Składanie roweru czy to się opłaca?

Data: 2020-07-25 22:45:36
Autor: ToMasz
Składanie roweru czy to się opłaca?
W dniu 25.07.2020 o 12:59, z pisze:
Sorry za kolejny w±tek ale i tak nudy na tej grupie ;-)

Skoro nie ma albo ceny poszybowały w kosmos rowerów górskich 29"
rozmiar L to czy nie opłaca się go samemu złożyć?
rama 21cali na kołach 29 cali jest dla chłopa 195cm wzrostu. wiesz o tym?

składanie roweru może być opłacalne, je¶li nie chcesz skopiować tego co już jest na rynku, tylko zrobić sobie rower "skrojony" na miarę i dostosowany do portfela. przykład. nie składam rowerów na 9 biegach, bo 8 biegów ma w praktyce t± sam± rozpięto¶ć, a jest o połowe tańsze. ale skupmy się na podlinkowanym rowerze. 29er, z przodu 42zęby z tyłu 11, według gear bike calculatora daje to przy kadencji 90 jakie¶ 47km/h czterdzie¶ci siedem na godzine na oponach terenowych!!! Czy z takiej funkcjonalno¶ci będziesz kiedykolwiek korzystał? Raczej nie, wiec po co za ni± płacić? Więc mimo że podlinkowałe¶ całkiem fajny i niedrogi rower, to płacisz za co¶ czego raczej nie wykorzystasz. je¶li dobrze zastanowisz się czego chesz od roweru, zapomnisz o bajerach, to masz szanse poskładać tani dobry dopasowany rower. Ale jak chcesz skopiować to co zrobiła fabryka - tanio raczej nie będzie.
ToMasz
Napisz co ma rower mieć, jaki ma być, spróbuję Ci napisać czy i kto co¶ takeigo sprzedaje.

ten rower:
https://www.tora-zajdel.com.pl/product.php?id_product=21823
powinien w sklepie kosztować około 1700zł. sklepy współpracuj±ce maj± w każdym dużym mie¶cie.

Data: 2020-07-26 08:10:19
Autor: PeJot
W dniu 2020-07-25 o 22:45, ToMasz pisze:
nie składam rowerów na 9 biegach, bo 8 biegów ma w praktyce t± sam± rozpięto¶ć, a jest o połowe tańsze.

A z czego by¶ *dzisiaj* taki napęd złożył ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2020-07-26 08:37:43
Autor: ToMasz
W dniu 26.07.2020 o 08:10, PeJot pisze:
W dniu 2020-07-25 o 22:45, ToMasz pisze:
nie składam rowerów na 9 biegach, bo 8 biegów ma w praktyce t± sam± rozpięto¶ć, a jest o połowe tańsze.

A z czego by¶ *dzisiaj* taki napęd złożył ?

komu¶ z tej grupy kto dużo jeĽdzi? nie doradzałbym, bo Wy się lepiej znacie na jeżdżeniu niż ja. Natomiast komu¶ kto chce tylko jeĽdzić, bez szaleństw ale mieć ¶więty spokój z serwisem: z przodu 1, z tyłu kaseta 7 lub 8. A taki rower można poskładać grubo poniżej 1000zł

ToMasz

Data: 2020-07-26 12:46:02
Autor: PeJot
W dniu 2020-07-26 o 08:37, ToMasz pisze:
[...]

Dalej: konkretnie jakie podzespoły ? ( nie idzie o cenę )

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2020-07-26 18:16:18
Autor: ToMasz
W dniu 26.07.2020 o 12:46, PeJot pisze:
[...]

porada z dupy, bo nie znam założeń. ja mam z przodu narrow wide przykręcony do starej lekkiej korby shimano. nie pamiętam symbolu. łańcuch z51, z72, z tyłu cshg31 lub co¶ podobnego - co tam ma duż± rozpięto¶ć czyli 11-34, 11-36.
natomiast je¶li cena nie gra roli to szukałbym kasety UG, ale one maj± mał± rozpięto¶ć (spróbowałbym pożenić z HG) i cenę z kosmosu, typu 400zł. Te kasety sa niezniszczalne.
ToMasz.

Data: 2020-07-26 19:07:12
Autor: PeJot
W dniu 2020-07-26 o 18:16, ToMasz pisze:

natomiast je¶li cena nie gra roli to szukałbym kasety UG, ale one maj± mał± rozpięto¶ć (spróbowałbym pożenić z HG) i cenę z kosmosu, typu 400zł. Te kasety sa niezniszczalne.

To idzie je jeszcze kupić ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2020-07-26 13:29:32
Autor: z
Składanie roweru czy to się opłaca?
W dniu 2020-07-25 o 22:45, ToMasz pisze:
rama 21cali na kołach 29 cali jest dla chłopa 195cm wzrostu. wiesz o tym?

Spotkałem oznaczenia 19" L  takiego szukam bo PASUJE

Ja pier... Po cholerę to tak gmatwać.

W trekingach L = 21"
A górskich L = 19"-20"

:-)

Data: 2020-08-03 02:05:58
Autor: ±ćęłń󶼿
Składanie roweru czy to się opłaca?
Dziwne, nie widzę takich różnic cenowych 8/9.

-- -- -