Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!!

Data: 2011-09-21 06:03:26
Autor: Bartek Kacprzak
Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!!
Krrrrrrrrwwwwww

Dzien Dobry

Niech mi ktos wytlumaczy po cholere w tym zasranym kawalesraki nie
zamontowali wskaznika poziomu paliwa????!!!!!
Jak mi jeszcze raz ta padaka zdechnie na PP to ja zostawie na srodku
skrzyzowania i niech gnije.
Nosszzz rwwal nac! Co za @&#^& w tym Kawasaki siedza.

Da sie zamontowac samemu taki wskaznik? Robil to ktos?

Wyswietlacz biegow to pikus, jak sobie radzicie z brakiem takiej
kontrolki?

pozdrawiam
Bartek
ZX9R _bez_wskaznika_poziomu_PALIWA

Data: 2011-09-21 13:13:30
Autor: AZ
On 2011-09-21, Bartek Kacprzak <bartek.kacprzak@gmail.com> wrote:

[...]

Nie wiem, u mnie jest.

Wyswietlacz biegow to pikus, jak sobie radzicie z brakiem takiej
kontrolki?

To masz jakies wybrakowane KHI, nawet ZX11 ma DWIE superjasne jebitnie
czerwone kontrolki ktore migaja zmuszajac do zjazdu na najblizsza
stacje.

PS. Obok lewej nogi masz cos zwanego kranikiem i ma czy pozycje ON, RES,
OFF. Jezdzisz na ON, zdycha, wrzucasz RES i szukasz stacji.
--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-09-21 06:32:30
Autor: Bartek Kacprzak
Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!!
On 21 Wrz, 15:13, AZ <artur.zabron...@gmail.com> wrote:

Nie wiem, u mnie jest.
U mnie nie.

> [...]

To masz jakies wybrakowane KHI, nawet ZX11 ma DWIE superjasne jebitnie
czerwone kontrolki ktore migaja zmuszajac do zjazdu na najblizsza
Ale ZX9 nie ma!
PS. Obok lewej nogi masz cos zwanego kranikiem i ma czy pozycje ON, RES,
OFF. Jezdzisz na ON, zdycha, wrzucasz RES i szukasz stacji.
Ha ha ha ha
Tylko ten zasrany motong nie daje czasu na zmiane kranika.
Po prostu gasnie, W trakcie jazdy da sie to zrobic bo traci moc i nie
przyspiesza, ale na postoju nie daje sygnalu.
Cyk i juz.

Bartek

Data: 2011-09-21 06:46:41
Autor: Szuwarek
On 21 Wrz, 15:32, Bartek Kacprzak <bartek.kacpr...@gmail.com> wrote:

[...]

zamień na rower - motocykl najwyraźniej Cię przerasta

--
Pozdrv!
Andrzej

Data: 2011-09-21 06:49:26
Autor: Bartek Kacprzak
On 21 Wrz, 15:46, Szuwarek <para...@gmail.com> wrote:

zamień na rower - motocykl najwyraźniej Cię przerasta
Dzieki za rade.
Jeszcze jakas?

Bartek

Data: 2011-09-21 12:32:34
Autor: Szuwarek
On 21 Wrz, 15:49, Bartek Kacprzak <bartek.kacpr...@gmail.com> wrote:
On 21 Wrz, 15:46, Szuwarek <para...@gmail.com> wrote:

> zamień na rower - motocykl najwyraźniej Cię przerasta

Dzieki za rade.
Jeszcze jakas?

Proszę uprzejmie - im prostszy rower tym lepszy. Taki z przerzutką,
albo składak mogą okazać się zbyt skomplikowane. A tak w ogóle, to
najpierw patrzę na licznik, a wskaźnik poziomu paliwa traktuję raczej
pomocniczo.  Tego drugiego nie masz, więc tu akurat się nie pogubisz.

