Sk±d wzi±æ linki hamulcowe do holendra?

Data: 2009-04-23 07:13:44
Autor: LET ki
Sk±d wzi±æ linki hamulcowe do holendra?
Witam,

Naby³em niedawno holendra, i potrzebuje wymieniæ w nim linki hamulcowe. Linki s± do hamulców bêbnowych, zakoñczone gwintowanym trzpieniem.
Dzwonie po sklepach i niestety nic nie moge znale¼æ :/

Ktos doradzi gdzie (najlepiej w Wawie) tego szukaæ?

Z góry dzieki,

--
pzdr
LETki

Data: 2009-04-23 00:42:31
Autor: Saurus
On 23 Kwi, 09:13, "LET ki" <l...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
[...]

 Zobacz, czy linki do motorowerów Simson nie bêd± pasowaæ, mo¿e masz
jaki¶ sklep moto w pobli¿u ;) Tamte te¿ mia³y z jednej strony walec a
z drugiej ¶rubê z gwintem (M6 je¶li dobrze pamiêtam, czyli klucz 10).

Poza tym dedykowane s± dostêpne tutaj:
http://www.rowerystylowe.pl/akcesoria-linki-c-24_135.html

Data: 2009-04-23 09:27:43
Autor: Dominik Mirowski
Sk±d wzi±æ linki hamulcowe do holendra?
LET ki wyklepa³(a) :

Naby³em niedawno holendra, i potrzebuje wymieniæ w nim linki
hamulcowe. Linki s± do hamulców bêbnowych, zakoñczone gwintowanym
trzpieniem.
Dzwonie po sklepach i niestety nic nie moge znale¼æ :/

Wcale mnie to nie dziwi :)

http://www.ebay.nl/

na pocz±tek
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2009-04-23 09:59:27
Autor: ...::QRT::...
Sk±d wzi±æ linki hamulcowe do holendra?
Dnia Thu, 23 Apr 2009 07:13:44 +0000 (UTC), LET ki napisa³(a):

[...]

to sa w³asnie uroki holendrów. Opony 635 (starsze maj± takie rozmiary) nie s± ³atwo osi±glne. Serwis i obs³uga zu¿ytych bêbnów czy piast wielobiegowych równie¿ jest
problematyczna.
No ale za to "³adnie" wygladaj±. Tak wiec aby by³o do archiwum - jak kto¶ chce kupiæ stary/tani rower np. na
miasto niech lepiej sie rozgl±da za czym¶ na typowym (górskim) osprzêcie
shimano. Przynajmniej bedzie pewno¶æ ze da sie naprawiæ bez wiekszego
k³opotu.   --
www.warszawski.info

Data: 2009-04-23 10:29:08
Autor: fabian
....::QRT::... wrote:
> [...]
miasto niech lepiej sie rozgl±da za czym¶ na typowym (górskim) osprzêcie
shimano. Przynajmniej bedzie pewno¶æ ze da sie naprawiæ bez wiekszego

Chcesz flame-a o wy¿szo¶ci ¶wi±t ró¿nego typu? Równie dobrze mo¿na kupiæ rower za parê stów i nie robiæ przy nim NIC przez parê lat. Mo¿na kupiæ rower na typowym osprzêcie i po kupnie w ci±gu roku wymieniæ 1/2 ;)

Fabian.

Data: 2009-04-23 10:59:15
Autor: ...::QRT::...
Sk±d wzi±æ linki hamulcowe do holendra?
Dnia Thu, 23 Apr 2009 10:29:08 +0200, fabian napisa³(a):

...::QRT::... wrote:
> [...]
k³opotu.

Chcesz flame-a o wy¿szo¶ci ¶wi±t ró¿nego typu?

nie specjalnie lubie kopaæ le¿±cego :P

Równie dobrze mo¿na kupiæ rower za parê stów i nie robiæ przy nim NIC przez parê lat. Mo¿na kupiæ rower na typowym osprzêcie i po kupnie w ci±gu roku wymieniæ 1/2 ;)

Tyle ze to inna sprawa. Kupuj±c stary rower - z jednej strony trzeba umieæ
odró¿niæ na podstawie np zdjêæ co wyglada dobrze a co jest szrotem a z
drugiej trzeba zawsze liczyæ na ³ut szczê¶cia.  Tak czy inaczej w zasdzie *zawsze* wiadomo ze co¶ tam trzeba z nim zrobiæ. Problemy sie zaczynaj± gdy sie okazuje ze g³upiej linki do hamulca nie
mo¿na nigdzie kupiæ. --
www.warszawski.info

Data: 2009-04-23 10:14:23
Autor: LET ki
Sk±d wzi±æ linki hamulcowe do holendra?
...::QRT::... <nie.m@m.mejla> napisa³(a):
Problemy sie zaczynaj± gdy sie okazuje ze g³upiej linki do hamulca nie
mo¿na nigdzie kupiæ.

