Data: 2014-10-07 18:30:01 | |
Autor: Cavallino | |
SkÄ d realne dane spalania? | |
UĹźytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:5433f2a6$0$18092$65785112@news.neostrada.pl... Podam przykĹad, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, wedĹug producenta miaĹ paliÄ Ze swoich testĂłw. Albo dodaj 50% do danych producenta Jak nie bÄdziesz przeginaĹ to siÄ zmieĹcisz. |
|
Data: 2014-10-07 21:35:38 | |
Autor: anacron | |
SkÄ d realne dane spalania? | |
W dniu 07.10.2014 o 18:30, Cavallino pisze:
Przy Porsche Panamera uzyskaĹem wynik katalogowy bez problemu. :) -- anacron Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2014-10-07 23:13:54 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
SkÄ d realne dane spalania? | |
W dniu 2014-10-07 21:35, anacron pisze:
Przy Porsche Panamera uzyskaĹem wynik katalogowy bez problemu. :) Ja jeszcze nie jechaĹem samochodem w ktĂłrym wynik katalogowy sprawiĹby mi problem :) ChociaĹź faktycznie w mocniejszych autach jest Ĺatwiej. |
|
Data: 2014-10-08 07:13:48 | |
Autor: Shrek | |
SkÄ d realne dane spalania? | |
On 2014-10-07 23:13, Tomasz Pyra wrote:
Ja jeszcze nie jechaĹem samochodem w ktĂłrym wynik katalogowy sprawiĹby W trasie, czy w mieĹcie, bo o ile w trasie pewnie jadÄ c 120 autostradÄ taki wynik da siÄ uzyskaÄ, to w mieĹcie to tylko pod warunkiem, Ĺźe bÄdzie to to "miasto" co to miĹki suszÄ najczÄĹciej, czyli "teren leĹny zabudowany";) Shrek. |
|
Data: 2014-10-08 20:26:19 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
SkÄ d realne dane spalania? | |
W dniu 2014-10-08 07:13, Shrek pisze:
On 2014-10-07 23:13, Tomasz Pyra wrote: Ja mam odwrotne doĹwiadczenia. Ĺťeby uzyskaÄ deklarowane spalanie z trasy, to raczej trzeba jechaÄ za tirem i praktycznie zrezygnowaÄ z wyprzedzania czegokolwiek szybszego niĹź traktory. 120 autostradÄ to juĹź raczej zuĹźycie paliwa bÄdzie wyĹźsze niĹź deklarowane (pewnie nie duĹźo, ale jednak). Za to w mieĹcie mi duĹźo Ĺatwiej uzyskaÄ, a nawet zejĹÄ poniĹźej deklarowanego zuĹźycia paliwa. OczywiĹcie wiadomo Ĺźe zaleĹźy, jakie miasto, jaka pora i jakie okolicznoĹci. Co innego jak jest 7:50, kierowca wie Ĺźe jak o 8:00 nie bÄdzie siedziaĹ przy biurku, to ma po premii, a korek taki Ĺźe 10km jedzie siÄ godzinÄ. A co innego jak kierowca jedzie w mieĹcie, jest ruch, ĹwiatĹa itp. ale jednak ma jakÄ Ĺ swobodÄ wyboru stylu jazdy, prÄdkoĹci itp. |
|
Data: 2014-10-08 21:00:12 | |
Autor: Shrek | |
SkÄ d realne dane spalania? | |
On 2014-10-08 20:26, Tomasz Pyra wrote:
OczywiĹcie wiadomo Ĺźe zaleĹźy, jakie miasto, jaka pora i jakie okolicznoĹci. No nie wiem. Mi zdecydowanie wiÄksze róşnice w zaleĹźnoĹci od stylu jazdy wychodzÄ w trasie niĹź w mieĹcie. W trasie od 10,5 LPG przy normalnym 120/70, 11-12 przy 140 na autostradzie i gdzieĹ 13-14 przy 160. WiÄcej na codzieĹ nie jeĹźdzÄ. W mieĹcie 14,5 przy moim doĹÄ dynamicznym i raczej maĹo oszczÄdnym stylu i 12,5 przy ekodrajwingu z pogranicza wkurwiania siebie i otoczenia;) Shrek. |
|
Data: 2014-10-08 13:00:13 | |
Autor: kogutek444 | |
Skąd realne dane spalania? | |
W dniu środa, 8 października 2014 21:00:12 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:
On 2014-10-08 20:26, Tomasz Pyra wrote: Nie jesteś u cioci na imieninach to przestań pierdolić. Od pewnej prędkości opory powietrza zaczynają stanowić znaczące obciążenie. Opory te rosną z kwadratem prędkości. Prędkość maksymalna o ile nie ma jakieś odcięcia to zrównanie się oporów jazdy z mocą maksymalną. Sytuacja że przy 160 pali 2 litry więcej niż przy 140 jest mało prawdopodobna w typowym samochodzie ze względu na to że opór powietrza rośnie z kwadratem prędkości. |
|
Data: 2014-10-08 23:06:53 | |
Autor: Shrek | |
Skąd realne dane spalania? | |
On 2014-10-08 22:00, kogutek444@gmail.com wrote:
