Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Skąd realne dane spalania?

Skąd realne dane spalania?

Data: 2014-10-07 16:03:17
Autor: anacron
Skąd realne dane spalania?
Podam przykład, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, według producenta miał palić
3,5 l/100km i średnio 4,1. W praktyce przy najbardziej ekonomicznej
jeździe zszedł na trasie do 4, a średnio ze 100'000 km wyszedł
5.56l/100km. Citrone C4 1,6 HDI 110KM realnie średnio pali 6,51/100km.
Pytanie skąd brać takie realne dane? Jak patrzę na http://motostat.pl to
niektórzy tam - nie wiem dlaczego - nieźle kombinują z wynikami, bo nie
uwierzę, że wspomniane C4 średnio pali 4,2l/100km. Istnieje jakaś
instytucja/portal gdzie takie dane można dla większej ilości aut uzyskać?

--
anacron
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-10-07 16:09:55
Autor: RoMan Mandziejewicz
Skd realne dane spalania?
Hello anacron,

Tuesday, October 7, 2014, 4:03:17 PM, you wrote:

Podam przykad, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, wedug producenta mia pali
3,5 l/100km i rednio 4,1. W praktyce przy najbardziej ekonomicznej
jedzie zszed na trasie do 4, a rednio ze 100'000 km wyszed
5.56l/100km. Citrone C4 1,6 HDI 110KM realnie rednio pali 6,51/100km.
Pytanie skd bra takie realne dane? Jak patrz na http://motostat.pl to
niektrzy tam - nie wiem dlaczego - niele kombinuj z wynikami, bo nie
uwierz, e wspomniane C4 rednio pali 4,2l/100km. Istnieje jaka
instytucja/portal gdzie takie dane mona dla wikszej iloci aut uzyska?

NIE DA SI okreli czego takiego jak realne dane spalania. Kady
kierowca jedzi inaczej a najwicej zaleyod stylu jazdy. Mj Lanos
potrafi w trasie spala od 5.8l/100km (totalnie kapelusznicza jazda w
maym ruchu w nocy) do 16.5l/100km (gaz do dechy na autostradzie - ale
wystarczy kilka TIRw i ju spada do 13.5).
W miecie jest jeszcze trudniej, bo oprcz temperamentu kierowcy gra
role zmienny ruch - od pynnej jazdy dwujezdniowymi ulicami z zielon
fal, po totalny, wieczny korek w Raszynie.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2014-10-09 08:55:46
Autor: Chris
Skd realne dane spalania?
W dniu 2014-10-07 16:09, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello anacron,

Tuesday, October 7, 2014, 4:03:17 PM, you wrote:

Podam przykad, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, wedug producenta mia pali
3,5 l/100km i rednio 4,1. W praktyce przy najbardziej ekonomicznej
jedzie zszed na trasie do 4, a rednio ze 100'000 km wyszed
5.56l/100km. Citrone C4 1,6 HDI 110KM realnie rednio pali 6,51/100km.
Pytanie skd bra takie realne dane? Jak patrz na http://motostat.pl to
niektrzy tam - nie wiem dlaczego - niele kombinuj z wynikami, bo nie
uwierz, e wspomniane C4 rednio pali 4,2l/100km. Istnieje jaka
instytucja/portal gdzie takie dane mona dla wikszej iloci aut uzyska?

NIE DA SI okreli czego takiego jak realne dane spalania. Kady
kierowca jedzi inaczej a najwicej zaley od stylu jazdy. Mj Lanos
potrafi w trasie spala od 5.8l/100km (totalnie kapelusznicza jazda w
maym ruchu w nocy) do 16.5l/100km (gaz do dechy na autostradzie - ale
wystarczy kilka TIRw i ju spada do 13.5).
W miecie jest jeszcze trudniej, bo oprcz temperamentu kierowcy gra
role zmienny ruch - od pynnej jazdy dwujezdniowymi ulicami z zielon
fal, po totalny, wieczny korek w Raszynie.

Dodaj do tego warunki pogodowe jak wiatr.

--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawd VIN, wyposaenie, przebieg, histori pojazdu.

Data: 2014-10-07 16:29:44
Autor: Shrek
Skąd realne dane spalania?
On 2014-10-07 16:03, anacron wrote:
Podam przykład, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, według producenta miał palić
3,5 l/100km i średnio 4,1. W praktyce przy najbardziej ekonomicznej
jeździe zszedł na trasie do 4, a średnio ze 100'000 km wyszedł
5.56l/100km. Citrone C4 1,6 HDI 110KM realnie średnio pali 6,51/100km.
Pytanie skąd brać takie realne dane?

Bierzesz te wyższe z motostatu i powinno być ok.

Jak patrzę na http://motostat.pl to
niektórzy tam - nie wiem dlaczego - nieźle kombinują z wynikami,

Bo jak już kupił, to przecież wybrał dobrze i musi mało palić (podobnie jak kupił 10 letni samochód z "przebiegiem" 120kkm to tyle ma). Nie pamietasz flajmów jak to niektórym prawie paliwa w baku w czasie jazdy przybywało?;)

Shrek.

Data: 2014-10-07 16:51:31
Autor: anacron
Skąd realne dane spalania?
W dniu 07.10.2014 o 16:29, Shrek pisze:
Bo jak już kupił, to przecież wybrał dobrze i musi mało palić (podobnie
jak kupił 10 letni samochód z "przebiegiem" 120kkm to tyle ma). Nie
pamietasz flajmów jak to niektórym prawie paliwa w baku w czasie jazdy
przybywało?;)

A mi się wydawało, ze takie motostat to prowadzi się dla siebie, a nie
dla kolegów :)

--
anacron
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-10-07 17:03:03
Autor: Shrek
Skąd realne dane spalania?
On 2014-10-07 16:51, anacron wrote:
W dniu 07.10.2014 o 16:29, Shrek pisze:
Bo jak już kupił, to przecież wybrał dobrze i musi mało palić (podobnie
jak kupił 10 letni samochód z "przebiegiem" 120kkm to tyle ma). Nie
pamietasz flajmów jak to niektórym prawie paliwa w baku w czasie jazdy
przybywało?;)

A mi się wydawało, ze takie motostat to prowadzi się dla siebie, a nie
dla kolegów :)

No przecież prowadzi dla siebie - musi się potwierdzić, że dokonał najlepszego wyboru i w swojej klasie jego bryka pali najmniej;)

Shrek.

Data: 2014-10-07 21:21:26
Autor: Rafał Grzelak
Skąd realne dane spalania?
anacron wrote:

W dniu 07.10.2014 o 16:29, Shrek pisze:
> Bo jak już kupił, to przecież wybrał dobrze i musi mało palić
> (podobnie jak kupił 10 letni samochód z "przebiegiem" 120kkm to
> tyle ma). Nie pamietasz flajmów jak to niektórym prawie paliwa w
> baku w czasie jazdy przybywało?;)

A mi się wydawało, ze takie motostat to prowadzi się dla siebie, a nie
dla kolegów :)

Wtedy wyniki nie byłyby publiczne.
Poza tym niektórzy muszą oszukiwać/przekonywać również siebie samych. :)

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2014-10-07 16:33:19
Autor: AL
Skąd realne dane spalania?
On 2014-10-07 16:03, anacron wrote:
Podam przykład, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, według producenta miał palić
3,5 l/100km i średnio 4,1. W praktyce przy najbardziej ekonomicznej
jeździe zszedł na trasie do 4, a średnio ze 100'000 km wyszedł
5.56l/100km. Citrone C4 1,6 HDI 110KM realnie średnio pali 6,51/100km.
Pytanie skąd brać takie realne dane? Jak patrzę na http://motostat.pl to
niektórzy tam - nie wiem dlaczego - nieźle kombinują z wynikami, bo nie
uwierzę, że wspomniane C4 średnio pali 4,2l/100km. Istnieje jakaś
instytucja/portal gdzie takie dane można dla większej ilości aut uzyskać?

sprawdź jeszcze tutaj
http://www.spritmonitor.de/en/

Data: 2014-10-07 16:50:50
Autor: anacron
Skąd realne dane spalania?
W dniu 07.10.2014 o 16:33, AL pisze:
On 2014-10-07 16:03, anacron wrote:
Podam przykład, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, według producenta miał palić
3,5 l/100km i średnio 4,1. W praktyce przy najbardziej ekonomicznej
jeździe zszedł na trasie do 4, a średnio ze 100'000 km wyszedł
5.56l/100km. Citrone C4 1,6 HDI 110KM realnie średnio pali 6,51/100km.
Pytanie skąd brać takie realne dane? Jak patrzę na http://motostat.pl to
niektórzy tam - nie wiem dlaczego - nieźle kombinują z wynikami, bo nie
uwierzę, że wspomniane C4 średnio pali 4,2l/100km. Istnieje jakaś
instytucja/portal gdzie takie dane można dla większej ilości aut uzyskać?

sprawdź jeszcze tutaj
http://www.spritmonitor.de/en/

A tu już trochę więcej realnych wyników :)

--
anacron
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-10-07 18:30:01
Autor: Cavallino
Skąd realne dane spalania?

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5433f2a6$0$18092$65785112@news.neostrada.pl...
Podam przykład, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, według producenta miał palić
3,5 l/100km i średnio 4,1. W praktyce przy najbardziej ekonomicznej
jeździe zszedł na trasie do 4, a średnio ze 100'000 km wyszedł
5.56l/100km. Citrone C4 1,6 HDI 110KM realnie średnio pali 6,51/100km.
Pytanie skąd brać takie realne dane?

Ze swoich testów.
Albo dodaj 50% do danych producenta
Jak nie będziesz przeginał to się zmieścisz.

Data: 2014-10-07 21:35:38
Autor: anacron
Skąd realne dane spalania?
W dniu 07.10.2014 o 18:30, Cavallino pisze:

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5433f2a6$0$18092$65785112@news.neostrada.pl...
Podam przykład, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, według producenta miał palić
3,5 l/100km i średnio 4,1. W praktyce przy najbardziej ekonomicznej
jeździe zszedł na trasie do 4, a średnio ze 100'000 km wyszedł
5.56l/100km. Citrone C4 1,6 HDI 110KM realnie średnio pali 6,51/100km.
Pytanie skąd brać takie realne dane?

