Sitwo rodzino moja wg PO!

Data: 2013-11-15 02:46:56
Autor: muto2100
Sitwo rodzino moja wg PO!
SITWO, RODZINO MOJA!
Sitwo, Rodzino moja! Ty jesteś jak zdrowie
Ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie
Kto koryto stracił. Chciwość w całej ozdobie
Widzę i opisuję, bo tęsknię po tobie.
Oszust, co partię broni niczym Częstochowy,
W cmentarnej czeka bramie! Ty, co ród donkowy
Wojewódzkim ochraniasz przed zgniewanym ludem!
Tak jak Beatę przed karą uchroniłeś cudem (-
Kiedy płaczącą pod sądu oddałeś opiekę,
Aby tam łzawą podniosła powiekę;
By zaraz mogła wrócić do kręcenia lodów,
Sławiąc z Piterą Geniusza Narodu -)
Tak nas przywrócisz cudem na koryta łono!...
Tymczasem, przenoś moją duszę utęsknioną
Do tych złotych bursztynów, tysięcy zielonych,
Szeroko nad Amber i Goldem rozciągnionych:
Do tych rad i zarządów, gdzie płace sowite,
Tam są złote zegarki nad każdym korytem;
Gdzie zamiast stoczni świerzop, pycha Bolka cała,
Dla partii cielęcina a dla ludu pała,
A wszystko przepasane kompletną niewiedzą Szaloną,
na niej tylko same głupki płyn

Sitwo rodzino moja wg PO!