Simplus - zmiana na microsim

Data: 2012-09-14 03:39:14
Autor: Piotr
Simplus - zmiana na microsim
Witam!

Czy jak się ma simplusa i chcę wymienić karte sim na microsim czy jest konieczne by przyjść z właścicielem numeru czy wystarczy przynieść kartę i nie robią problemu?

Ktoś się orientuje? Byłbym wdzięczny za info.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2012-09-14 09:05:30
Autor: Tomek
Simplus - zmiana na microsim

Użytkownik "Piotr" <brak@brak.pl> napisał:

Czy jak się ma simplusa i chcę wymienić karte sim na microsim czy jest konieczne by przyjść z właścicielem numeru czy wystarczy przynieść kartę i nie robią problemu?

Pewnie jak pĂłjdziesz do banku z czyjÄ…Ĺ› kartÄ… kredytowÄ…, to teĹĽ Ci wymieniÄ… bez problemu, prawda?

Data: 2012-09-14 14:21:25
Autor: Piotr
Simplus - zmiana na microsim
W dniu 2012-09-14 09:05, Tomek pisze:

Użytkownik "Piotr" <brak@brak.pl> napisał:

Czy jak się ma simplusa i chcę wymienić karte sim na microsim czy jest
konieczne by przyjść z właścicielem numeru czy wystarczy przynieść
kartÄ™ i nie robiÄ… problemu?

Pewnie jak pĂłjdziesz do banku z czyjÄ…Ĺ› kartÄ… kredytowÄ…, to teĹĽ Ci
wymieniÄ… bez problemu, prawda?

Tylko, że dziwne jest to, że miałem mixplusa (już wykorzystałem wszystkie doładowania) z umową na ojca. Postanowiłem mieć abonament i normalnie na numer ktory jest zapisany na mojego tatę zmieniłem na abonament sam bez żadnego upoważnienia....
Dlatego pytam.

Nie bardzo wiem po co ktoś by miał wymieniać kartę kredytowa - w jakim celu?

Pzdr

Data: 2012-09-14 13:26:45
Autor: Waldek Godel
Simplus - zmiana na microsim
Dnia Fri, 14 Sep 2012 14:21:25 +0200, Piotr napisał(a):

Tylko, że dziwne jest to, że miałem mixplusa (już wykorzystałem wszystkie doładowania) z umow± na ojca. Postanowiłem mieć abonament i normalnie na numer ktory jest zapisany na mojego tatę zmieniłem na abonament sam bez żadnego upoważnienia....

W trakcie zmiany podawałe¶ swoje dane, czy ojca? Bo jestem ciekawy kto
popełnił przestepstwo, ty, czy konsultant Plusa.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie.

Data: 2012-09-14 05:35:40
Autor: krzysztofsf
Simplus - zmiana na microsim
On 14 Wrz, 14:26, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
> [...]

W trakcie zmiany podawałe¶ swoje dane, czy ojca? Bo jestem ciekawy kto
popełnił przestepstwo, ty, czy konsultant Plusa.

Stawiam na konsultanta - zrobil wczesniej cesje numeru bez podpisanej
cesji na papierze.

Ci konsultanci to zaraza.
Musialem synowi wytlumaczyc roznice pomiedzy wlascicielem numeru a
uzytkownikiem, bo wydzwaniali do niego na wykupiony przeze mnie i na
mnie abonament t-mobile, pytali czy jest wlascicielem telefonu (no
jest wlascicielem, dostal od nas aparat na imieniny) i oferowali
uruchamianie roznych dodatkowych uslug. Bez chocby podstawowej
przepytywanki z danych osobowych, jak robia banki przy takim wciskani
produktow. Wystarczy odebrac czyjac rozmowe przy jakiejs okazji
pozgadzac sie na wszystko....

Data: 2012-09-14 15:09:21
Autor: Piotr
Simplus - zmiana na microsim
W dniu 2012-09-14 14:35, krzysztofsf pisze:
[...]

No, tutaj jest wyraĽne nadużycie, bo to Pan za to wszystko będzie płacił (!)

