Skaczące obroty - Fiesta 1,3 - 2003 r.

Data: 2009-03-26 08:52:30
Autor: Marcin Nowak
Skaczące obroty - Fiesta 1,3 - 2003 r.
Witam.
Jadąc wczoraj autem (Ford Fiesta 1,3) zauważyłem, że na "luzie" obroty skaczą od 800 do nawet 2500. I tak cały czas - w górę i w dól.
Nie potrafią się ustabilizować. W czasie jazdy nie ma szarpnięć ani innych objawów, dopiero jak wrzucę na "luz" czy to w czasie jazdy czy w czasie postoju obroty zaczynają skakać.
Czy ktoś spotkał się z czymś takim.

Pozdrawiam
Marcin

Data: 2009-03-26 09:29:14
Autor: bratPit[pr]
[...]

tak, nastawnik biegu jałowego zwany też silnikiem krokowym czy zaworem wolnych obrotów,
można próbować go czyścić ale zwykle na niewiele się to zdaje i efekty są krótkotrwałe,
chyba że ta wersja ma przepustnicę elektroniczną to wówczas ją należy wyczyścić,
brat

Data: 2009-03-26 11:59:55
Autor: Pa_blo

Użytkownik "Marcin Nowak" <a.m.nowak1@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gqfc86$im3$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jest conajmniej 3 podejrzanych - silnik krokowy wolnych obrotow, czujnik vss i ... zapomnialem :)
Pamietam, ze byly 3 powody. Odlacz kleme na 30 min, podlacz i odpal. Niech sie rozgrzeje do wlaczenia wiatraka na chlodnicy - moze sie poprawi.

Picasso

Skaczące obroty - Fiesta 1,3 - 2003 r.