Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Siva Cycle Atom - ładowarka rowerowa

Siva Cycle Atom - ładowarka rowerowa

Data: 2013-05-07 12:42:34
Autor: PanRatio
Siva Cycle Atom - ładowarka rowerowa
Siva Cycle Atom - ładowarka rowerowa umożliwiaj±ca ładowanie dowolnego urz±dzenia przez USB, własnego wbudowanego akumulatora lub jednego i drugiego równocze¶nie.

Pomysłodawcy zbieraj± fundusze na Kickstarterze: http://www.kickstarter..com/projects/332999904/the-siva-cycle-atom-powering-your-life-one-pedal-a

Co wy na to?

Data: 2013-05-07 22:22:21
Autor: Piotr Curious Slawinski
Siva Cycle Atom - Ĺ‚adowarka rowerowa
PanRatio wrote:

http://www.kickstarter.com/projects/332999904/the-siva-cycle-atom-
powering-your-life-one-pedal-a

3 ruchome czesci - tryby z plastiku . o 3 za duzo. epic fail imho.

to juz lepiej chyba kombiniowac w kierunku magnesikow na szprychach podklejonych do obreczy. na brzegu obreczy masz wieksza predkosc katowa - nie trzeba zadnych przekladni.  widzialem lampki takie mrugawki z tylko 4 magnesami i to nie na brzegu kola + cewki na widelcu. pomimo duzej odleglosci cewek od magnesow wystarcza zeby mrugac diodka . przy 36 magnesikach na brzegu kola dobrze skonstruowanej cewce moze da sie wyciagnac te 500mA - no i najwazniejsze bez przekladni. --

Data: 2013-05-07 16:09:34
Autor: rmikke
Siva Cycle Atom - ładowarka rowerowa
W dniu wtorek, 7 maja 2013 22:22:21 UTC+2 użytkownik Piotr Curious Slawinski napisał:

to juz lepiej chyba kombiniowac w kierunku magnesikow na szprychach podklejonych do obreczy. na brzegu obreczy masz wieksza predkosc katowa - nie trzeba zadnych przekladni.

Kopnij no się sprawdzić, co to jest prędko¶ć k±towa...

Data: 2013-05-08 08:07:48
Autor: cytawa
Siva Cycle Atom - Ĺ‚adowarka rowerowa
Piotr Curious Slawinski pisze:

to juz lepiej chyba kombiniowac w kierunku magnesikow na szprychach
podklejonych do obreczy. na brzegu obreczy masz wieksza predkosc katowa -
nie trzeba zadnych przekladni.

Predkosc liniowa. Pomysl calkowicie niesprawny. Diody beda mrugac ale ciaglego pradu raczej z tego nie wyciagnie.


cewce moze da sie wyciagnac te 500mA - no i najwazniejsze bez przekladni.


500 mA daje typowa pradnica w piascie i po co kombinowac z jakimis wynalazkami. Sa gotowe ladowarki i mozna samemu zrobic dosyc prosto

Jan Cytawa

Data: 2013-05-08 16:32:01
Autor: Piotr Curious Slawinski
Siva Cycle Atom - Ĺ‚adowarka rowerowa
cytawa wrote:

Piotr Curious Slawinski pisze:

to juz lepiej chyba kombiniowac w kierunku magnesikow na szprychach
podklejonych do obreczy. na brzegu obreczy masz wieksza predkosc katowa -
nie trzeba zadnych przekladni.

Predkosc liniowa. Pomysl calkowicie niesprawny. Diody beda mrugac ale
ciaglego pradu raczej z tego nie wyciagnie.

zgadza sie, predkosc liniowa, zamienilo mi sie, milo ze zgadles o co mi chodzilo bez bluzgania :) ciaglosc pradu zalezy od rozmieszczenia cewek odbiorczych. jesli ustawisz np. 3 cewki przesuniete w fazie tak zeby kazda 'widziala' szpryche w innej pozycji kola to uzyskasz calkiem przyzwoita ciaglosc pradu.

jednak nie jest to potrzebne jesli zastosuje sie zwykly kondensator albo niewielkie ogniwo litowe (calosc ma dzialac jako ladowarka - gromadzic energie w czasie jazdy i pozniej ja oddawac). pomysl jest o tyle sprawny ze brak zuzywajacych sie i wprowadzajacych straty czesci mechanicznych. o wiele lepsze to niz plastikowa, dwustopniowa przekladnia... no i tak jak piszesz, dynama w piascie tez juz sa. o wiele lepiej machnac kickstarta na lepsze modele tychze (lepsze lozyska, nowoczesniejsza geometria uzwojen itd)
--

Data: 2013-05-08 18:19:51
Autor: Gotfryd Smolik news
Siva Cycle Atom - Ĺ‚adowarka rowerowa
On Wed, 8 May 2013, Piotr Curious Slawinski wrote:

to juz lepiej chyba kombiniowac w kierunku magnesikow na szprychach
podklejonych do obreczy. [...]

pomysl jest o tyle sprawny ze brak [...] i wprowadzajacych straty
czesci mechanicznych.

