SimExtra wrr

Data: 2011-02-01 11:35:12
Autor: mz
SimExtra wrr
Witam
Posiadam telefon Nokia 7230 w erze mix . Czy wie ktoś jak zablokować usługę tzw simextra ? Tak by nie można było otrzymywać od nich sms płatnych po jedyne 0,62 zł za sztukę. Dziecko sie dorwało do telefonu i simextra poszło w ruch. 0,62 zł * ilość otrzymanych sms = ładna sumka z konta.

Pozdrawiam
PS Era obsługa mówi, że nie może zablokować tej usługi.

Data: 2011-02-01 11:44:57
Autor: Maciej Muran
SimExtra wrr
Użytkownik "mz" <22051976wytnij@wp.pl> napisał

PS Era obsługa mówi, że nie może zablokować tej usługi.

Której usługi? Tej płatnej po 0,62 za sztukę (dziecko włączyło niech rodzic wyłączy)?

M. --
Maciek.

Data: 2011-02-01 12:01:59
Autor: mz
SimExtra wrr

Użytkownik "Maciej Muran" <mmuran@gmail.com> napisał w wiadomości news:ii8o7c$cio$1news.onet.pl...
Użytkownik "mz" <22051976wytnij@wp.pl> napisał

PS Era obsługa mówi, że nie może zablokować tej usługi.

Której usługi? Tej płatnej po 0,62 za sztukę (dziecko włączyło niech rodzic wyłączy)?

Jak ? nie widze i nie wiem jak to sie robi. Więc pytam na grupie i prosze o pomoc w tej sprawie.

Data: 2011-02-01 13:55:06
Autor: Dominik & Co
SimExtra wrr
W dniu 01-02-2011 11:44, Maciej Muran rzecze:

Której usługi? Tej płatnej po 0,62 za sztukę (dziecko włączyło niech
rodzic wyłączy)?

To specjalne menu karty sim (oparte na tzw SIM Application Toolkit),
przeznaczone do wyłudzania pieniędzy. Niektóre telefony miały łatkę do ukrywania rzeczonego, w niektórych można przenieść gdzie indziej
(np. schować głęboko)..

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2011-02-01 14:17:54
Autor: Maciej Muran
SimExtra wrr
Użytkownik "Dominik & Co" <dominik.alaszewskinagmailu@com.invalid> napisał
[...]

Nie zrozumieliśmy się w takim razie.
Problem mz pojąłem tak:
- dzieciak wysłał sms-a korzystając z simextra,
- wysyłając ten sms wyraził zgodę na otrzymywanie odpłatnych sms-ów, 0,62 zł za jeden sms,
- mz próbuje coś zrobić aby przestać płacić za coś, czego tak naprawdę nie chciał (trudno, stało się ale przecież do cholery można to jakoś wyłączyć?),
- operator powiedział mu, że nie da się wyłączyć USŁUGI.

Tu jednak okazało się, że nie chodzi o USŁUGĘ SimExtra ale o USŁUGĘ (pewnie jakiś dowcip dnia) przesyłania sms-ów po 0,62 zł sztuka.
Co to jest SIM Application Toolkit to ja doskonale wiem. Dlatego uważam, że obsługa klienta "skłamała" podwójnie. Raz, że "nie zrozumieli" o co klientowi chodzi i nie podali przepisu na zakończenie wysyłki sms-ów. Dwa, że IMHO oczywiście są możliwości techniczne wyłączenia SIM AT - po stronie operatora. Nie wspominając już o możliwości _aktualizacji_ tego extra menu na karcie sim - OIDP zaobserwowałem to kiedyś w Simplusie.

--
Maciek.

Data: 2011-02-02 07:50:29
Autor: Dominik & Co
SimExtra wrr
W dniu 01-02-2011 14:17, Maciej Muran rzecze:

Tu jednak okazało się, że nie chodzi o USŁUGĘ SimExtra ale o USŁUGĘ
(pewnie jakiś dowcip dnia) przesyłania sms-ów po 0,62 zł sztuka.

A w rzeczonych przychodzących esemesach nic nie ma?
Wyłącz wysyłając stop na xxxx, regulamin na yyyyy.pl?

Jeśli nie, to ja bym złożył formalną reklamację (na piśmie),
a potem ewentualnie uderzał do UKE.
Możesz też profilaktycznie zadzwonić do CIK:
http://www.cik.uke.gov.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=53&Itemid=80

Dwa, że IMHO oczywiście są możliwości techniczne wyłączenia SIM AT - po
stronie operatora. Nie wspominając już o możliwości _aktualizacji_ tego

Ale im nie zależy na tym- mają z tego kasę. Więc na to bym nie
liczył :-)

--
Dominik (& kąpany)

SimExtra wrr