Skąd realne dane spalania?

Data: 2014-10-07 18:30:01
Autor: Cavallino
Skąd realne dane spalania?

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5433f2a6$0$18092$65785112@news.neostrada.pl...
Podam przykład, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, według producenta miał palić
3,5 l/100km i średnio 4,1. W praktyce przy najbardziej ekonomicznej
jeździe zszedł na trasie do 4, a średnio ze 100'000 km wyszedł
5.56l/100km. Citrone C4 1,6 HDI 110KM realnie średnio pali 6,51/100km.
Pytanie skąd brać takie realne dane?

Ze swoich testĂłw.
Albo dodaj 50% do danych producenta
Jak nie będziesz przeginał to się zmieścisz.

Data: 2014-10-07 21:35:38
Autor: anacron
Skąd realne dane spalania?
W dniu 07.10.2014 o 18:30, Cavallino pisze:

[...]

Przy Porsche Panamera uzyskałem wynik katalogowy bez problemu. :)

--
anacron

Data: 2014-10-07 23:13:54
Autor: Tomasz Pyra
Skąd realne dane spalania?
W dniu 2014-10-07 21:35, anacron pisze:

Przy Porsche Panamera uzyskałem wynik katalogowy bez problemu. :)

Ja jeszcze nie jechałem samochodem w którym wynik katalogowy sprawiłby mi problem :)
Chociaż faktycznie w mocniejszych autach jest łatwiej.

Data: 2014-10-08 07:13:48
Autor: Shrek
Skąd realne dane spalania?
On 2014-10-07 23:13, Tomasz Pyra wrote:

Ja jeszcze nie jechałem samochodem w którym wynik katalogowy sprawiłby
mi problem :)
Chociaż faktycznie w mocniejszych autach jest łatwiej.

W trasie, czy w mieście, bo o ile w trasie pewnie jadąc 120 autostradą taki wynik da się uzyskać, to w mieście to tylko pod warunkiem, że będzie to to "miasto" co to miśki suszą najczęściej, czyli "teren leśny zabudowany";)

Shrek.

Data: 2014-10-08 20:26:19
Autor: Tomasz Pyra
Skąd realne dane spalania?
W dniu 2014-10-08 07:13, Shrek pisze:
On 2014-10-07 23:13, Tomasz Pyra wrote:

[...]

Ja mam odwrotne doświadczenia.

Żeby uzyskać deklarowane spalanie z trasy, to raczej trzeba jechać za tirem i praktycznie zrezygnować z wyprzedzania czegokolwiek szybszego niż traktory.
120 autostradą to już raczej zużycie paliwa będzie wyższe niż deklarowane (pewnie nie dużo, ale jednak).

Za to w mieście mi dużo łatwiej uzyskać, a nawet zejść poniżej deklarowanego zużycia paliwa.

Oczywiście wiadomo że zależy, jakie miasto, jaka pora i jakie okoliczności.
Co innego jak jest 7:50, kierowca wie że jak o 8:00 nie będzie siedział przy biurku, to ma po premii, a korek taki że 10km jedzie się godzinę.
A co innego jak kierowca jedzie w mieście, jest ruch, światła itp. ale jednak ma jakąś swobodę wyboru stylu jazdy, prędkości itp.

Data: 2014-10-08 21:00:12
Autor: Shrek
Skąd realne dane spalania?
On 2014-10-08 20:26, Tomasz Pyra wrote:

[...]

No nie wiem. Mi zdecydowanie większe różnice w zależności od stylu jazdy wychodzą w trasie niż w mieście. W trasie od 10,5 LPG przy normalnym 120/70, 11-12 przy 140 na autostradzie i gdzieś 13-14 przy 160. Więcej na codzień nie jeżdzę. W mieście 14,5 przy moim dość dynamicznym i raczej mało oszczędnym stylu i 12,5 przy ekodrajwingu z pogranicza wkurwiania siebie i otoczenia;)

Shrek.

Data: 2014-10-08 13:00:13
Autor: kogutek444
Skąd realne dane spalania?
On 2014-10-08 20:26, Tomasz Pyra wrote:

> [...]

No nie wiem. Mi zdecydowanie większe różnice w zależności od stylu jazdy wychodzą w trasie niż w mieście. W trasie od 10,5 LPG przy normalnym 120/70, 11-12 przy 140 na autostradzie i gdzieś 13-14 przy 160. Więcej na codzień nie jeżdzę. W mieście 14,5 przy moim dość dynamicznym i raczej mało oszczędnym stylu i 12,5 przy ekodrajwingu z pogranicza wkurwiania siebie i otoczenia;)

Nie jesteś u cioci na imieninach to przestań pierdolić. Od pewnej prędkości opory powietrza zaczynają stanowić znaczące obciążenie. Opory te rosną z kwadratem prędkości. Prędkość maksymalna o ile nie ma jakieś odcięcia to zrównanie się oporów jazdy z mocą maksymalną. Sytuacja że przy 160 pali 2 litry więcej niż przy 140 jest mało prawdopodobna w typowym samochodzie ze względu na to że opór powietrza rośnie z kwadratem prędkości.

