Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Sk膮d Polacy czerpi膮 wiedz臋 o polityce

Sk膮d Polacy czerpi膮 wiedz臋 o polityce

Data: 2015-11-27 19:54:14
Autor: u2
Sk膮d Polacy czerpi膮 wiedz臋 o polityce
na pewno nie z psp:)))))))))))))))

http://www.stefczyk.info/wiadomosci/raporty-stefczyk-info/skad-polacy-czerpia-wiedze-o-polityce,15478918527

  Przed jesiennymi wyborami parlamentarnymi 79 proc. Polak贸w czerpa艂o wiedz臋 o startuj膮cych komitetach i kandydatach z program贸w informacyjnych i publicystycznych. Dla 66 proc. 藕r贸d艂em tej wiedzy by艂y spoty i reklamy wyborcze, a dla 32 proc. - internet - wynika z sonda偶u CBOS.

CBOS po wyborach parlamentarnych sprawdzi艂, do ilu Polak贸w i w jaki spos贸b dociera艂y informacje z kampanii wyborczej oraz jak cz臋sto anga偶owali si臋 oni w ci膮gu miesi膮ca poprzedzaj膮cego wybory w polityczn膮 aktywno艣膰 online.

Wed艂ug sonda偶owni telewizja pozostaje najpopularniejszym 藕r贸d艂em informacji o polityce. Najwi臋cej Polak贸w czerpa艂o wiedz臋 o komitetach i kandydatach startuj膮cych w wyborach parlamentarnych z telewizyjnych program贸w informacyjnych i publicystycznych - 79 proc., a tak偶e ze spot贸w i reklam wyborczych emitowanych w radiu i telewizji - 66 proc. Blisko po艂owa - 49 proc. - czerpa艂a informacje na ten temat z audycji radiowych, ponad dwie pi膮te - 42 proc. - z gazet i czasopism. Jedna trzecia badanych - 32 proc. - deklarowa艂a styczno艣膰 z tre艣ciami kampanii w internecie. Ponad po艂owa badanych - 53 proc. - dowiadywa艂a si臋 o niej od znajomych i cz艂onk贸w rodziny. Natomiast stosunkowo nieliczni (艂膮cznie 8 proc.) - ze spotka艅 z politykami - podkre艣la CBOS.

Jednocze艣nie autorzy badania podaj膮, 偶e je艣li na podstawie odbioru tre艣ci kampanii ocenia膰 spo艂eczn膮 rang臋 obu tegorocznych g艂osowa艅, to mo偶na uzna膰, 偶e nieco wy偶ej pod tym wzgl臋dem lokuj膮 si臋 wybory prezydenckie.

I tak 83 proc. badanych czerpa艂o informacje o kandydatach na prezydenta z telewizyjnych program贸w informacyjnych i publicystycznych; 69 proc. ze spot贸w i reklam wyborczych (np. w radiu i telewizji), 55 proc. od znajomych i rodziny, a 37 proc. z internetu.

Autorzy badania zaznaczaj膮, 偶e tegoroczne wybory, zar贸wno parlamentarne, jak i prezydenckie spotka艂y si臋 z du偶ym zainteresowaniem spo艂ecznym. W por贸wnaniu z wyborami z ostatnich lat - np. samorz膮dowymi i do Parlamentu Europejskiego z ubieg艂ego roku czy te偶 parlamentarnymi z 2011 r. - niemal wszystkie 藕r贸d艂a przekazuj膮ce informacje o kampanii mia艂y zauwa偶alnie wi臋cej odbiorc贸w. Cz臋艣ciej deklarowano czerpanie wiadomo艣ci z tradycyjnych medi贸w, takich jak radio i telewizja, a tak偶e z internetu. R贸wnie偶 wi臋cej os贸b ni偶 przed wyborami parlamentarnymi w 2011 r. rozmawia艂o o nich z rodzin膮 lub znajomymi - napisano w badaniu CBOS.

Dla por贸wnania w trakcie kampanii wyborczej przed wyborami parlamentarnymi w 2011 r. informacje o komitetach i kandydatach 69 proc. Polak贸w czerpa艂o z telewizyjnych program贸w informacyjnych i publicystycznych; 59 proc. ze spot贸w i reklam wyborczych (np. w radiu i telewizji), 36 proc. od znajomych i rodziny, a 24 proc. z internetu.

