Data: 2011-09-19 00:53:38 | |
Autor: amos | |
Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów? | |
On 19 Wrz, 09:15, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
W moim Fazerze sam sobie taki zainstalowałem i trudno mi sobie wyobrazić jazdę bez tego. Jak dawales sobie rade przed jego instalacja? -- amos |
|
Data: 2011-09-19 10:03:59 | |
Autor: Marcin N | |
Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów? | |
Użytkownik "amos" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ccfa89f5-01a2-4e12-bd72-973c8ff4cfd1@hb5g2000vbb.googlegroups.com...
On 19 Wrz, 09:15, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote: W moim Fazerze sam sobie taki zainstalowałem i trudno mi sobie wyobrazić jazdę bez tego. Jak dawales sobie rade przed jego instalacja? ============ Tak jak każdy inny. Nie zdarza Ci się wrzucać siódemki? Nie zdarza Ci się jechać na trójce, gdy chciałeś przed zakrętem mieć dwójkę? Każdemu się zdarza. Każdemu oprócz tych, którzy mają wyświetlacz biegów. Argumenty przeciwników tego drobiazgu podobne są do argumentów przeciwników wspomagania kierownicy, czy elektrycznych szyb w samochodzie. Nie miał - myśli, że to zbędne. Użył raz - i nie może się nadziwić, że potrafił żyć bez tego. |
|
Data: 2011-09-19 10:22:33 | |
Autor: duddits | |
Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów? | |
On 09/19/11 10:03, Marcin N wrote:
Tak jak każdy inny. Nie zdarza Ci się wrzucać siódemki? Nie zdarza Ci Zdarza, ale w moim przypadku nie ma to nic wspólnego z brakiem wskaźnika zmiany biegów :) Każdemu oprócz tych, którzy mają wyświetlacz biegów. Argumenty Porównanie IMHO nietrafione, choć rozumiem co próbujesz wykazać. Nie sądzę by byli tutaj (czy w ogóle) jacyś zażarci przeciwnicy tego wynalazku. Mi to niepotrzebne (a zdarzało mi się jeździć na motocyklach, które miały to fabrycznie, np. Gladius), sądzę tylko że bardziej przydałoby się na torze niż do turystyki. Z ciekawości jakie modele dokładnie oglądałeś, bo rozumiem że BMW K1600GTL nie brałeś pod uwagę? :) -- [GoMoto.TV] Faceci na kanapach |
|
Data: 2011-09-19 10:55:38 | |
Autor: Marcin N | |
Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów? | |
Użytkownik "duddits" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j56u49$n0e$1@news.onet.pl...
Z ciekawości jakie modele dokładnie oglądałeś, bo rozumiem że BMW K1600GTL nie brałeś pod uwagę? :) ================ Tak "wysoko" nie doszedłem. Ograniczyłem się maksymalnie do 1300. |
|
Data: 2011-09-19 11:05:08 | |
Autor: ania | |
Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów? | |
Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości news:j57028$ukh$1news.onet.pl... Użytkownik "duddits" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j56u49$n0e$1@news.onet.pl... To niezbyt dokladnie do tych 1300 sie "ograniczales", bo w 1000 jest w sumie nie wiem po co, chyba dla ozdoby? bo nie mieli innego pomyslu, co tam wstawic? a mogli bardziej przydatny wskaznik paliwa (chyba taki widzialam w 800 albo 650) -- ania |
|
Data: 2011-09-19 10:23:11 | |
Autor: Jasio | |
Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów? | |
Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisała rzekomo
news:j56t1d$if8$1news.onet.pl Tak jak każdy inny. Nie zdarza Ci się wrzucać siódemki? Nie zdarza Ci się jechać na trójce, gdy chciałeś przed zakrętem mieć dwójkę? Każdemu się zdarza. A obrotomierza Yamahaha nie dala w tym fazerze? -- Jasio etz vfr Rock is dead. Long life paper and scissors. |
|
Data: 2011-09-19 10:52:44 | |
Autor: Marcin N | |
Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów? | |
Użytkownik "Jasio" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j56u5h$mmk$1@inews.gazeta.pl...
Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisała rzekomo news:j56t1d$if8$1news.onet.pl Tak jak każdy inny. Nie zdarza Ci się wrzucać siódemki? Nie zdarza Ci się jechać na trójce, gdy chciałeś przed zakrętem mieć dwójkę? Każdemu się zdarza. A obrotomierza Yamahaha nie dala w tym fazerze? ============== Zgaduję, do czego zmierzasz. Bez wyświetlacza cały czas liczyłem w pamięci: obroty X, prędkość Y, to będzie bieg numer... chwila, już prawie... tak, chyba piątka... a może czwórka? I tak sobie jechałem i liczyłem zamiast skupiać się na ważniejszych rzeczach. Z wyświetlaczem jest po prostu wygodnie. Nikogo nie zmuszam, pytam tylko, dlaczego taki drobiazg nie jest oferowany w standardzie przez nikogo oprócz Suzuki. |
|
Data: 2011-09-19 11:19:01 | |
Autor: duddits | |
Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów? | |
On 09/19/11 10:52, Marcin N wrote:
Z wyświetlaczem jest po prostu wygodnie. Nikogo nie zmuszam, pytam Jeśli wystarczająco duża liczba osób podobnych Tobie będzie taką potrzebę sygnalizować - to w końcu zaczną montować wszędzie. Z każdym "wynalazkiem" w motoryzacji było podobnie. Teraz na topie jest zdaję się kontrola trakcji. Z tym przeliczaniem obrotów, prędkości to mnie szczerze zaciekawiłeś. Że też miałeś na to czas podczas jazdy ... :) Ja rzadko kiedy rzucam okiem na zegary, głównie jestem zajęty tym co dookoła mnie się dzieje. -- [GoMoto.TV] Faceci na kanapach |
|
Data: 2011-09-19 11:46:21 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów? | |
W dniu 19.09.2011 11:19, duddits pisze:
Z tym przeliczaniem obrotów, prędkości to mnie szczerze zaciekawiłeś. Że I prawidłowo. Ja też obrotów nie liczyłem, ale jeśli nie patrzyłem na zegary (ze wskaźnikiem!) to zdarzało mi się próbować wrzucić nieistniejący bieg ;) (lubię niskie obroty) W sumie w praktyce mało przydatne IMHO. Natomiast jeden wynalazek bym zdecydowanie zlikwidował - automagiczne ssanie w gaźnikowcach. Po cholerę?!?! |
|
Data: 2011-09-28 11:29:33 | |
Autor: Roman Niewiarowski | |
Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów? | |
W dniu 2011-09-19 11:19, duddits pisze:
Jeśli wystarczająco duża liczba osób podobnych Tobie będzie taką wyswietlacze wszystkiego byly popularne w latach 80. A w jaszce Zbigiego to nawet kontrolka od poziomu eektrolitu byla (AFAIR) Z tym przeliczaniem obrotów, prędkości to mnie szczerze zaciekawiłeś. Że Mnie tez, bo w sumie po co mi wiedziec czy zakret zrobie na 2 czy na 6 jesli bede miec w nim dostateczna moc (obrotomierz). pozdr newrom -- RD07 - dożywocie. Cos Jesus he knows me And he knows I'm right |
|
Data: 2011-09-28 10:37:35 | |
Autor: doomin13 | |
Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów? | |
Roman Niewiarowski <newrom@poczta.onet.pl> napisał(a):
Mnie tez, bo w sumie po co mi wiedziec czy zakret zrobie na 2 czy na 6 jesli bede miec w nim dostateczna moc (obrotomierz). Ciekawe skad bedziesz wiedzial jakie masz obroty przed puszczeniem sprzegla??? wyswietlacz sluzy glownie do tego zeby przy redukcji po ostrym hamowaniu wiedziec do jakiego biegu zredukowales wchodzac w zakret, jak juz puscisz sprzeglo i zobaczysz jakie masz obroty to jest po jablkach :) doomin13 smc660 vtr1000 -- |
|
Data: 2011-09-28 11:00:04 | |
Autor: AZ | |
SkÄ d ta niechÄÄ producentĂłw do wyĹwietlaczy biegĂłw? | |
On 2011-09-28, doomin13 <doomin13.1@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
A skad bedziesz wiedzial jakie masz obroty gdy zredukujesz do dwojki? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-09-28 13:10:16 | |
Autor: doomin13 | |
Skad ta niechec producentów do wyswietlaczy biegów? | |
"AZ" <artur.zabronski@gmail.com> wrote in message news:j5uunk$cd0$14node2.news.atman.pl...
A skad bedziesz wiedzial jakie masz obroty gdy zredukujesz do dwojki? A gdzie ja napisalem ze mi ta informacja potrzebna? taki zakret przechodze na dwojce i to wiem :) pozdr, doomin13 vtr1000 |
|
Data: 2011-09-28 11:19:43 | |
Autor: AZ | |
Skad ta niechec producentĂłw do wyswietlaczy biegĂłw? | |
On 2011-09-28, doomin13 <doomin13@gmail.com> wrote:
Czyli jak widac sa dwie techniki ;-) U mnie wyglada to tak: - zakret - ocena jak szybko moge zakret przejechac - hamowanie wraz z redukcjami i miedzygazami - zakret Czyli przy hamowaniu na biezaco wiem czy mam odpowiedni bieg i nie potrzebny mi wyswietlacz. Hamujac a na samym koncu zrzucajac biegi to faktycznie moze byc problem i mozna sie pogubic. A przy zapierdalaniu nie ma czasu na patrzenie w zegary, mi by tylko shift light sie przydal ;-) -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-09-28 13:39:24 | |
