Sitwa Tuska likwiduje KWK So艣nica-Makoszowy

Data: 2014-08-17 08:53:53
Autor: u2
Sitwa Tuska likwiduje KWK So艣nica-Makoszowy
http://jabolek13.salon24.pl/601070,sitwa-likwiduje-kwk-sosnica-makoszowy-kulisy

Kopalnia So艣nica-Makoszowy przegra艂a z Rosyjskim w臋glem oraz lobby zachodnich koncern贸w z Specjalnej Strefy Ekonomicznej dzi臋ki sitwie w Polskim rz膮dzie i Gliwickim prezydium.

Jaki艣 czas temu przy okazji pewnej imprezy kulturalnej w Gliwicach ca艂kowicie przypadkowo sta艂em si臋 艣wiadkiem pewnej konwersacji. Panowie debatuj膮cy uznali najwyra藕niej, 偶e cz艂owiek o wygl膮dzie chuligana najpewniej i tak nic nie zrozumie z ich s艂abo szyfrowanej rozmowy.

Dialogi s艂ysza艂em szcz膮tkowo ale wystarczaj膮ce szczeg贸艂y uda艂o mi si臋 zapami臋ta膰.
- Wpierw panowie wsp贸lnie uznali, 偶e najwa偶niejsze to wygra膰 wybory, poparcie dla nas spada ale razem z wami, nie ma na razie zagro偶enia.
Po us艂yszeniu tego偶 jako nieodparty krytyk w艂adzy postanowi艂em wyt臋偶y膰 s艂uch.
- Wi臋c jak ju偶 padnie to trzeba b臋dzie przystosowa膰 PEC do odbioru w臋gla, trzeba b臋dzie ten w臋giel jako艣 dostarcza膰, stary wiesz to wszystko jest kasa.
  - No i wiesz tam b臋dzie mn贸stwo 艣rodk贸w trwa艂ych do ogarni臋cia, to wszystko jest warte kup臋 kasy, przecie偶 nie zostawimy tego z艂omiarzom [ 艣miech ]
  - Jeste艣cie pewni 偶e padnie ? Stary strefa mocno naciska, nie potrafi膮   ogarn膮膰 ludzi do roboty, wszyscy m艂odzi ewakuuj膮 si臋 zagranic臋. Agencje pracy nie wyrabiaj膮. Jak nie dostarczymy im roboli to koniec dotacji.
- To arcydelikatny temat  jeden ch****y ruch i zamiast pali膰 opony w Warszawce wykopi膮 nas z prezydium.
- Wiesz z tego da si臋 wyci膮gn膮膰 wi臋cej ni偶 z podium.
Tak oto gaw臋dk臋 dw贸ch nieznajomych pan贸w mniej wi臋cej zapami臋ta艂em. Jaki tak naprawd臋 temat by艂 omawiany przysz艂o mi zrozumie膰 na dniach.

Spotykam si臋 na kawie z kole偶ank膮, pracownikiem HR w du偶ej mi臋dzynarodowej agencji pracy, zajmuj膮c膮 si臋 rekrutacj膮 pracownik贸w. Kole偶anka opowiada mi, 偶e kandydat贸w do pracy zagranic膮 ma ca艂e segregatory i kilka folder贸w na komputerze.
Wi臋cej ch臋tnych ni偶 pracy. Problemem jest zapewnienie pracownik贸w firmom z Gliwickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Nikt ju偶 nie chce pracowa膰 w rejonie Gliwic za 1500 z艂. Przeprowadzam setki rekrutacji tygodniowo, z czego udaje mi si臋  wydelegowa膰 do pracy kilka os贸b, z kt贸rych wi臋kszo艣膰 po kilku dniach wraca do mnie z powrotem o艣wiadczaj膮c, 偶e nie b臋d膮 tak ci臋偶ko pracowa膰 za takie grosze skoro w Holandii i Niemczech maj膮 za tak膮 sam膮 prac臋  1500 ale euro.
Firmy si臋 na nas w艣ciekaj膮, nie wyrabiaj膮 produkcji, na nasze sugestie 偶eby zwi臋kszy膰 poziom p艂ac s艂yszymy, 偶e nie ma na to szans, ka偶dy wie o niepisanej zmowie p艂acowej, nikt nie mo偶e si臋 wy艂ama膰. Centrale firm zwi臋kszaj膮c p艂ace przyk艂adowo o 10% tak naprawd臋 zmniejsz膮 swoje zyski o te 10% a to kwoty ociekaj膮ce milionami.