Ze swoich testów.
Albo dodaj 50% do danych producenta

Przy Porsche Panamera uzyskałem wynik katalogowy bez problemu. :)

--
anacron
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-10-07 23:13:54
Autor: Tomasz Pyra
Skąd realne dane spalania?
W dniu 2014-10-07 21:35, anacron pisze:

Przy Porsche Panamera uzyskałem wynik katalogowy bez problemu. :)

Ja jeszcze nie jechałem samochodem w którym wynik katalogowy sprawiłby mi problem :)
Chociaż faktycznie w mocniejszych autach jest łatwiej.

Data: 2014-10-08 07:13:48
Autor: Shrek
Skąd realne dane spalania?
On 2014-10-07 23:13, Tomasz Pyra wrote:

Ja jeszcze nie jechałem samochodem w którym wynik katalogowy sprawiłby
mi problem :)
Chociaż faktycznie w mocniejszych autach jest łatwiej.

W trasie, czy w mieście, bo o ile w trasie pewnie jadąc 120 autostradą taki wynik da się uzyskać, to w mieście to tylko pod warunkiem, że będzie to to "miasto" co to miśki suszą najczęściej, czyli "teren leśny zabudowany";)

Shrek.

Data: 2014-10-08 20:26:19
Autor: Tomasz Pyra
Skąd realne dane spalania?
W dniu 2014-10-08 07:13, Shrek pisze:
On 2014-10-07 23:13, Tomasz Pyra wrote:

Ja jeszcze nie jechałem samochodem w którym wynik katalogowy sprawiłby
mi problem :)
Chociaż faktycznie w mocniejszych autach jest łatwiej.

W trasie, czy w mieście, bo o ile w trasie pewnie jadąc 120 autostradą
taki wynik da się uzyskać, to w mieście to tylko pod warunkiem, że
będzie to to "miasto" co to miśki suszą najczęściej, czyli "teren leśny
zabudowany";)

Ja mam odwrotne doświadczenia.

Żeby uzyskać deklarowane spalanie z trasy, to raczej trzeba jechać za tirem i praktycznie zrezygnować z wyprzedzania czegokolwiek szybszego niż traktory.
120 autostradą to już raczej zużycie paliwa będzie wyższe niż deklarowane (pewnie nie dużo, ale jednak).

Za to w mieście mi dużo łatwiej uzyskać, a nawet zejść poniżej deklarowanego zużycia paliwa.

Oczywiście wiadomo że zależy, jakie miasto, jaka pora i jakie okoliczności.
Co innego jak jest 7:50, kierowca wie że jak o 8:00 nie będzie siedział przy biurku, to ma po premii, a korek taki że 10km jedzie się godzinę.
A co innego jak kierowca jedzie w mieście, jest ruch, światła itp. ale jednak ma jakąś swobodę wyboru stylu jazdy, prędkości itp.

Data: 2014-10-08 21:00:12
Autor: Shrek
Skąd realne dane spalania?
On 2014-10-08 20:26, Tomasz Pyra wrote:

Oczywiście wiadomo że zależy, jakie miasto, jaka pora i jakie okoliczności.
Co innego jak jest 7:50, kierowca wie że jak o 8:00 nie będzie siedział
przy biurku, to ma po premii, a korek taki że 10km jedzie się godzinę.
A co innego jak kierowca jedzie w mieście, jest ruch, światła itp. ale
jednak ma jakąś swobodę wyboru stylu jazdy, prędkości itp.

No nie wiem. Mi zdecydowanie większe różnice w zależności od stylu jazdy wychodzą w trasie niż w mieście. W trasie od 10,5 LPG przy normalnym 120/70, 11-12 przy 140 na autostradzie i gdzieś 13-14 przy 160. Więcej na codzień nie jeżdzę. W mieście 14,5 przy moim dość dynamicznym i raczej mało oszczędnym stylu i 12,5 przy ekodrajwingu z pogranicza wkurwiania siebie i otoczenia;)

Shrek.

Data: 2014-10-08 13:00:13
Autor: kogutek444
Skd realne dane spalania?
W dniu roda, 8 padziernika 2014 21:00:12 UTC+2 uytkownik Shrek napisa:
On 2014-10-08 20:26, Tomasz Pyra wrote:



> Oczywicie wiadomo e zaley, jakie miasto, jaka pora i jakie okolicznoci.

> Co innego jak jest 7:50, kierowca wie e jak o 8:00 nie bdzie siedzia

> przy biurku, to ma po premii, a korek taki e 10km jedzie si godzin.

> A co innego jak kierowca jedzie w miecie, jest ruch, wiata itp.. ale

> jednak ma jak swobod wyboru stylu jazdy, prdkoci itp.



No nie wiem. Mi zdecydowanie wiksze rnice w zalenoci od stylu jazdy wychodz w trasie ni w miecie. W trasie od 10,5 LPG przy normalnym 120/70, 11-12 przy 140 na autostradzie i gdzie 13-14 przy 160. Wicej na codzie nie jedz. W miecie 14,5 przy moim do dynamicznym i raczej mao oszczdnym stylu i 12,5 przy ekodrajwingu z pogranicza wkurwiania siebie i otoczenia;)



Shrek.

Nie jeste u cioci na imieninach to przesta pierdoli. Od pewnej prdkoci opory powietrza zaczynaj stanowi znaczce obcienie. Opory te rosn z kwadratem prdkoci. Prdko maksymalna o ile nie ma jakie odcicia to zrwnanie si oporw jazdy z moc maksymaln. Sytuacja e przy 160 pali 2 litry wicej ni przy 140 jest mao prawdopodobna w typowym samochodzie ze wzgldu na to e opr powietrza ronie z kwadratem prdkoci.

Data: 2014-10-08 23:06:53
Autor: Shrek
Skd realne dane spalania?
On 2014-10-08 22:00, kogutek444@gmail.com wrote:

Nie jeste u cioci na imieninach to przesta pierdoli.

Nie pierdole. Tak mi wyszo z tankowania.

Od pewnej prdkoci opory powietrza zaczynaj stanowi znaczce obcienie. Opory te rosn z kwadratem prdkoci.

Zgadza si. I jest to znacznie poniej 140.

Prdko maksymalna o ile nie ma jakie odcicia to zrwnanie si oporw jazdy z moc maksymaln.

Prdkoc maksimalna to co powyej 190. Tyle wiem napewno. Katalogowo to 200 z kawakiem

Sytuacja e przy 160 pali 2 litry wicej ni przy 140 jest mao prawdopodobna w typowym samochodzie ze wzgldu na to e opr powietrza ronie z kwadratem prdkoci.

A wzie pod uwag, e na jaowym na samo krcenie silnika bez klimy pali 1,2? Do klim, opory toczenia (wzgldnie niezalene od prdkoci), straty na przeniesieniu napdu (pewnie rosn liniowo, ale nieznacznie) i wyjdzie ci, e podczas jazdy masz stae spalanie niezalezne od prdkoci tak na poziomie 3 litrw. Im szybciej jedziesz, tym to spalanie bdzie mniejsze na 100, bo setk robisz krcej. Ponadto nawet na autostradzie 160 cay czas nie utrzymasz. Ile wicej twoim zdaniem powinien pali przy 160 wzgldem 140?

Shrek.

Data: 2014-10-08 14:55:12
Autor: kogutek444
Skd realne dane spalania?
W dniu roda, 8 padziernika 2014 23:06:53 UTC+2 uytkownik Shrek napisa:
On 2014-10-08 22:00, kogutek444@gmail.com wrote:



> Nie jeste� u cioci na imieninach to przesta� pierdoli�.



Nie pierdole. Tak mi wysz�o z tankowania.



> Od pewnej pr�dko�ci opory powietrza zaczynaj� stanowi� znacz�ce obci��enie. Opory te rosn� z kwadratem pr�dko�ci.



Zgadza si�. I jest to znacznie poni�ej 140.



> Pr�dko�� maksymalna o ile nie ma jakie� odci�cia to zr�wnanie si� opor�w jazdy z moc� maksymaln�.



Pr�dko�c maksimalna to co� powy�ej 190. Tyle wiem napewno. Katalogowo to 200 z kawa�kiem



> Sytuacja �e przy 160 pali 2 litry wi�cej ni� przy 140 jest ma�o prawdopodobna w typowym samochodzie ze wzgl�du na to �e op�r powietrza ro�nie z kwadratem pr�dko�ci.



A wzi��e� pod uwag�, �e na ja�owym na samo kr�cenie silnika bez klimy pali 1,2? Do�� klim�, opory toczenia (wzgl�dnie niezale�ne od pr�dko�ci), straty na przeniesieniu nap�du (pewnie rosn� liniowo, ale nieznacznie) i wyjdzie ci, �e podczas jazdy masz sta�e spalanie niezalezne od pr�dko�ci tak na poziomie 3 litr�w. Im szybciej jedziesz, tym to spalanie b�dzie mniejsze na 100, bo setk� robisz kr�cej. Ponadto nawet na autostradzie 160 ca�y czas nie utrzymasz. Ile wi�cej twoim zdaniem powinien pali� przy 160 wzgl�dem 140?



Shrek.

A skd ja mog wiedzie ile powinien pali? Twoje dane nie s prawdziwe bo s za mae przyrosty zuycia paliwa zwizane z przyrostami prdkoci. Jak by napisa 100-7,5 litra, 120-9 , 140-12 , 160-17 to by byo wiarygodne. Przy prdkoci maksymalnej atwo oszacowa zuycie paliwa bo silnik rozwija wtedy pen moc. jak moc jest znana to przy sprawnoci w Twoim przypadku silnika benzynowego na poziomie 15-18% ( na gazie troch mniej bo prdko spalania gazu jest mniejsza ni benzyny) znajc warto opalow paliwa mona policzy ile pali.