Jak siê chce to bez wiêkszego problemu mo¿na koñcówkê starej linki mocowaæ do klasycznej linki hamulcowej. Wystarczy skonstruowaæ prost± "przej¶ciówkê" - trzeba tylko chcieæ ;) I po problemie na przysz³o¶æ..
Na razie szukamy linki, --
pzdr
LETki

Data: 2009-04-23 12:50:09
Autor: Coaster
....::QRT::... wrote:
[...] nie specjalnie lubie kopaæ le¿±cego :P

'Nie, specjalnie' czy 'niespecjalnie'? ;-P

[...]

To oczywiste. W zyciu na ogol powinno sie odrozniac 'szrot'.

a z drugiej trzeba zawsze liczyæ na ³ut szczê¶cia.

Przesada. Jezeli spelniasz pierwsze zalozenie - szczescie nie ma nic do rzeczy.

Tak czy inaczej w zasdzie *zawsze* wiadomo ze co¶ tam trzeba z nim zrobiæ.

Sama przyjemnosc, chyba, ze ma sie dwie lewe raczki.

Problemy sie zaczynaj± gdy sie okazuje ze g³upiej linki do hamulca nie
mo¿na nigdzie kupiæ.

Teraz mozna wszystko i wszedzie kupic. Wystrarczy poszukac np. na ebay-u   (angielskim czy holenderskim).

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-04-23 13:08:34
Autor: ...::QRT::...
Sk±d wzi±æ linki hamulcowe do holendra?
Dnia Thu, 23 Apr 2009 12:50:09 +0200, Coaster napisa³(a):

[...]

w¿erów na bie¿niach czy zu¿ytego bêbenka nie zobaczysz na zdjêciu.
Tak czy inaczej w zasdzie *zawsze* wiadomo ze co¶ tam trzeba z nim zrobiæ.

Sama przyjemnosc, chyba, ze ma sie dwie lewe raczki.

Przyjemno¶æ dla mnie to nie jest - raczej konieczno¶æ. Choæ moja ma³¿onka mi wmawia ¿e lubie :)
Kwestia tylko ile czasu ma to trwaæ i kosztowaæ. Zasadniczo ja tam wole jezdziæ ni¿ naprawiaæ.

Problemy sie zaczynaj± gdy sie okazuje ze g³upiej linki do hamulca nie
mo¿na nigdzie kupiæ.

Teraz mozna wszystko i wszedzie kupic. Wystrarczy poszukac np. na ebay-u   (angielskim czy holenderskim).

no niby mo¿na tylko pojawia sie pytanie czy kupuje sie rower aby na nim
jezdziæ czy aby d³ubaæ i sprowadzaæ linki z zagranicy.  Ta druga mo¿liwo¶æ oczywi¶cie te¿ jest fajna ale trzeba sie w ni± pchaæ z
pe³n± swiadomo¶ci±.  --
www.warszawski.info

Data: 2009-04-23 13:19:31
Autor: Coaster
....::QRT::... wrote:
[...]

Jak kupisz np. Raleigh'a 3-speed z lat 70-tych lub wczesniejszego, to nie zobaczysz wzerow... bo ich nie bedzie na 99%. :-)

[...]

Przynajmniej dwa rowery ;-)

[...]

De gustibus non est disputandum. Przynajmniej dwa rowery...

i sprowadzaæ linki z zagranicy.

Wez nie zartuj z tym _sprowadzaniem_ to juz nie PRL ;-)

Ta druga mo¿liwo¶æ oczywi¶cie te¿ jest fajna ale trzeba sie w ni± pchaæ z
pe³n± swiadomo¶ci±.

Bez pelniej swiadomosci nie ma pelni zycia. ;-)

Data: 2009-04-23 13:31:23
Autor: ...::QRT::...
Sk±d wzi±æ linki hamulcowe do holendra?
Dnia Thu, 23 Apr 2009 13:19:31 +0200, Coaster napisa³(a):

[...]

ja to nie wiem ale z moich do¶wiadczeñ wynika i¿ czas po¶wiecony na
d³ubanie przy rowerach jest raczej wprost proporcjonalny do ich liczby ni¿
odwrotnie :P

[...]

zasadniczo to jednak wole czê¶ci kupowaæ w pobliskim sklepie - szczególnie
jesli chodzi o takie pierdo³y jak linka z 5 z³.

 --
www.warszawski.info

Data: 2009-04-23 13:38:38
Autor: Coaster
....::QRT::... wrote:
[...]

Jednym caly czas jezdzisz, inny/e sobie srubkujesz ;-)
Zapominasz tez o:
1. umiejetnosciach - na poczatku robisz cos wolniej po nabyciu wprawy dziwisz sie, ze mogle robic to tak wolno;
2. odpowiednich narzedziach - wlasciwe, przyspieszaja znacznie w czasie, osiagniecie zamierzonego efektu;
3. organizacji pracy - mozna szybciej - jak sie dobrze sobie robote zorganiuje.
4. czas to popjecie wzgledne ;-)

[...]

