Skąd to wiedzą

Data: 2018-10-22 17:28:34
Autor: Animka
Skąd to wiedzą
Skąd na TVN24 wiedzą jakie wyborcy mają wykształcenie?
Przed chwila to usłyszałam i zobaczylam nawet wykres jaki prezentowano.

--
animka

Data: 2018-10-22 18:36:32
Autor: Sonn
Skąd to wiedzą
W dniu 2018-10-22 o 17:28, Animka pisze:
Skąd na TVN24 wiedzą jakie wyborcy mają wykształcenie?
Przed chwila to usłyszałam i zobaczylam nawet wykres jaki prezentowano.

Pewnikiem wróżą z kurzych flaków.
A na poważnie, słyszałaś kiedyś na czym polegają badania exit pools?

--
Sonn

Data: 2018-10-22 18:50:00
Autor: z
Skąd to wiedzą
Ale są firmy które chwalą się że zbierają tyle danych że takie "procenty" są w stanie zebrać przez normalną internetową inwgilację.

Niby że "ostylowanie" tego jest drogie i w Polsce nikt tego nie robi ale narzędzia już są. niedługo się okaże że chińskie rączki zrobią to tanio albo zaprzęgnie się sztuczną inteligencję ;-)

W każdym razie Anomko SZOK

Data: 2018-10-22 19:31:37
Autor: Animka
Skąd to wiedzą
W dniu 2018-10-22 o 18:36, Sonn pisze:
[...]

Na podstawie ankiet i wywiadów?

--
animka

Data: 2018-10-22 19:47:45
Autor: A. Filip
Skąd to wiedzą [Polak ZAWSZE ankieterowi prawdę powie! ;-)]
Animka <animka@to.nieja.wp.pl> pisze:
[...]

I jak dotąd ludzie statystycznie mówią (głównie) prawdę ;-)

Ja jakoś nie wierzę że tak zawsze będzie (i było) albo że sondażownie
będą się rwać rozgłaszać że tak przestało być.
AFAIR takie kwestie jak bardzo znacząco korelacja odmowy odpowiedzi
ankieterowi z poparciem dla konkretnej partii już kiedyś wypływała. BTW AFAIR takie pokazowe spierdolenie sprawy jak exit pools schrzanione
o 7% *bo robione telefonicznie* już był.  _Takiego_ błędu sondażownie
_szybko_ nie powtórzą ale z pewnością zrobią inne. --
A. Filip

Data: 2018-10-22 22:57:48
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-10-22 o 19:47, A. Filip pisze:

BTW AFAIR takie pokazowe spierdolenie sprawy jak exit pools schrzanione
o 7% *bo robione telefonicznie* już był.  _Takiego_ błędu sondażownie
_szybko_ nie powtórzą ale z pewnością zrobią inne.

A to na pewno był błąd? a nie zamierzona akcja aby niezdecydowani
uwierzyli że oddając głos na partię X nie "zmarnują" głosu.

Pozdrawiam

Data: 2018-10-22 23:07:28
Autor: A. Filip
RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:
[...]

Akurat tamto to nie był sondaż przed wyborami ale w samym dniu wyborów
na temat tego jak ludzie już zagłosowali [patrz cisza wyborcza].
Właśnie dlatego blamaż był aż tak straszliwy, kłujący po oczach i trudny
do zapomnienia.

A "pomówienia" sondażowni o zaklinanie poparcia wyborców publikowanymi
wynikami sondaży wracają niezwykle regularnie :-)

--
A. Filip

Data: 2018-10-23 04:33:26
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-10-22 o 23:07, A. Filip pisze:

[...]

Bo podanie zawyżonego wyniku zawsze wychodzi partii której wynik
zawyżyli na plus. W dzień wyborów również.

Pozdrawiam

Data: 2018-10-23 07:03:33
Autor: Shrek
W dniu 22.10.2018 o 23:07, A. Filip pisze:

A "pomówienia" sondażowni o zaklinanie poparcia wyborców publikowanymi
wynikami sondaży wracają niezwykle regularnie :-)

Na przykład sondaż dla TVPis

14.09 - Jaki 32% Trzaskowski 30%,

Przed samymi wyborami Trzaskowski 32, Jaki 30%

Finał - 54% Trzaskowski, Jaki 30% :)

Shrek

Data: 2018-10-23 07:42:33
Autor: A. Filip
Shrek <1@wp.pl> pisze:
[...]

