Skandal pedofilski opóźni beatyfikację Jana Pawła II

Data: 2010-04-05 10:46:29
Autor: Sławomir Śnieg
Skandal pedofilski opóźni beatyfikację Jana Pawła II
http://wiadomosci.onet.pl/2150779,12,skandal_pedofilski_opozni_beatyfikacje_
jana_pawla_ii,item.html

Skandal pedofilski opóźni beatyfikację Jana Pawła II

Kiedy pięć lat temu zmarł papież Jan Paweł II tłum, który zebrał się by go
pożegnać na Placu św. Piotra krzyczał "Santo subito" (Święty teraz!). W ten
sposób oddawali spontaniczny hołd charyzmatycznemu polskiemu papieżowi -
pisze wczorajszy The Sunday Times.
Piąta rocznica śmierci Jana Pawła II przypadła w Wielki Piątek, jednak
został on wciągnięty w środek skandalu pedofilskiego w Kościele, z którym
mierzy się jego następca - Benedykt XVI.

Zarzuty, że papież Jan Paweł II pod koniec swojego pontyfikatu blokował
dochodzenia w sprawie pedofilów - kardynałów, promował wysokich urzędników
kościelnych, mimo oskarżeń, że molestowali chłopców i ukrywał niezliczone
przypadki nadużyć w czasie swojego 26-letniego pontyfikatu położyły się
cieniem na jego drodze do świętości - informuje The Sunday Times.

Jak donosi gazeta, najpoważniejsze zarzuty związane są z kardynałem Hansem
Groer, austriackim przyjacielem Jana Pawła II, który molestował około 2 000
chłopców przez dziesięciolecia, ale nigdy nie spotkały go żadne kary ze
strony Watykanu.

Kardynał Christoph Schönborn, następca Groer'a potępił "struktury grzechu" w
Kościele i "uciszanie ofiar" oraz "odwracanie głowy".

Kardynał Joseph Ratzinger - papież Benedykt XVI - próbował prowadzić
dochodzenie w sprawie nadużyć w Kościele jako szef Kongregacji Nauki Wiary,
jak potwierdza kardynał Christoph Schönborn. Jednak jego wysiłki zostały
zablokowane przez Watykan, na widoczną prośbę Jana Pawła II.

Zapytany przez The Sunday Times, czy rola Jana Pawła II w tuszowaniu
przypadków molestowania dzieci przez księży powinna być zbadana, Schönborn
powiedział: "Znam papieża Benedykta od 37 lat i mogę powiedzieć z pewnością,
że . jego starania były całkiem jasne, chciał zbadać i rozwiązać ten
problem, a nie go tuszować. To nie zawsze spotykało się z uznaniem
Watykanu."

Sprawa Groera stała się jawna w 1995 roku, kiedy dawni uczniowie elitarnej
szkoły katolickiej oskarżyli go o molestowanie seksualne. Po skandalu jaki
wybuchł, Groer został odsunięty ze stanowiska i został przeorem klasztoru.
Nigdy nie został ukarany i tylko "mgliście" przeprosił swoje ofiary w 1998
roku przed udaniem się do klasztoru, gdzie spędził resztę życia do 2003
roku. Niektórym z jego ofiar zaoferowano pieniądze w zamian za milczenie.

Stanisław Obirek, cytowany przez The Sunday Times, polski teolog i były
jezuita, powiedział: "Wierzę, że Jan Paweł II jest kluczową osobą
odpowiedzialną za tuszowanie przypadków molestowania, ponieważ większość z
nich miało miejsce podczas jego pontyfikatu. Jak można kogoś, kto ponosi za
to winę, beatyfikować?"

W Ameryce krytycy zauważają, że chociaż Benedykt XVI poniósł ciężar krytyki
za ignorowanie skandalu księdza Lawrenca Murphy, oskarżonego o molestowanie
ponad 200 głuchych chłopców w szkole specjalnej w Wisconsin, to Ratzinger
działał z upoważnienia Jana Pawła II.