--
Pozdrv!
Andrzej

Data: 2011-09-23 00:53:29
Autor: grzech
Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!!
PS. Obok lewej nogi masz cos zwanego kranikiem i ma czy pozycje ON, RES,
OFF. Jezdzisz na ON, zdycha, wrzucasz RES i szukasz stacji.
--

Wywal dłuższą rurkę z kranika i nie będziesz musiał przełączać na
skrzyżowaniu;)

grzech
pegi
(z kontrolką rezerwy)

Data: 2011-09-21 15:24:29
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!!
Bartek Kacprzak napisał(a):
Krrrrrrrrwwwwww

[...]

Czy tylko ja mam wrazenie ze juz nie robia motocyklistow? Tylko emo-homo jakies?

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2011-09-21 06:36:29
Autor: Bartek Kacprzak
On 21 Wrz, 15:24, Kamil Nowak 'Amil' <tu_n...@riders.pl> wrote:
Bartek Kacprzak napisał(a):

> Krrrrrrrrwwwwww

[...]

Czy tylko ja mam wrazenie ze juz nie robia motocyklistow? Tylko emo-homo
jakies?

Acha, ja Ciebie tez ;)

A btw da sie zamontowac wskaznik?

pozdrawiam
Bartek

Data: 2011-09-21 15:39:26
Autor: Arni
Bartek Kacprzak pisze:
On 21 Wrz, 15:24, Kamil Nowak 'Amil' <tu_n...@riders.pl> wrote:
Bartek Kacprzak napisał(a):

Krrrrrrrrwwwwww
[...]

Czy tylko ja mam wrazenie ze juz nie robia motocyklistow? Tylko emo-homo
jakies?

Acha, ja Ciebie tez ;)

A btw da sie zamontowac wskaznik?

ja mam :)

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

Data: 2011-09-21 06:47:23
Autor: Bartek Kacprzak
On 21 Wrz, 15:39, Arni <a...@no.spam.pl> wrote:
Bartek Kacprzak pisze:

> On 21 Wrz, 15:24, Kamil Nowak 'Amil' <tu_n...@riders.pl> wrote:

> A btw da sie zamontowac wskaznik?

ja mam :)
Samemu zrobiony?
Zdradzisz jak?

pozdrawiam

Bartek

Data: 2011-09-21 17:23:03
Autor: Arni
Bartek Kacprzak pisze:

On 21 Wrz, 15:24, Kamil Nowak 'Amil' <tu_n...@riders.pl> wrote:

A btw da sie zamontowac wskaznik?
ja mam :)
Samemu zrobiony?

nie, fabryczny :)

ale jest prosty. Jesli dostaniesz taki z odzysku to mozna załozyc. Oczywiscie trzeba wyciac bak od spodu, sam swkaznik LCD mozna probowac przełozyc, mozna zrobic prosty układ na LED-ach albo zastosowac wskaznik analogowy. W baku jest klasyczny potencjometr z pływakiem

Data: 2011-09-21 19:43:07
Autor: Kopyt
Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!!
Cze!

Użytkownik "Arni" <arni@no.spam.pl> napisał

[...]

A nie prosciej -- zamiast ciac zbiornik i cos tam mocowac na bog-wi-co -- zalozyc na wezyk paliwowy przeplywomierz miniaturowy. Niech ma nawet odczyt
cyfrowy wyprowadzony na deske rozdz. Wiesz ile wlales (bo pamietsz wizyte na
CPN), widzisz ile wyplynelo dolem, zakladasz ze nic nie poszlo gora
(powiedzmy nie paruje) i wiesz ile jest w srodku.

Zalety: nic nie tniesz, przerabiasz; wady: informacja o stanie wachy jest
mimo wszystko posrednia, moze spasc przeplyw na wezyku (ale to case podobny
do zalozenia dodatkowego filtra paliwa).

IMHO najlepiej patrzyc na przebieg od ostatniego tankowania. Ja tak robie i
jakos zyje. Ale jak chcesz sobie ulatwic...

Pawel

SVSZ i SC33'98

Data: 2011-09-21 18:47:32
Autor: Mystik
Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!!
Cześć

W dniu 2011-09-21 19:43, Kopyt pisze:

A nie prosciej -- zamiast ciac zbiornik i cos tam mocowac na bog-wi-co --
zalozyc na wezyk paliwowy przeplywomierz miniaturowy.

Podrzuć przy okazji linka do takiego miniaturowego przepływomierza, OK. Najlepiej z cennikiem.

pozdr.
Mystik

Data: 2011-09-22 00:04:15
Autor: Tmek
Mystik wrote:
[...]

Prosze, 78zl
http://tinyurl.com/3ofkmw7

Widzialem gdzies to kiedys w jakims niemieckim liczniku samorobce do moto, wiec benzyne wytrzyma.

Tmek

Data: 2011-09-22 06:46:33
Autor: Jasio

Użytkownik "Tmek" <Tmek@dom.ek> napisał w wiadomości news:4e7a5f56$0$2490$65785112news.neostrada.pl...
Mystik wrote:
[...]

Naprawde spoko cena. Co prawda dokladnosc nie powala, ale naprawde tani gips.

--
Jasio
vfr etz

Data: 2011-09-23 10:10:30
Autor: marcinu

Użytkownik "Jasio" <bylystudent@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j5eeja$dmi$1inews.gazeta.pl...
Prosze, 78zl
http://tinyurl.com/3ofkmw7

Naprawde spoko cena. Co prawda dokladnosc nie powala, ale naprawde tani gips.

I przy okazji do budowy użyto magnesów więc będzie spełniał również funkcje magnetyzera co podniesie moc silnika o jakieś 5-7%. Świetnie :))

Pozdro
Marcin
CBF600N

Data: 2011-09-23 13:07:08
Autor: Mat S

Użytkownik "marcinu" <marcin@wp.pl> napisał w wiadomości news:j5heu3$n57$1news.onet.pl...

[...]

Tylko przekrój tego przewodu jakiś mało konkretny...

MS

Data: 2011-09-27 08:59:39
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2011-09-21 15:36, Bartek Kacprzak pisze:

A btw da sie zamontowac wskaznik?

AFAIR tak, poszukaj na forumie dla czarnuchow.

pozdr
newrom
--
RD07 - dożywocie.

Data: 2011-09-21 15:30:13
Autor: Marcin \"bydle\" Szwarc
"Kamil Nowak 'Amil'" <tu_nick@riders.pl> wrote in message news:j5col8$n3f$1mx1.internetia.pl...

Czy tylko ja mam wrazenie ze juz nie robia motocyklistow? Tylko emo-homo jakies?

A to nie jest tak, ze kiedys sie sami robili ale teraz juz im sie nie chce?

bydle

Data: 2011-09-21 15:34:37
Autor: Norbi
W dniu 2011-09-21 15:03, Bartek Kacprzak pisze:

Nosszzz rwwal nac! Co za @&#^&  w tym Kawasaki siedza.

Da sie zamontowac samemu taki wskaznik? Robil to ktos?

Wyswietlacz biegow to pikus, jak sobie radzicie z brakiem takiej
kontrolki?

U jamahi jak nie ma wskaznika poziomu to oprocz kontrolki rezerwy przelacza sie na przeliczanie km od zapalenia sie rezerwy i wtedy sie zastanawiasz na ile wystarczy jeszcze... :)

Mi braklo po 58 km oczywiscie 1 km przed stacja :)

Norbi
BLACK XX'03 - tu jest wskaznik

Data: 2011-09-21 16:47:35
Autor: Viking
W dniu 2011-09-21 15:34, Norbi pisze:
[...]

Aloha.
Norbi ile robisz km, na res. w XX??

