Składak Author Simplex

Data: 2011-09-08 12:03:20
Autor: Remigiusz Zukowski
Składak Author Simplex
Witam,

z racji że mój mieszczuch niebawem będzie obchodził dziesięciolecie a także z powodu popękanej ramy postanowiłem zmienić go na coś innego. Początkowo myślałem tylko o przejściu na koła 26 cali i całkowicie schowanym napędzie (piasta wielobiegowa) żeby oszczędzić sobie babraniny przy czyszczeniu ale przypadkowo wpadł mi w oko współczesny składak. Dzięki temu uniknąłbym podróżowania pociągiem w menelskich przedziałach i kupowania biletu na rower a to wedle moich obliczeń zwróciłoby mi kwotę zakupu roweru po 4 latach. Wczoraj byłem w sklepie, obmacywałem i objeżdżałem Simplexa, generalnie nie jest tak sztywny jak klasyczny rower, ponadto miałem wrażenie trzymania się barierki, bo przed kierownicą nie widać koła :) Mam pytanie do użytkowników tego typu składaków o opinie jak to się sprawdza, czy mniejsze koła sensownie radzą sobie z przeszkodami? Czy przy wyższych prędkościach (>30 km/h) nie ma żadnych problemów (stabilność)? Chętnie posłucham także innych opinii z eksploatacji.
Druga sprawa, zdjąłem pewne wymiary z tego roweru i szerokość tylnego widelca to 130 mm. W niedalekiej przyszłości chciałbym wstawić tam koło na piaście Alfine 8 która ma szerokość 135 mm. Przeglądałem Shimanowskiego datasheeta: http://bike.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponents/SG/EV-SG-S501-2788C_v1_m56577569830714875.pdf
i teoertycznie wymieniając lewą podkładkę o szerokości 10.7 mm na 6 mm (element 25 w pdf-ie) można by zwęzić piastę z lewej strony i uzyskać te 130 mm. Przynajmniej teoretycznie, czy ktoś mógłby zweryfikować moje rozumowanie?

pozdrawiam

Remigiusz

Data: 2011-09-08 17:50:24
Autor: ...::QRT::...
Składak Author Simplex
Dnia Thu, 08 Sep 2011 12:03:20 +0200, Remigiusz Zukowski napisa³(a):

mój kolega ma i bardzo sobie chwali. Ja na tym tylko sie przejecha³em ze
tak powiem okazyjnie i w sumie bardzo fajny sprzêcik. Jezdzi³em ok 30 km/h
i ze stablno¶ci± nie by³o jaki¶ problemów. Pokonywania przeszkód nie
testowa³em. W ka¿dym razie w trakcie kilkuminutowej przeja¿d¿ki nic niepokoj±cego nie
zauwa¿y³em.

Składak Author Simplex