Ponadto CBOS zauwa偶a, 偶e najm艂odsi respondenci w trakcie kampanii wyborczej cz臋艣ciej ni偶 inni czerpali informacje z internetu, a tak偶e z ulotek i plakat贸w wyborczych oraz od znajomych lub cz艂onk贸w rodziny, natomiast nieco rzadziej od pozosta艂ych ogl膮dali w tym celu programy publicystyczne w telewizji lub czytali pras臋. Wiedz臋 z gazet i czasopism oraz internetu relatywnie cz臋sto uzyskiwali te偶 badani maj膮cy wy偶sze wykszta艂cenie i mieszka艅cy najwi臋kszych aglomeracji.

W ci膮gu miesi膮ca poprzedzaj膮cego wybory parlamentarne po艂owa internaut贸w (51 proc., czyli 32 proc. og贸艂u badanych) czyta艂a online artyku艂y o tematyce politycznej, niespe艂na dwie pi膮te (37 proc., tj. 24 proc. og贸艂u) ogl膮da艂o materia艂y wideo, takie jak spoty wyborcze czy wywiady z politykami, blisko jedna trzecia (30 proc. internaut贸w, tj. 19 proc. og贸艂u) czyta艂a blogi i wpisy internaut贸w dotycz膮ce polityki, a niemal tyle samo (29 proc., czyli 18 proc. og贸艂u) - przegl膮da艂o strony partii politycznych lub startuj膮cych w wyborach kandydat贸w.

Wyra藕nie rzadziej deklarowano rozmowy na tematy polityczne. Online, np. na forach, blogach lub w serwisach spo艂eczno艣ciowych, pisa艂 o polityce co dwudziesty internauta (5 proc., czyli 3 proc. og贸艂u doros艂ych Polak贸w) i tyle samo (5 proc., czyli 3 proc. og贸艂u) zach臋ca艂o w sieci innych do poparcia jakiej艣 partii lub polityka.

"Por贸wnanie politycznej aktywno艣ci Polak贸w online w ostatnich pi臋ciu latach wskazuje, 偶e w tym roku internet by艂 bardziej upolityczniony ni偶 kiedykolwiek wcze艣niej. Z jednej strony jest to prawdopodobnie wyraz du偶ego zainteresowania tymi wyborami i emocji, jakie rozbudzi艂a perspektywa zmian na scenie politycznej, z drugiej za艣 strony mo偶e 艣wiadczy膰 o coraz cz臋stszym docenianiu skuteczno艣ci internetu jako platformy informacyjno-dyskusyjnej - zar贸wno przez polityk贸w, jak i wyborc贸w, a tym samym o rozwoju e-demokracji" - konkluduje CBOS.

Tre艣ci politycznych w sieci w okresie przedwyborczym najcz臋艣ciej poszukiwali wyborcy komitetu Paw艂a Kukiza, a tak偶e Nowoczesnej Ryszarda Petru, nieco rzadziej za艣 zwolennicy Platformy Obywatelskiej i najrzadziej - na tym tle - g艂osuj膮cy na listy zarejestrowane przez Prawo i Sprawiedliwo艣膰. "Trzeba jednocze艣nie zaznaczy膰, 偶e najbardziej aktywni online (poza aspektem informacyjnym) byli wyborcy komitetu Kukiz'15, a je艣li chodzi o zaanga偶owanie w wymiarze partycypacyjnym - r贸wnie偶 internauci popieraj膮cy PiS" - zaznacza CBOS.

Badanie przeprowadzono metod膮 wywiad贸w bezpo艣rednich wspomaganych komputerowo w dniach 5-11 listopada br. na reprezentatywnej pr贸bie losowej doros艂ych mieszka艅c贸w Polski.


--
General Skalski o zydach w UB :

"Rozanski, Zyd, kanalia najgorszego gatunku, razem z Brystigerowa, Fejginami, to wszystko (...) nie byli ludzie."

prof. PAN Krzysztof Jasiewicz o zydach :

"Zydow gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, ze sa narodem
wybranym. Czuja sie oni upowaznieni do interpretowania wszystkiego,
takze doktryny katolickiej. Cokolwiek bysmy zrobili, i tak bedzie
poddane ich krytyce - za malo, ze zle, ze zbyt malo ofiarnie. W moim
najglebszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Zydami, bo on do
niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywaj膮 slow 'antysemita',
'antysemicki', nalezy traktowac jak ludzi niegodnych debaty, ktorzy
usiluja niszczyc innych, gdy brakuje argumentow merytorycznych. To oni
tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-11-27 19:59:04
Autor: Mark Woydak
Sk膮d Polacy czerpi膮 wiedz臋 o polityce
WON !!!




