Skandal wokół molestowania w chórze chłopięcym katedry w Ratyzbonie jest poważniejszy, niż sądzono!

Data: 2010-03-07 22:07:16
Autor: Artur Borubar
Skandal wokół molestowania w chórze chłopięcym katedry w Ratyzbonie jest poważniejszy, niż sądzono!
Skandal wokół molestowania w chórze chłopięcym katedry w Ratyzbonie jest poważniejszy, niż sądzono - pisze w najnowszym wydaniu niemiecki tygodnik "Der Spiegel".

Jak informuje, wielu byłych chórzystów musiało poddać się terapii ze względu na urazy psychiczne, spowodowane molestowaniem seksualnym oraz nadużyciem przemocy ze strony duchownych, którzy sprawowali kierownicze funkcje w chórze.

Reżyser i kompozytor Franz Wittenbrink, który do 1967 r. mieszkał w internacie dla chórzystów w Ratyzbonie, mówił o panującym tam "wyrafinowanym systemie sadystycznych kar, połączonym z pożądaniem seksualnym".

Ówczesny dyrektor internatu miał wieczorami wyszukiwać w sypialni dwóch lub trzech chłopców, których zabierał do swego mieszkania. Tam częstował ich winem i oddawał się masturbacji.

- "Wszyscy o tym wiedzieli. Nie umiem sobie wyjaśnić, dlaczego brat obecnego papieża Georg Ratzinger, który od 1964 r. był dyrygentem chóru katedralnego, miał nic o tym nie wiedzieć - powiedział Wittenbrink, cytowany przez "Spiegla".

Według niego jeden z uczniów tego samego rocznika popełnił samobójstwo tuż przed maturą.

"Spiegel" informuje, że biskupstwo w Ratyzbonie zdecydowało się na ujawnienie przypadków molestowania w chórze dopiero w zeszłym tygodniu, gdy tygodnik zwrócił się do diecezji o zajęcie stanowiska w tej sprawie.

Podejrzenia koncentrują się na dwóch duchownych, którzy sprawowali kierownicze funkcje w chórze. Obaj zmarli w 1984 roku i obaj - jak powiedział rzecznik diecezji Clemens Neck - byli za te czyny skazani na kary pozbawienia wolności. Jeden z nich, były nauczyciel religii, został w 1958 roku wydalony ze służby w gimnazjum muzycznym chóru chłopięcego w Ratyzbonie. Drugi był przez kilka miesięcy kierownikiem internatu przy tym gimnazjum i podobno został skazany w 1971 roku.

Brat papieża: Nie wiedziałem o nadużyciach w chórze

Brat papieża, ksiądz Georg Ratzinger, powiedział dziennikowi "La Repubblica", że nie wiedział o przypadkach nadużyć seksualnych w kierowanym przez niego chórze katedralnym z Ratyzbony. Oświadczył, że w "niektórych stwierdzeniach" widzi wrogość wobec Kościoła.

- Mówimy o zupełnie innym pokoleniu, nie o latach, kiedy ja tam byłem - podkreślił ks. Ratzinger, który chórem kierował w latach 1964-1994. Opisane incydenty miały zaś dotyczyć lat 1958-1959.

- Nie chcę powiedzieć nic więcej, ale pragnę odnotować, że dostrzegam pewną wrogość wobec Kościoła; wydaje mi się, że za niektórymi stwierdzeniami stoi świadome występowanie przeciwko Kościołowi - ocenił starszy brat Benedykta XVI w opublikowanej w niedzielę rozmowie z rzymską gazetą.

Zapytany zaś o to, dlaczego tak długo milczano o tych przypadkach, odparł: "Powtarzam, mnie wtedy nie było, nie było mnie w chórze, kiedy doszło do przypadków, o których się mówi".

- Jeśli wymiar sprawiedliwości zechce, żebym złożył zeznania, oczywiście będę gotów to zrobić, ale nie jestem w stanie udzielić informacji o żadnym czynie karalnym, gdyż nimi nie dysponuję, nigdy o czym nie wiedziałem - oświadczył ks. Ratzinger.