  W kwestii strat mechanicznych - jak najbardziej s±.
  Mechaniczny ruch domen magnetycznych i tarcie przy tym ruchu objawiaj±ce
się zjawiskiem o ksywie "histereza" wypełnia Twój opis doskonale :)
("zużywanie" przezornie wyci±łem)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-05-09 11:41:44
Autor: GIRAFFA
Siva Cycle Atom - Ĺ‚adowarka rowerowa
W dniu 2013-05-08 08:07, cytawa pisze:
Piotr Curious Slawinski pisze:

to juz lepiej chyba kombiniowac w kierunku magnesikow na szprychach
podklejonych do obreczy. na brzegu obreczy masz wieksza predkosc katowa -
nie trzeba zadnych przekladni.

Predkosc liniowa. Pomysl calkowicie niesprawny. Diody beda mrugac ale
ciaglego pradu raczej z tego nie wyciagnie.


cewce moze da sie wyciagnac te 500mA - no i najwazniejsze bez przekladni.


500 mA daje typowa pradnica w piascie i po co kombinowac z jakimis
wynalazkami. Sa gotowe ladowarki i mozna samemu zrobic dosyc prosto

Jan Cytawa
Heh  nie tak prost  taka prÄ…dnica  na trekingu  rozbujana do 70km/h daje prawie 80V napiÄ™cia (sprawdzane na hamowni)  a taki coĹ› zabija urzÄ…dzenia

Data: 2013-05-09 15:27:13
Autor: cytawa
Siva Cycle Atom - Ĺ‚adowarka rowerowa
GIRAFFA pisze:

Heh nie tak prost taka prÄ…dnica na trekingu rozbujana do 70km/h daje
prawie 80V napięcia (sprawdzane na hamowni) a taki coś zabija urządzenia


Oczywiscie, ze nie tak prosto. Daje nawet wiecej bez obciazenia.  Ale przy pobieranym pradzie 0.5 A daje swoje 6-7 V zmiennego. Generalnie moc generowana jest ok 3 W. I tak jest pradnica (alternator de facto) sprytnie zrobiona, ze przy wiekszej predkosci spada jej sprawnosc i dlatego w miare niezle utrzymuje swoje 3 W mocy.

Jan Cytawa

Data: 2013-05-10 06:35:34
Autor: PeJot
Siva Cycle Atom - Ĺ‚adowarka rowerowa
W dniu 2013-05-09 15:27, cytawa pisze:

Oczywiscie, ze nie tak prosto. Daje nawet wiecej bez obciazenia.  Ale
przy pobieranym pradzie 0.5 A daje swoje 6-7 V zmiennego. Generalnie moc
generowana jest ok 3 W. I tak jest pradnica (alternator de facto)
sprytnie zrobiona, ze przy wiekszej predkosci spada jej sprawnosc i
dlatego w miare niezle utrzymuje swoje 3 W mocy.

Chodzi Ci o wzrost reaktancji wewnętrznej uzwojeń w związku ze wzrostem obrotów i częstotliwości ?

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-05-10 08:05:56
Autor: cytawa
Siva Cycle Atom - Ĺ‚adowarka rowerowa
PeJot pisze:

Chodzi Ci o wzrost reaktancji wewnętrznej uzwojeń w związku ze wzrostem
obrotów i częstotliwości ?

Nie chcialem sie wyrazac, bo byc moze bylbym zle zrozumiany. W koncu reaktancja to tylko urojona czesc impedancji a ta latwo sie pomylic moze z  impotencja i to jeszcze nieurojona.

Jan Cytawa

Data: 2013-05-10 08:50:01
Autor: PeJot
Siva Cycle Atom - Ĺ‚adowarka rowerowa
W dniu 2013-05-10 08:05, cytawa pisze:
PeJot pisze:

Chodzi Ci o wzrost reaktancji wewnętrznej uzwojeń w związku ze wzrostem
obrotów i częstotliwości ?