baran "u2" <u_2@o2.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:5658a6d6$0$640$65785112news.neostrada.pl...
na pewno nie z psp:)))))))))))))))

http://www.stefczyk.info/wiadomosci/raporty-stefczyk-info/skad-polacy-czerpia-wiedze-o-polityce,15478918527

 Przed jesiennymi wyborami parlamentarnymi 79 proc. Polak贸w czerpa艂o wiedz臋 o startuj膮cych komitetach i kandydatach z program贸w informacyjnych i publicystycznych. Dla 66 proc. 藕r贸d艂em tej wiedzy by艂y spoty i reklamy wyborcze, a dla 32 proc. - internet - wynika z sonda偶u CBOS.

CBOS po wyborach parlamentarnych sprawdzi艂, do ilu Polak贸w i w jaki spos贸b dociera艂y informacje z kampanii wyborczej oraz jak cz臋sto anga偶owali si臋 oni w ci膮gu miesi膮ca poprzedzaj膮cego wybory w polityczn膮 aktywno艣膰 online.

Wed艂ug sonda偶owni telewizja pozostaje najpopularniejszym 藕r贸d艂em informacji o polityce. Najwi臋cej Polak贸w czerpa艂o wiedz臋 o komitetach i kandydatach startuj膮cych w wyborach parlamentarnych z telewizyjnych program贸w informacyjnych i publicystycznych - 79 proc., a tak偶e ze spot贸w i reklam wyborczych emitowanych w radiu i telewizji - 66 proc. Blisko po艂owa - 49 proc. - czerpa艂a informacje na ten temat z audycji radiowych, ponad dwie pi膮te - 42 proc. - z gazet i czasopism. Jedna trzecia badanych - 32 proc. - deklarowa艂a styczno艣膰 z tre艣ciami kampanii w internecie. Ponad po艂owa badanych - 53 proc. - dowiadywa艂a si臋 o niej od znajomych i cz艂onk贸w rodziny. Natomiast stosunkowo nieliczni (艂膮cznie 8 proc.) - ze spotka艅 z politykami - podkre艣la CBOS.

Jednocze艣nie autorzy badania podaj膮, 偶e je艣li na podstawie odbioru tre艣ci kampanii ocenia膰 spo艂eczn膮 rang臋 obu tegorocznych g艂osowa艅, to mo偶na uzna膰, 偶e nieco wy偶ej pod tym wzgl臋dem lokuj膮 si臋 wybory prezydenckie.

I tak 83 proc. badanych czerpa艂o informacje o kandydatach na prezydenta z telewizyjnych program贸w informacyjnych i publicystycznych; 69 proc. ze spot贸w i reklam wyborczych (np. w radiu i telewizji), 55 proc. od znajomych i rodziny, a 37 proc. z internetu.

Autorzy badania zaznaczaj膮, 偶e tegoroczne wybory, zar贸wno parlamentarne, jak i prezydenckie spotka艂y si臋 z du偶ym zainteresowaniem spo艂ecznym. W por贸wnaniu z wyborami z ostatnich lat - np. samorz膮dowymi i do Parlamentu Europejskiego z ubieg艂ego roku czy te偶 parlamentarnymi z 2011 r. - niemal wszystkie 藕r贸d艂a przekazuj膮ce informacje o kampanii mia艂y zauwa偶alnie wi臋cej odbiorc贸w. Cz臋艣ciej deklarowano czerpanie wiadomo艣ci z tradycyjnych medi贸w, takich jak radio i telewizja, a tak偶e z internetu. R贸wnie偶 wi臋cej os贸b ni偶 przed wyborami parlamentarnymi w 2011 r. rozmawia艂o o nich z rodzin膮 lub znajomymi - napisano w badaniu CBOS.

Dla por贸wnania w trakcie kampanii wyborczej przed wyborami parlamentarnymi w 2011 r. informacje o komitetach i kandydatach 69 proc. Polak贸w czerpa艂o z telewizyjnych program贸w informacyjnych i publicystycznych; 59 proc. ze spot贸w i reklam wyborczych (np. w radiu i telewizji), 36 proc. od znajomych i rodziny, a 24 proc. z internetu.