Autor: doomin13 | |
Skad ta niechec producentów do wyswietlaczy biegów? | |
"AZ" <artur.zabronski@gmail.com> wrote in message news:j5uvsf$cd0$20node2.news.atman.pl... On 2011-09-28, doomin13 <doomin13@gmail.com> wrote: Technik jest pewnie wiecej :) U mnie wyglada to tak: No to czemu mnie pytasz o obroty? Tez ich nie znasz i nie potrzebujesz :) Ja tez nie pisalem ze je potrzebuje zreszta w kacie nie ma obrotomierz wiec chocbym nawet chcial :) Ja tez jak hamuje to zrzucam biegi i wchodze w zakret na tym co potrzebuje :) Gdzie napisalem ze zrzucam biegi po hamowaniu??? pozdr, doomin13 smc660 vtr1000 |
|
Data: 2011-09-28 14:06:37 | |
Autor: Norbi | |
Skad ta niechec producentów do wyswietlaczy biegów? | |
W dniu 2011-09-28 13:19, AZ pisze:
Po co ? przeciez nie masz czasu patrzec na zegary... Norbi BLACK XX'03 |
|
Data: 2011-09-28 12:14:35 | |
Autor: AZ | |
Skad ta niechec producentĂłw do wyswietlaczy biegĂłw? | |
On 2011-09-28, Norbi <norbisz1@o2.pl> wrote:
Przeca shift light nie jest po to by patrzec na zegary a napewno nie czegos wypatrywac. Shift light to prosta informacja 0-1 a nie odczytywanie czegos :-) -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-09-29 13:14:56 | |
Autor: KJ SiĹa SĹĂłw | |
Skad ta niechec producentĂłw do wyswietlac zy biegĂłw? | |
W dniu 2011-09-28 13:19, AZ pisze:
U mnie wyglada to tak:>..... - zakret Ale w ten sposob kazdy zakret przejezdzasz dwa razy - to straszna strata czasu jest. KJ jednozakrÄtowiec |
|
Data: 2011-09-29 13:55:07 | |
Autor: AZ | |
Skad ta niechec producentów do wyswietlaczy biegów? | |
On 29 Wrz, 13:14, KJ Siła Słów <K...@noway.com> wrote:
> U mnie wyglada to tak:Pracuje mocno nad pozycją dlatego każdy zakręt przejeżdżam dwa razy. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-09-28 12:40:48 | |
Autor: Marcin N | |
Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów? | |
W dniu 2011-09-28 12:37, doomin13 pisze:
Roman Niewiarowski<newrom@poczta.onet.pl> napisał(a): Obawiam się, że zostaniesz za chwilę pożarty przez zawodowców, jako że nie powinno się redukować biegów seriami bez międzygazów i innych skomplikowanych czynności. A już jazda na luzie motocyklem - zakrawa na profanację. ;) |
|
Data: 2011-09-28 11:02:29 | |
Autor: AZ | |
SkÄ d ta niechÄÄ producentĂłw do wyĹwietlaczy biegĂłw? | |
On 2011-09-28, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
Skoro miedzygaz jest dla Ciebie skomplikowana czynnoscia i nie ogarniasz biegow moze warto sie podszkolic w tym temacie? Jakies diwidi z internetu albo cus? Redukowanie seriami bez miedzygazow? Lubie swoje sprzeglo. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-09-28 13:06:28 | |
Autor: doomin13 | |
SkÄ d ta niechÄÄ producentĂłw do wyĹwietlaczy biegĂłw? | |
"AZ" <artur.zabronski@gmail.com> wrote in message news:j5uus5$cd0$16node2.news.atman.pl... Redukowanie seriami bez miedzygazow? Lubie swoje ciekawe co mu sie dzieje przy redukcji bez miedzygazu ??? jesli juz to chyba skrzyni to moze tylko szkodzic, nie? pozdr, doomin13 smc660 vtr1000 |
|
Data: 2011-09-28 11:09:46 | |
Autor: AZ | |
SkÄ d ta niechÄÄ producentĂłw do wyĹwietlaczy biegĂłw? | |
On 2011-09-28, doomin13 <doomin13@gmail.com> wrote:
Przy puszczeniu sprzegla musi wyrownac obroty silnika a takie zrzucenie 3 biegow bez miedzygazu i rozpedzenie silnika z 1krpm do np 5krpm to wiecej niz wyrownanie kosmetycznej roznicy po redukcji z miedzygazem. Nie wspominajac o klach w skrzyni. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-09-28 13:14:27 | |
Autor: Marcin N | |
SkÄ d ta niechÄÄ producentĂłw do wyĹ wietlaczy biegĂłw? | |
W dniu 2011-09-28 13:09, AZ pisze:
On 2011-09-28, doomin13<doomin13@gmail.com> wrote: O! Ciekawa rzecz (dla mnie): Czy zredukowanie 3 biegĂłw pod rzÄ d (np. z 5 na 2 bez puszczania sprzÄgĹa) i zrĂłwnanie obrotĂłw przed puszczeniem sprzÄgĹa na drugim biegu - jest w jakiĹ sposĂłb szkodliwe? |
|
Data: 2011-09-28 11:22:04 | |
Autor: AZ | |
SkÄ d ta niechÄÄ producentĂłw do wyĹwietlaczy biegĂłw? | |
On 2011-09-28, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
No przeciez zamykasz gaz, obroty spadaja, puszczajac sprzeglo wykonuje ono poslizg i wyrownuje obroty silnika do wartosci odpowiadajacej predkosci na danym biegu. Redukujac z miedzygazem, podbijasz obroty i przy puszczeniu sprzegla silnik juz kreci sie w miare odpowiednio dla danego biegu. Nie wspominajac tu o sprezynach w sprzegle, skrzyni czy napedzie. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-09-28 13:37:24 | |
Autor: Marcin N | |
SkÄ d ta niechÄÄ producentĂłw do wyĹ wietlaczy biegĂłw? | |