Data: 2014-10-09 15:12:10
Autor: anacron
Skd realne dane spalania?
W dniu 08.10.2014 o 23:55, kogutek444@gmail.com pisze:

A skd ja mog wiedzie ile powinien pali?
Twoje dane nie s prawdziwe bo s za mae przyrosty zuycia paliwa...

Z praktyki.

Pacjent Hyundai i30 2012 1.4 CRDI 90KM VI biegowa skrzynia

rednie spalanie (ze 100'000 km 5,5l/100km)
Spalanie z _autostrady_

- przy 110 km/h ~ 5,0l/100km
- przy 130 km/h ~ 5,5l/100km
- przy 160 km/h ~ 7,5l/100km

Wyniki z dystrybutora, nie komputera. Odcinki testowe po kilkaset
kilometrw.

--
anacron
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-10-09 06:51:32
Autor: kogutek444
Skd realne dane spalania?
W dniu czwartek, 9 padziernika 2014 15:12:10 UTC+2 uytkownik anacron napisa:
W dniu 08.10.2014 o 23:55, kogutek444@gmail.com pisze:



> A sk�d ja mog� wiedzie� ile powinien pali�?

> Twoje dane nie s� prawdziwe bo s� za ma�e przyrosty zu�ycia paliwa...



Z praktyki.



Pacjent Hyundai i30 2012 1.4 CRDI 90KM VI biegowa skrzynia



�rednie spalanie (ze 100'000 km 5,5l/100km)

Spalanie z _autostrady_



- przy 110 km/h ~ 5,0l/100km

- przy 130 km/h ~ 5,5l/100km

- przy 160 km/h ~ 7,5l/100km



Wyniki z dystrybutora, nie komputera. Odcinki testowe po kilkaset

kilometr�w.



-- anacron

Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Lepszy jeste ni kabaret moralnego niepokoju. Marnujesz si jako kierowca. Teksty do skeczy pisz.

Data: 2014-10-09 16:01:42
Autor: Shrek
Skd realne dane spalania?
On 2014-10-09 15:12, anacron wrote:
W dniu 08.10.2014 o 23:55, kogutek444@gmail.com pisze:

A skd ja mog wiedzie ile powinien pali?
Twoje dane nie s prawdziwe bo s za mae przyrosty zuycia paliwa...

Z praktyki.

Pacjent Hyundai i30 2012 1.4 CRDI 90KM VI biegowa skrzynia

rednie spalanie (ze 100'000 km 5,5l/100km)
Spalanie z _autostrady_

- przy 110 km/h ~ 5,0l/100km
- przy 130 km/h ~ 5,5l/100km
- przy 160 km/h ~ 7,5l/100km

Wyniki z dystrybutora, nie komputera. Odcinki testowe po kilkaset
kilometrw.

Dobra - ja te wziem i sprawdziem - rzeczywicie jest 14.2 przy 160 i 11.8 przy 140. Z tym e trfiay si jakie 10 kilometrowe odcinki w remontach, gdzie byo 100km/h, ale to po kilkanacie kilometrw a 38 litrw LPG wsysao odpowiednio na odcinkach 320km - 3 baki na Niemicekiej autostradzie, powtarzalno +/- 10km, i 270 na odcinku Ciechocinek-Piaseczno-Warszawa - 240 km po autostradzie i obwodnicy + 2 razy Puawska (jak ju wspomniaem i tak w miecie pali 14,5 wic wyniku raczej nie zania skoro rednia wysza poniej, pomiar jednorazowy, bo zwykle na autostradach jedz tym samochodem koo 140).


Czyli wychodzi:

120/70 (standardowa krajwka lub wojewdzka) midzy 10 a 11
140 - 11.8
160 - okoo 14.
Miasto 14,2-14,8

Prdkoci oczywicie takie, jakie staraem si utrzyma, czasem byo troch wicej, czasem (czciej) troch mniej bo tiry si mierzyy czy na wle skrcaem, a midzy odzi a Warszaw jest mnstwo mistrzw lewego pasa.

Shrek.

Data: 2014-10-09 17:53:23
Autor: adam
Skd realne dane spalania?

Pacjent Hyundai i30 2012 1.4 CRDI 90KM VI biegowa skrzynia

rednie spalanie (ze 100'000 km 5,5l/100km)
Spalanie z _autostrady_

- przy 110 km/h ~ 5,0l/100km
- przy 130 km/h ~ 5,5l/100km
- przy 160 km/h ~ 7,5l/100km


Zastanwiam sie nad tym samochodem.
Predkosci licznikowe czy z GPS? Z klima czy bez? Jakie opony (energy super oszczedne)?

Dzieki za odpowiedzi,
Pozdrawiam
Adam

Data: 2014-10-09 19:54:03
Autor: anacron
Skd realne dane spalania?
W dniu 09.10.2014 o 17:53, adam pisze:

Pacjent Hyundai i30 2012 1.4 CRDI 90KM VI biegowa skrzynia

rednie spalanie (ze 100'000 km 5,5l/100km)
Spalanie z _autostrady_

- przy 110 km/h ~ 5,0l/100km
- przy 130 km/h ~ 5,5l/100km
- przy 160 km/h ~ 7,5l/100km


Zastanwiam sie nad tym samochodem.

Nie kupuj 1.4 CRDI, ma par mankamentw, z ktrymi ASO sobie ni eradzi
musiaem sam sobie pomc, aby by zadowolonym z auta. 1,6 CRDI nie ma
tych dolegliwoci.

Predkosci licznikowe czy z GPS? Z klima czy bez? Jakie opony (energy
super oszczedne)?

Licznikowe, opony fabryczne (co tam oni wkadaj).

--
anacron
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-10-09 20:17:49
Autor: Cavallino
Skd realne dane spalania?

Uytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:

Nie kupuj 1.4 CRDI, ma par mankamentw, z ktrymi ASO sobie ni eradzi
musiaem sam sobie pomc, aby by zadowolonym z auta.

Konkretniej?

Data: 2014-10-09 22:57:13
Autor: anacron
Skd realne dane spalania?
W dniu 09.10.2014 o 20:17, Cavallino pisze:

Uytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisa w wiadomoci grup
dyskusyjnych:

Nie kupuj 1.4 CRDI, ma par mankamentw, z ktrymi ASO sobie ni eradzi
musiaem sam sobie pomc, aby by zadowolonym z auta.

Konkretniej?

apie laga (czyt. nie zawsze reaguje od razu na peda gazu). Wpisz w
google "1.4 crdi acceleration problem". Rozwizaniem byo zawirusowanie
ECU i zmiana charakterystyki silnika, ale eby problem rozwiza
naprawd dobrze musiaem zainwestowa prawie 2000 z. W efekcie kocowym
auto nadal maksymalnie ma 90KM (no 94 dokadnie), ale charakterystyk
zupenie inn.

--
anacron
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-10-10 06:24:49
Autor: Cavallino
Skd realne dane spalania?

Uytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:5436f6aa$0$12636$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 09.10.2014 o 20:17, Cavallino pisze:

Uytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisa w wiadomoci grup
dyskusyjnych:

Nie kupuj 1.4 CRDI, ma par mankamentw, z ktrymi ASO sobie ni eradzi
musiaem sam sobie pomc, aby by zadowolonym z auta.

Konkretniej?

apie laga (czyt. nie zawsze reaguje od razu na peda gazu). Wpisz w
google "1.4 crdi acceleration problem".

Nie musz szuka, pisae o tym tutaj.

Rozwizaniem byo zawirusowanie
ECU i zmiana charakterystyki silnika, ale eby problem rozwiza
naprawd dobrze musiaem zainwestowa prawie 2000 z. W efekcie kocowym
auto nadal maksymalnie ma 90KM (no 94 dokadnie), ale charakterystyk
zupenie inn.

Standard, softy dla producentw pisz jacy totalni amatorzy, a w kadym razie porzdna praca silnika jest bardzo daleko na licie ich priorytetw.

Pewnie w Dusterze to te byby jedyny sposb na porzdny soft w silniku, bo gupie falowanie obrotw na luzie naprawiali w sofcie 8 miesicy, u mnie nawet z pozytywnym skutkiem.
Ale tene soft w innych egzemplarzach, ktre poprzednio nie faloway, spowodowa, e teraz zaczy. ;-)

A drugiej usterki - zych odczytw w kompie pokadowym, nie naprawili mi do dzi.

Data: 2014-10-09 18:53:12
Autor: Cavallino
Skd realne dane spalania?

Uytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:543689ab$0$12623$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 08.10.2014 o 23:55, kogutek444@gmail.com pisze:

A skd ja mog wiedzie ile powinien pali?
Twoje dane nie s prawdziwe bo s za mae przyrosty zuycia paliwa...

Z praktyki.

Pacjent Hyundai i30 2012 1.4 CRDI 90KM VI biegowa skrzynia

rednie spalanie (ze 100'000 km 5,5l/100km)
Spalanie z _autostrady_

- przy 110 km/h ~ 5,0l/100km
- przy 130 km/h ~ 5,5l/100km
- przy 160 km/h ~ 7,5l/100km

Wyniki z dystrybutora, nie komputera. Odcinki testowe po kilkaset
kilometrw.

Ceed 1.6 crdi pali podobnie, rednio 6-6,5 l.
Dua cz w ruchu miejskim.

Data: 2014-10-09 20:50:53
Autor: Tomek Kańka
Skąd realne dane spalania?
anacron <anacron@anacron.pl> napisał(a)
[...]
- przy 110 km/h ~ 5,0l/100km
- przy 130 km/h ~ 5,5l/100km
- przy 160 km/h ~ 7,5l/100km


Jak nie zobaczę na własne oczy, to nie uwierzę w ŚREDNIE 160km/h na
kilkusetkilometrowej trasie. Nawet po mitycznej "niemieckiej
autostradzie".