Pozdr.
Tomek

XX Czarnula  -> ze wskaĹźnikiem;)

Data: 2011-09-21 20:51:57
Autor: Norbi
W dniu 2011-09-21 16:47, Viking pisze:

Aloha.
Norbi ile robisz km, na res. w XX??

Nie wiem - w X-ie jak sie pojawia czerwone to staram sie tankowac
chyba max zrobilem z 50 km :)

Norbi
BLACK XX'03

Data: 2011-09-22 12:58:25
Autor: Viking
W dniu 2011-09-21 20:51, Norbi pisze:
[...]

o! :) ładnie!:)
ok thx.. bo ja kiedyś podobnie i miałem już stracha.. daleko od cywilizacji mnie dopadło pomarańczowe:)

Pozd.
Tomek
XX Czarnula

Data: 2011-09-21 17:05:02
Autor: Drzewo
Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!!

Uzytkownik "Bartek Kacprzak" <bartek.kacprzak@gmail.com> napisal w wiadomosci news:08a0ddfc-7a62-4339-aa89-413813849adbg30g2000yqc.googlegroups.com...
ZX9R _bez_wskaznika_poziomu_PALIWA

Pociesze cie. W Hornet 900 raz mi sie nie wlaczyl az do konca paliwa ;]

Najlepszy jest kranik - nigdy nie zawodzi jesli chodzi o wskazania no i chyba latwiej zamontowac niz wskaznik? Ale moge sie mylic.

Pozdrawiam,
Drzewo.

Data: 2011-09-21 17:11:24
Autor: Bartek Kacprzak

Użytkownik "Drzewo" <drzewo@o2.pl> napisał w wiadomości news:j5cuf3$1ftp$1news2.ipartners.pl...

[...]

Ej, kranik mam, tyle, ze od zamulania do zgasniecia uplywa malo czasu i czasami zanim przelacze na rezerwe, moto gasnie.

Mnie chodzi o wskaznik, ktory bedzie informowal wlasnie o zblizaniu sie do granicy rezerwy.
Moze byc cholerna dioda.

pozdr

--
Bartek
niebieska9'99

Data: 2011-09-21 18:03:56
Autor: KJ Siła Słów
W dniu 2011-09-21 17:11, Bartek Kacprzak pisze:

Ej, kranik mam, tyle, ze od zamulania do zgasniecia uplywa malo czasu i
czasami zanim przelacze na rezerwe, moto gasnie.

Powinienes wiecej cwiczyc, tankowac po 2 litry az zlapiesz odruch.

Mnie chodzi o wskaznik, ktory bedzie informowal wlasnie o zblizaniu sie
do granicy rezerwy.

Mozesz sprobowac dopasowac z innego moto, ale IMO tylko komplet, bo na dziubanie Slodowego w baku 12V daje za mocna iskre.

KJ

Data: 2011-09-21 18:11:46
Autor: Arni
KJ Siła Słów pisze:
[...]

nie przesadzaj, od dawien dawna stosuje sie potencjometry, kiedys to były jeszcze drutowe i jakos nie słyszałem, zeby komus wybuchło od tego.

Data: 2011-09-21 18:49:03
Autor: Bartek Kacprzak

Użytkownik "KJ Siła Słów" <KJ@noway.com> napisał w wiadomości news:j5d1tj$as7$1inews.gazeta.pl...
Powinienes wiecej cwiczyc, tankowac po 2 litry az zlapiesz odruch.
:)

Caly czas sie ucze.

Mozesz sprobowac dopasowac z innego moto, ale IMO tylko komplet, bo na dziubanie Slodowego w baku 12V daje za mocna iskre.
Czyli szukac baku od innego kawasaki, tyle ze z modelu wyposazonego w to ustrojstwo?
Bo z sama instalacja to chyba nie bedzie problem.
Dzieki za pomoc, poszukam, pokombinuje.

Bartek
niebieska9'99
Ave1,8
EL

Data: 2011-09-22 00:19:23
Autor: Tmek
Bartek Kacprzak wrote:
[...]

