Siodełko

Data: 2009-07-20 08:33:50
Autor: rendziq
Siodełko
Witam.

Popsuło mi się dzi¶ siodełko. A że siodełko, jak i cały rower, to
staroć straszny, mam w±tpliwo¶ć, czy tego typu siodełka s± jeszcze do
dostania. Otóż sztyca nie jest zakończona - po prostu rura, za to
siodełko ma tak± obejmę, któr± się zakłada na rurę i dokręca coby się
trzymało. Po krótkim przejrzeniu tematu w googlach widzę, że teraz
wszystkie siodełka maj± tylko takie 2 metalowe pręty po bokach, a
sztyca jest zakończona specjalnym cosiem (który pewnie się jako¶
m±drze nazywa) w który te pręty się wkłada i dokręca. Czy takie
siodełko jak moje jest jeszcze do dostania, czy też muszę wymienić i
sztycę?

Data: 2009-07-20 14:49:21
Autor: rendziq
Siodełko
W takim razie skoro problem mocowania już jest wyja¶niony, to może
jakie¶ dobre rady jakie to siodełko mam kupić? Rower był kupowany jako
"góral" ale ma błotniki, bagażnik itp. Rama stalowa, bez amortyzacji.
Jeżdżę głównie po mie¶cie (asfalt/kostkowa ¶cieżka rowerowa), czasem
jaka¶ ¶cieżka le¶na (piach/żwir). Interesuje mnie raczej rozwi±zanie
budżetowe, ale ważę sporo (niecałe 100kg) więc fajnie by było, żeby
było wygodnie.

Data: 2009-07-21 01:49:10
Autor: Łukasz
Siodełko
On Jul 20, 11:49 pm, rendziq <rend...@gmail.com> wrote:
[...]
Hej,

Jeżdżę po dokładnie takich samych trasach (ale na oponach 23mm ;p ), i
ważę ponad 100kg
http://stacjarower.com.pl/siodelko-accent-derry-p-530.html - mam takie
siodełko, bardzo wygodne.
Swój model kupiłem za 40zeta.

Pozdrawiam,
--
Łukasz Gruner

Data: 2009-07-21 10:12:36
Autor: Jaroslaw Berezowski
Siodełko
Dnia Mon, 20 Jul 2009 14:49:21 -0700, rendziq napisał(a):

W takim razie skoro problem mocowania już jest wyjaśniony, to może
jakieś dobre rady jakie to siodełko mam kupić? Rower był kupowany jako
"góral" ale ma błotniki, bagażnik itp. Rama stalowa, bez amortyzacji.
Jeżdżę głównie po mieście (asfalt/kostkowa ścieżka rowerowa), czasem
jakaś ścieżka leśna (piach/żwir). Interesuje mnie raczej rozwiązanie
budżetowe, ale ważę sporo (niecałe 100kg) więc fajnie by było, żeby było
wygodnie.
Mozna kupic siodelka z takim mocowaniem. Niedawno ojciec do kozy kupil.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2009-07-21 05:55:30
Autor: rendziq
Siodełko
On 21 Lip, 10:12, Jaroslaw Berezowski <prezyd...@gov.pl> wrote:
> [...]

> wygodnie.

Mozna kupic siodelka z takim mocowaniem. Niedawno ojciec do kozy kupil.

Gdzie? Czy one jako¶ się nazywaj±, żebym mógł wyguglać? Bo na hasło
siodełko to znajduje nowe tylko.

Data: 2009-07-20 15:35:21
Autor: pw
Siodełko
On 20 Lip, 17:33, rendziq <rend...@gmail.com> wrote:

Co¶ takiego?

http://secesja.pl/do/item/B135/SIODOB135

Pozdro,
pw

Data: 2009-07-20 22:23:43
Autor: rendziq
Siodełko
On 21 Lip, 00:35, pw <przeme...@gmail.com> wrote:
On 20 Lip, 17:33, rendziq <rend...@gmail.com> wrote:

Co¶ takiego?

http://secesja.pl/do/item/B135/SIODOB135

Pozdro,
pw

Chyba nasze rozumienie przymiotnika budżetowy jest trochę inne -
chciałbym wydać max 100zł, a jak mniej to też dobrze.