Dodał następnie: "Za moich czasów, a więc po tych faktach, panował klimat dyscypliny i rygoru, co było także oczywiste. Dążyliśmy do wysokiego poziomu muzycznego, artystycznego".

- Ale jednocześnie był klimat ludzkiego zrozumienia, prawie jak w rodzinie - zapewnił brat papieża, który - jak ujawniła w niedzielę "La Repubblica" - przebywał w ostatnich dniach w Watykanie.

http://fakty.interia.pl/swiat/news/skandal-sadystyczne-kary-w-chorze-katedralnym,1448647

Przemek

--
Sledztwo w sprawie afery hazardowej Jarosława Kaczyńskiego wykazało, że w czasie rządów PiS liczba automatów o niskich wygranych wzrosła o 200 proc., wicepremier Gosiewski lobbował na rzecz Totalizatora Sportowego, jak również blokował ustawę zakazującą pornografii, a CBA pod kierownictwem Mariusza Kamińskiego chciało wpływac na kształt ustawy hazardowej.

http://pepepe.pl/  Jeszcze 290 dni kompromitowania RP!

Data: 2010-03-07 22:38:05
Autor: Grzegorz Z.
[...]

:(

Obrzydliwość.

W dodatku ... przedsoborowa obrzydliwość.

Ale nie wiem czy to jest stosowny temat do żartów.

Data: 2010-03-07 22:39:27
Autor: wirefree
Grzegorz Z. pisze:
[...]

Pewnie abc  napisze ze to jest jedna z galezi boskiego algorytmu.

Data: 2010-03-07 23:54:36
Autor: Slawek SWP
Skandal wokół molestowania w chór ze chłopięcym katedry w Ratyzbonie jest p oważniejszy, niż sądzono!
Użytkownik Artur Borubar napisał:
[...]
[...]

Następny reżyser, uczestniczył czy tylko patrzył...?
Wszyscy o tym wiedzieli i nikt nie zareagował - zboczeńcy!

--
Sławek SWP
Skąd wiadomo, że PiS wpadł na trop - w komisji(?) Bo przewodniczący wyłączył mikrofony!

['] Prawdą po oczach, przez całe życie!
http://blog.rp.pl/rybinski/

Data: 2010-03-08 01:19:17
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Sun, 07 Mar 2010 23:54:36 +0100, Slawek SWP napisał(a):

[...]

Pamiętam bodajże w zeszłym roku pan papież był w Ratyzbonie. Nawet abc o
tym pastował. --

Data: 2010-03-08 06:47:48
Autor: sofu

Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Wszyscy o tym wiedzieli i nikt nie zareagował - zboczeńcy!

Pamiętam bodajże w zeszłym roku pan papież był w Ratyzbonie. Nawet abc o

Zapominacie o bracie B16. On niby tez nie wiedział.

sofu

Data: 2010-03-08 11:23:37
Autor: Slawek SWP
Użytkownik sofu napisał:
[...]

No właśnie! 300 - 500 osób wiedziało o czynach lubieżnych z nieletnimi! I nikt dupy nie ruszył i nie uruchomił prokuratury.
Coraz więcej argumentów Giertychów i LPR zyskuje potwierdzenie. UE sprzyja zboczeńcom!

Data: 2010-03-08 11:43:44
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Mon, 08 Mar 2010 11:23:37 +0100, Slawek SWP napisał(a):

Użytkownik sofu napisał:
[...]

Watykan nie należy przecież do UE.

Data: 2010-03-08 12:08:28
Autor: Slawek SWP
Skandal wokół molestowania w chór ze chłopięcym katedry w Ratyzbonie jest p oważniejszy, niż sądzono!
Użytkownik Grzegorz Z. napisał:
 [...]
[...]

Watykan nie! Ratyzbona wraz z okolicą tak!
http://www.niemcy-turystyka.pl/PLK/niemcy_kraj_turystyczny/master_tlstadt-id1184-fstadt_allgemein.htm

Czy definicję wykształciucha w twoim przypadku trzeba skorygować o wykształcenie...?

