Skąd różowe kreski na ekranie?

Data: 2009-11-04 13:20:50
Autor: Leszek K.
Skąd różowe kreski na ekranie?
Dnia Wed, 4 Nov 2009 13:07:38 +0100, Alfer_z_pracy napisał(a):

Grupo, nie wiem czy to zagadnienie sprzętowe czy z pogranicza softu. Poradźcie, bo się załamię nerwowo. Spędziłem 3 wieczory na testowaniu opisanej niżej awarii i już mam dość. Nie wysypiam się, włosy rwę  z głowy :)

Po kilku latach przejść ze starym komputerem złożyłem w końcu nowy. i5-750, płyta Asusa, GeForce 8400 GS, 4x2 GB RAM Kingstona, 2 twarde dyski (WD + Seagate), Windows 7 64 bit Home Premium, podpięte 2 monitory Samsunga (1 x DVI, 1 x analog). Komputer pracuje całkiem szybko, ładnie, nie wiesza się, w zasadzie nie można mu nic zarzucić. Ale ja chyba jakieś fatum jestem:

http://www.alfer.pl/Pinklines.jpg

3-ego dnia pracy w okienkach na DUŻYM monitorze losowo zaczęły się pojawiać różowe pionowe regularne kreseczki. Cała chmara kropeczek- kreseczek! Czasem częściej, czasem rzadziej. Najczęściej w białych fragmentach okien, np. w przeglądarce, kliencie poczty. Czasem dodatkowo na niektórych fragmentach obrazów przebarwienia, ale głównie właśnie te różowe kreseczki. I czasami na milisekundy drga obraz, ale sporadycznie. Kreski zazwyczaj pojawiają się po kilku minutach po włączeniu komputera, rzadziej już są od razu od początku juz przy ekranie powitalnym Windowsa. Procesor i pamięć są obciążone rzędu 20%, temperatura karty graficznej (wg speedfana) 48-62 *C.

Co ciekawe podczas przesuwania feralnego okienka jego obszar cały czas jest pokryty kreseczkami, ale one się NIE przesuwają razem z okienkiem tylko stoją dokładnie w tym samym miejscu (tak jakby był wypalony piksel) - tyle, że wciąż wypełniają dokładnie obszar danego okienka.

Co ciekawe (2) w zależności od trybu monitora - text, internet, game, custom itd. - te kreseczki pojawiają się w nieco innych fragmentach okienek, raz w przeglądarce, w innym w trybie na przykład w oknie komunikatora. Ale są jakby przypisane do konkretnych fragmentów w konkretnych trybach.

Ludzie, czego ja nie robiłem! Krok po kroku wyeliminowałem (albo tak mi się wydaje):
# wadę dużego monitora - bo na starym kompie działa OK

# wadę kabla DVI do dużego monitora - bo tym samym kablem podłączam go do starego i jest OK

Na to bym stawiał. Niektóre karty mają większe wymagania do kabli. Spróbuj
krótszy lub po prostu na vga.

Skąd różowe kreski na ekranie?