W mojej sytuacji (jestem pełnoletni i mam kartę kredytowa - czyli wg plusa jestem wypłacalny) to ja płacę abonament. Więc nawet gdybym ukradł t± kartę sim ojcu, potem oddał - to on by sobie dzwonil - a ja bym za to płacił. Niezły interes. ;)

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2012-09-14 16:10:37
Autor: Kierowca Bombowca
Simplus - zmiana na microsim
Użytkownik "Piotr" <brak@brak.pl> napisał
W mojej sytuacji (jestem pełnoletni

No to zacznij się zachowywać jak dorosły i załatw cesję numeru.
Ile kosztował ten kawałek plastiku, do którego niezbędny jest inny, niż normalny, rozmiar karty sim? Mniej czy więcej niż wizyta u notariusza? A gdyby jedynym warunkiem otrzymania bezpłatnie iZłoma było stawienie się w miejscu odległym o 350 km od domu, to by¶ w poci±g wsiadł, czy nie?

Data: 2012-09-14 16:49:29
Autor: Piotr
Simplus - zmiana na microsim
W dniu 2012-09-14 16:10, Kierowca Bombowca pisze:
[...]

Nie chciałem już opowiadać losów rodzin, ale widać dla niektórych jest to konieczne.. Dobrze... No to opowiadam.

1) Ja zamieniałem mixplusa (już z wykorzystanymi doładowaniami) na abonament. Ja mam do salonu Plusa około 1 minutę drogi. Spróbowałem nie fatygować taty jazd± 350 km tylko sam wszystko załatwić. Jak by się nie udało, to tato by bez problemu przyjechał do mnie te 350 km lub załatwił/wysłał upoważnienie - bez żadnego problemu. Do tego zależało mi na czasie, bo chciałem przy okazji zmienić telefon, bo mój nawalał. Spróbowałem to zrobić żeby mój tato nie musiał się fatygować i mi się na szczę¶cie udało. Po co się męczyć jak można co¶ załatwić pro¶ciej i szybciej? Jakby się nie udało to trudno, zrobiłbym to dłużej, (troszkę) drożej i fatyguj±c tatę.

2) Sprawa zamiany karty SIM na MICROSIM wygl±da tak, że chcę kupić dziewczynie na urodziny nowy telefon, bo wiem, że bardzo potrzebuje. Najlepiej by było gdyby tak się dało by dostała telefon i od razu mogła przełożyć kartę i używać,ale niestety ten model który kupiłem (ona mi kiedy¶ o tym wspominała, że chce) używa micro-sim. Wiem, że i tak będę się musiał z ni± (lub sam) wybrać do salonu już po wręczeniu. Karta jest chyba zarejestrowana na jej ojca. Jemu jest obojętnie jakiego telefonu będzie córka używała, mało tego, nawet mu na rękę, że kto¶ za niego kupi. TO człowiek, który na pewno nic nie ma przeciwko temu, ale to jednocze¶nie kole¶ któremu wybrać się do salonu to WIELKI problem (mimo iż to z pół godzinki tramwajem). Do tego za bardzo to go w ogole nie można o nic poprosić... Ciężki charakter i z nim to moja dziewczyna nie ma kontaktu (nikt nie ma), więc czym bardziej można załatwić co¶ bez niego, tym lepiej. Wiem też, że po ucieszeniu się z prezentu minka jej lekko zrzędnie, jak jej powiem, że "tylko" tato musi skoczyć do Plusa.
Też nie wiem kiedy on to zrobi - jak się wybierze za pół roku....
Ewentualnie mógłby jaki¶ papierek w domu podpisać, ale tak się chyba nie da.

Problem dla mnie naprawdę duży, tu nie chodzi tylko o wygodę jak w pierwszym przypadku...

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2012-09-14 16:51:25
Autor: Piotr
Simplus - zmiana na microsim
W dniu 2012-09-14 16:49, Piotr pisze:
[...]

Tzn. pewnie ja bym jechał, nie tato.

Data: 2012-09-14 15:05:34
Autor: Piotr
Simplus - zmiana na microsim
W dniu 2012-09-14 14:26, Waldek Godel pisze:
[...]

Oczywi¶cie podałem swoje dane i swoj± kartę kredytow± (by móc podpisać umowę na abonament).

A tak w praktyce... to do jakich nadużyć mogło doj¶ć?

Je¶li kartę ukradłem komu¶, to wła¶ciciel powinien zablokować numer. Przecież przepisuj±c numer na siebie to ja płacę abonament, więc na pewno nie wyjdzie przekręt, że abonament jest na wła¶ciciela.

W NAJGORSZYM razie zakładaj±c, że ukradłem ojcu kartę sim i na siebie podpisałem abonament (nie wiem po co kto¶ miałby tak robić) to w najgorszym razie wła¶ciciel by musiał pój¶ć do plusa i to cofn±ć (co pewnie by bez problemu zrobili bo by sprawdzili, że mixplus był na kogo¶ innego).