Data: 2010-03-08 12:39:55
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Mon, 08 Mar 2010 12:08:28 +0100, Slawek SWP napisał(a):

[...]

No to dlaczego winisz UE za to że pan papież wiedział i nie poinformował
prokuratury?

Data: 2010-03-08 17:24:22
Autor: Slawek SWP
[...]

Taka norma obowiązuje w UE, gwałty na dzieciach są ok, dopóki nie trafi się okazja zarobku na news-ie. 300-500 osobowa osoba w jednej osobie się przyglądała...

Data: 2010-03-08 17:31:14
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Mon, 08 Mar 2010 17:24:22 +0100, Slawek SWP napisał(a):

[...]

Możesz przytoczyć z prawodawstwa unijnego stosowny przepis który to
reguluje?

Data: 2010-03-08 17:52:26
Autor: Slawek SWP
[...]

Par.1. pkt 1.
Aktualnie panujący Papież ma obowiązek powiadomić prokuraturę o molestowaniu nieletnich.

Par.1. pkt 2.
Zakazuje się przyjmować prokuraturze zgłoszeń od osób innych niż aktualnie panujący Papież.

Par.1. pkt 3.
Zakazuje się obywatelom powiadamiać prokuraturę o przestępstwach wymienionych w Par.1. pkt 1.

Data: 2010-03-08 17:53:50
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Mon, 08 Mar 2010 17:52:26 +0100, Slawek SWP napisał(a):

[...]

Zapomniałeś podać metryczki aktu promulgacyjnego.

Data: 2010-03-08 17:57:50
Autor: Slawek SWP
[...]

Domagasz się reakcji od Papieża a tego czegoś nie znasz...? To on zgodnie czy niezgodnie z prawem nie zawiadomił? Bo, że nie wiedział to go w niczym nie usprawiedliwia!

Data: 2010-03-08 18:07:28
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Mon, 08 Mar 2010 17:57:50 +0100, Slawek SWP napisał(a):

[...]

Nie, to ty twierdziłeś że "jest taka norma".

Data: 2010-03-09 21:16:03
Autor: Slawek SWP

http://www.sjp.pl/co/sarkazm#p235711
http://www.sjp.pl/co/sarkazm#p236216

Data: 2010-03-09 21:26:38
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Tue, 09 Mar 2010 21:16:03 +0100, Slawek SWP napisał(a):

Użytkownik Grzegorz Z. napisał:
[...]
Nie, to ty twierdziłeś że "jest taka norma".

http://www.sjp.pl/co/sarkazm#p235711
http://www.sjp.pl/co/sarkazm#p236216

A kiedyś przed sądem to taki jeden premier się tłumaczył słowami "ja tylko
pytałem"

Data: 2010-03-09 23:29:03
Autor: Slawek SWP
[...]

Prawdopodobnie to coś znaczy.

Data: 2010-03-10 14:25:43
Autor: Slawek SWP
[...]

Domagasz się reakcji od Papieża? No to on zgodnie czy niezgodnie z prawem nie zawiadomił? Bo, że nie wiedział to go w niczym nie usprawiedliwia!

Data: 2010-03-10 14:27:14
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Wed, 10 Mar 2010 14:25:43 +0100, Slawek SWP napisał(a):

[...]

Oczywiście! Niech przeprosi!

Data: 2010-03-10 14:45:08
Autor: Slawek SWP
[...]

Wiesz, Chińczycy to jednak mądry naród, może to wynika z dużej ilości prób ewolucji. W każdym bądź razie jeden taki dawno temu powiedział: "Wydawaj tylko takie rozkazy, o których wiesz, że będą wykonane".
Ty na pewno nie jesteś Chińczykiem.

Data: 2010-03-10 15:45:51
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Wed, 10 Mar 2010 14:45:08 +0100, Slawek SWP napisał(a):

[...]

Oczywiście! Jestem Polakiem.

