Skąd solidarnościowcy tak dobrze znają ruskij jaz yk?...

Data: 2009-08-07 08:27:14
Autor: Tzva Adonai
Skąd solidarnościowcy tak dobrze znają ruskij jaz yk?...
Niech zgadnę: z peerelowskich, marksistowsko-leninowskich szkółek?...

Foto: http://bi.gazeta.pl/im/9/6906/z6906719X.jpg

Data: 2009-08-10 08:40:55
Autor: Vic
Tzva Adonai wrote:
Niech zgadnę: z peerelowskich, marksistowsko-leninowskich szkółek?...

Wszystko jedno skad, wazne ze znaja. Moze nawet na tyle, zeby wymawiac prawidlowo "izyk", a nie jak jacys niedouczeni frajerzy "jazyk"...
:)

--
plazoVic

"Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajcie go sobie zabrać" SJL

Data: 2009-08-10 12:59:14
Autor: Tzva Adonai
[...]

Sam jesteś niedouczony, palancie...

http://www.ksiegarniamedyczna.eu/sklep_produkt.php?idp=19762
http://www.lideria.pl/Russkij-jazyk-w-biznesie-2-kasety-audio-Siergiej-Chwatow-Roman-Hajczuk/sklep/opis?nr=57492

Data: 2009-08-10 13:14:29
Autor: plazoVic
Tzva Adonai wrote:
Sam jesteś niedouczony, palancie...

http://www.ksiegarniamedyczna.eu/sklep_produkt.php?idp=19762
http://www.lideria.pl/Russkij-jazyk-w-biznesie-2-kasety-audio-Siergiej-Chwatow-Roman-Hajczuk/sklep/opis?nr=57492

To dla ciebie autorytetem filologicznym jest jakis frajer co wklepuje oferte ksiegarni do neta?

Ruskij jazyk? Toz to brzmi jak "fenkjuwerymaczmajlitylgerlfrjend"...
Rosjanie mowia "ruski-izyk". I w porzadnych szkolach tez tak ucza.

Slyszales kiedykolwiek Rosjanina mowiacego po rosyjsku?

Data: 2009-08-10 13:18:20
Autor: Tzva Adonai
Skądsolidarnościowcy tak dobrze znają ruskij jazyk?...
Slyszales kiedykolwiek Rosjanina mowiacego po rosyjsku?

Tak pajacu słyszałem, bo obecnie uczę się rosyjskiego i prowadzę rozmowy z
Rosjanami...

Tu masz oficjalną transliterację angielską..

transliteration: russkiy yazyk

http://en.wikipedia.org/wiki/Russian_language

.... a tu masz oficjalną transliterację polską...

transliteracja: russkij jazyk

http://pl.wikipedia.org/wiki/J%C4%99zyk_rosyjski

Teraz jestem w pracy i nie dysponuję głośnikami, jak wrócę do domu, to zapodam w
tym wątku dziesiątki nagrań z YouTube na których Rosjanie mówią tę frazę
dokładnie tak, jak ją napisałem..

Data: 2009-08-10 13:49:39
Autor: plazoVic
Skądsolidarnościowcy tak dobrze zn ają ruskij jazyk?...
Tzva Adonai wrote:
Tak pajacu słyszałem,

Bez "pajacow", "durni" i "palantow" nie potrafisz?
Coz, takie rzeczy wynosi sie z domu...

bo obecnie uczę się rosyjskiego i prowadzę rozmowy z
Rosjanami...

To wspaniale...

[...]

Transliteracja to nie wymowa... Przegladales na wiki haslo o jezyku rosyjskim, ale widze, ze determinacji nie starczylo, zeby przewinac na dol gdzie znajduje sie akapit "Wymowa" :)

Teraz jestem w pracy i nie dysponuję głośnikami, jak wrócę do domu, to zapodam w
tym wątku dziesiątki nagrań z YouTube na których Rosjanie mówią tę frazę
dokładnie tak, jak ją napisałem..

