo 2.2 TDCi, 175 PS (172 hp/129 kW) and 295 ft·lbf (400 N·m)

+ 1.6 tez wyglada ze jest konstrukcja wspolna z PSA

1.6 "Tiger"

The DLD-416 (or DV6) is a 1.6 L (1560 cc/95 cu in) 90hp or 110hp version also used by Ford, Mazda, Volvo, Mini, Peugeot and Citroën. This particular engine was designed by Peugeot engineers on behalf of PSA and Ford. Due to high demand, it is currently (2008) being produced in both France and England.


http://en.wikipedia.org/wiki/Duratorq

Data: 2009-05-04 10:27:26
Autor: robal
Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek
Marcin J. Kowalczyk <kowalma@kowalma.kom> popełnił(a):

robal pisze:
Jeśli chodzi o rozrząd to jest tam łańcuch - w zasadzie
bezobsługowy.

zalezy ktory silnik TDCI. Jesli dany silnik jest to TDCI wspolne z
PSA to lancucha nie ma tylko pasek

SĹ‚usznie :). SprecyzujÄ™, ĹĽe chodzi o TDCi w "nowym" Mondeo - czyli
tak pi razy drzwi od lutego/kwietnia 2007 r. - jeśli chodzi o 2.0. W
1,8 l chyba co 8 lat/160000 km.

Poprzednie TDCi czyli lata 2000-2007 - jak napisałem wyżej :)

wikipedia dla duratorq twierdzi ze w Mondku MKIV siedza silniki PSA:

A ja stwierdziłem inaczej? Bo nie łapię :)



--
Ford|Club|Polska - http://forum.fordclubpolska.org

Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona