Skąd osobówki zasysają powietrze do nawiewów ?

Data: 2012-03-19 13:54:47
Autor: Aleksander222
Skąd osobówki zasysają powietrze do nawiewów ?
Czy dobrze myślę, że zaraz pod przednią szybą, przed wycieraczkami, a nad klapą silnika, jest taka czarna dziurkowana kratka i to jest to ?
Przyjrzałem się jak to wygląda przy otwartej klapie silnika, i widać na niej taką wzdłużną czarną uszczelkę, która dokładnie przylega po domknięciu, oddzielając tą "kratkę" od komory silnika.
Inaczej mówiąc, czy dobrze myślę że wloty powietrza do nawiewu są izolowane od komory silnika, na wypadek gdyby w komorze silnia była jakaś np. nieszczelność ?.....
Olek

Data: 2012-03-19 14:13:19
Autor: Jacek
W dniu 2012-03-19 13:54, Aleksander222 pisze:
Czy dobrze myślę, że zaraz pod przednią szybą,
Dobrze myślisz. Tam też zbierają się liście, które czasem zatykają odpływ wody powodując, zwłaszcza jesienią posty typu: "woda cieknie pod nogi pasażera?"
Jacek

Data: 2012-03-19 17:38:18
Autor: Tomek Mentzel
Skąd osobówki zasysają powietrze do nawiewów ?
Tam tez możesz nalać mleka sąsiadowi którego nie lubisz, najlepiej latem:)

Data: 2012-03-19 19:15:39
Autor: Tomasz Pyra
On Mon, 19 Mar 2012 17:38:18 +0100, Tomek Mentzel wrote:

Tam tez możesz nalać mleka sąsiadowi którego nie lubisz, najlepiej latem:)

Pod warunkiem że są już tam te liście zatykające odpływ, bo inaczej mleko
wyleci odpływem ;)

Data: 2012-03-19 20:22:10
Autor: Jacek
W dniu 2012-03-19 19:15, Tomasz Pyra pisze:
[...]

To może gęsta śmietana ;-)
Jacek

Data: 2012-03-19 21:39:29
Autor: megrims
W dniu 2012-03-19 20:22, Jacek pisze:
[...]

Lepiej przemysłową piankę poliuretanową. Ostatnio pisałem o tym.
Przez małą szybkę podwykonawcy na budowie wrzucili 5 litrów
jakiegoś gówna, z którego zrobiło się parę metrów sześciennych
styropianu. Wywaliło wszystkie szyby, a auto spuchło :D

Data: 2012-03-20 08:59:02
Autor: Robert_J
Skąd osobówki zasysają powietrze do nawiewów ?
Tam tez możesz nalać mleka sąsiadowi którego nie lubisz, najlepiej latem:)

Lepsze są kocie szczyny. Znajomej kiedyś kot naszczał do tych kratek, po jakimś tygodniu, dwóch tak już waliło że nie dało się wytrzymać. Nic nie było w stanie tego zneutralizować, skończyło się na wymianie kanałów :-).

Data: 2012-03-19 19:16:38
Autor: Tomasz Pyra
On Mon, 19 Mar 2012 13:54:47 +0100, Aleksander222 wrote:

Inaczej mówiąc, czy dobrze myślę że wloty powietrza do nawiewu są izolowane od komory silnika, na wypadek gdyby w komorze silnia była jakaś np. nieszczelność ?.....

Izolowane są głównie dlatego że stojąc w korku kabina byłaby wentylowana
gorącym powietrzem z komory silnika.

Data: 2012-03-19 21:18:12
Autor: Aleksander222
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:au1gz2qr817b.1r7twyao9yuzg.dlg40tude.net...

[...]