Data: 2014-10-08 23:06:53
Autor: Shrek
Skąd realne dane spalania?
On 2014-10-08 22:00, kogutek444@gmail.com wrote:

Nie jesteś u cioci na imieninach to przestań pierdolić.

Nie pierdole. Tak mi wyszło z tankowania.

Od pewnej prędkości opory powietrza zaczynają stanowić znaczące obciążenie. Opory te rosną z kwadratem prędkości.

Zgadza się. I jest to znacznie poniżej 140.

Prędkość maksymalna o ile nie ma jakieś odcięcia to zrównanie się oporów jazdy z mocą maksymalną.

Prędkośc maksimalna to coś powyżej 190. Tyle wiem napewno. Katalogowo to 200 z kawałkiem

Sytuacja że przy 160 pali 2 litry więcej niż przy 140 jest mało prawdopodobna w typowym samochodzie ze względu na to że opór powietrza rośnie z kwadratem prędkości.

A wziąłeś pod uwagę, że na jałowym na samo kręcenie silnika bez klimy pali 1,2? Dołóż klimę, opory toczenia (względnie niezależne od prędkości), straty na przeniesieniu napędu (pewnie rosną liniowo, ale nieznacznie) i wyjdzie ci, że podczas jazdy masz stałe spalanie niezalezne od prędkości tak na poziomie 3 litrów. Im szybciej jedziesz, tym to spalanie będzie mniejsze na 100, bo setkę robisz krócej. Ponadto nawet na autostradzie 160 cały czas nie utrzymasz. Ile więcej twoim zdaniem powinien palić przy 160 względem 140?

Shrek.

Data: 2014-10-08 14:55:12
Autor: kogutek444
Skąd realne dane spalania?
On 2014-10-08 22:00, kogutek444@gmail.com wrote:

> Nie jesteďż˝ u cioci na imieninach to przestaďż˝ pierdoliďż˝.

Nie pierdole. Tak mi wysz�o z tankowania.

> Od pewnej pr�dko�ci opory powietrza zaczynaj� stanowi� znacz�ce obci��enie. Opory te rosn� z kwadratem pr�dko�ci.

Zgadza si�. I jest to znacznie poni�ej 140.

> Pr�dko�� maksymalna o ile nie ma jakie� odci�cia to zr�wnanie si� opor�w jazdy z moc� maksymaln�.

Pr�dko�c maksimalna to co� powy�ej 190. Tyle wiem napewno. Katalogowo to 200 z kawa�kiem

> Sytuacja �e przy 160 pali 2 litry wi�cej ni� przy 140 jest ma�o prawdopodobna w typowym samochodzie ze wzgl�du na to �e op�r powietrza ro�nie z kwadratem pr�dko�ci.

A wzi��e� pod uwag�, �e na ja�owym na samo kr�cenie silnika bez klimy pali 1,2? Do�� klim�, opory toczenia (wzgl�dnie niezale�ne od pr�dko�ci), straty na przeniesieniu nap�du (pewnie rosn� liniowo, ale nieznacznie) i wyjdzie ci, �e podczas jazdy masz sta�e spalanie niezalezne od pr�dko�ci tak na poziomie 3 litr�w. Im szybciej jedziesz, tym to spalanie b�dzie mniejsze na 100, bo setk� robisz kr�cej. Ponadto nawet na autostradzie 160 ca�y czas nie utrzymasz. Ile wi�cej twoim zdaniem powinien pali� przy 160 wzgl�dem 140?

Shrek.

A skąd ja mogę wiedzieć ile powinien palić? Twoje dane nie są prawdziwe bo są za małe przyrosty zużycia paliwa związane z przyrostami prędkości. Jak byś napisał 100-7,5 litra, 120-9 , 140-12 , 160-17 to by było wiarygodne. Przy prędkości maksymalnej łatwo oszacować zużycie paliwa bo silnik rozwija wtedy pełną moc. jak moc jest znana to przy sprawności w Twoim przypadku silnika benzynowego na poziomie 15-18% ( na gazie trochę mniej bo prędkość spalania gazu jest mniejsza niż benzyny) znając wartość opalową paliwa można policzyć ile pali.

Data: 2014-10-09 15:12:10
Autor: anacron
Skąd realne dane spalania?
W dniu 08.10.2014 o 23:55, kogutek444@gmail.com pisze:

A skąd ja mogę wiedzieć ile powinien palić?
Twoje dane nie są prawdziwe bo są za małe przyrosty zużycia paliwa...