Do zrobienia, w dodatku proste i tanie.
Szukaj pod haslem termistor rezerwy.

Idea ogolna stosowana w samochodach od x lat.
W baku, na pewnej wysokosci odpowiadajcej poziomowi rezerwy zamocowany jest maly metalowy walec - termistor.
Obudowa masa, kabel z niego wycodzacy biegnie do zarowki.

Zarowka polaczona w szereg z termistorem i aku. Prad plynacy przez termistor rozgrzewa go, benzyna oplywajac chlodzi. Zimny termistor > duzy opor > maly prad > zarowka nie swieci.
Jak poziom benzyny spadnie, nie ma co go chlodzic, wzrasta jego temp, spada opor, plynie wiekszy prad, zarowka rezerwy sie zapala.

Tutaj przyklad z przeszczepem w afryce http://faq.africatwin.com.pl/index.php/Czujnik_rezerwy_-_naprawa

pzdr
Tmek

Data: 2011-09-22 07:47:30
Autor: Marcin N
Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!!
Podczepię się pod wątek i zadam laickie pytanie:
jak zbudowany jest czujnik, który zapala się i już nie gaśnie ani nie przygasa. Widzę, że ten z opisu z racji pewnej bezwładności - w "stanie nieustalonym" świeci nierównomiernie.

Data: 2011-09-22 08:38:45
Autor: Arni
Marcin N pisze:
[...]

nie czujnik a wskaznik. Układ z duzą stałą czasową daje powolne zmiany na wyjsciu przy szybkich zmianach na wejsciu. Usrednia je niejako. Od biedy wystarczy kondensator

Data: 2011-09-22 10:13:27
Autor: Mat S

Użytkownik "Arni" <arni@no.spam.pl> napisał w wiadomości news:j5el4a$pgj$1inews.gazeta.pl...
Marcin N pisze:
[...]

A jakiś układzik, który oprócz kontrolki sam załączy jej zasilanie z drugiego obwodu? Tutaj wystarczyłby przekaźnik chyba? Czujnik podawałby napięcie na obwód włączenia przekaźnika, który nie dość, że załączy wskaźnik (światełko), to jeszcze sam sobie poda zasilanie na obwód włączający elektromagnes. Takie coś można zmontować bez wiedzy o elektronice itp magicznych zagadnieniach ;-). Cały układ zasilamy przez obwód załączany wyłącznikiem zapłonu, i po zatankowaniu, kiedy czujnik już nie da sygnału włączającego prunt, przekaźnik już nie będzie działał, więc kontrolka świecić nie będzie. Zakładam tu, że między zapaleniem kontrolki i zakończeniem tankowania nastąpi wyłączenie zapłonu. Tak czy inaczej, jakiś czujnik musi się znaleźć w układzie, a mnie osobiście pomysł samodzielnego wiercenia dziury w baku nieco mierzi. Chociaż sytuacja wkurzająca Bartka, mnie również wkurza, bo też jedynym wskaźnikiem osiągnięcia rezerwy jest u mnie zdychanie silnika.

MS

Data: 2011-09-22 15:05:48
Autor: Arni
Mat S pisze:

[...]

szczerze? nie zrozumialem ani kawałka z tego pomysłu :) Moze nie wymyślaj tylko podaj co chcesz osiągnąc?

Data: 2011-09-22 15:38:36
Autor: Mat S

Użytkownik "Arni" <arni@no.spam.pl> napisał w wiadomości news:j5fbq0$o88$1inews.gazeta.pl...
Mat S pisze:

[...]

A tam, nieważne - tak czy inacy, baku dziurawić nie będę. Chciałem osiągnąć to samo co elektronika z dużą stałą czasową, bez elektroniki - jako że się na niej nie znam. A przekaźnik i światełko to wciąż jeszcze elektryka ;-)
Żeby uniknąć wstępnego mrugania sygnalizatora, zaproponowałem układ elektryczny z podtrzymaniem zasilania - po pierwszym sygnale z czujnika włączałby sygnalizator i samemu sobie podawał zasilanie, żeby podtrzymać sygnał.
Tyle że to wymagałoby zastosowania czujnika załączającego obwód przy spadku poziomu paliwa, a termistor CHYBA wymaga stałego zasilania, a nie jest prostym wyłącznikiem.

MS

Data: 2011-09-22 10:57:22
Autor: Tmek
Marcin N wrote:
[...]

Ten z opisu stosowany jest w masie samochodow i dziala tak jak piszesz. W momencie kiedy jest juz na tyle malo paliwa, ze nie jest w stanie go skutecznie chlodzic, widac przeplywajacy prad dziala na zasadzie sprzezenia zwrotnego dodatniego. Czyli jak sie zapali to mu juz latwiej podtrzymac temp i swiecenie.

Inna sprawa, jak na stronie afryki gosc napisal, z samochodu ma mniejsza bezwladnoasc, czyli troche stanu nieustalonego jest wiecej niz w hondowym.

Mozna to tlumaczyc warunkami pracy, samochod jedzie troche spokojniej niz pokladajcy sie na boki motocykl, mniej chlapie tam w baku, wiec i troche inna konstrukcja czujnika i wieksza bezwladnosc.

Ale czy to przeszkadza? Migajace lepiej widac niz swiecace, wiec to nie bug a fliczer.

Tmek

Data: 2011-09-22 22:04:37
Autor: Marcin N
W dniu 2011-09-22 10:57, Tmek pisze:

Mozna to tlumaczyc warunkami pracy, samochod jedzie troche spokojniej
niz pokladajcy sie na boki motocykl, mniej chlapie tam w baku, wiec i
troche inna konstrukcja czujnika i wieksza bezwladnosc.

Gwoli wyjaśnienia:
Kładąc motocykl w zakręcie nie powodujesz "przelewania się" paliwa na boki. Siła wypadkowa działa dokładnie w osi pionowej motocykla.

Data: 2011-09-23 00:40:52
Autor: Tmek
Marcin N wrote:
[...]

Oprocz zakretow w arsenale zdarzen mam jeszce hamowanie, przyspieszanie, jazde po wertepach i wszystkie pokrewne wstrzasotworcze i wzburzajace okolicznosci nie pozwalajace toni wachy byc spokojną ugladzoną.
Tmek

Data: 2011-09-21 20:00:11
Autor: Songoku
Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!!

Nosszzz rwwal nac! Co za @&#^&  w tym Kawasaki siedza.

Ostatnio się poprawili, nie dość, że "żydka" montują to jeszcze możesz sprawdzić ile papu zostało wypite. Jak pokazuje powyżej 16l (bak jest 17-nasto litrowy) to już wiadomo, że można się rozglądać :)

--
_______
Songoku

Data: 2011-09-21 21:40:55
Autor: Jackare
[...]

Ej ziom kufra nosz co ty w jakies trasy pomykasz ze ci wachy braka ? Co Ty, nagar Ci wydech przytkal ? Motur jest do lanserki i wyrywki dup a nie do popierdalania gdzies daleko od knajp i bulwarów. Przeciez tam gdzies za miastem zimno, pada i nie ma ani kasy ani fajnych dup. Adiki ci przemokna i co - w mokrych kierpcach po laske podjedziesz ? A jak Ci zel zmyje z czochry ?
Jakbys normalnie motura uzywal to by nie bylo ze wachy nima, albo pusc farbe gdzie na towary jezdzisz - polecim poobcinac czy to nie jakies maczetki...
--
Jackare

Data: 2011-09-22 19:54:00
Autor: Marcin Gardeła
[...]

Wkurwiamy się tak jak ty, no chyba, że sobie kupujemy motura ze wskaźnikiem, wtedy już jest luz.

--
Diobeu
VFR800 '01

Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!!