Skaner Epson V500 - problem

Data: 2009-08-23 12:09:44
Autor: scorpion
Skaner Epson V500 - problem
Witam,

mam problem ze skanerem Epson V500. Kiedy skanuje maly obrazek (na potrzeby
strony www) ucina mi szerokosc i dlugosc. Oszar roboczy skanu jest mniejszt
niz sam obszar slajdu. Szczegolnie denerwujaca jest szerokosc, bo zamiast
36x24 mm obszaru roboczego jest ok. 34x20 mm. Roznice jest widoczna a skan
robi sie jakby panoramiczny. Probowalem roznych ustawien, ale nic to nie
daje. Co dziwne, zawsze obszar roboczy jest troche inny - wartosci sa
rozne. Czy Ktos z Was wie jak obejsc ten problem?

Pozdrawiam,
Lukasz
--
Moja galeria:
http://www.kuczkowski.net

Data: 2009-08-23 15:16:00
Autor: m0w
Skaner Epson V500 - problem
Moze sciagnij sobie nowe oprogramowanie z amerykanskiej strony Epsona (tam sa zawsze najnowsze sterowniki).
Na automatycznych ustawieniach moze obcinac.
Spróbuj skanowac w Professional Mode - tam mozna ustawiac recznie dowolny obszar skanowania dla slajdów.

Data: 2009-08-23 18:47:17
Autor: scorpion
Skaner Epson V500 - problem
Dnia Sun, 23 Aug 2009 15:16:00 +0200, m0w napisał(a):

[...]

Dzieki. Korzystam z trybu Pro. Poradzilem sobie z szerokscia slajdu
(wpisuje po prostu wiecej niz 36 mm w szerokosci w rozmiarze docelowym),
ale za nic nie moge uzyskac tego w wysokosci - wpisuje np. 30 zamiast 24 mm
a i tak jest przyciete do 20. Co moze to powodowac?

Pozdawiam,

Data: 2009-08-23 20:04:18
Autor: m0w
Skaner Epson V500 - problem

[...]

Nie mam pojęcia.
Mam epsona 3200 (program Epson Scan 3.04E) i ten problem nie występuje.
Były problemy przy trybie automatycznym gdy zdjęcia były na ciemnym tle.
Progam wtedy autoatycznie przycinał tak by wyrzucić tę czerń.
©

Data: 2009-08-24 05:18:15
Autor: Marek Lewandowski
Skaner Epson V500 - problem
On Aug 23, 12:09 pm, scorpion <scorpio...@wp.pl> wrote:

mam problem ze skanerem Epson V500. Kiedy skanuje maly obrazek (na potrzeby
strony www) ucina mi szerokosc i dlugosc.

www.hamrick.com -> sciagnij triala i zobacz, czy dziala jak nalezy.
Jak dziala, wysuplaj na rejestracje i wyrzuc raz na zawsze tego
potworka dodawanego do skanera jako program...

--
Marek

Data: 2009-08-28 23:33:50
Autor: drmoriarty
Skaner Epson V500 - problem
On 24 Sie, 14:18, Marek Lewandowski <loc...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

Jak dziala, wysuplaj na rejestracje i wyrzuc raz na zawsze tego
potworka dodawanego do skanera jako program...

A jaki masz w preferencjach ustawiony obszar automatycznego
przycinania? Bo rozumiem, że ten problem wychodzi w momencie kiedy
soft sam wykrywa sobie kolejne klatki.
A tak by btw, to przyzwoite oprogramowanie, w wielu momentach
użyteczne i bezproblemowe a przynajmniej nie tak mułowate jak vuescan.
pozdrawiam
Sławek

Skaner Epson V500 - problem