Data: 2010-03-10 20:47:49
Autor: Slawek SWP
[...]

No co ty, przyznajesz się do Polaków!?

http://newsgroups.derkeiler.com/Archive/Soc/soc.culture.polish/2008-05/msg00393.html

Polacy - definicja encyklopedyczna...

     * From: Tzva Adonai <tzva.adonai@xxxxxxxxx>
     * Date: Sat, 3 May 2008 08:44:55 -0700 (PDT)

Polacy - naród zamieszkujący państwo polskie.

Cechy zewnętrzne:

* Polacy mają bladą skórę, zazwyczaj duże, czerwone i przepite
twarze (kolory ciała zgodne z kolorami flagi).
* Polscy mężczyźni przeważnie mają łysinę na głowie, nawet
nastolatkowie mają zakola, a ci mężczyźni w Polsce z bujnymi fryzurami
to obcokrajowcy.

Język:

* Polacy porozumiewają się językiem polskim. Mają zdolność do
używania wielu metafor i epitetów, a szczególnie umiejętnie wstawiają
w zdania przecinki. Najczęściej spotykane przecinki to "kurwa",
"jebać", "pierdolić", "spierdalać" oraz "chuj" i ich formy fleksyjne.

* Zapożyczenia, np. dykcjonarz - słownik, pronuncjacja - wymowa,
singularne - pojedyncze, sekretne - tajemnicze, newsy - wiadomości,
translacja - tłumaczenie, personalne - osobiste, nacjonale -
narodowe.

Kuchnia:

Szczycą się wspaniałą kuchnią. Sztandarowe polskie potrawy to m in..:
pierogi ruskie, barszcz ukraiński, ryba po grecku, karp po żydowsku, a
najbardziej znane napoje to m. in.: wódka, denaturat wino za 2,50 zł.

Ranking światowy:

* Drugie miejsce, tuż za Rosjanami, w piciu wódy ze szklanki i
pierwsze, tuż przed Rosjanami, w piciu z wiadra czerpakami.

* Pierwsze miejsce, tuż przed Laosem, w kategorii najmniej
kompetentnych polityków.

* Pierwsze, tuż przed Nikaraguą, miejsce w kategorii aferowej.

* Jako pierwsi, tuż przed Autonomią Palestyńską, kazaliśmy naszym
kobietom depilować krocza, by czasem nie pomylić ich z Żydami.

* Jako pierwsi chcemy zorganizować Mistrzostwa Europy w piłce
nożnej na zaoranych polach w okolicy Świdnika i Dniepropietrowska

* Jako pierwsi i prawdopodobnie jedyni w historii ludzkości za
Prezydenta i Premiera mieliśmy bliźniaków. Odpowiedzialność za ten
fakt wziął na siebie w ubiegłym tygodniu Hamas, dodając jednocześnie,
że to ich dotychczas najbardziej udana akcja terrorystyczna i
dziękując Pani Marii Kamińskiej za pyszne leczo, którego skosztowali
podczas pobytu w pensjonacie "Sosna" w Rabce w lipcu ubiegłego roku na
zaproszenie Andrzeja Leppera.

Zdolności:

* Zdolność do wytrzymania dziesięciu i więcej promili alkoholu we
krwi.
* Zdolność do kradzieży.
* Zdolność do latania do Londynu.
* Zdolność do kłócenia się o byle co.
* Zdolność do zjednoczenia się w obliczu byle jakiego wroga.
* Zdolność do mówienia w języku angielskim, bez umiejętności
mówienia po angielsku.
* Zdolność do bycia atakowanym przez Niemców z byle powodu.
Nieoficjalnie mówi się o ładnych Polkach lub o lepszym piwie.