W dniu 2011-09-28 13:22, AZ pisze:
On 2011-09-28, Marcin N<marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote: Nie o to pytaĹem. Pytam o zrzucenie od razu trzech biegĂłw za jednym wciĹniÄciem sprzÄgĹa. I dopiero po ostatniej redukcji - pĹynnie ĹÄ czÄ silnik ze skrzyniÄ . Zapewniam, Ĺźe pĹynne zmiany biegĂłw mam opanowane - to pierwsza rzecz, jakiej zaczÄ Ĺem siÄ uczyÄ na motocyklu po 20 latach doĹwiadczeĹ w samochodzie. DziĹ jadÄ c z pasaĹźerem potrafiÄ w motocyklu zmieniaÄ biegi tak, Ĺźe w ogĂłle ich nie czuje. |
|
Data: 2011-09-28 11:51:12 | |
Autor: AZ | |
SkÄ d ta niechÄÄ producentĂłw do wyĹwietlaczy biegĂłw? | |
On 2011-09-28, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
Czyli puszczasz stopniowo sprzeglo az kolo rozpedzi silnik a w tym samym czasie okladziny pracuja. Gdzie przy redukcji z miedzy gazem puszczasz sprzeglo ot tak i jedziesz dalej, bez szarpania. U mnie tez nie czuc zmian biegow - w gore zmieniam bez sprzegla, redukuje z miedzygazem i moze dlatego sprzeglo po 85 kkm jest zuzyte w 20-30% :-) -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-09-28 13:59:57 | |
Autor: Marcin N | |
SkÄ d ta niechÄÄ producentĂłw do wyĹ wietlaczy biegĂłw? | |
W dniu 2011-09-28 13:51, AZ pisze:
On 2011-09-28, Marcin N<marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote: Ok, to z innej strony zapytam. TeĹź uĹźywam miÄdzy gazu - wiÄc ten wÄ tek zamknijmy. Pytam, czy redukujÄ c o 3 biegi na raz - szkodzÄ silnikowi, skrzyni, albo sprzÄgĹu. |
|
Data: 2011-09-28 12:04:12 | |
Autor: AZ | |
SkÄ d ta niechÄÄ producentĂłw do wyĹwietlaczy biegĂłw? | |
On 2011-09-28, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
Jezeli z miedzygazem to nie, ale redukujac biegi jak silnik kreci sie na obrotach biegu jalowego dostaja kly w skrzyni. Sprzeglo mokre zawsze przenosi jakis moment wiec zmieniajac biegi roznica miedzy walkami jest znaczna. Latwo to zauwazyc, ze redukujac z miedzygazem biegi wchodza miekko. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-09-28 13:24:16 | |
Autor: doomin13 | |
Skad ta niechec producentów do wyswietlaczy biegów? | |
"AZ" <artur.zabronski@gmail.com> wrote in message news:j5uv9q$cd0$18node2.news.atman.pl...
On 2011-09-28, doomin13 <doomin13@gmail.com> wrote: To moze przy redukcji o jeden bieg przed szybkim zakretem, co innego hamowanie prawie do zera po prostej przed ostrym. Miedzygaz glownie jest po to by oszczedzic skrzynie lub czasem w starszych konstrukcjach by wogole umozliwic wrzucenie biegu. Owszem wyrownuje obroty walkow w skrzyni ale tez wymaga odpuszczenia czesciowego sprzegla przy jego wykonywaniu a wiec dodatkowa prace sprzegla, docisku itd. (z reguly odpuszczenie przy przygazowce nie jest konieczne bo sprzeglo ma zawsze poslizg i nie rozlacza 0-1 szczegolnie mokre) Co jest dla niego lepsze to juz chyba dluzsze badania :) pozdr, doomin13 smc660 vtr1000 |
|
Data: 2011-09-28 12:45:55 | |
Autor: doomin13 | |
Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów? | |
pewnie tak :)
miedzygazy to chyba w rusku ostatni raz stosowalem ale tylko po to by sie przekonac ze to bez sensu i celu jest :) w nowoczesnym motocyklu to jakas paranoia musi byc :) jakbym mial w swoim supermociaku miedzygazy stosowac to by toru niestarczylo :) doomin13 smc660 vtr1000 |
|
Data: 2011-09-28 11:00:57 | |
Autor: AZ | |
SkÄ d ta niechÄÄ producentĂłw do wyĹwietlaczy biegĂłw? | |
On 2011-09-28, doomin13 <doomin13@gmail.com> wrote:
pewnie tak :)Koniecznie musisz to powiedziec zawodnikom MotoGP, oni jeszcze o tym nie wiedza. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-09-28 13:08:14 | |
Autor: doomin13 | |
Skad ta niechec producentów do wyswietlaczy biegów? | |
"AZ" <artur.zabronski@gmail.com> wrote in message news:j5uup9$cd0$15node2.news.atman.pl...
Koniecznie musisz to powiedziec zawodnikom MotoGP, oni jeszcze o tym nie Oni tak robia??? nie wiedzialem, wyzsza szkola jazdy :) ja nie widze jakos potrzeby pozdr, doomin13 smc660 vtr1000 |
|
Data: 2011-09-28 11:15:39 | |
Autor: AZ | |
Skad ta niechec producentĂłw do wyswietlaczy biegĂłw? | |
On 2011-09-28, doomin13 <doomin13@gmail.com> wrote:
http://www.youtube.com/watch?v=huGexZrovco Np. w 0:50 #34 A potrzeba taka jak nie wyjebanie sie przy uslizgu tylu jak sie nie ma sprzegla antyhoppingowego czy nawet tak prozaiczna jak zuzycie tylnej opony. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-09-28 13:41:53 | |
Autor: doomin13 | |
Skad ta niechec producentów do wyswietlaczy biegów? | |
"AZ" <artur.zabronski@gmail.com> wrote in message news:j5uvkr$cd0$19node2.news.atman.pl...
