Singiel na osprzecie jednobiegowym

Data: 2009-07-29 21:46:08
Autor: Tomek Banach
Singiel na osprzecie jednobiegowym
Witam,

Po miescie poruszam sie na singlu zlozonym na starej ramie authora z ukosnymi hakami (akurat starczylo na napiecie) i starym osprzecie z gorala. Naped i tylne kolo na wykonczeniu wiec pomyslalem ze moze nowy naped zloze jednobiegowy co by dluze wytrzymal i tutaj kilka pytan.

Czy dlugosc ogniwa w lancuchach jednobiegowych jest taka sama jak w 8/9 ? Dlugosc hakow jest na styk i przy dluzszym ogniwie moglbym miec problem z napieciem lancucha.

Piasta jak rozumiem powinna byc pod wielotryb np taka http://allegro.pl/item698046983.html
wspolpracujaca z wolnobiegami na allegro i w sklepach widzialem tylko dicta. Tutaj jest jakis haczyk czy wszystko pasuje do wszyskiego ?

Co z korbami poklikalem chwile i jednobiegowe to przewaznie FR 24 da sie cos wykombinowac czy musze szukac tanich albo uzywanych gorskich ?

A moze znacie w warszawie sklep/warsztat gdzie znajde odpowiednie czesci - te ktore znam to wypasno/gorskie a ja szukam budzetowych rozwiazan - surly odpada.

pozdrawiam Tomek

Data: 2009-07-29 23:26:11
Autor: Adrian S.
Tomek Banach wrote:

 wiec pomyslalem ze moze nowy
naped zloze jednobiegowy co by dluze wytrzymal i tutaj kilka pytan.

Aha czyli utwardzane koronki z kaset s± mniej trwałe niż wolnobieg z
miękkiej stali?

Czy dlugosc ogniwa w lancuchach jednobiegowych jest taka sama jak w 8/9

 wszystkie łańcuchy rowerowe maj± długosć ogniwa 12,7mm.
[...]

  to jest standardowy gwint do nakręcania wolnobiegów, zdaje się
1,37"x24TPI, dostępne s± wolnobiegi BMXowe oraz takie tanie w stylu PRL,
16-18z. Aha, do BMXów i rowerów do streetu/dirtu jest też inny standard
gwintu, o mniejszej ¶rednicy, pozwala założyć wolnobieg z mniejsz± niż 16
ilo¶ci± zębów. A ja uparcie twierdzę, że do singla piasta z bębenkiem i
jedn± zębatk± wystarczy a wręcz nadaje się idealnie.

Co z korbami poklikalem chwile i jednobiegowe to przewaznie FR 24 da sie
cos wykombinowac czy musze szukac tanich albo uzywanych gorskich ?

 s± też do kupienia korby jednorzędowe do rowerów miejskich (np
seria "Komfortowe" Shimano). Ale nie zgłębiałem tematu.  --
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-07-29 14:49:48
Autor: Saurus
On 29 Lip, 23:26, "Adrian S." <adriansochoS...@NIEgmail.com> wrote:
A ja uparcie twierdzę, że do singla piasta z bębenkiem i
jedn± zębatk± wystarczy a wręcz nadaje się idealnie.

Też bym tak zrobił, inaczej rozłożone łożyska i nie ma takiego ryzyka
wygięcia osi, bardzo dobra możliwo¶ć regulacji linii łańcucha w dużym
zakresie i w razie czego można normalny napęd na tym złożyć.

Data: 2009-07-30 08:45:44
Autor: Wojtek Paszkowski

"Saurus" <Saurus8@gmail.com> wrote in message news:8edae606-7ce4-4e9c-85b6-52679d26f6eeb15g2000yqd.googlegroups.com...
On 29 Lip, 23:26, "Adrian S." <adriansochoS...@NIEgmail.com> wrote:
A ja uparcie twierdzę, że do singla piasta z bębenkiem i
jedn± zębatk± wystarczy a wręcz nadaje się idealnie.

chodzi mi to po głowie od dłuższego czasu. Tylko co powszechnie dostępnego w handlu albo kartonie przeciętnego ¶rubkarza może posłużyć za dystanse? Mam sporo przekładek z piast srama, ale to plastikowe ¶cierwo i boję się, że przy sporej długo¶ci dystansu byłoby trochę miękko...

Tak przy okazji - czy isniej± jakie¶ łatwo dostępne i niedrogie piasty flip/flop z wolnobiegami po obu stronach?

pozdr

Data: 2009-07-30 01:32:02
Autor: Łukasz
Singiel na osprzecie jednobiegowym
On 29 Lip, 23:26, "Adrian S." <adriansochoS...@NIEgmail.com> wrote:
Tak przy okazji - czy isniej± jakie¶ łatwo dostępne i niedrogie piasty
flip/flop z wolnobiegami po obu stronach?

Nie widziałem raczej piast wolnobieg/wolnobieg, ale jeżeli już, to w
giancie na wybrzeżu gdyńskim maj± do¶ć dużo "egzotycznych" czę¶ci i
nie maj± oporów przed zamawianiem pojedynczych sztuk.

Ponieważ pisałe¶, że masz mało miejsca na ustawienie naci±gu łańcucha,
to imo dobrym rozwi±zaniem byłoby takie co¶ http://www.surlybikes.com/new/dinlgecog_pop.html

Ustawiasz sobie 2 tarcze na korbie z przodu, różni±ce się 1 zębem, i
potem tylko przestawiasz łańcuch między odpowiednimi parami zębatek..
Odpada problem za krótkiego ruchu koła w tylnim widelcu.

Dalej, ponieważ piszesz iż masz singla a nie ostre, to może wystarczy
napinacz do łańcucha?
Ostatecznie może pomoże łańcuch z półogniw - mocno hałasuje, ale
regulacja długo¶ci 2x dokładniejsza niż przy tradycyjnym.

Pozdrawiam,
--
Łukasz Gruner

Data: 2009-07-30 01:38:05
Autor: gregoreg
On 30 Lip, 10:32, Łukasz <uka...@gmail.com> wrote:

Dalej, ponieważ piszesz iż masz singla a nie ostre, to może wystarczy
napinacz do łańcucha?

Dokładnie, jak masz wolnobieg to napinacz i po sprawie.

Grzechu

Data: 2009-07-30 01:35:28
Autor: gregoreg
Singiel na osprzecie jednobiegowym
Ja bym polecał torpedo jednak + v-ka na przód tylko. Można też
budżetowo używan± 3 biegówkę z torpedo kupić. No i ramę od szosówki
oczywi¶cie - po jakim¶ czasie tylko koło z fixem dokupisz i po temacie
(u mnie tak to się wła¶nie skończyło).
Co do łańcucha to daje się tzw. półogniwa kupić, jest też taki łańcuch
cały. S± nawet piasty z mimo¶rodem.
Pomocy szukaj na Nowogrodzkiej po północnej stronie.

Data: 2009-07-30 13:33:48
Autor: Alfer_z_pracy
Wojtek Paszkowski napisał:
[...]

Zdaj± egzamin w 100%. Jeżdżę po mie¶cie na takich dystansach (co prawda 4 zębatki z tyłu, ale samych dystansów też jest sporo) i nic złego się nie dzieje.

Pzdr
A.

Data: 2009-07-31 16:07:07
Autor: Tomek Banach
Singiel na osprzecie jednobiegowym
Wojtek Paszkowski wrote:

chodzi mi to po głowie od dłuższego czasu. Tylko co powszechnie dostępnego w handlu albo kartonie przeciętnego śrubkarza może posłużyć za dystanse? Mam sporo przekładek z piast srama, ale to plastikowe ścierwo i boję się, że przy sporej długości dystansu byłoby trochę miękko...

Mozna jeszcze kupic redukcje czyli dwa kawalki rurki i zebatka pomiedzy nimi. Widzialem na allegro za 47zl - imo za drogo.

Tomek

Data: 2009-07-31 15:57:06
Autor: Tomek Banach
Adrian S. wrote:
Tomek Banach wrote:

 wiec pomyslalem ze moze nowy
naped zloze jednobiegowy co by dluze wytrzymal i tutaj kilka pytan.

Aha czyli utwardzane koronki z kaset są mniej trwałe niż wolnobieg z
miękkiej stali?

hmm a czy te bmxowe dicty to miekka stal czy utwardzane ?

 wszystkie Ĺ‚aĹ„cuchy rowerowe majÄ… dĹ‚ugosć ogniwa 12,7mm.

ale skoro tak to moge spokojnie pomieszac i zalozyc gruby lancuch do gorskich koronek. Cisne na gruby lancuch bo to on szybciej pada niz tryby stad metoda 3 lancuchow. Chociaz w jezdzie szosowej na jednym biegu gdzie nie ma blota i przekosow moze jest inaczej ? Tak czy siak w tej chwili to teoria przy okazji przepatrzylem szafe i znalazlem 2 lancuchy "w zasadzie jeszcze dobre"

A ja uparcie twierdzę, że do singla piasta z bębenkiem i
jedną zębatką wystarczy a wręcz nadaje się idealnie.

Pod warunkiem ze z szybkozamykaczem. Ja mam ukosne haki na tyle dlugie ze daje sie za ich pomoca napinac lancuch tylko musialem nachodzic za pelna oska do stx-rc i jak na nagwintowany kawalek preta kosztowala chore pieniadze.
BTW po raz 3 okazalo sie ze nie bebenek do wymiany tylko wystarczylo wydlubac uszczelke psiknac wd40 i znowu sie kreci i cala dyskusja przerodzila sie w teoretyczna ;)

Od napisania posta przepatrzylem allegro i dochodze do wniosku ze owszem przy kupowaniu nowych czesci moze uzyskalbym wiekszy stosunek trwalosc cena to po uwzglednieniu uzywanych czesci mtb ktorych jest duzo wiecej w obrocie latwiej/taniej bedzie trzymac sie stanradu mtb.

Pozdrawiam Tomek

Singiel na osprzecie jednobiegowym