--
Tomek

Data: 2014-10-09 22:54:08
Autor: anacron
Skąd realne dane spalania?
W dniu 09.10.2014 o 22:50, Tomek Kańka pisze:
anacron <anacron@anacron.pl> napisał(a)
[...]
- przy 110 km/h ~ 5,0l/100km
- przy 130 km/h ~ 5,5l/100km
- przy 160 km/h ~ 7,5l/100km


Jak nie zobaczę na własne oczy, to nie uwierzę w ŚREDNIE 160km/h na
kilkusetkilometrowej trasie. Nawet po mitycznej "niemieckiej
autostradzie".

Wpadaj. Tankujesz i lecimy do Gdańska na obiad i z powrotem. Ja wybieram
knajpę, Ty płacisz. :)

--
anacron
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-10-09 21:21:17
Autor: Tomek Kańka
Skąd realne dane spalania?
anacron <anacron@anacron.pl> napisał(a)
W dniu 09.10.2014 o 22:50, Tomek Kańka pisze:
anacron <anacron@anacron.pl> napisał(a)
[...]
- przy 110 km/h ~ 5,0l/100km
- przy 130 km/h ~ 5,5l/100km
- przy 160 km/h ~ 7,5l/100km


Jak nie zobaczę na własne oczy, to nie uwierzę w ŚREDNIE 160km/h na
kilkusetkilometrowej trasie. Nawet po mitycznej "niemieckiej
autostradzie".

Wpadaj. Tankujesz i lecimy do Gdańska na obiad i z powrotem. Ja wybieram
knajpę, Ty płacisz. :)


Nie skorzystam. Na razie wystarczy mi prosta matematyka.

Wg googla Stryków-Gdańsk 316km.
Chcąc osiągnąć 160, należy to przejechać w 1h58m. Jeśli stracimy 5m na bramkach, śrenia  na pozostałej cześci trasy rośnie do 167.
Każdy napotkany TIR, czy inny wyprzedzający z prędkością 130-140 (a z
taką prędkością porusza się bardzo dużo samochodów) pogarsza sytuację na
kolejnych odcinkach.

Wydaje mi się, że trzeba jechać 200+ na pustych fragmentach, to może się
uda osiągnąć 160. Kiedyś może będzie mi się gdzieś spieszyło, to spróbuję.

--
Tomek

Data: 2014-10-09 23:27:38
Autor: anacron
Skąd realne dane spalania?
W dniu 09.10.2014 o 23:21, Tomek Kańka pisze:
Wydaje mi się, że trzeba jechać 200+ na pustych fragmentach, to może się
uda osiągnąć 160.

Zaraz, a kto mówi o średniej? Ja mówię o rejsowej, a nie średniej.

--
anacron
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-10-10 00:29:56
Autor: Tomasz Pyra
Skąd realne dane spalania?
W dniu 2014-10-09 23:27, anacron pisze:
W dniu 09.10.2014 o 23:21, Tomek Kańka pisze:
Wydaje mi się, że trzeba jechać 200+ na pustych fragmentach, to może się
uda osiągnąć 160.

Zaraz, a kto mówi o średniej? Ja mówię o rejsowej, a nie średniej.

Tak zazwyczaj jak ludzie mówią o rejsowej 160, to po godzinie takiej jazdy są 80km od punktu startowego ;)

Więc to jednak trzeba dobrze zdefiniować :)

Data: 2014-10-10 19:19:00
Autor: Tom N
Skąd realne dane spalania?
Tomasz Pyra w <news:54370c66$0$18084$65785112news.neostrada.pl>:

W dniu 2014-10-09 23:27, anacron pisze:
W dniu 09.10.2014 o 23:21, Tomek Kaka pisze:
Wydaje mi si, e trzeba jecha 200+ na pustych fragmentach, to moe si
uda osign 160.
Zaraz, a kto mwi o redniej? Ja mwi o rejsowej, a nie redniej.

Tak zazwyczaj jak ludzie mwi o rejsowej 160, to po godzinie takiej jazdy s 80km od punktu startowego ;)

Wic to jednak trzeba dobrze zdefiniowa :)

Tomek, dyskutujesz z motylem, szefem komendanta, typem, ktremu pacz na
tylnym siedzeniu...

Motyl aka bajkopisarz w szybkim skrcie:

<cite>
anacron w <news:543689ab$0$12623$65785112news.neostrada.pl>:

rednie spalanie (ze 100'000 km 5,5l/100km)
Spalanie z _autostrady_

[...]

Wyniki z dystrybutora, nie komputera.
Odcinki testowe po kilkaset kilometrw.
</cite>

Zapamitajcie, e wyniki nie z komputera, tylko z dystrybutora...


<cite>
anacron w <news:5436f5f1$0$12640$65785112news.neostrada.pl>:

Jak nie zobacz na wasne oczy, to nie uwierz w REDNIE 160km/h na
kilkusetkilometrowej trasie. Nawet po mitycznej "niemieckiej
autostradzie".

Wpadaj. Tankujesz i lecimy do Gdaska na obiad i z powrotem. Ja wybieram
knajp, Ty pacisz. :)

</cite>

Zapamitajcie, e chtny jest pokaza jak to redni 160 z X do X przez
Gdask robi... i obiad jeszcze zje... Skoczyy si wystpy w TV, zaczyna si znowu bajkopisarstwo u Tomasza
Motyliskiego...

Ciekawe dlaczego wstydzi sie swojego nazwiska...

--
'Tom N'

Data: 2014-10-11 16:09:02
Autor: John Koalsky
Skd realne dane spalania?

Uytkownik "Tom N" <40.141010@59.191900.invalid>

...
Ciekawe dlaczego wstydzi sie swojego nazwiska...

Moe z tego samego powodu co Ty

Data: 2014-10-11 16:55:57
Autor: Tom N
Skd realne dane spalania?
John Koalsky w <news:m1beqj$c4g$1mx1.internetia.pl>:

Uytkownik "Tom N" <40.141010@59.191900.invalid>

Ciekawe dlaczego wstydzi sie swojego nazwiska...

Moe z tego samego powodu co Ty

Pudo misiaczku...

--
'Tom N'

Data: 2014-10-13 21:45:56
Autor: John Koalsky
Skd realne dane spalania?

Uytkownik "Tom N" <81.141011@42.165557.invalid>


Ciekawe dlaczego wstydzi sie swojego nazwiska...

Moe z tego samego powodu co Ty

Pudo misiaczku...

N


-- 'Tom N'

Data: 2014-10-15 20:41:53
Autor: Tom N
Skd realne dane spalania?
John Koalsky w <news:m1hbac$2bf$1mx1.internetia.pl>:

Uytkownik "Tom N" <81.141011@42.165557.invalid>

Ciekawe dlaczego wstydzi sie swojego nazwiska...
Moe z tego samego powodu co Ty
Pudo misiaczku...

N

A moe nie jasiu tylko piotrusiu?

--
'Tom N'

Data: 2014-10-16 21:22:18
Autor: John Koalsky
Skd realne dane spalania?

Uytkownik "Tom N" <91.141015@33.204153.invalid>


Ciekawe dlaczego wstydzi sie swojego nazwiska...
Moe z tego samego powodu co Ty
Pudo misiaczku...

N

A moe nie jasiu tylko piotrusiu?

Przodujesz w konkursie najwikszego idioty ktrego odfiltrowaem.

Data: 2014-10-13 12:57:05
Autor: anacron
Skd realne dane spalania?
W dniu 10.10.2014 o 19:19,  (Tom N) pisze:
Tomek, dyskutujesz z motylem, szefem komendanta, typem, ktremu pacz na
tylnym siedzeniu...

Naucz si czyta, gdzie ja napisaem o redniej prdkoci? Czytanie ze
zrozumieniem to dla Ciebie imbecylu jednak zbyt trudne rzecz. A teraz
pozdrawiam Ci radosnym spierdalaj kmiocie. :)


--
anacron
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-10-13 17:28:50
Autor: Tom N
Skd realne dane spalania?
anacron w <news:543bb001$0$18088$65785112news.neostrada.pl>:

W dniu 10.10.2014 o 19:19,  (Tom N) pisze:
Tomek, dyskutujesz z motylem, szefem komendanta, typem, ktremu pacz na
tylnym siedzeniu...

o redniej prdkoci?

<cite>
anacron w <news:5436f5f1$0$12640$65785112news.neostrada.pl>:

Jak nie zobacz na wasne oczy, to nie uwierz w REDNIE 160km/h na
kilkusetkilometrowej trasie. Nawet po mitycznej "niemieckiej
autostradzie".

Wpadaj. Tankujesz i lecimy do Gdaska na obiad i z powrotem. Ja wybieram
knajp, Ty pacisz. :)

</cite>

Czytanie ze
zrozumieniem to dla Ciebie imbecylu jednak zbyt trudne rzecz. A teraz
pozdrawiam Ci radosnym spierdalaj kmiocie. :)

Zabawne te twoje wicie si...

--
'Tom N'

Data: 2014-10-13 20:40:25
Autor: anacron
Skd realne dane spalania?
W dniu 13.10.2014 o 17:28,  (Tom N) pisze:
Jak nie zobacz na wasne oczy, to nie uwierz w REDNIE 160km/h na
kilkusetkilometrowej trasie. Nawet po mitycznej "niemieckiej
autostradzie".

Wpadaj. Tankujesz i lecimy do Gdaska na obiad i z powrotem. Ja wybieram
knajp, Ty pacisz. :)

</cite>

Czytanie ze
zrozumieniem to dla Ciebie imbecylu jednak zbyt trudne rzecz. A teraz
pozdrawiam Ci radosnym spierdalaj kmiocie. :)

Zabawne te twoje wicie si...

Mylaem o spalaniu, ale i nie napisaem nigdzie sowa o redniej
prdkoci 160.

--
anacron
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-10-13 22:04:00
Autor: Tomek Kańka
Skąd realne dane spalania?
anacron <anacron@anacron.pl> napisał(a)
W dniu 13.10.2014 o 17:28,  (Tom N) pisze:
Jak nie zobaczę na własne oczy, to nie uwierzę w ŚREDNIE 160km/h na
kilkusetkilometrowej trasie. Nawet po mitycznej "niemieckiej
autostradzie".