On 2011-09-28, doomin13 <doomin13@gmail.com> wrote: A to juz bardziej dodanie gazu przy ostatecznym puszczeniu sprzegla po redukcji nie np. puszczenie sprzegla bez gazu w zakrecie :) niestety oba moje moto tego nielubia i reaguja blokowaniem kola mniejszym lub wiekszym :) pozdr, doomin13 660smc vtr1000 |
|
Data: 2011-09-28 13:10:55 | |
Autor: Marcin N | |
SkÄ d ta niechÄÄ producentĂłw do wyĹ wietlaczy biegĂłw? | |
W dniu 2011-09-28 13:00, AZ pisze:
On 2011-09-28, doomin13<doomin13@gmail.com> wrote: Oni nie wiedzÄ teĹź, Ĺźe niepotrzebnie wychylajÄ ciaĹo do zakrÄtu. CzyĹź nie? ;) |
|
Data: 2011-09-28 11:23:04 | |
Autor: AZ | |
SkÄ d ta niechÄÄ producentĂłw do wyĹwietlaczy biegĂłw? | |
On 2011-09-28, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
Nie wiem, ale nie widzialem zadnego na ZZR 1200. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-09-28 23:22:10 | |
Autor: Tytus | |
Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów? | |
Siemka
*** "doomin13" jakbym mial w swoim supermociaku miedzygazy stosowac to by toru niestarczylo :) Tak se czytam i chyba o dwoch rzeczach mowicie. Redukcja o kilka biegow to raz Miedzygazowka miedzy biegami to dwa (tak jak to dawnie bywalo) Oczywiscie ze we wspolczesnym moto bez problemu mozna zredukowac z 6 do 2 czy nawet 1 i tu zajebiaszczo przydaje sie wyswietlacz biegow. W kazdym moto przy redukcji miedzygazowka jest wskazana - oczywiscie tylko jedna - nie miedzy kazdym biegiem. Ja nazwalbym to po prostu przegazowka. W sumie niewiele mnie to obchodzi czy w teorii costam costam - wiem ze w praktyce pomaga to w szybszej zmianie biegow. T |
|
Data: 2011-09-28 12:46:48 | |
Autor: Roman Niewiarowski | |
Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów? | |
W dniu 2011-09-28 12:37, doomin13 pisze:
Ciekawe skad bedziesz wiedzial jakie masz obroty przed puszczeniem sprzegla??? Ale ja nie wciskam sprzegla przed wejsciem w zakret... W zakrecie czasami wciskam, ale to wtedy jak na blocie jade w poprzek jezdni, a wypadniecie grozi upadkiem kilkadziesiat metrow w dol zbocza. wyswietlacz sluzy glownie do tego zeby przy redukcji po ostrym hamowaniu Aaa, czyli tak do sportowego zapierdalania. To juz wiem czemu nie widze potrzeby posiadania takiego fjuczera. Na razie pracuje nad pozycja, jak ja ogarne to bede myslal nad ostrym hamowaniem z redukcjami ;> pozdr newrom -- RD07 - dożywocie. Cos Jesus he knows me And he knows I'm right |
|
Data: 2011-09-28 12:50:49 | |
Autor: Marcin N | |
Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów? | |
W dniu 2011-09-28 12:46, Roman Niewiarowski pisze:
Aaa, czyli tak do sportowego zapierdalania. To juz wiem czemu nie widze Oj, to długa droga przed Tobą. ;) Przyznam, ze zmroziło mnie, gdy czytałem, że masz uślizgi na błocie nad kilkudziesięciometrowymi przepaściami. Gdzie takie rzeczy? |
|
Data: 2011-09-28 10:58:29 | |
Autor: AZ | |
SkÄ d ta niechÄÄ producentĂłw do wyĹwietlaczy biegĂłw? | |
On 2011-09-28, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
Jak to gdzie? W Krakowie. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-09-28 12:59:03 | |
Autor: Kamil Nowak 'Amil' | |
Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów? | |
Marcin N napisał(a):
Gdzie takie rzeczy? Pod Makdonaldem na BoraBora. -- Kamil Nowak 'Amil' rocker's not dead Krakuf |
|
Data: 2011-09-28 22:49:57 | |
Autor: Roman Niewiarowski | |
Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów? | |
W dniu 2011-09-28 12:50, Marcin N pisze:
Przyznam, ze zmroziło mnie, gdy czytałem, że masz uślizgi na błocie nad na SH8 w okolicach Parku Kombëtar i Llogarasë. Maja tam takie fajnie czerwone bloto ktore w czasie burzy robi slizgawice na jezdni :) -- RD07 - dożywocie. Cos Jesus he knows me And he knows I'm right |
|
Data: 2011-09-28 12:54:31 | |
Autor: doomin13 | |
Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów? | |