Alkohol:

* Jako pierwszy naród na świecie opracowaliśmy sposób na picie
denaturatu, płynu borygo, kwasu siarkowego i wody brzozowej.
* Nasz rodak miał ok. 10 promili alkoholu we krwi. Gdyby nie
został potrącony przez rower, z pewnością żyłby do dzisiaj.
* Pewien grabarz z Małopolski miał we krwi ponad 9 promili
alkoholu i przeżył.
* W połowie lat 90-tych jeden z naszych rodaków osiągnął absolutny
rekord świata - prawie 15 promili, czym przekroczył trzykrotnie
śmiertelną dawkę. Niestety nie mógł długo cieszyć się rekordem, gdyż
zmarł w wyniku obrażeń poniesionych w wypadku samochodowym.
* W zachodniej Europie można znaleźć alkohole z ostrzegawczym
napisem: Dawka śmiertelna: 3,5 promila. Nie dotyczy Polaków i Rosjan.
* Dwóch Polaków, jeden na rowerze, a drugi na motorowerze,
zderzyło się. Przybyła na miejsce policja myślała, że nie żyją,
podczas gdy obaj zasnęli.
* Władysław Reymont, autor Chłopów, nie pojechał w 1924 r. do
Sztokholmu po odbiór nagrody Nobla, gdyż nie mógł wytrzeźwieć.

Naród Wybrany:

* Polska kupuje piasek i żwir w Republice Południowej Afryki.
* Pewien reprezentant Polski w kulturystyce 500 razy przekroczył
medyczną normę testosteronu w organizmie zdrowego mężczyzny.
* Polacy chorzy na raka krtani wymyślili sposób na palenie
papierosów przez rurkę w tchawicy.
* Parę lat temu na ulicach Warszawy, podczas polowania na tygrysa,
który uciekł z cyrku, zastrzelono weterynarza.
* Mieszkaniec Nowego Miasta Lubawskiego dwa razy uciekł z
prosektorium. Będąc w stanie kompletnego upojenia alkoholowego
mężczyzna nie dawał żadnych oznak życia. Lekarze, nie mogąc wyczuć
pulsu, stwierdzali zgon.
* Mieszkanka Piotrkowa Trybunalskiego została skazana na trzy lata
więzienia. Przez 10 lat unikała kary, zachodząc w kolejne ciąże.
* W 1998 r. we Wrocławiu wykryto wytwórnię fałszywych
studolarówek. Amerykańscy specjaliści z Secret Service ocenili, że są
to najlepiej podrobione pieniądze na świecie. Zdaniem Amerykanów,
fałszywe dolary zostały wykonane staranniej niż autentyczne banknoty.
* Polacy mogą poszczycić się tym, że udało im się ukraść pojazdy
wojskowe z poligonu w trakcie trwania ćwiczeń wojskowych w ramach
NATO.
* Polacy są specjalistami w nielegalnym demontażu szyn kolejowych
oraz sieci trakcyjnej. Jak pokazały wydarzenia kilku ostatnich lat,
demontaż nawet kilkuset metrów w ciągu kilku godzin w nocy nie okazuje
się być dla nich problemem.

Źródło: http://nonsensopedia.wikia.com/wiki/Polacy

Data: 2010-03-10 20:55:48
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Wed, 10 Mar 2010 20:47:49 +0100, Slawek SWP napisał(a):

[...]

Oczywiście! Za swobodą wypowiedzi dla Polaków też jestem!

Data: 2010-03-10 21:05:08
Autor: Slawek SWP
[...]

No to kurwa się cieszę z tego pierdolonego zwrotu naszej konwersacji. Chujowo było tak powstrzymywać się od przecinków. Teraz w chuj mogę pierdolnąć co chcę i nikt mi nie napisze, że to nieładnie.

Data: 2010-03-10 21:45:22
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Wed, 10 Mar 2010 21:05:08 +0100, Slawek SWP napisał(a):

[...]

Pewnie że nie napisze.

Data: 2010-03-08 12:18:03
Autor: Slawek SWP
Skandal wokół molestowania w chórze c hłopięcym katedry w Ratyzbonie jest poważnie jszy, niż sądzono!
Użytkownik sofu napisał:
[...]
Zapominacie o bracie B16. On niby tez nie wiedział.