  Nie mamy wiec argument贸w finansowych, tracimy udzia艂y poniewa偶 nie jeste艣my wstanie zapewni膰 pracownik贸w, nie wiem co mo偶na zrobi膰 偶eby si臋 sytuacja zmieni艂a.
I tu pada pada zdanie, kt贸re staje si臋 dla mnie o艣wieceniem i kluczem do rozszyfrowania rozmowy z przed kilku dni鈥渃o mam im wykopa膰 tych pracownik贸w z pod ziemi ?鈥

W艂a艣nie dochodz膮 do nas informacje o wygaszeniu produkcji w KWK So艣nica-Makoszowy.
Negocjacje trwaj膮. Historia tej kopalni i ludzi z ni膮 zwi膮zanych to temat na niejedn膮 ksi膮偶k臋. Oszcz臋dzili j膮 Hitlerowcy, oszcz臋dzili j膮 Rosjanie, zniszczy j膮 PO. Kopalnia posiadaj膮ca z艂o偶a na 90 lat. zostanie wygaszona, poniewa偶 jest nie rentowna, lepiej tak orzec ni偶 przyzna膰 si臋 do w艂asnej niekompetencji i stwierdzi膰 偶e jest nie rentowna poniewa偶 jest 藕le zarz膮dzana.

Tymczasem polski rz膮d preferuje rosyjski w臋giel zamiast polskiego. Kilka tysi臋cy g贸rnik贸w, b臋dzie musia艂o zako艅czy膰  prac臋  pod ziemi膮 i poszuka膰 jej na powierzchni.

  Wi臋kszo艣膰 z nich posiada rodziny na utrzymaniu, kredyty na mieszkania, nie maj膮 mo偶liwo艣ci podj膮膰 pracy poza granicami Polski. Jedna decyzja i zachodnie koncerny maj膮 zapewnionych pracownik贸w za grosze na d艂ugie lata.

