Skąd skrzynia biegów "wie", że auto jed zie z góry/pod górę?

Data: 2019-05-04 09:31:31
Autor: J.F.
Skąd skrzynia biegów "wie", że auto jed zie z góry/pod górę?
Dnia Fri, 3 May 2019 21:24:35 +0200, Marek S napisa³(a):
Z czystej ciekawo¶ci chcia³bym podpytaæ Was o to, jak w temacie. W okolicy mam kilkuset metrowy odcinek drogi o sporym nachyleniu. Jadê pod górê - biegi siê redukuj±. Wydaje mi siê to do ogarniêcia gdy¿ muszê mocniej przycisn±æ gaz, wiêc dajê jakie¶ informacje logice auta.

Dokladnie - gaz wcisniety, obroty za niskie -> zredukowac bieg.

No ale gdy w drug± stronê jest gorzej. Wiele razy hamujê silnikiem, czasem na bardzo d³ugim odcinku lecz nie obserwujê aby z tego powodu nastêpowa³a redukcja i skok na wysokie obroty. Tymczasem na tym zje¼dzie - za ka¿dym razem tak jest. Czy wiecie jak auta "wiedz±", ¿e mamy do czynienia z w/w sytuacjami?

Stuttgart blisko Alp, to i wiedza :-)

Moze sobie zalozyli predkosc zjazdu bez gazu, moze analizuja czesosc
wcisniecia hamulca, a moze ... ograniczenia predkosci tam nie ma ? Teraz auta maja kamery i rozpoznaja znaki :-)

J.

Skąd skrzynia biegów "wie", że auto jed zie z góry/pod górę?