Siodełko Selle Italia

Data: 2012-06-21 09:04:56
Autor: Ignac
Siodełko Selle Italia
 Ja podszedłem do problemu tak:zrobiłem sobie negatyw dxxy odciskaj±c
rozstaw ko¶ci kulszowych na tekturze falistej(zakre¶lam odci¶nięte
kółka i już wiem jaki mam roztaw tychże),nastepnie do tego wzorca w
sklepie stacjonarnym przymierzałem różne siodła potrz±c czy te ¶lady/ko¶ci nie będ± mi zjeżdzały w realu po bocznych ¶ciankach siodła jak po zjeżdzalni.
I wybrałem siodło piankowe(nie żelowe)wyprofilowane (chociaż preferowałem
gładkie proste),zamontowałem ustawiłem wysoko¶c tak żeby kolano było trochę
ugięte,a w poziomie żeby z niego nie zjeżdzać w pozycji trakingowej i żeby
nie cisło w krocze w pozycji szosowej i jazda.Po kilku jazdach no niestety
czułem lekkie bóle nerwów kulszowych(tuż nad posładkmi) w stawie skokowym
lekki dyskomfort i bóle od wewnętrznej strony wzdłuż ud.
Doszedłem do wniosku obniżę jeszcze to siodło (a dam niżej 2 cm) i jazda po
kilku dniach no poprawiło się ale zauważyłem że jeżeli w pozycji trakingowej
wysoko¶ć siodła jest ok. to w pozycji szosowej obniżyłbym jeszcze i tak
zrobiłem,w sumie pojechałem z tym siodłem w dół jakie¶ 5-6 cm i wniosek z  tego mam taki, że szeroko¶ć siodła to jedna bajka a wysoko¶ć to druga zupełnie inna.Po prostu siodło musi być na tyle nisko aby nasza miednica wraz z nogami w sposób bardzo swobodny objęła wychylenia korb w pozycji
szosowej,aby mie¶nie,¶cięgna,stawy niebyły naci±gane przez za wysokie siodło.
To jest szczególnie istotne zwłaszcza przy mocnym "korbieniu".
Ja mam w crosie mostek regulowany i w pozycji szosowej opieram łokcie na gripach i z boku o rogi na kierownicy (pomysł wzięty z lemondki)rozkład łokci jest taki jak szeroko¶c kierownicy,a najmniejsza odległo¶ć kolan od
kierownicy to ponad 20 cm przy jeĽdzie na wprost. Poniważ komfort jazdy (zwi±zany z ustawieniem siodła) polepszył się bardzo
istotnie to i częstotliwo¶c wyjazdów bardzo wzrosła,na razie nie zwiększam
dystansów bo nie chcę czego¶ "przecholować".Z nowymi ustawieniami jeżdzę ok.
2 miesięcy.

 Ignac

Data: 2012-06-24 12:45:07
Autor: piecia aka dracorp
Siodełko Selle Italia
Dnia Thu, 21 Jun 2012 09:04:56 +0000, Ignac  napisaĹ‚(a):

Ja podszedłem do problemu tak:zrobiłem sobie negatyw dxxy odciskając
rozstaw kości kulszowych na tekturze falistej(zakreślam odciśnięte kółka
i juĹĽ wiem jaki mam roztaw tychĹĽe),nastepnie do tego wzorca w sklepie
stacjonarnym przymierzałem różne siodła potrząc czy te ślady/kości nie
będą mi zjeżdzały w realu po bocznych ściankach siodła jak po
zjeĹĽdzalni.
Raczej nie, bo by ci tyłek rozerwało :) Ale pomysł też dobry.

I wybrałem siodło piankowe(nie żelowe)wyprofilowane (chociaż
preferowałem gładkie proste),zamontowałem ustawiłem wysokośc tak żeby
[...]
trakingowej wysokość siodła jest ok. to w pozycji szosowej obniżyłbym
jeszcze i tak zrobiłem,w sumie pojechałem z tym siodłem w dół jakieś 5-6
cm i wniosek z tego mam taki, że szerokość siodła to jedna bajka a
wysokość to druga zupełnie inna.Po prostu siodło musi być na tyle nisko
aby nasza miednica wraz z nogami w sposób bardzo swobodny objęła
wychylenia korb w pozycji szosowej,aby mieśnie,ścięgna,stawy niebyły
naciągane przez za wysokie siodło. To jest szczególnie istotne zwłaszcza
przy mocnym "korbieniu".
Ja mam w crosie mostek regulowany i w pozycji szosowej opieram Ĺ‚okcie na
gripach i z boku o rogi na kierownicy (pomysł wzięty z lemondki)rozkład
łokci jest taki jak szerokośc kierownicy,a najmniejsza odległość kolan
od kierownicy to ponad 20 cm przy jeĹşdzie na wprost.
Poniważ komfort jazdy (związany z ustawieniem siodła) polepszył się
bardzo istotnie to i częstotliwośc wyjazdów bardzo wzrosła,na razie nie
zwiększam dystansów bo nie chcę czegoś "przecholować".Z nowymi
ustawieniami jeżdzę ok. 2 miesięcy.

 Ignac
W sumie nic mi nie stoi na przeszkodzie aby poeksperymentować z wysokością siodła. Jednakże u mnie obniżam/podwyższam zazwyczaj o 0.5cm a i różnica jest wówczas mocno odczuwalna. Kilka cm może już być po za granicą komfortu.
Jednakże siedziałem dzisiaj na siodle znajomego. Płaskie, z dziurą. Siedziało się super ale nie pojeździłem bo nie ta wysokość i pedały nie pasowały do moich bloków.

--
piecia aka dracorp

Siodełko Selle Italia