Kardynał Stanisław Dziwisz, osobisty sekretarz Jana Pawła II przez cztery
dekady, odrzuca "nieuczciwe i wprowadzające w błąd" wszelkie próby
rozróżniania podejścia obu papieży do spraw molestowania dzieci przez
księży. - Benedykt jest silnie zaangażowany w wyjaśnianie rzeczy, jak
ojciec - powiedział Dziwisz dla włoskiej gazety "La Repubblica".

Giancarlo Zizola, czołowy ekspert w Watykanie, powiedział, że urzędnicy
kościelni, którzy zebrali dokumenty i przesłuchali świadków w sprawie
wyniesienia Jana Pawła II na ołtarze, zbadali także "negatywne" aspekty jego
pontyfikatu, w tym jego postawę wobec przypadków molestowania.

- Benedykt XVI nie może opóźnić beatyfikacji Jana Pawła II z powodu skandalu
nadużyć - powiedział Zizola. - Wręcz przeciwnie, spodziewam się, że to
przyspieszy sprawę - dodał.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Jeśli świetość Jana Pawła II miałaby byc ogłoszona nie dla tego, że na to
zasłuzył swoją posługą, a dla zamkniecia ust i całej sprawy to jest to
bardzo smutne.

To co sie czyta o tym co sie dzieje w naszym Katolickim Kościele jest
zatrważajace. Dla czego my wierni Kościołowi katolicy nic o tym nie
wiedzieliśmy?
Komu tak naprawde służą kapłani - Bogu Przenajświetrzemu czy diabłu, któremu
powinni się przeciwstawiać?
Ojca Świetego Jan Pawła II kochałem bardziej niż własnego ojca.
Jestem zdruzgotany!

Sławomir Śnieg

Data: 2010-04-05 02:48:12
Autor: Mariusz Merta
On 5 Kwi, 09:46, "Sławomir Śnieg" <slawomirsn...@onet.pl> wrote:
[...]

a o komisarzach ue i innych oficjelach tego gangu
którzy bez żenady przynają sie, że lubia jak dzieci im
 gmeraja w rozporkach to nie łaska
a o "volontariuszach" z onz i organizacji pokrewnych to też niełaska
kawecki
tyżeś to ? czy inny cyc ?
albo grzesio z. z marchewką dla tzva ?

Mariusz Merta

Data: 2010-04-05 12:19:42
Autor: Sławomir Śnieg

Użytkownik "Mariusz Merta" <gumisiu1@wp.pl> napisał w wiadomości
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Widzę, że pan z nienawiśc niegodnej katolika na coś choruje?
A co mnie oni obchodza!? Czy ja sie im spowiadam, czy to moi kumple jacyś?
Ja sie po nich niczego dobrego nie spodziewałem i nie spodziewam.
To tak jaby sie dziwić, ze komunista nie ma poszanowania dla własnosci
prywatnej.
Obchodzi mnie to z czym się utożsamiam i w co wierze.
I to mnie najbardziej boli, ze moi kapłani, mój Kościół mnie oszukuje.
Że kłamie, krzywdzi ludzi zamiast im śłuzyc pomagac i prowadzić w Ziemskiej
drodze na spotkanie z bogiem.
Od nich mam prawo wymagać więcej niż od szamba.

Sławomir Śnieg

Data: 2010-04-05 08:54:42
Autor: Mariusz Merta
On 5 Kwi, 11:19, "Sławomir Śnieg" <slawomirsn...@onet.pl> wrote:
Użytkownik "Mariusz Merta" <gumis...@wp.pl> napisał w wiadomościnews:2def8fe1-83ba-4e78-af99-f18ca9f8305a8g2000yqz.googlegroups.com...
> [...]

drodze na spotkanie z bogiem.
Od nich mam prawo wymagać więcej niż od szamba.