"Roman Niewiarowski" <newrom@poczta.onet.pl> wrote in message news:4e82fb14$0$2504$65785112news.neostrada.pl... W dniu 2011-09-28 12:37, doomin13 pisze: Ale ja nie wciskam sprzegla przed wejsciem w zakret... W zakrecie czasami wciskam, ale to wtedy jak na blocie jade w poprzek jezdni, a wypadniecie grozi upadkiem kilkadziesiat metrow w dol zbocza. No dobra ale jakos redukujesz przed zakretem biegi? Glownie wyswietlacz przydaje sie przy redukcji o kilka w dol, w moim kacie jest powazna roznica czy wejde w zakret 90 stopni na trojce czy dwojce (po prostu na trojce albo zgasnie albo sie ledwie wygrzebie z pomoca sprzegla), zazwyczaj liczysz o te trzy w dol z piatki ale czasem w ferworze jazdy nie i wtedy przydalby sie wyswietlacz. Na elastycznej maszynie i przy turystycznej jezdzie nie ma on sensu a akcje typu wbijanie nieistniejacej "szostki", albo "siodemki" to tylko na poczatku jazdy danym egzemplarzem, potem juz widzisz ze masz takie czy inne obroty i predkosc, albo slyszysz (moja vtr ma taki inny przydzwiek przy "szostce" pozdr, doomin13 smc660 vtr1000 |
|
Data: 2011-09-28 13:36:57 | |
Autor: Jasio | |
Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów? | |
doomin13 <doomin13@gmail.com> napisała rzekomo
news:j5uud6$ssq$1inews.gazeta.pl "Roman Niewiarowski" <newrom@poczta.onet.pl> wrote in message news:4e82fb14$0$2504$65785112news.neostrada.pl... Ale tu to bardziej by pomoglo antyhoppingowe sprzeglo niz wyswietlacz biegow. -- Jasio etz vfr Rock is dead. Long life paper and scissors. |
|
Data: 2011-09-28 13:45:09 | |
Autor: doomin13 | |
Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów? | |
"Jasio" <bylystudent@gazeta.pl> wrote in message news:j5v0sq$85v$1inews.gazeta.pl...
Sprzeglo antyhoppingowe dobra rzecz ale sprawa jest taka ze kat ponizej pewnych obrotow nie jedzie, tzn szarpie lancuchem a jak sa za male to zgasnie :) to duzy singiel nie czterogarowka :) pozdr, doomin13 smc660 vtr1000 |
|
Data: 2011-09-28 22:51:57 | |
Autor: Roman Niewiarowski | |
Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów? | |
W dniu 2011-09-28 12:54, doomin13 pisze:
No dobra ale jakos redukujesz przed zakretem biegi? W zakret wchodze na docelowym biegu, znaczy redukuje wczesniej. Pewnie zwieksza mi to czas okrazenio ladnych pare minut ale moze kiedys sie naucze ;) pozdr newrom -- RD07 - dożywocie. Cos Jesus he knows me And he knows I'm right |
|
Data: 2011-09-28 21:32:43 | |
Autor: AZ | |
SkÄ d ta niechÄÄ producentĂłw do wyĹwietlaczy biegĂłw? | |
On 2011-09-28, Roman Niewiarowski <newrom@poczta.onet.pl> wrote:
Nie zapominaj o pozycji, ja zapomnialem. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-09-29 07:41:55 | |
Autor: Roman Niewiarowski | |
SkÄ d ta niechÄÄ producentĂłw do wyĹ wietlaczy biegĂłw? | |
W dniu 2011-09-28 23:32, AZ pisze:
Nie zapominaj o pozycji, ja zapomnialem. Ja nigdy nie zapominam ze w pozycja od tylu trzeba byc z tylu. pozdr newrom -- RD07 - doĹźywocie. Cos Jesus he knows me And he knows I'm right |
|
Data: 2011-09-19 11:19:13 | |
Autor: zly | |
Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów? | |
Dnia Mon, 19 Sep 2011 10:52:44 +0200, Marcin N napisał(a):
Zgaduję, do czego zmierzasz. Bez wyświetlacza cały czas liczyłem w pamięci: obroty X, prędkość Y, to będzie bieg numer... chwila, już prawie... tak, chyba piątka... a może czwórka? I tak sobie jechałem i liczyłem zamiast skupiać się na ważniejszych rzeczach. On chyba zmierzał do tego: po co Ci wiedzieć który akurat to bieg? Obroty ci mówią, czy za niski, czy za wysoki, numerek chyba jest niepotrzebny. -- marcin |
|
Data: 2011-09-19 12:49:18 | |
Autor: Jasio | |
Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów? | |
zly <bozupabylazaslona@NOpocztaSPAM.fm> napisała rzekomo
news:18w2solpypnvu$.dlgpiki.fixed Dnia Mon, 19 Sep 2011 10:52:44 +0200, Marcin N napisał(a): Predkosciomierz sluzy mi do obliczania w pamieci mi ile mandatu dostane, a obrotomierz czy szybko moge zwiekszyc te kwote. I tyle. -- Jasio etz vfr Rock is dead. Long life paper and scissors. |
|
Data: 2011-09-19 14:04:07 | |
Autor: KJ Siła Słów | |
Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów? | |
W dniu 2011-09-19 12:49, Jasio pisze:
Predkosciomierz sluzy mi do obliczania w pamieci mi ile mandatu dostane, a Znaczy, powinien być jakiś wyświetlacz kwoty mandatu? To chciałeś powiedzieć? KJ |
|
Data: 2011-09-19 14:35:44 | |
Autor: Jasio | |
Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów? | |
KJ Siła Słów <KJ@noway.com> napisała rzekomo
news:j57b3o$1gc$1inews.gazeta.pl W dniu 2011-09-19 12:49, Jasio pisze: Nie, chcialem powiedziec, ze w trakcie jazdy sa wazniejsze rzeczy do obliczania niz jaki jest bieg zapiety w danej chwili. -- Jasio etz vfr Rock is dead. Long life paper and scissors. |