A podasz link najlepiej z linkami na sondaże z innych źródeł?
Ty się nie tylko wyśmiewaj.  Zadawaj *bolesne* ciosy :-)

Ktoś ci zabrania najlepiej zapamiętać te przykłady które tobie pasują?
Pamiętanie tych które ci nie pasują można zostawić innym ;-)

Obrońca nie jest oskarżycielem, oskarżyciel nie jest obrońcą.

--
A. Filip

Data: 2018-10-23 14:00:34
Autor: nie ma emaila
w <anfi+1y7buyf52f-ian2@wp.eu>, "A. Filip" <anfi@pseudonim.pl> napisał(-a):

A podasz link najlepiej z linkami na sondaże z innych źródeł?

Też ci google nie działa?

Data: 2018-10-23 14:14:08
Autor: A. Filip
nie_ma_emaila@onet.pl pisze:
w <anfi+1y7buyf52f-ian2@wp.eu>, "A. Filip" <anfi@pseudonim.pl> napisał(-a):

A podasz link najlepiej z linkami na sondaże z innych źródeł?

Też ci google nie działa?

A ty nie łapiesz prostego testu na tym jak komuś zależy na przekonaniu
innych?  W kapitalizmie się nie odwala cudzej roboty _za darmo_ .

--
A. Filip

Data: 2018-10-23 19:07:12
Autor: nie ma emaila
nie_ma_emaila@onet.pl pisze:

> Też ci google nie działa?

A ty nie łapiesz prostego testu na tym jak komuś zależy na przekonaniu
innych?  W kapitalizmie się nie odwala cudzej roboty _za darmo_ .

Dokładnie.
Chcesz się dokształcić to sobie poszukaj albo mu zapłać.
Nie będzie ci nieść kaganka oświaty za darmo.

Data: 2018-10-23 19:52:49
Autor: A. Filip
nie_ma_emaila@onet.pl pisze:
nie_ma_emaila@onet.pl pisze:

> [...]

Dokładnie.
Chcesz się dokształcić to sobie poszukaj albo mu zapłać.
Nie będzie ci nieść kaganka oświaty za darmo.

Mieliśmy prosty test komu zależy bardziej:
Jemu czy przekonać czy mnie dać się przekonać.

Ja jestem wyznawcą poglądu że to przekonującemu powinno zależeć na
(prostym) unikaniu sytuacji "trzy koła sprawne (a to czwarte nie)".

--
A. Filip

Data: 2018-10-23 20:38:39
Autor: Shrek
W dniu 23.10.2018 o 19:52, A. Filip pisze:

[...]

Zapytałeś, dostałeś, dalej jęczysz:P

Shrek

Data: 2018-10-23 20:50:05
Autor: Sonn
W dniu 2018-10-23 o 20:38, Shrek pisze:
[...]

Głupiemu nigdy nie wystarczy tłumaczenia. I tak nie zrozumie, a zamiast tego wstawi parę gwiazdek, podkreśleń i emotek żeby się dowartościować. Miłośnik ONR, chyba z małym fiutkiem, żądny poklasku i odreagowujący ozdobnikami swoje kompleksy. Taki mały Filipek.

--
Sonn

Data: 2018-10-24 12:21:02
Autor: nie ma emaila
w <anfi+wz99rqv1ff-ian2@wp.eu>, "A. Filip" <anfi@pseudonim.pl> napisał(-a):

[...]

Czyli jesteś przedstawicielem gatunku "lenistwo umysłowe".

Data: 2018-10-24 12:33:23
Autor: A. Filip
nie_ma_emaila@onet.pl pisze:
[...]

Jak ci ktoś reklamę wciska to TY się zawsze rwiesz ochoczo samemu szukać
dodatkowych informacji by cię przekonała?  Jak ty się  bidulo w
kapitalizmie uchowałeś?

--
A. Filip

Data: 2018-10-24 13:00:15
Autor: nie ma emaila
w <anfi+xji43ny9af-iao3@wp.eu>, "A. Filip" <anfi@pseudonim.pl> napisał(-a):

> Czyli jesteś przedstawicielem gatunku "lenistwo umysłowe".

Jak ci ktoś reklamę wciska to TY się zawsze rwiesz ochoczo samemu szukać
dodatkowych informacji by cię przekonała?

Oczywiście. Bo nie jestem ciapą i szukam potwierdzenia tego co usłyszałem.

Jak ty się  bidulo w
kapitalizmie uchowałeś?

Dziwię się, że ty się uchowałeś. Ale po twoich postach widzę, że raczej
wegetujesz umysłowo...

Data: 2018-10-23 19:08:22
Autor: Shrek
W dniu 23.10.2018 o 07:42, A. Filip pisze:

[...]

