Single czy dual chennel?

Data: 2013-02-28 21:59:42
Autor: Budzik
Single czy dual chennel?
Mam leciwego kompa - athlona xp 3000 na 939.
Płyta gigabyte

Pamieci 1 x 1GB

Jak startuje system to pokazuje, ze pamieci chodza w single 64 bity.

Pytanie, czy mozna to uruchomic tak, zeby te 2 x 512 chodził w dualu a ta jedna kosc 1gb w singlu? (sorry jezeli to pytanie jest herezja :))))

--
Pozdrawia... Budzik
"Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."

Data: 2013-02-28 23:29:50
Autor: GLaF
Single czy dual chennel?
Dnia Thu, 28 Feb 2013 21:59:42 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

[...]

Zależy od płyty głównej (czasami też wersji BIOS). Znajdź instrukcję i
poczytaj.

--
GLaF

Data: 2013-03-01 00:52:35
Autor: Michal
Single czy dual chennel?
W dniu 2013-02-28 22:59, Budzik pisze:

Mam leciwego kompa - athlona xp 3000 na 939.

Nie ma takiego miasta jak Londyn...
Chodziło zapewne o Athlona64 3000+ (pewnie popularny swego czasu Venice).

Płyta gigabyte

TeĹź konkretnie.

Pamieci
1 x 1GB
Jak startuje system to pokazuje, ze pamieci chodza w single 64 bity.

Prawidłowo w tej konfiguracji.

Pytanie, czy mozna to uruchomic tak, zeby te 2 x 512 chodził w dualu a ta
jedna kosc 1gb w singlu? (sorry jezeli to pytanie jest herezja :))))

Większość chipsetów pod S939 nie zamapuje do trybu 128bit 3 modułów pamięci (to nie nForce2 pod AthlonaXP), do tego o różnych pojemnościach.

--
/MB

Data: 2013-03-01 06:59:41
Autor: Budzik
Single czy dual chennel?
Osobnik posiadający mail snunkiawnev@dunflimblag.mailexpire.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Mam leciwego kompa - athlona xp 3000 na 939.

Nie ma takiego miasta jak Londyn...
Chodziło zapewne o Athlona64 3000+ (pewnie popularny swego czasu
Venice).
:)
Jak mawiał Lis: skąd kurwa ci biedni ludzie mają to wiedzieć.

Zainstalowałem Everesta:
Pole Wartość
Właściwości procesora
Typ procesora AMD Athlon 64 3000+
Nazwa kodowa Venice S939
Seria DH-E6
CPUID: nazwa procesora AMD Athlon(tm) 64 Processor 3000+
CPUID: nr wydania 00020FF2h

Szybkość procesora
Częstotliwość taktowania procesora 1807.82 MHz
Mnożnik procesora 9.0x
Procesor FSB 200.87 MHz  (oryginalny: 200 MHz)

Czyli BRAWO WATSONIE! :)

Płyta gigabyte

     Też konkretnie.

K8N51GMF-9 z tego co wyczytałem na chipsecie gf6100

[...]

:))))

     Większość chipsetów pod S939 nie zamapuje do trybu 128bit 3
     modułów pamięci (to nie nForce2 pod AthlonaXP), do tego o różnych
pojemnościach.
Szkoda.
Czy taki moduł pamieci będzie pasował?
http://allegro.pl/infineon-1gb-ddr-400-mhz-pc3200-i3030853098.html
Bo wszedłem na all i zadziwiła mnie rozbieżnosc w cenach i jednoczesnie wiele zastrzeżen ze taka pamiec tylko do takich chipsetów itd.

--
Pozdrawia... Budzik
"To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu

Data: 2013-03-01 13:41:58
Autor: Michal
Single czy dual chennel?
W dniu 2013-03-01 07:59, Budzik pisze:

[...]
MnoĹźnik procesora 9.0x
Procesor FSB 200.87 MHz  (oryginalny: 200 MHz)

Dodam tylko, że ta wersja bez większego problemu i podnoszenia napięcia, powinna bez problemu chodzić do 2500 MHz. Swojego jakiś czas temu tak używałem, większość potrafi. Pamiętaj tylko o ustawieniu szyn
PCI-E/FSB na async, by nie dostały "kosmicznego" taktowania.
Przydatne o tyle, że nawet taki 2500 MHz Venice na dziś jest dość wolny
- takie czasy że bez 2-rdzeniowego CPU ciężko nawet z przeglądarki WWW korzystać - miałem nieprzyjemność sprawdzić coś na Allegro na 1-rdzeniowym CPU - nie wiem co oni w layocie zmieniali (a zmieniają co trochę, pewnie dla generowania wirtualnych kosztów za pierdylion złotych by nie płacić podatków albo jak najmniejsze), ale nawet taka prosta strona w obecnym wydaniu to hipopotam na jednordzeniówce.

K8N51GMF-9 z tego co wyczytałem na chipsecie gf6100

Czyli jest OK - w miarę nowa. Dobrze że nie VIA - z nimi było sporo problemów z dobieraniem pamięci.

Pamieci
1 x 1GB

Khmm, i działa? Bo Gigabyte w manualu od tej instrukcji zeznaje że nie wstanie z trzema modułami, chyba że przez "unable to boot" uznają brak obsługi dual chanel, ale to dość oczywiste.

Szkoda.
Czy taki moduł pamieci będzie pasował?
http://allegro.pl/infineon-1gb-ddr-400-mhz-pc3200-i3030853098.html

Pewne Double Sided 16 kosci - nie powinien sprawiać problemów, choć to jeden z nowszych DDR1 sądząc po kostkach BGA. Maksymalna wielkość jaką obsłuży na moduł Twoja płyta.

Bo wszedłem na all i zadziwiła mnie rozbieżnosc w cenach i jednoczesnie
wiele zastrzeĹźen ze taka pamiec tylko do takich chipsetĂłw itd.

Jak już zamawiasz z Allegro, a nie w lokalnym sklepie ze starożytnościami komputerowymi, to wybierz sobie dokładnie taki jak ten obecny moduł 1 GB - najmniej potencjalnych problemów. Ostatnio zamawiałem moduł 512 MB Kingstona DDR2 667 dla dość wybrednej płyty Asusa pod Q6600 i wybrałem nie dość że z "kit of 2" (po tym jak jeden z nich zakończył żywot) , to jeszcze z tego samego tygodnia kości -
przy wszystkich wadach Allegro jego największą zaletą jest mnogość ofert,
dzięki czemu można sobie wybrać odpowiedni.

--
/MB

Data: 2013-03-01 15:59:40
Autor: Budzik
Single czy dual chennel?
Użytkownik Michal snunkiawnev@dunflimblag.mailexpire.com ...

[...]

a jak to zwiekszy prądożeroność?
Komp chodzi przeważnie 24/7 i nie chciałbym nadto zwiekszać kosztów.

[...]

:) NO WŁASNIE!
Czytałem tego manuala i sądziłem wręcz zze coś źle rozumiem z angielskiego.
Ale tam były wymienione chyba wszystkie kombinacje z 3 modułami. Mam rozumieć, że ta płyta miałaby teoretycznie trzech nie obsługiwać...?

Data: 2013-03-01 17:57:43
Autor: Michal
Single czy dual chennel?
W dniu 2013-03-01 16:59, Budzik pisze:

[...]

Jedyne co mi przychodziło do głowy w tej sytuacji, to wykładnia kontekstowa - to jest w podrozdziale o trybie pracy dualu -> być może przez "to unable to boot" rozumieli niemożliwość "odpalenia" trybu dwukanałowego, a nie systemu z 3 modułami (nie pamiętam takiej sytuacji od czasów 80486 z krótkimi SIMMami).
Niemniej jednak "angielski trudna język" i wychodzi, że chińczyk tak samo dobrze pisze po angielsku jak po polsku, co często mamy okazję "podziwiać" na różnych instrukcjach chińskiego badziewia, które z obowiązku ustawowego muszą mieć polską instrukcję (o ile tak można nazwać tą śmieciową kartkę wielkości banknotu wrzuconą niedbale do środka) zawierającą nieraz takie kwiatki, że jakby ktoś usiłował z rozmysłem bawić się przekręcaniem języka polskiego, takich cudów by
nie wymyślił.

--
/MB

Data: 2013-03-02 14:08:42
Autor: m4rkiz
Single czy dual chennel?
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:28022013.2293FFFEbudzik61.poznan.pl...
[...]

zanim zaczniesz wymieniac moduly to poczytaj jakiego wzrostu wydajnosci
mozesz sie spodziewac

Data: 2013-03-04 21:03:18
Autor: the_foe
Single czy dual chennel?
W dniu 2013-03-02 15:08, m4rkiz pisze:
[...]

praktycznie zadnego. Dual Channel mozna porównać do dwupasmowej drogi (w jednym kierunku). Kiedy nie jest tłoczno, dojedziesz nia tak samo szybko jak jednopasmówką. Kiedy transfer danych do procesora jest wolniejszy niz ich obróbka DC pokazuje swoja moc. Nie przeliczalbym zasadnosci DC syntetycznymi benchmarkami ale ilościa systemowych "czkawek".

--
the_foe

Single czy dual chennel?