Nie jesteś u cioci na imieninach to przestań pierdolić. Nie pierdole. Tak mi wyszło z tankowania. Od pewnej prędkości opory powietrza zaczynają stanowić znaczące obciążenie. Opory te rosną z kwadratem prędkości. Zgadza się. I jest to znacznie poniżej 140. Prędkość maksymalna o ile nie ma jakieś odcięcia to zrównanie się oporów jazdy z mocą maksymalną. Prędkośc maksimalna to coś powyżej 190. Tyle wiem napewno. Katalogowo to 200 z kawałkiem Sytuacja że przy 160 pali 2 litry więcej niż przy 140 jest mało prawdopodobna w typowym samochodzie ze względu na to że opór powietrza rośnie z kwadratem prędkości. A wziąłeś pod uwagę, że na jałowym na samo kręcenie silnika bez klimy pali 1,2? Dołóż klimę, opory toczenia (względnie niezależne od prędkości), straty na przeniesieniu napędu (pewnie rosną liniowo, ale nieznacznie) i wyjdzie ci, że podczas jazdy masz stałe spalanie niezalezne od prędkości tak na poziomie 3 litrów. Im szybciej jedziesz, tym to spalanie będzie mniejsze na 100, bo setkę robisz krócej. Ponadto nawet na autostradzie 160 cały czas nie utrzymasz. Ile więcej twoim zdaniem powinien palić przy 160 względem 140? Shrek. |
|
Data: 2014-10-08 14:55:12 | |
Autor: kogutek444 | |
Skąd realne dane spalania? | |
W dniu środa, 8 października 2014 23:06:53 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:
On 2014-10-08 22:00, kogutek444@gmail.com wrote: A skąd ja mogę wiedzieć ile powinien palić? Twoje dane nie są prawdziwe bo są za małe przyrosty zużycia paliwa związane z przyrostami prędkości. Jak byś napisał 100-7,5 litra, 120-9 , 140-12 , 160-17 to by było wiarygodne. Przy prędkości maksymalnej łatwo oszacować zużycie paliwa bo silnik rozwija wtedy pełną moc. jak moc jest znana to przy sprawności w Twoim przypadku silnika benzynowego na poziomie 15-18% ( na gazie trochę mniej bo prędkość spalania gazu jest mniejsza niż benzyny) znając wartość opalową paliwa można policzyć ile pali. |
|
Data: 2014-10-09 15:12:10 | |
Autor: anacron | |
Skąd realne dane spalania? | |
W dniu 08.10.2014 o 23:55, kogutek444@gmail.com pisze:
A skąd ja mogę wiedzieć ile powinien palić? Z praktyki. Pacjent Hyundai i30 2012 1.4 CRDI 90KM VI biegowa skrzynia Średnie spalanie (ze 100'000 km 5,5l/100km) Spalanie z _autostrady_ - przy 110 km/h ~ 5,0l/100km - przy 130 km/h ~ 5,5l/100km - przy 160 km/h ~ 7,5l/100km Wyniki z dystrybutora, nie komputera. Odcinki testowe po kilkaset kilometrów. -- anacron Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2014-10-09 06:51:32 | |
Autor: kogutek444 | |
Skąd realne dane spalania? | |
W dniu czwartek, 9 października 2014 15:12:10 UTC+2 użytkownik anacron napisał:
W dniu 08.10.2014 o 23:55, kogutek444@gmail.com pisze: Lepszy jesteś niż kabaret moralnego niepokoju. Marnujesz się jako kierowca. Teksty do skeczy pisz. |
|
Data: 2014-10-09 16:01:42 | |
Autor: Shrek | |
Skąd realne dane spalania? | |
On 2014-10-09 15:12, anacron wrote:
W dniu 08.10.2014 o 23:55, kogutek444@gmail.com pisze: Dobra - ja też wziąłem i sprawdziłem - rzeczywiście jest 14.2 przy 160 i 11.8 przy 140. Z tym że trfiały się jakieś 10 kilometrowe odcinki w remontach, gdzie było 100km/h, ale to po kilkanaście kilometrów a 38 litrów LPG wsysało odpowiednio na odcinkach 320km - 3 baki na Niemicekiej autostradzie, powtarzalność +/- 10km, i 270 na odcinku Ciechocinek-Piaseczno-Warszawa - 240 km po autostradzie i obwodnicy + 2 razy Puławska (jak już wspomniałem i tak w mieście pali 14,5 więc wyniku raczej nie zaniża skoro średnia wyszła poniżej, pomiar jednorazowy, bo zwykle na autostradach jeżdzę tym samochodem koło 140). Czyli wychodzi: 120/70 (standardowa krajówka lub wojewódzka) między 10 a 11 140 - 11.8 160 - około 14. Miasto 14,2-14,8 Prędkości oczywiście takie, jakie starałem się utrzymać, czasem było trochę więcej, czasem (częściej) trochę mniej bo tiry się mierzyły czy na węźle skręcałem, a między Łodzią a Warszawą jest mnóstwo mistrzów lewego pasa. Shrek. |