|
Data: 2011-09-19 14:37:13 | |
Autor: Kamil Nowak 'Amil' | |
Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów? | |
Jasio napisał(a):
Nie, chcialem powiedziec, ze w trakcie jazdy sa wazniejsze rzeczy do obliczania niz jaki jest bieg zapiety w danej chwili. Ale w sumie chyba lepiej wiedziec z jakiego sie rusza, nie? Bo sie zdziwic mozna. -- Kamil Nowak 'Amil' rocker's not dead Krakuf |
|
Data: 2011-09-19 11:21:45 | |
Autor: marcin | |
Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów? | |
Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości > Zgaduję, do czego zmierzasz. > Bez wyświetlacza cały czas liczyłem w pamięci:
obroty X, prędkość Y, to będzie bieg numer... chwila, już prawie... tak, No nie wiem, dla mnie podstawa to wiedzieć jaka jest charakerystyka momentu czy tam mocy w funkcji obrotów, i w zależności od tego czego potrzebuję zbijam bieg albo wrzucam wyższy żeby obrotomierz pokazywał tam gdzie trzeba - nie obchodzi mnie na którym dokładnie biegu jadę. Po to jest tych biegów 6 albo 7 i skrzynia "sekwencyjna"... -- pzdr, marcin |
|
Data: 2011-09-19 11:34:16 | |
Autor: Arni | |
Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów? | |
marcin pisze:
mimo ze mam wskaznik biegu to i tak go nie uzywam. I nic nie kalkuluje bo to po prostu czuc czy silnik sie meczy na za niskich obrotach czy tez wyje wkrecony zbyt wysoko. Owszem, czasem sie przydaje wiedziec, ze kolejnego biegu w góre juz nie ma :) -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420 '01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat '99 Mazda 323F 2,0 DiTD |
|
Data: 2011-09-19 04:53:06 | |
Autor: amos | |
Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów? | |
On 19 Wrz, 11:34, Arni <a...@no.spam.pl> wrote:
bo to po prostu czuc czy silnik sie meczy na za niskich obrotach czy tezOtoto! Wskaznik moglby byc przydatny przy ostanich biegach, przy predkosciach nieautostradowych ciezko czasem wyczuc czy ma sie 5 czy 6. Jednak przy normalnej miejskiej jezdzie malo przydatna sprawa. Wystarczy posluchac silnika i wiadomo czego chce. Ale kto tam wie, moze faktycznie jest jak z ta klima, ktorej brak wcale tak mocno nie przeszkadza gdy jej ni ma. Do momentu az sie nie zacznie jezdzic autem z klima. -- amos |
|
Data: 2011-09-19 19:52:27 | |
Autor: Songoku | |
SkÄ d ta niechÄÄ producentĂłw do wyĹ wietlaczy biegĂłw? | |
mimo ze mam wskaznik biegu to i tak go nie uzywam. I nic nie kalkuluje IMO jest to bardzo przydatne urzÄ dzenie. Kwestia wygody i tyle. Z moich doĹwiadczeĹ mogÄ powiedzieÄ, Ĺźe najczÄĹciej przydaje mi siÄ w dwĂłch sytuacjach: - aby nie wrzucaÄ "siĂłdemki" - przy szybkim zbijaniu biegĂłw, aby nie zbiÄ np. do 1 jak chce do 2. W poprzednich sprzÄtach zawsze mi tego brakowaĹo... -- _______ Songoku 2011 ZX10R ABS Power is black |
|
Data: 2011-09-19 21:41:49 | |
Autor: Magic | |
SkÄ d ta niechÄÄ producentĂłw do wyĹ wietlaczy biegĂłw? | |
W dniu 2011-09-19 19:52, Songoku pisze:
Dodam kolejne zastosowanie - w cegle jest skrzynia typu "samochodowego" z suchym sprzÄgĹem i raz na jakiĹ czas udaje siÄ utknÄ Ä miÄdzy biegami. Na wyĹwietlaczu nie ma wtedy nic, moĹźna siÄ szybko zorientowaÄ co jest grane. No i w cegle zapobiega wrzuceniu szĂłstki, co jest raczej odruchowe :) -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800[']/k11rs. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2011-09-19 22:41:28 | |
Autor: Monster | |
SkÄ d ta niechÄÄ producentĂłw do wyĹ wietlaczy biegĂłw? | |
W dniu 2011-09-19 21:41, Magic pisze:
Dodam kolejne zastosowanie - w cegle jest skrzynia typu "samochodowego"Co ciekawe w mojej czujnik luzu jest tak skonstruowany Ĺźe taki wyĹwietlacz moĹźna zrobiÄ bez problemu,pewnie obudowa pod fabryczny niemontowany No i w cegle zapobiega wrzuceniu szĂłstki, co jest raczej odruchowe :)ciÄ gle szukam siĂłdemki,zastanawiaĹem siÄ czy nie zrobiÄ czujnika tylko na ostatnim biegu:-) -- Tomek BMW R1100S Dniepr z wozem |
|
Data: 2011-09-20 07:52:31 | |
Autor: Marcin N | |
SkÄ d ta niechÄÄ producentĂłw do wyĹwietlaczy biegĂłw? | |
UĹźytkownik "Monster" napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:4e77a8f9$0$2494$65785112@news.neostrada.pl...
