Data: 2010-08-20 07:31:41 | |
Autor: PeJot | |
Silniki do ³odzi | |
Czo³em.
Na marginesie wczorajszego odcinka "How it's made": czy silniki zaburtowe do ³odzi maj± jaki¶ samochodowy rodowód, czy s± to ca³kowicie odmienne konstrukcje, projektowane ca³kowicie od zera ? -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest tylu idiotów" Stanis³aw Lem |
|
Data: 2010-08-20 09:11:15 | |
Autor: Hinek | |
Silniki do ³odzi | |
U¿ytkownik "PeJot" <Pejot@o2.pl> napisa³
W Azji jako zaburtowych silnikow do lodzi uzywa sie prawie wylacznie silnikow samochodowych - diesli, nawet szesciocylindrowych. Maja wiec rodowod samochodowy, bo sa wyjete z aut :] Pozdr -- Hinek |
|
Data: 2010-08-20 09:35:20 | |
Autor: J.F. | |
Silniki do ³odzi | |
On Fri, 20 Aug 2010 09:11:15 +0200, Hinek wrote:
U¿ytkownik "PeJot" <Pejot@o2.pl> napisa³ W Azji jako zaburtowych silnikow do lodzi uzywa sie prawie wylacznie Ale zaburtowe ? Przeciez takie bydle troche wazy. J. |
|
Data: 2010-08-20 09:47:53 | |
Autor: Hinek | |
Silniki do ³odzi | |
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³
Tak. Zaburtowe. Podparte w srodku ciezkosci. Maja srube na dluuugim wale i uchwyt do sterowania. Poszukaj obrazkow z Azji z jakas rzeka. To naprawde powszechne rozwiazanie. Pozdr -- Hinek |
|
Data: 2010-08-20 23:14:50 | |
Autor: Przemek V | |
Silniki do ³odzi | |
U¿ytkownik "Hinek" <hinek@tlen.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4c6e3328$1news.home.net.pl... U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ Long Tail Boat (od tego d³ugiego wa³u) http://picasaweb.google.pl/niezlaazja/KambodzaITajlandia#5421629517473241266 |
|
Data: 2010-08-20 23:28:27 | |
Autor: J.F. | |
Silniki do ³odzi | |
On Fri, 20 Aug 2010 23:14:50 +0200, Przemek V wrote:
Ale zaburtowe ? Przeciez takie bydle troche wazy.Tak. Zaburtowe. Podparte w srodku ciezkosci. Maja srube No, ale zaburtowym tego nazwac nie mozna :-) A tak swoja droga to mi wyglada na czterocylidrowego turbo diesla od ciezarowki. Tak sie nawet zastanawiam - czy oni tam maja szeroki dostep do amerykanskich silnikow, czy raczej z jakiejs japonskiej malolitrazowki ... J. |
|
Data: 2010-08-20 23:53:19 | |
Autor: Przemek V | |
Silniki do ³odzi | |
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:njst66hubpnbepfp81jk0j6vnc93gl118b4ax.com... On Fri, 20 Aug 2010 23:14:50 +0200, Przemek V wrote: Montuj± wszystko ale raczej wiêksze diesle bo te ³odzie nie s± do zabawy tylko pe³ni± tak± funkcjê jak busy albo auta dostawcze. G³ównie motoryzacja tam jest japoñskich korzeni. G³o¶ne to wszystko jest jak diabli bo t³umiki s± symboliczne. |
|
Data: 2010-08-20 09:53:48 | |
Autor: Inead | |
Silniki do ³odzi | |
"Hinek" <hinek@tlen.pl> wrote in message news:4c6e2a92$1news.home.net.pl... U¿ytkownik "PeJot" <Pejot@o2.pl> napisa³ Zdarzaj± siê mo¿e nie zaburtowe ale zabudowane. Nie jest to najlepsze rozwi±zanie raczej taki pó³¶rodek ale p³ywaj± ludzie i jako¶ daj±radê. W PL najczê¶cie pakowali do ciê¿szych jachtów silniki diesla od Mercedesa (by³ problem zasilania paliwem w przechy³ach cos tam trzeba by³o zmieniaæ). Nie mog³y siê równañ z dedykowanymi Yanmarami czy Volbo Penta. |
|
Data: 2010-08-22 21:12:10 | |
Autor: Micha³ Baszyñski | |
Silniki do ³odzi | |
W dniu 2010-08-20 09:53, Inead pisze:
Zdarzaj± siê mo¿e nie zaburtowe ale zabudowane. Nie jest to najlepsze nie tylko w Polsce, u naszych zachodnich s±siadów te¿ s±/by³y popularne (np. http://www.marinediesel-arndt.de/public/) A kwestia czy siê mog³y równaæ czy nie - nie ta skala. Najmniejszy mercedesowski diesel to ju¿ jakby nie by³o kilkadziesi±t kilowatów, czyli ju¿ na spory jacht. A najczê¶ciej u¿ywane Yanmary czy Volvo-Penta to zazwyczaj raptem kilkana¶cie kilowatów.. -- Pozdr. Micha³ |
|
Data: 2010-08-23 15:38:28 | |
Autor: ±æê³ñ󶼿 | |
Silniki do ³odzi | |
Silnik samochodowy to k³opot m.in. wysokich obrotów.
