Skąd wziać taką ramę?

Data: 2014-06-04 08:25:57
Autor: TheGhost
Skąd wziać taką ramę?
Witam!

Mam następujące pytanie. Był sobie fajny rowerek z jakiegeoś g****go,
"łyżeczkowego aluminium". Koła 27,5'', stery klasyczne, support normalny,
nakręcany, hamulce v-ki. Złamała się rura podsiodłowa i lipa. Nie pomogło
spawanie, bo rama zaczęła pękać wzdluż i w chwili obecnej kwalifikuje się
 już praktycznie tylko i wylącznie na złom.

I teraz pytanie. Skąd wziąć taką ramę?

Pozdrawiam, M. -- -

Data: 2014-06-04 12:33:51
Autor: rmikke
Skąd wziać taką ramę?
Skoro już koniecznie potrzebujesz takiej ramy z łyżeczkowego aluminium,
to stamtąd, skąd wziąłeś pierwszą ramę.

A jeśli chodzi Ci o jakieś inne cechy ramy, to sorry, kryształową kulę
na wsi zostawiłem i nie mam pojęcia o jaką ramę Ci chodzi.

Data: 2014-06-05 19:41:41
Autor: TheGhost
Skąd wziać taką ramę?
Chodzi mi konkretnie o ramę pod koła 27,5'' (w sumie dośc powszechny rozmiar, tyle że w większości przypadków ramy 27,5'' i 29-er są pod hamulce tarczowe) z MOŻLIWOŚCIĄ MONTAŻU HAMULCÓW V-BRAKE. Innymi słowy chodzi mi o rame pod  koła 27,5'' z możliwością montażu hamulców v-brake (nie zaś tarczówek). Na tym polega ten problem. Nie koniecznie musi to być "łyżeczkowe aluminium", natomiast nie koniecznie musi to być karbon. Po prostu chodzi mi o średniej klasy ramę do rowera trekkingowego (w dość dobrej cenie) z możliwością założenia do niej  hamulców v-brake. W sumie materiał (stal/aluminium) nie ma tutaj większego znaczenia.

Pozdrawiam, M.

P.S. czy w przypadku sterów 1 1/8 (AHEAD) jest jakiś problem z założeniem widelca na stery klasyczne?

A jeśli chodzi Ci o jakieś inne cechy ramy, to sorry, kryształową kulę
na wsi zostawiłem i nie mam pojęcia o jaką ramę Ci chodzi.

-- -

Data: 2014-06-11 02:09:27
Autor: Wojciech
Skąd wziać taką ramę?

Po prostu chodzi mi o średniej klasy ramę do rowera trekkingowego (w
dość dobrej cenie) z możliwością założenia do niej  hamulców v-brake. W
sumie materiał (stal/aluminium) nie ma tutaj większego znaczenia.

Co masz przeciwko tarczom?
Komplet przyzwoitych sznurkowych tarczówek masz w cenie V-ek. Koszt eksploatacji niższy, łatwość obsługi nieporównywalna, działanie conajmniej takie samo.
Tylko kupując ramę trekingową trzeba szukać takiej z mocowaniem zacisku wewnątrz tylnego trójkąta - żeby nie kolidowało z bagażnikiem.

Data: 2014-06-13 21:09:09
Autor: TheGhost
Skąd wziać taką ramę?
Co masz przeciwko tarczom?

Jak by to było dla mnie na pewno nie zdecydowałbym się na koła 27,5'', a rama (załóżmy 300-500 zł) + załóżmy najprostsze tarczówki + piasta/nowe koło (liczmy 120 zł) to już akurat w tym przypadku przekracza realną wartość rowera (w jego stanie obecnym)

Komplet przyzwoitych sznurkowych tarczówek masz w cenie V-ek. Koszt eksploatacji niższy, łatwość obsługi nieporównywalna, działanie conajmniej takie samo.

Wolałbym porządne v-brake`i niż byle jakie tarczówki.

Tylko kupując ramę trekingową trzeba szukać takiej z mocowaniem zacisku wewnątrz tylnego trójkąta - żeby nie kolidowało z bagażnikiem.

Gdybym wiedział, że mój konkretny problem będzie podstawą do ironicznych żartów zamiast konkretnej, konstruktywnej odpowiedzi, mogącej pomóc mi rozwiązać ten problem pewnie bym to olał i w ogóle wam Moi Drodzy koledzy głowy nie  zawracał, a swoją drogą szlag mnie trafia, kiedy trafiam na takie zasrane, odbiegające od ogólnie przyjętych standardów konstrukcyjnych przypadki.

Pozdrawiam, M. -- -

Skąd wziać taką ramę?