Brat Adama Michnika Stefan Szechter (synowie Ozjasza Szechtera) niby nic nie wiedział:

"[...]Stefan Michnik w wywiadach próbuje się częściowo tłumaczyć, że był wówczas “młody i głupi”…
– Swego czasu zajmowałem się analizą orzecznictwa wymiaru sprawiedliwości z lat 40. i 50. Przebadałem biografie kilkuset osób, które wydawały wyroki śmierci, i mogę wskazać takie nazwiska ludzi, o których można jednoznacznie stwierdzić, że się zagubili w tamtym systemie. Trafili do tego sądownictwa i widać było, że to, co tam robili, było działaniem pod przymusem. Unikali uczestniczenia w procesach politycznych, starali się właściwie wykonywać swoje obowiązki, za co byli karani np. poprzez opinie służbowe. Na pewno do takich osób nie zaliczyłbym Stefana Michnika. Od początku był to człowiek silnie zindoktrynowany politycznie. Z głębokim przekonaniem ideologicznym wykonywał swoje obowiązki. Nie traktował ich jako konieczności wywiązywania się z nałożonych na niego zadań. Robił to z pełnym, wewnętrznym przekonaniem, co widać z treści tzw. wstępniaków umieszczanych w wyrokach. To były ideologiczne uzasadnienia wyroków, które zapadały w tamtym okresie. Jestem absolutnie przekonany, że Stefan Michnik nie może być uznany za niczego nieświadomą, młodą ofiarę systemu komunistycznego, która nie bardzo wiedziała, co czyni.[...]"

http://www.bibula.com/?p=18830

Data: 2010-03-08 12:40:52
Autor: Grzegorz Z.
Skandal wokół molestowania w chórze c hłopięcym katedry w Ratyzbonie jest poważnie jszy, niż sądzono!
Dnia Mon, 08 Mar 2010 12:18:03 +0100, Slawek SWP napisał(a):

Użytkownik sofu napisał:
[...]
Zapominacie o bracie B16. On niby tez nie wiedział.

Brat Adama Michnika Stefan Szechter (synowie Ozjasza Szechtera) niby nic nie wiedział:

Dzień bez weksla to dzień stracony, prawda?

I pytanie do Piotra - czy Sławek wg ciebie też nie ma owej "mentalności" ? --

Data: 2010-03-08 17:27:37
Autor: Slawek SWP
Skandal wokół molestowania w chór ze chłopięcym katedry w Ratyzbonie jest p oważniejszy, niż sądzono!
Użytkownik Grzegorz Z. napisał:
Dnia Mon, 08 Mar 2010 12:18:03 +0100, Slawek SWP napisał(a):

Użytkownik sofu napisał:
[...]
[...]

I co...? Zakrzykniesz do mnie bracie...? Poczujesz się jak u przyjaciół...? Ty już wszystkich przeżyłeś i jesteś sam. Urzędnik z obowiązku cię pochowa...
A może tylko wyrzuci na śmietnik, do utylizacji, na kompost przerobi... W końcu niewierzącemu wsio rybka.

Data: 2010-03-08 17:32:30
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Mon, 08 Mar 2010 17:27:37 +0100, Slawek SWP napisał(a):

Użytkownik Grzegorz Z. napisał:
Dnia Mon, 08 Mar 2010 12:18:03 +0100, Slawek SWP napisał(a):

Użytkownik sofu napisał:
[...]
[...]

A jaka różnica pomiędzy wierzącym a niewierzącym w tej kwestii?

Data: 2010-03-08 12:31:43
Autor: `heÂŽsk
Skandal wokół molestowania w chĂłrze chł opięcym katedry w Ratyzbonie jest powaĹźniejszy, niĹ ź sÂądzono!
 WON z tym na pl.soc.psychiatria ;o)))

On Sun, 7 Mar 2010 22:07:16 +0100, "Artur Borubar" <brońmy RP przed
pisem@op.pl> wrote:

Skandal wokół molestowania w chórze chłopięcym katedry w Ratyzbonie jest poważniejszy, niż s±dzono - pisze w najnowszym wydaniu niemiecki tygodnik "Der Spiegel".