Kantar dla gazety:

42 do 30

http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,24062379,jaki-nie-ma-skad-wziac-glosow-w-ii-turze-najnowszy-sondaz.html

Dalej duża różnica, ale jednak o połowę lepiej. BTW - to pokazuje na kogo jak już pójdą to głosują zwolennicy ugrupowania "niezdecydowani". Ale to już poza tematem grupy. No może z wyjątkiem tego, że pewnie jakieś prawo mówi o tym na czym polega "misja" telewizji publicznej i czy propaganda wchodzi w jej zakres.

Shrek

Data: 2018-10-23 21:31:45
Autor: J.F.
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pqldko$aer$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Przy exit pools to by bylo bezcelowe, bo juz za pozno.

To by trzeba robic pare dni przed wyborami ... ale kto ma placic za takie wyniki - partia wlasna, czy ktoras z duzych ... a jak sie okaze, ze niezdecydowani uwierza i ich glosy wcale nie beda zmarnowane, za to duza partia straci ?

J.

Data: 2018-10-24 04:59:50
Autor: Budzik
[...]

Teorie spiskowe rulez....
Badanie exip pools podane po zakonczeniu wyborów miałoby wpłynac na to jak głosuja ludzie - gratuluje. :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się

Data: 2018-10-24 09:44:54
Autor: Olin
Dnia 24 Oct 2018 04:59:50 GMT, Budzik napisał(a):

Badanie exip pools podane po zakonczeniu wyborów miałoby wpłynac na to jak głosuja ludzie

Na Nowogrodzkiej mają wehikuł czasu, tylko się nim nie chwalą.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Data: 2018-10-24 11:41:36
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-10-24 o 06:59, Budzik pisze:

[...]

A ktoś pisał że chodzi o wyniki podane po wyborach czy jakiś
idiota ci to podpowiedział?

Pozdrawiam

Data: 2018-10-24 11:56:42
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-10-24 o 11:41, RadoslawF pisze:
[...]

Radziu, nie idiotuj znowu. Nie ma możliwości, aby podać wyniki exit poll przed wyborami.

--
Liwiusz

Data: 2018-10-24 12:17:54
Autor: A. Filip
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> pisze:
[...]

Podanie _publicznie_ (w Polsce i nie tylko) stanowiłoby naruszenie prawa.
Jakby ludzie prawa przestrzegali to ilu sędziów i policjantów byłoby do
zwolnienia? ;-)

Ja jakoś jestem niemal pewny że sztaby wyborcze głównych partii dostają
je na bieżąco w dniu wyborów.

--
A. Filip

Data: 2018-10-24 12:32:51
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-10-24 o 12:17, A. Filip pisze:

Ja jakoś jestem niemal pewny że sztaby wyborcze głównych partii dostają
je na bieżąco w dniu wyborów.

Przecież to nawet nie jest tajemnica, że się podaje. I nie tyle sztabom, tylko tym, którzy takie wyniki zamówią i zapłacą.

--
Liwiusz

Data: 2018-10-23 21:28:49
Autor: J.F.
Użytkownik "A. Filip"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:anfi+0a0l8qypbf-iam1@wp.eu...
[...]

Mnie chodzi po glowie, czy w tym roku nie bedzie rozbieznosci, bo ktos zaglosuje na PiS, bo mu sie podoba, ale ankieterowi tego nie powie, bo nie wypada :-)

Czy cos pdobnego nie bylo 4 lata temu ?
Kaczynski zarzucal osustwa wyborcze na podstawie rozbieznosci wynikow z sondazami, czy zwyczajnie bezpodstawnie ?

Dzis mozemy spojrzec na sondaze przedwyborcze Jakiego i sondaze powyborcze ... a potem rzeczywiste wyniki.

No ale coz, jak sie zamowilo dobre wyniki przedwyborcze, to sie dostalo dobre :-)

J.

Data: 2018-10-24 04:59:50
Autor: Budzik
Skąd to wiedzą [Polak ZAWSZE ankieterowi prawdę powie! ;-)]

Czy cos pdobnego nie bylo 4 lata temu ?
Kaczynski zarzucal osustwa wyborcze na podstawie rozbieznosci wynikow z sondazami, czy zwyczajnie bezpodstawnie ?

4 lata temu to akurat wyszła inteligencja spoleczenstwa... tak ogolnie...

--
Pozdrawia... Budzik
....i to by było na tyle

Data: 2018-10-23 08:49:02
Autor: Miroo
Skąd to wiedzą
[...]

Przyczepię się, bo widzę, że błąd się powiela..

https://pl.wikipedia.org/wiki/Exit_poll

Pozdrawiam

Data: 2018-10-23 09:03:21
Autor: A. Filip
Skąd to wiedzą
Miroo <brak_emaila@brak.brak.i.juz> pisze:
[...]

To czy sondaże dotyczące "wyników sumarycznych" są poprawne można sprawdzić
po kilkunastu godzinach.  Jak się niby sprawdza poprawności wyników z
uwzględnieniem wykształcenia? :-)

Wiec może postaraj się zrozumieć o co _dokładnie_ Animka pyta,
co _dokładnie_ "kwestionuje".

--
A. Filip

Data: 2018-10-23 12:13:45
Autor: Miroo
Skąd to wiedzą
W dniu 2018-10-23 o 09:03, A. Filip pisze:
[...]

Może Ty się postaraj zrozumieć: przyczepiłem się pisania "exit pool" zamiast "exit poll".

Pozdrawiam

Data: 2018-10-23 12:39:11
Autor: Olin
Skąd to wiedzą
Dnia Tue, 23 Oct 2018 12:13:45 +0200, Miroo napisał(a):

Może Ty się postaraj zrozumieć: przyczepiłem się pisania "exit pool" zamiast "exit poll".

Na Nowogrodzkiej angielskiego uczy osobiście Człowiek z Drabinką, więc
niepotrzebnie się oburzasz.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Nikołaj Gogol

Data: 2018-10-23 13:46:18
Autor: A. Filip
Skąd to wiedzą
[...]

Czy w Polsce już uchwalono ustawę o ochronie języka angielskiego? ;-)

--
A. Filip

Data: 2018-10-23 14:06:31
Autor: Olin
Skąd to wiedzą
Dnia Tue, 23 Oct 2018 13:46:18 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

Czy w Polsce już uchwalono ustawę o ochronie języka angielskiego? ;-)

Czy któraś z już obowiązujących zabrania czytania ze zrozumieniem?

Data: 2018-10-23 14:15:48
Autor: A. Filip
Skąd to wiedzą
Olin <kuku@adres.w.stopce> pisze:
Dnia Tue, 23 Oct 2018 13:46:18 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

Czy w Polsce już uchwalono ustawę o ochronie języka angielskiego? ;-)

Czy któraś z już obowiązujących zabrania czytania ze zrozumieniem?

A nakazuje?  Prawnik nie powinien także potrafić "nie zrozumieć"
dokładnie tak jak mu pasuje?

--
A. Filip

Data: 2018-10-23 14:45:50
Autor: Olin
Skąd to wiedzą
Dnia Tue, 23 Oct 2018 14:15:48 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

 Prawnik nie powinien także potrafić "nie zrozumieć"
dokładnie tak jak mu pasuje?

Nie oczekuj od wszystkich piSSdzielskich standardów.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

"Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
Jacek Czaputowicz

Data: 2018-10-23 17:45:05
Autor: Sonn
Skąd to wiedzą
W dniu 2018-10-23 o 12:13, Miroo pisze:
[...]

Oj, nie wymagaj za wiele od Filipka. Dla niego jest ważne to, że mógł się dowartościować paroma podkreśleniami, gwiazdkami, tudzież zmianą tematu wątku. Cała reszta jest zbyt trudna do zrozumienia w jego wypadku.

--
Sonn

Data: 2018-10-23 17:47:57
Autor: Sonn
Skąd to wiedzą
[...]

A ty postaraj się (UWAGA! trudne dla ciebie słowo) POMYŚLEĆ o co chodziło i czego Miroo się czepił. Słusznie zresztą.

--
Sonn

Data: 2018-10-23 17:43:01
Autor: Sonn
Skąd to wiedzą
W dniu 2018-10-23 o 08:49, Miroo pisze:
[...]

Mea culpa. Maxima culpa.

--
Sonn

Data: 2018-10-23 14:09:16
Autor: Queequeg
Skąd to wiedzą
Animka <animka@to.nieja.wp.pl> wrote:

Skąd na TVN24 wiedzą jakie wyborcy mają wykształcenie?

Po twarzy.

Widać po twarzy, kto jak kojarzy.

Data: 2018-10-23 16:16:44
Autor: A. Filip
Skąd to wiedzą
queequeg@trust.no1 (Queequeg) pisze:
Animka <animka@to.nieja.wp.pl> wrote:

Skąd na TVN24 wiedzą jakie wyborcy mają wykształcenie?

Po twarzy.

Widać po twarzy, kto jak kojarzy.

No to po co te całe studia jak sama twarz wystarczy? ;-)

--
A. Filip

Data: 2018-10-23 16:52:39
Autor: Andrzej Kłos
[...]