szanowny pan mi tu nie wyjeżdża nienawiścią...
ale skoro pan tak o KK...
to czy przypowieść o belce w oku cosik panu nie mówi ?
wszyscy kapłani nie oszukują...
Roman Rumian podał tu statystyki molestowania
ale pan to skrzętnie pomija...
może by tak ci co głośno szczekaja na KK wytłumaczyli dlaczego
nie szczekaja na oficjeli w ue ?
w końcu jakby nie patrzeć jesteśmy obywatelami jakiegoś tworu
politycznego
i mam spokojnie patrzeć jak jakiś pedofil będzie tworzył i wdrażał
jakieś normy prawne ??!!
pańska troska o KK jest wzruszająca, tak wzruszająca, że aż siekiery
nie mogę znaleźć
no bo w końcu jak nienawiść to nienawiść...nieprawdaż :-)))))
Mariusz Merta

Data: 2010-04-06 07:59:20
Autor: Sławomir Śnieg
Skandal pedofilski opóźni beatyfikację Jana Pawła II

Użytkownik "Mariusz Merta" <gumisiu1@wp.pl> napisał w wiadomości
-- -- -- --

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Ja nie jestem statystykiem i nie polemizuje z danymi kogokolwiek.
Nie muszę też przytaczać żadnych statystyk panie Merta.
Nigdy tez nie twierdziłem że wszyscy kapłani mojego Kościoła
sprzeniewierzyli się wierze katolickiej.
Gdyby tak bylo uznałbym moj Kosciół za dzieło szatana, a nie Boga.
Raczej można mówić o pewnej tylko części ludzi którzy kapłaństwo nie
traktuja jako cieżkiej posługi, a sposobem na łatwe życie. I nie chodzi tu
tylko o zbrodnie (to moja klasyfikacja) pedofilli.
Kapłani nie biorą się z nieba, a są jednymi z nas. Jeśli noszą w sobie
zboczenia, są nieuczciwy, leniwi, swarliwi, ulegajacy pokusom swieckiego
zycia, powinni sie trzymać z dala od kapłaństwa. Albowiem - łyżka dziegciu
niszczy beczkę miodu.
Co do krytyki pana wobec mnie to odnosze wrazenie, że ma pan i paru jeszcze
innych dyskutantów jakis monopol na dyskuty o Kosciele?
Czyzby was ktos pomazał w tym temacie?  To jakaś licencja została wam dana?
Znaczie jakąś jedynie słuszną prawdę.
Każdego, kto nie mieści się w waszych ""ramach" atakujecie z zawziętością
neofitów.

Sławomir Snieg

Data: 2010-04-06 16:15:50
Autor: cyc

Użytkownik "Mariusz Merta" <gumisiu1@wp.pl> napisał w wiadomości news:4575cf4e-b8e5-4b5f-917d-6b44c397d5565g2000yqj.googlegroups.com...
> [...]

to czy przypowieść o belce w oku cosik panu nie mówi ?
wszyscy kapłani nie oszukują...
Roman Rumian podał tu statystyki molestowania

Statystyki Rumiana , sa tyle samo warte Merta ile Ty i deklaracje ksiedza pedofila  .
Rozumiem , ze masz kaca morlanego bo trzebaby bylo Ci sie przyznac do tego , ze wspierales pedofili , ba , ze calowales ich po rekach ale nawet w najmniejszym stopniu nie splyci to dramatu jai sie rozgrywal przez cale lata , dramatu na ktory tacy jak Ty patrzyli z przymrozeniem oka i top tylk dlatego , ze Twoje dziecko szczesliwym trafem uniknelo tragedii ......a mozenie , moze i to bys akceptowal ? , u takich koltunow to mozliwe .

cyc

Data: 2010-04-05 12:48:52
Autor: Klin
Skandal...
Użytkownik S napisał:

[...]

    Kolejny obłudnik, ktĂłremu rzekomo zaleĹźy na dobru Kościoła
    i jego kapłanĂłw, a na spotkanie z bogiem pisanym małą
    literą mu śpieszno - szambo.

