Skandal w Holandii: molestowani przez księży.

Data: 2010-03-08 12:24:09
Autor: Artur Borubar
Skandal w Holandii: molestowani przez księży.
W Holandii lawinowo ro¶nie liczba osób zgłaszaj±cych przypadki molestowania seksualnego dzieci przez księży Ko¶cioła rzymsko-katolickiego. Jutro skandalem zajmie się konferencja episkopatu Holandii.
Tylko w ostatnim tygodniu około 200 osób zarejestrowało się jako ofiary przemocy seksualnej w Ko¶ciele. Organizacja "Pomoc i Prawo" ustanowiona przez Ko¶ciół, aby pomóc ofiarom, musiała zatrudnić dodatkowy personel. Jej rzecznik, Jan Waaijer, powiedział, że jest wstrz±¶nięty "powodzi± roszczeń", które wpłynęły od końca lutego. Wtedy gazety ujawniły pierwsze przypadki przemocy seksualnej, do których doszło w katolickiej szkole w 's-Heerenberg w latach 60. i 70. ubiegłego wieku. Czynów tych dopuszczali się bracia salezjanie na mieszkaj±cych w internacie chłopcach.

Rzecznik dodał, że to najwyższy czas, aby wszystkie przypadki molestowania zostały ujawnione. - Ko¶ciół jest dojrzały i otwarty na samokrytykę i może sobie z tym poradzić - powiedział Waaijer.

Media ujawniły, że jedna z firm ubezpieczeniowych zarezerwowała milion euro na roszczenia ofiar molestowania przez kleryków, do których doszło do roku 2000.

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80269,7637703,Skandal_w_Holandii__molestowani_przez_ksiezy.html

Przemek

--
Sledztwo w sprawie afery hazardowej Jarosława Kaczyńskiego wykazało, że w czasie rz±dów PiS liczba automatów o niskich wygranych wzrosła o 200 proc., wicepremier Gosiewski lobbował na rzecz Totalizatora Sportowego, jak również blokował ustawę zakazuj±c± pornografii, a CBA pod kierownictwem Mariusza Kamińskiego chciało wpływac na kształt ustawy hazardowej.

http://pepepe.pl/  Jeszcze 289 dni kompromitowania RP!

Data: 2010-03-08 12:31:44
Autor: `he®sk
Skandal w Holandii: molestowani przez księży.

WON Z TYM na pl.sco.religia. TAM lecz swoje FOBIE !

On Mon, 8 Mar 2010 12:24:09 +0100, "Artur Borubar" <brońmy RP przed
pisem@op.pl> wrote:

[...]

 HeSk

Wlacz swiatla, wylacz myslenie! Stan drĂłg poprawi sie sam !
http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-03-08 12:38:43
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Mon, 08 Mar 2010 12:31:44 +0100, `he®sk napisał(a):

WON Z TYM na pl.sco.religia. TAM lecz swoje FOBIE !

Jak uczy historia Kościoła Świętego zamiatanie pod dywan tematu pedofilii
kleru kat. poprzez "przenoszenie do innej parafii" nie zdało egzaminu.

I co to w ogĂłle za grupa "pl.sco.religia" ? --
szarpanie za dzwony zdenerwowanych plebanĂłw"

Data: 2010-03-08 14:26:32
Autor: `he®sk
Skandal w Holandii: molestowani przez księży.
On Mon, 8 Mar 2010 12:38:43 +0100, "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl>
wrote:

A gie obchodza mnie twoje fobie.
wynoscie sie dziewczynki na pl.SOC.religia i tam sobie
leczcie swoje zboczone wizje swiata.

Data: 2010-03-08 15:06:37
Autor: Grzegorz Z.

wrote:

A gie obchodza mnie twoje fobie.
wynoscie sie dziewczynki na pl.SOC.religia i tam sobie
leczcie swoje zboczone wizje swiata.

A moĹĽe zrĂłb sobie przerwÄ™?

szarpanie za dzwony zdenerwowanych plebanĂłw"

Data: 2010-03-09 12:02:53
Autor: `he®sk
Skandal w Holandii: molestowani przez księży.
On Mon, 8 Mar 2010 15:06:37 +0100, "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl>
wrote:

> A gie obchodza mnie twoje fobie.
> wynoscie sie dziewczynki na pl.SOC.religia i tam sobie
> leczcie swoje zboczone wizje swiata.

A może zrób sobie przerwę?

 a moze wyniescie sie na pl.soc.religia i tam leczcie swoje fobie ?

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-03-09 14:35:18
Autor: Grzegorz Z.

wrote:

[...]