W pobliskim sklepie to ja moge cos na zab. :-P

Data: 2009-04-23 04:49:57
Autor: Saurus
On 23 Kwi, 13:38, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
[...]

Wszystko to prawda. Ale niektórzy zami³owanie do ¶rubkarstwa po prostu
maj± we krwi ;-) Poza tym wychodzê z za³o¿enia ¿e przy czynno¶ciach
nie wymagaj±cych kosmicznej technologii, jesli chcê mieæ co¶ zrobione
dobrze (zw³aszcza je¶li chodzi o niewidoczne szczegó³y), to robiê to
sam. Nawet je¶li znam dobry serwis :-)
W ten sposób wydajê co najmniej tyle samo pieniêdzy na odpowiednie
narzêdzia rowerowe, ale jestem szczê¶liwszy. Znajomi którzy nie wiedz±
jak co¶ zrobiæ w swoich rowerach - te¿ :-)

Data: 2009-04-23 13:53:57
Autor: Coaster
Saurus wrote:
[...]

Dla mnie wlasciwie, jak najlepiej wykonana praca - przy regulacji/naprawie pojazdu - sprawia, ze jedzie sie 'inaczej', lepiej, przyjemniej. Majac w glowie 'obraz konstrukcji pojazdu' + wykonane czynnosci czuje sie bardziej z nim zintegrowany.
To niematerialne, nie da sie kupic tego w serwisie ;-)

Data: 2009-04-23 14:13:42
Autor: ...::QRT::...
Sk±d wzi±æ linki hamulcowe do holendra?
Dnia Thu, 23 Apr 2009 04:49:57 -0700 (PDT), Saurus napisa³(a):

[...]

osatnio rower odda³em do serwisu jakie¶ 10 lat temu. A i tak musia³em potem
po nich poprawiæ  :)

--
www.warszawski.info

Data: 2009-04-23 14:34:56
Autor: Coaster
....::QRT::... wrote:
[...]

Jakos tak sie zlozylo, ze oddalem tylko raz rower do 'serwisu'. W 1980 roku. Byla to naprawa gwarancyjna roweru Pasat II - rozpadl sie prawy, 'wyscigowy', klatkowy pedal (nierozbieralny). Odebralem rower, i jakos tak dziwnie sie czulem... Przyjrzalem sie dokladniej - pedal jakis taki jakby nie prostopadly... Koles w serwisie wkrecil mi na hama lewy pedal w prawa korbe "bo innych i tak nie bylo". Wtedy uslyszalem glos: "Nigdy wiecej zaden obcy nie bedzie naprawial Twojego roweru". Jak dotad sie sprawdza ;-)

Udalo mi sie naprawic gwint za pomoca gwintownika ze starej prawej osi, u przedwojennego kolarza kupilem prawdziwe wyscigowe pedaly sportowe czeskie siodlo Prima i... to byla jazda! Zadne tam szutry, piachy, asfalty czy blota sie nas nie imaly.

Do tej pory mam kola z tego roweru - z oryginalnym, zjechanym na super slicka ogumieniem (czarna guma bieznika zdarla sie do pomaranczowej) - i co smieszne - nigdy nie zlapalem gumy pomoino dosyc mocnego i dlugiego katowania sprzetu ;-)

Data: 2009-04-23 11:46:45
Autor: Coaster
....::QRT::... wrote:

[...]

Nieprawda. Wylewasz swoje lêki na precla '-P

Data: 2009-04-23 12:01:25
Autor: ...::QRT::...
Sk±d wzi±æ linki hamulcowe do holendra?
Dnia Thu, 23 Apr 2009 11:46:45 +0200, Coaster napisa³(a):

raczej traumy :)

--
www.warszawski.info

Data: 2009-04-23 13:12:53
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Sk±d wzi±æ linki hamulcowe do holendra?
Panie ...::QRT::..., prezesie pl.rec.rowery z siedzib± w
<news:1tku69tst1fao.13b8gre0l2pfr$.dlg40tude.net> przy ul....

[...]

A nie mo¿na kupiæ jakiej¶ starej ramy typu Kalina i na niej zbudowaæ co¶
sensownego? U mnie w piwnicy stoi takie stworzenie: ca³o¶æ to "Kalina",
zmienione siod³o zosta³o (na mojego poprzedniego Selle Royal Gel...), tylna
piasta (na tak± z przerzutk± planetarn±) i przednia piasta (na tak± z
pr±dnic±). ¦miga a¿ mi³o.

--
Pozdrowienia,                            | Pró¿no¶ repliki siê spodziewa³
GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl   | Nie powiem nawet pies ciê j***³,

Data: 2009-04-23 13:22:26
Autor: Coaster
Marek 'marcus075' Karweta wrote:
[...]

Wszystko mozna, to tylko kwestia checi ;-)