Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Skandal! Tak oszukują nas sieci handlowe

Skandal! Tak oszukują nas sieci handlowe

Data: 2013-03-03 14:24:14
Autor: boukun
Skandal! Tak oszukują nas sieci handlowe
I wciskają nam niechciany towar

To klienci decydują o tym, co znajdzie się na półkach
Sprzedawcy i producenci są mistrzami w wymyślaniu sposobów na to, jak wcisnąć nam coraz większe ilości towaru. Dochodzi wręcz do absurdów. Nie możemy kupować towarów na sztuki, a jedynie w wymyślnych zestawach - oczywiście za wyższą cenę. Nie dajmy się oszukać! O tym, co znajduje się na półce decydują... kupujący.

Opowieści, o tym jak w sklepach nie można było dokonać zakupu jednej sztuki danego towaru, a jedynie w dwu-, cztero- czy więcej pakach, mamy na pęczki. Przytoczmy kilka z nich. Potem odpowiemy na pytanie, dlaczego sieci handlowe stosują wobec nas takie, naszym zdaniem, nieuczciwe praktyki.

Jeden z Internautów próbował kupić w sklepie Biedronki w Alejach Jerozolimskich w Warszawie piwo Tyskie Klasyczne w puszce. Przy kasie okazało się, że produkt ten sprzedawany jest tylko w. czteropaku. Taką informację uzyskał od kasjerki. W sklepie tym nie można było dostać tego piwa pojedynczo. Inny z naszych czytelników miał również przygodę w jednym z warszawskich sklepów tej sieci, zlokalizowanym na prawym brzegu Wisły. Internauta chciał kupić mały soczek ze słomką w kartoniku. Przy kasie otrzymał informację, że sprzedawane są one tylko w większym zestawie.

W sklepie MarcPol na warszawskim Ursynowie jeden z klientów chciał kupić Coca-Colę w dużej 2-litrowej butelce. Na półce stały jedynie tzw. dwupaki. Czytelnik nie chciał dwóch, a jedynie jedną Colę, więc wyjął ją z folii i poszedł do kasy. Tam powiedziano mu, że nie może kupić pojedynczo, a jedynie w dwupaku. MarcPol nie sprzedawał Coli w dużych butelkach pojedynczo. Dodatkowo ten sam czytelnik chciał kupić butelkę Coca-Coli mniejszą (1-litrową), a takie znalazł tylko w lodówce. Poza nią nie wystawiono litrowych napojów. Powiedziano mu, że taka jest polityka firmy.

Ostatnia z historii, którą chcemy przytoczyć, dotyczy sieci Carrefour. Czytelnik napisał, że jednym z warszawskich sklepów chciał kupić serek Danio - na półce znajdowały się jedynie tzw. czteropaku. Wziął jeden serek i poszedł do kasy. Tam - niespodzianka - powiedziano mu, że nie może go kupić pojedynczo, a jedynie w zestawie. Podkreśla, że nie było w sklepie serków sprzedawanych na sztuki.

Co dwie butelki to nie jedna

O tym, jakie towary trafią do sklepów, decyduje sieć, bądź - jak np. w przypadku Carrefour Express - franczyzobiorca. To oni podejmują decyzję o wyborze towarów, które znajdą się na półkach. Jeżeli zostanie zamówiony produkt, który przez producenta lub hurtownię oferowany jest w wielopaku, nie można sprzedawać na pojedynczo.

- To producent i hurtownie dostarczają towar do sklepów i często oferują określone produkty w wielopakach. Sprzedawca, nabywając taki towar, akceptuje politykę sprzedażową hurtowni lub producenta, nie ma możliwości rozdzielania opakowań i sprzedaży pojedynczych sztuk określonego produktu - informuje Wirtualną Polskę Małgorzata Skoczylas-Kouyoumdjian z działu komunikacji i PR Carrefour Polska.

Sklepy każdorazowo przygotowują ofertę sprzedaży kierując się m.in. badaniami rynkowymi, potrzebami lokalnymi czy również możliwościami producentów, a także dostępnymi na rynku rozwiązaniami.

Bardzo często spotykamy się również z sytuacją, w której zbiorcze opakowania są sprzedawane po cenie promocyjnej.

- Promocje wielopaków są często stosowaną formą oferty specjalnej, umożliwiającej korzystny zakup. Jest to oferta czasowa, zapewniająca korzyść w postaci wyższej obniżki cenowej produktu, niż w przypadku sprzedaży pojedynczego opakowania. Oferty promocyjne każdorazowo są przedmiotem ustaleń z dostawcą - informuje wp.pl biuro prasowe Jeronimo Martins Polska.

Komentując wspomniany wcześniej przypadek, JMP stwierdziło, że napoje w opakowaniach 2-litrowych Biedronka sprzedaje od początku w postaci wielopaków i jak dotąd nie było zgłoszeń od klientów, sugerujących zmianę tej formy sprzedaży.

- Wszelkie uwagi i sugestie dotyczące produktów, klienci mogą zgłaszać w czynnym przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, Biurze Obsługi Klienta - mówi JMP. - Jeśli tego typu zgłoszenia będą pojawiać się ze strony naszych klientów, nie wykluczamy możliwości zmiany formy sprzedaży.

