Sk±d wiedz±?

Data: 2013-09-12 12:07:58
Autor: Liwiusz
Sk±d wiedz±?
W dniu 2013-09-12 12:00, Budzik pisze:
Temat - zawarcie ubezpieczenia ze znizkami de facto takich znizek nie
posiadaj±c.

Znajoma chcia³a tak zrobic.
I firma odrzuci³a, stwierdzaj±c, ze ona nie ma znizek jakie poda³a.

Pytanie - skad wiedzieli?
Wiem, ze jest baza wypadków / stluczek ale baza ubezpieczeñ z wszystkich
firm dla wszystkich kierowców?

Jest baza st³uczek, i jest baza bezszkodowych lat ubezpieczenia. Ta sama baza.

--
Liwiusz

Data: 2013-09-12 10:14:37
Autor: AZ
SkÄ…d wiedzÄ…?
On 2013-09-12, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Temat - zawarcie ubezpieczenia ze znizkami de facto takich znizek nie
posiadajÄ…c.

Znajoma chciała tak zrobic.
I firma odrzuciła, stwierdzając, ze ona nie ma znizek jakie podała.

Pytanie - skad wiedzieli?
Wiem, ze jest baza wypadków / stluczek ale baza ubezpieczeń z wszystkich
firm dla wszystkich kierowców?

Jest baza stłuczek, i jest baza bezszkodowych lat ubezpieczenia. Ta sama baza.

To czemu PZU chcialo ode mnie potwierdzenia, ze mam te znizki o ktorych
mowie? :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-09-12 10:15:47
Autor: masti
Sk±d wiedz±?
Dnia pięknego Thu, 12 Sep 2013 10:14:37 +0000 osobnik zwany AZ napisał:

On 2013-09-12, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
[...]

bo majÄ… durnÄ… biurokracjÄ™

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-09-12 12:18:01
Autor: Liwiusz
SkÄ…d wiedzÄ…?
W dniu 2013-09-12 12:15, masti pisze:
To czemu PZU chcialo ode mnie potwierdzenia, ze mam te znizki o ktorych
>mowie?:-)
bo majÄ… durnÄ… biurokracjÄ™

A to swojÄ… drogÄ…. Duch molocha ma siÄ™ u nich nadal dobrze.

--
Liwiusz

Data: 2013-09-12 19:21:38
Autor: A5tu5
SkÄ…d wiedzÄ…?
Myślę, że chodzi prawdopodobnie o ewentualne "domniemane" poświadczenie nieprawdy i konsekwencje jakie mogą wyniknąć w przypadku wystąpienia szkody.
Wtedy robią rekalkulację której nie jesteś w stanie zweryfikować i nagle okazuje się, że dopłacasz 200% ;)

Inną sprawą jest pytanie co w przypadku modnego ostatnio ubezpieczenia na wypadek utraty zniżek.
Z jednej strony ubezpieczalnie dogadały się, że wszelkie szkody wrzucają do wspólnej bazy, a z drugiej strony sprzedają ubezpieczenie na wypadek utraty zniżek?

--
A5tu5

Data: 2013-09-12 20:00:52
Autor: Budzik
Sk±d wiedz±?
Osobnik posiadaj±cy mail news@news.dialog.net.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

My¶lê, ¿e chodzi prawdopodobnie o ewentualne "domniemane"
po¶wiadczenie nieprawdy i konsekwencje jakie mog± wynikn±æ w przypadku
wyst±pienia szkody. Wtedy robi± rekalkulacjê której nie jeste¶ w
stanie zweryfikowaæ i nagle okazuje siê, ¿e dop³acasz 200% ;)

No tak, ale skoro 60% znizek by³oby nieprawdziwe, to wyliczyc z tego prawidlow± stawkê to nie jest jakas matematyka dyskretna.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")

Data: 2013-09-12 12:16:43
Autor: Liwiusz
SkÄ…d wiedzÄ…?
W dniu 2013-09-12 12:14, AZ pisze:
On 2013-09-12, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Nie wiem, przede wszystkim nie rozumiem co chciałeś napisać przez "zniżki od poprzedniego właściciela".

Samo zaświadczenie (od jednego ubezpieczyciela) jest o tyle bardziej wiarygodne, że może zawierać szkody jeszcze nie ujęte w UFG.

--
Liwiusz

Data: 2013-09-12 10:27:55
Autor: AZ
SkÄ…d wiedzÄ…?
On 2013-09-12, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

To czemu PZU chcialo ode mnie potwierdzenia, ze mam te znizki o ktorych
mowie? :-)

Nie wiem, przede wszystkim nie rozumiem co chciałeś napisać przez "zniżki od poprzedniego właściciela".

Mea culpa. Mialem na mysli ubezpieczyciela.