Wpadaj. Tankujesz i lecimy do Gdańska na obiad i z powrotem. Ja wybieram
knajpę, Ty płacisz. :)

</cite>

Czytanie ze
zrozumieniem to dla Ciebie imbecylu jednak zbyt trudne rzecz. A teraz
pozdrawiam Cię radosnym spierdalaj kmiocie. :)

Zabawne te twoje wicie się...

Myślałem o spalaniu, ale i nie napisałem nigdzie słowa o średniej
prędkości 160.


To co Ty właściwie chciałeś mi udowodnić? Ja sie w ogóle nie odnosiłem
do spalania, bo nie wierzyłem, że w ogóle można coś takiego zmierzyć.

--
Tomek

Data: 2014-10-10 08:29:51
Autor: dddddddd
Skąd realne dane spalania?
W dniu 2014-10-09 23:21, Tomek Kańka pisze:
anacron <anacron@anacron.pl> napisał(a)


Wydaje mi się, że trzeba jechać 200+ na pustych fragmentach, to może się
uda osiągnąć 160.

Kiedyś może będzie mi się gdzieś spieszyło, to spróbuję.


żeby osiągnąć średnią 177km/h trzeba jechać 220-240km/h - do osiągnięcia tylko na pustej trasie (sprawdzone na odcinku 100km bez bramek)
Ale w tym wątku mówimy  spalaniu przy danej prędkości czyli nie chodzi o średnią arytmetyczną, a odczuwalną (czyli jedziemy cały czas 160-170, a jak tir to na chwilę zwalniamy do 110)


--
Pozdrawiam
Łukasz

Data: 2014-10-10 09:12:50
Autor: RoMan Mandziejewicz
Skd realne dane spalania?
Hello dddddddd,

Friday, October 10, 2014, 8:29:51 AM, you wrote:

Wydaje mi si, e trzeba jecha 200+ na pustych fragmentach, to moe si
uda osign 160.
Kiedy moe bdzie mi si gdzie spieszyo, to sprbuj.
eby osign redni 177km/h trzeba jecha 220-240km/h - do osignicia
tylko na pustej trasie (sprawdzone na odcinku 100km bez bramek)
Ale w tym wtku mwimy  spalaniu przy danej prdkoci czyli nie chodzi o
redni arytmetyczn, a odczuwaln (czyli jedziemy cay czas 160-170, a
jak tir to na chwil zwalniamy do 110)

W moim Lanosie zwalnianie przy TIRach dao spadek spalania z 16.5
(wicej wtryskiwacze nie nalej przy bucie w pododze na V-tce) do
13.3l/100km. I drastyczny spadek redniej prdkoci.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2014-10-10 09:59:30
Autor: J.F.
Skd realne dane spalania?
Dnia Fri, 10 Oct 2014 09:12:50 +0200, RoMan Mandziejewicz napisa(a):
W moim Lanosie zwalnianie przy TIRach dao spadek spalania z 16.5
(wicej wtryskiwacze nie nalej przy bucie w pododze na V-tce) do
13.3l/100km. I drastyczny spadek redniej prdkoci.

Ten lanos to chyba jakis zepsuty :-)

J.

Data: 2014-10-10 10:31:23
Autor: RoMan Mandziejewicz
Skd realne dane spalania?
Hello J.F.,

Friday, October 10, 2014, 9:59:30 AM, you wrote:

W moim Lanosie zwalnianie przy TIRach dao spadek spalania z 16.5
(wicej wtryskiwacze nie nalej przy bucie w pododze na V-tce) do
13.3l/100km. I drastyczny spadek redniej prdkoci.
Ten lanos to chyba jakis zepsuty :-)

Twoja Nubira z silnikiem 2.0 laa 20l/100km przy bucie w pododze,
nieprawda? Lanos ma silnik 1.6 i 16.5l/100km uwaasz za zepsute?

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2014-10-10 13:01:51
Autor: J.F.
Skd realne dane spalania?
Uytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisa
Hello J.F.,
W moim Lanosie zwalnianie przy TIRach dao spadek spalania z 16.5
(wicej wtryskiwacze nie nalej przy bucie w pododze na V-tce) do
13.3l/100km. I drastyczny spadek redniej prdkoci.
Ten lanos to chyba jakis zepsuty :-)

Twoja Nubira z silnikiem 2.0 laa 20l/100km przy bucie w pododze,
nieprawda? Lanos ma silnik 1.6 i 16.5l/100km uwaasz za zepsute?

Ale w Polsce sie nie dalo pojechac z butem w podlodze :-)
Po Niemczech tez zreszta z rzadka.

Lanos kolegi po Niemczech palil ok 8.5, przy predkosciach rzedu 150-160 na liczniku.

J.

Data: 2014-10-10 13:10:04
Autor: RoMan Mandziejewicz
Skd realne dane spalania?
Hello J.F.,

Friday, October 10, 2014, 1:01:51 PM, you wrote:

W moim Lanosie zwalnianie przy TIRach dao spadek spalania z 16.5
(wicej wtryskiwacze nie nalej przy bucie w pododze na V-tce) do
13.3l/100km. I drastyczny spadek redniej prdkoci.
Ten lanos to chyba jakis zepsuty :-)
Twoja Nubira z silnikiem 2.0 laa 20l/100km przy bucie w pododze,
nieprawda? Lanos ma silnik 1.6 i 16.5l/100km uwaasz za zepsute?
Ale w Polsce sie nie dalo pojechac z butem w podlodze :-)

Sam si chwalie tak jazd.

Po Niemczech tez zreszta z rzadka.
Lanos kolegi po Niemczech palil ok 8.5, przy predkosciach rzedu
150-160 na liczniku.

Ale do jazdy licznikowe 150-160 nie trzeba wbija w podog.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2014-10-10 16:06:10
Autor: J.F.
Skd realne dane spalania?
Uytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisa w
Hello J.F.,
W moim Lanosie zwalnianie przy TIRach dao spadek spalania z 16.5
(wicej wtryskiwacze nie nalej przy bucie w pododze na V-tce) do
13.3l/100km. I drastyczny spadek redniej prdkoci.
Ten lanos to chyba jakis zepsuty :-)
Twoja Nubira z silnikiem 2.0 laa 20l/100km przy bucie w pododze,
nieprawda? Lanos ma silnik 1.6 i 16.5l/100km uwaasz za zepsute?
Ale w Polsce sie nie dalo pojechac z butem w podlodze :-)
Sam si chwalie tak jazd.

Po niemieckiej autostradzie. Po polskiej (w zasadzie jedynej) tiry nie zdazaly zjezdzac na prawy pas, a przy 160 dawaly rade.
No i w efekcie w Olszynie zazwyczaj sie okazywalo ze nubira pali 13/100, co i tak bylo duzo.
Wiec zakladam ze lanos powinien sie zadowolic ~9/100.

W Niemczech tez nie bardzo sie dalo, ale po nocy na niektorych odcinkach mozna bylo zobaczyc jak wskazowka paliwa opada :-)

Co ciekawe to podobnie palila na krajowce, gdzie predkosci jednak znacznie nizsze.
Zreszta inne auta tez mi jakos podobnie pala - krajowka czy autostrada, srednia 75 czy 120 - a spalanie jakby to samo. No ale ja 90 nie przestrzegam :-)
Z kolei moc innych aut wykluczala jazde 200.

Po Niemczech tez zreszta z rzadka.
Lanos kolegi po Niemczech palil ok 8.5, przy predkosciach rzedu
150-160 na liczniku.
Ale do jazdy licznikowe 150-160 nie trzeba wbija w podog.

Ale po co wbijac, skoro zaraz hamowanie.
Duzo szybciej w praktyce nie pojedziesz, a nawet jesli odcinkami sie uda, to sredniej to nie podniesie znaczaco.

J.

Data: 2014-10-10 10:56:27
Autor: Shrek
Skd realne dane spalania?
On 2014-10-10 09:12, RoMan Mandziejewicz wrote:

W moim Lanosie zwalnianie przy TIRach dao spadek spalania z 16.5
(wicej wtryskiwacze nie nalej przy bucie w pododze na V-tce) do
13.3l/100km. I drastyczny spadek redniej prdkoci.

Ale to chyba na krajwkach nie autostradzie.

Shrek.

Data: 2014-10-10 11:06:35
Autor: RoMan Mandziejewicz
Skd realne dane spalania?
Hello Shrek,

Friday, October 10, 2014, 10:56:27 AM, you wrote:

W moim Lanosie zwalnianie przy TIRach dao spadek spalania z 16.5
(wicej wtryskiwacze nie nalej przy bucie w pododze na V-tce) do
13.3l/100km. I drastyczny spadek redniej prdkoci.
Ale to chyba na krajwkach nie autostradzie.

Na autostradzie A4. Wycigi limakw w TIRach, to niestety norma.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2014-10-10 10:09:49
Autor: J.F.
Skąd realne dane spalania?
Dnia Fri, 10 Oct 2014 08:29:51 +0200, dddddddd napisa(a):
W dniu 2014-10-09 23:21, Tomek Kaka pisze:
anacron <anacron@anacron.pl> napisa(a)
Wydaje mi si, e trzeba jecha 200+ na pustych fragmentach, to moe si
uda osign 160.
Kiedy moe bdzie mi si gdzie spieszyo, to sprbuj.

eby osign redni 177km/h trzeba jecha 220-240km/h - do osignicia tylko na pustej trasie (sprawdzone na odcinku 100km bez bramek)

Panowie - na pustej autostradzie to wystarczy i 180 jechac byle stale.
Owszem, jak nas jakis tir spowolni do 90 na minute, to potem trzeba 5
minut jechac 200 zeby srednia nadrobic, ale jesli tych 5 minut i 20km
pustego pasa bedzie nam dane, to czemu nie. No i tych 200 rzeczywistej  to na liczniku raczej 210-220 ...