|
Data: 2014-10-09 17:53:23 | |
Autor: adam | |
Skąd realne dane spalania? | |
Pacjent Hyundai i30 2012 1.4 CRDI 90KM VI biegowa skrzynia Zastanwiam sie nad tym samochodem. Predkosci licznikowe czy z GPS? Z klima czy bez? Jakie opony (energy super oszczedne)? Dzieki za odpowiedzi, Pozdrawiam Adam |
|
Data: 2014-10-09 19:54:03 | |
Autor: anacron | |
Skąd realne dane spalania? | |
W dniu 09.10.2014 o 17:53, adam pisze:
Nie kupuj 1.4 CRDI, ma parę mankamentów, z którymi ASO sobie ni eradzi musiałem sam sobie pomóc, aby być zadowolonym z auta. 1,6 CRDI nie ma tych dolegliwości. Predkosci licznikowe czy z GPS? Z klima czy bez? Jakie opony (energy Licznikowe, opony fabryczne (co tam oni wkładają). -- anacron Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2014-10-09 20:17:49 | |
Autor: Cavallino | |
Skąd realne dane spalania? | |
Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: Nie kupuj 1.4 CRDI, ma parę mankamentów, z którymi ASO sobie ni eradzi Konkretniej? |
|
Data: 2014-10-09 22:57:13 | |
Autor: anacron | |
Skąd realne dane spalania? | |
W dniu 09.10.2014 o 20:17, Cavallino pisze:
Łapie laga (czyt. nie zawsze reaguje od razu na pedał gazu). Wpisz w google "1.4 crdi acceleration problem". Rozwiązaniem było zawirusowanie ECU i zmiana charakterystyki silnika, ale żeby problem rozwiązać naprawdę dobrze musiałem zainwestować prawie 2000 zł. W efekcie końcowym auto nadal maksymalnie ma 90KM (no 94 dokładnie), ale charakterystykę zupełnie inną. -- anacron Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2014-10-10 06:24:49 | |
Autor: Cavallino | |
Skąd realne dane spalania? | |
Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5436f6aa$0$12636$65785112@news.neostrada.pl... W dniu 09.10.2014 o 20:17, Cavallino pisze: Nie muszę szukać, pisałeś o tym tutaj. Rozwiązaniem było zawirusowanie Standard, softy dla producentów piszą jacyś totalni amatorzy, a w każdym razie porządna praca silnika jest bardzo daleko na liście ich priorytetów. Pewnie w Dusterze to też byłby jedyny sposób na porządny soft w silniku, bo głupie falowanie obrotów na luzie naprawiali w sofcie 8 miesięcy, u mnie nawet z pozytywnym skutkiem. Ale tenże soft w innych egzemplarzach, które poprzednio nie falowały, spowodował, że teraz zaczęły. ;-) A drugiej usterki - złych odczytów w kompie pokładowym, nie naprawili mi do dziś. |
|
Data: 2014-10-09 18:53:12 | |
Autor: Cavallino | |
Skąd realne dane spalania? | |
Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:543689ab$0$12623$65785112@news.neostrada.pl... W dniu 08.10.2014 o 23:55, kogutek444@gmail.com pisze: Ceed 1.6 crdi palił podobnie, średnio 6-6,5 l. Duża część w ruchu miejskim. |
|
Data: 2014-10-09 20:50:53 | |
Autor: Tomek KaĹka | |
SkÄ d realne dane spalania? | |
anacron <anacron@anacron.pl> napisaĹ(a)
[...] Jak nie zobaczÄ na wĹasne oczy, to nie uwierzÄ w ĹREDNIE 160km/h na kilkusetkilometrowej trasie. Nawet po mitycznej "niemieckiej autostradzie". -- Tomek |
|
Data: 2014-10-09 22:54:08 | |
Autor: anacron | |
SkÄ d realne dane spalania? | |
W dniu 09.10.2014 o 22:50, Tomek KaĹka pisze:
anacron <anacron@anacron.pl> napisaĹ(a) Wpadaj. Tankujesz i lecimy do GdaĹska na obiad i z powrotem. Ja wybieram knajpÄ, Ty pĹacisz. :) -- anacron Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2014-10-09 21:21:17 | |
Autor: Tomek KaĹka | |
SkÄ d realne dane spalania? | |
anacron <anacron@anacron.pl> napisaĹ(a)