Data: 2010-04-05 15:02:07
Autor: cyc
Skandal...

Użytkownik "Klin" <""klin\"@op.pl, ,"> napisał w wiadomości news:hpcfbn$7ks$1atlantis.news.neostrada.pl...
Użytkownik S napisał:

[...]

   Kolejny obłudnik, któremu rzekomo zależy na dobru Kościoła
   i jego kapłanów, a na spotkanie z bogiem pisanym małą
   literą mu śpieszno - szambo.

Kto dal Ci prawo do interpretowania deklarowanych intencji ? . Kto ? .
Czyzbys znal mysli i intencje innych lepiej niz oni sami ? .....a moze jestes samym Bogiem ? , co ? . Nie pomieszalo Ci sie czasem we lbie ? .
Nie wiem jak adresatowi Twojego postu ale mnie dobro kaplanow lezy takim samym zwisem jak impotentowi .
O swoje dobro  potrafia sami zadbac i to znacznie lepiej  niz o czystosc Kosciola , ktorym zawiaduja a nawet o samego Boga !.
Twoj katolicyzm jest tozsamy  z wiara w ksiedza i nic pozatym , napewno  nie z prawdami , ktore sa obowiazani glosic i do nich sie stosowac .

cyc

Data: 2010-04-05 15:23:42
Autor: Klin
Skandal...
Użytkownik S napisał:

[...]

   Odpowiem Ci Twoimi słowami:

    Przedewszystkim obluda .
    Obecna jest wsrod nas wszedzie . Obecna w polityce , obecna w kosciele w
    kazdej instytucji i w kazdym z nas .
   Kolejna charakterystyczna nasza cecha jest zaklamanie

   Kto Tobie dał prawa to takiej oceny?

Data: 2010-04-06 15:46:15
Autor: cyc
Skandal...

Użytkownik S napisał:

[...]

Mnie ? do jakiej oceny ? , kto mi dal prawo do uznania , ze swiadome przeklamywanie
czyichs intencji jest niedopuszczalne ? .
Nie rozumiesz , ze ta metoda mozna wmawiac swiatu wszystko ? , nawet to , ze papiez jest
niewierzacy a prezydent to niemiecki szpieg ? .
Jesli ktos deklaruje , ze jest katolikiem , to znaczy , ze nim jest i nikt nie ma prawa podwazac jego deklaracji , jesli ktos deklaruje , ze krytykuje poczynania kleru majac na uwadze dobro kosciola , to znaczy ze tak wlasnie jest i podwazanie tych deklaracji jest zwyczajnym naduzyciem .
W tym kontekscie moje ytanie "kto Tobie dal prawo do interpretowania " jest jak najbardziej zasadne , Twoje jest po prostu glupie .

cyc

Data: 2010-04-06 16:16:50
Autor: Klin
Skandal...
Użytkownik S napisał:

[...]

   Ty też deklarujesz, że jesteś katolikiem i Twoja krytyka Kościoła
   to nic innego jak troska o jego dobro? A z uogólnienia o zakłamaniu
   to naturalnie wykluczasz siebie - czy  może potrafisz przyznać,
   że sam jesteś zakłamany, dostrzegając wszędzie zło tylko nie na
   swoim podwórku...

Data: 2010-04-06 17:05:09
Autor: cyc
Skandal...

Użytkownik S napisał:

[...]