Koniecznie.

A powiedz mi czy w slowie "язык" akcent pada na "я" czy tez moze na "ы"?
Czy w trakcie tej twojej nauki jezyka rosyjskiego obilo ci sie moze o uszy, ze wymowa "я" rozni sie w zaleznosci od tego czy jest akcentowane czy nie?

Taka nauka po lebkach jest gowno warta, tzva. Nie wystarczy wiedziec jak sie czyta poszczegolne litery alfabetu :)
Jesli twoj nauczyciel mowi "jazyk" to przestan mu placic, bo to dyletant.

BTW, ty jestes z tych co to "люблю" wymawiaja "ljublju", bo taka jest polska transliteracja? :)

Data: 2009-08-10 14:01:27
Autor: Tzva Adonai
Sk�dsolidarno�ciowcy tak dobrze znaj� ruskij jazyk?...
A powiedz mi czy w slowie "�С�к" akcent pada na "�" czy tez moze na "�"?

To słowo wymawia się prawidłowo: "ja-zyk"... Akcent pada na 'ja'.. Nie używam
cyrylicy, bo w pracy nie mam zainstalowanych czcionek...

Czy w trakcie tej twojej nauki jezyka rosyjskiego obilo ci sie moze o uszy, ze wymowa "�" rozni sie w zaleznosci od tego czy jest akcentowane czy nie?

Nie, kretynie, w tym przypadku akcent nie ma tu nic do rzeczy... Wymawia się
'jazyk' i już, tak się po prostu mówi... Idziesz w zaparte, choć nie masz
człowieku racji.. Naprawdę warto trollować w tak oczywistych sprawach?..

Jesli twoj nauczyciel mowi "jazyk" to przestan mu placic, bo to dyletant.

Moim nauczycielem jest rodowity Rosjanin...

Data: 2009-08-10 14:17:45
Autor: Tzva Adonai
Sk�dsolidarno�ciowcy tak dobrze znaj� ruskij jazyk?...
To słowo wymawia się prawidłowo: "ja-zyk"...

'Ja' brzmi krócej, 'zyk' brzmi dłużej - 'zyk' jest wyrazistsze...

Data: 2009-08-10 14:55:54
Autor: plazoVic
Tzva Adonai wrote:
'Ja' brzmi krócej, 'zyk' brzmi dłużej - 'zyk' jest wyrazistsze...

Buachachachachacha!!! :)
Z ciebie to wielki jezykoznawca!

Data: 2009-08-10 15:05:31
Autor: Tzva Adonai
Sk�dsolidarno�ciowcy tak dobrze znaj� ruskij jazyk?...
Buachachachachacha!!! :)
Z ciebie to wielki jezykoznawca!

No i z czego rżysz, upośledzeńcu?.. Próbowałem słowami wytłumaczyć coś, co
trzeba usłyszeć... Jak tylko wrócę z pracy, to zapodam linki do nagrań, gdzie
Rosjanie wypowiadają tę frazę i wyjdziesz na totalnego tłuka, panie Jizyk...

Data: 2009-08-10 15:18:48
Autor: plazoVic
Tzva Adonai wrote:
To słowo wymawia się prawidłowo: "ja-zyk"... Akcent pada na 'ja'.. Nie używam
cyrylicy, bo w pracy nie mam zainstalowanych czcionek...

Akcent pada na "я"??? Ale to chyba w jakims innym rosyjskim :)
Popatrz tutaj (podpowiem, ze ta mala kreseczka to akcent):
http://slovari.yandex.ru/search.xml?text=%D1%8F%D0%B7%D1%8B%D0%BA&st_translate=sp

W ogole, polecam ci slovari.yandex.ru jesli bedziesz mial kiedys watpliwosci co do innych slow.

Spojrz jeszcze tu (pierwsza linijka hasla, obok "Russian pronunciation"):
http://en.wikipedia.org/wiki/Russian_language

w tym przypadku akcent nie ma tu nic do rzeczy...