Ale chyba też po to (myślę) żeby w razie nieszczelności wydechu blisko silnika, albo wykruszenia się uszczelki silnik-katalizator
albo katalizator-wydech spaliny nie były nawiewane do kabiny ?...
-BTW w 126p było chyba inaczej, nie wiem dokładnie skąd nawiew zasysał, ale chyba to izolowanie komora silnika-wlot nawiewu nie była
taka dobra albo wcale jej nie było ?..

Data: 2012-03-19 21:45:04
Autor: Tomasz Pyra
On Mon, 19 Mar 2012 21:18:12 +0100, Aleksander222 wrote:

[...]

To pewnie też - ogólnie takie silnikowe powietrze trochę zawsze śmierdzi
rozgrzanym silnikiem i niefajnie by było tym oddychać.
A ta izolacja to też różnie się ma w różnych samochodach - niby uszczelki
itp. a jednak jak olej kapie na wydech to śmierdzi w środku mocno.

-BTW w 126p było chyba inaczej, nie wiem dokładnie skąd nawiew zasysał, ale chyba to izolowanie komora silnika-wlot nawiewu nie była
taka dobra albo wcale jej nie było ?..

A tam to nie kojarzę skąd dokładnie zasysane było powietrze.
Ale skoro silnik powietrzem chłodzony to jedyne źródło ciepłego powietrza
to było powietrze które owiało silnik.
Inna sprawa że odrzewanie w maluchu to AFAIR była taka trochę teoria.

Data: 2012-03-19 21:55:17
Autor: Artur Maśląg
Skąd osobówki zasysają powietrze do nawiewów ?
W dniu 2012-03-19 21:45, Tomasz Pyra pisze:
(...)
A tam to nie kojarzę skąd dokładnie zasysane było powietrze.

A które masz na myśli?

Ale skoro silnik powietrzem chłodzony to jedyne źródło ciepłego powietrza
to było powietrze które owiało silnik.

Zgadza się.

Inna sprawa że odrzewanie w maluchu to AFAIR była taka trochę teoria.

Żadna teoria - działało całkiem dobrze, o ile całość była sprawna itd.
W Garbusach było podobnie. Faktem jest, że wersje ekskluzywne miały
"webasto", ale tego od maluchów nie wymagajmy.

Data: 2012-03-20 02:17:08
Autor: MarcinJM
W dniu 2012-03-19 21:55, Artur Maśląg pisze:
[...]

W garbusach bylo zupelnie inaczej.
W malaczu cieplo bylo z powietrza owiewajacego silnik. W garbie cieplo bylo brane z dwoch kolektorow wydechowych, na ktorych zainstalowane byly wymienniki ciepla. Cieple powietrze owiewajace silnik bylo w 100% marnowane.
http://www.garbusy.home.pl/sklep/catalog/product_info.php?cPath=113_182_188&products_id=1042

MarcinJM

Data: 2012-03-20 09:50:34
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-03-20 02:17, MarcinJM pisze:
[...]

A co masz na myśli, pisząc inaczej? Znaczy, że konstrukcja trochę inna?

W malaczu cieplo bylo z powietrza owiewajacego silnik. W garbie cieplo
bylo brane z dwoch kolektorow wydechowych, na ktorych zainstalowane byly
wymienniki ciepla.

To nadal powietrze owiewające silnik, tyle, że miało być bezzapachowe, to zmienili konstrukcję, by nie ciągnąć wprost z układu chłodzenia.
Efekt znany - ta "bezzapachowość" okazała się kolejnym dodatkiem do
jego wyjątkowości :)

Data: 2012-03-20 09:26:03
Autor: Cavallino

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:au1gz2qr817b.1r7twyao9yuzg.dlg@40tude.net...
[...]

I niestety w Ceedzie tak jest, może nie gorące, ale zdecydowanie cieplejsze niż na zewnątrz.
Klimę trzeba włączać znacznie wcześniej niż normalnie, Lancią przy +20 pojadę bez żadnego dyskomfortu, ale w Kii już muszę z klimą.

Skąd osobówki zasysają powietrze do nawiewów ?