Data: 2013-05-07 12:42:34 | |
Autor: PanRatio | |
Siva Cycle Atom - ładowarka rowerowa | |
Siva Cycle Atom - ładowarka rowerowa umożliwiaj±ca ładowanie dowolnego urz±dzenia przez USB, własnego wbudowanego akumulatora lub jednego i drugiego równocze¶nie.
Pomysłodawcy zbieraj± fundusze na Kickstarterze: http://www.kickstarter..com/projects/332999904/the-siva-cycle-atom-powering-your-life-one-pedal-a Co wy na to? |
|
Data: 2013-05-07 22:22:21 | |
Autor: Piotr Curious Slawinski | |
Siva Cycle Atom - Ĺ‚adowarka rowerowa | |
PanRatio wrote:
http://www.kickstarter.com/projects/332999904/the-siva-cycle-atom-powering-your-life-one-pedal-a 3 ruchome czesci - tryby z plastiku . o 3 za duzo. epic fail imho. to juz lepiej chyba kombiniowac w kierunku magnesikow na szprychach podklejonych do obreczy. na brzegu obreczy masz wieksza predkosc katowa - nie trzeba zadnych przekladni. widzialem lampki takie mrugawki z tylko 4 magnesami i to nie na brzegu kola + cewki na widelcu. pomimo duzej odleglosci cewek od magnesow wystarcza zeby mrugac diodka . przy 36 magnesikach na brzegu kola dobrze skonstruowanej cewce moze da sie wyciagnac te 500mA - no i najwazniejsze bez przekladni. -- |
|
Data: 2013-05-07 16:09:34 | |
Autor: rmikke | |
Siva Cycle Atom - ładowarka rowerowa | |
W dniu wtorek, 7 maja 2013 22:22:21 UTC+2 użytkownik Piotr Curious Slawinski napisał:
to juz lepiej chyba kombiniowac w kierunku magnesikow na szprychach podklejonych do obreczy. na brzegu obreczy masz wieksza predkosc katowa - nie trzeba zadnych przekladni. Kopnij no się sprawdzić, co to jest prędko¶ć k±towa... |
|
Data: 2013-05-08 08:07:48 | |
Autor: cytawa | |
Siva Cycle Atom - Ĺ‚adowarka rowerowa | |
Piotr Curious Slawinski pisze:
to juz lepiej chyba kombiniowac w kierunku magnesikow na szprychach Predkosc liniowa. Pomysl calkowicie niesprawny. Diody beda mrugac ale ciaglego pradu raczej z tego nie wyciagnie. cewce moze da sie wyciagnac te 500mA - no i najwazniejsze bez przekladni. 500 mA daje typowa pradnica w piascie i po co kombinowac z jakimis wynalazkami. Sa gotowe ladowarki i mozna samemu zrobic dosyc prosto Jan Cytawa |
|
Data: 2013-05-08 16:32:01 | |
Autor: Piotr Curious Slawinski | |
Siva Cycle Atom - Ĺ‚adowarka rowerowa | |
cytawa wrote:
Piotr Curious Slawinski pisze: zgadza sie, predkosc liniowa, zamienilo mi sie, milo ze zgadles o co mi chodzilo bez bluzgania :) ciaglosc pradu zalezy od rozmieszczenia cewek odbiorczych. jesli ustawisz np. 3 cewki przesuniete w fazie tak zeby kazda 'widziala' szpryche w innej pozycji kola to uzyskasz calkiem przyzwoita ciaglosc pradu. jednak nie jest to potrzebne jesli zastosuje sie zwykly kondensator albo niewielkie ogniwo litowe (calosc ma dzialac jako ladowarka - gromadzic energie w czasie jazdy i pozniej ja oddawac). pomysl jest o tyle sprawny ze brak zuzywajacych sie i wprowadzajacych straty czesci mechanicznych. o wiele lepsze to niz plastikowa, dwustopniowa przekladnia... no i tak jak piszesz, dynama w piascie tez juz sa. o wiele lepiej machnac kickstarta na lepsze modele tychze (lepsze lozyska, nowoczesniejsza geometria uzwojen itd) -- |
|
Data: 2013-05-08 18:19:51 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Siva Cycle Atom - Ĺ‚adowarka rowerowa | |
On Wed, 8 May 2013, Piotr Curious Slawinski wrote:
to juz lepiej chyba kombiniowac w kierunku magnesikow na szprychach W kwestii strat mechanicznych - jak najbardziej s±. Mechaniczny ruch domen magnetycznych i tarcie przy tym ruchu objawiaj±ce się zjawiskiem o ksywie "histereza" wypełnia Twój opis doskonale :) ("zużywanie" przezornie wyci±łem) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2013-05-09 11:41:44 | |