W dniu 09.10.2014 o 22:50, Tomek KaĹka pisze: Nie skorzystam. Na razie wystarczy mi prosta matematyka. Wg googla StrykĂłw-GdaĹsk 316km. ChcÄ c osiÄ gnÄ Ä 160, naleĹźy to przejechaÄ w 1h58m. JeĹli stracimy 5m na bramkach, Ĺrenia na pozostaĹej czeĹci trasy roĹnie do 167. KaĹźdy napotkany TIR, czy inny wyprzedzajÄ cy z prÄdkoĹciÄ 130-140 (a z takÄ prÄdkoĹciÄ porusza siÄ bardzo duĹźo samochodĂłw) pogarsza sytuacjÄ na kolejnych odcinkach. Wydaje mi siÄ, Ĺźe trzeba jechaÄ 200+ na pustych fragmentach, to moĹźe siÄ uda osiÄ gnÄ Ä 160. KiedyĹ moĹźe bÄdzie mi siÄ gdzieĹ spieszyĹo, to sprĂłbujÄ. -- Tomek |
|
Data: 2014-10-09 23:27:38 | |
Autor: anacron | |
SkÄ d realne dane spalania? | |
W dniu 09.10.2014 o 23:21, Tomek KaĹka pisze:
Wydaje mi siÄ, Ĺźe trzeba jechaÄ 200+ na pustych fragmentach, to moĹźe siÄ Zaraz, a kto mĂłwi o Ĺredniej? Ja mĂłwiÄ o rejsowej, a nie Ĺredniej. -- anacron Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2014-10-10 00:29:56 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
SkÄ d realne dane spalania? | |
W dniu 2014-10-09 23:27, anacron pisze:
W dniu 09.10.2014 o 23:21, Tomek KaĹka pisze: Tak zazwyczaj jak ludzie mĂłwiÄ o rejsowej 160, to po godzinie takiej jazdy sÄ 80km od punktu startowego ;) WiÄc to jednak trzeba dobrze zdefiniowaÄ :) |
|
Data: 2014-10-10 19:19:00 | |
Autor: Tom N | |
SkÄ d realne dane spalania? | |
Tomasz Pyra w <news:54370c66$0$18084$65785112news.neostrada.pl>:
W dniu 2014-10-09 23:27, anacron pisze: Tak zazwyczaj jak ludzie mówią o rejsowej 160, to po godzinie takiej jazdy są 80km od punktu startowego ;) Więc to jednak trzeba dobrze zdefiniować :) Tomek, dyskutujesz z motylem, szefem komendanta, typem, któremu płaczą na tylnym siedzeniu... Motyl aka bajkopisarz w szybkim skrócie: <cite> anacron w <news:543689ab$0$12623$65785112news.neostrada.pl>: Średnie spalanie (ze 100'000 km 5,5l/100km) Spalanie z _autostrady_ [...] Wyniki z dystrybutora, nie komputera. Odcinki testowe po kilkaset kilometrów. </cite> Zapamiętajcie, że wyniki nie z komputera, tylko z dystrybutora... <cite> anacron w <news:5436f5f1$0$12640$65785112news.neostrada.pl>: Jak nie zobaczę na własne oczy, to nie uwierzę w ŚREDNIE 160km/h na Wpadaj. Tankujesz i lecimy do Gdańska na obiad i z powrotem. Ja wybieram knajpę, Ty płacisz. :) </cite> Zapamiętajcie, że chętny jest pokazać jak to średnią 160 z X do X przez Gdańsk robi... i obiad jeszcze zje... Skończyły się występy w TV, zaczyna się znowu bajkopisarstwo u Tomasza Motylińskiego... Ciekawe dlaczego wstydzi sie swojego nazwiska... -- 'Tom N' |
|
Data: 2014-10-11 16:09:02 | |
Autor: John Kołalsky | |
Skąd realne dane spalania? | |
Użytkownik "Tom N" <40.141010@59.191900.invalid> ... Może z tego samego powodu co Ty |
|
Data: 2014-10-11 16:55:57 | |
Autor: Tom N | |
Skąd realne dane spalania? | |
John Kołalsky w <news:m1beqj$c4g$1mx1.internetia.pl>:
Użytkownik "Tom N" <40.141010@59.191900.invalid> Ciekawe dlaczego wstydzi sie swojego nazwiska... Może z tego samego powodu co Ty Pudło misiaczku... -- 'Tom N' |
|
Data: 2014-10-13 21:45:56 | |
Autor: John Kołalsky | |
Skąd realne dane spalania? | |
Użytkownik "Tom N" <81.141011@42.165557.invalid>
N
|
|
Data: 2014-10-15 20:41:53 | |
Autor: Tom N | |
Skąd realne dane spalania? | |
John Kołalsky w <news:m1hbac$2bf$1mx1.internetia.pl>:
Użytkownik "Tom N" <81.141011@42.165557.invalid> Pudło misiaczku...Ciekawe dlaczego wstydzi sie swojego nazwiska...Może z tego samego powodu co Ty N A może nie jasiu tylko piotrusiu? -- 'Tom N' |
|
Data: 2014-10-16 21:22:18 | |
Autor: John Kołalsky | |
Skąd realne dane spalania? | |
Użytkownik "Tom N" <91.141015@33.204153.invalid>
Przodujesz w konkursie największego idioty którego odfiltrowałem. |
|
Data: 2014-10-13 12:57:05 | |
Autor: anacron | |
Skąd realne dane spalania? | |
W dniu 10.10.2014 o 19:19, (Tom N) pisze:
Tomek, dyskutujesz z motylem, szefem komendanta, typem, któremu płaczą na Naucz się czytać, gdzie ja napisałem o średniej prędkości? Czytanie ze zrozumieniem to dla Ciebie imbecylu jednak zbyt trudne rzecz. A teraz pozdrawiam Cię radosnym spierdalaj kmiocie. :) -- anacron Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2014-10-13 17:28:50 | |