Samo zaświadczenie (od jednego ubezpieczyciela) jest o tyle bardziej wiarygodne, że może zawierać szkody jeszcze nie ujęte w UFG.

No i to jest chore. Takie sprawy powinno zalatwiac sie w formie ktora
coraz czesciej mozna spotkac w urzedach (cos jednak sie zmienia) - twierdzisz
cos, pani chce zebys napisal oswiadczenie, piszesz, podpisujesz i zalatwione.
A nie godziny latania i marnowania czasu na zdobywaniem zaswiadczen zeby, ze nie jest sie wielbladem.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-09-12 12:31:57
Autor: Liwiusz
SkÄ…d wiedzÄ…?
W dniu 2013-09-12 12:27, AZ pisze:
On 2013-09-12, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Wiesz, zniżki to przywilej, nie musisz korzystać, jeśli nie chcesz :)

--
Liwiusz

Data: 2013-09-12 05:10:34
Autor: kogutek444
Sk±d wiedz±?
W dniu czwartek, 12 wrze¶nia 2013 12:31:57 UTC+2 u¿ytkownik Liwiusz napisa³:

> [...]

> A nie godziny latania i marnowania czasu na zdobywaniem zaswiadczen zeby,

Wiesz, zni¿ki to przywilej, nie musisz korzystaæ, je¶li nie chcesz :)

-- Liwiusz

Masz racje. Nie tzreba korzystaæ je¶li siê ma ale nie wolno korzystaæ je¶li siê nie ma. Nie postawi³ by ¶mieci z wiaderka ¿e nie da siê przypisaæ jakiego¶ paragrafu do kogo¶ kto wiedz±c ¿e nie ma zni¿ek oszukuje ¿e je ma. Zw³aszcza jak jest to ubezpieczenie obowi±zkowe.

Data: 2013-09-12 23:46:12
Autor: John Kołalsky
SkÄ…d wiedzÄ…?

Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com>

[...]

Tu w ogóle nie ma potrzeby pytać właściciela jak jest baza

Data: 2013-09-13 01:44:51
Autor: Gotfryd Smolik news
SkÄ…d wiedzÄ…?
On Thu, 12 Sep 2013, AZ wrote:

Takie sprawy powinno zalatwiac sie w formie ktora
coraz czesciej mozna spotkac w urzedach (cos jednak sie zmienia) - twierdzisz
cos, pani chce zebys napisal oswiadczenie, piszesz, podpisujesz i zalatwione.

  Dla porz±dku - zmienia siê, bo od ³adnych paru lat tak w³a¶nie stanowi±
przepisy. Wymuszone ustaw± :) 75.2 KPA

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-17 08:12:14
Autor: Jan Koval
SkÄ…d wiedzÄ…?

Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:l0s4vb$785$9node2.news.atman.pl...
On 2013-09-12, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

[...]

W PZU przez telefon mogłem podać co chciałem. Ale ponieważ nie byłem pewny to oddzwonili
do mnie za dwie godziny z potwierdzonymi zniżkami.
Ale mogłem podać to co mi się wydaję.

J.

Data: 2013-09-17 08:10:36
Autor: Jan Koval
SkÄ…d wiedzÄ…?

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:l0s4ab$fm4$1node1.news.atman.pl...
W dniu 2013-09-12 12:14, AZ pisze:

Samo zaświadczenie (od jednego ubezpieczyciela) jest o tyle bardziej
wiarygodne, że może zawierać szkody jeszcze nie ujęte w UFG.

I można się dowiedzieć, że zostało wypłacone odszkodowanie (sprzed dwóch lat) o którym się nie wie.

J.

Data: 2013-09-13 14:22:46
Autor: Wiwo
SkÄ…d wiedzÄ…?

Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:l0s46d$785$8node2.news.atman.pl...

To czemu PZU chcialo ode mnie potwierdzenia, ze mam te znizki o ktorych
mowie? :-)

Bo do niedawna nie wszystkie firmy przekazywały komplet informacji do tej bazy. Jakiś czas temu słyszałem, że podobno przekonali już wszystkie TU i pozostały "kwestie techniczne", które mieli rozwiązać w ciągu kilku miesięcy. PZU było pewnie nieufne... ;-)

Znając życie większość TU woli złapać klienta niż go zniechęcać, nawet kosztem ewentualnych dopłat do jego szkód. Może jednak szkody nie zrobi, plan sprzedaży się wykona, będzie się można pochwalić w reklamie większym udziałem w rynku... ;-)

Wiwo

Data: 2013-09-12 11:57:00
Autor: Budzik
Sk±d wiedz±?
Osobnik posiadaj±cy mail lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

[...]

Dziêki.
Nie wiedzia³em, ze tak jest.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"¯ycie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeñ.
Jest tylko zupe³nie inne..."  William Shakespeare

Sk±d wiedz±?