Autor: GIRAFFA | |
Siva Cycle Atom - Ĺ‚adowarka rowerowa | |
W dniu 2013-05-08 08:07, cytawa pisze:
Piotr Curious Slawinski pisze:Heh nie tak prost taka prądnica na trekingu rozbujana do 70km/h daje prawie 80V napięcia (sprawdzane na hamowni) a taki coś zabija urządzenia |
|
Data: 2013-05-09 15:27:13 | |
Autor: cytawa | |
Siva Cycle Atom - Ĺ‚adowarka rowerowa | |
GIRAFFA pisze:
Heh nie tak prost taka prÄ…dnica na trekingu rozbujana do 70km/h daje Oczywiscie, ze nie tak prosto. Daje nawet wiecej bez obciazenia. Ale przy pobieranym pradzie 0.5 A daje swoje 6-7 V zmiennego. Generalnie moc generowana jest ok 3 W. I tak jest pradnica (alternator de facto) sprytnie zrobiona, ze przy wiekszej predkosci spada jej sprawnosc i dlatego w miare niezle utrzymuje swoje 3 W mocy. Jan Cytawa |
|
Data: 2013-05-10 06:35:34 | |
Autor: PeJot | |
Siva Cycle Atom - Ĺ‚adowarka rowerowa | |
W dniu 2013-05-09 15:27, cytawa pisze:
Oczywiscie, ze nie tak prosto. Daje nawet wiecej bez obciazenia. Ale Chodzi Ci o wzrost reaktancji wewnętrznej uzwojeń w związku ze wzrostem obrotów i częstotliwości ? -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2013-05-10 08:05:56 | |
Autor: cytawa | |
Siva Cycle Atom - Ĺ‚adowarka rowerowa | |
PeJot pisze:
Chodzi Ci o wzrost reaktancji wewnętrznej uzwojeń w związku ze wzrostem Nie chcialem sie wyrazac, bo byc moze bylbym zle zrozumiany. W koncu reaktancja to tylko urojona czesc impedancji a ta latwo sie pomylic moze z impotencja i to jeszcze nieurojona. Jan Cytawa |
|
Data: 2013-05-10 08:50:01 | |
Autor: PeJot | |
Siva Cycle Atom - Ĺ‚adowarka rowerowa | |
W dniu 2013-05-10 08:05, cytawa pisze:
PeJot pisze: :) OK, ale jeszcze spytam, bo nie mam praktyki z tymi dynamopiastami. Skoro ta pseudostabilizacja napięcia jest rozwiązana tak jak jest i działa OK, to w porządku, aczkolwiek wolałbym cokolwiek z prawdziwą regulacją wzbudzenia i wyższą sprawnością, tak jak w alternatorach samochodowych, chociaż tam też ograniczenie prądu jest związane z impedancją wewnętrzną. Widać regulacja wzbudzenia w dynamopiaście jest zbyt skomplikowana jak na ten obszar zastosowania. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2013-05-10 09:07:33 | |
Autor: GIRAFFA | |
Siva Cycle Atom - Ĺ‚adowarka rowerowa | |
W dniu 2013-05-10 08:05, cytawa pisze:
PeJot pisze:Witam miałem pisać na priv coby nie było że autoreklama ale odrzuca mi adres A propo napięć generowanych przy prędkościach i mocy maksymalnej prądnicy to nie całkiem jest tak da się więcej z prądnicy wycisnąć Zajrzyj na www.ledgobike.com Znam ten projekt i go testuję działa rewelacyjnie jednakże na dziś ma jeden mankament działa do prędkości 45 km/h powyżej generowane przez prądnicę napięcia rozwalają przetwornicę ( wysokosprawna) jeżeli zastosować przetwornicę która ma to wytrzymać to spada sprawność układu na niskich prędkościach . Aktualnie chłopcy przeprojektowują układ aby wytrzymywał prędkości powyżej 60 km/h Jeżeli byłbyś zainteresowany testami to napisz do nich gdyż potrzebują testerów i opinii w każdym stylu jazdy rowerem Pozdrawiam |
|
Data: 2013-05-10 10:38:47 | |
Autor: cytawa | |
Siva Cycle Atom - Ĺ‚adowarka rowerowa | |
miałem pisać na priv coby nie było że autoreklama ale odrzuca mi adres Prawie niemozliwe by moj serwer cos odrzucal. To unixowy serwer i sam sobie ustawilem procmaila a nic nie odrzucam, co najwyzej przesylam do devnulla. Moj adres w zwiazku z tym jest prawdziwy. A propo napięć generowanych przy prędkościach i mocy maksymalnej Znam ten projekt i go testuję działa rewelacyjnie jednakże na dziś ma Bawilem sie sam tym problemem i wiem o czym piszesz. Niech na wejscie dadza tranzystor zwierajacy (dajacy duze obciazenie) pradnicy podparty dioda zenera ok 20V. To zabezpieczy przed przepieciem. jeżeli zastosować przetwornicę która ma to wytrzymać to spada sprawność Niestety, napiecie z pradnicy nie jest sinusoidalne. To raczej szpilki. I przy malych predkosciach trzeba walczyc o kazdy wolt. Aby na wyjsciu bylo stabilne napiecie 5 V przetwornica na wejsciu musi miec z 9 V stalego i to stabilnego. Zastosowalem w mostku prostowniczym diody szotkiego i zyskalem 1 V. I jeszcze dobrze jest dac posrednio 4 akumulatorki ( w sumie 4.8 - 5.6 V), ktore sie beda ladowac w czasie dluzszej i szybszej jazdy i dodatkowo ograniczaja napiecie przy szybkiej jezdzie. To mi pozwolilo caly dzien uzywac pradozernej nawigacji Lark. Teraz i tak przesiadlem sie na Androida, ktory nie wymaga takiej ilosci pradu i spokojnie pradnica da sobie rade. Aktualnie chłopcy przeprojektowują układ aby wytrzymywał prędkości Testerem nie bede bo nie mam za bardzo czasu a moje urzadzenie wytrzymywalo szybkie zjazdy i mi calkowicie wystarcza. Ale przekaz im moje uwagi moze cos z tego wykorzystaja pro publico bono. Jan Cytawa |
|
Data: 2013-05-13 12:13:41 | |
Autor: GIRAFFA | |
Siva Cycle Atom - ładowarka rowerowa | |
W dniu 2013-05-10 10:38, cytawa pisze:
CIACH Testerem nie bede bo nie mam za bardzo czasu a moje urzadzenieWitam Dzięki za porady ale temat wiadomy i rozeznany tam w układzie wszystko co może jest HI Tech pr±dnicę nadzoruje specjalny program komputerowy który pozwala na osi±gnięcie większych mocy niż daje producent (nie pozwala się magnetycznie wysycić pr±dnicy) Pracuje także bateria żelowa pozwalaj±ca na ¶wiecenie na postoju :) to tak w ramach informacji pozdrowienia |
|
Data: 2013-05-18 17:42:36 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Siva Cycle Atom - Ĺ‚adowarka rowerowa | |
On Fri, 10 May 2013, cytawa wrote:
Bawilem sie sam tym problemem i wiem o czym piszesz. Niech na wejscie dadza Za to sprowadzi sprawno¶ć na parter :) Nie zawsze "z górki" jest aż tak z górki że szukamy czym by tu hamować. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2013-05-08 10:09:35 | |
Autor: PeJot | |
Siva Cycle Atom - ładowarka rowerowa | |
W dniu 2013-05-07 21:42, PanRatio pisze:
Siva Cycle Atom - ładowarka rowerowa umożliwiaj±ca ładowanie dowolnego urz±dzenia przez USB, własnego wbudowanego akumulatora lub jednego i drugiego równocze¶nie. Na filmie wygl±da ładnie, tylko co maj± wspólnego detale rzeĽbione CNC z owym plastikowym wynalazkiem to nie wiem. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2013-05-08 10:16:56 | |
Autor: Tomasso | |
Siva Cycle Atom - ładowarka rowerowa | |
Użytkownik "PanRatio" napisał
ładowarka rowerowa umożliwiaj±ca ładowanie dowolnego urz±dzenia przez USB Wła¶ciwie to jest Mifa naszprychowa, tylko gorsza, bo z przekładni± zębat±, tylko lepsza, bo z regulacj± napięcia i odł±czanym akumulatorem. BTW, nie ma kto¶ Mify niepotrzebnej? t |
|
Data: 2013-05-08 10:50:24 | |
Autor: Tomasso | |
Siva Cycle Atom - ładowarka rowerowa | |
Użytkownik "Tomasso"
Mifa naszprychowa To się chyba inaczej nazywało - niemieckie w każdym razie. Aufa! I jest nawet jej klon z możliwo¶ci± ładowania: Tigra BikeCharge - same zalety Aufy bez wad Atomu. t |
|