Skandal w światku disco polo. “Ona tańczy dla mnie” może być plagiatem “Ona tańczy u mnie”

Data: 2013-01-04 13:30:13
Autor: Bogdan Idzikowski
Skandal w światku disco polo. “Ona tańczy dla mnie” może być plagiatem “Ona tańczy u mnie”
Oryginalność hitu podważona.

Czarne chmury nad zespołem Weekend z powodu megaprzeboju “Ona tańczy dla mnie”. Jak dowiaduje się ASZdziennik, prawa o prawa do utworu upomniał się zespół Friday.

– ”Ona tańczy dla mnie” to plagiat utworu “Ona tańczy u mnie” – czytamy w pozwie, który po weekendzie trafi do sądu w Białymstoku. – Linia melodyczna, podobnie jak słowa, w 80 procentach jest zbieżna z przebojem grupy Friday, a gdy nie jest zbieżna, jest podobna.

Prawnicy wskazują, że chodzi tu o refren, gdy zespół Weekend “u-u-u-u” z piosenki Fridaya zastąpił zaśpiewem “o-o-o-o”.

Eksperci śledzący branżę twierdzą jednak, że sprawa nie jest oczywista. – Tu wszyscy się wszystkimi inspirują – mówi przedstawiciel jednej z wytwórni. – Niech chłopaki z Friday nie zapominają, że sami mają proces z autorem “Ona tańczy na mnie”.

http://tiny.pl/h2qcf

Skandal w światku disco polo. “Ona tańczy dla mnie” może być plagiatem “Ona tańczy u mnie”