Single czy dual chennel?

Data: 2013-03-01 00:52:35
Autor: Michal
Single czy dual chennel?
W dniu 2013-02-28 22:59, Budzik pisze:

Mam leciwego kompa - athlona xp 3000 na 939.

Nie ma takiego miasta jak Londyn...
Chodziło zapewne o Athlona64 3000+ (pewnie popularny swego czasu Venice).

Płyta gigabyte

Też konkretnie.

Pamieci
1 x 1GB
Jak startuje system to pokazuje, ze pamieci chodza w single 64 bity.

Prawidłowo w tej konfiguracji.

Pytanie, czy mozna to uruchomic tak, zeby te 2 x 512 chodził w dualu a ta
jedna kosc 1gb w singlu? (sorry jezeli to pytanie jest herezja :))))

Większość chipsetów pod S939 nie zamapuje do trybu 128bit 3 modułów pamięci (to nie nForce2 pod AthlonaXP), do tego o różnych pojemnościach.

--
/MB

Data: 2013-03-01 06:59:41
Autor: Budzik
Single czy dual chennel?
Osobnik posiadajcy mail snunkiawnev@dunflimblag.mailexpire.com napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje:

Mam leciwego kompa - athlona xp 3000 na 939.

Nie ma takiego miasta jak Londyn...
Chodzio zapewne o Athlona64 3000+ (pewnie popularny swego czasu
Venice).
:)
Jak mawia Lis: skd kurwa ci biedni ludzie maj to wiedzie.

Zainstalowaem Everesta:
Pole Warto
Waciwoci procesora
Typ procesora AMD Athlon 64 3000+
Nazwa kodowa Venice S939
Seria DH-E6
CPUID: nazwa procesora AMD Athlon(tm) 64 Processor 3000+
CPUID: nr wydania 00020FF2h

Szybko procesora
Czstotliwo taktowania procesora 1807.82 MHz
Mnonik procesora 9.0x
Procesor FSB 200.87 MHz  (oryginalny: 200 MHz)

Czyli BRAWO WATSONIE! :)

Pyta gigabyte

     Te konkretnie.

K8N51GMF-9 z tego co wyczytaem na chipsecie gf6100

Pamieci
1 x 1GB
Jak startuje system to pokazuje, ze pamieci chodza w single 64 bity.

     Prawidowo w tej konfiguracji.

Pytanie, czy mozna to uruchomic tak, zeby te 2 x 512 chodzi w dualu
a ta jedna kosc 1gb w singlu? (sorry jezeli to pytanie jest herezja
:))))

     Wikszo chipsetw pod S939 nie zamapuje do trybu 128bit 3
     moduw pamici (to nie nForce2 pod AthlonaXP), do tego o rnych
pojemnociach.
Szkoda.
Czy taki modu pamieci bdzie pasowa?
http://allegro.pl/infineon-1gb-ddr-400-mhz-pc3200-i3030853098.html
Bo wszedem na all i zadziwia mnie rozbienosc w cenach i jednoczesnie wiele zastrzeen ze taka pamiec tylko do takich chipsetw itd.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")

Data: 2013-03-01 13:41:58
Autor: Michal
Single czy dual chennel?
W dniu 2013-03-01 07:59, Budzik pisze:

Typ procesora AMD Athlon 64 3000+
Nazwa kodowa Venice S939
Seria DH-E6
CPUID: nazwa procesora AMD Athlon(tm) 64 Processor 3000+
CPUID: nr wydania 00020FF2h
Szybkość procesora
Częstotliwość taktowania procesora 1807.82 MHz
Mnożnik procesora 9.0x
Procesor FSB 200.87 MHz  (oryginalny: 200 MHz)

Dodam tylko, że ta wersja bez większego problemu i podnoszenia napięcia, powinna bez problemu chodzić do 2500 MHz. Swojego jakiś czas temu tak używałem, większość potrafi. Pamiętaj tylko o ustawieniu szyn
PCI-E/FSB na async, by nie dostały "kosmicznego" taktowania.
Przydatne o tyle, że nawet taki 2500 MHz Venice na dziś jest dość wolny
- takie czasy że bez 2-rdzeniowego CPU ciężko nawet z przeglądarki WWW korzystać - miałem nieprzyjemność sprawdzić coś na Allegro na 1-rdzeniowym CPU - nie wiem co oni w layocie zmieniali (a zmieniają co trochę, pewnie dla generowania wirtualnych kosztów za pierdylion złotych by nie płacić podatków albo jak najmniejsze), ale nawet taka prosta strona w obecnym wydaniu to hipopotam na jednordzeniówce.

K8N51GMF-9 z tego co wyczytałem na chipsecie gf6100

Czyli jest OK - w miarę nowa. Dobrze że nie VIA - z nimi było sporo problemów z dobieraniem pamięci.

Pamieci
1 x 1GB

Khmm, i działa? Bo Gigabyte w manualu od tej instrukcji zeznaje że nie wstanie z trzema modułami, chyba że przez "unable to boot" uznają brak obsługi dual chanel, ale to dość oczywiste.

Szkoda.
Czy taki moduł pamieci będzie pasował?
http://allegro.pl/infineon-1gb-ddr-400-mhz-pc3200-i3030853098.html

Pewne Double Sided 16 kosci - nie powinien sprawiać problemów, choć to jeden z nowszych DDR1 sądząc po kostkach BGA. Maksymalna wielkość jaką obsłuży na moduł Twoja płyta.

Bo wszedłem na all i zadziwiła mnie rozbieżnosc w cenach i jednoczesnie
wiele zastrzeżen ze taka pamiec tylko do takich chipsetów itd.

Jak już zamawiasz z Allegro, a nie w lokalnym sklepie ze starożytnościami komputerowymi, to wybierz sobie dokładnie taki jak ten obecny moduł 1 GB - najmniej potencjalnych problemów. Ostatnio zamawiałem moduł 512 MB Kingstona DDR2 667 dla dość wybrednej płyty Asusa pod Q6600 i wybrałem nie dość że z "kit of 2" (po tym jak jeden z nich zakończył żywot) , to jeszcze z tego samego tygodnia kości -
przy wszystkich wadach Allegro jego największą zaletą jest mnogość ofert,
dzięki czemu można sobie wybrać odpowiedni.

--
/MB

Data: 2013-03-01 15:59:40
Autor: Budzik
Single czy dual chennel?
Uytkownik Michal snunkiawnev@dunflimblag.mailexpire.com ...

Procesor FSB     200.87 MHz  (oryginalny: 200 MHz)

     Dodam tylko, e ta wersja bez wikszego problemu i podnoszenia napicia, powinna bez problemu chodzi do 2500 MHz. Swojego jaki czas temu tak uywaem, wikszo potrafi. Pamitaj tylko o ustawieniu szyn
PCI-E/FSB na async, by nie dostay "kosmicznego" taktowania.
Przydatne o tyle, e nawet taki 2500 MHz Venice na dzi jest do wolny
- takie czasy e bez 2-rdzeniowego CPU ciko nawet z przegldarki WWW korzysta - miaem nieprzyjemno sprawdzi co na Allegro na 1-rdzeniowym CPU - nie wiem co oni w layocie zmieniali (a zmieniaj co troch, pewnie dla generowania wirtualnych kosztw za pierdylion zotych by nie paci podatkw albo jak najmniejsze), ale nawet taka prosta strona w obecnym wydaniu to hipopotam na jednordzeniwce.

a jak to zwiekszy prdoerono?
Komp chodzi przewanie 24/7 i nie chciabym nadto zwieksza kosztw.

Pamieci
1 x 1GB

Khmm, i dziaa? Bo Gigabyte w manualu od tej instrukcji zeznaje e nie wstanie z trzema moduami, chyba e przez "unable to boot" uznaj brak obsugi dual chanel, ale to do oczywiste.

:) NO WASNIE!
Czytaem tego manuala i sdziem wrcz zze co le rozumiem z angielskiego.
Ale tam byy wymienione chyba wszystkie kombinacje z 3 moduami. Mam rozumie, e ta pyta miaaby teoretycznie trzech nie obsugiwa...?

Data: 2013-03-01 17:57:43
Autor: Michal
Single czy dual chennel?
W dniu 2013-03-01 16:59, Budzik pisze:

:) NO WŁASNIE!
Czytałem tego manuala i sądziłem wręcz zze coś źle rozumiem z angielskiego.
Ale tam były wymienione chyba wszystkie kombinacje z 3 modułami. Mam
rozumieć, że ta płyta miałaby teoretycznie trzech nie obsługiwać...?

Jedyne co mi przychodziło do głowy w tej sytuacji, to wykładnia kontekstowa - to jest w podrozdziale o trybie pracy dualu -> być może przez "to unable to boot" rozumieli niemożliwość "odpalenia" trybu dwukanałowego, a nie systemu z 3 modułami (nie pamiętam takiej sytuacji od czasów 80486 z krótkimi SIMMami).
Niemniej jednak "angielski trudna język" i wychodzi, że chińczyk tak samo dobrze pisze po angielsku jak po polsku, co często mamy okazję "podziwiać" na różnych instrukcjach chińskiego badziewia, które z obowiązku ustawowego muszą mieć polską instrukcję (o ile tak można nazwać tą śmieciową kartkę wielkości banknotu wrzuconą niedbale do środka) zawierającą nieraz takie kwiatki, że jakby ktoś usiłował z rozmysłem bawić się przekręcaniem języka polskiego, takich cudów by
nie wymyślił.

--
/MB

Single czy dual chennel?