Autor: Tom N | |
Skąd realne dane spalania? | |
anacron w <news:543bb001$0$18088$65785112news.neostrada.pl>:
W dniu 10.10.2014 o 19:19, (Tom N) pisze: o średniej prędkości? <cite> anacron w <news:5436f5f1$0$12640$65785112news.neostrada.pl>: Jak nie zobaczę na własne oczy, to nie uwierzę w ŚREDNIE 160km/h na Wpadaj. Tankujesz i lecimy do Gdańska na obiad i z powrotem. Ja wybieram knajpę, Ty płacisz. :) </cite> Czytanie ze Zabawne te twoje wicie się... -- 'Tom N' |
|
Data: 2014-10-13 20:40:25 | |
Autor: anacron | |
Skąd realne dane spalania? | |
W dniu 13.10.2014 o 17:28, (Tom N) pisze:
Jak nie zobaczę na własne oczy, to nie uwierzę w ŚREDNIE 160km/h na Myślałem o spalaniu, ale i nie napisałem nigdzie słowa o średniej prędkości 160. -- anacron Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2014-10-13 22:04:00 | |
Autor: Tomek KaĹka | |
SkÄ d realne dane spalania? | |
anacron <anacron@anacron.pl> napisaĹ(a)
W dniu 13.10.2014 o 17:28, (Tom N) pisze: To co Ty wĹaĹciwie chciaĹeĹ mi udowodniÄ? Ja sie w ogĂłle nie odnosiĹem do spalania, bo nie wierzyĹem, Ĺźe w ogĂłle moĹźna coĹ takiego zmierzyÄ. -- Tomek |
|
Data: 2014-10-10 08:29:51 | |
Autor: dddddddd | |
SkÄ d realne dane spalania? | |
W dniu 2014-10-09 23:21, Tomek KaĹka pisze:
anacron <anacron@anacron.pl> napisaĹ(a) Ĺźeby osiÄ gnÄ Ä ĹredniÄ 177km/h trzeba jechaÄ 220-240km/h - do osiÄ gniÄcia tylko na pustej trasie (sprawdzone na odcinku 100km bez bramek) Ale w tym wÄ tku mĂłwimy spalaniu przy danej prÄdkoĹci czyli nie chodzi o ĹredniÄ arytmetycznÄ , a odczuwalnÄ (czyli jedziemy caĹy czas 160-170, a jak tir to na chwilÄ zwalniamy do 110) -- Pozdrawiam Ĺukasz |
|
Data: 2014-10-10 09:12:50 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Skąd realne dane spalania? | |
Hello dddddddd,
Friday, October 10, 2014, 8:29:51 AM, you wrote: Wydaje mi się, że trzeba jechać 200+ na pustych fragmentach, to może siężeby osiągnąć średnią 177km/h trzeba jechać 220-240km/h - do osiągnięcia W moim Lanosie zwalnianie przy TIRach dało spadek spalania z 16.5 (więcej wtryskiwacze nie naleją przy bucie w podłodze na V-tce) do 13.3l/100km. I drastyczny spadek średniej prędkości. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-10-10 09:59:30 | |
Autor: J.F. | |
Skąd realne dane spalania? | |
Dnia Fri, 10 Oct 2014 09:12:50 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
W moim Lanosie zwalnianie przy TIRach dało spadek spalania z 16.5 Ten lanos to chyba jakis zepsuty :-) J. |
|
Data: 2014-10-10 10:31:23 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Skąd realne dane spalania? | |
Hello J.F.,
Friday, October 10, 2014, 9:59:30 AM, you wrote: W moim Lanosie zwalnianie przy TIRach dało spadek spalania z 16.5Ten lanos to chyba jakis zepsuty :-) Twoja Nubira z silnikiem 2.0 lała 20l/100km przy bucie w podłodze, nieprawdaż? Lanos ma silnik 1.6 i 16.5l/100km uważasz za zepsute? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-10-10 13:01:51 | |
Autor: J.F. | |
Skąd realne dane spalania? | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
Hello J.F., W moim Lanosie zwalnianie przy TIRach dało spadek spalania z 16.5Ten lanos to chyba jakis zepsuty :-) Twoja Nubira z silnikiem 2.0 lała 20l/100km przy bucie w podłodze, Ale w Polsce sie nie dalo pojechac z butem w podlodze :-) Po Niemczech tez zreszta z rzadka. Lanos kolegi po Niemczech palil ok 8.5, przy predkosciach rzedu 150-160 na liczniku. J. |
|
Data: 2014-10-10 13:10:04 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Skąd realne dane spalania? | |
Hello J.F.,