Dochodzi dojazd do/z autostrady, bramki, wezly itp - wiec
"Warszawa-Gdansk", to roznie mozna rozumiec ...
 
Ale w tym wtku mwimy  spalaniu przy danej prdkoci czyli nie chodzi o redni arytmetyczn, a odczuwaln (czyli jedziemy cay czas 160-170, a jak tir to na chwil zwalniamy do 110)

Na austostradzie to moze byc bardziej "caly czas" 170, bo na zwyklej
krajowce to raczej bardziej "caly czas 70" za ciezarowka, mimo ze po
jej wyprzedzeniu dochodzimy np do 130 ...

J.

Data: 2014-10-10 10:49:35
Autor: RoMan Mandziejewicz
Skd realne dane spalania?
Hello J.F.,

Friday, October 10, 2014, 10:09:49 AM, you wrote:

anacron <anacron@anacron.pl> napisa(a)
Wydaje mi si, e trzeba jecha 200+ na pustych fragmentach, to moe si
uda osign 160.
Kiedy moe bdzie mi si gdzie spieszyo, to sprbuj.
eby osign redni 177km/h trzeba jecha 220-240km/h - do osignicia
tylko na pustej trasie (sprawdzone na odcinku 100km bez bramek)
Panowie - na pustej autostradzie to wystarczy i 180 jechac byle stale.

Jarku, puste autostrady to byy 10-15 lat temu. Opole-Bolesawiec l.
1h35m zrobiem Polonezem i potem duuugo musiaem czeka na jakie
wito, eby zrobi szybciej Lanosem. A to rednia ledwie 130km/h
tyle, e 45 z 205km poza autostrad w tym cz na zabudowanym.

[...]

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2014-10-10 11:04:09
Autor: dddddddd
Skd realne dane spalania?
W dniu 2014-10-10 10:09, J.F. pisze:

No i tych 200 rzeczywistej  to na liczniku raczej 210-220 ...

a to ju zaley - mj licznik podaje prdko gps (moe jak ma sygna gps to bierze z niego a jak nie to z czujnikw?)


--
Pozdrawiam
ukasz

Data: 2014-10-10 12:56:35
Autor: J.F.
Skd realne dane spalania?
Uytkownik "dddddddd"  napisa w wiadomoci
W dniu 2014-10-10 10:09, J.F. pisze:
No i tych 200 rzeczywistej  to na liczniku raczej 210-220 ...
a to ju zaley - mj licznik podaje prdko gps (moe jak ma sygna gps to bierze z niego a jak nie to z czujnikw?)

Moze, moze sie tez kalibrowac przez GPS, ale smiem twierdzic ze to na razie tylko w drozszych autach, wiekszosc jednak zawyza.
Choc u nas narod z oponami kombinuje, to roznie moze byc.


J.

Data: 2014-10-11 18:46:20
Autor: John Koalsky
Skd realne dane spalania?

Uytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

No i tych 200 rzeczywistej  to na liczniku raczej 210-220 ...
a to ju zaley - mj licznik podaje prdko gps (moe jak ma sygna gps to bierze z niego a jak nie to z czujnikw?)

Moze, moze sie tez kalibrowac przez GPS, ale smiem twierdzic ze to na razie tylko w drozszych autach, wiekszosc jednak zawyza.
..

+20km ?

Data: 2014-10-13 16:32:46
Autor: J.F.
Skd realne dane spalania?
Uytkownik "John Koalsky"  napisa w wiadomoci
Uytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>
No i tych 200 rzeczywistej  to na liczniku raczej 210-220 ...
Moze, moze sie tez kalibrowac przez GPS, ale smiem twierdzic ze to na razie tylko w drozszych autach, wiekszosc jednak zawyza.

+20km ?

Przy 200 na zegarze to raptem 10%. Calkiem przyzwoity wynik.

Juz nie bardzo pamietam jaka, ale na predkosciomierze jest norma. I w/g niej nie wolno zanizac predkosci, a wolno zawyzyc o bodajze 8%+4km/h.
Wiec wcale sie nie zdziwie, gdy beda skalibrowane na +4%+2km/h.
No i przy 200 pojawi sie 210 ...

J.

Data: 2014-10-13 22:32:25
Autor: John Koalsky
Skd realne dane spalania?

Uytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

No i tych 200 rzeczywistej  to na liczniku raczej 210-220 ...
Moze, moze sie tez kalibrowac przez GPS, ale smiem twierdzic ze to na razie tylko w drozszych autach, wiekszosc jednak zawyza.

+20km ?

Przy 200 na zegarze to raptem 10%. Calkiem przyzwoity wynik.

Juz nie bardzo pamietam jaka, ale na predkosciomierze jest norma. I w/g niej nie wolno zanizac predkosci, a wolno zawyzyc o bodajze 8%+4km/h.
Wiec wcale sie nie zdziwie, gdy beda skalibrowane na +4%+2km/h.
No i przy 200 pojawi sie 210 ...

A widziae jaki w ktrym jest +20 ? Bo ja widziaem np +5, ale +20 to jeszcze nie. I tak z inynierskiego punktu widzenia, dua prdko to akurat may bd.

Data: 2014-10-11 18:43:03
Autor: John Koalsky
Skd realne dane spalania?

Uytkownik "dddddddd" <fejk@email.com>


No i tych 200 rzeczywistej  to na liczniku raczej 210-220 ...

a to ju zaley - mj licznik podaje prdko gps (moe jak ma sygna gps to bierze z niego a jak nie to z czujnikw?)

Moe po prostu jest normalnie skalibrowany.

Data: 2014-10-13 06:16:38
Autor: dddddddd
Skd realne dane spalania?
W dniu 2014-10-11 18:43, John Koalsky pisze:

Uytkownik "dddddddd" <fejk@email.com>


No i tych 200 rzeczywistej  to na liczniku raczej 210-220 ...

a to ju zaley - mj licznik podaje prdko gps (moe jak ma sygna
gps to bierze z niego a jak nie to z czujnikw?)

Moe po prostu jest normalnie skalibrowany.

raczej bierze korekt z gps - czy 50km/h czy 250km/h - cay czas pokazuje to samo co zewntrzny gps. Jak ustawiam tempomat na 149 to trzyma mi 149km/h gps'owe

--
Pozdrawiam
ukasz

Data: 2014-10-13 22:16:01
Autor: John Koalsky
Skd realne dane spalania?

Uytkownik "dddddddd" <fejk@email.com>


No i tych 200 rzeczywistej  to na liczniku raczej 210-220 ...

a to ju zaley - mj licznik podaje prdko gps (moe jak ma sygna
gps to bierze z niego a jak nie to z czujnikw?)

Moe po prostu jest normalnie skalibrowany.

raczej bierze korekt z gps - czy 50km/h czy 250km/h - cay czas pokazuje to samo co zewntrzny gps. Jak ustawiam tempomat na 149 to trzyma mi 149km/h gps'owe

Ale zrozum ... prdkociomierz zawya gdy jest tak skalibrowany. Jak go skalibrowa normalnie to nie zawya. Bywaj samochody bez GPS w ktrych nie zawya. Chyba kwestia na jaki rynek samochd by przeznaczony. A licznik ... do mierzenia dystansu jest i powinien liczy prawidowo niezalenie od zawyania prdkociomierza.

Data: 2014-10-09 23:38:35
Autor: Shrek
Skąd realne dane spalania?
On 2014-10-09 22:50, Tomek Kańka wrote:
anacron <anacron@anacron.pl> napisał(a)
[...]
- przy 110 km/h ~ 5,0l/100km
- przy 130 km/h ~ 5,5l/100km
- przy 160 km/h ~ 7,5l/100km


Jak nie zobaczę na własne oczy, to nie uwierzę w ŚREDNIE 160km/h na
kilkusetkilometrowej trasie. Nawet po mitycznej "niemieckiej
autostradzie".

No ja nie podawałem średniego, a że tak powiem takie jakie starałem się utrzymać. A 160 średnie to prędzej na polskiej autostradzie uzyskasz niż niemieckiej - niemieckie są przereklamowane i zatłoczone. Myślę, że da się bez problemu zrobić dobrym samochodem. W sumie jestem prawie pewny, że zrobiłem.

Shrek.

Data: 2014-10-09 22:10:11
Autor: Tomek Kańka
Skąd realne dane spalania?
Shrek <1@wp.pl> napisał(a)
On 2014-10-09 22:50, Tomek Kańka wrote:
anacron <anacron@anacron.pl> napisał(a)
[...]
- przy 110 km/h ~ 5,0l/100km
- przy 130 km/h ~ 5,5l/100km
- przy 160 km/h ~ 7,5l/100km


Jak nie zobaczę na własne oczy, to nie uwierzę w ŚREDNIE 160km/h na
kilkusetkilometrowej trasie. Nawet po mitycznej "niemieckiej
autostradzie".

No ja nie podawałem średniego, a że tak powiem takie jakie starałem się utrzymać.

Czyli podajecie średnie spalanie oraz nie-średnie prędkości:). To nie ma, moim zdaniem,  żadnego sensu.


A 160 średnie to prędzej na polskiej autostradzie uzyskasz niż niemieckiej - niemieckie są przereklamowane i zatłoczone. Myślę, że da się bez problemu zrobić dobrym samochodem. W sumie jestem prawie pewny, że zrobiłem.


Dlatego użyłem słowa "mitycznej".
Jak już pisałem, kiedyś może spróbuję, wtedy zdam relację.

--
Tomek

Data: 2014-10-10 00:35:49
Autor: Tomasz Pyra
Skąd realne dane spalania?
W dniu 2014-10-10 00:10, Tomek Kańka pisze:

Dlatego użyłem słowa "mitycznej".
Jak już pisałem, kiedyś może spróbuję, wtedy zdam relację.