[...]

Reżyser i kompozytor Franz Wittenbrink, który do 1967 r. mieszkał w internacie dla chórzystów w Ratyzbonie, mówił o panuj±cym tam "wyrafinowanym systemie sadystycznych kar, poł±czonym z poż±daniem seksualnym".

Ówczesny dyrektor internatu miał wieczorami wyszukiwać w sypialni dwóch lub trzech chłopców, których zabierał do swego mieszkania. Tam częstował ich winem i oddawał się masturbacji.

- "Wszyscy o tym wiedzieli. Nie umiem sobie wyja¶nić, dlaczego brat obecnego papieża Georg Ratzinger, który od 1964 r. był dyrygentem chóru katedralnego, miał nic o tym nie wiedzieć - powiedział Wittenbrink, cytowany przez "Spiegla".

[...]

Podejrzenia koncentruj± się na dwóch duchownych, którzy sprawowali kierownicze funkcje w chórze. Obaj zmarli w 1984 roku i obaj - jak powiedział rzecznik diecezji Clemens Neck - byli za te czyny skazani na kary pozbawienia wolno¶ci. Jeden z nich, były nauczyciel religii, został w 1958 roku wydalony ze służby w gimnazjum muzycznym chóru chłopięcego w Ratyzbonie. Drugi był przez kilka miesięcy kierownikiem internatu przy tym gimnazjum i podobno został skazany w 1971 roku.

Brat papieża: Nie wiedziałem o nadużyciach w chórze

Brat papieża, ksi±dz Georg Ratzinger, powiedział dziennikowi "La Repubblica", że nie wiedział o przypadkach nadużyć seksualnych w kierowanym przez niego chórze katedralnym z Ratyzbony. O¶wiadczył, że w "niektórych stwierdzeniach" widzi wrogo¶ć wobec Ko¶cioła.

- Mówimy o zupełnie innym pokoleniu, nie o latach, kiedy ja tam byłem - podkre¶lił ks. Ratzinger, który chórem kierował w latach 1964-1994. Opisane incydenty miały za¶ dotyczyć lat 1958-1959.

- Nie chcę powiedzieć nic więcej, ale pragnę odnotować, że dostrzegam pewn± wrogo¶ć wobec Ko¶cioła; wydaje mi się, że za niektórymi stwierdzeniami stoi ¶wiadome występowanie przeciwko Ko¶ciołowi - ocenił starszy brat Benedykta XVI w opublikowanej w niedzielę rozmowie z rzymsk± gazet±.

Zapytany za¶ o to, dlaczego tak długo milczano o tych przypadkach, odparł: "Powtarzam, mnie wtedy nie było, nie było mnie w chórze, kiedy doszło do przypadków, o których się mówi".

- Je¶li wymiar sprawiedliwo¶ci zechce, żebym złożył zeznania, oczywi¶cie będę gotów to zrobić, ale nie jestem w stanie udzielić informacji o żadnym czynie karalnym, gdyż nimi nie dysponuję, nigdy o czym nie wiedziałem - o¶wiadczył ks. Ratzinger.

Dodał następnie: "Za moich czasów, a więc po tych faktach, panował klimat dyscypliny i rygoru, co było także oczywiste. D±żyli¶my do wysokiego poziomu muzycznego, artystycznego".

- Ale jednocze¶nie był klimat ludzkiego zrozumienia, prawie jak w rodzinie - zapewnił brat papieża, który - jak ujawniła w niedzielę "La Repubblica" - przebywał w ostatnich dniach w Watykanie.

http://fakty.interia.pl/swiat/news/skandal-sadystyczne-kary-w-chorze-katedralnym,1448647

Przemek

--

 HeSk

Wlacz swiatla, wylacz myslenie! Stan drĂłg poprawi sie sam !
http://bezswiatel.4.pl/

Skandal wokół molestowania w chórze chłopięcym katedry w Ratyzbonie jest poważniejszy, niż sądzono!