Friday, October 10, 2014, 1:01:51 PM, you wrote: Ale w Polsce sie nie dalo pojechac z butem w podlodze :-)Twoja Nubira z silnikiem 2.0 lała 20l/100km przy bucie w podłodze,W moim Lanosie zwalnianie przy TIRach dało spadek spalania z 16.5Ten lanos to chyba jakis zepsuty :-) Sam się chwaliłeś taką jazdą. Po Niemczech tez zreszta z rzadka. Ale do jazdy licznikowe 150-160 nie trzeba wbijać w podłogę. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-10-10 16:06:10 | |
Autor: J.F. | |
Skąd realne dane spalania? | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w
Hello J.F., Sam się chwaliłeś taką jazdą.Ale w Polsce sie nie dalo pojechac z butem w podlodze :-)Twoja Nubira z silnikiem 2.0 lała 20l/100km przy bucie w podłodze,W moim Lanosie zwalnianie przy TIRach dało spadek spalania z 16.5Ten lanos to chyba jakis zepsuty :-) Po niemieckiej autostradzie. Po polskiej (w zasadzie jedynej) tiry nie zdazaly zjezdzac na prawy pas, a przy 160 dawaly rade. No i w efekcie w Olszynie zazwyczaj sie okazywalo ze nubira pali 13/100, co i tak bylo duzo. Wiec zakladam ze lanos powinien sie zadowolic ~9/100. W Niemczech tez nie bardzo sie dalo, ale po nocy na niektorych odcinkach mozna bylo zobaczyc jak wskazowka paliwa opada :-) Co ciekawe to podobnie palila na krajowce, gdzie predkosci jednak znacznie nizsze. Zreszta inne auta tez mi jakos podobnie pala - krajowka czy autostrada, srednia 75 czy 120 - a spalanie jakby to samo. No ale ja 90 nie przestrzegam :-) Z kolei moc innych aut wykluczala jazde 200. Po Niemczech tez zreszta z rzadka.Ale do jazdy licznikowe 150-160 nie trzeba wbijać w podłogę. Ale po co wbijac, skoro zaraz hamowanie. Duzo szybciej w praktyce nie pojedziesz, a nawet jesli odcinkami sie uda, to sredniej to nie podniesie znaczaco. J. |
|
Data: 2014-10-10 10:56:27 | |
Autor: Shrek | |
Skąd realne dane spalania? | |
On 2014-10-10 09:12, RoMan Mandziejewicz wrote:
W moim Lanosie zwalnianie przy TIRach dało spadek spalania z 16.5 Ale to chyba na krajówkach nie autostradzie. Shrek. |
|
Data: 2014-10-10 11:06:35 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Skąd realne dane spalania? | |
Hello Shrek,
Friday, October 10, 2014, 10:56:27 AM, you wrote: W moim Lanosie zwalnianie przy TIRach dało spadek spalania z 16.5Ale to chyba na krajówkach nie autostradzie. Na autostradzie A4. Wyścigi ślimaków w TIRach, to niestety norma. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-10-10 10:09:49 | |
Autor: J.F. | |
SkÄ d realne dane spalania? | |
Dnia Fri, 10 Oct 2014 08:29:51 +0200, dddddddd napisał(a):
W dniu 2014-10-09 23:21, Tomek Kańka pisze: Panowie - na pustej autostradzie to wystarczy i 180 jechac byle stale. Owszem, jak nas jakis tir spowolni do 90 na minute, to potem trzeba 5 minut jechac 200 zeby srednia nadrobic, ale jesli tych 5 minut i 20km pustego pasa bedzie nam dane, to czemu nie. No i tych 200 rzeczywistej to na liczniku raczej 210-220 ... Dochodzi dojazd do/z autostrady, bramki, wezly itp - wiec "Warszawa-Gdansk", to roznie mozna rozumiec ... Ale w tym wątku mówimy spalaniu przy danej prędkości czyli nie chodzi o średnią arytmetyczną, a odczuwalną (czyli jedziemy cały czas 160-170, a jak tir to na chwilę zwalniamy do 110) Na austostradzie to moze byc bardziej "caly czas" 170, bo na zwyklej krajowce to raczej bardziej "caly czas 70" za ciezarowka, mimo ze po jej wyprzedzeniu dochodzimy np do 130 ... J. |
|
Data: 2014-10-10 10:49:35 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Skąd realne dane spalania? | |
Hello J.F.,
Friday, October 10, 2014, 10:09:49 AM, you wrote: Panowie - na pustej autostradzie to wystarczy i 180 jechac byle stale.anacron <anacron@anacron.pl> napisał(a)żeby osiągnąć średnią 177km/h trzeba jechać 220-240km/h - do osiągnięcia Jarku, puste autostrady to były 10-15 lat temu. Opole-Bolesławiec Śl. 1h35m zrobiłem Polonezem i potem dłuuugo musiałem czekać na jakieś święto, żeby zrobić szybciej Lanosem. A to średnia ledwie 130km/h tyle, że 45 z 205km poza autostradą w tym część na zabudowanym. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-10-10 11:04:09 | |