Zacznij może codziennie umieszczać tu listę tych którzy powinni twoim
zdaniem "przenieść" się "stąd" na psr leczyć swoje fobie.

szarpanie za dzwony zdenerwowanych plebanĂłw"

Data: 2010-03-09 15:15:55
Autor: *he®sk*
Skandal w Holandii: molestowani przez księży.
On Tue, 9 Mar 2010 14:35:18 +0100, "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl>
wrote:

>  a moze wyniescie sie na pl.soc.religia i tam leczcie swoje fobie ?

Zacznij może codziennie umieszczać tu listę tych którzy powinni twoim
zdaniem "przenie¶ć" się "st±d" na psr leczyć swoje fobie.

 z waszymi antyklerykalnymi fobiami ===> pl.soc.religia
 polityka ===> na psp. PROSTE ?

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-03-09 15:19:42
Autor: Grzegorz Z.

wrote:

[...]

A gdy jakiś polityk mieszka 200 m od tzw. "kościoła" to też należy o nim
pisać na psr? --
szarpanie za dzwony zdenerwowanych plebanĂłw"

Data: 2010-03-10 10:25:33
Autor: *he®sk*
Skandal w Holandii: molestowani przez księży.
On Tue, 9 Mar 2010 15:19:42 +0100, "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl>
wrote:

>  z waszymi antyklerykalnymi fobiami ===> pl.soc.religia
>  polityka ===> na psp. PROSTE ?

A gdy jaki¶ polityk mieszka 200 m od tzw. "ko¶cioła" to też należy o nim
pisać na psr?

 ty nie jestes politykiem tylko politykierem z antyklerykalna obsesja.

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-03-10 13:34:12
Autor: Grzegorz Z.

wrote:

[...]

PrzecieĹĽ nie pastujÄ™ o sobie.

szarpanie za dzwony zdenerwowanych plebanĂłw"

Data: 2010-03-10 14:16:03
Autor: -he®sk-
Skandal w Holandii: molestowani przez księży.
On Wed, 10 Mar 2010 13:34:12 +0100, "Grzegorz Z."
<blogfiles@gazeta.pl> wrote:

> [...]

 politykierem ;o))) wiec o sobie.

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-03-10 14:20:43
Autor: Grzegorz Z.

<blogfiles@gazeta.pl> wrote:

A gdy jakiś polityk mieszka 200 m od tzw. "kościoła" to też należy o nim
pisać na psr?

 ty nie jestes politykiem

PrzecieĹĽ nie pastujÄ™ o sobie.

 politykierem ;o))) wiec o sobie.

Wskaż wątek gdzie choć raz wypastowałem coś na temat mojej osoby.

szarpanie za dzwony zdenerwowanych plebanĂłw"

Data: 2010-03-08 12:58:03
Autor: wirefree
Artur Borubar pisze:
[...]

Jakby to powiedzial abc to czesc boskiego algorytmu.

Data: 2010-03-08 13:03:16
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Mon, 08 Mar 2010 12:58:03 +0100, wirefree napisał(a):

Jakby to powiedzial abc to czesc boskiego algorytmu.

I warto też wspomnieć że stosowne na "Poniedziałek III tygodnia Wielkiego
Postu" i "Wspomnienie dodatkowe ¶w. Jana Bożego, zakonnika".

--
"Przyjemnie jest robić zakupy w niedzielę i słyszeć w¶ciekłe

Data: 2010-03-08 13:06:18
Autor: abc
Skandal w Holandii: molestowani przez księży.
Jakby to powiedzial abc to czesc boskiego algorytmu.

Pismo W drodze opublikowało rozmowę z ks. Korneliuszem Harderem::

"Red.: Jak scharakteryzowałby Ksi±dz sytuację Ko¶cioła katolickiego w
Holandii?

ks. Harder: Jest bardzo trudna. To Ko¶ciół zamknięty i wrogo nastawiony do
Rzymu, zupełnie nie rozumie papieskiego przesłania.

Red.: Taka sytuacja dotyczy wszystkich wiernych?

ks. Harder: Nie wszystkie ko¶cioły katolickie s± puste. W niektórych
regionach kraju ¶wi±tynie s± pełne, ale bywa, że nabożeństwa prowadzi w nich
pastor albo kto¶ przebrany za księdza, albo ksi±dz wrogo nastawiony do
hierarchii ko¶cielnej, a czasem za ołtarzem stoi kobieta ubrana w
liturgiczne szaty. Taki ko¶ciół nie ma ł±czno¶ci z biskupem diecezjalnym.
Może lepiej by było, gdyby był pusty. S± jednak także dobre parafie, dobre
miejsca modlitwy i domy rekolekcyjne.