Przeklamujesz fakt , nie wiem czy swiadomie z rozmyslem , czy wychodzi z Ciebie tylko zasciankowosc pozwalajaca Kosciol postrzegac w kategoriach "kler" !.
Podaj mi jeden przyklad w ktorym krytykowalem Kosciol !!? . Jeden !.
Podaj mi jeden przyklad w ktorym krytykowalem wiare !! , jeden !!.
To co robie to krytyka poczynania czesci kleru , tej czesci kelru , ktora sprzeniewierzyla sie "wartosciom " i to ja jestem zaklamany a Ty broniac ich nie jestes ? .
No , no , jakas nowa filozofia widze sie rodzi .
Nie widze wszedzie zla , jak piszesz ale dobro traktuje jako norme i dlatego mowienie o nim uwazam za zbedne . Zlo natomiast , tymbardziej jesli prezentowane jest przez ludzi powolanych , podobno przez samego Chrytusa ( tak o sobie mowia ludzie konsekrowani ), norma wdlg mnie nie jest i nalezy je pietnowac , zawsze i wszedzie i niezaleznie od tego kto owo zlo wyrzadza !. Unikanie tematu , czy tez udawanie , ze nie istnieje , nie ma nic wspolnego z milosierdziem , ktore okazywac nalezy zawsze  pod warunkiem wszakrze , ze winny okaze skruche i przyzna sie do winy . Czyz nie tak ucza nas ksieza ? . czesto ci sami , ktorzy bedac winni usiluja uniknac odpowiedzialnosci klamia , matacza i przemilczaja ? .

cyc

Data: 2010-04-06 18:03:36
Autor: Klin
Skandal...
Użytkownik cyc napisał:

[...]

   Jeśli byłbyś w stanie trzymać dłoń w ogniu jak to uczynił Scewola,
   ponieść śmierć na krzyżu jak Chrystus i jak on przebaczać grzesznikom,
   może bym Ci i uwierzył, że nie kieruje Tobą zakłamanie i staranie się
   tylko dowiedzenia innym, że sam jesteś idealnym typem człowieka
   w przeciwieństwie do tej reszty a więc takich:

 "dla ktorych autorytet to pustoslowie , chyba , ze chodzi o nas
 samych  a jesli juz jakas grupa taki autorytet uznaje , to reszta robi
 wszystko aby go splaszczyc , zniweczyc i zochydzic".

    Święte słowa przestrzegaj ich tylko i popraw błędy.

Data: 2010-04-06 07:41:39
Autor: Sławomir Śnieg
Skandal...

Użytkownik S napisał:

> [...]

    Kolejny obłudnik, któremu rzekomo zależy na dobru Kościoła
    i jego kapłanów, a na spotkanie z bogiem pisanym małą

-- -- -- -- -- -- -- -- --

A kim pan jest: moralnym cenzorem!?
Tak,  pomyliłem sie, słowo ziemskiej napisałem z duzej litery, a słowo Bóg z
małej.
A miało być na odwrót. Ale to dla tego że bylem podekscytowanym tym co
napisał pan Merta.
Tego nie raczył pan zauważyc i wytknąć mi.
Czy to jest dla pana wyznacznikiem obłudy, że ktos zrobił błąd w tekscie?
Żal mi pana!

Sławomir Śnieg

Data: 2010-04-06 12:57:46
Autor: Klin
Skandal...
Użytkownik S napisał:

[...]

   Za kogo się Pana uwaĹźa potępianie Kościoła w stylu jaki Pan to robi
   jest nie na miejscu jeśli zawinili to - konkretni ludzie tacy jak Pan
   czy ja, rĂłwnie dobrze mĂłgłby Pan obwiniać ludzkość czy Boga za
   za zbrodnie konkretnych NowakĂłw czy Kowalskich.

 Ĺťal mi pana!

Data: 2010-04-05 14:53:58
Autor: cyc

Użytkownik "Sławomir Śnieg" <slawomirsnieg@onet.pl> napisał w wiadomości news:hpcd27$pq2$1node1.news.atman.pl...

Widzę, że pan z nienawiśc niegodnej katolika na coś choruje?
A co mnie oni obchodza!? Czy ja sie im spowiadam, czy to moi kumple jacyś?
Ja sie po nich niczego dobrego nie spodziewałem i nie spodziewam.

