Singiel bez napinacza - jakie sa szanse?

Data: 2012-03-27 07:33:30
Autor: MateuszK.
Singiel bez napinacza - jakie sa szanse?
Chce zrobic singla z gorala, piasta na kasete, pionowe haki.
Jakie jest prawdopodobienstwo, ze robiac singla trafie tak, ze lancuch
bedzie mial idealna dlugosc i nie bede musial uzywac napinacz
lancucha?
Dodanie/odjecie ogniwka to 25mm, czyli tak jakby zblizyc osie do
siebie o 12.5mm.
Planuje dac cos w okolicach 46x17. Wg Sheldona zmiana zebatki o +/- 1
zabek zmienia rozstaw osi o 4mm.

Jak myslicie ma cos takiego sens?
Teoretycznie w najgorszym wypadku, to jak bedzie minimalnie za krotki
lancuch, to dodaje ogniwko i mam jakies 12mm za dlugo. Zmieniam
zebatke z 17 na 18 I mam 8mm za dlugo - bedzie to dzialac?

--
MK

Data: 2012-03-27 17:42:01
Autor: Tomasz Minkiewicz
Singiel bez napinacza - jakie sa szanse?
On Tue, 27 Mar 2012 07:33:30 -0700 (PDT)
"MateuszK." <kosmala.mateusz@gmail.com> wrote:

[...]

A w miarę wydłużania łańcucha będziesz zwiększał przednią zębatkę?
Obawiam siÄ™, ĹĽe bez napinacza siÄ™ nie da. :(

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2012-03-28 00:25:42
Autor: tadek
On 27 Mar, 16:33, "MateuszK." <kosmala.mate...@gmail.com> wrote:
[...]

Istnieje co¶ takiego jak mimo¶ród w suporcie i tam kompensuje się
długo¶ć /wydłużenie / łańcucha. Zobacz na stronie rohloffa.de.. Tam w
akcesoriach chyba co¶ jest

Data: 2012-03-28 07:28:49
Autor: rmikke
Singiel bez napinacza - jakie sa szanse?
Dnia Tue, 27 Mar 2012 07:33:30 -0700 (PDT), MateuszK. naskrobał/a:

[...]

I bedziesz wymieniac zebatki w miare rozciagania sie lancucha?

To juz lepiej jedz na trzy lancuchy, jak tylko troszke sie rozciagna, to
wymieniaj, a te calkiem-jeszcze-dobre, ale za luzne na Twojego singla, rozdawaj
na preclu :D

--
rmikke                       Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/
                                     | http://jolanta.korwin-mikke.pl/

Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami.

Data: 2012-03-28 16:15:08
Autor: ...::QRT::...
Dnia Tue, 27 Mar 2012 07:33:30 -0700 (PDT), MateuszK. napisał(a):

[...]

możesz też pokombinować z pólogniwami (halflink) one pozwalaj± skrócić/
wydłuzyć łańcuch o 12/13 mm a nie 24/25mm. Czy ma to sens sto nie wiem bo
nie używałem - informuje ino ze jest taka opcja. tak to wyglad±
http://e-bmx.pl/opis/1531050/spinka-pologniwo.html

Data: 2012-03-29 05:37:00
Autor: MateuszK.
[...]

na fakt, ze trzeba uwzglednic rozciaganie lancucha, wpadlem dopiero po
wyslaniu posta :)
1% rozciagniecia daje jakies 4mm, wiec 3% to roznica rownowazna
dodaniu jednego ogniwa (!)
zostaje przy napinaczu jednak :)

pytanie jeszcze o zebatki - warto stosowac bmx'owe, czy dac sobie
spokoj i zalozyc zwykle z kasety?

pologniwa - wystepuja w przyrodzie w zasadzie tylko do lancuchow bmx.
ale powyzej juz doszlismy do wniosku, ze i tak napinacz jest
niezbedny.
Mk.

Singiel bez napinacza - jakie sa szanse?