Ma bardzo wiele do rzeczy. Gdybys sie uwaznie uczyl to bys wiedzial.

Wymawia się
'jazyk' i już, tak się po prostu mówi...

Moze w jakiejs Kirgizji czy innym Azerbejdzanie :) Ale raczej watpliwe. W Azerbejdzanie bylem - ich wymowa troche sie rozni, ale nie az tak...

Idziesz w zaparte, choć nie masz
człowieku racji.. Naprawdę warto trollować w tak oczywistych sprawach?..

Chlopie, dostarczyles mi dzis wspanialej rozrywki. Mialem z ciebie ubaw po pachy. Tak zatwardzialego ignoranta, ktoremu ponadto nie chce sie poszukac informacji, nie jest znowu tak latwo spotkac :)

Moim nauczycielem jest rodowity Rosjanin...

Zwolnij go, bo w konia cie robi.

Data: 2009-08-10 13:20:03
Autor: jadrys
plazoVic pisze:
Tzva Adonai wrote:
[...]

Ja słyszałem, Rosjanina mówiącego po radziecku..

Data: 2009-08-10 13:28:51
Autor: plazoVic
jadrys wrote:
Ja słyszałem, Rosjanina mówiącego po radziecku..

A co to za jezyk? :)

Data: 2009-08-10 13:33:01
Autor: Tzva Adonai
Skądsolidarnościowcy tak dobrze znają ruskij jazyk?...
A co to za jezyk? :)

Zmień sobie ksywę na "jizyk"...

Data: 2009-08-10 13:54:43
Autor: plazoVic
Skądsolidarnościowcy tak dobrze zn ają ruskij jazyk?...
Tzva Adonai wrote:
Zmień sobie ksywę na "jizyk"...

Chcesz stworzyc wrazenie, ze twoja ignorancja w tym temacie jest zaleta? :)

Jak juz pisalem wczesniej, trzeba bylo doczytac te stronke na wiki i juz wiedzialbys wszystko o wymowie akcentowanego i nieakcentowanego "я".

Data: 2009-08-10 13:39:04
Autor: jadrys
plazoVic pisze:
jadrys wrote:
Ja słyszałem, Rosjanina mówiącego po radziecku..

A co to za jezyk? :)

Jak to jaki? - Radziecki, nie słyszałeś o radzieckim człowieku? A radziecki człowiek jakiego może używać języka?

Data: 2009-08-10 13:56:05
Autor: plazoVic
jadrys wrote:
Jak to jaki? - Radziecki, nie słyszałeś o radzieckim człowieku? A radziecki człowiek jakiego może używać języka?

Roznych. Prawie wszystkich. Nawet hiszpanskiego w wersji zamorskiej :)
Ale nie slyszalem o radzieckim ;)

Data: 2009-08-10 14:08:58
Autor: jadrys
plazoVic pisze:
jadrys wrote:
[...]

Widać że jesteś jeszcze młody.. Wszystkiego w książkach niestety wyczytać się nie da..
Naprawdę nie słyszałeś o sowieckim projekcie stworzenia języka radzieckiego? To  było coś na kształt "esperanto".

Data: 2009-08-10 14:53:00
Autor: plazoVic
jadrys wrote:
Naprawdę nie słyszałeś o sowieckim projekcie stworzenia języka radzieckiego? To  było coś na kształt "esperanto".

Ale z tego co widze, sprawa pozostala na etapie projektu...

Data: 2009-08-10 15:29:32
Autor: jadrys
plazoVic pisze:
jadrys wrote:
Naprawdę nie słyszałeś o sowieckim projekcie stworzenia języka radzieckiego? To  było coś na kształt "esperanto".

Ale z tego co widze, sprawa pozostala na etapie projektu...

Jednak ja słyszałem ten język.

Data: 2009-08-10 15:48:03
Autor: plazoVic
jadrys wrote:
Jednak ja słyszałem ten język.

Moze tzvie chodzi o ten wlasnie jezyk! Moze w tym jezyku, radzieckim, "язык" wymawia sie "jazyk"?

Tzva!!! У нас есть решение для тебя!!!!

Data: 2009-08-10 16:08:52
Autor: jadrys
plazoVic pisze:
jadrys wrote:
Jednak ja słyszałem ten język.

Moze tzvie chodzi o ten wlasnie jezyk! Moze w tym jezyku, radzieckim, "язык" wymawia sie "jazyk"?

Tzva!!! У нас есть решение для тебя!!!!

Skąd masz czcionki Ruskie?  Vic.. Ja teĹź bym chciał takie  mieć..

Data: 2009-08-10 21:26:00
Autor: plazoVic
jadrys пишет:
Skąd masz czcionki Ruskie?  Vic.. Ja teĹź bym chciał takie  mieć..

W xp robi sie to nastepujaco:
Start/Ustawienia/Panel sterowania/Opcje regionalne i jezykowe
potem zakladka 'Jezyki', klikasz przycisk 'Szczegoly', w oknie ktore sie pojawi klikasz przycisk 'Dodaj' i z listy wybierasz rosyjski. Potwierdzasz.

Potem w pasku zadan klikasz tam, gdzie wyswietla ci sie "PL" i z listy wybierasz "RU". I mozesz pisac. Tylko sciagnij sobie gdzies z neta uklad klawiatury rosyjskiej. I naucz sie na pamiec, tak jak ja :) Chyba, ze sobie poprzyklejasz literki do klawiszy...

--
plazoVic

Data: 2009-08-10 21:31:29
Autor: boukun

Użytkownik "plazoVic" <bjorgul@o2.pl> napisał w wiadomości news:h5psr5$rt7$1nemesis.news.neostrada.pl...
jadrys пишет:
[...]

W pasku zadań od razu się dodaje ppm>ustawienia>dodaj...

boukun

Data: 2009-08-10 21:38:29
Autor: plazoVic
boukun пишет:
W pasku zadań od razu się dodaje ppm>ustawienia>dodaj...

Faktycznie, mozna i tak. Jesli oczywiscie wyswietla ci sie to pole z jezykiem.
Zdaje sie, ze jesli masz zainstalowany tylko jeden jezyk to owe pole sie nie wyswietla... wtedy trzeba przez panel sterowania.

--
plazoVic

Data: 2009-08-10 21:39:09
Autor: boukun

Użytkownik "plazoVic" <bjorgul@o2.pl> napisał w wiadomości news:h5ptii$rt7$3nemesis.news.neostrada.pl...
boukun пишет:
[...]

Jak ci się nie wyświetla, to go wywołasz w pasku zadań ppm>pasek narzędzi>pasek języka....

boukun

Data: 2009-08-10 21:40:14
Autor: raff
[...]

Boukun ma dwa. Jeszcze hebrajski.

R.

Data: 2009-08-10 22:56:18
Autor: jadrys
plazoVic pisze:
jadrys пишет:
[...]

A jeszcze dobry człowieku gdybyś podał jakieś namiary na ten Ruski  układ  klawiatury..

Data: 2009-08-10 23:06:11
Autor: plazoVic
jadrys пишет:
A jeszcze dobry człowieku gdybyś podał jakieś namiary na ten Ruski  układ  klawiatury..

Jadrysiu, jakis ty leniwy... Ale masz:
http://www.matrioszka.info/JezykRosyjski/RosyjskiUkladKlawiatury

--
plazoVic

Data: 2009-08-11 11:58:50
Autor: jadrys
plazoVic pisze:
jadrys пишет:
[...]

Dzięki, spróbuje coś z tym zrobić, jak znajdę wolną chwilę..

Data: 2009-08-10 13:42:46
Autor: raff
[...]

Mowil: Diengi, alebo ja strielaju.

R.

Skąd solidarnościowcy tak dobrze znają ruskij jaz yk?...