Podsumowując wybór towarów na półkach uzależniony jest od umowy, jaką sieci handlowe zawrą z producentami czy hurtownikami. To zaś, na które się zdecydują zależy również od nas samych - klientów. Jeśli więc nie podoba nam się, że nie możemy swojego ulubionego towaru znaleźć na półkach w ulubionym sklepie ulubionej sieci - powinniśmy ją o tym poinformować. Bo w końcu zadowolony klient to kupujący klient.

http://finanse.wp.pl/kat,104124,title,To-klienci-decyduja-o-tym-co-znajdzie-sie-na-polkach,wid,15378180,wiadomosc.html?ticaid=11029f

Oto kurewski kapitalizm. Najgorsze to to, że wpierdalamy truciznę i zachodnie ochłapy, niewiadomego pochodzenia. Jesteśmy śmietnikiem Europy.

Ostatnio kupiłem w Biedronce sok wielowarzywno-owocowy "Just fit", już po pierwszym łyku dostałem bóli jelit i żołądka przy wejściu i wyjściu z żołądka. Mój organizm działa jak barometr, reaguje na każdą truciznę natychmiast. Moja żona także dostała po wypiciu tego soku bóli jelitowo żołądkowych...
Tfu, jebani bandziory kapitalistyczni...

boukun

Data: 2013-03-04 14:01:15
Autor: Trybun
Skandal! Tak oszukują nas sieci handlowe
W dniu 2013-03-03 14:24, boukun pisze:


Oto kurewski kapitalizm. Najgorsze to to, że wpierdalamy truciznę i zachodnie ochłapy, niewiadomego pochodzenia. Jesteśmy śmietnikiem Europy.

Ostatnio kupiłem w Biedronce sok wielowarzywno-owocowy "Just fit", już po pierwszym łyku dostałem bóli jelit i żołądka przy wejściu i wyjściu z żołądka. Mój organizm działa jak barometr, reaguje na każdą truciznę natychmiast. Moja żona także dostała po wypiciu tego soku bóli jelitowo żołądkowych...
Tfu, jebani bandziory kapitalistyczni...

boukun

I na ogół bezkarni w tym co robią, należałoby dodać. No cóż zgraja bezmózgów wywalczyła dla Polaków kapitalizm z całym jego urokiem.

--
Kapitalizm jest chorobą (zarazą) z którą należy walczyć..
  Instalując Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..

Data: 2013-03-04 16:21:33
Autor: Marek Woydak
Skandal! Tak oszukują nas sieci handlowe
On Mon, 04 Mar 2013 14:01:15 +0100, Trybun wrote:

W dniu 2013-03-03 14:24, boukun pisze:


Oto kurewski kapitalizm. Najgorsze to to, że wpierdalamy truciznę i zachodnie ochłapy, niewiadomego pochodzenia. Jesteśmy śmietnikiem Europy.

Ostatnio kupiłem w Biedronce sok wielowarzywno-owocowy "Just fit", już po pierwszym łyku dostałem bóli jelit i żołądka przy wejściu i wyjściu z żołądka. Mój organizm działa jak barometr, reaguje na każdą truciznę natychmiast. Moja żona także dostała po wypiciu tego soku bóli jelitowo żołądkowych...
Tfu, jebani bandziory kapitalistyczni...

boukun

I na ogół bezkarni w tym co robią, należałoby dodać. No cóż zgraja bezmózgów wywalczyła dla Polaków kapitalizm z całym jego urokiem.

Bezmózgu, kto pracuje w tych sieciach handlowych, sami kapitaliści? MW

Data: 2013-03-10 18:03:16
Autor: Wiesiaczek
Skandal! Tak oszukują nas sieci handlowe
On Mon, 04 Mar 2013 16:21:33 +0100, Marek Woydak wrote:

On Mon, 04 Mar 2013 14:01:15 +0100, Trybun wrote:

W dniu 2013-03-03 14:24, boukun pisze:


Oto kurewski kapitalizm. Najgorsze to to, że wpierdalamy truciznę i
zachodnie ochłapy, niewiadomego pochodzenia. Jesteśmy śmietnikiem
Europy.

Ostatnio kupiłem w Biedronce sok wielowarzywno-owocowy "Just fit", już
po pierwszym łyku dostałem bóli jelit i żołądka przy wejściu i wyjściu
z żołądka. Mój organizm działa jak barometr, reaguje na każdą truciznę
natychmiast. Moja żona także dostała po wypiciu tego soku bóli
jelitowo żołądkowych...
Tfu, jebani bandziory kapitalistyczni...

boukun

I na ogół bezkarni w tym co robią, należałoby dodać. No cóż zgraja
bezmózgów wywalczyła dla Polaków kapitalizm z całym jego urokiem.

Bezmózgu, kto pracuje w tych sieciach handlowych, sami kapitaliści?

MW


Sądzisz, że kasjerka może zmienić zasady sprzedaży?


--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" ®

Skandal! Tak oszukują nas sieci handlowe

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona