Siode?ka do ty?u

Data: 2011-02-22 15:32:46
Autor: Kapsel
Siode?ka do ty?u

Zawsze mnie to intrygowało i znów trafiłem na fotkę i w końcu postanowiłem
zapytać.

Dlaczego w rowerach do ostrej jazdy terenowej (zjazdu?) i jakichś
"freerunów" siodełka są tak opuszczone tak bardzo do tyłu? Przecież to
chyba nie jest wygodne tak siedzieć...

Właściwie, biorąc jak nisko są założone, to po co w ogóle one tam są?

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2011-02-22 16:06:20
Autor: Wojciech Waga
Siode?ka do ty?u
W dniu 22.02.2011 15:32, Kapsel pisze:

[...]

Lepiej - są takie co się składają same ( i900 , joplin). Generalnie chodzi o balans. Jak jedziesz w dół i siedzisz za wysoko to łatwiej przelecieć przez kierownicę ;).

pozdr.
w.

Data: 2011-02-22 16:09:28
Autor: Bukol
Siode?ka do ty?u
W dniu 2011-02-22 16:06, Wojciech Waga pisze:
[...]

No i lepiej w dupsko dostać płaskim siodełkiem :D a wygoda schodzi tu raczej na ostatni plan - oni całą trasę i tak stoją :)
--
admin@rowerowepodhale.eu
admin@smnw.pl

Data: 2011-02-23 10:10:48
Autor: pHarry
Siode?ka do ty?u
Wystarczy wyobrazic sobie taki rower w warunkach dla niego
naturalnych, czyli na stromym zjezdzie. Siodlo "cudownie" robi sie
poziome, co nie ;)

Prawda ze nie przesiaduje sie na nim. Ale czasem mozna, zwlaszcza nie
tak normalnie "calym tylkiem", tylko udami. I sluzy ono przede
wszystkim do kontroli roweru wlasnie nogami. A takze jako
zabezpieczenie przy mocnym przyziemieniu.

A te automatyczne sztyce to raczej sluza tym, ktorzy potrzebuja
normalnie pedalowac. W enduro. A wiec i z bardziej poziomo ustawionymi
siodlami.

Data: 2011-02-23 19:29:42
Autor: Kapsel
Siode?ka do ty?u
Wed, 23 Feb 2011 10:10:48 -0800 (PST), pHarry napisał(a):

[...]

Łał, po prostu wyjaśniłeś mi wszystko :))
A miałem takie przeświadczenie, że te siodełka to są tylko dla bajeru ot
tak bez sensu... człowiek całe życie się uczy ^_^ --
Kapsel
  http://kapselek.net
  kapsel(malpka)op.pl

Siode?ka do ty?u