Sk??adka ZUS a zwolnienie

Data: 2014-02-02 17:29:48
Autor: Marek
Sk??adka ZUS a zwolnienie
Witam,

prowadzę jednoosobową działalność opartą na KPiR. W styczniu byłem 10 dni na zwolnieniu. Jak wyliczyć składkę ZUS za ten miesiąc ?

Pozdrawiam
Marek

Data: 2014-02-02 17:30:49
Autor: Liwiusz
Sk??adka ZUS a zwolnienie
W dniu 2014-02-02 17:29, Marek pisze:
Witam,

prowadzę jednoosobową działalność opartą na KPiR. W styczniu byłem 10
dni na zwolnieniu. Jak wyliczyć składkę ZUS za ten miesiąc ?

PĹ‚acisz dobrowolnie chorobowe?

--
Liwiusz

Data: 2014-02-02 18:04:57
Autor: Marek
Sk??adka ZUS a zwolnienie
W dniu 2014-02-02 17:30, Liwiusz pisze:
[...]

Tak płacę.

Pozdrawiam
Marek

Data: 2014-02-02 20:55:47
Autor: elephanto
Sk??adka ZUS a zwolnienie
W dniu 02-02-2014 18:04, Marek pisze:
[...]

(Podstawa spolecznych) / 31 [licba dni miesiaca] * dni prowadzenia DG = podstawa za styczen.

2247,60 / 31 * 21

--
Adam

Data: 2014-02-02 21:17:01
Autor: Marek
Sk??adka ZUS a zwolnienie
W dniu 2014-02-02 20:55, elephanto pisze:
(Podstawa spolecznych) / 31 [licba dni miesiaca] * dni prowadzenia DG =
podstawa za styczen.

2247,60 / 31 * 21

Nie pomyliłeś się ? Wychodzi ponad 1500 zł, czyli więcej niż normalnie.

Pozdrawiam
Marek

Data: 2014-02-02 21:19:15
Autor: elephanto
Sk??adka ZUS a zwolnienie
W dniu 02-02-2014 21:17, Marek pisze:
[...]

Jak jestes na malym zusie, to podstawe masz inna - 504zl.

--
Adam

Data: 2014-02-02 21:28:20
Autor: Marek
Sk??adka ZUS a zwolnienie
W dniu 2014-02-02 21:19, elephanto pisze:
[...]

PĹ‚acÄ™ normalny, "duĹĽy: ZUS:

Ubezpieczenia społeczne z dobrowolnym ubezp. chorobowym - 716,99 zł
Ubezpieczenie zdrowotne - 270,40
Fundusz Pracy - 55,07

Ile powinienem zapłacić każdej ze składek za miesiąc, w który 10 dni byłem na zwolnieniu.

Pozdrawiam
Marek

Data: 2014-02-02 13:13:47
Autor: stefan.jazinski
Sk?adka ZUS a zwolnienie
W dniu niedziela, 2 lutego 2014 21:28:20 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

Płacę normalny, "duży: ZUS:

Ubezpieczenia społeczne z dobrowolnym ubezp. chorobowym - 716,99 zł
Ubezpieczenie zdrowotne - 270,40
Fundusz Pracy - 55,07

Ile powinienem zapłacić każdej ze składek za miesi±c, w który 10 dni byłem na zwolnieniu.

Mnie wychodzi

485,71
183,18
37,30

ale na twoim miejscu sprawdziłbym jeszcze w innym miejscu

Stefan Jaziński

Data: 2014-02-02 22:21:55
Autor: elephanto
Sk??adka ZUS a zwolnienie
W dniu 02-02-2014 22:13, stefan.jazinski@gmail.com pisze:
[...]

Zdrowotnej nie zmniejszamy.

--
Adam

Data: 2014-02-02 22:24:36
Autor: cef
Sk?adka ZUS a zwolnienie
W dniu 2014-02-02 22:13, stefan.jazinski@gmail.com pisze:

[...]

Nie wiem jak z FP,  ale zdrowotna nie zmniejsza się proporcjonalnie.
Płacisz społeczne proporcjonalnie do 21/31, a zdrowotna cała.

Data: 2014-02-03 06:27:35
Autor: Liwiusz
Sk?adka ZUS a zwolnienie
W dniu 2014-02-02 22:13, stefan.jazinski@gmail.com pisze:
ale na twoim miejscu sprawdziłbym jeszcze w innym miejscu

Niech pójdzie do ZUSu, wypełni± mu odpowiedni± deklarację.

--
Liwiusz

Data: 2014-02-02 23:00:27
Autor: Budzik
Sk?adka ZUS a zwolnienie
Użytkownik Marek xxxxxx@xxxx.xxx ...

(Podstawa spolecznych) / 31 [licba dni miesiaca] * dni prowadzenia DG =
podstawa za styczen.

2247,60 / 31 * 21

Nie pomyliłe¶ się ? Wychodzi ponad 1500 zł, czyli więcej niż normalnie.

Ale to jest podstawa a nie składka.
To musisz przemnożyć przez standardowe procenty składek.

Sk??adka ZUS a zwolnienie