Data: 2009-07-21 20:28:54
Autor: pw
Siodełko
On 21 Lip, 07:23, rendziq <rend...@gmail.com> wrote:
> [...]

Chyba nasze rozumienie przymiotnika budżetowy jest trochę inne -
chciałbym wydać max 100zł, a jak mniej to też dobrze.

Pewnie mozna znalezc tanszego Brooksa. Np.: na allegro albo w sklepie
pogadac.

Pozdro,
pw

Data: 2009-07-22 12:57:58
Autor: Coaster
Siodełko
pw wrote:
[...]

Mozna. Na Allegro bywaja uzywki nieprodukowanego juz Brooks Conquest All   terrain po 80-100 zl.

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-07-20 17:40:46
Autor: Wooyek
Siodełko
Czy takie
siodełko jak moje jest jeszcze do dostania, czy też muszę wymienić i
sztycę?

Pewnie da się co¶ takiego kupić, ale zawsze możesz nabyć (albo wygrzebać gdzie¶ w gratach w serwisie) samo jarzemko - zaciskane na Twojej sztycy, a przystosowane do "normalnych" siodełek. Było to do¶ć powszechne rozwi±zanie, więc raczej nie będziesz miał z tym problemu.

Data: 2009-07-20 18:24:05
Autor: kenubi
Siodełko
rendziq wrote:

Witam.

... czy też muszę wymienić i
sztycę?

Tylko, gdyby¶ wymieniał sztycę to zabierz star± [ sztycę ;) ] ze sob± albo zmierz suwmiark± - ale to dokładnie! (i najlepiej zobacz na necie jakie s± ¶rednice, mała różnica i może zostać Ci na pami±tkę jak w sklepie nie przyjm± podrapanej.
p.s. mnie się taka rurka wła¶nie niedawno zgięła, pomimo iż wystaje jej raptem ze 12 cm! chyba muszę przestać skakać na wiekowym trekingu :P

Data: 2009-07-20 18:25:17
Autor: Jaroslaw Berezowski
Siodełko
Dnia Mon, 20 Jul 2009 08:33:50 -0700, rendziq napisał(a):

Popsuło mi się dziś siodełko. A że siodełko, jak i cały rower, to staroć
straszny, mam wątpliwość, czy tego typu siodełka są jeszcze do dostania.
Otóż sztyca nie jest zakończona - po prostu rura, za to siodełko ma taką
obejmę, którą się zakłada na rurę i dokręca coby się trzymało. Po
krótkim przejrzeniu tematu w googlach widzę, że teraz wszystkie siodełka
mają tylko takie 2 metalowe pręty po bokach, a sztyca jest zakończona
specjalnym cosiem (ktĂłry pewnie siÄ™ jakoĹ› mÄ…drze nazywa) w ktĂłry te
pręty się wkłada i dokręca. Czy takie siodełko jak moje jest jeszcze do
dostania, czy też muszę wymienić i sztycę?
A do tej obejmy nie sa wlasnie te 2 palaki przymocowane i do tego siodelko? Ostatnio dalem wlasnie nowe stare siodelko z odzysku (z palakami) na taka sztyce z obejma.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2009-07-20 10:43:02
Autor: rendziq
Siodełko
On 20 Lip, 18:25, Jaroslaw Berezowski <prezyd...@gov.pl> wrote:
> [...]

A do tej obejmy nie sa wlasnie te 2 palaki przymocowane i do tego
siodelko? Ostatnio dalem wlasnie nowe stare siodelko z odzysku (z

nie, obejma jest integraln± czę¶ci± siodełka

Siodełko