Dziwne zaiste stwierdzenie !!, tym dziwniejsze , ze odcinajac sie od tych o ktorych bolszewik Merta pisze a przynajmniej odemnie piszesz dokladnie to samo , o czym ja pisze , czego dowodem jest  druga czesc Twojego postu ( ponizej ) .
Skad u Ciebie prawo do krytycznej oceny tych samych faktow , ktore i ja krytycznie oceniam przy rownoczesnym potraktowaniu mojej oceny jak bluznierstwo ? .
Bo co ? bo Merta napisal , ze cyc jest be ? , czy dlatego , ze tak Ci sie wydaje ? .
Moje prawo do krytyki zbrodni kleru jest takie samo jak Twoje i nie Tobie oceniac moje intencje bo wyglada na to , ze Ty uwazasz swoje za jakies sczegolne .

[...]

Gdybym chcial spojrzec na to co piszesz tak , jak Ty i inne merty postrzegaja moje posty , to musialbym napisac , ze jestes antychrystem , wrogiem kosciola , antyklerykalem i wogole taki z Ciebie katolik jak z przyslowiowej koziej ...d...y traba .
Nie piszesz bowiem niczego innego , czego ja nie napisalem . Inaczej mowiac na sprawy mamy doslownie takie samo spojrzenie .
Nie wywyzszaj sie wiec ze swoim , innym jakoby , lepszym katolicyzmem bo jesli juz tym czegos dowodzisz , to tylko braku u siebie obiektywizmu .

Sławomir Śnieg

cyc

Data: 2010-04-05 08:56:28
Autor: Mariusz Merta
On 5 Kwi, 13:53, "cyc" <j...@ja.pl> wrote:
Użytkownik "Sławomir Śnieg" <slawomirsn...@onet.pl> napisał w wiadomościnews:hpcd27$pq2$1node1.news.atman.pl...

> [...]

Nie wywyzszaj sie wiec ze swoim , innym jakoby , lepszym katolicyzmem bo
jesli juz tym czegos dowodzisz , to tylko braku u siebie obiektywizmu .

cyc

tako rzecze upadły kajafasz z wielkim cycem
allo, allo ;-)))
a jak tam szmonczesy ?
Mariusz Merta

Data: 2010-04-05 15:22:40
Autor: raff
cyc pisze:
[...]

Hehe, brawo Cycu, podpuchy nie rozpoznajesz i ze swoim dyskutujesz.

R.

Data: 2010-04-06 08:09:52
Autor: Sławomir Śnieg

Użytkownik "cyc" <ja@ja.pl> napisał w wiadomości

> [...]

Nie wywyzszaj sie wiec ze swoim , innym jakoby , lepszym katolicyzmem bo
jesli juz tym czegos dowodzisz , to tylko braku u siebie obiektywizmu .

cyc

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Panie CYC zupełnie nie wiem o co panu chodzi?
Byc moze dla tego, że nie jestem komunistą?
Nigdy nie wywyższam się ponad nikogo.
Takie otrzymałem wychowanie w katolickiej rodzinie.
Jeśli jakieś poglady mamy zbieżne to bardzo dobrze.
Ale myślę, że nie jest ich zbyt wiele.

Sławomir Śnieg

Data: 2010-04-05 21:11:58
Autor: konserwator

wciagniety przez pismakow z GWna - powiedzmy to sobie jesno.... -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2010-04-05 22:43:24
Autor: Adam
Skandal pedofilski opóźni beatyfikację Jana Pawła II
I oto chodzi w tym wszystkim: akcja o kryptonimie "pedofil w sutannie" została zorganizowana i celowo podjęta. Nagle tylu staruszkom się przypomniało, że byli w dzieciństwie molestowani przez księży?
Najpierw przygotowano ideologiczny grunt, wprowadzając pojęcie "molestowanie", zanane już od dawna, ale nadano mu zupełnie inne znaczenie.
Gdy w umysłach ludzkich utrwalił się stosowny ślad - zaczęła się właściwa kampania.
Psychologowie-behawioryści od lat budowali pieczołowicie tę piramidę pojęć.
AC

Skandal pedofilski opóźni beatyfikację Jana Pawła II