Autor: dddddddd | |
Skąd realne dane spalania? | |
W dniu 2014-10-10 10:09, J.F. pisze:
a to już zależy - mój licznik podaje prędkość gps (może jak ma sygnał gps to bierze z niego a jak nie to z czujników?) -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2014-10-10 12:56:35 | |
Autor: J.F. | |
Skąd realne dane spalania? | |
Użytkownik "dddddddd" napisał w wiadomości
W dniu 2014-10-10 10:09, J.F. pisze: No i tych 200 rzeczywistej to na liczniku raczej 210-220 ...a to już zależy - mój licznik podaje prędkość gps (może jak ma sygnał gps to bierze z niego a jak nie to z czujników?) Moze, moze sie tez kalibrowac przez GPS, ale smiem twierdzic ze to na razie tylko w drozszych autach, wiekszosc jednak zawyza. Choc u nas narod z oponami kombinuje, to roznie moze byc. J. |
|
Data: 2014-10-11 18:46:20 | |
Autor: John Kołalsky | |
Skąd realne dane spalania? | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> No i tych 200 rzeczywistej to na liczniku raczej 210-220 ...a to już zależy - mój licznik podaje prędkość gps (może jak ma sygnał gps to bierze z niego a jak nie to z czujników?) +20km ? |
|
Data: 2014-10-13 16:32:46 | |
Autor: J.F. | |
Skąd realne dane spalania? | |
Użytkownik "John Kołalsky" napisał w wiadomości
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> Moze, moze sie tez kalibrowac przez GPS, ale smiem twierdzic ze to na razie tylko w drozszych autach, wiekszosc jednak zawyza.No i tych 200 rzeczywistej to na liczniku raczej 210-220 ... +20km ? Przy 200 na zegarze to raptem 10%. Calkiem przyzwoity wynik. Juz nie bardzo pamietam jaka, ale na predkosciomierze jest norma. I w/g niej nie wolno zanizac predkosci, a wolno zawyzyc o bodajze 8%+4km/h. Wiec wcale sie nie zdziwie, gdy beda skalibrowane na +4%+2km/h. No i przy 200 pojawi sie 210 ... J. |
|
Data: 2014-10-13 22:32:25 | |
Autor: John Kołalsky | |
Skąd realne dane spalania? | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> Moze, moze sie tez kalibrowac przez GPS, ale smiem twierdzic ze to na razie tylko w drozszych autach, wiekszosc jednak zawyza.No i tych 200 rzeczywistej to na liczniku raczej 210-220 ... A widziałeś jakiś w którym jest +20 ? Bo ja widziałem np +5, ale +20 to jeszcze nie. I tak z inżynierskiego punktu widzenia, duża prędkość to akurat mały błąd. |
|
Data: 2014-10-11 18:43:03 | |
Autor: John Kołalsky | |
Skąd realne dane spalania? | |
Użytkownik "dddddddd" <fejk@email.com>
Może po prostu jest normalnie skalibrowany. |
|
Data: 2014-10-13 06:16:38 | |
Autor: dddddddd | |
Skąd realne dane spalania? | |
W dniu 2014-10-11 18:43, John Kołalsky pisze:
raczej bierze korektę z gps - czy 50km/h czy 250km/h - cały czas pokazuje to samo co zewnętrzny gps. Jak ustawiam tempomat na 149 to trzyma mi 149km/h gps'owe -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2014-10-13 22:16:01 | |
Autor: John Kołalsky | |
Skąd realne dane spalania? | |
Użytkownik "dddddddd" <fejk@email.com>
Ale zrozum ... prędkościomierz zawyża gdy jest tak skalibrowany. Jak go skalibrować normalnie to nie zawyża. Bywają samochody bez GPS w których nie zawyża. Chyba kwestia na jaki rynek samochód był przeznaczony. A licznik ... do mierzenia dystansu jest i powinien liczyć prawidłowo niezależnie od zawyżania prędkościomierza. |
|
Data: 2014-10-09 23:38:35 | |
Autor: Shrek | |
SkÄ d realne dane spalania? | |
On 2014-10-09 22:50, Tomek KaĹka wrote:
anacron <anacron@anacron.pl> napisaĹ(a) No ja nie podawaĹem Ĺredniego, a Ĺźe tak powiem takie jakie staraĹem siÄ utrzymaÄ. A 160 Ĺrednie to prÄdzej na polskiej autostradzie uzyskasz niĹź niemieckiej - niemieckie sÄ przereklamowane i zatĹoczone. MyĹlÄ, Ĺźe da siÄ bez problemu zrobiÄ dobrym samochodem. W sumie jestem prawie pewny, Ĺźe zrobiĹem. Shrek. |