  Za : https://gliwice.eu/aktualnosci/miasto/kopalnia-sosnica-do-likwidacji

Zale偶y nam na pozytywnych decyzjach w sprawie przysz艂o艣ci kopalni w Gliwicach 鈥 m贸wi艂 prezydent Zygmunt Frankiewicz na spotkaniu ze zwi膮zkowcami.
鈥揘ie mamy wp艂ywu na decyzje Kompanii, ale mo偶emy i b臋dziemy wywiera膰 naciski na decydent贸w w obronie miejsc pracy, a chodzi o niebagateln膮 liczb臋 3500 鈥 4000 鈥 podkre艣la艂 przewodnicz膮cy Eugeniusz Kuchta ze ZZ Ratownik贸w Ruch Makoszowy.
Zwi膮zkowcy pytali prezydenta Frankiewicza, czy interesuje si臋 tym problemem?
鈥揟o oczywiste, chodzi przecie偶 o setki miejsc pracy, o wa偶ny tak偶e dla miasta zak艂ad.
Warto r贸wnie偶 wspomnie膰 o zaopatrzeniu w w臋giel gliwickiego PEC-u, kt贸ry jest po艂膮czony ta艣moci膮giem z kopalni膮 So艣nica, a zaopatruje w ciep艂o spor膮 cz臋艣膰 miasta. Samorz膮d nie pozostaje g艂uchy na ten problem.
Mi臋dzy innymi na sierpniow膮 sesj臋 Rady Miasta przygotowujemy apel 鈥 stanowisko gliwickiego samorz膮du w sprawie przysz艂o艣ci KWK So艣nica-Makoszowy, skierowany do rz膮du 鈥 m贸wi艂 prezydent.
Nie do mnie nale偶y podj臋cie decyzji, wierzy膰 dw贸m dla mnie nieznajomym panom lub Prezydentowi Frankiewiczowi ? Jednakowo偶 mo偶e uzna膰 ten artyku艂 za fikcj臋 literack膮.Jak dla mnie panowie m贸wili prawd臋 tak samo jak ich szefowie podczas obiad贸w za 1500 z艂, na kt贸re przez miesi膮c w fabrykach b臋d膮 pracowa膰 g贸rnicy. Pan prezydent odwala szkopk臋 nie pierwsz膮 zreszt膮. Pozwol臋 sobie jednak oceni膰 ca艂膮 sytuacj臋 po faktach i tym jak si臋 rozwinie. Pami臋taj膮c o tym 偶e Platforma Obywatelska ma w Gliwicach niemal 50% poparcie, wi臋c koalicja z Gliwic rozmawia z kolesiami z centrali i zarz膮du Kompani W臋glowej czyli r贸wnie偶 PO. Czas poka偶e czy rozmowy s膮 o przysz艂o艣ci tysi臋cy 艣l膮skich rodzin, czy raczej o tym ile si臋 na tym da zarobi膰.Przyjrzymy si臋, kto wygra przetarg na obs艂ug臋 PEC i  kto b臋dzie likwidowa艂 KWK So艣nica-Makoszowy.

40% w臋gla w Polsce pochodzi z Rosji, gdy tymczasem nasz zalega na zwa艂ach.Embargo na Rosyjski w臋giel powinno by膰 ju偶 dawno wprowadzone.

Czy Polsk膮 zarz膮dzaj膮 jeszcze Polacy ? Czy ju偶 od poziomu samorz膮d贸w zagraniczne koncerny, kt贸rym zale偶y by艣my nadal byli tanimi wyrobnikami.

Przedruk z mojego bloga jabolek13
--
Genera艂 Skalski o 偶ydach w UB :

"R贸偶a艅ski, 呕yd, kanalia najgorszego gatunku, razem z Brystigerow膮, Fejginami, to wszystko (...) nie byli ludzie."

prof. PAN Krzysztof Jasiewicz o 偶ydach :

"呕yd贸w gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, 偶e s膮 narodem
wybranym. Czuj膮 si臋 oni upowa偶nieni do interpretowania wszystkiego,
tak偶e doktryny katolickiej. Cokolwiek by艣my zrobili, i tak b臋dzie
poddane ich krytyce - za ma艂o, 偶e 藕le, 偶e zbyt ma艂o ofiarnie. W moim
najg艂臋bszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z 呕ydami, bo on do
niczego nie prowadzi... Ludzi, kt贸rzy u偶ywaj膮 s艂贸w 'antysemita',
'antysemicki', nale偶y traktowa膰 jak ludzi niegodnych debaty, kt贸rzy
usi艂uj膮 niszczy膰 innych, gdy brakuje argument贸w merytorycznych. To oni
tworz膮 mow臋 nienawi艣ci".

Data: 2014-08-17 11:57:33
Autor: MarkWoydak
Sitwa Tuska likwiduje KWK So艣nica-Makoszowy

U偶ytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:53f05184$0$2370$65785112news.neostrada.pl...
http://jabolek13.salon24.pl/601070,sitwa-likwiduje-kwk-sosnica-makoszowy-kulisy

No i co gnoju! Tobie to wolno opluwac premiera pod艂y chamie?

MW

Sitwa Tuska likwiduje KWK So艣nica-Makoszowy