Ponadto CBOS zauwa偶a, 偶e najm艂odsi respondenci w trakcie kampanii wyborczej cz臋艣ciej ni偶 inni czerpali informacje z internetu, a tak偶e z ulotek i plakat贸w wyborczych oraz od znajomych lub cz艂onk贸w rodziny, natomiast nieco rzadziej od pozosta艂ych ogl膮dali w tym celu programy publicystyczne w telewizji lub czytali pras臋. Wiedz臋 z gazet i czasopism oraz internetu relatywnie cz臋sto uzyskiwali te偶 badani maj膮cy wy偶sze wykszta艂cenie i mieszka艅cy najwi臋kszych aglomeracji.

W ci膮gu miesi膮ca poprzedzaj膮cego wybory parlamentarne po艂owa internaut贸w (51 proc., czyli 32 proc. og贸艂u badanych) czyta艂a online artyku艂y o tematyce politycznej, niespe艂na dwie pi膮te (37 proc., tj. 24 proc. og贸艂u) ogl膮da艂o materia艂y wideo, takie jak spoty wyborcze czy wywiady z politykami, blisko jedna trzecia (30 proc. internaut贸w, tj. 19 proc. og贸艂u) czyta艂a blogi i wpisy internaut贸w dotycz膮ce polityki, a niemal tyle samo (29 proc., czyli 18 proc. og贸艂u) - przegl膮da艂o strony partii politycznych lub startuj膮cych w wyborach kandydat贸w.

Wyra藕nie rzadziej deklarowano rozmowy na tematy polityczne. Online, np. na forach, blogach lub w serwisach spo艂eczno艣ciowych, pisa艂 o polityce co dwudziesty internauta (5 proc., czyli 3 proc. og贸艂u doros艂ych Polak贸w) i tyle samo (5 proc., czyli 3 proc. og贸艂u) zach臋ca艂o w sieci innych do poparcia jakiej艣 partii lub polityka.

"Por贸wnanie politycznej aktywno艣ci Polak贸w online w ostatnich pi臋ciu latach wskazuje, 偶e w tym roku internet by艂 bardziej upolityczniony ni偶 kiedykolwiek wcze艣niej. Z jednej strony jest to prawdopodobnie wyraz du偶ego zainteresowania tymi wyborami i emocji, jakie rozbudzi艂a perspektywa zmian na scenie politycznej, z drugiej za艣 strony mo偶e 艣wiadczy膰 o coraz cz臋stszym docenianiu skuteczno艣ci internetu jako platformy informacyjno-dyskusyjnej - zar贸wno przez polityk贸w, jak i wyborc贸w, a tym samym o rozwoju e-demokracji" - konkluduje CBOS.

Tre艣ci politycznych w sieci w okresie przedwyborczym najcz臋艣ciej poszukiwali wyborcy komitetu Paw艂a Kukiza, a tak偶e Nowoczesnej Ryszarda Petru, nieco rzadziej za艣 zwolennicy Platformy Obywatelskiej i najrzadziej - na tym tle - g艂osuj膮cy na listy zarejestrowane przez Prawo i Sprawiedliwo艣膰. "Trzeba jednocze艣nie zaznaczy膰, 偶e najbardziej aktywni online (poza aspektem informacyjnym) byli wyborcy komitetu Kukiz'15, a je艣li chodzi o zaanga偶owanie w wymiarze partycypacyjnym - r贸wnie偶 internauci popieraj膮cy PiS" - zaznacza CBOS.

Badanie przeprowadzono metod膮 wywiad贸w bezpo艣rednich wspomaganych komputerowo w dniach 5-11 listopada br. na reprezentatywnej pr贸bie losowej doros艂ych mieszka艅c贸w Polski.


-- General Skalski o zydach w UB :

"Rozanski, Zyd, kanalia najgorszego gatunku, razem z Brystigerowa, Fejginami, to wszystko (...) nie byli ludzie."

prof. PAN Krzysztof Jasiewicz o zydach :

"Zydow gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, ze sa narodem
wybranym. Czuja sie oni upowaznieni do interpretowania wszystkiego,
takze doktryny katolickiej. Cokolwiek bysmy zrobili, i tak bedzie
poddane ich krytyce - za malo, ze zle, ze zbyt malo ofiarnie. W moim
najglebszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Zydami, bo on do
niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywaj膮 slow 'antysemita',
'antysemicki', nalezy traktowac jak ludzi niegodnych debaty, ktorzy
usiluja niszczyc innych, gdy brakuje argumentow merytorycznych. To oni
tworza mowe nienawisci".

Sk膮d Polacy czerpi膮 wiedz臋 o polityce

Nowy film z video.banzaj.pl wi阠ej »
Redmi 9A - recenzja bud縠towego smartfona