Z praktyki.

Pacjent Hyundai i30 2012 1.4 CRDI 90KM VI biegowa skrzynia

Średnie spalanie (ze 100'000 km 5,5l/100km)
Spalanie z _autostrady_

- przy 110 km/h ~ 5,0l/100km
- przy 130 km/h ~ 5,5l/100km
- przy 160 km/h ~ 7,5l/100km

Wyniki z dystrybutora, nie komputera. Odcinki testowe po kilkaset
kilometrów.

--
anacron

Data: 2014-10-09 06:51:32
Autor: kogutek444
Skąd realne dane spalania?
W dniu czwartek, 9 października 2014 15:12:10 UTC+2 użytkownik anacron napisał:
> [...]

- przy 130 km/h ~ 5,5l/100km

- przy 160 km/h ~ 7,5l/100km

Wyniki z dystrybutora, nie komputera. Odcinki testowe po kilkaset

kilometr�w.

-- anacron

Lepszy jesteś niż kabaret moralnego niepokoju. Marnujesz się jako kierowca. Teksty do skeczy pisz.

Data: 2014-10-09 16:01:42
Autor: Shrek
Skąd realne dane spalania?
On 2014-10-09 15:12, anacron wrote:
[...]

Dobra - ja też wziąłem i sprawdziłem - rzeczywiście jest 14.2 przy 160 i 11.8 przy 140. Z tym że trfiały się jakieś 10 kilometrowe odcinki w remontach, gdzie było 100km/h, ale to po kilkanaście kilometrów a 38 litrów LPG wsysało odpowiednio na odcinkach 320km - 3 baki na Niemicekiej autostradzie, powtarzalność +/- 10km, i 270 na odcinku Ciechocinek-Piaseczno-Warszawa - 240 km po autostradzie i obwodnicy + 2 razy Puławska (jak już wspomniałem i tak w mieście pali 14,5 więc wyniku raczej nie zaniża skoro średnia wyszła poniżej, pomiar jednorazowy, bo zwykle na autostradach jeżdzę tym samochodem koło 140).

Czyli wychodzi:

120/70 (standardowa krajówka lub wojewódzka) między 10 a 11
140 - 11.8
160 - około 14.
Miasto 14,2-14,8

Prędkości oczywiście takie, jakie starałem się utrzymać, czasem było trochę więcej, czasem (częściej) trochę mniej bo tiry się mierzyły czy na węźle skręcałem, a między Łodzią a Warszawą jest mnóstwo mistrzów lewego pasa.

Shrek.

Data: 2014-10-09 17:53:23
Autor: adam
Skąd realne dane spalania?

[...]

Zastanwiam sie nad tym samochodem.
Predkosci licznikowe czy z GPS? Z klima czy bez? Jakie opony (energy super oszczedne)?

Dzieki za odpowiedzi,
Pozdrawiam
Adam

Data: 2014-10-09 19:54:03
Autor: anacron
Skąd realne dane spalania?
W dniu 09.10.2014 o 17:53, adam pisze:

[...]

Nie kupuj 1.4 CRDI, ma parę mankamentów, z którymi ASO sobie ni eradzi
musiałem sam sobie pomóc, aby być zadowolonym z auta. 1,6 CRDI nie ma
tych dolegliwości.

Predkosci licznikowe czy z GPS? Z klima czy bez? Jakie opony (energy
super oszczedne)?

Licznikowe, opony fabryczne (co tam oni wkładają).

--
anacron

Data: 2014-10-09 20:17:49
Autor: Cavallino
Skąd realne dane spalania?

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Nie kupuj 1.4 CRDI, ma parę mankamentów, z którymi ASO sobie ni eradzi
musiałem sam sobie pomóc, aby być zadowolonym z auta.

Konkretniej?

Data: 2014-10-09 22:57:13
Autor: anacron
Skąd realne dane spalania?
W dniu 09.10.2014 o 20:17, Cavallino pisze:

[...]

Łapie laga (czyt. nie zawsze reaguje od razu na pedał gazu). Wpisz w
google "1.4 crdi acceleration problem". Rozwiązaniem było zawirusowanie
ECU i zmiana charakterystyki silnika, ale żeby problem rozwiązać
naprawdę dobrze musiałem zainwestować prawie 2000 zł. W efekcie końcowym
auto nadal maksymalnie ma 90KM (no 94 dokładnie), ale charakterystykę
zupełnie inną.

--
anacron

Data: 2014-10-10 06:24:49
Autor: Cavallino
Skąd realne dane spalania?

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5436f6aa$0$12636$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Nie muszę szukać, pisałeś o tym tutaj.

[...]