|
Data: 2014-10-09 22:10:11 | |
Autor: Tomek KaĹka | |
SkÄ d realne dane spalania? | |
Shrek <1@wp.pl> napisaĹ(a)
On 2014-10-09 22:50, Tomek KaĹka wrote: Czyli podajecie Ĺrednie spalanie oraz nie-Ĺrednie prÄdkoĹci:). To nie ma, moim zdaniem, Ĺźadnego sensu. A 160 Ĺrednie to prÄdzej na polskiej autostradzie uzyskasz niĹź niemieckiej - niemieckie sÄ przereklamowane i zatĹoczone. MyĹlÄ, Ĺźe da siÄ bez problemu zrobiÄ dobrym samochodem. W sumie jestem prawie pewny, Ĺźe zrobiĹem. Dlatego uĹźyĹem sĹowa "mitycznej". Jak juĹź pisaĹem, kiedyĹ moĹźe sprĂłbujÄ, wtedy zdam relacjÄ. -- Tomek |
|
Data: 2014-10-10 00:35:49 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
SkÄ d realne dane spalania? | |
W dniu 2014-10-10 00:10, Tomek KaĹka pisze:
Dlatego uĹźyĹem sĹowa "mitycznej". Tak z moich (tym razem pewnych i pomierzonych, natomiast warunki mogĹy byÄ nieco róşne): 170 = 15.2 156 = 12.3 129 = 9.9 i z tego co pamiÄtam: 99 = 7.4 |
|
Data: 2014-10-10 08:51:34 | |
Autor: Tomek KaĹka | |
SkÄ d realne dane spalania? | |
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisaĹ(a)
W dniu 2014-10-10 00:10, Tomek KaĹka pisze: A to z Civica? To ja mam jeszcze (ale z Type-R FN2) 80km/h = 6.1 trasa 270km na kole dojazdowym. -- Tomek |
|
Data: 2014-10-10 18:22:53 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
SkÄ d realne dane spalania? | |
W dniu 2014-10-10 10:51, Tomek KaĹka pisze:
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisaĹ(a) Vectra 3.2 Civic pali mniej, przynajmniej w mieĹcie, a w trasy nie jeĹźdĹźÄ bo za gĹoĹno :) |
|
Data: 2014-10-10 06:26:34 | |
Autor: Cavallino | |
SkÄ d realne dane spalania? | |
UĹźytkownik "TomekKaĹka" <tom@tomkan.eu.org> napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:slrnm3e1u3.c1b.tom@tv2.dom.local... Shrek <1@wp.pl> napisaĹ(a) Akurat to co zacytowaĹeĹ nie byĹo wartoĹciami Ĺrednimi, Ĺrednie wyciÄ ĹeĹ. Manipulacja, czy nie bardzo zrozumiaĹeĹ co czytasz? |
|
Data: 2014-10-10 07:45:56 | |
Autor: Shrek | |
SkÄ d realne dane spalania? | |
On 2014-10-10 00:10, Tomek KaĹka wrote:
No ja nie podawaĹem Ĺredniego, a Ĺźe tak powiem takie jakie staraĹem siÄ IMHO ma - bo spalanie gĹĂłwnie zaleĹźy od prÄdkoĹci "przelotowej" czyli takiej z jakÄ jedziesz przez wiÄkszoĹÄ czasu. Jak bÄdziesz jechaĹ 200 i odstoisz 40 minut w korku na bramkach to spalisz znacznie (co najmniej dwukrotnie) wiÄcej niĹź jak ten sam odcinek przejedziesz w miarÄ rĂłwnomiernie z przelotowÄ 90 i ĹredniÄ 70. Mimo, Ĺźe Ĺrednia wyjdzie ta sama. WiÄc spalanie do Ĺredniej prÄdkoĹci IMHO wĹaĹnie nie ma sensu. Shrek. |
|
Data: 2014-10-08 23:07:47 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
SkÄ d realne dane spalania? | |
W dniu 2014-10-08 21:00, Shrek pisze:
On 2014-10-08 20:26, Tomasz Pyra wrote: Róşnice to akurat mogÄ byÄ dowolnie duĹźe, ale mĂłwimy raczej o wartoĹciach minimalnych niĹź o tym Ĺźe stylem jazdy moĹźna zuĹźycie wywindowaÄ do absurdalnych poziomĂłw. Bo mi samochĂłd potrafi paliÄ nawet 50l/100km w trasie, tyle Ĺźe to juĹź musi byÄ trasa zamkniÄta dla innych pojazdĂłw ;) W Vectrze ktĂłra ma deklarowane 7.4/14.0, na trasie jak jadÄ jak ciÄĹźarĂłwki to zuĹźycie mam 7l albo i trochÄ mniej. JeĹźdĹźÄ c w mieĹcie (tyle Ĺźe teĹź nie jest to stanie non-stop w korku) mam 11-11.5l/100km. OczywiĹcie jak siÄ akurat wĹadujÄ w dziki korek to po godzinie stania komputer teĹź potrafi pokazaÄ i 30l/100km. |
|
Data: 2014-10-08 18:38:48 | |
Autor: Cavallino | |
SkÄ d realne dane spalania? | |
UĹźytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:5434408b$0$12235$65785112@news.neostrada.pl... W dniu 07.10.2014 o 18:30, Cavallino pisze: Przy ktĂłrej jeĹşdzie? Megrims na 100% by go podwoiĹ. ;-) |