Silniki niskoobrotowe to m.in. od ci±gników (np. Perkins - Ursus) lub ciê¿arówek (Andoria - Jelcz). -- -- - | Najmniejszy mercedesowski diesel to ju¿ jakby nie by³o kilkadziesi±t kilowatów, czyli ju¿ na spory jacht. |
|
Data: 2013-12-01 02:38:03 | |
Autor: cholewskimariusz | |
Silniki do ³odzi | |
Silniki samochodowe u¿ywane w azji do napedzania ³odzi nazywane Long Tail nie maj± redukcji obrotów i nie musz± jej mieæ poniewa¿ s± tam inne ¶ruby napêdowe które dzia³aj± powierzchniowo w zanurzeniu 70%-80% .
Stosuje siê reduktory obrotow ale wtedy trzeba daæ dwa razy wiêksz± ¶rubê napêdow± i nie poprawia to prêdko¶ci tylko zu¿ycie paliwa. Reduktory daje siê do powolnych ³odzi które maj± za zadanie przewie¼æ du¿o wiêkszy ³adunek i spaliæ mniej paliwa. W wy¶cigach rganizowanych na napêdach long tail nie u¿ywa siê redaktorów obrotów, silniki u¿ywane s± tylko 2suwowe ze wzglêdów na ich obroty, szybko¶æ wchodzenia na obroty i ma³a wagê. Przewa¿nie ¶cigaj± siê na Rotaxach i potrafi± na silniku o pojemno¶ci 350cm3 osi±gn±æ prêdko¶æ 110km/h Jestem jedyn± osob± w Polsce która zajmuje siê napadami typu Long Tail i dobiera do nich silniki. przez zmiany klimatu i spadki wody jakie widaæ na Polskich rzekach mam coraz wiêcej klientów, a napêdy Long Tail nie s± tak wra¿liwe na przeszkody w wodzie poniewa¿ wa³ ze ¶ruba napêdow± przeslizguje sie po nich, niema te¿ problemu z zasysaniem piachu przez system ch³odz±cy silnika poniewa¿ stosuje siê silniki ch³odzone powietrzem. Najmniejsze napêdy long tail posiadam do silników 2.5 Hp a najwieksze do 23Hp a cena kompletu z silnikiem waha siê od 1900zl do 6000zl. Nawet najlepszy i najdro¿szy silnik zaburtowy Hondy nie da rady napêdowi Long Tail na p³ytkiej rzece z du¿± ilo¶ci± przeszkód wodnych. Je¿eli jest kto¶ zainteresowany to zapraszam do kontaktu Mariusz Cholewski Long Tail Polska tel. 508-818-109 Mo¿na na YouTube zobaczyæ moja 5.5 metrow± indiañska ³ód¼ z napêdem Long Tail wpisuj±c : kanu z silnikiem Mariusz Cholewski |
|
Data: 2013-12-01 11:43:14 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Silniki do ³odzi | |
Hello Cholewskimariusz,
Sunday, December 1, 2013, 11:38:03 AM, you wrote: Silniki samochodowe u¿ywane w azji do napedzania ³odzi nazywane Spam zg³oszony do abuse Google. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-12-01 12:52:20 | |
Autor: stachu | |
Silniki do ³odzi | |
Spam zg³oszony do abuse Google. ormowiec :P |
|
Data: 2013-12-01 13:33:55 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Silniki do ³odzi | |
Hello stachu,
Sunday, December 1, 2013, 12:52:20 PM, you wrote: Spam zg³oszony do abuse Google.ormowiec :P W ¿yciu. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-12-01 14:45:38 | |
Autor: Maurycy Poszepszyñski | |
Silniki do ³odzi | |
Dnia 2013-12-01 11:43, U¿ytkownik - RoMan Mandziejewicz napisa³::
Hello Cholewskimariusz, No to oni ju¿ go za³atwi±. :-))))) -- http://www.youtube.com/watch?v=joujh2jLL1A |
|
Data: 2013-12-01 15:40:06 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Silniki do ³odzi | |
Hello Maurycy,
Sunday, December 1, 2013, 2:45:38 PM, you wrote: No to oni ju¿ go za³atwi±. :-)))))Silniki samochodowe u¿ywane w azji do napedzania ³odzi nazywaneSpam zg³oszony do abuse Google. Jakby wiêcej wys³a³o zg³oszenie, to pacjent straci³by to konto i ca³y spam psu na budê. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-12-01 16:20:25 | |
Autor: sqlwiel | |
Silniki do ³odzi | |
W dniu 2013-12-01 14:45, Maurycy Poszepszyñski pisze:
Dnia 2013-12-01 11:43, U¿ytkownik - RoMan Mandziejewicz napisa³:: Ta... ze 3 razy zg³asza³em twórcê "solutions manual". -- Dziêkujê. Pozdrawiam. sqlwiel. |
|
Data: 2010-08-20 09:16:14 | |
Autor: Micha³G | |
Silniki do ³odzi | |
PeJot pisze:
Czo³em.s± tak inne, (kompaktowo¶æ, ch³odzenie, moc jednostkowa itp )¿e adaptacja typowego - nawet podobnego, jest ma³o realna. Oczywi¶cie mog± sie pojawiæ (jak zawsze w produktach jednej firmy) te same czesci i rozwi±zania. Ale w po³owie ubieg³ego wieku i po¿niej by³o jak piszesz... Ot choæby 'wspania³y' silnik "wicher" - prod Nowa Deba - to silnik motocykla WSK z drobnymi poprawkami(ch³odzenie).. -- Pozdrawiam |
|
Data: 2010-08-20 10:15:35 | |
Autor: Wojtek | |
Silniki do ³odzi | |
U¿ytkownik "Micha³G" <grodmich@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci Ot choæby'wspania³y' silnik "wicher" - prod Nowa Deba - to silnik motocykla WSK By³o nieco inaczej. Silniki "Wicher" by³y produkowane w ZSRR i nie mia³y nic wspólnego z WSK. W PRL produkowano silniki "Warta", "Niesob", D-6 i te mia³y elementy wspólne z silnikami do motocykla WSK. Pozdrawiam |
|
Data: 2010-08-20 11:56:05 | |
Autor: Micha³G | |
Silniki do ³odzi | |
Wojtek pisze:
U¿ytkownik "Micha³G" <grodmich@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci dzieki... pisa³em z pamiêci... a ta o faktach sprzed 50 lat cos nie tego... ;) Pozdrawiam Micha³ |
|
Data: 2010-08-20 09:29:58 | |
Autor: Yakhub | |
Silniki do ³odzi | |
Dnia Fri, 20 Aug 2010 07:31:41 +0200, PeJot napisa³(a):
Czo³em. Bardziej prawdopodobne mi siê wydaje ich powinowactwo ze sprzêtem rolniczym. -- Yakhub |
|
Data: 2010-08-20 09:44:08 | |
Autor: J.F. | |
Silniki do ³odzi | |
On Fri, 20 Aug 2010 07:31:41 +0200, PeJot wrote:
Na marginesie wczorajszego odcinka "How it's made": czy silniki zaburtowe do ³odzi maj± jaki¶ samochodowy rodowód, czy s± to ca³kowicie odmienne konstrukcje, projektowane ca³kowicie od zera ? W kraju to z uwagi na wielkosc szukalbym raczej w motorowerach motocyklach, a wtedy kwestia chlodzenia. W USA, przy ich zamilowaniu do mocy .. kto wie, choc przy ich zamilowaniu do litrazu powatpiewam czy samochodowy silnik daloby sie w dwie osoby zamocowac :-) Ale moze to silnik z rodowodem z japonskiej malolitrazowki. Czyli raczej malo wspolnego maja ze soba, choc pewne elementy moze z jednego zrodla. Te zaburtowe to dzis 4-suw, czy 2-suw ? J. |
|
Data: 2010-08-20 09:55:02 | |
Autor: PeJot | |
Silniki do ³odzi | |
J.F. pisze:
Te zaburtowe to dzis 4-suw, czy 2-suw ? Wczoraj pokazywali 4 suwy, 6 cylindrowe widlaki. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest tylu idiotów" Stanis³aw Lem |
|
Data: 2010-08-20 14:38:37 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Silniki do ³odzi | |
On 2010-08-20, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Te zaburtowe to dzis 4-suw, czy 2-suw ? "Te zaburtowe" to s± od silniczków 2KM do ³odzi wêdkarskich do 300KM do napêdzania du¿ych ribów. Ró¿ne s± :) (acz zdecydowana wiêkszo¶æ to czterosuwy) Pzdr, Krzysiek Kie³czewski |
|
Data: 2010-08-20 18:10:12 | |
Autor: J.F. | |
Silniki do ?odzi | |
On Fri, 20 Aug 2010 14:38:37 +0200, Krzysiek Kielczewski wrote:
On 2010-08-20, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Kurde - moge prosic o link do danych technicznych takiego >200KM ? Czego to ludzie nie wymysla :-) J. |
|
Data: 2010-08-20 16:15:59 | |
Autor: masti | |
Silniki do ?odzi | |
Dnia pięknego Fri, 20 Aug 2010 18:10:12 +0200, osobnik zwany J.F.
wystukał: On Fri, 20 Aug 2010 14:38:37 +0200, Krzysiek Kielczewski wrote:proszę :) http://www.hondamarine.pl/download/bf225.pdf -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-08-20 18:54:27 | |
Autor: J.F. | |
Silniki do ?odzi | |
On Fri, 20 Aug 2010 16:15:59 +0000 (UTC), masti wrote:
Dnia piêknego Fri, 20 Aug 2010 18:10:12 +0200, osobnik zwany J.F. O w morde, czegoz ci Amerykanie nie wymysla. Cwierc tony - bez dzwigu nie zamontujesz. Ale konstrukcyjnie to raczej dosc dalekie od samochodu, choc chetnie bym sprawdzil czy nie maja podobnych wymiarow samochodowego. J. |
|
Data: 2010-08-20 21:18:06 | |
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | |
Silniki do ?odzi | |
W dniu 2010-08-20 18:15, masti pisze:
Dnia piêknego Fri, 20 Aug 2010 18:10:12 +0200, osobnik zwany J.F.Mogê Ciê przelicytowaæ - bo wyskakujesz z jak±¶ s³abowit± 225-konn± v6 ;) Tylko 5.3L tylko jedyny s³uszny uk³ad V8 i 350KM - akurat aby pop³ywaæ po Kaczym Stawie ;)... http://www.yamaha-motor.co.jp/global/consumer/outboards/product/4st/v8 /index.html A tutaj jest katalog czê¶ci zamiennych - wystarczy wybraæ odpowiedni model i wiele rozwi±zañ widaæ jak na d³oni. -- Wojciech Smagowicz |
|
Data: 2010-08-20 19:25:02 | |
Autor: masti | |
Silniki do ?odzi | |
Dnia pięknego Fri, 20 Aug 2010 21:18:06 +0200, osobnik zwany Wojciech
Smagowicz [ZIWK] wystukał: W dniu 2010-08-20 18:15, masti pisze: a bo wziąłem pierwszy lepszy :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-08-20 22:28:00 | |
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | |
Silniki do ?odzi | |
W dniu 2010-08-20 21:18, Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:
A tutaj jest katalog czê¶ci zamiennych - wystarczy wybraæ odpowiedni Amba zjad³a linkê http://www.yamaha-motor.com/outboard/parts/home.aspx -- Wojciech Smagowicz |
|
Data: 2010-08-20 22:25:40 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Silniki do ?odzi | |
On 2010-08-20, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
"Te zaburtowe" to s± od silniczków 2KM do ³odzi wêdkarskich do 300KM do Googli siê nie chce u¿yæ, co? Pzdr, Krzysiek Kie³czewski PS: ju¿ widzia³em, ¿e dosta³e¶ linka. |