Nie bardzo widzę tutaj jakie¶ duże niebezpieczeń¶two. Chyba jedynie jaka¶ zło¶liwo¶ć i straszna nuda by musiała mnie poci±gn±ć bym robił co¶ wbrew woli wła¶ciciela...

Jestem bardzo wdzięczny, że udało mi się to załatwić bez udziału mojego taty. Inaczej by była zabawa w notariusza i poczte lub tata by musiał jechać 350 km.

Cieszę się, że jeszcze czasami liczy się człowiek a nie prawo. (Pomijam oczywi¶cie sytuacje gdzie mog± być jakie¶ oczywiste przekręty - np. wypłata pieniędzy z konta którego nie jest się wła¶cicielem itp.)

P.S. Wiadomo, że takich danych nie ma oficjalnie, ale je¶li praktyka zamiany mixplusa (już skończonego) na abonament można robić bez wła¶ciciela to ciekawe ile z tego powodu było jaki¶ nieporozumień/oszustw... Domy¶lam się, że około zero, skoro w BOK nadal takie co¶ można zrobić.

Pozdrawiam

Data: 2012-09-14 17:32:55
Autor: Waldek Godel
Simplus - zmiana na microsim
Dnia Fri, 14 Sep 2012 15:05:34 +0200, Piotr napisał(a):

[...]

Przejęcia numeru bez zgody abonenta. No chyba, że ojciec był z tob± albo
napisał pisemne upoważnienie, to wszystko w porz±dku.

Ale pl±tasz się w zeznaniach - jeżeli podałe¶ swoje dane i swoj± kartę i
zrobiłe¶ cesję, to ty jeste¶ wla¶cicielem numeru. Jeżeli nie, to nie
powinni przyj±ć od ciebie żadnych poleceń. Owszem, teoretycznie możliwe
jest, że numer jest na ojca a płacone jest z twojej karty. Ale jeżeli ty go
używasz, to po prostu zrób cesję na siebie.

Data: 2012-09-15 17:03:23
Autor: Piotr
Simplus - zmiana na microsim
W dniu 2012-09-14 18:32, Waldek Godel pisze:
[...]

Nie był ze mn± ojciec, nie miałem pisemnego upoważnienia. Poszedłem do Plusa, powiedziałem, że chcę mieć telefon na abonament bez zmiany numeru. Poprosił mnie o podanie numeru telefonu, następnie kartę SIM, dowód osobisty i jaki¶ dokument ¶wiadcz±cy, że jestem wypłacalny (dałem swoj± kartę kredytow±). No i tyle... Po chwili dostałem umowę do podpisania i nowy telefon.

Umowę oczywi¶cie dostałem na siebie itd.

Pzdr

Data: 2012-09-15 16:24:07
Autor: Waldek Godel
Simplus - zmiana na microsim
Dnia Sat, 15 Sep 2012 17:03:23 +0200, Piotr napisał(a):

[...]

Więc konsultant w salonie zdecydowanie przekroczył uprawnienia, a nawet
prawo. Przekazał numer osobie trzeciej i pokrewieństwo pomiędzy osobami nie
ma tu znaczenia. W zasadzie twój ojciec mógłby pozwać Plusa i wygrać sprawę w cuglach.

Data: 2012-09-15 21:45:20
Autor: J.F.
Simplus - zmiana na microsim
Dnia Sat, 15 Sep 2012 16:24:07 +0100, Waldek Godel napisał(a):
[...]

Widac prowizja za klienta abonentowego jest wysoka :-)

J.

Data: 2012-09-14 16:53:58
Autor: atm
Simplus - zmiana na microsim
On 2012-09-14 03:39, Piotr wrote:
Witam!

Czy jak się ma simplusa i chcę wymienić karte sim na microsim czy jest
konieczne by przyjść z właścicielem numeru czy wystarczy przynieść kartę
i nie robiÄ… problemu?

Ktoś się orientuje? Byłbym wdzięczny za info.

Pozdrawiam
Piotr

Czy to nie jest czasem tak, ze mozna pojsc do pana Henia, ktory ladnie przytnie karte i dolozy do kompletu taki wynalazek?
http://allegro.pl/adapter-microsim-micro-sim-sim-ipad-iphone-4-i2632536145.html

Ba, mozna samemu nawet przyciac (oczywiscie jesli jestes wlascicielem karty lub masz pisemne zezwolenie wlasciciela ;])
http://allegro.pl/super-wycinarka-micro-sim-iphone-4-ipad-2-adapter-i2615501243.html

Simplus - zmiana na microsim