Standard, softy dla producentów piszą jacyś totalni amatorzy, a w każdym razie porządna praca silnika jest bardzo daleko na liście ich priorytetów.

Pewnie w Dusterze to też byłby jedyny sposób na porządny soft w silniku, bo głupie falowanie obrotów na luzie naprawiali w sofcie 8 miesięcy, u mnie nawet z pozytywnym skutkiem.
Ale tenże soft w innych egzemplarzach, które poprzednio nie falowały, spowodował, że teraz zaczęły. ;-)

A drugiej usterki - złych odczytów w kompie pokładowym, nie naprawili mi do dziś.

Data: 2014-10-09 18:53:12
Autor: Cavallino
Skąd realne dane spalania?

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:543689ab$0$12623$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ceed 1.6 crdi palił podobnie, średnio 6-6,5 l.
Duża część w ruchu miejskim.

Data: 2014-10-09 20:50:53
Autor: Tomek Kańka
Skąd realne dane spalania?
anacron <anacron@anacron.pl> napisał(a)
[...]
- przy 110 km/h ~ 5,0l/100km
- przy 130 km/h ~ 5,5l/100km
- przy 160 km/h ~ 7,5l/100km

Jak nie zobaczę na własne oczy, to nie uwierzę w ŚREDNIE 160km/h na
kilkusetkilometrowej trasie. Nawet po mitycznej "niemieckiej
autostradzie".

--
Tomek

Data: 2014-10-09 22:54:08
Autor: anacron
Skąd realne dane spalania?
W dniu 09.10.2014 o 22:50, Tomek Kańka pisze:
[...]

Wpadaj. Tankujesz i lecimy do Gdańska na obiad i z powrotem. Ja wybieram
knajpę, Ty płacisz. :)

--
anacron

Data: 2014-10-09 21:21:17
Autor: Tomek Kańka
Skąd realne dane spalania?
[...]

Nie skorzystam. Na razie wystarczy mi prosta matematyka.

Wg googla Stryków-Gdańsk 316km.
Chcąc osiągnąć 160, naleĹźy to przejechać w 1h58m. Jeśli stracimy 5m na bramkach, śrenia  na pozostałej cześci trasy rośnie do 167.
Każdy napotkany TIR, czy inny wyprzedzający z prędkością 130-140 (a z
taką prędkością porusza się bardzo dużo samochodów) pogarsza sytuację na
kolejnych odcinkach.

Wydaje mi się, że trzeba jechać 200+ na pustych fragmentach, to może się
uda osiągnąć 160. Kiedyś może będzie mi się gdzieś spieszyło, to spróbuję.

--
Tomek

Data: 2014-10-09 23:27:38
Autor: anacron
Skąd realne dane spalania?
W dniu 09.10.2014 o 23:21, Tomek Kańka pisze:
Wydaje mi się, że trzeba jechać 200+ na pustych fragmentach, to może się
uda osiągnąć 160.

Zaraz, a kto mówi o średniej? Ja mówię o rejsowej, a nie średniej.

--
anacron

Data: 2014-10-10 00:29:56
Autor: Tomasz Pyra
Skąd realne dane spalania?
W dniu 2014-10-09 23:27, anacron pisze:
[...]

Tak zazwyczaj jak ludzie mówią o rejsowej 160, to po godzinie takiej jazdy są 80km od punktu startowego ;)

Więc to jednak trzeba dobrze zdefiniować :)

Data: 2014-10-10 19:19:00
Autor: Tom N
Skąd realne dane spalania?
Tomasz Pyra w <news:54370c66$0$18084$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Tomek, dyskutujesz z motylem, szefem komendanta, typem, któremu płaczą na
tylnym siedzeniu...

Motyl aka bajkopisarz w szybkim skrócie:

<cite>
anacron w <news:543689ab$0$12623$65785112news.neostrada.pl>:

Średnie spalanie (ze 100'000 km 5,5l/100km)
Spalanie z _autostrady_

[...]

Wyniki z dystrybutora, nie komputera.
Odcinki testowe po kilkaset kilometrów.
</cite>

Zapamiętajcie, że wyniki nie z komputera, tylko z dystrybutora...

<cite>
anacron w <news:5436f5f1$0$12640$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Zapamiętajcie, że chętny jest pokazać jak to średnią 160 z X do X przez
Gdańsk robi... i obiad jeszcze zje... Skończyły się występy w TV, zaczyna się znowu bajkopisarstwo u Tomasza
Motylińskiego...

Ciekawe dlaczego wstydzi sie swojego nazwiska...

--
'Tom N'

Data: 2014-10-11 16:09:02
Autor: John Kołalsky
Skąd realne dane spalania?

Użytkownik "Tom N" <40.141010@59.191900.invalid>

Ciekawe dlaczego wstydzi sie swojego nazwiska...

Może z tego samego powodu co Ty

Data: 2014-10-11 16:55:57
Autor: Tom N
Skąd realne dane spalania?
John Kołalsky w <news:m1beqj$c4g$1mx1.internetia.pl>:

Użytkownik "Tom N" <40.141010@59.191900.invalid>

Ciekawe dlaczego wstydzi sie swojego nazwiska...

Może z tego samego powodu co Ty

Pudło misiaczku...

--
'Tom N'

Data: 2014-10-13 21:45:56
Autor: John Kołalsky
Skąd realne dane spalania?

Użytkownik "Tom N" <81.141011@42.165557.invalid>

Data: 2014-10-15 20:41:53
Autor: Tom N
Skąd realne dane spalania?
John Kołalsky w <news:m1hbac$2bf$1mx1.internetia.pl>:

Użytkownik "Tom N" <81.141011@42.165557.invalid>

Ciekawe dlaczego wstydzi sie swojego nazwiska...
Może z tego samego powodu co Ty
Pudło misiaczku...

A może nie jasiu tylko piotrusiu?

--
'Tom N'

Data: 2014-10-16 21:22:18
Autor: John Kołalsky
Skąd realne dane spalania?

Użytkownik "Tom N" <91.141015@33.204153.invalid>

Ciekawe dlaczego wstydzi sie swojego nazwiska...
Może z tego samego powodu co Ty
Pudło misiaczku...

A może nie jasiu tylko piotrusiu?

Przodujesz w konkursie największego idioty którego odfiltrowałem.

Data: 2014-10-13 12:57:05
Autor: anacron
Skąd realne dane spalania?
W dniu 10.10.2014 o 19:19,  (Tom N) pisze:
Tomek, dyskutujesz z motylem, szefem komendanta, typem, któremu płaczą na
tylnym siedzeniu...

Naucz się czytać, gdzie ja napisałem o średniej prędkości? Czytanie ze
zrozumieniem to dla Ciebie imbecylu jednak zbyt trudne rzecz. A teraz
pozdrawiam Cię radosnym spierdalaj kmiocie. :)

--
anacron

Data: 2014-10-13 17:28:50
Autor: Tom N
Skąd realne dane spalania?
anacron w <news:543bb001$0$18088$65785112news.neostrada.pl>:

W dniu 10.10.2014 o 19:19,  (Tom N) pisze:
Tomek, dyskutujesz z motylem, szefem komendanta, typem, któremu płaczą na
tylnym siedzeniu...

o średniej prędkości?

[...]

Zabawne te twoje wicie się...

--
'Tom N'

Data: 2014-10-13 20:40:25
Autor: anacron
Skąd realne dane spalania?
W dniu 13.10.2014 o 17:28,  (Tom N) pisze:
[...]

Myślałem o spalaniu, ale i nie napisałem nigdzie słowa o średniej
prędkości 160.

--
anacron

Data: 2014-10-13 22:04:00
Autor: Tomek Kańka
Skąd realne dane spalania?
[...]

To co Ty właściwie chciałeś mi udowodnić? Ja sie w ogóle nie odnosiłem
do spalania, bo nie wierzyłem, że w ogóle można coś takiego zmierzyć.

--
Tomek

Data: 2014-10-10 08:29:51
Autor: dddddddd
Skąd realne dane spalania?
W dniu 2014-10-09 23:21, Tomek Kańka pisze:
anacron <anacron@anacron.pl> napisał(a)

Wydaje mi się, że trzeba jechać 200+ na pustych fragmentach, to może się
uda osiągnąć 160.

Kiedyś może będzie mi się gdzieś spieszyło, to spróbuję.

żeby osiągnąć średnią 177km/h trzeba jechać 220-240km/h - do osiągnięcia tylko na pustej trasie (sprawdzone na odcinku 100km bez bramek)
Ale w tym wątku mĂłwimy  spalaniu przy danej prędkości czyli nie chodzi o średnią arytmetyczną, a odczuwalną (czyli jedziemy cały czas 160-170, a jak tir to na chwilę zwalniamy do 110)

Łukasz

Data: 2014-10-10 09:12:50
Autor: RoMan Mandziejewicz
Skąd realne dane spalania?
Hello dddddddd,

Friday, October 10, 2014, 8:29:51 AM, you wrote:

[...]
Ale w tym wątku mówimy  spalaniu przy danej prędkości czyli nie chodzi o
średnią arytmetyczną, a odczuwalną (czyli jedziemy cały czas 160-170, a
jak tir to na chwilę zwalniamy do 110)

W moim Lanosie zwalnianie przy TIRach dało spadek spalania z 16.5
(więcej wtryskiwacze nie naleją przy bucie w podłodze na V-tce) do
13.3l/100km. I drastyczny spadek średniej prędkości.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-10-10 09:59:30
Autor: J.F.
Skąd realne dane spalania?
Dnia Fri, 10 Oct 2014 09:12:50 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
W moim Lanosie zwalnianie przy TIRach dało spadek spalania z 16.5
(więcej wtryskiwacze nie naleją przy bucie w podłodze na V-tce) do
13.3l/100km. I drastyczny spadek średniej prędkości.

Ten lanos to chyba jakis zepsuty :-)

J.

Data: 2014-10-10 10:31:23
Autor: RoMan Mandziejewicz
Skąd realne dane spalania?
Hello J.F.,

Friday, October 10, 2014, 9:59:30 AM, you wrote:

[...]

Twoja Nubira z silnikiem 2.0 lała 20l/100km przy bucie w podłodze,
nieprawdaż? Lanos ma silnik 1.6 i 16.5l/100km uważasz za zepsute?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-10-10 13:01:51
Autor: J.F.
Skąd realne dane spalania?
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał
Hello J.F.,
[...]

Ale w Polsce sie nie dalo pojechac z butem w podlodze :-)
Po Niemczech tez zreszta z rzadka.

Lanos kolegi po Niemczech palil ok 8.5, przy predkosciach rzedu 150-160 na liczniku.

J.

Data: 2014-10-10 13:10:04
Autor: RoMan Mandziejewicz
Skąd realne dane spalania?
Hello J.F.,

Friday, October 10, 2014, 1:01:51 PM, you wrote:

[...]

Sam się chwaliłeś taką jazdą.

Po Niemczech tez zreszta z rzadka.
Lanos kolegi po Niemczech palil ok 8.5, przy predkosciach rzedu
150-160 na liczniku.

Ale do jazdy licznikowe 150-160 nie trzeba wbijać w podłogę.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-10-10 16:06:10
Autor: J.F.
Skąd realne dane spalania?
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w
Hello J.F.,
[...]

Po niemieckiej autostradzie. Po polskiej (w zasadzie jedynej) tiry nie zdazaly zjezdzac na prawy pas, a przy 160 dawaly rade.
No i w efekcie w Olszynie zazwyczaj sie okazywalo ze nubira pali 13/100, co i tak bylo duzo.
Wiec zakladam ze lanos powinien sie zadowolic ~9/100.

W Niemczech tez nie bardzo sie dalo, ale po nocy na niektorych odcinkach mozna bylo zobaczyc jak wskazowka paliwa opada :-)

Co ciekawe to podobnie palila na krajowce, gdzie predkosci jednak znacznie nizsze.
Zreszta inne auta tez mi jakos podobnie pala - krajowka czy autostrada, srednia 75 czy 120 - a spalanie jakby to samo. No ale ja 90 nie przestrzegam :-)
Z kolei moc innych aut wykluczala jazde 200.

Po Niemczech tez zreszta z rzadka.
Lanos kolegi po Niemczech palil ok 8.5, przy predkosciach rzedu
150-160 na liczniku.
Ale do jazdy licznikowe 150-160 nie trzeba wbijać w podłogę.

Ale po co wbijac, skoro zaraz hamowanie.
Duzo szybciej w praktyce nie pojedziesz, a nawet jesli odcinkami sie uda, to sredniej to nie podniesie znaczaco.

J.

Data: 2014-10-10 10:56:27
Autor: Shrek
Skąd realne dane spalania?
On 2014-10-10 09:12, RoMan Mandziejewicz wrote:

W moim Lanosie zwalnianie przy TIRach dało spadek spalania z 16.5
(więcej wtryskiwacze nie naleją przy bucie w podłodze na V-tce) do
13.3l/100km. I drastyczny spadek średniej prędkości.

Ale to chyba na krajówkach nie autostradzie.

Shrek.

Data: 2014-10-10 11:06:35
Autor: RoMan Mandziejewicz
Skąd realne dane spalania?
Hello Shrek,

Friday, October 10, 2014, 10:56:27 AM, you wrote:

[...]

Na autostradzie A4. Wyścigi ślimaków w TIRach, to niestety norma.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-10-10 10:09:49
Autor: J.F.
Skąd realne dane spalania?
Dnia Fri, 10 Oct 2014 08:29:51 +0200, dddddddd napisał(a):
[...]

Panowie - na pustej autostradzie to wystarczy i 180 jechac byle stale.
Owszem, jak nas jakis tir spowolni do 90 na minute, to potem trzeba 5
minut jechac 200 zeby srednia nadrobic, ale jesli tych 5 minut i 20km
pustego pasa bedzie nam dane, to czemu nie. No i tych 200 rzeczywistej  to na liczniku raczej 210-220 ...

Dochodzi dojazd do/z autostrady, bramki, wezly itp - wiec
"Warszawa-Gdansk", to roznie mozna rozumiec ...

Ale w tym wątku mówimy  spalaniu przy danej prędkości czyli nie chodzi o średnią arytmetyczną, a odczuwalną (czyli jedziemy cały czas 160-170, a jak tir to na chwilę zwalniamy do 110)

Na austostradzie to moze byc bardziej "caly czas" 170, bo na zwyklej
krajowce to raczej bardziej "caly czas 70" za ciezarowka, mimo ze po
jej wyprzedzeniu dochodzimy np do 130 ...

J.

Data: 2014-10-10 10:49:35
Autor: RoMan Mandziejewicz
Skąd realne dane spalania?
Hello J.F.,

Friday, October 10, 2014, 10:09:49 AM, you wrote:

[...]

Jarku, puste autostrady to były 10-15 lat temu. Opole-Bolesławiec Śl.
1h35m zrobiłem Polonezem i potem dłuuugo musiałem czekać na jakieś
święto, żeby zrobić szybciej Lanosem. A to średnia ledwie 130km/h
tyle, że 45 z 205km poza autostradą w tym część na zabudowanym.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-10-10 11:04:09
Autor: dddddddd
Skąd realne dane spalania?
W dniu 2014-10-10 10:09, J.F. pisze:

No i tych 200 rzeczywistej  to na liczniku raczej 210-220 ...

a to już zależy - mój licznik podaje prędkość gps (może jak ma sygnał gps to bierze z niego a jak nie to z czujników?)

Łukasz

Data: 2014-10-10 12:56:35
Autor: J.F.
Skąd realne dane spalania?
Użytkownik "dddddddd"  napisał w wiadomości
W dniu 2014-10-10 10:09, J.F. pisze:
No i tych 200 rzeczywistej  to na liczniku raczej 210-220 ...
a to już zależy - mój licznik podaje prędkość gps (może jak ma sygnał gps to bierze z niego a jak nie to z czujników?)

Moze, moze sie tez kalibrowac przez GPS, ale smiem twierdzic ze to na razie tylko w drozszych autach, wiekszosc jednak zawyza.
Choc u nas narod z oponami kombinuje, to roznie moze byc.

J.

Data: 2014-10-11 18:46:20
Autor: John Kołalsky
Skąd realne dane spalania?

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

[...]

..

+20km ?

Data: 2014-10-13 16:32:46
Autor: J.F.
Skąd realne dane spalania?
Użytkownik "John Kołalsky"  napisał w wiadomości
[...]

Przy 200 na zegarze to raptem 10%. Calkiem przyzwoity wynik.

Juz nie bardzo pamietam jaka, ale na predkosciomierze jest norma. I w/g niej nie wolno zanizac predkosci, a wolno zawyzyc o bodajze 8%+4km/h.
Wiec wcale sie nie zdziwie, gdy beda skalibrowane na +4%+2km/h.
No i przy 200 pojawi sie 210 ...

J.

Data: 2014-10-13 22:32:25
Autor: John Kołalsky
Skąd realne dane spalania?

[...]

A widziałeś jakiś w którym jest +20 ? Bo ja widziałem np +5, ale +20 to jeszcze nie. I tak z inżynierskiego punktu widzenia, duża prędkość to akurat mały błąd.

Data: 2014-10-11 18:43:03
Autor: John Kołalsky
Skąd realne dane spalania?

Użytkownik "dddddddd" <fejk@email.com>

No i tych 200 rzeczywistej  to na liczniku raczej 210-220 ...

a to już zależy - mój licznik podaje prędkość gps (może jak ma sygnał gps to bierze z niego a jak nie to z czujników?)

Może po prostu jest normalnie skalibrowany.

Data: 2014-10-13 06:16:38
Autor: dddddddd
Skąd realne dane spalania?
W dniu 2014-10-11 18:43, John Kołalsky pisze:

[...]

raczej bierze korektę z gps - czy 50km/h czy 250km/h - cały czas pokazuje to samo co zewnętrzny gps. Jak ustawiam tempomat na 149 to trzyma mi 149km/h gps'owe

Łukasz

Data: 2014-10-13 22:16:01
Autor: John Kołalsky
Skąd realne dane spalania?

[...]

Ale zrozum ... prędkościomierz zawyża gdy jest tak skalibrowany. Jak go skalibrować normalnie to nie zawyża. Bywają samochody bez GPS w których nie zawyża. Chyba kwestia na jaki rynek samochód był przeznaczony. A licznik ... do mierzenia dystansu jest i powinien liczyć prawidłowo niezależnie od zawyżania prędkościomierza.

Data: 2014-10-09 23:38:35
Autor: Shrek
Skąd realne dane spalania?
On 2014-10-09 22:50, Tomek Kańka wrote:
[...]

No ja nie podawałem średniego, a że tak powiem takie jakie starałem się utrzymać. A 160 średnie to prędzej na polskiej autostradzie uzyskasz niż niemieckiej - niemieckie są przereklamowane i zatłoczone. Myślę, że da się bez problemu zrobić dobrym samochodem. W sumie jestem prawie pewny, że zrobiłem.

Shrek.

Data: 2014-10-09 22:10:11
Autor: Tomek Kańka
Skąd realne dane spalania?
Shrek <1@wp.pl> napisał(a)
On 2014-10-09 22:50, Tomek Kańka wrote:
[...]

Czyli podajecie średnie spalanie oraz nie-średnie prędkości:). To nie ma, moim zdaniem,  Ĺźadnego sensu.

[...]

Dlatego użyłem słowa "mitycznej".
Jak już pisałem, kiedyś może spróbuję, wtedy zdam relację.

--
Tomek

Data: 2014-10-10 00:35:49
Autor: Tomasz Pyra
Skąd realne dane spalania?
W dniu 2014-10-10 00:10, Tomek Kańka pisze:

Dlatego użyłem słowa "mitycznej".
Jak już pisałem, kiedyś może spróbuję, wtedy zdam relację.

Tak z moich (tym razem pewnych i pomierzonych, natomiast warunki mogły być nieco różne):
170 = 15.2
156 = 12.3
129 = 9.9

i z tego co pamiętam:
99 = 7.4

Data: 2014-10-10 08:51:34
Autor: Tomek Kańka
Skąd realne dane spalania?
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał(a)
[...]

A to z Civica? To ja mam jeszcze (ale z Type-R FN2)
80km/h = 6.1 trasa 270km na kole dojazdowym.

--
Tomek

Data: 2014-10-10 18:22:53
Autor: Tomasz Pyra
Skąd realne dane spalania?
W dniu 2014-10-10 10:51, Tomek Kańka pisze:
[...]

Vectra 3.2
Civic pali mniej, przynajmniej w mieście, a w trasy nie jeżdżę bo za głośno :)

Data: 2014-10-10 06:26:34
Autor: Cavallino
Skąd realne dane spalania?

Użytkownik "TomekKańka" <tom@tomkan.eu.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnm3e1u3.c1b.tom@tv2.dom.local...
Shrek <1@wp.pl> napisał(a)
On 2014-10-09 22:50, Tomek Kańka wrote:
[...]

Akurat to co zacytowałeś nie było wartościami średnimi, średnie wyciąłeś.
Manipulacja, czy nie bardzo zrozumiałeś co czytasz?

Data: 2014-10-10 07:45:56
Autor: Shrek
Skąd realne dane spalania?
On 2014-10-10 00:10, Tomek Kańka wrote:

No ja nie podawałem średniego, a że tak powiem takie jakie starałem się
utrzymać.

Czyli podajecie średnie spalanie oraz nie-średnie prędkości:).
To nie ma, moim zdaniem,  Ĺźadnego sensu.

IMHO ma - bo spalanie głównie zależy od prędkości "przelotowej" czyli takiej z jaką jedziesz przez większość czasu. Jak będziesz jechał 200 i odstoisz 40 minut w korku na bramkach to spalisz znacznie (co najmniej dwukrotnie) więcej niż jak ten sam odcinek przejedziesz w miarę równomiernie z przelotową 90 i średnią 70. Mimo, że średnia wyjdzie ta sama. Więc spalanie do średniej prędkości IMHO właśnie nie ma sensu.

Shrek.

Data: 2014-10-08 23:07:47
Autor: Tomasz Pyra
Skąd realne dane spalania?
W dniu 2014-10-08 21:00, Shrek pisze:
On 2014-10-08 20:26, Tomasz Pyra wrote:

[...]

Różnice to akurat mogą być dowolnie duże, ale mówimy raczej o wartościach minimalnych niż o tym że stylem jazdy można zużycie wywindować do absurdalnych poziomów.

Bo mi samochód potrafi palić nawet 50l/100km w trasie, tyle że to już musi być trasa zamknięta dla innych pojazdów ;)

W Vectrze która ma deklarowane 7.4/14.0, na trasie jak jadę jak ciężarówki to zużycie mam 7l albo i trochę mniej.
Jeżdżąc w mieście (tyle że też nie jest to stanie non-stop w korku) mam 11-11.5l/100km.
Oczywiście jak się akurat właduję w dziki korek to po godzinie stania komputer też potrafi pokazać i 30l/100km.

Data: 2014-10-08 18:38:48
Autor: Cavallino
Skąd realne dane spalania?

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5434408b$0$12235$65785112@news.neostrada.pl...
[...]