Tak z moich (tym razem pewnych i pomierzonych, natomiast warunki mogły być nieco różne):
170 = 15.2
156 = 12.3
129 = 9.9

i z tego co pamiętam:
99 = 7.4

Data: 2014-10-10 08:51:34
Autor: Tomek Kańka
Skąd realne dane spalania?
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał(a)
W dniu 2014-10-10 00:10, Tomek Kańka pisze:

Dlatego użyłem słowa "mitycznej".
Jak już pisałem, kiedyś może spróbuję, wtedy zdam relację.


Tak z moich (tym razem pewnych i pomierzonych, natomiast warunki mogły być nieco różne):
170 = 15.2
156 = 12.3
129 = 9.9

i z tego co pamiętam:
99 = 7.4



A to z Civica? To ja mam jeszcze (ale z Type-R FN2)
80km/h = 6.1 trasa 270km na kole dojazdowym.

--
Tomek

Data: 2014-10-10 18:22:53
Autor: Tomasz Pyra
Skąd realne dane spalania?
W dniu 2014-10-10 10:51, Tomek Kańka pisze:
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał(a)
W dniu 2014-10-10 00:10, Tomek Kańka pisze:

Dlatego użyłem słowa "mitycznej".
Jak już pisałem, kiedyś może spróbuję, wtedy zdam relację.


Tak z moich (tym razem pewnych i pomierzonych, natomiast warunki mogły
być nieco różne):
170 = 15.2
156 = 12.3
129 = 9.9

i z tego co pamiętam:
99 = 7.4



A to z Civica? To ja mam jeszcze (ale z Type-R FN2)
80km/h = 6.1 trasa 270km na kole dojazdowym.

Vectra 3.2
Civic pali mniej, przynajmniej w mieście, a w trasy nie jeżdżę bo za głośno :)

Data: 2014-10-10 06:26:34
Autor: Cavallino
Skąd realne dane spalania?

Użytkownik "TomekKańka" <tom@tomkan.eu.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnm3e1u3.c1b.tom@tv2.dom.local...
Shrek <1@wp.pl> napisał(a)
On 2014-10-09 22:50, Tomek Kańka wrote:
anacron <anacron@anacron.pl> napisał(a)
[...]
- przy 110 km/h ~ 5,0l/100km
- przy 130 km/h ~ 5,5l/100km
- przy 160 km/h ~ 7,5l/100km


Jak nie zobaczę na własne oczy, to nie uwierzę w ŚREDNIE 160km/h na
kilkusetkilometrowej trasie. Nawet po mitycznej "niemieckiej
autostradzie".

No ja nie podawałem średniego, a że tak powiem takie jakie starałem się
utrzymać.

Czyli podajecie średnie spalanie oraz nie-średnie prędkości:).
To nie ma, moim zdaniem,  żadnego sensu.

Akurat to co zacytowałeś nie było wartościami średnimi, średnie wyciąłeś.
Manipulacja, czy nie bardzo zrozumiałeś co czytasz?

Data: 2014-10-10 07:45:56
Autor: Shrek
Skąd realne dane spalania?
On 2014-10-10 00:10, Tomek Kańka wrote:

No ja nie podawałem średniego, a że tak powiem takie jakie starałem się
utrzymać.

Czyli podajecie średnie spalanie oraz nie-średnie prędkości:).
To nie ma, moim zdaniem,  żadnego sensu.

IMHO ma - bo spalanie głównie zależy od prędkości "przelotowej" czyli takiej z jaką jedziesz przez większość czasu. Jak będziesz jechał 200 i odstoisz 40 minut w korku na bramkach to spalisz znacznie (co najmniej dwukrotnie) więcej niż jak ten sam odcinek przejedziesz w miarę równomiernie z przelotową 90 i średnią 70. Mimo, że średnia wyjdzie ta sama. Więc spalanie do średniej prędkości IMHO właśnie nie ma sensu.

Shrek.

Data: 2014-10-08 23:07:47
Autor: Tomasz Pyra
Skąd realne dane spalania?
W dniu 2014-10-08 21:00, Shrek pisze:
On 2014-10-08 20:26, Tomasz Pyra wrote:

Oczywiście wiadomo że zależy, jakie miasto, jaka pora i jakie
okoliczności.
Co innego jak jest 7:50, kierowca wie że jak o 8:00 nie będzie siedział
przy biurku, to ma po premii, a korek taki że 10km jedzie się godzinę.
A co innego jak kierowca jedzie w mieście, jest ruch, światła itp. ale
jednak ma jakąś swobodę wyboru stylu jazdy, prędkości itp.

No nie wiem. Mi zdecydowanie większe różnice w zależności od stylu jazdy
wychodzą w trasie niż w mieście.

Różnice to akurat mogą być dowolnie duże, ale mówimy raczej o wartościach minimalnych niż o tym że stylem jazdy można zużycie wywindować do absurdalnych poziomów.

Bo mi samochód potrafi palić nawet 50l/100km w trasie, tyle że to już musi być trasa zamknięta dla innych pojazdów ;)

W Vectrze która ma deklarowane 7.4/14.0, na trasie jak jadę jak ciężarówki to zużycie mam 7l albo i trochę mniej.
Jeżdżąc w mieście (tyle że też nie jest to stanie non-stop w korku) mam 11-11.5l/100km.
Oczywiście jak się akurat właduję w dziki korek to po godzinie stania komputer też potrafi pokazać i 30l/100km.

Data: 2014-10-08 18:38:48
Autor: Cavallino
Skąd realne dane spalania?

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5434408b$0$12235$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 07.10.2014 o 18:30, Cavallino pisze:

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5433f2a6$0$18092$65785112@news.neostrada.pl...
Podam przykład, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, według producenta miał palić
3,5 l/100km i średnio 4,1. W praktyce przy najbardziej ekonomicznej
jeździe zszedł na trasie do 4, a średnio ze 100'000 km wyszedł
5.56l/100km. Citrone C4 1,6 HDI 110KM realnie średnio pali 6,51/100km.
Pytanie skąd brać takie realne dane?

Ze swoich testów.
Albo dodaj 50% do danych producenta

Przy Porsche Panamera uzyskałem wynik katalogowy bez problemu. :)

Przy której jeździe?
Megrims na 100% by go podwoił. ;-)

Data: 2014-10-09 15:16:30
Autor: Trybun
Skąd realne dane spalania?
W dniu 2014-10-07 16:03, anacron pisze:
Podam przykład, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, według producenta miał palić
3,5 l/100km i średnio 4,1. W praktyce przy najbardziej ekonomicznej
jeździe zszedł na trasie do 4, a średnio ze 100'000 km wyszedł
5.56l/100km. Citrone C4 1,6 HDI 110KM realnie średnio pali 6,51/100km.
Pytanie skąd brać takie realne dane? Jak patrzę na http://motostat.pl to
niektórzy tam - nie wiem dlaczego - nieźle kombinują z wynikami, bo nie
uwierzę, że wspomniane C4 średnio pali 4,2l/100km. Istnieje jakaś
instytucja/portal gdzie takie dane można dla większej ilości aut uzyskać?


Średnia z roku. Tylko w ten sposób można określić rzeczywiste spalanie swojego auta.

Ja jeżdżę mniej więcej cały czas w takich samych warunkach, a identycznego spalania nie miałem nigdy w między tankowaniach. Rozpiętość od 4,6 do 7.8 litra.

Data: 2014-10-13 00:15:15
Autor: John Kołalsky
Skąd realne dane spalania?

Użytkownik "Trybun" <Ilich@jahu.com>

Podam przykład, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, według producenta miał palić
3,5 l/100km i średnio 4,1. W praktyce przy najbardziej ekonomicznej
jeździe zszedł na trasie do 4, a średnio ze 100'000 km wyszedł
5.56l/100km. Citrone C4 1,6 HDI 110KM realnie średnio pali 6,51/100km.
Pytanie skąd brać takie realne dane? Jak patrzę na http://motostat.pl to
niektórzy tam - nie wiem dlaczego - nieźle kombinują z wynikami, bo nie
uwierzę, że wspomniane C4 średnio pali 4,2l/100km. Istnieje jakaś
instytucja/portal gdzie takie dane można dla większej ilości aut uzyskać?


Średnia z roku. Tylko w ten sposób można określić rzeczywiste spalanie swojego auta.

Ja jeżdżę mniej więcej cały czas w takich samych warunkach, a identycznego spalania nie miałem nigdy w między tankowaniach. Rozpiętość od 4,6 do 7.8 litra.

No tak, i to jest przecież twoje rzeczywiste spalanie. Dla porównania można sobie zobaczyć http://moto.niusy.pl/ . Zużycie LPG, niekiedy brakło.

Data: 2014-10-14 13:20:12
Autor: Trybun
Skąd realne dane spalania?
W dniu 2014-10-13 00:15, John Kołalsky pisze:

Użytkownik "Trybun" <Ilich@jahu.com>

Podam przykład, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, według producenta miał palić
3,5 l/100km i średnio 4,1. W praktyce przy najbardziej ekonomicznej
jeździe zszedł na trasie do 4, a średnio ze 100'000 km wyszedł
5.56l/100km. Citrone C4 1,6 HDI 110KM realnie średnio pali 6,51/100km.
Pytanie skąd brać takie realne dane? Jak patrzę na http://motostat.pl to
niektórzy tam - nie wiem dlaczego - nieźle kombinują z wynikami, bo nie
uwierzę, że wspomniane C4 średnio pali 4,2l/100km. Istnieje jakaś
instytucja/portal gdzie takie dane można dla większej ilości aut uzyskać?


Średnia z roku. Tylko w ten sposób można określić rzeczywiste spalanie swojego auta.

Ja jeżdżę mniej więcej cały czas w takich samych warunkach, a identycznego spalania nie miałem nigdy w między tankowaniach. Rozpiętość od 4,6 do 7.8 litra.

No tak, i to jest przecież twoje rzeczywiste spalanie. Dla porównania można sobie zobaczyć http://moto.niusy.pl/ . Zużycie LPG, niekiedy brakło.

