Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek

Data: 2009-04-29 09:15:21
Autor: sop3k
Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek
Witam

Mam pytanie, w jakich silnikach diesla z rocznika 2007-2009
znajduje sie pasek a w jakich lancuszek rozrzadu, co ile wymiana paska i jaki
koszt?
Pewne rzeczy ustalilem, konkretnie chodzi mi o
- Opla CDTI (pasek wymiana co 60kkm, koszt?)
- VW TDI (lancuszek i pasek? zdania sa podzielone, koszt?)
- Seata TDI (?)
- Forda TDCI (pasek wymiana co 160 kkm lub 10 lat,koszt?)
- Toyta D4D (pasek wymiana co 120kkm, koszt?)

Chodzi mi o silniki o pojemnosci 1.9-2.0 moc 120-140 KM.
Bede wdzieczny za wszelkie opinie o tych silnikach.
Slabe punkty, dlugowiecznosc silnikow?

Toyota Corolla D4D 2.0 - pasek, wymiana przy ok. 100kkm. Koszt 1300-1700zł
(zalezy czy z pompa i napinaczem czy nie). Wersja 110konna jest praktycznie bez awaryjna, w 116 lubia padać koła dwumasowe przy przebiegach ok 160-180 kkm.

P.S. D4D to moim zdaniem najmniej kopcący silnik Diesla bez 'FAP'.

Data: 2009-04-29 10:06:34
Autor: Marcin J. Kowalczyk
sop3k pisze:
Toyota Corolla D4D 2.0 - pasek, wymiana przy ok. 100kkm. Koszt 1300-1700zł
(zalezy czy z pompa i napinaczem czy nie).

to sa jeszcze ludzie ktory wymieniaja rozrzad bez pompy wody i napinacza zeby oszczedzisz 300pln? LOL

Data: 2009-04-29 10:27:33
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Marcin J. Kowalczyk pisze:
sop3k pisze:
[...]

Ja mogę. :P
Pompę wody mam na pasku osprzętu. :P

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.

Data: 2009-04-29 13:37:03
Autor: sop3k
sop3k pisze:
> Toyota Corolla D4D 2.0 - pasek, wymiana przy ok. 100kkm. Koszt 1300-1700zł
> (zalezy czy z pompa i napinaczem czy nie). to sa jeszcze ludzie ktory wymieniaja rozrzad bez pompy wody i napinacza zeby oszczedzisz 300pln? LOL

Moj bład, bo pompa wody - 400PLN + napinacz - 300 PLN w tym modelu, więc jest troche wiecej niz 400 złoty różnicy, ale to i tak nic nie zmienia faktu, ze masz racje - nie mam sensu oszcedzac na czyms takim.Zdziwiłbys sie ile osob tego nie robi - ja stawiam na jakies 40-60% wymian rozrzadu wykonuje sie bez tych czynnosci(przynajmniej w moim otoczeniu).

Data: 2009-04-29 14:17:37
Autor: Marcin J. Kowalczyk
sop3k pisze:
[...]

Jak pompa wody stanie lub napinacz sie rozsypie to koszty beda "troszke" wieksze niz te 800pln ;>

Data: 2009-04-29 14:22:15
Autor: sop3k
sop3k pisze:
> [...]
> tych czynnosci(przynajmniej w moim otoczeniu).

Jak pompa wody stanie lub napinacz sie rozsypie to koszty beda "troszke" wieksze niz te 800pln ;>

Ja to wiem, Ty to wiesz...

--

Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek