Skąd operator bankomatu zna saldo konta ?

Data: 2018-09-27 22:17:41
Autor: Karol
Skąd operator bankomatu zna saldo konta ?

Czy ktoś z Was wie jak to funkcjonuje, że operator bankomatu, taki Planet
Cash, Euronet czy inny bankomat PekaoSA , PKO BP, Santander...

Skąd taki bankomat zna saldo konta przypisanego do karty ?
Czy banki wysyłają gdzieś online saldo konta do jakiejś organizacji, aby
nie dało się wypłacić więcej niż saldo na koncie ?

--
Karol M.

Data: 2018-09-27 22:38:57
Autor: RobertS
[...]

bankomat łączy się z systemem banku - wydawcy karty i ten podaje czy transakcja może zostać wykonana (są dostępne środki na koncie) czy też nie

no chyba, że korzystasz z bankomatu banku, który wydał kartę, wtedy możesz sprawdzić (zazwyczaj odpłatnie) saldo na rachunku

RobertS

Data: 2018-09-28 08:33:17
Autor: Andrzej Kłos
RobertS pisze:

no chyba, że korzystasz z bankomatu banku, który wydał kartę, wtedy możesz sprawdzić (zazwyczaj odpłatnie) saldo na rachunku

może i "zazwyczaj" ale też są i takie banki/bankomaty, które podają stan konta po operacji pobrania niejako z automatu. Bezpłatnie. (oczywiście we własnym bankomacie)

Data: 2018-09-28 16:51:38
Autor: Poldek
W dniu 2018-09-28 o 08:33, Andrzej Kłos pisze:
RobertS pisze:

[...]

Jakie to banki?
Kiedyś, dawno temu tak było w Pekao SA. Ale już dawno zostało to wyłączone i słusznie.

Data: 2018-09-28 18:12:16
Autor: Andrzej Kłos
RobertS pisze:

[...]

Pekao S.A - np. wczoraj

Data: 2018-09-28 20:59:43
Autor: Poldek
RobertS pisze:

[...]

Tzn. na wyraźne życzenie bankomat Pekao pokaże saldo. Nie drukuje go już na wydrukach z bankomatu. Kiedyś domyślnie po wypłacie bankomat wypluwał karteczkę z kwotą wypłaty i saldem. Wiele osób nie brało tych karteczek i będąc w kolejce do bankomatu za człowiekiem można było dowiedzieć się ile ma w banku obywatel, który brał przede mną.

Data: 2018-09-29 16:50:45
Autor: Andrzej Kłos
RobertS pisze:

[...]

Pekao S.A. *drukuje* dostępne środki *po* wykonaniu operacji pobrania gotówki, bez wyraźnego życzenia, tylko z automatu - na wydruku z potwierdzenia transakcji. Info z dziś. Bankomat własny. Godzina 6:30.

Data: 2018-09-29 17:45:04
Autor: Poldek
RobertS pisze:

[...]

Jeżeli tak mówisz, to zapewne tak jest.
Ostatnio kiedy brałem wydruk, to salda nie było.
Od dawna jednak staram się, aby gdy wypłacam pieniądze bankomat nie wytwarzał kawałka papieru, który od razu jest niepotrzebnym śmieciem.

Data: 2018-10-19 12:53:11
Autor: Grzexs
Skąd operator bankomatu zna saldo konta ?
Jakie to banki?
Kiedyś, dawno temu tak było w Pekao SA. Ale już dawno zostało to wyłączone i słusznie.

Pekao S.A - np. wczoraj

Bankomaty PBS - o dziwo znają nawet salda ,,innych" banków.
--
Grzexs

Data: 2018-09-28 21:30:08
Autor: jo44
W dniu 28.09.2018 o 16:51, Poldek pisze:

Jakie to banki?
Kiedyś, dawno temu tak było w Pekao SA. Ale już dawno zostało to wyłączone i słusznie.

Kiedyś, dawno temu (tak cirka ebałt 15 lat temu) córka sprawdzała
saldo w bankomacie w Meksyku. A karta była banku BPH (czy mnie
jeszcze pamiętasz?) :)

Data: 2018-09-28 10:19:55
Autor: Pete
W dniu 2018-09-27 o 22:38, RobertS pisze:

[...]

Na pewno? :D
Mi się wydawało, że łączy się z centrum autoryzacyjnym organizacji wydającej kartę (Visa/MC/AE)...
A dalej centrum już opędza komunikację

--
Pete

Data: 2018-09-30 10:27:09
Autor: Marek
On Thu, 27 Sep 2018 22:17:41 +0200, Karol <biuro_karol@dopoczty.waw.pl> wrote:
Czy banki wysyłają gdzieś online saldo konta do jakiejś organizacji, aby
nie dało się wypłacić więcej niż saldo na koncie ?

Powiedz, że żartujesz...

--
Marek

Data: 2018-09-30 03:14:41
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu niedziela, 30 września 2018 10:27:55 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
On Thu, 27 Sep 2018 22:17:41 +0200, Karol wrote:
> Czy banki wysyłają gdzieś online saldo konta do jakiejś > organizacji, aby
> nie dało się wypłacić więcej niż saldo na koncie ?

Powiedz, że żartujesz...

Nie jest to tak na 100% głupie/naiwne/ignoranckie - bo choćby saldo kredytówki bank wysyła on-line do BIK.
Nie ma to co prawda wiele wspolnego z bankomatami, ale pokazuje, że salda nie siedzą tylko w banku.

Skąd operator bankomatu zna saldo konta ?