Nie chcialem sie wyrazac, bo byc moze bylbym zle zrozumiany. W koncu
reaktancja to tylko urojona czesc impedancji a ta latwo sie pomylic moze
z  impotencja i to jeszcze nieurojona.

:) OK, ale jeszcze spytam, bo nie mam praktyki z tymi dynamopiastami. Skoro ta pseudostabilizacja napięcia jest rozwiązana tak jak jest i działa OK, to w porządku, aczkolwiek wolałbym cokolwiek z prawdziwą regulacją wzbudzenia i wyższą sprawnością, tak jak w alternatorach samochodowych, chociaż tam też ograniczenie prądu jest związane z impedancją wewnętrzną. Widać regulacja wzbudzenia w dynamopiaście jest zbyt skomplikowana jak na ten obszar zastosowania.



--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-05-10 09:07:33
Autor: GIRAFFA
Siva Cycle Atom - Ĺ‚adowarka rowerowa
W dniu 2013-05-10 08:05, cytawa pisze:
PeJot pisze:

Chodzi Ci o wzrost reaktancji wewnętrznej uzwojeń w związku ze wzrostem
obrotów i częstotliwości ?

Nie chcialem sie wyrazac, bo byc moze bylbym zle zrozumiany. W koncu
reaktancja to tylko urojona czesc impedancji a ta latwo sie pomylic moze
z  impotencja i to jeszcze nieurojona.

Jan Cytawa


Witam
miaĹ‚em pisać na priv  coby nie byĹ‚o ĹĽe autoreklama ale odrzuca mi adres
A propo napięć generowanych przy prÄ™dkoĹ›ciach i mocy maksymalnej prÄ…dnicy   to nie caĹ‚kiem jest tak  da siÄ™ wiÄ™cej z prÄ…dnicy wycisnąć

Zajrzyj na www.ledgobike.com

Znam ten projekt  i go testujÄ™   dziaĹ‚a  rewelacyjnie   jednakĹĽe na dziĹ›   ma jeden mankament   dziaĹ‚a  do prÄ™dkoĹ›ci 45 km/h   powyĹĽej generowane przez prÄ…dnicÄ™ napiÄ™cia  rozwalajÄ…  przetwornicÄ™  ( wysokosprawna)
jeĹĽeli zastosować przetwornicÄ™ ktĂłra  ma to wytrzymać   to spada sprawność ukĹ‚adu na niskich prÄ™dkoĹ›ciach  .
Aktualnie chĹ‚opcy przeprojektowujÄ… ukĹ‚ad aby wytrzymywaĹ‚ prÄ™dkoĹ›ci powyĹĽej 60 km/h  JeĹĽeli  byĹ‚byĹ› zainteresowany testami   to napisz  do nich   gdyĹĽ potrzebujÄ… testerĂłw i opinii w kaĹĽdym stylu jazdy rowerem

Pozdrawiam

Data: 2013-05-10 10:38:47
Autor: cytawa
Siva Cycle Atom - Ĺ‚adowarka rowerowa

miałem pisać na priv coby nie było że autoreklama ale odrzuca mi adres

Prawie niemozliwe by moj serwer cos odrzucal. To unixowy serwer i sam sobie ustawilem procmaila a nic nie odrzucam, co najwyzej przesylam do devnulla. Moj adres w zwiazku z tym jest prawdziwy.

A propo napięć generowanych przy prędkościach i mocy maksymalnej
prądnicy to nie całkiem jest tak da się więcej z prądnicy wycisnąć


Znam ten projekt i go testuję działa rewelacyjnie jednakże na dziś ma
jeden mankament działa do prędkości 45 km/h powyżej generowane przez
prądnicę napięcia rozwalają przetwornicę ( wysokosprawna)

Bawilem sie sam tym problemem i wiem o czym piszesz. Niech na wejscie dadza tranzystor zwierajacy (dajacy duze obciazenie) pradnicy podparty dioda zenera ok 20V. To zabezpieczy przed przepieciem.

jeżeli zastosować przetwornicę która ma to wytrzymać to spada sprawność
układu na niskich prędkościach .

Niestety, napiecie z pradnicy nie jest sinusoidalne. To raczej szpilki. I przy malych predkosciach trzeba walczyc o kazdy wolt. Aby na wyjsciu bylo stabilne napiecie 5 V przetwornica na wejsciu musi miec z 9 V stalego i to stabilnego. Zastosowalem w mostku prostowniczym diody szotkiego i zyskalem 1 V. I jeszcze dobrze jest dac posrednio 4 akumulatorki ( w sumie 4.8 - 5.6 V), ktore sie beda ladowac w czasie dluzszej i szybszej jazdy i dodatkowo ograniczaja napiecie przy szybkiej jezdzie.

  To mi pozwolilo caly dzien uzywac pradozernej nawigacji Lark. Teraz i tak przesiadlem sie na Androida, ktory nie wymaga takiej ilosci pradu i spokojnie pradnica da sobie rade.

Aktualnie chłopcy przeprojektowują układ aby wytrzymywał prędkości
powyżej 60 km/h Jeżeli byłbyś zainteresowany testami to napisz do nich
gdyĹĽ potrzebujÄ… testerĂłw i opinii w kaĹĽdym stylu jazdy rowerem

Testerem nie bede bo nie mam za bardzo czasu a moje urzadzenie wytrzymywalo szybkie zjazdy i mi calkowicie wystarcza. Ale przekaz  im moje uwagi moze cos z tego wykorzystaja pro publico bono.

Jan Cytawa

Data: 2013-05-13 12:13:41
Autor: GIRAFFA
Siva Cycle Atom - ładowarka rowerowa
W dniu 2013-05-10 10:38, cytawa pisze:

miałem pisać na priv coby nie było że autoreklama ale odrzuca mi adres

CIACH
Testerem nie bede bo nie mam za bardzo czasu a moje urzadzenie
wytrzymywalo szybkie zjazdy i mi calkowicie wystarcza. Ale przekaz  im
moje uwagi moze cos z tego wykorzystaja pro publico bono.

Jan Cytawa


Witam
Dzięki  za porady  ale  temat  wiadomy i rozeznany
tam w układzie  wszystko  co może  jest HI Tech
pr±dnicę nadzoruje  specjalny program komputerowy który pozwala  na osi±gnięcie   większych  mocy  niż daje  producent (nie pozwala  się magnetycznie  wysycić pr±dnicy)
Pracuje  także  bateria  żelowa  pozwalaj±ca  na ¶wiecenie  na postoju :)

to tak w ramach  informacji

pozdrowienia

Data: 2013-05-18 17:42:36
Autor: Gotfryd Smolik news
Siva Cycle Atom - Ĺ‚adowarka rowerowa
On Fri, 10 May 2013, cytawa wrote:

Bawilem sie sam tym problemem i wiem o czym piszesz. Niech na wejscie dadza
tranzystor zwierajacy (dajacy duze obciazenie) pradnicy podparty dioda zenera
ok 20V. To zabezpieczy przed przepieciem.

  Za to sprowadzi sprawno¶ć na parter :)
  Nie zawsze "z górki" jest aż tak z górki że szukamy czym by tu hamować.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-05-08 10:09:35
Autor: PeJot
Siva Cycle Atom - ładowarka rowerowa
W dniu 2013-05-07 21:42, PanRatio pisze:
Siva Cycle Atom - ładowarka rowerowa umożliwiaj±ca ładowanie dowolnego urz±dzenia przez USB, własnego wbudowanego akumulatora lub jednego i drugiego równocze¶nie.

Pomysłodawcy zbieraj± fundusze na Kickstarterze: http://www.kickstarter.com/projects/332999904/the-siva-cycle-atom-powering-your-life-one-pedal-a

Co wy na to?

Na filmie wygl±da ładnie, tylko co maj± wspólnego detale rzeĽbione CNC z owym plastikowym wynalazkiem to nie wiem.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-05-08 10:16:56
Autor: Tomasso
Siva Cycle Atom - ładowarka rowerowa
Użytkownik "PanRatio" napisał

ładowarka rowerowa umożliwiaj±ca ładowanie dowolnego urz±dzenia przez USB

Wła¶ciwie to jest Mifa naszprychowa, tylko gorsza, bo z przekładni± zębat±, tylko lepsza, bo z regulacj± napięcia i odł±czanym akumulatorem.

BTW, nie ma kto¶ Mify niepotrzebnej?

t

Data: 2013-05-08 10:50:24
Autor: Tomasso
Siva Cycle Atom - ładowarka rowerowa
Użytkownik "Tomasso"
Mifa naszprychowa

To się chyba inaczej nazywało - niemieckie w każdym razie. Aufa!

I jest nawet jej klon z możliwo¶ci± ładowania: Tigra BikeCharge - same zalety Aufy bez wad Atomu.

t

Siva Cycle Atom - ładowarka rowerowa

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona