Skąd realne dane spalania?

Data: 2014-10-09 15:16:30
Autor: Trybun
Skąd realne dane spalania?
W dniu 2014-10-07 16:03, anacron pisze:
Podam przykład, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, według producenta miał palić
3,5 l/100km i średnio 4,1. W praktyce przy najbardziej ekonomicznej
jeździe zszedł na trasie do 4, a średnio ze 100'000 km wyszedł
5.56l/100km. Citrone C4 1,6 HDI 110KM realnie średnio pali 6,51/100km.
Pytanie skąd brać takie realne dane? Jak patrzę na http://motostat.pl to
niektórzy tam - nie wiem dlaczego - nieźle kombinują z wynikami, bo nie
uwierzę, że wspomniane C4 średnio pali 4,2l/100km. Istnieje jakaś
instytucja/portal gdzie takie dane można dla większej ilości aut uzyskać?

Średnia z roku. Tylko w ten sposób można określić rzeczywiste spalanie swojego auta.

Ja jeżdżę mniej więcej cały czas w takich samych warunkach, a identycznego spalania nie miałem nigdy w między tankowaniach. Rozpiętość od 4,6 do 7.8 litra.

Data: 2014-10-13 00:15:15
Autor: John Kołalsky
Skąd realne dane spalania?

Użytkownik "Trybun" <Ilich@jahu.com>

No tak, i to jest przecież twoje rzeczywiste spalanie. Dla porównania można sobie zobaczyć http://moto.niusy.pl/ . Zużycie LPG, niekiedy brakło.

Data: 2014-10-14 13:20:12
Autor: Trybun
Skąd realne dane spalania?
W dniu 2014-10-13 00:15, John Kołalsky pisze:

[...]

Prawdę pisząc to w benzyniakach nie miałem takich rozrzutów w spalaniu jak teraz w dieslu. Być może coś w nim jest schrzanione. Przykład dwukrotny wyjazd do Niemiec. Tankowanie po przyjeździe i okazuje się że spalił lekko ponad 7 litrów, za tydzień drugi wyjazd i ze względu na upał konieczność przez całą trasę używania klimy na pełnych obrotach, ze strachem podjeżdżam do dystrybutora że spalił z dychę i ... okazuje się że poszło niecałe 5 na sto..  Identyczna trasa i identyczne warunki przejazdu, z czego się bierze taki rozrzut..?

Data: 2014-10-14 20:30:15
Autor: John Kołalsky
Skąd realne dane spalania?

[...]

Monitoruj parametry to Ci wyjdzie.

Data: 2014-10-15 15:15:51
Autor: Trybun
Skąd realne dane spalania?
W dniu 2014-10-14 20:30, John Kołalsky pisze:

[...]

No, jak na razie to jeszcze zapisuję tankowane, spalone paliwo i przejechane kilometry na tankowaniach. Po roku wyszła średnia niespełna 6 litrów na 100. Przy zakupie liczyłem na jakieś litr/półtora mniejsze spalanie. Jednak wtedy nie wiedziałem, i nigdy bym nie przypuszczał że tak małe auto waży prawie 1.5 tony.

Data: 2014-10-15 19:29:50
Autor: John Kołalsky
Skąd realne dane spalania?

[...]

Mnie chodzi o monitorowanie parametrów pracy silnika :-) byś sobie mógł je skonfrontować ze zużyciem i stwierdzić czemu było inne.

Po roku wyszła średnia niespełna 6 litrów na 100.

Mój samochód kiedyś palił 2 litry mniej ale nawet wymiana silnika nie przywróciła tego :-)

Przy zakupie liczyłem na jakieś litr/półtora mniejsze spalanie. Jednak wtedy nie wiedziałem, i nigdy bym nie przypuszczał że tak małe auto waży prawie 1.5 tony.

Trzeba było kupić malucha. Nawet Smart jest znacznie cięższy od niego.

Data: 2014-10-27 17:54:53
Autor: Trybun
Skąd realne dane spalania?
W dniu 2014-10-15 19:29, John Kołalsky pisze:

[...]

Rozumiem, ale tak sie składa że nie ma w tym żadnej logiki. Spokojna jazda na piątce a komputer pokazuje że auto spala więcej niż wtedy gdy jadę 130, oczywiście na tym samym biegu... Być może chodzi o jakieś niedogrzania, albo coś w tym stylu, jednak jak już pisałem - nie ma w tym żadnej logiki. W benzynie wszystko jasne a diesel widać żyje własnym życiem..

Po roku wyszła średnia niespełna 6 litrów na 100.

Mój samochód kiedyś palił 2 litry mniej ale nawet wymiana silnika nie przywróciła tego :-)

Sam już nie wiem co myśleć o tych dieslach. Znajomy się zarzeka że 3 litrowy Audi A6 średnio spala mu 5.5 litra...

[...]

Kupiłem wizualnego malucha,.  Bo on ma silniczek 1.5 litrowy i 4 metry długości, bez centymetra. Vectra 4.4 metra dł  i  waga 1040kg.

Data: 2014-10-27 18:29:14
Autor: anacron
Skąd realne dane spalania?
W dniu 27.10.2014 o 17:54, Trybun pisze:
Sam już nie wiem co myśleć o tych dieslach. Znajomy się zarzeka że 3
litrowy Audi A6 średnio spala mu 5.5 litra...

Taaaa, a mój I30 pali 3,5l/100km (według producenta :P).

--
anacron

Data: 2014-10-29 19:45:02
Autor: dddddddd
Skąd realne dane spalania?
W dniu 2014-10-27 18:29, anacron pisze:
W dniu 27.10.2014 o 17:54, Trybun pisze:
Sam już nie wiem co myśleć o tych dieslach. Znajomy się zarzeka że 3
litrowy Audi A6 średnio spala mu 5.5 litra...

Taaaa, a mój I30 pali 3,5l/100km (według producenta :P).

trzy litrowe e39 530d na trasie (takiej kilkaset km DW albo DK czyli prędkości do 140km/h) spaliło mi 6/100, a lekkiej nogi nie mam i nie miałem zamiaru oszczędzać. Przy jeździe 'jak wszyscy' (czyli 80/50, nie wyprzedzając) nawet mniej. Jeśli ma średnio lekką nogę i jeździ w specyficznych warunkach to jest to realne. To samo e39 na co dzień pali mi 8,5, a tylko po mieście 10,5/100.
Ojcu 1,9TDI 110KM pali 4-5/100 (na trasie), a jak ja wsiadam to >7/100...

Łukasz

Data: 2014-10-15 00:09:33
Autor: m
Skąd realne dane spalania?
W dniu 14.10.2014 13:20, Trybun pisze:
  okazuje się
że poszło niecałe 5 na sto..  Identyczna trasa i identyczne warunki
przejazdu, z czego się bierze taki rozrzut..?

A czy identyczne warunki tankowania? Może na jednej stacji pistolet odbijał o wiele wcześniej?

p. m.

Data: 2014-10-15 15:16:06
Autor: Trybun
Skąd realne dane spalania?
W dniu 2014-10-15 00:09, m pisze:
[...]

Nie, tym razem obyło się bez odbijania pistoletu. Ta sama stacja i ten sam dystrybutor. Pistolet wsunięty do oporu i tankowanie do trzeciego odbicia. Jeżeli coś się nie zgadzało to w bardzo minimalnym stopniu.

Skąd realne dane spalania?