Red.: W Ko¶ciele holenderskim jeszcze nie tak dawno było wiele powołań
kapłańskich i misyjnych. Obecnie w Holandii sprzedaje się ko¶cioły, a buduje
meczety. Jakie s± Ľródła tak poważnego kryzysu?

ks. Harder: Warto tu przywołać słowa ¶w. Pawła: `s± (tylko) jacy¶ ludzie,
którzy siej± w¶ród was zamęt i którzy chcieliby przekręcić Ewangelię
Chrystusow±'. Pocz±tki kryzysu Ko¶cioła katolickiego w Holandii sięgaj± lat
60. Jest grupa ludzi, której zależało i zależy na działaniu niesprzyjaj±cym
Ko¶ciołowi. Zabiegi te za¶ trafiaj± na podatny grunt. (...)

Red.: Kiedy zaczęły pustoszeć ko¶cioły?

ks. Harder: W latach 1955-1965 ko¶cioły były jeszcze pełne. Założono nawet
dwie nowe diecezje   Groningen i Rotterdam. (...)

Nowa elita ko¶cielna już w latach 60. przestała chodzić w habitach,
sutannach i szatach liturgicznych, w my¶l zasady, że w Ko¶ciele wszyscy maj±
być równi.

Zaniedbano duszpasterstwo powołań, mianowano ¶wieckich teologów, którzy
przewodniczyli nabożeństwom. Rozbudowywano kurie diecezjalne. Powstawały
biura prowadzone przez osoby ¶wieckie lub przez księży, którzy porzucili
kapłaństwo i zawarli zwi±zki małżeńskie.

Ci ludzie przygotowywali katechezy dla szkół i prawne poradniki dla księży
homoseksualistów. Powołano komitet "ds. praw człowieka w Ko¶ciele". Wszystko
odbywało się na koszt diecezji. Większo¶ć biskupów lękała się opinii
publicznej.

Zaraz po zakończeniu II soboru watykańskiego inteligencja holenderska
zwołała narodowy sobór duszpasterski (1969-1971) w miejscowo¶ci
Nowdwykerhout pod Amsterdamem, na którym de facto tworzono niezależny
Ko¶ciół. Sami biskupi nigdy nie byli nielojalni wobec papieża, ale bali się
wzi±ć na siebie odpowiedzialno¶ć za Ko¶ciół.

Wynikało to prawdopodobnie z braku głębszej więzi z Jezusem i Jego Matk±.
Papież Paweł VI, widz±c dramatyczn± sytuację, zaprotestował.

Dopiero wówczas biskupi holenderscy zdobyli się na słaby gest solidarno¶ci z
Rzymem, ustalaj±c na nadzwyczajnym posiedzeniu Episkopatu Holandii zasady
dotycz±ce liturgii, nauki dogmatycznej i zasad moralnych maj±ce obowi±zywać
w Ko¶ciele rzymskokatolickim.

Niestety, było już zbyt póĽno! Dwóch biskupów, którzy trzymali się mocno
apelu papieskiego: Gysen i Simonis, musiało odej¶ć pod presj± opinii
publicznej. Co prawda Simonisa mianowano potem kardynałem, ale dopiero, gdy
zrezygnował ze swej stanowczej postawy. (...)

Red.: Co się zmieniło od czasu tamtego nadzwyczajnego posiedzenia Episkopatu
Holandii?

ks. Harder: Niewiele. Ko¶ciół nadal pozostaje zamknięty, lękliwy i chłodno
nastawiony do Rzymu. Dokumenty papieskie tłumaczy się ze sporym opóĽnieniem
i tylko po to, by je zaraz zamkn±ć w diecezjalnych szufladach. O
ustanowieniu Niedzieli Bożego Miłosierdzia całkowicie milczano, podobnie w
sprawie roku różańcowego. Mało osób wiedziało o 25. rocznicy pontyfikatu
Jana Pawła II. Jeżeli za¶ kto¶ wiedział, to za spraw± niektórych odważnych i
niezachwianych księży. A s± tacy. Niewielu, ale s±!

Red.: Kryzys Ko¶cioła to przede wszystkim utrata wiary w obecno¶ć Jezusa w
Eucharystii. Czy do takiego stanu rzeczy nie przyczyniło się zredukowanie
kapłaństwa do wymiarów socjologicznych?

ks. Harder: To trafne spostrzeżenie. Ko¶ciół holenderski przyj±ł styl dobrze
prowadzonej, prawie ¶wieckiej instytucji, zapominaj±c, że Ľródłem jego życia
jest Eucharystia."

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Ko¶cioła jest sztuczny.

Skandal w Holandii: molestowani przez księży.