Składanie roweru czy to się opłaca?

Data: 2020-07-25 13:11:55
Autor: PeJot
Składanie roweru czy to się opłaca?
W dniu 2020-07-25 o 12:59, z pisze:
Sorry za kolejny wątek ale i tak nudy na tej grupie ;-)

Skoro nie ma albo ceny poszybowały w kosmos rowerów górskich 29"
rozmiar L to czy nie opłaca się go samemu złożyć?

Zwykle jest to nieopłacalne. W detalu raczej nie kupisz *nowych* części taniej.

Chyba że masz dostęp do tanich tzw. leżaków magazynowych, albo umiesz posłużyć się częściami używanymi.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2020-07-27 08:23:44
Autor: rowerex
W dniu sobota, 25 lipca 2020 13:12:07 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
> [...]
> rozmiar L to czy nie opłaca się go samemu złożyć?

Zwykle jest to nieopłacalne. W detalu raczej nie kupisz *nowych* części taniej.

Zwykle = "nigdy" lub "zawsze", albo coś po środku, a podsumowując to "zwykłe pierdolenie" -> 3 przykłady _dokładnych_ wyliczeń poproszę.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2020-07-27 17:36:50
Autor: PeJot
W dniu 2020-07-27 o 17:23, rowerex@op.pl pisze:
[...]

A dlaczego tylko 3 przykłady a nie 7 ? Chcesz *dokładnych* danych, przeanalizuj ceny samodzielnie a nie wzywaj do tablicy.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2020-07-27 08:43:17
Autor: rowerex
W dniu poniedziałek, 27 lipca 2020 17:36:54 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:

> "zwykłe pierdolenie" -> 3 przykłady _dokładnych_ wyliczeń poproszę.

A dlaczego tylko 3 przykłady a nie 7 ? Chcesz *dokładnych* danych, przeanalizuj ceny samodzielnie a nie wzywaj do tablicy.

Nie ja odpowiadam na pytanie - ja szukam odpowiedzi i argumentów od tych, co odpowiedzi udzielają. Może być 7, 10, 645 przykładów, byle potwierdzić lub zaprzeczyć - statystyka i konkretne wyliczenia sprawę wyjaśnią, bo inaczej to ciągle wyłącznie "pierdolenie".

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2020-07-27 19:10:01
Autor: PeJot
W dniu 2020-07-27 o 17:43, rowerex@op.pl pisze:

[...]

Skoro dla Ciebie to "pierdolenie" to nie czytaj. Ja nie mam zamiaru niczego udowadniać, bo to jest grupa dyskusyjna a nie centrum wiedzy.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2020-07-27 10:32:18
Autor: przemek.jedrzejczak
Składanie roweru czy to się opłaca?
Wiarygodną opinię mógłby wydać tylko zawodowy składacz. Normalny człowiek złoży jeden góra dwa rowery i to w przeciągu lat. Choć w obecnej sytuacji kiedy za badziew trzeba wyłożyć grubo powyżej tauzena nie wykluczam takiego kroku.

Data: 2020-07-27 20:10:13
Autor: PeJot
W dniu 2020-07-27 o 19:32, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
Wiarygodną opinię mógłby wydać tylko zawodowy składacz.

Pytanie czy w ogóle tacy istnieją, bo MZ ocieramy się już o produkcję, a i wątpię żeby ktoś taki chciał się podzielić taką wiedzą - byłby to strzał w kolano. W grę wchodzą np. układy z dystrybutorami, czy hurtowniami.

Normalny człowiek złoży jeden góra dwa rowery i to w przeciągu lat.

A i to każdy różny.

Choć w obecnej sytuacji kiedy za badziew trzeba wyłożyć grubo powyżej tauzena nie wykluczam takiego kroku.

Jak pisałem - rowery składa się nie dlatego żeby było taniej, tylko żeby było lepiej.

Taniej da się zrobić rower np. do miasta, na używanych częściach, cena których jest wyrażona w browarach.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2020-07-27 11:35:27
Autor: Ignac
Składanie roweru czy to się opłaca?
//statystyka i konkretne wyliczenia sprawę wyjaśnią, bo inaczej to..///

Sprawa jest prosta, nie opłaca się, bo w cytowanym przez mnie crossie za 1000 pln,tak to wygląda; podaję ceny najtańsze;
Rama leader fox 28"-430
Amor Suntour z blok -320
Kiera31,5mm+mostek+stery ahead-100
Koła 28" na wolnobieg-120
Przerzytka t. rdm-360-75
Przerzutka p. Tourney-35
Manetki kpl.7s sl500 - 80
Opony+ dętki -60
V-b -20
Łańcuch -20
Korba suntour 48/38/28 -50
Wielotryb -30
Hamulec tarcz. przód-50
Razem 1400 pln

Data: 2020-07-27 22:03:14
Autor: ToMasz
W dniu 27.07.2020 o 20:35, Ignac pisze:
//statystyka i konkretne wyliczenia sprawę wyjaśnią, bo inaczej to..///

Sprawa jest prosta, nie opłaca się, bo w cytowanym przez mnie crossie za 1000 pln,tak to wygląda; podaję ceny najtańsze;(...)
montownie maja duuuużo niższe ceny. niższe niż oferuje w hurcie shimano. do tego stopnia, ze pare lat temu można było "wyhaczyć" karton czegoś tam z montowni. Karton bo w detal nikt się nie bawił. Teraz shimano pilnuje każdego wycieku i ten któremu wyciekło musi dopłacać chyba cło na całą dostawę - wiec boli.
niemniej jednak, sklepy tez kupują taniej części. jeśli ktos chce sobie poskładać rower na tanich częściach, to proponuje odwiedzić lokalny sklep w październiku, listopadzie, przedstawić liste życzeń i zapytać prosto z mostu - co mam sobie kupić na allegro, a co sklep załatwi taniej. Gdyby mnie ktoś zaporponował: kupuje części w Twoim sklepie za 1000zł, daj mi upust 10% - bez wahania bym sie zgodził. mimo że prawdopodobnie do niektórych pozycji musiałbym dopłacić. ale ja juz taki jestem, że jak zarobie 5zł ale komuś radość sprawię - to się zgadzam.

Takie rowery składam z uczciwym zyskiem za 850zł.
https://ibb.co/3Wdgm71
zazwyczaj ludzie dokupują błotniki, albo bagażnik, albo coś tam jeszcze. jak nie od razu, to za miesiąc czy dwa. Jak ktoś uprzejmie gada, to przemaluje na dowolny kolor.
Dokłądając stówę czy dwie, mozemy zejść.... do 12kg, a taki lekki rower robi wrażenie. nie mam mowy zeby za te pieniądze kupić 12kg roweru. jeśli ktoś chce lekką damkę - trafił w 10tkę
(z męskim udało mi sie zejść do 10.6kg, ale kosztował 1200zł)
teraz w drugą stronę:
Dokładajac dwie i pół stówy, mozemy mieć amor i przednią przerzutkę. Czyli kopiujemy to czego jest pełno na rynku. to już nei jest okazja. składanie roweru w takiej kompletacji się nie opłaca. kopiujemy chińską fabrykę. będzie  drożej.
ToMasz

Składanie roweru czy to się opłaca?