ciÄ gle szukam siĂłdemki,zastanawiaĹem siÄ czy nie zrobiÄ czujnika tylko na ostatnim biegu:-) ================== MyĹlaĹem o tym, jednak wyszĹo mi, Ĺźe skoro juĹź mam czujnik w rÄku to przerĂłbka na "siĂłdemkÄ" kosztuje 90% pracy przerĂłbki peĹnej. MyĹlaĹem nawet, Ĺźeby zrobiÄ zestaw diodowy: şóĹta = dwĂłjka, zielona = szĂłstka. Ostatecznie jednak stanÄĹo na wyĹwietlaczu w postaci cyfry ledowej zamontowanej zamiast kontrolki luzu. |
|
Data: 2011-09-19 17:08:18 | |
Autor: rufus | |
SkÄ d ta niechÄÄ producentĂłw do wyĹ wietlaczy biegĂłw? | |
W dniu 19.09.2011 10:03, Marcin N pisze:
UĹźytkownik "amos" napisaĹ w wiadomoĹci grup Hmmm, nauczyĹem siÄ szybko i sprawnie odczytywaÄ bieg ze wskazaĹ obrotomierza i prÄdkoĹciomierza. Jak dla mnie wyĹwietlacz biegĂłw to zbÄdny bajer ale jak kto lubi. |
|
Data: 2011-09-19 19:56:59 | |
Autor: Marcin N | |
SkÄ d ta niechÄÄ producentĂłw do wyĹwietlaczy biegĂłw? | |
UĹźytkownik "rufus" napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:j57m33$2t2c$1@news.mm.pl...
Hmmm, nauczyĹem siÄ szybko i sprawnie odczytywaÄ bieg ze wskazaĹ obrotomierza i prÄdkoĹciomierza. Jak dla mnie wyĹwietlacz biegĂłw to zbÄdny bajer ale jak kto lubi. =============== PomyĹl, jak Ĺatwo idzie odczytywanie biegu z wyĹwietlacza. |
|
Data: 2011-09-19 20:04:02 | |
Autor: Arni | |
Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów? | |
Marcin N pisze:
Użytkownik "rufus" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j57m33$2t2c$1@news.mm.pl... Pomyśl, ze jak sie czuje i słucha to w ogóle nie trzeba patrzec na zegary poza okresową kontrolą predkosci. Wole obserwowac otoczenie. Pomysl, ze juz niejednokrotnie zwracano Ci uwage, ze to gówno: X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3538.513 nie nadaje sie do czegokolwiek. ustaw znaczniki cytowania albo zmien czytnik ( i tez ustaw znaczniki cytowania) -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420 '01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat '99 Mazda 323F 2,0 DiTD |
|
Data: 2011-09-20 09:16:58 | |
Autor: Marcin N | |
Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów? | |
W dniu 2011-09-19 20:04, Arni pisze:
Marcin N pisze: Pomyśl, ze jak sie czuje i słucha to w ogóle nie trzeba patrzec na Zmieniłem czytnik. Specjalnie dla Ciebie (no dobra, mnie też to wkurzało). Mam jednak pytanie: jak Thunderbirda 5.0 zmusić, żeby pokazywał tylko wątki, w których sam brałem udział. Ten nieszczęsny czytnik MS miał taki przycisk. Tu nie widzę tego nawet w menu. I jeszcze jedno: jak zmienić czcionkę w oknie podglądu wiadomości? |
|
Data: 2011-09-20 20:52:43 | |
Autor: Songoku | |
SkÄ d ta niechÄÄ producentĂłw do wyĹ wietlaczy biegĂłw? | |
I jeszcze jedno: jak zmieniÄ czcionkÄ w oknie podglÄ du wiadomoĹci? narzÄdzia->opcje->wyĹwietlanie->formatowanie->zaawansowane->zestaw znakĂłw (Unicode UTF-8) -- _______ Songoku 2011 ZX10R ABS Power is black |
|
Data: 2011-09-19 20:07:20 | |
Autor: nalesnik | |
Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów? | |
W dniu 19.09.2011 10:03, Marcin N pisze:
Tak jak każdy inny. Nie zdarza Ci się wrzucać siódemki? Nie zdarza Ci się Owszem, ale i tak na "deskę rozdzielczą" patrzę z reguły 2 razy - kiedy wkładam kluczyk i potem kiedy go wyciągam |
|
Data: 2011-09-19 12:13:09 | |
Autor: Szuwarek | |
Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów? | |
On 19 Wrz, 20:07, nalesnik <m...@o2.o2.o2.o2.pl> wrote:
Owszem, ale i tak na "desk rozdzielcz " patrz z regu y 2 razy - kiedy Poćwicz jeszcze trochę, a przestaniesz w ogóle dostrzegać deskę rozdzielczą i wtedy wszyscy będą wiedzieć, kto jest prawdziwym debeściakiem. -- Pozdrv! Andrzej http://glajty w interia.pl http://ump.waw.pl 650 i 125 |
|