Prawdę pisząc to w benzyniakach nie miałem takich rozrzutów w spalaniu jak teraz w dieslu. Być może coś w nim jest schrzanione. Przykład dwukrotny wyjazd do Niemiec. Tankowanie po przyjeździe i okazuje się że spalił lekko ponad 7 litrów, za tydzień drugi wyjazd i ze względu na upał konieczność przez całą trasę używania klimy na pełnych obrotach, ze strachem podjeżdżam do dystrybutora że spalił z dychę i ... okazuje się że poszło niecałe 5 na sto..  Identyczna trasa i identyczne warunki przejazdu, z czego się bierze taki rozrzut..?

Data: 2014-10-14 20:30:15
Autor: John Kołalsky
Skąd realne dane spalania?

Użytkownik "Trybun" <Ilich@jahu.com>



Średnia z roku. Tylko w ten sposób można określić rzeczywiste spalanie swojego auta.

Ja jeżdżę mniej więcej cały czas w takich samych warunkach, a identycznego spalania nie miałem nigdy w między tankowaniach. Rozpiętość od 4,6 do 7.8 litra.

No tak, i to jest przecież twoje rzeczywiste spalanie. Dla porównania można sobie zobaczyć http://moto.niusy.pl/ . Zużycie LPG, niekiedy brakło.

Prawdę pisząc to w benzyniakach nie miałem takich rozrzutów w spalaniu jak teraz w dieslu. Być może coś w nim jest schrzanione. Przykład dwukrotny wyjazd do Niemiec. Tankowanie po przyjeździe i okazuje się że spalił lekko ponad 7 litrów, za tydzień drugi wyjazd i ze względu na upał konieczność przez całą trasę używania klimy na pełnych obrotach, ze strachem podjeżdżam do dystrybutora że spalił z dychę i ... okazuje się że poszło niecałe 5 na sto..  Identyczna trasa i identyczne warunki przejazdu, z czego się bierze taki rozrzut..?

Monitoruj parametry to Ci wyjdzie.

Data: 2014-10-15 15:15:51
Autor: Trybun
Skąd realne dane spalania?
W dniu 2014-10-14 20:30, John Kołalsky pisze:

Prawdę pisząc to w benzyniakach nie miałem takich rozrzutów w spalaniu jak teraz w dieslu. Być może coś w nim jest schrzanione. Przykład dwukrotny wyjazd do Niemiec. Tankowanie po przyjeździe i okazuje się że spalił lekko ponad 7 litrów, za tydzień drugi wyjazd i ze względu na upał konieczność przez całą trasę używania klimy na pełnych obrotach, ze strachem podjeżdżam do dystrybutora że spalił z dychę i ... okazuje się że poszło niecałe 5 na sto..  Identyczna trasa i identyczne warunki przejazdu, z czego się bierze taki rozrzut..?

Monitoruj parametry to Ci wyjdzie.

No, jak na razie to jeszcze zapisuję tankowane, spalone paliwo i przejechane kilometry na tankowaniach. Po roku wyszła średnia niespełna 6 litrów na 100. Przy zakupie liczyłem na jakieś litr/półtora mniejsze spalanie. Jednak wtedy nie wiedziałem, i nigdy bym nie przypuszczał że tak małe auto waży prawie 1.5 tony.

Data: 2014-10-15 19:29:50
Autor: John Kołalsky
Skąd realne dane spalania?

Użytkownik "Trybun" <Ilich@jahu.com>


Prawdę pisząc to w benzyniakach nie miałem takich rozrzutów w spalaniu jak teraz w dieslu. Być może coś w nim jest schrzanione. Przykład dwukrotny wyjazd do Niemiec. Tankowanie po przyjeździe i okazuje się że spalił lekko ponad 7 litrów, za tydzień drugi wyjazd i ze względu na upał konieczność przez całą trasę używania klimy na pełnych obrotach, ze strachem podjeżdżam do dystrybutora że spalił z dychę i ... okazuje się że poszło niecałe 5 na sto..  Identyczna trasa i identyczne warunki przejazdu, z czego się bierze taki rozrzut..?

Monitoruj parametry to Ci wyjdzie.

No, jak na razie to jeszcze zapisuję tankowane, spalone paliwo i przejechane kilometry na tankowaniach.

Mnie chodzi o monitorowanie parametrów pracy silnika :-) byś sobie mógł je skonfrontować ze zużyciem i stwierdzić czemu było inne.

Po roku wyszła średnia niespełna 6 litrów na 100.

Mój samochód kiedyś palił 2 litry mniej ale nawet wymiana silnika nie przywróciła tego :-)

Przy zakupie liczyłem na jakieś litr/półtora mniejsze spalanie. Jednak wtedy nie wiedziałem, i nigdy bym nie przypuszczał że tak małe auto waży prawie 1.5 tony.

Trzeba było kupić malucha. Nawet Smart jest znacznie cięższy od niego.

Data: 2014-10-27 17:54:53
Autor: Trybun
Skąd realne dane spalania?
W dniu 2014-10-15 19:29, John Kołalsky pisze:

Użytkownik "Trybun" <Ilich@jahu.com>


Prawdę pisząc to w benzyniakach nie miałem takich rozrzutów w spalaniu jak teraz w dieslu. Być może coś w nim jest schrzanione. Przykład dwukrotny wyjazd do Niemiec. Tankowanie po przyjeździe i okazuje się że spalił lekko ponad 7 litrów, za tydzień drugi wyjazd i ze względu na upał konieczność przez całą trasę używania klimy na pełnych obrotach, ze strachem podjeżdżam do dystrybutora że spalił z dychę i ... okazuje się że poszło niecałe 5 na sto..  Identyczna trasa i identyczne warunki przejazdu, z czego się bierze taki rozrzut..?

Monitoruj parametry to Ci wyjdzie.

No, jak na razie to jeszcze zapisuję tankowane, spalone paliwo i przejechane kilometry na tankowaniach.

Mnie chodzi o monitorowanie parametrów pracy silnika :-) byś sobie mógł je skonfrontować ze zużyciem i stwierdzić czemu było inne.

Rozumiem, ale tak sie składa że nie ma w tym żadnej logiki. Spokojna jazda na piątce a komputer pokazuje że auto spala więcej niż wtedy gdy jadę 130, oczywiście na tym samym biegu... Być może chodzi o jakieś niedogrzania, albo coś w tym stylu, jednak jak już pisałem - nie ma w tym żadnej logiki. W benzynie wszystko jasne a diesel widać żyje własnym życiem..


Po roku wyszła średnia niespełna 6 litrów na 100.

Mój samochód kiedyś palił 2 litry mniej ale nawet wymiana silnika nie przywróciła tego :-)

Sam już nie wiem co myśleć o tych dieslach. Znajomy się zarzeka że 3 litrowy Audi A6 średnio spala mu 5.5 litra...


Przy zakupie liczyłem na jakieś litr/półtora mniejsze spalanie. Jednak wtedy nie wiedziałem, i nigdy bym nie przypuszczał że tak małe auto waży prawie 1.5 tony.

Trzeba było kupić malucha. Nawet Smart jest znacznie cięższy od niego.

Kupiłem wizualnego malucha,.  Bo on ma silniczek 1.5 litrowy i 4 metry długości, bez centymetra. Vectra 4.4 metra dł  i  waga 1040kg.

Data: 2014-10-27 18:29:14
Autor: anacron
Skąd realne dane spalania?
W dniu 27.10.2014 o 17:54, Trybun pisze:
Sam już nie wiem co myśleć o tych dieslach. Znajomy się zarzeka że 3
litrowy Audi A6 średnio spala mu 5.5 litra...

Taaaa, a mój I30 pali 3,5l/100km (według producenta :P).

--
anacron
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-10-29 19:45:02
Autor: dddddddd
Skąd realne dane spalania?
W dniu 2014-10-27 18:29, anacron pisze:
W dniu 27.10.2014 o 17:54, Trybun pisze:
Sam już nie wiem co myśleć o tych dieslach. Znajomy się zarzeka że 3
litrowy Audi A6 średnio spala mu 5.5 litra...

Taaaa, a mój I30 pali 3,5l/100km (według producenta :P).


trzy litrowe e39 530d na trasie (takiej kilkaset km DW albo DK czyli prędkości do 140km/h) spaliło mi 6/100, a lekkiej nogi nie mam i nie miałem zamiaru oszczędzać. Przy jeździe 'jak wszyscy' (czyli 80/50, nie wyprzedzając) nawet mniej. Jeśli ma średnio lekką nogę i jeździ w specyficznych warunkach to jest to realne. To samo e39 na co dzień pali mi 8,5, a tylko po mieście 10,5/100.
Ojcu 1,9TDI 110KM pali 4-5/100 (na trasie), a jak ja wsiadam to >7/100...

--
Pozdrawiam
Łukasz

Data: 2014-10-15 00:09:33
Autor: m
Skąd realne dane spalania?
W dniu 14.10.2014 13:20, Trybun pisze:
  okazuje się
że poszło niecałe 5 na sto..  Identyczna trasa i identyczne warunki
przejazdu, z czego się bierze taki rozrzut..?

A czy identyczne warunki tankowania? Może na jednej stacji pistolet odbijał o wiele wcześniej?

p. m.

Data: 2014-10-15 15:16:06
Autor: Trybun
Skąd realne dane spalania?
W dniu 2014-10-15 00:09, m pisze:
W dniu 14.10.2014 13:20, Trybun pisze:
  okazuje się
że poszło niecałe 5 na sto..  Identyczna trasa i identyczne warunki
przejazdu, z czego się bierze taki rozrzut..?

A czy identyczne warunki tankowania? Może na jednej stacji pistolet odbijał o wiele wcześniej?

p. m.

Nie, tym razem obyło się bez odbijania pistoletu. Ta sama stacja i ten sam dystrybutor. Pistolet wsunięty do oporu i tankowanie do trzeciego odbicia. Jeżeli coś się nie zgadzało to w bardzo minimalnym stopniu.

Skąd realne dane spalania?

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona